أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية طغيان عاشق

نظرت له بخوف و قالت حرام عليك ارحمني...كان يجلس على الاريكه الجلدية الفارهة و التي تتوسط غرفته الواسعة و يضع قدم على الآ ..



12-11-2021 04:20 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [16]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية طغيان عاشق
رواية طغيان عاشق للكاتبة أسماء صلاح الفصل السابع عشر

-نزفت كتير اوي..
جاسر بقلق يعني؟
-لازم حد يتبرع ليها بدم لأنها فقدت كتير اوي، و للأسف الفصلية بتاعتها مش متوافقة...
زفر جاسر بضيق و قال بغضب مستشفى زي دي مفهاش كياس دم و حيات ربنا لو حصلها حاجه لأوديكم في داهيه..
تنهد الدكتور و قال يا جاسر بيه المستشفى كل يوم فيها عمليات و حالات كتير بتكون محتاجه و بعدين والدك هو اللي عامل نظام المستشفى مش احنا...
-تمام شوف انا أنفع و لا؟

نظر له و قال بس ممكن فصليتك متتوافقش معاها و حتى لو اتوفقت دا خطر عليك...
زمجر جاسر و قال ما تنجز يا دكتور و شوف شغلك...
توافقت معاها فصليته و قام بتبرع لها و الدكتور كان قلقان بسبب انه تبرع أكثر من اللازم...
انتهى جاسر و لكنه شعر بالقليل من التعب و قام الطبيب بوضع المحاليل له، ليل انتقلت لغرفة العناية لكي تتجاوز مرحلة الخطر، مر ٢٤ ساعه و تجاوزت ليل المرحلة و انتقلت الى الغرفة...

ليل بدأت تفوق و فتحت عينها، جاسر كان جنبها و قال بلاش تتكلمي...
-هو انا فين؟
-في المستشفي و عملتي العملية و نجحت...
-يعني انت ضحكت عليا، قبل جبنها و قال المهم انك بقيتي كويسه...
مر اسبوعين و ليل بدأت تبقى كويسه و الدكتور قال انها تقدر تخرج من المستشفى...
جاسر ساعدها و نزلوا من المستشفى، ركبت و قفل الباب و اتجه هو ليركب.

ليل مكنتش عايزة تروح اصلا و كانت مضايقة، جاسر طلع بالعربية و قال أثناء قيادته ساكته ليه؟
-و لا حاجه...
-انتظمي على الدوا عشان متتعبيش...
-حاضر
جاسر وصل و راح قال وصلنا، ليل استغربت انهم راحوا القصر و قالت هو انت جيبتني هنا ليه؟
-عادي، عشان تلاقي حد موجود معاكي
ليل بتعجب ماشي، بس انا هدومي هناك...
-انا جيبت كل حاجه ليكي...
-هتنزل و لا هتمشي
سكت جاسر و قال مش عارف...
ليل بصيت لي و قالت شكرا...

استغرب و قال علي ايه؟
-على وقفتك معايا في المستشفي و انك اتبرعتلي بالدم...
نظر لها و قال اممم العفو...
ليل ابتلعت ريقها و قالت انا عايزة اروح لمايا...
تنهد جاسر و قال هو انتي بتحبها اوي كدا؟
-عادي صاحبتي و كويسه معايا...
-اهاا و هتبقى ضرتك
ليل سكتت و قالت اكيد مش هتفضل متجوز اتنين و اظن ان مايا مناسبة ليك اكتر مني...
جاسر اضايق و قال طيب...

ليل فتحت باب العربية و نزلت، و هو نزل وراها، و طرق الباب و فتحت لهم سعاد و طبعا عرفتها و استغربت انها شافتها تاني
-دادة سعاد مسئولة عن كل حاجه في البيت، ليل مراتي...
استغربت سعاد و قالت اممم مراتك...
ليل فهمت انها مش مصدقة و سكتت، جاسر اتكلم و قال اهاا مراتي...
و بعدين خدها جاسر و طلعوا الأوضة نظرت له ليل و قالت الست مش مصدقة انك متجوز...
-اهاا اديكي اول واحدة اتجوزها...

ليل عقدت حاجبها بدهشه و قالت ناوي تتجوز كام مرة على كدا...
-الجواز رخم...
-سنه الحياة...
-اممم عارف...
نظرت له و قالت اصلا المفروض كنت اتجوزت من زمان...
-مكنتش فاضي و بعدين اديني اتجوزت...
-لا انا قصدي جواز بجد اللي هو تبقى متجوز قدام الناس و يبقى عندك أطفال و كدا...
جاسر بص ليها و قال اممم يعني لو اعلنت جوازنا قدام الناس هيبقى جواز بجد...
نظرت ليل له و قالت بتردد انا مش قصدي عليا...

-انا همشي و لو احتاجتي حاجه كلميني...
مر اسبوعين عليهم و جاسر كان بيحاول ميظهرش قدامها كتير يعني يوم يشوفها و اتنين لا.

في الصباح ذهب جاسر إلى الشركة و اول دخل مكتبه اتفاجا بوجود والده، زفر جاسر بضيق و قال خير يا دكتور...
ممدوح رمقه بغضب و قال مش ناوي تلم نفسك...
جاسر باقتضاب لا و جاسر المنشاوي بيعمل اللي على كيفه...
ممدوح بضيق جاسر متنساش اني ابوك
-بص بقا من الاخر كدا انا ابويا مات...
ممدوح قام و صفعه على وجه و قال احترم نفسك...
جاسر شعر بالغضب و قال خلصت، اتفضل برا
ممدوح بصدمة انت بتطرديني...
-اطلع برا...

