أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية طغيان عاشق

نظرت له بخوف و قالت حرام عليك ارحمني...كان يجلس على الاريكه الجلدية الفارهة و التي تتوسط غرفته الواسعة و يضع قدم على الآ ..



12-11-2021 04:27 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [28]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية طغيان عاشق
رواية طغيان عاشق للكاتبة أسماء صلاح الفصل التاسع والعشرون

جاسر رجع و استغرب لما لاقيهم قاعدين و واضح عليهم ان في حاجه و قال مالكم..
ابتسمت نسمه و قالت مفيش يا حبيبي انا هقوم اقول لسعاد تجهز الاكل...
جلس جاسر بجانب ليل و قال مالك؟
ليل بصيت لي و قالت مفيش حاجه...
-في حاجه حصلت طيب، مش معقول انتي و نسمه تكونوا قالبين وشككم كدا عادي
ابتسمت ليل و قالت مفيش حاجه يا حبيبي...
جاسر بعدم اقتناع ماشي...

عديت ايام و جاسر بدأ يلاحظ تعب ليل و طبعا ليل مكنتش عايزة تقوله حاجه...
زفرت ليل بضيق و قالت لازم اقوله و اللي يحصل يحصل...
-بلاش يا ليل انا قلقانه و بعدين الدكتور قالت انك لازم تحافظي على نفسك و احنا مش متوقعين رد فعله
-ما انا حامل منه و هو لازم يعرف...
نسمه مش موافقه طبعا لأنها عارفه جاسر اكتر من ليل و قالت على الأقل استنى شوية...
-انا في الشهر التاني يا نسمه هو لازم يعرف...

تنهدت نسمه و قالت بس انا خايفه
-مش اكتر مني بس مفيش حل تاني، انا هطلع عشان تعبانة...
-ماشي...
صعدت ليل إلى غرفتها و نامت على الفراش و كانت تفكر في موقف جاسر...
اتفزعت عندما فتح الباب و رأيته يدخل، جاسر استغراب و قال في ايه؟
-مفيش...
جلس جاسر بجوارها و قال انتي تعبانة؟
-لا كويسه بس عايزة اقولك على حاجه...
قام جاسر و قال قولي.

ليل كانت خايفه و قامت من الفراش و وقفت امامه و قالت بتردد و توتر بالغ جاسر انا حامل...
جاسر ملامحه اتغيرت و قال بغضب نعم؟! ازاي؟
-هيكون ازاي...؟
جاسر بغضب لازم تنزلي...
ليل بصدمة عايزني أموت ابني...
-انا مش عايز عيال
ليل مصدومه و قالت ببكاء و انا مش هنزل ابني يا جاسر...
امسكها من شعرها بقوة و قال كلامي هيتسمع اللي في بطنك دا انا مش عايزه...

ليل مش مستوعبة موقفه و مفتكرتش انها هتوصل لكدا و قالت بألم سيبني...
-البسي عشان نروح المستشفى...
ليل ببكاء هتكون آخر حاجه بينا...
-مش بمزاجك، و يلا خلصي...
ليل نظرت له و قالت و ان قولت لا...
جاسر بغضب و عصبية بلاش تخليني افقد اعصابي يا ليل، و انجزي احسن...
-أنا مش هنزل ابني يا جاسر و اللي عندك اعمله بقا، و لو مش عايزه طلقني و انا هربي لوحدي...

صفعها بقوة على وجنتيها و قال بغضب اللي قولته هو اللي هيحصل فاهمه...
سقطت ليل على الأرض و اغمي عليها...
جاسر بقلق ليل...؟!
حاول تفيقها و لكنه فشل، فلبسها ثيابها بسرعة و حملها و خرج من الغرفة، نسمه اول شافته خارج و شايلها اتخضيت و خرجت و تابعته بسيارتها...
جاسر اول ما وصل نزل و بعدين ليل دخلت غرفة الفحص...
نسمه طلعت لي و قالت انت عملت فيها ايه؟
جاسر باستغراب كنتي عارفه...؟!

