أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .





رواية لم تكن خادمتي

الشخصيات الرئيسية- حازم: شاب في عمر 29 مدير في شركة أجهزة كبيره شاب وسيم ورياضي لكن مش بيهتم بمواعيد شغله اوي لأنه شريك ..



21-11-2021 03:13 مساء
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 

t21930_8321
الشخصيات الرئيسية

- حازم: شاب في عمر 29 مدير في شركة أجهزة كبيره شاب وسيم ورياضي لكن مش بيهتم بمواعيد شغله اوي لأنه شريك كمان في الشركة.
- نورا: بنت جميلة وهادية في سن 19 سنة يتيمة اتربت في ملجأ وهربت من قسوة المعاملة و بتشتغل في البيوت.
مقدمة الرواية

في أحد المناطق الراقية في شقة فخمه في الساعه السادسة صباحا رن جرس الباب
حازم بغضب وصوت مليان نوم: ايوه ايوه
فتح الباب حازم: نعم !خير !مين ؟
نورا(بخوف): انا اانا. ...
حازم بغضب: انجزي انتي علقتي
نورا: انا نورا ست هانم فريدة بعتتني عشان شغل البيت
حازم بص ليها من فوق لتحت هدومها بسيطة محترمة جسمها الي حد ما ضعيف
حازم: انتي عندك كام سنة ؟!
نورا: 19.

حازم: امممم باين ادخلي
وفتح ليها الطريق تدخل وهي دخلت بصت الشقة مكركبة جدا
نورا لنفسها: ياخبر كل ده شغل يعني يارب مفيش غير شقة الاعزب ده!
حازم: هتفضلي متنحة كتير
نورا: آسفة هحضر لحضرتك الفطار واشتغل في البيت
حازم بإستغراب: فطار؟ أنا هدخل أكمل نوم وانتي متجيش بدري كده تاني
نورا: آسفة بس ده جدول مواعيد
حازم بسخرية: جدول مواعيد مرة واحده انا هنام شوفي شغلك انتي
نورا: حاضر...
فصول راوية لم تكن خادمتي الجزء الأول
رواية لم تكن خادمتي الجزء الأول بقلم أميمة خالد الفصل الأول

علي: هو مفيش فايدة
فريدة: في ايه ؟!
علي: تاني بعتي شغاله عنده





فريدة: لاء اسيبه يعفن وهو لوحده
علي: والله ماحدش قاله يبقي لوحده
فريدة بقهر: اسكت لو سمحت اسكت

بعد مرور 4 ساعات
نورا بتعب: يا ساااتر اتهديت ايه ده كله
حازم من وراها: ايه مفيكيش نفس للشغل
نورا اتخضت: بسم الله الرحمن الرحيم انا انا أسفه مقصدش
حازم: انتي لبستي ليه؟!
نورا: افندم؟

حازم: قصدي لبستي البالطو ليه ماشية؟
نورا: ايوه
حازم: والشغل ؟!
نورا: انا خلصت وفطار حضرتك جاهز بس انا كده هتأخر علي البيت البعدك لازم امشي
حازم: جميل بس اوضة نومي مش اتروقت
نورا: حضرتك كنت نايم ف اكيد مش هدخل
حازم: اممممم طيب أدخلي روقي
نورا: والبيت ال...

حازم: هديكي فلوسهم وخليكي كملي وارتاحي انا كده كده هنزل وهرجع بليل ف براحتك سلام
حازم خرج بعد ما قفل علي أي حاجه مهمه أو خايف عليها
نورا في الشقة ايه ده مكلش الفطار ومشي قبل ما أرد اعمل ايه بس... دخلت نضفت الاوضة وكأنها مهجورة مش فكرة أوضة عازب بس و صعب عليها الي حد ما خلصت وشالت الفطار ونضفت كل حاجه وجت تخرج من الشقة وكانت الصدمة...

حازم: فريدة مش انا قولت مش عايز منكو حاجه
فريدة: دي مش حاجه دي بتنضف وياريت تبطل استفزاز
حازم بعصبية: ده انا بردو؟ ماشي سلام وقفل
وصل حازم مكتبه بهيبته وشكله الجذاب
دخلت هيام السكرتيرة وراه..

هيام بدلع: ده الملف الحضرتك طلبته
حازم بص ليها جامد: هيام
هيام بدلع اكتر: افندم
حازم: قسما بربي لو ملمتيش نفسك هطردك ومش هيهمني خاطر حد ف اتلمي وكلي عيش انا مش هبصلك تمام
خرجت هيام هتولع من غير رد

بعد يوم طويل في الشغل حازم مع اسر بيتعشو وبيتكلمو وفجأة حازم قام وقف
اسر: ايه يا ابني مالك ؟!
حازم: انا نسيت حاجه مهمه جدا
أسر: خير نسيت ايه
حازم: نسيت نورا يا أسر وجرى
اسر: نورا مين ايه الجنان ده
جري أسر بعربيته وافتكر انه قفل الباب زي ما هو متعود كل يوم ونسيها جري وفتح الباب واتصدم للحظة...

