أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية انتقام الحب

تقف بطلة القصة تعدل هدومها ادام المراية استعدادا لبدء يوم جديد .أميرة بطلة القصة بتاعتنا وهى كمان الى هتحكى الحكاية بنفس ..



18-11-2021 05:42 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [58]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية انتقام الحب
رواية انتقام الحب الجزء الثالث للكاتبة أمنية الريحاني الفصل الرابع عشر

فى فيلا عاصم:
أميرة فى اوضتها متغاظة ورايحة جاية وهى بتكلم نفسها
أميرة: انا يا عاصم تعمل فيا كده، بقى ترجع اللي اسمها شهد دى، وقال ايه جعان يا حبيبتى، ليه مجوعاك انا، ولا ناقصك الصدر الحنين، ماشي يا عاصم مش انت جعان صبرك عليا يا ابن تهانى.

بيرجع عاصم بليل ويطلع على اوضته وهو متوقع يلاقى أميرة شايطة وعلى اخرها، لكن بيدخل يلاقيها لابسة ومتشيكة وفى استقباله، واول لما بتشوفه بتجرى عليه وهى مبتسمة وهو بيستغرب اوى من موقفها
أميرة: مساء الخير يا حبيبى، وحشتنى، اتاخرت ليه عليا
عاصم باستغراب: ما انا معرفش انك راجعة بدرى النهاردة
أميرة: تؤتؤتؤ ازاى يا حبيبى مش لازم ابقى فى استقبالك، اعمل حسابك من النهاردة هتيجى تلاقينى وهحضرلك العشا بنفسى كمان، انت بتتعب يا حبيبى
عاصم: أميرة، انت سخنة يا حبيبتى ولا فيكى حاجة
أميرة بدلع: هو انا لما اهتم بجوزى حبيبى ابقى سخنة.

عاصم: لا اصل بقالى فترة ناسى الدلع ده
أميرة: سامحنى يا حبيبى انا قصرت فى حقك الفترة اللي فاتت لدرجة انك بقيت بترمرم وبتاكل اكل من الشارع لكن من هنا ورايح هتاكل فى البيت وبس
عاصم ضحك فى نفسه لانه عارف ان قصدها ع شهد
أميرة: تعالى بقى يا حبيبى لما اوريك عملتلك ايه بايديا
أميرة خدت عاصم ادام الاكل واول لما شافه فتح بقه وعينه وسعت
عاصم: ايه ده يا أميرة،؟!
أميرة: ايه يا حبيبى فى ايه؟

عاصم: كل ده اكل مين الى هياكل كل الاكل ده؟
أميرة: أنت طبعا يا حبيبى، انت مش جعان ونفسك كانت مسدودة،انا بقى قررت افتحهالك واعملك كل الاكل الى بتحبه، حمام محشى وورق عنب وطاجن بامية باللحمة الضانى،ورقاق باللحمة وملوخية بالارانب ها ايه رايك
عاصم: رأيي فى ايه، لا طبعا انا مش هاكل كل ده انتى عايزة تموتينى.

اميرة ببكاء مصطنع: اخس عليك يا عاصم، بقى اقف واتعب نفسي واعملك كل الاكل اللي بتحبه، وفى الاخر مترضاش تاكل، للدرجة دى مبقتش تحبنى ولا تحب اكلى
عاصم: يا حبيبتى مين اللي قال كده بس انا بحبك وبحب اكلك بس انا مش سيد قشطة بياكل
أميرة: لو بتحبنى صحيح هتاكل الاكل ده كله ولا هو الاكل ميحلاش الا مع ست شهد
عاصم فى نفسه: انا اللي جبته لنفسي
أميرة: ها، هتاكل ولا …
عاصم: مفيش ولا هاكل يا حبيبتى الاكل اللي تعبتى فيه.

عاصم بيقلع الجاكت وبيشمر قميصه: استعنى على الشقا بالله، اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله
عاصم بدا اكل وطبعا أميرة كانت بتساعده بايدها وكل ما يقول كفاية تعبت تلقح على اكله مع شهد، لحد ما عاصم خلص الاكل
أميرة: طب يا حبيبى، انا هنام بقى عايز منى حاجة، تصبح على خير
عاصم: نامى يا مفترية حسبى الله ونعم الوكيل
أميرة: بتقول حاجة يا حبيبى
عاصم: بقول وانتى من اهله يا حبيبتى
عاصم: فينك يا عم طارق تيجى تحوش بنتك عنى
عاصم طول الليل منمش رايح جاى على الحمام واميرة عاملة نفسها نايمة بس من جواها بتضحك.