-دي مراتك يا جاسر و حامل بابنك...
-بجد؟! و انا هينفع ابقى اب انتي شايفه اني هبقي مناسب لكدا و لا في الاخر هخلي معقد و مجنون زي ابوه، و لا عشان يسمع كلام عن عيلته الزبالة، انا مش عايز عيال...
نسمه بحزن طب هي ذنبها ايه؟ حتى عايز تحرمها من أنها تكون ام...
الدكتور طلع من عند ليل و قال هي تعبانة و دا طبيعي بسبب الحمل و خصوصا أنها ضعيفه...
جاسر اتنهد و اخذ الدكتور بعيدا عن نسمه و قال اعملها إجهاض...

الدكتور بدهشة ليه؟
-عادي و بعدين هي عندها مشكلة في القلب...
-ما هو الإجهاض مش هيبقى سهل عليها خالص و جسمها ضعيف جدا ميستحملش...
-يعني مفيش حل؟
-هعملها فحص كامل و اقولك و لو ينفع تمام...
اتنهد جاسر بارتياح تمام...
مر الوقت و انتهى الدكتور من الفحص و ذهب إلى جاسر و قال الحمل خطر عليها...
جاسر بدهشة يعني؟
-يعني الحمل صعب عليها و قلبها مش هيستحمل الولادة...
-و الإجهاض...؟

اتنهد الدكتور صعب برضو في الحالتين ممكن تموت...
جاسر اتعصب و قال تموت و انت لازمتك ايه؟
-يا جاسر بيه هي ضعفيه جدا و كمان القلب دا مشكلة لوحده دا غير أنها عندها فقر دم، القرار يرجع ليك في الاخر..
-إجهاض و من غير ما تعرف...
دخل جاسر ليها و جلس بجوارها و امسك يدها و قال مش عارف اعمل ايه؟! و اتنهد بيأس و مرر يده على بطنها و قال بضيق حتى قبل ما تيجي عايز تخدها مني...

فتحت ليل عينها و عندما رأيت الغرفة قامت بفزع و قالت ببكاء و هي تنظر له بخوف هو انت عملت فيا ايه؟
-معملتش حاجه انتي تعبتي و جيبتك المستشفى...
نظرت له بشك و قالت بس؟
-اهاا انتي لسه حامل...
ليل وضعت رأسها على الوسادة مره أخرى و ظلت تبكي...
جاسر رتب عليها و قال بطلي عياط...
نظرت له و قالت ملكش دعوة...
جاسر بضيق ليل اسمعي الكلام...
طرقت نسمه الباب و دخلت، و جلست بجانبها و قالت الحمد الله انك كويسه...

زفر بضيق و قال هتعملي العملية...
هزت ليل رأسها نافيه و قالت لا مش هعملها، انا مش عايزة اعملها...
جاسر سابهم و خرج من الاوضه...
ليل ببكاء انا مش فاهمه هو ليه بيعمل معايا كدا؟! لدرجه دي مش طايقني و مش عايز يخلف مني...
رتبت نسمه عليها و قالت إن شاء الله هيرجع في كلامه يا ليل...
-اخوكي مش هيرجع في كلامه، انا خلاص تعبت بقا...
-اهدي انتي بس و هو هيرجع أن شاء الله...
-هو مش عايز ليه؟

-جاسر طول عمره مخطط حياته لنفسه يعني مكنش لا عايز يتجوز و لا يخلف...
-يعني المرة اللي فاتت مكنش فارق معاه ابنه اللي راح و المرة دي نفس الكلام...
نسمه بيأس اهااا، انا هخرج اشوفه فين؟
خرجت نسمه و لاقيته قاعد، جلست بجواره و قالت هتعمل ايه؟
-الحمل و الولادة هيكون صعب عليها...
-هو انت بتحبها؟
جاسر سكت و بعدين قال ايه علاقه دا بدأ...

