أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية انتقام الحب

تقف بطلة القصة تعدل هدومها ادام المراية استعدادا لبدء يوم جديد .أميرة بطلة القصة بتاعتنا وهى كمان الى هتحكى الحكاية بنفس ..



18-11-2021 05:44 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [61]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية انتقام الحب
رواية انتقام الحب الجزء الثالث للكاتبة أمنية الريحاني الفصل السابع عشر

فى فيلا عاصم:
عاصم بيلبس هدومه الصبح عشان يروح الشغل واميرة خارجة من الحمام
عاصم: يالا يا ميرا البسى عشان الحق اوصلك قبل ما اروح الشغل
أميرة: لا يا حبيبى روح انت، انا هتاخر النهاردة عشان عندى كذا مشوار قبل ما اروح الشركة
عاصم: مشوار ايه؟

أميرة:  عايزة اروح البنك، وعندى ميعاد فى الجامعة مع الدكتور اللي بيناقش رسالة الدكتوراه عشان يحدد ميعاد للمناقشة
عاصم:  وايه يعنى اوصلك فى طريقى
أميرة: لا يا حبيبى عشان متتاخرش روح انت وانا طلبت عربية هتجيلى
عاصم: طب يا حبيبتى زى ما تحبى،سلام
عاصم راح ناحية الباب ورجع تانى
عاصم: اميرة، مش ناسية حاجة، عايزة تقوليلى حاجة ؟

أميرة: حاجة ايه يا عاصم؟
عاصم: لا ولا حاجة متشغليش بالك
فى فيلا الاسيوطى:
حسن بيفطر مع بسنت وفوزية
حسن: الحمد لله
بسنت: ماكلتش يا حسن
حسن: معلش يا حبيبتى عندى ميعاد مهم فى الشركة مش عايز اتاخر عليه، عايزة حاجة؟
بسنت: لا شكرا
حسن: سلام

بسنت بعد ما خرج حسن سرحت فى عالم تانى
فوزية: وبعدهالك يا بسنت،هتفضلى تعذبى نفسك لحد امتى
بسنت: مش بمزاجى يا ماما، الشك جوايا هيجننى كل ما افكر ان جوزى لسه بيحب خطيبته الاولانية بحس ان عقلى هيطير
فوزية: يا بنتى جوزك بيحبك وبيعاملك احسن معاملة.

بسنت: ايوا يا ماما، بس انت مبتشوفيش نظرته لاميرة وهى موجودة بتبقى عاملة ازاى، لما بيتكلم عنها ولا تيجى سبرتها  بيبقى شخص تانى خالص
فوزية: وكان لزمتها ايه يا بنتى تكدبى على صاحبتك وتقوليها ان حسن مسافر
بسنت: انا مكدبتش يا ماما ما حسن كان مسافر فعلا.

فوزية: بسنت، لو كدبتى عن الناس كلها مش هتكدبى عليا، انتى كنتى عارفة ان حسن راجع من السفر على عيد ميلاد بنته
بسنت: ايوا يا ماما كنت عارفة وبالرغم من كده خليت اميرة تحضر، وعارفة كمان انا اتعمدت انى انشغل عن أميرة طول الحفلة عشان تزهق من القعدة لوحدها وعشان حسن لما يرجع من السفر ويتفاجئ بوجود  اميرة يروح ويتكلم معاها.

فوزية: وليه كل ده؟
بسنت: كنت عايزة اسمع مواجهتهم لبعض وهما لوحدهم، عايزة اعرف كل واحد فيهم مشاعره ايه ناحية التانى
فوزية: ولقيتى ايه؟
بسنت: اى حد كان هيسمع كلامهم كان هيحس انه كلام عادى مفهوش اى مشكلة،لكن انا محستش كده، حسيت ان اميرة بتتجنب اى تعامل مع حسن خوف من عاصم، لكن هو حسيت منه بكمية خوف وقلق ع اميرة كانه عايز يحاوطها عشان ميحصلهاش حاجة
فوزية: لا يا بسنت انا حساكى مكبرة الموضوع، ويمكن يكون الموضوع القديم لسه مأثر فيكى.