فتح حازم الباب واتصدم لما شاف نورا نايمه علي الأرض مكرمشة في نفسها وباين وشها كله عياط
حازم قرب منها براحه عشان متتفزعش
حازم: نورا..نورا
نورا بقلق وخوف ونوم: ايه ده ؟ الساعه كام؟
وقامت بسرعة لما شافت الجو ضلم من الشباك
نورا بعياط: يا خبر انا مروحتش باقي شغل ستي حنان هتموتني..

حازم بضيق: ستك ايه بس ؟ أنا غصب عني قفلت معلش مش متعود
نورا بعياط: انا اعمل ايه دلوقتي انا هطرد كده
حازم: اصبري وكفاية عياط زي الاطفال كده
طلع حازم الفون واتصل
حازم: الو فريدة
فريدة: نعم يا حازم
حازم: معاكي رقم الست أو المكتب الباعت نورا؟
فريدة: خير هي عملت حاجه ؟

حازم بزهق: لاء بس من فضلك عايزه
فريدة: حاضر هبعته دلوقتي سلام
قفل حازم الفون وبص كانت نورا بتعيط زي الأطفال بالظبط وبص حواليه كانت الشقة نضيفة جدا بقالو كتير مشفهاش كده ومفيش واحدة نضفت بالضمير ده وهو حس أنها صعبت عليه لأن شكل حياتها صعبة
فاق حازم من أفكاره علي رساله من فريدة فيها الرقم
اتصل حازم بالرقم
حازم: مساء الخير مدام حنان معايا ؟

حنان: ايوه مين حضرتك
حازم: انا حازم علي مختار
حنان بفرحة ورعب: أهلا يا فندم خير
حازم: كنت عايز أبلغ حضرتك عن نور...
وقبل ما يكمل
حنان: انا آسفة اكيد سرقتك ومشيت انا عارفه دي مرجعتش ولا راحت أي بيت انا هبلغ عنها متقلقش
كانت نورا سامعه وزادت في الخوف والعياط
حازم: انا مقولتش كده علي فكرة
حنان: افندم؟!

حازم: البنت كويسة جدا انا الأسف ليها ولحضرتك اني قفلت عليها ونسيت ومشيت علي العموم هي هتوصلك الصبح وهيوصلك معاها مبلغ بكل شغلها النهارده واكتر
حنان: لا مش لازم احنا نطول رضا حضرتك
حازم بزهق منها: لا معلش غلطي انا وهي هتوصلك الصبح وياريت محدش يضايقها
حنان: طبعا ده اكيد
وقفل حازم من غير ما يقول حرف تاني وبص لنورا الكانت متنحه لي

علي: كلمتي حنان ؟ ابنك طردها
فريدة: بطل تتهم فيه ولا مطردهاش هو راح الشغل وقفل عليها مش اكتر
علي: انا مش مطمن
فريدة: من أمتي وانت مطمن ولا بتحس ب ابنك أهو طفش منك
علي: ربنا يخليلنا يوسف و يارا
فريدة: هما لعب واحده اتكسرت في غيرها ده انت لا تطاق يا أخي
وقامت فريدة من قدامه وراحت تشوف ولادها...
تاااابع اسفل
 
 



21-11-2021 03:18 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [1]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية لم تكن خادمتي
رواية لم تكن خادمتي الجزء الأول بقلم أميمة خالد الفصل الثاني

الساعه 9 الصبح قام حازم قلقان فتح عينه وبص في ساعته ورجع شعره التقيل جدا لورا وافتكر نورا أنها بايته معاه في الشقة قام حازم وبص عليها بس ملقهاش نهائي وشاف فطار متغطي علي السفرة
حازم: مفيش فايدة فيها
افتكر حازم كلامه معاها بليل
نورا: هو ليه حضرتك قولت هروحلها الصبح
حازم رمي نفسي علي أقرب كرسي وخد نفسه بعد كل الحصل ومن غير ما يبصلها..

حازم: عشان الوقت اتاخر انك تمشي لوحدك وانا بصراحه مهدود مش هقدر اوصلك ف هتنامي هنا
نورا: لاء طبعا مستحيل ده غلط
حازم بص بجانب عينه وقام قرب منها اوي لحد ما لزقت في الحيطة
حازم: ليه؟ هبصلك مثلا ؟! وكمل بتريقة يا ماما انتي حتة عيلة واكيد مش هبصلك
سابها من غير كلام تاني
حازم: انا داخل انام نامي في المكان اليعجبك
فاق حازم من تفكيره
حازم: ياتري مشيت ولا حصلها ايه دي انا كنت ناقص ارف

نورا: مش عارفة يا سارة هو طيب ولا شرير ولا ايه
سارة:اممم بعد القولتيه ده هو طيب بس غني
نورا: بمعني؟!
سارة: طيب بس معندوش حلال وحرام وغلط وصح وانتي شاطرة انك مبتيش عنده
نورا: لا طبعا هو انا هبلة بس مش عارفه عايزه اعتذر عن الشقة دي
سارة: تعتذري ايه هو بعد الفلوس البعتها لحنان هي هتسيبك تعتذري اصلا..