-علاقته انك تحاول تتقبل الموضوع يمكن تكون بداية جديدة و عمرها مكتوب يا جاسر، و زي ما هي ضحيت بنفسها عشان تبرعلك مع انها كانت عارفه كويس انها ممكن تموت و فعلا فضلت شهور في غيبوبة كل دا عشانك و انت بكل بساطة عايز تحرمها انها تكون ام بلاش تبقى اناني يا جاسر، اجبرتها انها تتجوزك و في الاخر عايزها تقضي حياتها كدا، و سقطت الدموع من عينها مش خايف انها تموت و مفيش حاجه تبقى منها على الأقل وقتها هيكون عندك ابن أو بنت منها، بالله عليك يا جاسر فكر تاني، لأن كدا انت فعلا هتبوظ كل حاجه، هي اتقبلت حاجات كتير عشانك و أنت مش راضي يتقبل حاجه بسيطة عشانها، و ليل بتحبك، و بعدين قيم انت الحالة بنفسك يا دكتور...

دخلت ممرضة لي ليل و قالت لوسمحتي افردي دراعك عشان اديكي الدوا...
ليل مكنتش مطمنه و قالت مش عايز..
-لازم يا مدام...
ليل بنرفزة مش عايزة، دخل جاسر ونسمه لما سمعوا صوتها...
جاسر قرب منها و قال في ايه؟
ليل نظرت له و قالت بحزن و الدموع تملي عينها بلاش يا جاسر، انا عارفه انك مصمم
-خدي الدوا يا ليل...
-دا مش دوا...
جاسر قعد جانبها و قال خلاص يا ليل
ليل مسكت ايده و قالت ببكاء طب اوعدني انك مش هتعملي حاجه...

جاسر نظر للممرضة و فهمها انها تضع جرعة المخدر في المحلول...
ليا شعرت بثقل جفونها و قالت برجاء لو بتحبني بلاش تعمل كدا و بعد ذلك غابت من الوعي، نسمه كانت واقفه بتعيط، جاسر قال للممرضة العملية هتاخد قد ايه؟
-نص ساعه بظبط و هتتنقل حالا...
اخذ جاسر نسمه و خرج، نظرت له و قالت بعصبيه ايه انت مش عارف تحن خالص...
-اعمل ايه؟
-حرام عليك
-اللي زيي مينفعش يكون أب...

-انت مجنون يا جاسر و بهدلتها معاك ليل متساهلتش منك كدا، و هتسكت غير لما تموتها بس مش هتموت من المرض هتموت من اللي بتعمله فيها...
جاسر سابها و مشى، زفرت نسمة بيأس، و فضلت تدعي لي ليل تخرج بالسلامة من العمليات...

12-11-2021 04:28 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [29]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية طغيان عاشق
رواية طغيان عاشق للكاتبة أسماء صلاح الفصل الثلاثون

جاسر دخل أوضه العمليات و قال العملية اتلغيت
الدكتور بدهشه نعم...
-اللي سمعته، و اتجه ناحيتها و حملها و خرج من الغرفة، نسمه اتفاجات و ابتسمت بارتياح...
دخل جاسر الغرفة و وضعها على الفراش و مسد على جبنها و قال اسف يا حبيبتي و بعدين خرج و قال خليكي معاها...
-انت رايح فين؟
-رايح للدكتور عشان افهم حالتها هتكون عامله ازاي؟
دخلت نسمه ليها و طلبت من الممرضة تفوقها، ليل فاقت و نظرت إلى نسمه و قالت خلاص كدا؟

رتبت عليها وقالت لا انتي لسه حامل و جاسر أتراجع عن كلامه...
-انا عايزة امشي...
نسمه بدهشه نعم هتروحي فين؟
-عايزها يطلقني انا خلاص تعبت، دا كان عايز يموت ابنه...
-بلاش هبل يا ليل...
-اللي في بطني مش ذنبه حاجه يطلع يلاقي ابوه مش طايقه، انا هربي لوحدي...
-جاسر مش هيوافق...
-انا هقوم امشي قبل ما يجي
-هتسيبي؟!
ليل بحزن هيبقى صعب عليا اكمل بالطريقة دي...؟
تنهدت نسمه و قالت اللي يريحك يا ليل...