بسنت: عشان كده يا ماما انا هصبر لحد ما اشوف حاجة تاكد احساسى
فى شركة الشاذلي:
عاصم قاعد على مكتبه سرحان ومكشر وبيدخل عليه عادل
عادل: صباح الخير يا عاصم
عاصم: صباح النور يا عادل
عادل: مالك يا عاصم، شكلك مش مظبوط النهاردة،فى حاجة حصلت مع أميرة.

عاصم: الدنيا مستقرة الى حد كبير بينى وبين أميرة، لكن المشكلة هتفضل موجودة شغل اميرة اللي مخليها مش شايفة اى حاجة تانية،انت عارف النهاردة عيد ميلادى وهى نسيت حتى تقولى كل سنة وانت طيب
عادل: متخدهاش كده يمكن تكون محضرالك مفاجاة بليل
عاصم بيائس: تعمل اللي تعمله  بقى، المهم قولى رحت لاحمد امبارح
عادل بتردد: اه رحتله
عاصم:  وعرفت مبيجيش ليه؟

عادل بيتلجلج: اه دا طلع والدته كانت تعبانة شوية وقاعد جنبها
عاصم: طب شوفه لو محتاج اى حاجة يا عادل خليك جنبه وانا لما اروق هكلمه
عادل: حاضر،عن اذنك اروح اشوف شغلى
بيخرج عادل من عند عاصم وبتدخل بعده شهد
عاصم: فى حاجة يا شهد؟
شهد بتردد: اه بصراحة كنت عايزة اقول لحضرتك حاجة
عاصم: قولى
شهد: كل سنة وانت طيب،انا عارفة ان عيد ميلادك النهاردة.

عاصم: انتى فاكرة عيد ميلادى يا شهد
شهد: عمرى ما نسيته
عاصم: عالعموم انا متشكر يا شهد وانت  طيبة
شهد: وطبعا حضرتك هتحتفل بيه النهاردة مع المدام والاولاد
عاصم بعد تفكير: لا يا شهد، محدش هيحتفل بيه
شهد: معقولة،طب انا عارفة انه طلب غريب بس …..
عاصم قاطعها: انا موافق
شهد: موافق ع ايه؟
عاصم: مش كنتى عايزة تطلبى نخرج فى اى مطعم سوا نحتفل بيه.

شهد: ايوا
عاصم: وانا موافق نخرج سوا نحتفل بيه
شهد بعدم تصديق: حضرتك بتتكلم جد
عاصم: اكيد مش بهزر، يالا جهزى نفسك هنخرج الساعة 5 مطعم سبيكترا نحتفل سوا،بس طبعا انا اللى عازمك
شهد بفرحة: اكيد طبعا، عن اذنك
خرجت شهد من عند عاصم وهى طايرة من الفرحة وعاصم بعدها اتنهد بارتياح.

فى المطعم:
شهد وعاصم قاعدين،وشهد بصاله ومش بتتكلم
عاصم: ايه يا شهد،انتى بصالى كده ليه؟
شهد: حاسة انى بحلم،مش مصدقة انى خارجة انا وانت سوا عشان نحتفل بعيد ميلادك
عاصم: اسمعى يا شهد، انا بتشتغلى معايا من زمان وانا من يوم ما عينتك سكرتيرة ليا وانا بعتبرك زى اختى الصغيرة
شهد: اختك! يعنى انت خارج معايا النهاردة على انى اختك
عاصم: اكيد، وإلا مكنتش خرجت معاكى.

شهد: ايوا،بس انا بحبك، بحبك من زمان اوى من قبل حتى ما تقابل مراتك
عاصم: الحب مش بإيدينا يا شهد، انا مقدر مشاعرك،بس قلبى مش بإيدى، انا عمرى ما حبيت  ولا هحب واحدة فى حياتى غير  أميرة، وحبيتها اكتر بعد ما بقت مراتى، حتى لما عملتى المؤامرة اللى عملتيها انت  وحسن فهمى عشان تفرقوا بينا ، حبى مقلش لاميرة بالعكس دا زاد اكتر واكتر، انتى فاهمة يا شهد حبى لأميرة بيزيد مع الايام مش بيقل.