نورا: مش عارفه المهم انتي عملتي ايه مع جوز أمك
سارة بوجع: كالعادة خد الفلوس كلها
نورا: يا خبر !بس ازاي انتي اشتريتي الأكل ده والهدوم
سارة: من إبراهيم طبعا
نورا: يا بنتي الواد ده مش سهل
سارة: ومالو هو انا كان ليا أهل وقولت لاء فكك

حنان: أهلا يا حازم بيه اتفضل
حازم: شكرا بس هي نورا هنا ولا ...
قبل ما يكمل كالعادة:طبعا هي هنا
حازم: هو انا ينفع اطلب طلب ؟
حنان حضرتك تأمر
حازم: انا عايزها معايا ع طول
حنان: مش فهمه؟

حازم: عايزها شغاله عندي مقيمه وهدفعلك الأنتي عيزاه
حنان: ايوه بس ليه نورا انا عندي ناس أكبر وأحسن مم...
حازم: من فضلك انا طلبتها هي لمجرد أنها بنت أمينه ونضيفه و عندها ضمير في شغلها ف انا عايز كل تركيزها علي تنضيف بيتي وليها مطلق الحرية تبات هنا أو عندي مش فارق معايا
حنان: تمام واكيد مش هنختلف علي المبلغ
حازم بزهق من ماديتها: اكيد طبعا المهم رأيها..

حنان بكذب: لا متقلقش خالص هي اكيد موافقه لانها جت من عندك سعيدة جدا
حازم بإرتياح: طيب الحمد لله وده عربون أو مقدمه وعايزها بكره الصبح
حنان: طبعا نورتنا

نزل حازم وركب عربيتو وفي الطريق للشركة سمع الفون بتاعه رن وكانت فريدة
فريدة: ازيك يا حبيبي عامل ايه
حازم: بخير الحمد لله في حاجه؟
فريدة بصوت يغلبه الحزن والدموع: هو انا يا ابني مينفعش اكلمك إلا لو في حاجه ؟!
حازم بوجع: لاء يا أمي ينفع طبعا
فريدة: طيب كويس انك لسه فاكر اني أمك..

حازم ركن عربيته علي جنب: اكيد فاكر
فريدة: تعالي يا حازم اتغدي معانا يا حبيبي
حازم: لا معلش اعفيني
فريدة: لاء مش هعفيك أرجوك يا ابني
حازم بضيق: حاضر هاجي وقفل وهو مخنوق جدا

في مكتب حنان
نورا: نعم حضرتك بعتيلي
حنان: اه يا حبيبتي اقعدي
نورا كشرت بإستغراب بينها وبين نفسها حبيبتي! واقعدي! ! شكلها هتموت وهنخلص
فاقت من سرحانها علي صوت حنان
حنان: ايه يا نورا فينك
نورا: هاه.. لا مع حضرتك خير ان شاء الله
حنان: كل خير الأستاذ حازم
نورا: ماله؟!

حنان: عايزيك تشتغلي عنده مقيمه عنده هو بس
نورا: نعم ! لا طبعا
حنان بحزم: انا مش باخد رأيك ده أمر وأي حد اصلا يتمني ده هتروحي بكره الصبح والا انتي عارفه هعمل ايه
نورا بحزن وبكاء صامت: حاضر
ومشيت تجر في رجليها لحد الاوضه

دخل حازم الفيلا بعربيته ونزل منها بيحاول يبتسم لاخواته الكانو مستنينو
يوسف 25 سنه خريج هندسه و يارا 22 سنه في ألسن
يوسف بفرحه: ايه ياعم نسيتنا ولا ايه وحشتنا وهو بيتكلم كان قرب عليه وحضنه جامد
حازم ابتسم بحب فعلا لأنه بيحبه
حازم: وانا جيت أهو يا عم متكبرهاش
ونزلت يارا جري من فوق ونطت في حضن اخوها حازم..

يارا: وحشتني اوي اوي اوي كده تبعد كل ده ولا كأن ليك اخت
حازم بوجع مش ظاهر: معلش بقي يا ست البنات وانتي لو عايزه أي حاجه في أي وقت تعرفي توصليلي اكيد
كان بيراقب المشهد ده من بعيد فريدة وعلي
فريدة كانت فرحانة جدا وعلي متضايق جدا
فريدة: الحمد لله جيه انا هنزله
علي: انزلي يا اختي خليه ينفعك..

فريدة بتحذير: علي من فضلك متزعلوش لو سمحت
علي بزهق: حاضر
نزلت فريدة وراحت لحازم بفرحه
فريدة ضمته: أهلا يا حبيبي وحشتني شكرا انك جين
حازم: انتي تؤمري
يوسف: مش يلا ندخل ناكل بقي
فريدة: طبعا يلا..

وهما داخلين كان علي واقف على الباب
وحازم جمد لما شافه
علي مد ايديه ببرود: أهلا يا حازم نورت
حازم بجدية: شكرا ده نور حضرتك
فريدة لاحظت التوتر ده قالت: يلا بقي ندخل

سارة: ايوه انتي بتندبي ليه
نورا بعياط: عشان مش عايزه اروح
سارة: بصي يا نور كده و ركزي معليا
نورا بتركيز: ايه
سارة: احنا يا حبيبتي مش دكاترة ولا مدرسين احنا خدامين في البيوت وملناش أهل ف انك تدخلي بيت واحد وتفضلي فيه ده احسنلك خصوصا لو مفيهوش ست تطلع عقدها عليكي
نورا: ما دي المشكله اصلا
سارة: هي ايه العقد
نورا: لاء أن مفيش حد في البيت
سارة: يا اختي واحنا مالنا ده شغل وانتي كده كده هتعمليه اعمليه برضا احسن
نورا فكرت في كلامها وسكتت