قامت ليل و ساعدتها نسمه و بعدين خرجوا من المستشفى و نسمه بعت رساله تقوله اللي حصل...
-هتروحي فين؟
-هأجر شقة...
نسمه بحيرة انا مش فاهمكي بجد و بعدين ما نروح اوتيل احسن؟
-جاسر لازم يتعلم الأدب شوية يا نسمه...
-مش بالطريقة دي و بعدين ممكن يحصلك حاجه...
-هبقي كويسه متقلقيش المهم بلاش هو يعرف مكاني و قوليله اني طالبة الطلاق...

وصلت نسمه و ليل إلى الاوتيل و حجزت غرفتين و صعدوا و دخلت نسمه معاها و قالت انا هبات معاكي انهاردة...
ليل بتوتر و جاسر...
-نبات انهاردة هنا و الله اعلم لو عرف مكاننا هيعمل ايه؟
جاسر كان هيتجنن لما شاف الرسالة و اتصل بنسمة و قال بزعيق هي فين؟
-مش عارفه هي مشيت...
جاسر بعصبية اكتر اقسم بالله لو مظهرتش لأموتها
-بصراحه يا جاسر هي طالبة الطلاق...
جاسر بضيق نجوم السما أقرب، و قفل السكة...

نسمه نظرت لها و قالت هيتجنن...
-خلي كدا عشان يتعلم الأدب و انا بكرا هنزل الشغل عادي...
-ليل انتي عبيطة دا ممكن يعلقك على باب الشركة...
-دا شغلي و هو ملهوش دعوة و انا هدخل انام عشان اصحى بدري...
-و انا هروح اوضتي
-ماشي و ابقى اطمني على جاسر بقا
ضربت نسمه كف على كف و ذنبه ايه الطفل يلاقي امه و ابوه مجانين كدا...

جاسر فضل صاحي طول الليل و معرفش ينام و اول ما النهار طلع جهز و بعدين فضل يلف بالعربية شوية و راح على الشركة و لاقها قاعدة هناك في مكتبها و اول ما شافته قامت و قالت صباح الخير يا جاسر بيه...
جاسر شدها بعنف و سحبها خلفه على المكتب و قفل الباب وراها و قال بغضب ارجعي البيت احسن
ليل باستفزاز طلقني...
جاسر بضيق مش هطلقك
-يعني خلاص موافق على الحمل؟
-لا.

زفرت ليل بضيق و قالت و انا هفضل مع واحد مش عايز ابني...
-هو ابنك لوحدك يعني...؟
-اهااا ما انت مش عايزه و انا اللي عايزها...
جاسر بعصبية بلاش البرود دا و اسمعي الكلام...
-براحتي و اللي عندك اعمله...
ظلت تتمشى قدامه في الغرفة و بعدين جلست على المكتب و هزت قدميها و قالت جاسر...
زفر جاسر بضيق عايزة ايه؟
-هاتلى شيبسي
جاسر شوية و هيشد في شعره و قال مفيش زفت...

زمت شفتيها بحزن و قالت مش عايز تجيبلي شيبسي و أدم يطلعه شيبسية في وشه...
-آدم مين؟
وضعت ليل يدها على بطنها و قالت ابني...
جاسر ضرب الحائط بقبضة يده و اتجه إلى مقعده و اتصل بأحدهم و طلب منه إحضار الشيبسي...
بص عليها و قال انزلي من على المكتب...
-تعالى نزلني...
زفر بضيق و قال بلاش تختبري صبري و قام من مكانه و أمسك يدها و نزلت ليل من المكتب و قالت جاسر...
جاسر بتأفف عايزة ايه من زفت...؟

-هو انت مش طايقني ليه؟
-واحدة سابت المستشفى و مشيت من نفسها و لا أكن ليها راجل..
-ما انا بقولك طلقني...
-مش هيحصل...
-ليه؟ انت و لا عايزني و لا عايز ابني فخلاص...
اقترب منها و وضعه يده على المكتب ليحاوطها و قال مفيش طلاق...
ليل بتوتر و ابتعدت عنه و قالت احنا في الشركة!
-اعدلي بدل ما أعدلك
-انت مش عايز تخلف مني؟!
اتنهد جاسر و قال ملهوش علاقة والله...
دمعت عينها و قالت اومال ليه كدا؟..

