أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية انتقام الحب

تقف بطلة القصة تعدل هدومها ادام المراية استعدادا لبدء يوم جديد .أميرة بطلة القصة بتاعتنا وهى كمان الى هتحكى الحكاية بنفس ..



18-11-2021 05:40 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [55]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية انتقام الحب
رواية انتقام الحب الجزء الثالث للكاتبة أمنية الريحاني الفصل الحادي عشر

فى فيلا عاصم:
أميرة قاعدة مستنية عاصم فى أوضتهم، عاصم بيدخل وأول ما بيشوف أميرة بيذفر بضيق
عاصم بجمود: مساء الخير
أميرة: مساء النور يا عاصم، ممكن نتكلم شوية
عاصم: انا جاى تعبان ومش قادر اتكلم
أميرة: بس انا عايزة اتكلم معاك يا عاصم، ولازم نتكلم احنا مش هنفضل كده.

عاصم: دلوقتى عايزة تتكلمى خلاص بقى عندك وقت للكلام، كنتى فين لما كنت بدور عليكى عشان اتكلم معاكى ومش لاقيكى، فاهمة يعنى ايه مش لاقيكى يعنى مش لاقى مراتى طب عيالك وسبتى غيرك يربيهم انا بقى المفروض اشوف واحدة تحل محلك وتقوم بدور الزوجة
أميرة: انت بتقول ايه عاصم مين اللى ممكن تحل محلى فى حياتك، للدرجة دى حبى هين عندك.

عاصم بغضب:للدرجة دى انا زهقت، زهقت من كتر ما عمال اديكى مبررات واعذار واقول يمكن مش واخدة بالها من تقصيرها فى حقنا، حبك اللى بتقولى عليه هين عندى هو اللى خلانى اسامح مرة واتنين وعشرة بس انا تعبت، لما توصل ان ابنى يتخطف بسبب استهتارك يبقى مفيش مبرر ممكن يشفعلك عندى
أميرة: هو اى تهم وخلاص عايز ترميها عليا، ما طلع كل اللي حصل تخطيط من المنياوى عشان يأذينى، يعنى حتى لو مكنتش رحت الشغل ساعتها كان هينفذ خططته باى طريقة تانية.

عاصم: برافو دا انتى مدية مبرر لنفسك المرة دى كمان، استهتارك يا هانم هو اللي ادى فرصة للمنياوى انه ينفذ خططته، ولو فضلتى بالاستهتار ده هتدى فرصة لناس كتير زى المنياوى عشان يأذونا
أميرة: انا بجد مش مصدقاك، دا بدل ما تخاف عليا من المنياوى واللى كان هيعملوا فيا واقف تلومنى وتتهمنى بالتقصير،بدل ما تحسسنى بالأمان وان مفيش حاجة ممكن تحصلى وانت جنبى
عاصم: وانا مش محسسك بالأمان يا أميرة؟

أميرة: الامان مش كلمة يا عاصم الامان فعل واحساس، كان هيبقى كفاية عليا انى اشوف فى عينيك نظرة انك جنبى وهتفضل فى ضهرى
وهنا افتكر عاصم نظرتها هى وحسن وقد ايه هو اتوجع من النظرة دى وكلامها ليه أكد احساسه
عاصم: خلاص يا أميرة، طالما بقيتى شايفة ان مش قادر احسسك بالامان وان امانك مش معايا يبقى خلاص
أميرة: خلاص ايه عاصم؟

عاصم: يعنى كل واحد يمشى ورا إحساسه ويشوف هيوديه لحد فين
أميرة: مش فاهمة، يعنى ايه؟
عاصم: بكرة تفهمى ودلوقتى عن اذنك لانى جاى تعبان ومحتاج انام
عاصم دخل نام وساب أميرة فى قلق وحيرة من  كلامه ومش عارفة هو  يقصد ايه  وناوى يعمل ايه.

أميرة فضلت تتقلب طول الليل فى سريرها مش عارفة تنام عمالة تفكر فى كلام عاصم ليها .لفت بصت عليه وهو نايم جنبها فضلت تتأمل ملامحه حست انه واحشها اوى تاهت فى ذكرياتها معاه وسرحت لحد ما النهار طلع عليها وهى لسه بصاله من غير ما تحس بالوقت . قامت غيرت هدومها وركبت عربيتها وراحت على الشركة . عاصم اول ما خرجت فتح عينيه هو كمان مكنش نايم طول الليل كان حاسس بيها بس عمل نفسه نايم.