حازم قعد ياكل معاهم ومفيش دقايق و الفون رن وكانت هيام
حازم: الو يا هيام نعم
هيام: حضرتك لازم تيجي حالا عشان في مشكله
حازم كشر: خير
هيام: مش خير ومش هينفع كلام من فضلك تعالي
حازم: طيب سلام سلام انا جاي
فريدة: في حاجه يا حازم
حازم: مشكله في الشغل لازم امشي بالهنا والشفا ليكو واختفى

تاني يوم الصبح الساعه 6 جرس الباب رن
حازم بنوم: أوف علي مواعيدك يا شيخه وقام يفتح وهو بيبرطم وفتح الباب لنورا
نورا عجبها شكله جدا وهو متضايق وهي قاصدة
نورا: صباح الخير
حازم: خير ايه بس انتي هتبيعي لبن
نورا: مش حضرتك قولت بدري
حازم: ايوه يعني 9 أو 10 مش 6 ابدا
نورا رفعت حاجبها: امشي يعني!

حازم بزهق: لا اتفضلي ممكن تنامي ولا أي حاجه انا هدخل انام انا
والساعة 10 قام حازم من النوم وسمع صوت غريب وفتح باب الاوضه و وشه كله اتغير وبقي أحمر زي الدم...

21-11-2021 03:18 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [2]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية لم تكن خادمتي
رواية لم تكن خادمتي الجزء الأول بقلم أميمة خالد الفصل الثالث

عايزه رأيكو ضروري
سارة: هههههه يابنت اللذين حرقتي دمه
نورا: الله شغلي ولا بلاش اشتغل
سارة: هو شكله هيمشيكي فعلا
نورا: يبقي ياريت
سارة: كملي بس حصل ايه
نورا: ابدا هو خرج لقي كل العفش علي بعضه والأرض كلها مياه و صابون وانا بغسل السجاد وفضل يقولي ايه ده يا هانم انتي بتستعبطي ما انتي عارفه اني هخرج ما تصبري لما اغور...

سارة بضحك: وبعدين! نورا بضحك: ولا قابلين بكل برود قولتله أسفه حضرتك تحب احضرلك الفطار راح باصلي بأرف وخرج رزع الباب ولسه مرجعش أهو
سارة: امممم انتي هتباتي هناك
نورا: أعتقد لأن هو قفل عليا و حنان قالتلي اني مقيمه بس انا في المطبخ يعني وهنا المطبخ لي باب ومفتاح
سارة: طيب كويس هنام انا بقى باي
نورا: باي..

بعد يوم طويل في الشركة
حازم: هيام لحظه قبل ما تمشي
هيام بدلع:اؤمرني
حازم: الأمر لله كنت عايز اشكرك بس عشان اتصلتي بيا علي أساس في مشكله هنا وكده
هيام: العفو انا تحت أمرك
حازم: شكرا اتفضلي بقي
وخرج حازم ووصل الشقه وكانت مترتبة جدا بس افتكر أنها ملهاش صوت وهو قفل عليها عشان يضايقها قام يبص
حازم: نورا ... نورا..

وبص لقاها نامت علي كرسي في المطبخ
حازم: انتي يا بنتي ... نوراااا
نورا بفزع: ايوه ايوه العشا جاهز حاضر
حازم ضحك عليها وكان جعان فعلا: تمام حضري العشا هدخل اغير
حضرت الأكل وهي بتخرجه لمحته في الاوضه بيصلي واستغربت جدا
حازم خرج: شكرا تعبتك
نورا: لا ده شغلي عن اذنك
حازم: انتى كلتي؟!

نورا بكذب: الحمد لله اه
حازم: طيب اقعدي كلي ومتعترضيش عشان متعصبش عليكي
نورا:...
حازم: اقعدي
قعدت نورا وكلت كتير وكانت جعانه جدا وهو فرح انه منسيش عشان ميشلش ذنبها وهو قايم وهي بتشيل الاطباق
حازم: نورا
نورا: نعم
حازم شاور علي اوضة: ابقي ادخلي نامي هنا وفي مفتاح اقفلي علي نفسك وممنوع الشغل لحد الساعه 10 تصبحي علي خير

صحيت نور الساعه 9 وحسيت كأنها في بيتها نوم مريح جدا و روقان
نورا لنفسها: الله ايه الراحه دي بس لا بردو ده غلط مش هينفع انا لازم اكلمه
صحيت حضرت الفطار وهو فعلا خرج الساعه 10 من الاوضة جاهز
حازم: صباح الخير
نورا: صباح النور حضرتك الفطار جاهز
حازم: شكل معندكيش قوة ملاحظة انا مش بفطر وقهوتي باخدها في المكتب... افطري انتي
نورا: لا شكرا بس أصل...
حازم: في ايه ؟!

نورا: عايزه حضرتك في موضوع
حازم: خير
نورا: انا مينفعش ابات هنا
حازم: حاجه ضايقتك يعني؟!
نورا: لا ابدا بس غلط
حازم: على فكرة انا مغصبتش عليكي انا بلغت حنان انك تباتي هنا أو هناك زي ما تحبي
نورا بإستغراب: هي مقالتش كده علي العموم شكرا..