-مش عايز انتي شايفه اني هنفع ابقى اب...
-انا شايفه انك عايز تسيب نفسك في الماضي بتاعك و تعيشي فيه و طبعا متخيل انك هتبقى زي ابوك، بس و لا انت زي ابوك و لا أنا زي امك، و امسكت يده و قالت لو فضلت كدا هتبقى بتظلم ابنك...
-الحمل صعب عليكي...
-عمري مكتوب و اكيد مش هموت ناقصه عمر و بعدين ربنا اراد بكدا...
-بس ممكن يحصلك حاجه؟!
-ممكن بس هكون مطمنه لاني عارفه انك هتحافظ عليه كويس...

جاسر ابتعد عنها و قال وانتي عايزة تسيبني؟
ابتسمت ليل و قالت تفائلوا بالخير تجدوه يا جاسر و انت قاعد تفول عليا، و تنهدت بحزن و ترقرت الدموع بعينها و قالت بس لو موت بلاش ابني يتربى مع مرات اب، مسح دموعها بيده و قال محدش هيربي غيرك...
-يعني خلاص موافق...؟!
تنهد جاسر و قال اهاا موافق...
ليل عقدت ذراعها حول عنقه و عناقته و قالت طب ودي مامتك المستشفى...
جاسر ابعدها عنه و قال لا...

-بلاش تشيل نفسك ذنب و بعدين هتاخد ثواب...
تنهد و قال طيب...
طرق باب مكتبه و اتجه جاسر ليفتح و اخد منه الشيبسي و قال شكرا...
و بعدين دخل و قال الشيبسي اهو...
أخذت ليل الاكياس منه و جلست على الاريكه و ربعت قدمها و قالت ايه كل دا؟، و اخدت كيس و فتحته
جاسر كان يراقبها و الابتسامة على وجه...
ليل نظرت له و قالت جاسر انت مش عايز تقولي حاجه؟!
جاسر باستغراب لا مش عايز...
-ليل بحزن يعني مش هتقولي انك بتحبني...

جاسر ابتسم و ذهب ليجلس بجوارها و قال يعني لو قولتلك كدا هتفرق معاكي...
-يعنى انت مش بتحبني؟!
-لا، ليل عينها دمعت و نكست رأسها في الأرض...
أبتسم و رفع ذقنها بيده و امسك يدها و قال ليل انا معرفش يعني ايه حب يمكن عشان حياتي كانت صعبه بس لو الحب اني مكنش شايف غيرك و انتي الوحيدة اللي تهمني و لما اكون مش عايز غيرك، لما اتغلب على عقدي عشانك لو دا الحب ابقى بحبك اكتر من ايه حاجه في حياتي...

ليل كانت متنحه مش مصدقه انه نطق اصلا و فضلت تبصله كتير قالت مش مصدقه؟
-ونبي؟!
-اصلك تنح...
جاسر بدهشه نعم؟
-تنح يا جاسر مش هاين عليك تقولي حاجه و كمان ضربتني و كنت عايز تسقطني...
ضمها جاسر إلى صدره و قال مش هتتكرر تاني والله...
ليل بحزن اتمني...
-ميبقاش قلبك اسود بقا يا ليل و قبل يدها و قال بحبك...
خفق قلبها بشده و قالت و انا كمان بحبك...
قطع حديثهم مكالمة هاتفية فقام جاسر و رد، مين...؟
-تمام يخلي يتفضل...

ليل نظرت له و قالت مين؟
-مش عارف بيقولوا واحد عايز يقابلني و بيقول موضوع مهم...
-طب انا هخرج...
-ماشي يا حبيبتي و خلي بالك من نفسك...
ابتسمت ليل و خرجت من المكتب و بعد ذلك ذهبت إلى مكتب مايا...
دخل ذلك الشخص الي مكتب جاسر...
جاسر بتعجب انت مين؟

12-11-2021 04:36 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [30]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية طغيان عاشق
رواية طغيان عاشق للكاتبة أسماء صلاح الفصل الحادي والثلاثون