أميرة: ابقى خلى شهد بقى تنفعك
وراحت فى النوم
تانى يوم الصبح:
أميرة داخلة بصينية فى ايديها وبتصحى عاصم
أميرة: صباح الخير يا حبيبى
عاصم: صباح النور يا ميرا
أميرة: عامل ايه دلوقتى
عاصم:احسن الحمد لله
عاصم انتبه للصينية اللى فى ايد أميرة فقام مفزوع.

عاصم بفزع: ايه الصينية دى يا أميرة، اوعى تقولى اكل
أميرة: لا يا حبيبى دا دوا مهضم عشان معدتك وميا عشان تبلع بيها
عاصم خد نفسه بارتياح: الحمد لله
أميرة: يالا بقى يا حبيبى،قوم غير هدومك عشان الولاد مستنينك تحت قبل ما يروحوا المدرسة
عاصم: ثوانى يا حبيبتى واكون جاهز
بينزل عاصم و أميرة لتحت بعد ما بيغيروا هدومهم بيلاقوا ولادهم فى انتظارهم وبيجرى طارق على ابوه اول لما بيشوفه.

طارق بيحضن عاصم: بابا حبيبى، انا فرحان اوى
عاصم: خير يا حبيبى ؟
طارق: عشان ماما قالتلى اننا هنفطر ونتغدى كل يوم كلنا سوا
عاصم بص لاميرة وحركت كتافها بقلة حيلة
طارق: بابا انت مش فرحان انت كمان ولا ايه؟
عاصم: لا طبعا فرحان يا حبيبى
طارق: طب يالا بقى يا بابا
عاصم: يالا ايه يا حبيبى؟
طارق: يالا نفطر سوا كلنا
عاصم بزمجرة: نفطر … يعنى اكل تانى … لا.

أميرة قربت منه وكلمته بصوت واطى ف ودنه: متكسرش فرحة الولد وكل معاهم ولا عايز الولاد يزعلوا
عاصم: لا يزعلوا ازاى انا اقدر على زعلهم هما كمان
أميرة باسته من خده: شاطر يا عصومتى
عاصم فى نفسه: اتفلق انا.

فى شركة الشاذلي:
عاصم راح الشركة بعد ما فطر ما الولاد بس طبعا بطنه كانت وجعاه جدا
شهد: صباح الخير يا عاصم بيه
عاصم: صباح النور يا شهد
شهد: مالك يا افندم شكلك تعبان
عاصم: اه يا شهد تعبان شوية
شهد: طب تحب حضرتك اطلبلك فطار.

عاصم بعصبية: لا … اكل لا، مش عايز اسمع سيرة الاكل هنا فى الشركة تانى ولا فى اى حتة اصلا
شهد: طب خلاص يا افندم اللي يريحك
عاصم: روحى شوفى شغلك انتى
شهد فى نفسها: دا ماله ده على الصبح
عاصم بعد ما خرجت: انا اللي جبته لنفسي، جيت اكيدك يا أميرة اتارينى بكيد نفسي ….اه يا بطنك يا عاصم اللي بقت ولا الجمعية الاستهلاكية
أميرة راحت الشركة وكان كلها نشاط وحيوية وتفاؤل متعرفش سببهم، وطلعت بعد كده على الجامعة، أميرة كانت بتعمل كل جهدها عشان تخلص وتروح بدرى قبل عاصم.

فى شركة الشاذلي:
عادل رجع من السفر اللي كلفه بيه عاصم، وأول ما جه اتفاجئ بوجود شهد، عاصم اول لما شافه حضنه
عاصم: حمدا لله على السلامة يا عدول
عادل: الله يسلمك يا عاصم، ممكن افهم ايه اللي بيحصل هنا ؟
عاصم: قصدك ايه ؟
عادل: قصدى على الهانم اللي يرة دى مين رجعها
عاصم: انا اللي رجعتها يا عادل
عادل: انت يا عاصم بعد كل اللي عملته، ازاى تديها الامان تانى
عاصم: عادل،الكلام مش هينفع هنا، تعالى نروح اى حتة نتكلم
عادل: لما نشوف اخرتها.