فى بيت احمد:
احمد ورحمة بيفطروا
أحمد: ناوية تعملى ايه النهاردة يا رحمة
رحمة: مش عارفة يا أحمد مش عندى خطة محددة
موبايل رحمة بيرن لكن رحمة بتبص فيه ومبترضاش ترد
أحمد: لسه برضه مش عايزة تردى على أميرة

رحمة: مش مسالة مش عايزة ارد، انا بس مش عارفة اقولها ايه
أحمد: قوليلها الى قولتهولى انك ناوية متكمليش شغل معاها
رحمة: مش سهلة كده يا أحمد، متنساش ان أميرة صاحبتى والموقف بينا حساس
أحمد: بس انتى كده بتهربى من الموقف بدل ما توجهيه ودا مش حل،لازم تتكلمى مع أميرة وتوضحلها موقفك ويمكن تكونى سبب انها تراجع حساباتها وتعرف انها بتغلط فى حق اللى حواليها
رحمة: تفتكر كده!

فى فيلا الاسيوطى:
حسن وبسنت هما كمان كانوا بيفطروا،حسن كل شوية يبص لبسنت كأنه عايز يقول حاجة  ومتردد
بسنت: مالك يا حسن، حساك عايز تقول حاجة
حسن: لا يا حبيبتى سلامتك، بس كنت عايز اسالك مكلمتيش اميرة من ساعة اللى حصل
بسنت: لا والله يا حسن، انشغلت شوية اليومين الى فاتوا
حسن: طب مش واجب تكلميها تطمنى عليها وعلى سيف خصوصا يعنى انى حسيت الدنيا متوترة بينها وبين عاصم
بسنت:: عندك حق هكلمها النهاردة، بس من امتى بتفكرنى بالواجبات دى
حسن: ها … لا ابدا انا بس عشان احنا كنا حاضرين الموقف
بسنت بتقاطعه: وعشان اميرة جارتك وزى اختك الصغيرة فاهمة ،يا حسن فاهمة
حسن بيبوس ايدها: ربنا ما يحرمنى منك يا بسنت.

بسنت بابتسامة: ولا منك يا حسن
حسن: طب انا رايح الشركة بقى عشان متاخرش،سلام
بسنت اول ما بيخرج بتختفى الابتسامة مع على وشها ويظهر مكانها نظرة قلق
أميرة قاعدة على مكتبها سرحانة وكلمة عاصم عمالة تتردد فى ودنها « يعنى كل واحد يمشى ورا إحساسه ويشوف هيوديه لحد فين »
أميرة فى نفسها: لا مكنش ينفع اقوله كده، إزاى خليت  الغضب عمانى وغلطت فى حقه من غير ما اقصد، عاصم  لازم يعرف أن هو بالنسبة لى الأمان وإنى مش شايفة اى راجل غيره.

بتدخل عليها السكرتيرة وبتلاقيها سرحانة
السكرتيرة: صباح الخير يا بشمهندسة … بشمهندسة أميرة
أميرة: ها … صباح الخير
السكرتيرة: حضرتك جاية بدرى النهاردة
أميرة: اه مجنيش نوم طول الليل قلت اروح اشوف شغلى احسن، رحمة مجتش النهاردة كمان
السكرتيرة: لا لسه مجتش، هو حضرتك مكلمتهاش
أميرة: بكلمها مش بترد
أميرة بعد وقت من التفكير: اسمعى انا رايحة مشوار مهم دلوقتى، كلمينى لو فى حاجة
السكرتيرة: حضرتك هترجعى على الشركة تانى
أميرة: معرفش ….. بس مفتكرش هرجع تانى

فى شركة الشاذلى:
عاصم قاعد على مكتبه بيشتغل وبتدخل عليه نيفين
عاصم: عادل وصل يا نيفين؟
نيفين:لا لسه يا عاصم بيه
عاصم: طب لما يوصل خليه يجيلى علطول
نيفين: حاضر يا افندم،طب فى واحدة بتسال على حضرتك برة
عاصم: واحدة، اسمها ايه،وعايزة ايه؟
نيفين: مرضيتش تقول،بس بتقول انه موضوع مهم
عاصم: طب دخليها نشوف عايزة ايه دى؟
نيفين: حاضر يا افندم
بعد شوية بتدخل البنت عاصم بيرفع عينه عشان يشوف مين
عاصم بصدمة: شهد !