-مدحت
-معرفتش برضو...
-انا مدحت ابن مرات صبري ابوه ليل
عقد جاسر حاجبه بدهشه و قال عايز ايه؟
-انا عارف حوار الصور بتاع ليل مراتك...
جاسر بجدية قول اللي عندك و اخلص...
-صبري أدى الصور لواحد اسمه سعد و تقريبا الراجل دا يعرفك...
-اممم، و المعلومة المفيدة في كدا...
حك مدحت طرف ذقنه و قال بحيره يعني عايز تعرف ايه اكتر من كدا؟

-عايز اعرف ايه علاقه سعد بصبري و ليه صبري يديله الصور دي ليه؟! المفروض انها بنته و لا إيه؟!
-هاااا
-اصلك بما انك جاي هنا فأكيد ليك مصلحة و قاصد المعلومة دي هتاخد اللي انت عايزه...
مدحت بحيره بس صعب...
-مش معقول صعب و انت عايش معاه في بيت واحد...
-تمام...
ابتسم جاسر فهو كان متأكد أن سعد و مراته هما اللي ورا الموضوع و قال تمام و دا الكارت بتاعي لو وصلت لحاجه كلمني..

خرج مدحت و فضل يدور الموضوع في دماغه و قال ياريتني اعرف عنك حاجه مفيدة يا صبري...

دخلت نسمه و اتجهت إلى الطاولة التي بجلس عليها و قالت سوري اتاخرت...
رد باقتضاب عادي يا نسمه...
جلست نسمه و قالت ايه الموضوع المهم اللي عايزني في ايه يوسف؟
-هو انتي مش بنت عمتي و لا إيه؟
-محدش قال حاجه...
زفر يوسف بضيق خليكي ماشيه ورا جاسر
تنهدت بضيق و قالت متنساش انه اخويا يا يوسف و بعدين انا مبحبش حد يتكلم عليه...
-ما انتي سيبتني عشانه
تنهدت نسمه و قالت عشان هو كان كلامه صح...

-بجد؟! و بعدين اخوكي دا مفيش *** منه و انتي عارفة كدا كويسه
زفرت نسمه و قالت يوسف الموضوع منتهى اصلا...
-و انا لسه بحبك يا نسمه...
-انا مستحيل اتجوزك طول ما جاسر مش موافق عليك...
-بجد يعني انا حياتي وافقه على قرار جاسر بيه...
زفرت نسمه و قالت بنبرة حادة جاسر دا يبقى اخويا يا يوسف فاهم...
-طب ما هادي اخوكي و ابوكي عايش و لا لازم جاسر بيه يحشر نفسه...
-ممكن تقفل الموضوع دا يا يوسف...
-ماشي يا نسمه...

تنهدت نسمه و قالت خالو عامل ايه و طنط حكمت...
-تمام، و ماما بقالها شهرين في أمريكا بتخلص شغل عشان جاسر بيه موقف شغلهم...
-انا مش فاهمه انت بتكره كدا ليه؟
-لا هما اللي بيكرهنا عشان امك اللي هي عمتي تبقى مرات ابوه و عشان جوز عمتي كان علي علاقه بأمه الشمال...
نسمه بعصبية و غضب كفايه بقا و انا لو سمعتك اتكلمت عنه بالطريقة دي هنسي حتى انك قريبي...
و تركته نسمه و غادرت و هي تشعر بالغضب و الضيق...

سمر خرجت من اوضتها و قالت انتي لابسه و رايحه على فين يا ماما؟
-هروح لمني مرات عمك...
تنهدت سمر و قالت ماما جاسر مش هيبص في وشي، و تقريبا بيحب البتاعة اللي متجوزها دي...
نبيلة بحقد يااما نفسي اجبها من شعرها...
ردت سمر بامتعاض لو تعرفي بقا...
-انتي هتشيلني يا بت...
-والله زهقت و بعدين بابا المفروض يتكلم مع عمي بقا و هو يفهم جاسر...
نبيلة بتهكم هو عمك عارف يكلمه اصلا، انا همشي...