شهد: يعنى مفيش أمل انك فى يوم تبادلنى نفس المشاعر
عاصم: ما انا قولتلك بقى تفتكرى حب زى اللى وصفتهولك ممكن حاجة تغيره، عالعموم بكرة ربنا يبعتلك الي يقدرك مشاعرك ويحبك وانتى كمان  تحبيه، وساعتها انا اللي هحط ايدى فى ايده واسلمك ليه
شهد: يعنى حضرتك مش هتتخلى عنى
عاصم: انا عمرى ما هتخلى عنك يا شهد
اميرة: صدقيه يا شهد طالما قالك مش هيتخلى عنك يبقى عمره ما هيتخلى عنك، عاصم بيه مبيرجعش فى كلمته.

18-11-2021 05:44 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [62]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية انتقام الحب
رواية انتقام الحب الجزء الثالث للكاتبة أمنية الريحاني الفصل الثامن عشر

فى المطعم:
اميرة: صدقيه يا شهد طالما قالك مش هيتخلى عنك يبقى عمره ما هيتخلى عنك، عاصم بيه مبيرجعش فى كلمته
عاصم: أميرة !
شهد: بشمهندسة أميرة متفهميش غلط احنا كنا…..

أميرة ببرود: اكيد عاصم عزمك على الحفلة الليى انا عملهاله هنا  بمناسبة عيد ميلاده
عاصم باستغراب: حفلة ايه؟
أميرة: ايه يا حبيبى، انت ناسى ان النهاردة عيد ميلادك ولا ايه،صحيح المفروض كنت احتفل انا وانت بس احتفال خاص بالمناسبة دى  لكن ملحوقة
اميرة قربت من عاصم وباسته وهو حاسس انه مش فاهم حاجة وفاتح بقه
أميرة مسكت ياقة القميص بتاعته ادام شهد: كل سنة وانت طيب يا حبيبى، كل سنة واحنا مع بعض (بصت شهد) بعد ما نخلص الحفلة دى فى حفلة صغنونة تانية فى البيت انا وانت وبس.

شهد كانت هتموت من الغيظ وشافت ان احسن حل ليها تنسحب وتمشى قبل ما يجرالها حاجة ( وجووووون  يا أميرة يا كيداهم )
شهد: طب استاذن انا، أظن مليش مكان دلوقتى
لكن اميرة وقفتها: تؤتؤتؤ، رايحة فين يا شهد بقيت المعازيم لسه جاية
وشوية ولقوا الولاد داخلين ومعاهم اسمت وعزة وتهانى
عاصم: ايه ده يا أميرة
أميرة: بنحتفل بيك يا حبيبى واحنا عندنا كام عاصم
وبصت لشهد: اه صحيح يا شهد، كنت عايزة تمشى من شوية تقدرى تتفضلى دلوقتى، زى ما انتى شايفة القاعدة بقت عائلية اوى ومبقاش ليكى مكان

(وادى الجووووون التانى)
شهد مشيت وهى متغاظة وبتستحلف لاميرة
ما اميرة  فأول ما شهد مشيت ابتسامتها وبرودها المصطنع راح وبقت تتجنب تبص لعاصم ولو كلمها مبتردش  عليه لحد ما السهرة خلصت وركبوا العربية عشان يروحوا،عاصم كان مع اميرة فى العربية والولاد مع اسمت وتهانى وعزة فى العربية التانية، طول الطريق وعاصم بيكلمها وهى مش راضية لا تبصله ولا ترد عليه، عرف عاصم ان لعبته ممكن تكون قلبت عليه زى ما عادل قاله وتكون اميرة افتكرت انه بيخونها مع شهد، واول ما وصلوا الفيلا اميرة طلعت جرى ع فوق.

عاصم: استنى بس يا اميرة، يا اميرة هفهمك
اميرة واقفة ادام اوضتهم بتعيط: تفهمنى  ايه يا عاصم، تفهمنى انك بتخونى مع  السكرتيرة،انا بتخونى يا عاصم
عاصم: يا حبيبتى انا مخونتكيش صدقينى، طب ممكن.ندخل اوضتنا نتكلم
أميرة: لا اوعى تدخل الاوضة دى، انت محترمتهاش ولا احترمت صاحبتها عشان تدخلها
عاصم: يا اميرة ما هو مينفعش كده انا لازم اتكلم وانتى لازم تسمعبنى
أميرة: طب يا عاصم،تعالى ندخل اى اوضة تانية نتكلم.