فى احد المطاعم:
عاصم وعادل راحوا مطعم عشان يتكلموا
عادل: ها يا عاصم بيه انا سامعك اتكلم، بس قبل ما تتكلم بلاش تدخلى فى سكة انك سامحتها وندمت والجو ده لانى اكتر واحد عارفك وعارف انك مبتسامحش حد يغلط فى حقك خصوصا لو غلطة زى اللي عملتها شهد
عاصم: عيبك انك فاهمنى يا عادل
عادل: طب قولى بقى رجعتها ليه
عاصم: هقولك اول حاجة هى دخلتلى بالحنين وانها ندمانة وامها ماتت والجو ده، وانا عارف ان كل ده كدب لان ببساطة شهد امها ماتت بعد ما رجعت لاميرة علطول يعنى من اكتر من عشر سنين
عادل: وانت عرفت منين؟

عاصم: من جوابات العزا اللى جت الشركة بالغلط لان الناس كانوا فاكرينها ساعتها لسه بتشتغل عندى
عادل: طب رجعتها ليه لما انت عارف انها بتكدب
عاصم: لما دخلت عليا بقصة ان امها تعبت وفضلت فترة تعبانة عملت نفسي مصدقها كنت عايز اجيب اخرها واعرف هى ناوية على ايه
تانى سبب لانها جتلى فى وقتها
عادل: يعنى ايه جاتلك فى وقتها؟
عاصم: يعنى شهد هى الطريقة الوحيدة اللى هقدر الاعب بيها أميرة وارجعها عن اللي هى فيه
عادل: انت قصدك تخلى اميرة تغير من شهد
عاصم: بالضبط كده، وانا بدات فعلا الخطة وعايز اقولك أميرة ماشية بتكلم نفسها.

عادل: يا ابن اللذينا،هى فكرة بصراحة أميرة مهما كان ست وميجننش الست غير الغيرة على جوزها
عاصم: انا عايزة اقولك انها اتجننت وجنانها طلع عليا، تخيل امبارح تعملى ما يقرب من 10 اصناف اكل وتحكم عليا اقعد اكلهم كلهم
عادل بيضحك بشدة: احسن تستاهل
عاصم: بتضحك دا انا كنت بكتب وصيتى يا جدع، تصدق بالله انا خايف اروحلها البيت لتعمل فيا حاجة
عادل: بس خد بالك يا صاحبى اللعبة تتقلب عليك،شهد مش سهلة خد حرصك منها
عاصم: متخافش عليا انا مفتحلها اوى، الدور والباقى على اللي فى البيت، يا ترى يا أميرة مرتبالى ايه؟

18-11-2021 05:42 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [59]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية انتقام الحب
رواية انتقام الحب الجزء الثالث للكاتبة أمنية الريحاني الفصل الخامس عشر

فى فيلا عاصم:
عاصم رجع بيته بليل بيقدم رجل ويأخر رجل خايف تكون أميرة عملاله وليمة زى بتاعة امبارح، دخل من باب الفيلا يتسحب لقى الدنيا ضلمة والناس كلها نايمة
عاصم فى نفسه: الحمد لله مفيش عزومة عشا.

بص لفوق ناحية اوضته هو واميرة وبلع ريقه وطلع، وأول ما دخل اوضته لقى اميرة قاعدة مستنياه وهى مبتسمة
عاصم: مساء الخير يا أميرة
أميرة: مساء الخير يا حبيبى
أميرة فضلت بصاله وهى مبتسمة كأنها بتدبر لحاجة
عاصم: ايه يا حبيبتى بصالى كده ليه؟
أميرة: ايه يا حبيبى، وحشتنى بملى عينى منك
عاصم فى تردد: حبيبتى عملتيلى اكل بايدك النهاردة
أميرة: لا يا حبيبى، انا عارفة انك تعبان من الصبح ومعدتك وجعاك.

عاصم: يا حبيبتى يا ميرا طول عمرك بتحسى بيا
أميرة: طبعا يا حبيبى هو انا لي غيرك دا انت سندى وامانى فى الدنيا
عاصم: دا ايه الكلام الحلو دا كله يا اميرتى
اميرة: دا مش كلام يا حبيبى دا احساسى، فاكر يا عاصم اول لما اتخطبنا وصممت انك انت الى توصلنى الشغل كل يوم وانت الي ترجعنى
عاصم: ياه يا أميرة دى كانت من احلى ايام عمرى
أميرة: عشان كده يا حبيبى هرجعلك احلى ايام عمرك
عاصم: مش فاهم.