حازم: العفو و اه اتفضلي( طلع من جيبه فلوس كتير)
نورا: ايه ده
حازم: هاتي لنفسك هدوم ولو عايزه حاجه ده مرتبك لأن حنان مش هتديكي حاجه
نورا: ايوه بس ده كتير
حازم: لا ابدا المهم عندي نظافة البيت وده انتي بتعمليه كويس حتي انتي شكلك مش مبهدل وده كويس يلا سلام
واختفي من قدامها كالعادة قبل ما تنطق وفي ايديها الفلوس

في مطعم شعبي وبسيط
إبراهيم: انتي عليكي عفريت اسمه اتجوز
سارة بزعيق: الله آمال هفضل كده يعني ولا ايه
إبراهيم بزهق: وطي صوتك واسكتي هتفضحينا حاضر يا اختي حاضر
ورن فون سارة
إبراهيم: ردي على الغندورة انا ماشي
سارة: احسن طريق السلامه
سارة: الو يا نورا
نورا: ايه مال صوتك..

سارة: ولا حاجه انا وزفت كالعادة
نورا: ربنا يهدي سرك
سارة: امين المهم انتي عملتي ايه
نورا حكيت لها كل حاجه وكانت مبسوطه جدا وده لاحظته سارة
سارة قاطعتها: بت يا نورا
نورا: نعم
سارة: أوعي تكوني حبتيه ده ولا في احلامك حتي انتي مجرد صعبانه عليه
نورا سكتت فترة: عندك حق انا هقوم اشوف هعمل ايه وهكلمك

في فيلا علي مختار
فريدة كانت قاعده بتقرأ كتاب ونزل يوسف ليها
يوسف: صباح الخير يا ماما
فريدة: صباح النور يا حبيبي رايح فين كده دلوقتي الساعه 10 وانت المفروض اجازه النهارده
يوسف: رايح لاصحابي بس كنت عايز اسألك علي حاجه
فريدة: خير..

يوسف: هو في ايه بين بابا وحازم
فريدة اتغير لون وشها: ولا حاجه هما بس مبيتفقوش زي أهالي كتير
يوسف: لا يا ماما مش كده شكلهم مش آب و ابنه مختلفين
فريدة بحدة: يوسف خليك في نفسك وحياتك وكل واحد مسؤل عن نفسه بس تمام
يوسف سكت شوية ومستغرب: تمام يا ماما سلام
بس مشي وهو متأكد ان في شئ مش صح ولازم أعرفه

نزلت نورا راحت تبات عند حنان كالعادة
حنان: نورا خير
نورا: ايه الخير عايزه آبات مع البنات
حنان: انتي مش مستقرة في بيت دلوقتي
نورا: ايوه بس ميصحش
حنان: لا خلاص انا مليت مكانك اتفضلي شوفي شغلك
نورا زعلت جدا واتصدمت ومشيت بتفكر تروح فين بس للاسف مفيش غير أنها ترجع لحازم كانت الساعه 11 وقفت قدام باب الشقه كتير اوي متردده في الآخر رنت الجرس..

حازم كان قاعد بيخلص شغل علي اللاب وقام يفتح لقي نورا واقفة باصة في الأرض و وشها أحمر وزعلانه جدا
حازم بقلق: خير يا نورا في ايه
يادوب رفعت وشها لي و دموعها نزلت
نورا: انا أسفه بس حنان طردتني وانا معرفش حد اروحله
حازم اتضايق جدا علشانها وحمد ربنا بينه وبين نفسه أنه مهما كان ظروفه احسن
حازم: بطلي هبل وعياط وادخلي
دخلت نورا زعلانه جدا وراحة علي المطبخ..

حازم: نوراا اتعشي وادخلي نامي في الاوضة والفلوس الأنتي سيبتيها انا كلمت محل بعتلك هدوم هتلاقيها جوه في اوضتك ان شاء الله يعجبكوي ولو في حاجه هتلاقي رقم وعنوان المحل تقدري تغيريهم عن اذنك
ودخل حازم نام وهي ابتسمت بس افتكرت كلام سارة ورجعت تاني كشرت___________
تاني يوم الصبح قامت نورا وخرجت من الاوضه سمعت حازم وهو متضايق وبيتكلم
حازم: يعني ايه يعني رجعتي هو انا فازه انا سافرت انا رجعت..

خديجه: اهدي بس يا حازم والله بابا فاجئني
حازم بغضب: ولحد أمتي يعني
خديجه: أسفه والله حقك عليا وبعدين المفروض تفرح انك هتشوفني هو انا موحشتكش
حازم بهدوء: وحشتيني جدا اكيد
نورا كانت سامعه كلام حازم بس وآخر جملة دي نزلت عليها زي الصاعقه رجعت نورا لورا وخبطت فازة كسرتها سمع حازم الصوت وخرج
حازم: ايه الحصل ؟!