عاصم: برضه مصممة مندخلش اوضتنا، ماشى يا اميرة اتفضلى معايا
وفعلا داخل عاصم مع أميرة اوضة تانية عشان يتكلموا
أميرة: اتفضل يا عاصم بيه عايز تقول ايه
عاصم: عايز اسألك عرفتى منين انى خارج مع شهد، وعرفتى منين اسم المطعم
أميرة: وانت مالك عرفت منين،ربنا حب يكشف سترك يا بيه
عاصم: بقولك ردى عليا عرفتى منين، اقولك انا عرفتى منين لما دوست ع التليفون بالغلط واتصلت بيكى وسمعتى حوارى مع شهد، مش كده؟
أميرة: ايوا كده.

عاصم: طب احب اعرفك يا مدام اميرة ان الموضوع مجاش بالددددصدفة ولا بالغلط وانى انا اللى مرتب لكل ده
أميرة: يعنى شهد لما جاتنى تعرض عليا انها تحتفل معايا بعيد ميلادى انا اللي اتصلت بيكى كان الموبابل اتصل بالغلط، واتعمدت انك تسمعى خروجتى مع شهد واتعمدت كمان انى اذكر اسم المطعم اللي هنروحوا عشان تجيلنا على هناك
أميرة فى صدمة: انت تعمل كل ده طب ليه، انت عايزنى افتكرك بتخونى.

عاصم: عايزة تعرفى ليه يا أميرة، عشان حاسك بعيد عنى،عشان كان نفسى انتى  الى تعرضى عليا تخرجى تحتفلى معايا بعيد ميلادى مش شهد، عشان دى كانت الطريقة الوحيدة اللى اقنعك بيها تسيبى شغلك وتقضى معايا اليوم ده
أميرة بهدوء: يعنى انت مخنتنيش يا عاصم؟
عاصم قرب منها ومسك ايدها:اخونك ايه يا هابلة، هو فى حد بيحب مراته زى ما بحبك ولا نسيتى انا كنت هموت واتجوزك ازاى لدرجة انى بقيت مجنون اميرة
أميرة ضحكت.

عاصم: ايوا كده اخيرا، اهى دى احلى هدية فى عيد ميلادى، الضحكة اللى طول عمرها بتجننى
أميرة:  طب ممكن ندخل اوضتنا
عاصم: يعنى خلاص خدت العفو ومسمحولى ادخل الاوضة
أميرة: طب يالا وبلاش غلاسة
أميرة وعاصم دخلوا اوضتهم وفوجئ عاصم باوضتهم متزينة بشكل رائع وفى تربيزة عليها تورتة ، عاصم انبهر اول لما شاف المنظر
عاصم: ايه ده يا أميرة؟

أميرة: دى كانت مفاجأتى ليك اللي مصبرتش عشان تشوفها، انا اتعمدت الصبح اعمل انى ناسية عيد ميلادك عشان افاجئك بليل لما تيجى
عاصم: وعملتى كل ده امتى؟
أميرة: الصبح لما قولتلك انى عندى مشوارير مهمة فى الجامعة والبنك كنت عايزة اجهز كل حاجة
عاصم: حبيبتى يا أميرة عملت  كل ده عشانى
أميرة: يا عاصم انا عمرى ما اقدر انسى عيد ميلادك، لانك بقيت انا، احنا الاتنين بقينا شخص واحد
عاصم باس على راسها: انا اسف يا أميرة، ربنا ما يحرمنى منك يا حبيبتى
أميرة: طب يالا نقطع التورتة بقى.

قضى اميرة وعاصم احلى ليلة رومانسية مع بعض
تانى يوم فى شركة العشرى:
عاصم حب يعتذر لاميرة بشكل عملى فراحلها الشركة عشان يعملها مفاجأة ويعزمها ع الغدا
عاصم: ازيك.يا هدى
هدى: عاصم بيه اهلا وسهلا
عاصم: اميرة فاضية ولا عندها حد
هدى: لا يا عاصم بيه عندها عميل جوا، ثوانى وابلغها
عاصم: لا لا سيبيها ع راحتها انا هستناها لما تخلص
هدى: زى ما تحب يا افندم، اطلب لحضرتك القهوة المظبوط بتاعة حضرتك
عاصم:-لسه فاكرة.