18-11-2021 05:40 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [56]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية انتقام الحب
رواية انتقام الحب الجزء الثالث للكاتبة أمنية الريحاني الفصل الثاني عشر

فى بيت أحمد:
بتفتح رحمة الباب بتلاقى أميرة أدامها
رحمة: أميرة !
أميرة: إيه يا رحمة مكنتيش عايزانى آجى ؟

رحمة: لا طبعا تيجى فى أى وقت
أميرة: طب إيه هنفضل نتكلم على الباب مش هتقوليلى ادخلى
رحمة: آه، آسفة،أتفضلى طبعا
أميرة دخلت وقعدت
أميرة: ها يا ست رحمة، ممكن أعرف مبتجيش الشغل ليه بقالك كذا يوم؟

رحمة: أصل … أصل أنا …
أميرة: أصل ايه يا رحمة فى إيه يا بنتى قلقتينى
رحمة: بصراحة مش عايزة أكمل شغل
أميرة: انتى بتقولى إيه؟!
فى شركة الشاذلى:
عاصم وصدمته لما شاف شهد
عاصم: شهد، إنتى ايه اللي جابك هنا، وليكى عين يعد اللى عملتيه؟!

شهد: ممكن تسمعنى يا عاصم بيه؟
عاصم: عايزة تقولى إيه يا شهد، هتكدبى بإيه،هتقولى إن مش إنتى اللي كنتى بتتجسسى عليا لحساب حسن فهمى،مش انتى اللى كنتى بتوصليله اخبار المناقصات والصفقات اللي بعملها قبل ما اتمها عشان يخسرنى، مش أنتى اللي ساعدتيه فى مؤامرته  اللي عاملها عشان تفرقوا بينى وبين أميرة مراتى، فى ايه تانى يا شهد عايزة تقوليه.

شهد: عاصم بيه كل الكلام اللي قولته صح وانا معترفة بكل اللي عملته وعارفة انى غلطانة وندمت على كل حاجة غلطت فيها، بس فى حاجة مهمة حضرتك نسيت تقولها فى كل اللي ذكرته
عاصم: حاجة إيه؟!
شهد: إنى بحبك
فى بيت أحمد:
أميرة: إنتى بتقولى إيه يا رحمة، إنتى مش عايزة تكملى شغل معايا، بعد كل اللي عملته معاكى بتتخلى عنى،عايزة تسيبينى يا رحمة، طب ليه؟

رحمة: عشان مش عايزة اخسرك يا أميرة
أميرة بسخرية: عشان مش عايزة تخسرينى تسيبينى لا جديدة دى
رحمة: صدقينى يا أميرة شغلى معاكى ممكن يخسرنا صداقتنا، انا مبقتش قادرة استحمل معاملتك معايا
أميرة: معاملة ايه اللي بتتكلمى عليها دا انا مخلياكى رقم اتنين مكانى فى الشركة، بديكى مرتب اضعاف ما كنتى هتاخدى فى اى شركة برة،كلمتك ماشية على كل اللي فى الشركة، عايزة ايه تبقى مركز الكون والدنيا تلف حواليكى.

رحمة: الموضوع مش مسألة مركز ولا مرتب، الموضوع مسألة تقدير واحترام
أميرة: وانا مبحترمكيش يا رحمة
رحمة: لما تتهمينى بالتقصير ادام كل الموظفين دى مش اهانة، لما تنتقدى اسلوبى فى الشغل عمال على بطال دى مش إهانة
أميرة: والمطلوب منى أعمل ايه لما تغلطى غلطة يكون سببها ان الشركة تخسر عميل من اهم عملائها، اطبطب عليكى ولا اديكى مكافأة
رحمة: كان ممكن تعاتبينى بينى وبينك مش ادام كل الموظفين
أميرة: رحمة انتى شغالة فى شركة مش فى طابونة وانتى لو اشتغلتى فى اى شركة تانية مكنوش هيسموا عليكى.