نورا بخوف زعل وكل احساس وحش: انا أسفه انا ...
حازم قاطعها: فداكي يا بنتي خلاص ولا يهمك اوعي بس تتعوري انا نازل دلوقتي سلام ورجع كمل كلام مع خديجه
حازم: ايوه يا خديجة انا نازل أهو خلاص سلام
اول ما حازم خرج نورا رجليها مشالتهاش قعدت علي الأرض وعيطت كتير جدا بس مش عارفة علي حياتها المتعبه ولا علي الوحيد الكان كويس معاها بس هي غلطت وحبيته أو حبيت اهتمامه أفكار كتير جدا لحد ما فقدت الوعي

يوسف مع أصحابه أحمد و مالك
مالك: قولي بس ايه شاغلك وانا هجيبهولك بس بلاش نكد في الخروج
أحمد: مالك عنده حق ثم إن هو ظابط وهيفيدك
يوسف نفخ: تمام هجرب أما نشوف
حكي يوسف ليهم كل حاجه
مالك: اكيد مش ابنه..

يوسف: لاء مش للدرجه دي هو بس اكيد حصل حاجة انا مش عارفها بابا معانا حنين جدا
أحمد: بص انت تروح تتكلم معاه لو مقالش حاجه ليك مالك يبقي يدور بقى
يوسف: انا مش حابب اتكلم معاه من ساعه ما رفض خطوبتي لندي
مالك: انت غلطت من الأول لأن البنت علي قدها وانت بباك ما شاء الله رجل أعمال ورد فعله معروف
يوسف بحزن: الحصل بقي..

احمد: ندي الصعبانه عليا جدا قلبها اتكسر ونفسها كمان
يوسف: عندك حق
مالك: في ايه يا شباب الخروجه الزفت دي ما تقومو ننتحر
احمد: مشاعر يا بني آدم
يوسف: لاء عنده حق تعالو نقوم نروح اسكندرية ونرجع بليل
ووافقو و سافرو فعلا

في شركة حازم بعد اجتماع طويل
اسر: مالك يا حازم
حازم بتوتر: خديجة اتأخرت
أسر: فين ده احنا يا دوب خلصنا الاجتماع اصلا بس الحب بقي ههههههههه
حازم مبتسم: ده انت رخم
وخبط باب المكتب ودخلت خديجه بنت رقيقة جدا طويلة شعرها طويل هادية وعاقله جدا..

حازم اول ما شافها قام جري عليها وحضنها دي الوحيدة البيحبها في الدنيا هي بتعرف تحتويه كويس وعارفه عنه كل حاجه ومتخلتش عنه
أسر: احم احم حمد لله على سلامتك يا خديجة
هنا حازم بعد عنها وبهزار: انت لسه هنا
أسر بضحك: اه يا اخويا
خديجه: الله يسلمك يا أسر ان شاء الله نبقي نتجمع عند حازم
حازم: معنديش مشكله بكره نكلم باقي الناس و نتجمع
اسر: طيب اشطا اشوفكو بكرة
مشي أسر وحازم خد خديجة وراحو يخرجوا سوا

آخر الليل روح حازم مبسوط و شاف نورا علي الارض اتخض وجرى عليها يفوقها ومفاقتش شالها دخلها الاوضة وطلب الدكتور ليها

في الفيلا رجع يوسف بليل وكان علي وفريدة ويارا قاعدين سوا بيتكلموا
يوسف:مساء الخير
علي: مساء النور
يوسف: بابا عايز اتكلم مع حضرتك في موضوع
علي: خير يا حبيبي
يوسف: حازم. ..
فريدة بعصبيه: قاطعتها يوسف قولتلك ملكش دعوة..

يوسف بزعيق: لا طبعا ده اخويا و مشي من كتر معاملة بابا الوحشة لي عمل ايه لكل ده هو هاه ولو عمل مش مبرر ابدا ان بابا يكرهوا وبكره تعملو فيا كده
علي بهدوء: لا طبعا انت ابننا عمرنا ما نعمل كده
يوسف: طيب ما حازم ابنكو
علي: وانت مين قالك كده...

21-11-2021 03:19 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [3]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية لم تكن خادمتي
رواية لم تكن خادمتي الجزء الأول بقلم أميمة خالد الفصل الرابع

في بيت حازم اتصل بالدكتور لنورا وجيه الدكتور وكشف وفوقها وأخيرا
حازم: خير مالها
الدكتور: ارهاق جسدي و تعب نفسي أعتقد برده
حازم: نفسي! و تعتقد
الدكتور: ايوه أنا مش دكتور نفسي لكن نفسيتها ليها عامل كبير
حازم اتنهد: طيب تمام شكرا يا دكتور
الدكتور: العفو. وانسحب..

نورا كانت كل ده سامعة بس باصه في الأرض
حازم قعد جانبها علي طرف السرير
حازم: نورا
نورا بضعف: نعم
حازم: متجهديش نفسك في الشغل بالشكل ده مش معني انك ترتبي البيت انك تدمري صحتك
نورا: لا مفيش تعب ده شغل وانا متعوده شكرا..

حازم: انا بكلمك بجد وايه نفسيا دي ... بصي يا نورا انتي بالظبط زي اختي وانا بعاملك كده ربنا يعلم أي حاجه انا معاكي
نورا بصتله بحسرة وعيطت فضلت تعيط كتير
حازم بخضة: نورا في ايه نورا انا اسف لو ضايقتك اهدي بس
لكن هي دموعها رافضه تماما حازم محبش يضغط عليها اكتر من كده
حازم: طيب انا هدخل انام ولو عايزه حاجه خبطي عليا
فضلت نورا قاعده بتفكر شوية وبصت في الساعه كانت 12 واتاكدت انه اكيد نام مسكت الفون و رنيت علي سارة
نورا: الو يا سارة عايزه منك خدمه ضروري
سارة: قولي
نورا: ...