هدى: طبعا يا افندم، حضرتك كنت علطول تطلبها مع دكتور طارق، هروح اجيبها بنفسى لحضرتك
عاصم: شكرا يا هدى
عاصم فى نفسه: الله يرحمك يا عمى طارق
عاصم وهو قاعد مستنى فى مكتب هدى سمع اتنين مهندسين بيتكلموا برة
مهندس 1: لا انا تعبت ومش ملاحق على الشغل، دا ليها حق بشمهندسة رحمة تطفش وتسيب الشغل
مهندس 2: اتارى مهندسة رحمة كانت شايلة كتير عننا، متعرفش هى مشيت ليه
مهندس 1: تلاقيها من ساعة ما المهندسة اميرة هزئتها ادامنا وخصمتلها شهر واتهمتها بالتقصير وهى قالت اسيبها بكرامتى احسن
مهندس 2: عندك حق، دى قالتلها كلمتين ساعتها لو مكانها مكنتش عرفتها تانى، لا وقال بيقولوا صحاب
مهندس 1: طب يالا يا اخويا لتطلع تدينا كلمتين فى جنابنا اننا سايبين الشغل
عاصم.كان بيسمع كلامهم ومش مصدق ان اميرة تعمل كده مع صاحبتها، ومشى بسرعة من غير ما يقابل أميرة.

هدى: القهوة يا عاصم بيه، عاصم بيه
لكن عاصم مشى من غير ما يرد ع هدى
فى عربية عاصم:
عاصم بيسوق بعصبية وبيتكلم فى التليفون
عاصم:  ايوا يا عادل، انت فين …. طب عايزك تسيب كل اللى فى ايدك وتجيلى ع الشركة …من غير رغى كتير،متتاخرش.

فى شركة العشرى:
أميرة: عاصم كان هنا، طب مشى ليه، غريبة دى
هدى: مش عارفة يا بشمهندسة، انا روحت اجيبه القهوة رجعت لقيته مشى
أميرة: طب روحى انتى يا هدى
أميرة فى نفسها: يا ترى فى ايه، ربنا يستر

فى شركة الشاذلي:
عاصم داخل متعصب المكتب
عاصم: شهد، عادل لما يجى خليه يدخل علطول
شهد: هو فى حاجة يا افندم
عاصم بزعيق: نفذى الكلام من غير ما تسالى
شهد: حاضر حاضر
اميرة عمالة ترن ع عاصم وهو يكنسل عليها
عادل دخل يجرى وهو قلقان
عادل: خير يا عاصم، قلقتنى فى ايه؟
عاصم: احمد مبيجيش الشغل ليه يا عادل؟
استنونى الحلقة الجاية كلها مغامرات واحداث مشوقة.

18-11-2021 05:46 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [63]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية انتقام الحب
رواية انتقام الحب الجزء الثالث للكاتبة أمنية الريحاني الفصل التاسع عشر

فى شركة الشاذلي:
عاصم: احمد مبيجيش الشغل ليه يا عادل؟
عادل بارتباك: ما انا قولتلك يا عاصم والدته تعب….
عاصم قاطعه بعصبية: عادل، سؤالى واضح ومن عايز كدب
عادل: كدب!

عاصم:  اه كدب وانت عارف كده كويس، بص يا عادل انا تقريبا عرفت السبب بس عايزك تقولى احمد قالك ايه عشان الصورة تكمل عندى.
عادل: حاضر يا عاصم هحكيلك ع كل حاجة
فى فيلا عاصم:
أميرة رجعت على البيت مخضوضة خافت يكون حد من الولاد حصله حاجة خصوصا وعاصم مبيردش عليها
أميرة بقلق: ماما يا ماما
عزة: فى ايه يا بنتى مالك؟
أميرة: انتوا كويسين، ولادى جرالهم حاجة؟

عزة: الشر برة وبعيد يا بنتى العيال كويسين
اتنهدت أميرة بارتياح: الحمد لله، اصل عاصم جالى الشركة ومشى مرة واحدة من غير ما يدخلى ومن ساعتها بكلمه مبيردش عليا
عزة: غريبة دى، ربنا يستر يا بنتى
أميرة: يارب، عن اذنك يا ماما انا طالعة فوق ارتاح شوية.