أميرة: اصل بصراحة يا حبيبى عربيتى عطلت وودتها التوكيل قالوا محتاجة تقعد عندهم تلات ايام، وطبعا مينفعش اتبهدل فى التكاسى وجوزى حبيبى موجود
عاصم: يا ستى اتبهدل انا فى التكاسى وخدى عربيتى، وبعدين ما فى اختراع اسمه اوبر اطلبيه يجيلك
أميرة: واركب ما حد غريب ليه وجوزى حبيبى موجود
عاصم: يعنى ايه؟

أميرة: يعنى يا حبيبى هتوصلنى كل يوم الشغل الصبح وتاخدنى بليل وانت مروح ولو عندى اى مشوار فى اثناء النهار تعدى توصلهولى
عاصم: دا كده بقيت سواق خصوصى مش جوزك
أميرة: وانت قبل الجواز لما كنت بتعمل معايا كده كنت بتعمله عشان السواق الخصوصى ولا عشان جوزى الى بيحبنى ويخاف عليا ايه يا عاصم مبقتش بتحبنى ولا بتخاف عليا.

عاصم: خلاص يا اميرة هوصلك المكان اللي انت. عايزاه لحد ما عربيتك تتصلح، عن اذنك ادخل الحمام
أميرة اول ما دخل الحمام قعدت ترقص من الفرحة
أميرة فى نفسها: اما وريتك يا ابن تهانى، وابقى خلى شهد تنفعك
تانى يوم الصبح:
أميرة نازلة حاطة ايديها فى ايد عاصم وقابلت عزة ادامها
أميرة: صباح الخيرئ يا ماما
عزة: صباح النور يا ينتى
عاصم: صباح الخير يا ماما

عزة: صباح الفل يا ابنى، الله اكبر عليكم من العين شكلكم يفرح وانتوا نازلين مع بعض كده، لا انا هروح اجيب بخور ابخركم قبل ما تمشوا
أميرة: بخور ايه بس يا ماما
عزة: امال يا اميرة، العين فلقت الحجر يا بنتى
عاصم: طب يالا يا مدام عاصم عشان اوصلك قبل ما اروح الشركة
أميرة: وانا جاهزة يا عاصم بيه
سيف وتقوى وطارق: بابى .. مامى
عاصم: ايه ي حبايبى مروحتوش المدرسة ليه
سيف: عايزين حضرتك تودينا يا بابى
طارق: ايوا يا بابا حضرتك ودينا المدرسة

عاصم: طب ما انتوا بتركبوا باص المدرسة كل يوم ايه اللي حصل النهاردة
طارق: كل صحابنا باباهم او مامتهم بيودوهم المدرسة، وأحنا مش عايزين نروح المدرسة بالباص تانى
عاصم بص لاميرة اللي كاتمة ضحكتها
عاصم: بقى مش عايزين تروحوا بباص المدرسة تانى
طارق وتقوى وسيف: ايوا يا بابى
عاصم: وعايزين بابى الي يوصلكم كل يوم
طارق وتقوى وسيف: ايوا يا بابى
عاصم: طب يالا ع العربية.

أميرة باسته من خده: ربنا يخليك لينا يا عصومتى
عاصم فى نفسه: بقى بتتفقوا عليا يا ولاد أميرة
فى شركة الشاذلي:
عاصم وصل الولاد المدرسة وبعدها وصل اميرة راح الشركة
شهد: صباح الخير يا عاصم بيه
عاصم:صباح النور يا شهد
شهد: حضرتك مش متعود تتاخر خير
عاصم: معلش كان عندى وردية فى التاكسى الصبح
شهد: ايه، يعنى ايه مش فاهمة؟
عاصم: متاخديش فى بالك انتى روحى شوفى شغلك
وقبل ما تخرج شهد تليفون عاصم رن فوقفت.