في فيلا علي
يوسف: مش فاهم بتقول ايه
فريدة بعياط: علي لو سمحت اسكت لو سمحت
علي بزعيق: لاء مش هسكت كده كتير الحكاية كلها أن احنا مكناش بنخلف 10 سنين وعلاج ودكاترة و مفيش وقررنا نتبني من ملجأ وكان حازم بس لجهل ديني مننا مع الفرحه كتبته علي اسمي وكان لسه بيبي بعدها ب 3 سنين أمك كانت حامل ودي كانت مفاجأة وانت جيت بعدها يارا ولحد هنا احنا ربنا كرمنا نربي ليه واحد منعرفلوش أصل ومش ابني ثم إنه هيبقى محرم علي بنتي و مراتي..

يوسف بصدمه: مستحيل انت بتفكر كده ازاااي يعني ايه ده يعني لما ربيت يتيم ربنا رزقك ترميه
علي: انا مرمتش حد انا كبرته هو المشي
يوسف بزعيق: انت بتكدب عليا.و لا علي نفسك انت طول الوقت بتعامله زي الزفت أوعي يكون هو عارف
علي: اه قولتله عشان لما اموت ميبقاش لي ورث وهو تقبل ومشي واستقر
يوسف بحزن: حقيقي انا اتصدمت فيك ومشي يوسف وفريدة بعياط يوسف يوسف ليه كده يا علي حرام عليك بجد ويارا كانت قاعده دموعها نازلة بهدوء وصدمه قوية

الصبح بدري الساعه 7 رن فون حازم وكان نايم
حازم: اف مين ده دلوقتي
بص حازم في الفون كانت خديجه
حازم ابتسم وفتح: صباح الخير يا حبيبي
خديجه: صباح النور طبعا بتدعي عليا عشان صحيتك
حازم: أخص عليكي انتي تصحيني في أي وقت براحتك يا قمر..

خديجه: طيب كويس انا هاجي افطر معاك وننزل سوا
حازم: تمام هقوم اجهز واستناكي بس بقولك
خديجه: نعم
حازم: هاتي فطار جاهز وانتي جايه
خديجه: ليه مش عندك خدامه
حازم: اه بس هي تعبانه حرام
خديجه: الف سلامه عليها خلاص حاضر باي..

قفلت خديجه مع حازم وهو قام يلبس وياخد دش وخديجه لبست فستان بني شيك جدا ونزلت
شريف (والد خديجه): صباح الخير يا حبيبتي
خديجه: صباح النور يا بابا
شريف: رايحه الشركة ولا ايه
خديجه: اه بس هعدي علي حازم الأول
شريف: هو مفيش فايده
خديجه بمرح: تؤ مفيش باي..

حضر حازم نفسه وخرج بص علي نورا مكنتش في الشقه وكانت اوضتها مقفولة
حازم: الحمد لله نايمه اهي
وصلت خديجه بعد دقايق رنت الجرس وأول ما حازم سمعه ابتسم وقام جري
خديجه: ادخل؟ !
حازم: ايه ده انتي بتستأذني مثلا
خديجه وهي بتدخل: لتقول لاء مثلا..

حازم: بقولك ايه ما تكلمي ابوكي بقي خلينا نخلص
خديجه: حاضر استني بس المشروع الأخير بتاعك ينجح عشان أعرف أتكلم
حازم: ماشي هستني
خديجه: مش هنفطر
حازم: لا هنفطر طبعا انا جعان جدا
خديجه: امال فين نورا انا جيبت ليها أكل معانا عشان تعبانه
حازم: هو باب اوضتها مقفول غالبا نايمه واكيد انا مش هدخل عليها..

خديجه: معاك حق انا هدخلها استني
قامت خديجه ووصلت للاوضه وخبطت بس مفيش صوت فتحت الباب وبتنده بردو مفيش فتحت علي الآخر لقيت السرير متروق وكل حاجه متظبطة ومفيش حد
خديجه: حازم حازم
حازم: ايه يا بنتي
خديجه: مفيش حد هنا
حازم: ايه بتهزري!

خديجه: والله مفيش حد
جري حازم علي الفون بتاعه يتصل ب نورا
نورا فضلت كتير ماسكه الفون وباصه علي اسمه ورنه ورا رنه
سارة: ردي اخلصي
نورا فتحت: ا االو
حازم: ايه يا نورا روحتي فين خوفت عليكي جدا
نورا ابتسمت من كلامه: ابدا انا بس جيت لصحبتي
حازم: طيب مش تعرفيني..