فى شركة الشاذلي:
عادل حكى لعاصم كل الى احمد حكهوله، وعاصم كانت عينه بتطق شرار ووشه احمر من كتر الغضب
احمد: بس هو دا اللي حصل، وهما مكنوش عايزينك تعرف تجنبا لأى سوء فهم بينك وبين أميرة
عاصم قام من غير ما يرد بكلمة واحدة على عادل وخرج يجرى وعادل فضل ينده  عليه
عادل: ربنا يستر من اللي جاى.

فى فيلا عاصم:
عاصم دخل الفيلا زى المجنون بيدور ع أميرة
عزة: فى ايه يا ابنى؟
عاصم: أميرة فين، هنا ولا ف شغلها؟
عزة: لا يا ابنى فوق فى اوضتها
عاصم طلع يجرى على فوق
عزة: جيب العواقب سليمة يارب
أميرة قاعدة فى اوضتها مريحة ع السرير وبيدخل عاصم عليها
أميرة بلهفة: كنت فين يا عاصم قلقتنى عليك، ومبتردش على موبايلك ليه
عاصم بغضب: رحمة سابت الشغل عندك ليه يا أميرة؟
أميرة: ايه؟

عاصم: ايه مسمعتنيش بقولك صاحبتك وصديقة عمرك سابتك ليه
أميرة: عادى يا عاصم، بيحصل يعنى تلاقيها جالها شغل احسن فى حتة  تانية
عاصم: شغل احسن فى حتة تانية ولا معاملتك الوحشة ليها واهانتها ادام الموظفين
أميرة: اه دا راحت اشتكتينى ليك بقى،ولا تلاقى جوزها اللى راح يعيطلك
عاصم: لا احمد ولا  رحمة قالولى حاجة لانهم للاسف خايفين ليحصل سوء تفاهم بيننا بسببهم رغم كل اللى عملتيه  معاهم، كل اللى عملوه ان احمد ساب الشغل عندى
أميرة: ساب الشغل.

عاصم: طبعا منتظرة ايه بعد ما عايرتيهم بشغلهم معانا وبعد ما اتهمتى مراته انها خانتك، اى حد عنده كرامة كان هيعمل اكتر من كده
أميرة: عالعموم هما اللي خسرانين
عاصم: انتى ازاى بقيتى كده؟
أميرة: وانت محموق ليه هى كانت صاحبتى ولا صاحبتك
عاصم: انا زعلان على مراتى اللى بقت تخسر كل الناس اللي بيحبوها من غير يهمها بقت بدوس فى طريقها على كل عزيز وعالى.

أميرة: الشغل مفهوش قريبى وصاحبى
عاصم: ويا ترى الدور على مين تدوسى عليه عشان شغلك
أميرة:  قصدك ايه يا عاصم ؟
عاصم: قصدى انى زهقت، زهقت من كتر ما بحايل وادى ميررات، زهقت من كتر ما بزق حياتى معاكى عشان تمشى، زهقت من كتر ما عمال ادور فيكى على أميرة اللي حبتها واحاول اقنع نفسى انك انتى هى،بس لا  انتى مش أميرة اللي كنت بحفى وراها بس عشان تحس بيا،مش أميرة اللي كنت مستعد ابيع بحالها بس تبقى معايا، لكن انتى مش هى خالص، عشان كده انا همشى ومش هرجع لما اميرة اللى عرفتها وحبتها ترجع.

أميرة: عاصم، انت عايز تسيبنى؟
عاصم: انا هسيب انسانة غريبة عنى معرفهاش، عشان ادور على مراتى وحبيبتى والله اعلم هلاقيها ولا لا، عن اذنك
عاصم مشى وساب أميرة واقفة مكانها من الصدمة مش مصدقة ان عاصم بعد عنها تانى،بس المرة دى  الله اعلم هيرجعلها ولا لا
عاصم خرج ومعاه شنطة هدومه وساب الفيلا كلها، اسمت شافت اللي حصل وطلعت لاميرة لقتها لسه واقفة مكانها والدموع متجمدة فى عينيها
أميرة: طنط اسمت، شفتى عاصم ساب البيت، لو بابا طارق كان موجود مكنش هيسمحله يعمل كده ابدا.