عاصم: الو
أميرة: ايوا يا حبيبى، وصلت الشركة
عاصم: اه يا حبيبتى وصلت
أميرة: طب كان فى حاجة عايزة اقولك عليها
عاصم بص لقى شهد واقفة
عاصم: فى حاجة يا شهد
شهد: لا يا افندم
عاصم: طب روحى شوفى شغلك
عاصم كمل كلامه مع اميرة: ها يا حبيبتى، حاجة ايه اللي عايزة تقوليها.

أميرة: بسنت كلمتنى من يومين عزمتنى على عيد ميلاد أميرة الصغيرة وكانت عايزانى اجى انا والولاد ايه رايك
عاصم: انتى عارفة رايى فى الموضوع ده يا اميرة مرواح عند حسن فهمى لا
أميرة: عاصم انا مكنتش هروح بس بسنت رجعت كلمتنى وقالتلى ان حسن مسافر ومش هيحضر غير كده مكنتش هروح
عاصم: يعنى حسن مش هيبقى هناك
أميرة: اه يا حبيبى
عاصم: طب خلاص انا هوصلكم تقعدوا شوية وارجع اخدكم بعد ساعة.

أميرة: انت مش هتحضر معانا
عاصم: أميرة انا مش هدخل بيت حسن فهمى ولولا ان عارف ان بسنت صاحبتك كنت قولتلك متدخليش انتى كمان هناك
أميرة: خلاص يا عاصم اللي تشوفه .سلام يا حبيبى
عاصم: سلام
عاصم قاعد فى مكتبه سرحان ومبتسم وبيدخل عليه عادل
عادل: صباح الخير
عاصم مبتسم: صباح النور.
عادل: امممم، دا شكل الخطة شغالة تمام مع مدام أميرة
عاصم: مش عايز اقولك يا عادل انا مبسوط ازاى
عادل: طب احكيلى قولى ايه اللى حصل.

عاصم: انا عايش مع اميرة اليومين دول الحياة اللي انا كان نفسى اعيشها حياة اللمة والاسرة والدفى، هى متخيلة لما تخلينى اوصلها هى والولاد كل يوم او لما تعملى اكل وتغصب عليا اكله انها كده بتعاقبنى، بالعكس دا اللي كان نفسي اعيشه فعلا مع أميرة
عادل: بس خد بالك يا عاصم لخططتك تقلب عليك
عاصم: مش عايز افكر بكرة هيحصل ايه المهم ان اميرة معايا دلوقتى وقريبة منى وانا مش هسمحلها تبعد تانى
عادل: ربنا يهديلك الاحوال، قولى صحيح هو احمد فين من ساعة ما جيت من السفر مشوفتوش.

عاصم: معرفش يا عادل هو واخد اجازة لمدة اسبوع بيقول عنده ظروف وانا اتلهيت فاللى انا فيه ومسالتش ايه هى الظروف حتى نسيت اسال أميرة ع رحمة
عادل: خلاص انا هروحله البيت النهاردة اطمن عليه واطمنك
فى فيلا الاسيوطى:
عاصم بليل وصل أميرة والولاد لفيلا الاسيوطى واطمن عليهم ومشي
أميرة: كل سنة وانتى طيبة يا ميرو
أميرة الصغيرة: وحضرتك طيبة يا طنط
بسنت: تعبتى نفسك يا أميرة وجبتلها هدية، هديتك الحقيقية انك جيتى.

أميرة: تعب ايه بس لا تعب ولا حاجة عقبال ما تشوفيها احلى عروسة
بسنت: يالا يا أميرة خدى صحابك بقى يلعبوا معاكى
أميرة الصغيرة: حاضر يا مامى
بسنت: عن اذنك يا أميرة هشوف المطبخ وجاية
أميرة: اتفضلى.

أميرة فضلت تتفرج على الولاد وهما بيلعبوا وبيرقصوا وكانت مبسوطة بيهم لكن بعد شوية  زهقت وخصوصا ان بسنت كانت مشغولة عنها فقررت تخرج التراس تشم هوا وتبعد عن الدوشة شوية
حسن: كنت عارف انك مبتحبيش الدوشة وهتهربى هنا
أميرة: حسن!

18-11-2021 05:43 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [60]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية انتقام الحب
رواية انتقام الحب الجزء الثالث للكاتبة أمنية الريحاني الفصل السادس عشر

فى فيلا الاسيوطى:
أميرة: حسن،انت مش مسافر
حسن: اه، عشان كده جيتى، عالعموم انا لسه راجع من السفر
أميرة: عن اذنك شوف الولاد
حسن: استنى يا أميرة، عايز اقولك كلمتين
حسن: ازيك يا أميرة
أميرة بتردد: كويسة يا حسن.