نورا: حضرتك كنت نايم محبتش اقلك
حازم: طيب خلاص اجازه النهارده
نورا: لا انا كنت هاجي علي معاد حضرتك الساعه 10
حازم: لا خليكي انا اصلا معايا خديجة وكانت جايبه لينا فطار
نورا بغضب: فطار هو حضرتك بتفطر؟!
حازم: في العادي لاء لكن مع خديجه اه طبعا المهم تعالي بكره لو هتقدري يلا سلام
نورا زعلت جدا ووشها اتغير
سارة: نورا
نورا: نعم
سارة: انتي مش هتروحي هناك تاني والفلوس الخدتيها انا هبقي اروح مكانك الاسبوع الفاضل وخلاص كده
نورا: هشوف حاضر

فى شركة حازم
يوسف: هيام حازم هنا
هيام: اه جوه بس معاه المهندسة خديجه و مستر أسر
يوسف: طيب شكرا
دخل يوسف عليهم من غير ما يخبط عينه حمرا جدا ووشه مرهق وحازم اول ما رفع عينه وشافه قام جري عليه
حازم: يوسف في ايه مالك
يوسف: عايزك شوية
خديجة بصت لأسر انهم يخرجو واستأذنو وأول ما قفلو الباب يوسف ضم حازم وعيط كتير
حازم بقلق: يوسف في ايه ماما أو يارا فيهم حاجه
يوسف:...

حازم: ندي طيب كويسه في ايه رد
يوسف: انت ازاي مش أخونا قول أن بابا كداب وانا هصدقك
حازم صدمه الكلام وقعد علي أقرب كرسي وافتكر
حازم: انا همشي وشكرا جدا انك ربتني طبعا وانا هشتغل وهديك كل قرش
علي: مش عايز المهم تبعد عن بيتي
حازم: معنديش مشكله بس زي ما حضرتك طلبت أن محدش يعرف انك مشتني انا ليا طلب
علي: الهو؟!

حازم: يوسف و حازم متعرفهمش انا اتربيت معاهم وبحبهم جدا لو سمحت
علي: مفيش مشكلة وعد مني محدش هيعرف
فاق حازم من تفكيره علي صوت يوسف
يوسف: حازم رد عليا
حازم: هو صح يا يوسف
يوسف: بس أن.

حازم: بص يا يوسف احنا اخوات لأن اتربينا سوا ومفيش شئ هيتغير بس لوسمحت بلاش نتكلم في مواضيع دي اكتر من كده
يوسف بحزن: حاضر
حازم ابتسم من مشاعر يوسف لي وحط أيده علي كتفه: أخبار البت ندي ايه
يوسف ابتسم: الحمد لله تمام
حازم: انتو هتعملو ايه
يوسف: سنه كمان أخلص شقتي واتجوزها
حازم: و أبوك..

يوسف: دي حياتي انا هو اصلا حاسس بحاجة ده انا جيبت شقه ووضبتها وفرشتها وهو مش حاسس اصلا
حازم: امممم وفريدة
يوسف اتنهد: هبلغها في الوقت المناسب انت عملت ايه مع خديجه
حازم: مستنية أخلص المشروع وتكلم بباها
يوسف: طيب ياعم متيسرة أهي
حازم: لا انا مش مطمن
يوسف: سيبها علي ربنا..

حازم: ونعم بالله
يوسف: هقوم انا بقى بس عايز منك طلب
حازم: اؤمرني
يوسف: ممكن أجيب يارا ونجي نزوك
حازم: انت اهبل يا ابني ده بيتكو واكيد هفرح جدا
يوسف بضحك: اذا انتظرنا
حازم بضحك:انت مصدقت
يوسف: ايوه خلاص يلا سلام..

خرج يوسف وفي لحظه كانت الابتسامة اختفت من علي وش حازم وقعد حط راسه بين أيديه وغرقان في أفكاره في اللحظه دي خديجه حطت ايديها علي راسه
خديجه: طيب ما احنا اتفقنا ان انا بشيل معاك ليه قاعد كده
حازم ابتسم ليها: ربنا يخليكي ليا انا بس مرهق وهقوم امشي تعالي اوصلك
خديجه: لا روح انت وعم إبراهيم هيجي يوصلني
حازم: ماشي يا حبيبتي هبقي اكلمك

تاني يوم الساعه 6 رن جرس باب حازم بس هو كان صاحي قام يفتح لنورا
حازم:مين انتي ؟!
سارة: انا سارة
حازم بص لهيئتها
حازم: مين يعني ؟!
سارة: انا جايه أكمل الاسبوع ده مكان نورا حضرتك..

حازم: هي لسه تعبانه
سارة: شوية
حازم: طيب شكرا ليكي انا عايزها هي وبراحتها جدا وقت ما تخف ولو محتاجه أي حاجه بلغيها تقولي بعد اذنك
وقفل حازم الباب في وشها
سارة: ايه ده قمر بس قليل الذوق بس شكله حلو اوي ياعيني عليكي يا نورا

في فيلا علي يوسف استني أبوه يمشى عشان يكلم فريدة
فريدة: ازاي يا يوسف تعمل كل ده من ورايا
يوسف: معلش يا ماما بس الوقت مكنش مناسب
فريدة بعياط و زعيق: تجهز شقتك وتخطب وتقولي مكنش مناسب وحددت وقت الفرح كمان آمال جايلي ليه
يوسف: ماما انا
قاطع كلام يوسف شخص
*****: يوسف انت تطلع بره ومشوفش وشك تان...




الكلمات الدلالية
رواية ، خادمتي ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 07:04 صباحا