رحمة: عشان كده بقولك الافضل لصداقتنا إنى ابعد
أميرة: أنا بتحايل عليكى ليه ما الموضوع واضح زى الشمس
رحمة: قصدك إيه؟
أميرة: قصدى إنى بعد ما علمتك واديتك خبرة  ومركز وعرفتى اسرار الشغل بعتينى لحد من المنافسين  وتلاقيكى واخدة موضوع المعاملة دى حجة عشان تسيبينى وتروحى تشتغلى عنده
رحمة فى صدمة: انا أخونك يا أميرة، دا ظنك فيا إنى اخونك بعد كل وقفتى معاكى السنين اللي فاتت دى أخرتها يا صديقة عمرى
أميرة: إنتى موقفتيش جنبى ببلاش،كل حاجة عملتيها عشانى كنت  بتاخدى تمنها غالى اوى ومش انتى بس أحمد جوزك كمان لما اشتغل عند عاصم،إيه خلاص شبعتوا مبقتوش محتاجينا.

رحمة: أنا حاسة انى فى كابوس مستحيل تكونى إنتى أميرة اللي بتتكلم، اسمعى يا أميرة، انا مش مضطرة أدافع عن نفسى ادامك لانك من الواضح انك مغيبة ومش عارفة انتى بتقولى ايه، لكن كل اللي اقدر اقولهولك ان النعمة اللي بتحسنى علينا بيها انا وجوزى مش عايزنها خليهالك واعتبرينى مستقيلة مش انا بس انا واحمد
وكملت رحمة كلامها بوجع: ومن النهاردة لحد ما ترجعى أميرة اللي اعرفها انسى ان ليكى صديقة اسمها رحمة
أميرة بصتلها بصدمة من رد فعلها وسابتها ومشيت وهى مضايقة، اما رحمة فانهارت فى العياط لما مشيت.

فى شركة الشاذلي:
عاصم فى صدمة من كلام شهد
شهد: ايوا يا عاصم هى دى الحقيقة، انا بحبك، من أول يوم اشتغلت فيه عندك وانا بحبك، كان كل يوم بيعدى عليا بيزيد حبك فى قلبك، كان عندى دايما امل إنك تحس بحبى ليك، لحد ما ظهرت أميرة هانم، ساعة لقيت فى عينيك حب كبير اوى ليها حب اتمنيت انه يبقى ليا مش ليها، كرهتها، كرهتها فوق ما تتخيل كنت بحلم ازاى اخليها من حياتك،انتقامى لحبى عمى عينيا، سامحنى على صراحتى يا عاصم بيه بس الانسان اللي بيحب اوى لو الانتقام عمى عينيه مبيبقاش حاسس هو بيعمل ايه
عاصم: واديكى انتقمتى وعلى حد علمى طلعتى بمبلغ محترم تمن خيانتك.

وهنا صوت شهد اتخنق وعينها غرغرت بالدموع: صحيح انا كسبت فلوس كتير بس خسرت قصادها اهم حاجة
عاصم: يعنى ايه مش فاهم؟
شهد: بعد ما قبضت تمن خيانتى ليك عرفت بعدها ان أمى جالها الكانسر وصرفت عليها كل مليم خدته وياريته بفايدة ….لانها فى الآخر….
وهنا مقدرتش تكمل شهد كلامها وقعدت تعيط
عاصم: البقاء لله يا شهد،ربنا يرحمها
شهد: عشان كده يا عاصم بيه انا جاى اطلب منك تسامحنى، انا مش هخسر اكتر من اللي خسرته
عاصم: ربنا يسامحنا كلنا يا شهد، طالما اعترفتى بغلطتك انا مسامحك وياريت اللي حصل يكون درس ليكى

شهد: انا كده ارتحت،عن اذن حضرتك
اتوجهت شهد ناحية الباب عشان تمشى،لكن عاصم وقفه بعد ما فكر فى حاجة
عاصم: شهد !
شهد: نعم يا عاصم بيه
عاصم: إنتى بتشتغلى فين دلوقتى؟
شهد: فى الحقيقة لسه بدور على شغل
عاصم: طب تقدرى تيجى من بكرة تستلمى شغلك هنا من تانى
شهد بفرحة: حضرتك بتتكلم جد يا عاصم بيه ؟!

عاصم: أكيد مش بهزر فى حاجة زى دى، أهم حاجة تشتغلى بما يرضى الله،لان المرة دى مش هيبقى فى اى فرصة للسماح، فاهمة يا شهد؟
شهد: فاهمة طبعا ومتشكرة اوى لحضرتك، عن إذنك
خرجت شهد واترسمت على شفايف عاصم ابتسامة.
فى فيلا عاصم:
أميرة روحت على الفيلا علطول بعد ما رجعت من عند شهد وكانت مضايقة جدا وقابلت عزة
أميرة: مساء الخير يا ماما
عزة: مساء الخير يا بنتى،راجعة بدرى يعنى.