حسن: فاكرة يا أميرة الحارة اللي اتربينا فيها، كنا ساعتها عيال احلامنا فى الحياة بسيطة،كانت اقل حاجة تسعدنا، فاكرة لمة امهاتنا فى العيد حوالين صوانى الكحك، فاكرة طعم اللقمة لما كنا على تربيزة واحدة فى ميعاد واحد وناكل كلنا سوا، فاكرة الجدعنة والطيبة لما حد بيقع يلاقى الف من يسنده، كنا كلنا فى شهر بعض عيلة واحدة كبيرة.

أميرة: ايه لزمة الكلام ده يا حسن؟
حسن: لزمته انتى يا أميرة
أميرة: انا !
حسن: انا اكتشفت ان الفلل والمراكز والفلوس، غيرتنا اوى يا اميرة،خلتنا مش عارفين نفرح، مش عارفين ايه اللي بقى يسعدنا بجد، زمان كنا بنفرح بلعبة فسحة درجة حلوة نجيبها فى المدرسة فابويا يكافأنى بقرشين افرح بيهم، وبالرغم ان الفلوس كانت قليلة اوى تعتبر ولا حاجة الا انها كانت بتفرحنا بجد.

أميرة: اتكلم عن نفسك يا حسن، انت اللي اتغيرت لكن انا زى ما انا
حسن: انتى اتغيرتى اكتر منى، انا عارف انا بتكلم عن مين، لما جيتلك ساعة ما سيف اتخطف شوفت فى عينيكى نظرة غريبة عنى اول مرة اشوفها حسيت انك مش اميرة الى ربتها على ايدى، مشوفتش فى عينيكى نظرة الطيبة والجدعنة اللي متعود اشوفهم، حتى لما حصلل مشكلة بسببى مع عاصم النظرة دى مختفتش من عينيك رغم كل اللي حصل، لكن دلوقتى بقيت بشوف نظرة مختلفة تماما نظرة كلها تحدى ومكابرة،نظرة مفهاش رضا ولا قناعة، نظرة كلها غرور وتعالى حتى على نفسك وقلبك.

أميرة: مش شايف انك مبالغ شوية فى كلامك
حسن: أميرة يا بنت السيد سعد، انا مش هعرفك النهاردة، انتى بنت عمرى اللى فات
أميرة:  وانت مركز معايا كده ليه ما تشلنى من دماغك يا اخى ولا صعبان عليك ابقى شهصية ناجحة وليا اسمى، نفسك تشوفنى وانا بقع وبفشل عشان تشمت فيا مش كده.

حسن: مش بقولك اتغيرتى يا أميرة
أميرة بغيظ: عن اذنك
لكن قبل ما تمشى وقفها
حسن: أميرة!
أميرة:نعم !
حسن: خدى بالك من أميرة، عشان لو ضاعت مش هترجع تانى
مكنوش الاتنين يعرفوا ان بسنت واقفة بتراقبهم وبتسمع الحوار بينهم
أميرة خرجت من عند بسنت وخدت بعد كلمت عاصم وطلبت منه يجى ياخدها
عاصم واميرة فى العربية واميرة سرحانة بتفكر فى كلام حسن.

عاصم: مالك يا أميرة، من ساعة ما ركبنا العربية وانتى سرحانة فى حاجة حصلت فى الحفلة ضايقتك
أميرة: لا يا حبيبى الحفلة كانت حلوة اوى والولاد كمان انبسطوا جدا
عاصم: امال خلتينى اجيلكم بدرى ليه؟

أميرة بصتله مش عارفة ترد تقوله ايه من جواها  مش عابزة تكدب عليه لكن خايفة من رد فعله لما يعرف ان حسن مكنش مسافر ويمكن يفتكرها كانت بتكذب عليه، اميرة افتكرت كلام طارق ليها  «  يا بنتى الصراحة مفيش احسن منها والبيت الى بيتبنى على الصراحة بيبقى اساسه متين مفيش اى حاجة ممكن تهده »
عاصم: أميرة … يا أميرة ها رحتى فين؟

أميرة: مفيش يا حبيبى، انا كويسة
عاصم: طب انا بسالك مشيتى من الحفلة بدرى ليه؟
أميرة بتردد: حسيت انى تعبانة شوية
عاصم: سلامتك يا حبيبتى تعبانة مالك؟
أميرة: مفيش مرهقة بس شوية
فى بيت احمد:
جرس الباب بيرن،أحمد فتح الباب فوجئ بعادل أدامه
احمد: عادل !