ليل قالت لجاسر انها هتروح قبله و هو خلي السواق يوصلها، وصلت إلى المنزل
-جيتي بدري؟
ابتسمت ليل و قالت اممم قولت اجي اقعد في البيت شوية...
سعاد بابتسامة شكلك مبسوطة...
-امممم لوح التلج نطق...
سعاد بدهشة مين دا يا بنتي؟!
-جاسر، المهم حضري أكلة حلوه كدا عشان لما يجي...
-و انتي يا اختي مش ناوية تعملي أكله حلوه لجوزك
ليل بحزن ما هو انا مش بعرف، عايزها يقول ان أكله احسن من أكلي.

ضحكت سعاد و قالت لا ميصحش، اطلعي انتي غيري و ارتاحي و انا هحضر الاكل عقبال ما يجي...

ابتسمت ليل و صعدت إلى غرفتها، دلفت إلى المرحاض و أخذت شاور و بعد ذلك خرجت و اختارت فستان قصير بلون البنفسجي الغامق، تتوسطه فتحة صدر و عاري الأكتاف، ارتديته ليل و بعدين ذلك مشطت شعرها و لفته على هيئة كعكه، و قامت بوضع المساحيق التجميلية على وجهها لتبدو فاتنه أكثر، تنهدت ليل و قالت برضا لا شكلي قمر بجد، و اتصلت بجاسر و قالت انت فين؟
-لسه في الشركة في حاجه و لا إيه؟
-هتتاخر...
-لا مش اوي هخلص و اجي...

-وراك حاجه مهمه يعني.!؟
-انتي تعبانة طيب...؟
رددت ليل بوهن و قالت اهاا تعبانة اوي...
-انا هجيلك دلوقتي، جاسر قفل معاها و نزل بسرعه و ذهب إليها...
فتحت له سعاد، سألها عن ليل...
-فوق يا ابني؟
هرول جاسر مسرعا و صعد إليها و دخل و لكن تفاجأ عندما رآها تقف أمام المرآة
ليل التفت له و قربت منه و قالت قولت اجيبك بسرعة...
جاسر بضيق بتهزري يعني؟
قبلت ليل وجنته و قالت وحشتني...

حاوط خصرها بيده و قربها منه بشده و قال لا بجد، دا انتي لسه ماشية من شوية...
-امممم بس وحشتني اوي...
ابتسم جاسر و قال بس الحركة دي متتعملش تاني...
ليل بحزن ماشي...
-ما هو محدش يهزر مع حد كدا...
ابتعدت عنه و قالت هو انت منبهرتش بجمالي ليه؟
جاسر ضحك و قال ببرود مخدتش بالي...
ليل بضيق ونبي...
-انتي على طول حلوة...

ابتسمت و ردت امممم طيب غير بقا و انزل عشان نأكل، قالت جملتها و هي تتجه ناحية الباب و لكن اوفقها جاسر محاوطاً خصرها من الخلف و قال ما تخليكي...
-لا انا و أدم جعانين...
قبل عنقها من الخلف و قال ماشي، خلع جاسر سترته و قال يلا يا اختي...
-مش هتغير؟
-لا عشان آدم و امه جعانين...
نزل جاسر و ليل و ذهبت هي الي المطبخ و قال ايوه كدا يا سوسو بدل اكل جاسر
سعاد ضحكت و قالت بس ليسمعك و بعدين هو بيعمل اكل حلوة والله.

-حلوه إيه يا ستي دا، دا كفاية السلطة، اهاا صحيح عملتي السلطة هو مش بياكل من غيرها...
-اهاا عملتها، انا مش عارفه هحط الاكل دا ازاي والله؟
-دي مجرد حاجات بسيطة يعني...
ليل خرجت لي و قالت السلطة بتاعتك اهي...
-وانتي...
ليل بابتسامة لا المهم انت يا حبيبي...
-ليل لازم تأكلي اكل صحي و مفيد تمام...
-حاضر...
وضعت سعاد الطعام على السفرة و غادرت...
جاسر بدهشة ايه دا؟
-الأكل هو وحش و لا إيه؟
-دي مكرونة...