اسمت: تفتكرى لو  طارق كان موجود كان هيوافق ع اللى بيحصل ده، كان هيخليكى تسيبى جوزك يمشي من بيته وهو زعلان، عارفة يا أميرة لأول مرة هقولهالك لو طارق الله يرحمه كان عارف ان الامانة اللى سبهالك هتخليكى تتغيرى وتضيعى منك جوزك مكنش سبهالك، هو كان فاكر انه بيأمن مستقبلك ومكنش يعرف انه بيضيعك، بيضيع كل حاجة حلوة فى اميرة، يا خسارة يا أميرة.

أميرة: طنط اسمت ارجوكى افهمينى امانة بابا ليا غالية عليا اوى
اسمت: بس مش اغلى من بيتك وجوزك وولادك، اقولك ع سر انا وافقت اجى اعيش معاكم عشان دى كانت وصية طارق الله يرحمه انى مسبكيش وافضل معاكى، لكن لأول مرة هخالف وصيته، لان اللي واقفة ادامى دى مش أميرة اللي طارق حبها واعتبرها بنته.

أميرة: لا يا طنط متسبنيش انتى كمان
اسمت: انا هرجع تانى لما أميرة بنت طارق ترجع تانى، عن اذنك
أميرة الصدمات عمالة تنهال عليها، وادى اسمت كمان مشيت وسابتها،، أميرة طول الليل عمالة تلف فى الاوضة مش عارفة تنام، وتنام ازاى وحبيبها بعيد عنها مش لاقية حضنه اللي اتعودت تلاقيه حتى فى اشد اوقات الزعل بينهم، الصبح طلع عن أميرة وهى لسه صاحية وعمالة تفكر وبعدها قررت متستسلمش وتقوم تواجه الحياة.

فادية: صباح الخير يا هانم
أميرة: صباح النور يا فادية، الولاد فطروا؟
فادية: ايوا يا هانم، ست عزة لبستهم وفطرتهم وراحوا المدرسة
أميرة: طب هى ماما فين، وطنط تهانى كمان مش شايفاها
فادية: تهانى هانم مشيت امبارح بليل وقالتلى اقول لحضرتك انها رايحة لعاصم بيه، وعزة هانم فى اوضتها فوق
أميرة زفرت بضيق: طب يا فادية، روحى انتى
أميرة طلعت لعزة ف اوضتها لقتها بتلم هدومها
أميرة: بتعملى ايه يا ماما؟

عزة: زى ما انتى شايفة
أميرة: حتى انتى كمان عايزة تسيبينى
عزة: انا راجعة بيتى يا اميرة
أميرة: ما هو هنا برضه بيتك، مش بيت بنتك يبقى بيتك
عزة: بنتى ! هى فين بنتى ؟! بنتى أميرة اللي ربتها متسبش عيالها وتهمل فيهم، بنتى متهنش صاحبتها اللي وقفت جنبها وتتهمها بالخيانة،بنتى متسبش جوزها يسيب بيتها ويمشي زعلان، بنتى متوقفش لجوزها راس براس وتعصى كلامه
أميرة: ارجوكى يا امى متسبنيش انت  كمان لوحدى
عزة: انتى مش لوحدك يا أميرة انتى معاكى شركتك وفلوسك وشغلك مش دول اللى استغنيتى عنننا كلنا بيهم، انا هسيبلك عيالك انتى اولى بتربيتهم بس يارب تقدرى تحافظى علبهم.

أميرة: يعنى خلاص يا امى هتسبينى
عزة: بيتى اولى بيا مقدرش اقعد فى بيت عاصم وهو مش قاعد فيه وبنتى مزعلاه. اه يا بنتى  هقولك كلمة اخيرة قبل ما امشى  لما حسن ابن انتصار سابك وراح خطب  غيرك استغربت ان حسن اللي اتربى  على  ايدى اتغير كده لكن دلوقتى شايفاكى متفرقيش عنه انتى كمان اول لما جاتلك الفرصة دوستى على كل اللى حواليكى.
مشيت عزة هى كمان وسابت اميرة  لوحدها، خلاص يا أميرة الكل انفضوا من حواليكى، يا ترى هتقدرى تواجهى اللى جاى إزاى، ويا ترى اللي حصل كفيل انه يفوقك هنشوف الحلقات الجاية.



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 7008 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 4070 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 3104 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 2978 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 3425 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، انتقام ، الحب ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 03:38 مساء