عادل: ايه يا عم أحمد، يعنى لازم اطب عليك عشان اعرف الاقيك مبتردش على تليفونك ليه؟
أحمد: طب ادخل الاول وانا هقولك على كل حاجة
عاصم واميرة روحوا الفيلا،اميرة طول الليل مش عارفة تنام وكلام حسن عمال يرن فى ودانها
« خدى بالك من أميرة، عشان لو ضاعت مش هترجع تانى »
عاصم حس بقلق اميرة وقام مفزوع
عاصم:،ايه يا حبيبتي،مالك؟

أميرة: مفيش يا حبيبى، انا كويسة
عاصم مسك وشها بإيده وبص فى عينيها:  بصيلى فى عينى يا أميرة وانت بتكلمينى  وقوليلى مالك
أميرة: بص يا عاصم انا مش بعرف اكدب عليك وانت عارف
عاصم: وانتى كدبتى عليا فى ايه
اميرة: بصراحة يا عاصم انا مشيت بدرى من الحفلة عشان مقدرتش اخلف وعدى معاك
عاصم: يعنى ايه؟

أميرة: يعنى حسن كان هناك مكنش مسافر ، بس والله يا عاصم مكنتش اعرف انه موجود واول ما لقيته مشيت علطول
اميرة كانت بتتكلم وهى خايفة من رد فعل عاصم لكن فوجئت بيه بصلها وابتسم
أميرة: عاصم انت زعلان منى مش كده
عاصم: لا يا حبيبتى انا مش زعلان منك خالص وعلفكرة انا كنت عارف ان حسن كان هناك
أميرة: كنت عارف !

عاصم: لما طلبتى اجيلك اخدك بدرى شكيت ان فى حاجة حصلت ضايقت واول ما وصلت سالت البواب على حسن وقالى انه لسه راجع من السفر، بس هو انتى مشيتى عشان فوجئتة بيه بي ولا فى حاجة تانية حصلت منه ضايقت
أميرة افتكرت كلام حسن ليها
أميرة بتردد: لا يا عاصم عشان فوجئت بوجوده ومكنتش عايزاك تزعل
عاصم: متأكدة يا أميرة
أميرة بتردد: اه … يا عاصم

فى بيت احمد:
عادل: انا مش مصدق اللي بتحكيه يا أحمد،معقولة أميرة تعمل كده ومع مين مع رحمة
احمد: انا كمان مكنتش مصدق ان اميرة تعمل كده، كل مرة رحمة كانت بتيجى تشتكى منها كنت بقول انها بتبالغ،لكن توصل انها تتهم رحمة بالخيانة وكمان بتعايرها يتشغيلنا دى بقى اللى مينفعش كلام بعدها
عادل: عشان كده كنت واخد اجازة اليومين الليى فاتوا
احمد: مش عارف اواجه عاصم ازاى واقوله انى عايز اسيبه ليه، لا انا ولا رحمة عايزين نكون سبب فى سوء تفاهم بينه وبين أميرة، وفى نفس الوقت مينفعش اكمل فى الشغل بعد كلام اميرة لرحمة.

عادل: انا مقدر موقفك يا احمد، بس عاصم لازم يعرف،  انت مش هتفضل تتهرب منه كتير
احمد:  ادينى فرصة افكر فى طريقة اسيبه بيها من غير ما اكون سبب فى خلاف بينه وبين أميرة
عادل:  وانت ناوى على ايه، هتشتغل فين وهتعمل ايه؟
احمد: والله ما انا عارف يا عادل، عندى امل خبرتى اللى كسبتها فى شغلى مع عاصم تخلينى اقدر اشتغل فى شركة كويسة
عادل: ربنا معاك يا احمد
عادل فى نفسه: يا ترى يا أميرة اللي بتعمليه هيوصلك مع  عاصم لحد فين.



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 7008 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 4070 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 3104 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 2978 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 3425 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، انتقام ، الحب ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 03:37 مساء