أميرة بعصبية: يووووه هو كل شوية حد يسالنى راجعة بدرى ليه تحبوا مرجعش من الشغل خالص
عزة: بصتلها بزعل وكانت هتمشى لكن أميرة مسكتها قبل ما تمشى
أميرة: أنا اسفة يا ماما حقك عليا، انا  مخنوقة اوى ومش عارفة اقول ايه
عزة: مالك يا بنتى فى ايه، اول مرة اشوفك كده
أميرة: شوية مشاكل فى الشغل دا غير العلاقة بينى وبين عاصم متوترة اوى من ساعة موضوع سيف
عزة: معلش يا أميرة، شوية زعل وهيروحوا بحالهم، راضى جوزك بكلمتين حلوين وعاصم طيب وبيحبك وهيصفى بسرعة
أميرة: حاضر يا ماما،عن إذنك.

طلعت أميرة أوضتها وحاولت تهدى من موقف رحمة، واستجمعت قوتها عشان تمتص غضب عاصم عصبيته وتحاول تصالحه
عاصم دخل من الباب بيصفر وبيدندن وعلى صوته اول ما شافها
أميرة: مساء الخير يا عاصم
عاصم بصلها ومردش وكمل دندنة،أميرة قربت منه وحضنته من ضهره
أميرة: عاصم حبيبى انا عارفة انك زعلان منى، وانى غلطت فى حقك غلطة كبيرة بس صدقنى انا مكنتش اقصد المعنى اللي وصلك، انت عارف انا بحبك قد ايه وانى مليش ضهر ولا سند غيرك خصوصا بعد ما بابا طارق سابنى، عاصم انت مش بس جوزى، انت جوزى واخويا وحبيبى وابويا وكل اللي ليا فى الدنيا انا عايشة مطمنة بس عشان انت جنبى ومعايا.

عاصم كل ده كان بصصلها ومبيردش
اميرة: ايه يا عاصم برضه لسه زعلان
عاصم باسها من خدها وبابتسامة غير مفهومة: ومين قال انى زعلان،انا مبسوط، مبسوط اوى كمان، عن اذنك يا ميرو ادخل الحمام
عاصم كمل دندنة ودخل الحمام، واميرة فتحت بقها وعينيها وسعت مش فاهمة حاجة
أميرة: هو فى إيه ؟
يا ترى يا عاصم ناوى على ايه.

18-11-2021 05:41 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [57]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية انتقام الحب
رواية انتقام الحب الجزء الثالث للكاتبة أمنية الريحاني الفصل الثالث عشر

فى الصباح فى فيلا عاصم:
أميرة صحيت من النوم على صوت عاصم وهو.عمال يغنى ادام المراية
عاصم: انساك … دا كلام .. انساك يا سلااااام .. اهو دا اللي مش ممكن ابداااا… ولا افكر فيه ابدا.

أميرة بكسل: صباح الخير يا عاصم
عاصم: صباح النوووور والورد والياسمين
أميرة: صاحى رايق النهاردة
عاصم: ومبقاش رايق ليه وانا صاحى على وش اميرتى حبيبتى
أميرة فى نفسها: لا حول ولا قوة الا بالله ماله على الصبح
أميرة: عاصم هو فى حاجة؟

عاصم:حاجة ايه يا حبيبتى
أميرة: يعنى حساك متغير من امبارح
عاصم: لا يا حبيبتى، انا بس اكتشفت حاجة مهمة اوى امبارح
أميرة: حاجة ايه دى بقى؟
عاصم مال عليها وباسها فى راسها: اكشفت ان بحبك، بحبك اوى كمان
واستعد عاصم عشان يخرج من الباب: لو.فى حاجة كلمينى . سلام
وقبل ما يخرج عاصم رجع لها تانى: اه صحيح يا ميرا انا مش هبقى مش موجود فى الشركة النهاردة عشان لو كنتى ناوية تجيلى عندى شغل برة .سلام.