-اهااا ايه حد ممكن ياكل مكرونة فيها ايه؟
-دا الاكل الصحي يا ليل مكرونة نجرسكو...
-يوم مش هيحصل حاجه يعني هي طعمها حلو...
تنهدت جاسر و قال الصبر...
-انت مش بتحبها؟!
-لا بس بقالي ١٥ سنه مكلتش الاكل دا...
-هيعجبك والله، و اوعدك اني هلتزم بالأكل بعد كدا
-ماشي، انتهوا من تناول الطعام و بعدين صعدوا إلى الغرفة...
ليل قعدت على الفراش و قالت جاسر...
-نعم؟
-هو مين اللي جالك المكتب؟
-بتسالي ليه؟

-عادي مش انا السكرتيرة بتاعتك
-مدحت ابن مرات ابوك
ليل بصدمة مدحت و كان عايز ايه و بعدين هو يعرفك منين؟
-اسكندرية كلها تعرفني يا ليل و سهل اوي ايه حد يوصلى
-و هو كان عايزك في ايه؟
-قال ان ابوكي هو اللي أدى الصور لعمي...
ليل عينها دمعت و قالت بحزن و بابا ليه يعمل كدا؟
تنهد جاسر و قال بحيرة مش عارف بس بكرا اعرف و لازم اعرف سعد عرف طريق ابوكي ازاي؟!

ليل اضايقت هي كانت متوقعه انه ابوها بس كان نفسها يطلع احساسها غلط، جلس جاسر بجوارها و ضمها إليه و قال بلاش تزعلي نفسك لأنه غلط عليكي
-مكنتش متوقعه انه يعمل معايا كدا، يعني مكتفاش بأنه باعني و مسالش عني، مع اني مكنتش بضايق حد والله، انا كان نفسي يكون كويس معايا...
رتب عليها و قال انسى يا ليل...
ابتعدت عنه و قالت ببكاء صعبان عليا نفسي اوي...

تنهد جاسر و رتب عليها قائلا لو عايزني امحي من على وش الأرض، قطعته ليل وقالت ربنا يهدي و يسامحه...
-هتنامي...
-اممم...
-طب غيري الفستان عشان تنامي براحتك...
-كمان شوية، نامت على الفراش و أسندت رأسها على يدها...
جاسر نام جانبها و قال نكديه...
نظرت له و قالت انا؟
-اممم دا انتي مستنية الفرصة بس عشان تعيطي، ابتسمت و قالت لا خالص...
غمز لها و قال انتي بقا لابسه و مظبطه نفسك كدا لمين...؟

زفرت ليل بضيق و قالت لأمي...
جاسر ضحك و قال الله يرحمها...
-انا مش عارفه انت بتاع ستات ازاي والله...
-لا ما في مؤهلات تانيه، قامت ليل و قالت بضيق طب بس بقا...
ابتسم و قام خلفها و قال عايزة ايه طب؟
ليل بضيق مش عارفه انا مضايقه...
-لوحدك...؟!
ليل بيأس اهااا
-هتجيبي الواد نكدي و بعدها الناس هتدعي عليكي، ابتسمت و قالت هيطلع حلو زيي...
-طب ايه مش عايزة تجربي المؤهلات التانيه...؟

-مؤهلات السفالة و قلة الأدب عارفها، ابتسم جاسر و سحبها برفق لتسلقي على ظهرها و اعتليها قائلا بصراحة مش هينفع اضيع تعبك على الفاضي، أحمر وجهها بخجل و قالت بطل قلة أدب...
-هو انا عملت حاجه لسه...
عقدت ليل ذراعها حول عنقه و قالت بحبك، قبل شفتيها بحب و شغف...

استيقظ جاسر قبلها و دلف إلى المرحاض و اخد شاور و بعد ذلك خرج و امسك هاتفه ليتفحص ما ورد له من مكالمات و رسائل و عندما وجد رقم غريب اتصل به و في المرة الثانية اجابه...
-مين؟
رد مدحت بصوت ناعس انا مدحت يا جاسر بيه...
-وصلت لحاجه؟
-اهااا
جاسر بلهفة إيه؟



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 7007 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 4069 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 3103 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 2977 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 3424 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، طغيان ، عاشق ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 08:47 صباحا