وخرج وسابها وهو برضه بيغنى
أميرة: هو انا قلتلك انى جيالك اصلا
قامت اميرة من السرير واتحركت عشان تدخل الحمام لكن حاجة وقفتها مكانها
أميرة: هو ايه الحكاية بالضبط

فى شركة الشاذلى:
عاصم دخل مكتبه ووراه شهد
عاصم: صباح الخير يا شهد
شهد: صباح النور يا افندم
عاصم: ها مبسوطة انك رجعتى الشغل
شهد: طبعا يا افندم، متتصورش الشغل مع حضرتك وحشنى ازاى
عاصم: طب ورينى همتك بقى، ومش هعيد عليكى تانى اسرار الشغل متطلعش برة مش عايز اللي حصل يتكرر تانى.

شهد: اوعدك طبعا يا افندم . عن اذنك
عاصم قبل ما تخرج وقفها
عاصم: بقولك يا شهد
شهد: تحت امرك يا افندم
عاصم: انا جعان ومفطرتش قبل ما انزل ممكن تطلبيلى فطار
شهد بفرحة: اه طبعا يا افندم، حضرتك تحب تفطر ايه؟
عاصم: ولا اقولك،تعالى اسألينى بعد ساعتين بالظبط
شهد: اشمعنى ساعتين؟

عاصم فى نفسه: يا دوبك على ما تلحق
شهد: نعم
عاصم: قصدى على ما تلحق بطنى تصوصو اوى من الجوع، بس متنسيش
شهد: هو انا اقدر انسى يا افندم
عاصم: طب اتفضلى انتى
عاصم فى نفسه: تماااام، تمام اوى

فى شركة العشرى:
السكرتيرة: صباح الخير يا بشمهندسة
أميرة: صباح النور،  قوليلى عندى اى مواعيد النهاردة
السكرتيرة: لا يا بشمهندسة، مفيش غير ميعاد الساعة 4 فى الجامعة
أميرة: طب كويس اوى، عشان عايزة اعدى ع مواقع العمل النهاردة
السكرتيرة: هى  رحمة مش هتيجى النهاردة كمان
أميرة: لا
السكرتيرة: ليه خير ؟

أميرة: عندها ظروف
السكرتيرة: طب هى….
أميرة قاطعتها:هنقعد نرغى طول اليوم ومش هنشوف شغلنا
السكرتيرة: اسفة يا بشمهندسة
أميرة: اتفضلى شوفى شغلك ومتاخديش اى مواعيد النهاردة خالص
السكرتيرة: حاضر، عن اذنك
أميرة بتشتغل وفجأة بتلاقى تليفونها بيرن بتبتسم اول لما بتشوف رقم بسنت
أميرة: انا قلت نستينى
بسنت: انا اقدر برضه يا أميرة انتى حبيبتى ، اخبارك ايه والولاد عاملين ايه
أميرة: تمام الحمد لله كويسين،توقعت تكلمينى بعد اللي حصل
بسنت: معلش يا أميرة، انا قلت اسيبكم تهدوا شوية بعد اللى حصل خصوصا انى حسيت الدنيا كانت متوترة  بينك وبين عاصم.

أميرة سرحت وهى بتكلم بسنت
بسنت: أميرة … انتى معايا ؟ … يا أميرة
أميرة: ها .. انا معاكى
بسنت: مالك يا أميرة حساكى مضايقة ؟
أميرة: شوية ضغوط يا بسنت، المهم أميرة الصغيرة عاملة ايه؟

بسنت: أميرة الصغيرة يا ستى عيد ميلادها بعد بكرة والبرنسيسة قالتلى عايزة اعزم ولاد طنط  أميرة يا مامى
أميرة: يا روح قلبى، عقبال مليون سنة
بسنت: هنستاكم تيجوا
أميرة: مش عارفة الظروف والله يا بسنت
بسنت: مفيش كلام من ده  هتيجوا يعنى هتيجوا ولا عايزة أميرة تزعل
أميرة: لا وانا اقدر على زعل أميرة، حاضر هنيجى ان شاء الله.

فى شركة الشاذلي:
عاصم قاعد على مكتبه وبيكلم نفسه:تلات دقايق …. دقيقتين…. دقيقة …وبدأت الحرب
شهد قاعدة على مكتبها وبتدخل عليها أميرة وبتتصدم اول ما بتشوفها
أميرة بعصبية: انتى ايه اللي جابك هنا تانى ؟
شهد: بشمهندسة أميرة ..أنا
أميرة: انتى تطلعى برة ومتعتبيش المكتب دا تانى
بيخرج عاصم على زعيقهم
عاصم: فى إيه يا شهد ..ايه اللى بيحصل هنا  ده

عاصم بيشوف اميرة وبصدمة مصطنعة: أميرة …مقولتليش يعنى انك جاية النهاردة
أميرة: إيه مكنتش عايزنى آجى
عاصم: لا يا حبيبتى انتى تيجى فى اى وقت . تعالى معايا
أميرة: الأول اعرف ايه اللي جاب البنت دى هنا؟
عاصم: حبيبتى مش هنكلم هنا تعالى نتكلم جوا
اميرة وعاصم دخلوا المكتب
اميرة: هو انت مش قلت انك مش هتبقى موجود فى الشركة  وعندك ميعاد شغل.

عاصم: اه، ما هو الميعاد اتلغى
أميرة: اتلغى، ولا مكنتش عايزنى آجى الشركة
عاصم:لا ومش هعوزك تيجى الشركة ليه، ها بقى يا اميرتى ايه اللي مزعلك
أميرة: متجننيش يا عاصم انت عارف ايه اللي مزعلنى
عاصم: اه عشان رجعت شهد تشتغل  يعنى
أميرة: ممكن اعرف عملت كده ليه؟
عاصم: دى غلباااانة يا ميرا يا حبيبتى وظروفها صعبة.

أميرة: يا سلااااااام يا ابو قلب حنين، انت نسيت الليى عملته فينا،وبعدين ظروفها صعبة ازاى وهى واخدة من حسن ربع مليون جنيه ولا نسيت
عاصم: لا دى قصة كبيرة اوى يا ميرا احكيهالك بليل لما ارجع وبعدين هى ندمت ع كل اللي عملته
أميرة: وانت طبعا سامحتها
عاصم بجدية: زى ما انتى سامحتى حسن
أميرة: حسن!

عاصم: اه حسن الليى كان سبب اننا نسيب بعض قبل كده ولا نسيتى
أميرة: لا منستش، بس حسن ندم على كل اللي عمله وبقى انسان جديد
عاصم: وشهد كمان ندمت، اشمعنى سامحتى حسن ومستغربة انى سامحت شهد
أميرة: افهم بقى،حسن غير شهد
عاصم: وايه الفرق؟

أميرة باندفاع: عشان انا عارفة حسن كويس،حسن دا ……
وهنا قطعت كلامها لما خدت بالها من نظرة عاصم ليها، واتقابلت عينيهم فى نظرة طويلة كان اول مرة كل واحد فيهم  ميفهمش نظرة التانى ليه، فضلوا باصين لبعض كتير لحد ما قطع نظرتهم خبط الباب ودخول شهد
عاصم: فى حاجة يا شهد؟
شهد: كنت عايزة اسأل حضرتك تحب تفطر ايه اصل عارفة ان حضرتك مفطرتش فى البيت (وبصت لأميرة ).

عاصم: عندك حق انا فعلا مكنش ليا نفس الصبح افطر، بس انا دلوقتى جعان اوى،اقولك اطلبيلى اى حاجة على ذوقك
أميرة سامعة كل ده وهى متغاظة وعمالة تفرك ايديها بتوتر
شهد: تحت امرك يا عاصم بيه
وخرجت شهد بس بصت لأميرة بانتصار قبل ما تخرج
أميرة بغيظ: ودا اسمه ايه ده ان شاء الله
عاصم: هو ايه يا حبيبتى ؟

أميرة: اللي سمعته يعنى ايه تطلبلك الفطار على ذوقها،وليه يا حبيبى ملكش نفس تاكل فى البيت بناكل اكلك ولا معيشينك فى دراما
عاصم: كل ده عشان جعان وقلت عايز اكل
أميرة: لا يا حنين دى ناقص الغندورة تحطلك الاكل فى بقك
عاصم: لا يا حبيبتى انتى بس اللي مكبرة الموضوع
أميرة: انا اللي مكبرة الموضوع يا عاصم، ناوى على ايه يا عاصم يا شاذلى.

عاصم بخبث: ولا حاجة يا اميرتى،جعان وهفطر فى حاجة دى
اميرة: ماشى يا عاصم بيه،براحتك، عن اذنك
بتخرج اميرة وهى متغاظة واول ما بتخرج بيرقص عاصم من الفرحة
عاصم فى نفسه: صبرك عليا يا أميرة انتى لسه شوفتى حاجة .



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 7008 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 4069 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 3104 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 2977 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 3425 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، انتقام ، الحب ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 01:00 مساء