ممدوح خرج و هو يشعر بالغضب فهو لا يستطيع محادثة ابنه...
بداخل المكتب زفر جاسر بضيق وقام بتهشيم ما وجده على مكتبه...
مايا دخلت له و قالت بقلق جاسر مالك؟
جاسر بغضب روحي على شغلك يا مايا، و أخذ سترته و غادر
مايا كانت قلقان عليه
نزل جاسر و طلع بعربته و وصل إلى السجن، دخل إلى مكتب المأمور و طلب رويتها...
سمح له بذلك و قام بإحضارها و بعد ذلك ترك لهم المكتب...
ناهد نظرت له باشتياق و قالت جاسر...

جاسر بحدة جيت اشوفك قبل ما اخليهم يعدومكي، ادمعت عينها و قالت انت جيبت القسوة دي كلها منين يا ابني..
اتعصب جاسر و قال متقوليش الكلمة دي تاني...
ناهد بحزن ياريتني ما كنت خلفتك...
ابتسم جاسر بسخرية و قال يعني هو كان بمزاجك، اكتر حاجه هتريحني اني أقضي عليكي انتي و جوزك...
ناهد ببكاء مفيش في قلبك رحمه...
ابتسم بسخرية و قال هجيبها منين، للأسف طلعت زبالة زيكم...
-حرام عليك يا ابني...

-حياتي اتدمرت و انتم السبب بقيت مجرد مريض نفسي، و خرج و تركها...
ركب سيارته و أسند رأسه على المقعد و اوصد عينه لتظهر في مخيلته تلك الذكرى...
طفل في عمر الأربع سنوات يجلس و يلعب في غرفته و عندما سمع صوت والدته قام و خرج و لكن الصوت كان يأتي من غرفة النوم، فتح الباب الذي كان موارب قليل و رأي والدته في الفراش مع شخص آخر غير والده، قفل الباب بصدمة و خرج من الغرفة و اتجه إلى غرفته و جلس يبكي...

فاق جاسر و طلع بالسيارة ظل يلف بيها كثيرا، إلى أن تعب و ذهب إلى المنزل...
كان المنزل صامت، تنهد جاسر و جلس على الاريكة و بعد ذلك إلى حديقة قصره و اتجه إلى الأسطبل الذي به حصانه و قال معلش مقصر معاك الفترة دي...
هز الحصان راسه و كان يدلال على حزنه منه...
تنهد جاسر و مرر يده عليه و قال انت احسن حد في حياتي والله جلس جاسر على الأرض و أسند راسه على الحائط...

ليل شافت عربيته بس استغربت انه مطلعش فخرجت من الأوضة و شافت اوضته و مكنش موجود فيها، دخلت اوضتها تأني و ارتديت فستان و وضعت الطرحة على شعرها و نزلت و برضو مكنش في الصالة...
ليل بتعجب هو راح فين دا؟
خرجت الجنينة و فضلت تتدور عليه لحد ما لاقت نور ظاهر من بعيد و راحت في اتجاه و عندما اقتربت علمت أنه اسطبل للحصانة، دخلت ليل و قالت بتوتر جاسر..؟ جاسر...
جاسر سمع صوت بس قال جواها أن ايه اللي هيجيبها هنا.

ليل كانت خايفه تكمل و ناديت عليه تاني جاسر...
قام جاسر و خرج و وجدها و قال انتي نزلتي ليه؟
ليل بتوتر شوفت عربيتك و انت مطلعتش فنزلت اشوفك...
-ماشي...
ليل بصيت لي و قالت هو انت بتعمل ايه هنا الوقت متأخر...
جاسر تتنهد و قال ليل لوسمحتي اطلعي...
نظرت ليل له و قالت انت هتفضل هنا؟
جاسر فك رعد الحصان بتاعه، ليل بعدت لأنها خافت، لاحظ جاسر و قال مش بيعمل حاجه...
خرج جاسر و تابعته ليل و قالت مش هتدخل...

-ليل روحي نامي و انا همشي رعد شوية و بعدين هبقي ادخل...
مشي جاسر و رعد كان يسير بجانبه و ليل فضلت واقفه مكانها و تنهدت بضيق و قالت ماله دا؟
و مشيت وراها و قالت جاسر استنى...
وقف جاسر و قال نعم..؟
-هتاكل...؟
-لا اطلعي نامي انتي...

و اكمل سيره، و لكن فجأة و بسرعه البرق سقط جاسر على الأرض إثر طلق ناري، استقرت في خصره، رعد أصدر صوت قوي، ليل كانت واقفه بعيد عنهم بس مش بكتير و مش عارفه ايه اللي حصل دا، و ذهبت ناحيته و فعلا كان صوت طلق ناري لم تكن تتخيل تجمعت الدموع بعينها و قالت بصوت مرتجف جاسر...
نزلت على ركبتيها و جلست جانبه و أسندت راسه بيدها، جاسر...
نظر لها و قال بلاش تظهري ليهم و امشي.

ليل مش فاهمه كلامه و قالت ببكاء مش فاهمه حاجه...
جاسر قال بصعوبة امشي يا ليل، و اوصد عينه، ليل مكنتش عارفه تتصرف و أخرجت هاتفه و قامت بالاتصال بالإسعاف و أخبرتهم العنوان و ظلت جالسه بجانبه تبكي، ونظرت إلى رعد الذي وضح الحزن عليه و تعجبت من حبه لجاسر و قالت تعالى معايا عشان تروح مكانك، جاسر هيبقى كويس ان شاء الله...

و بعد قليل وصلت الإسعاف و أخذت جاسر ذهبت ليل معه و اول ما المستشفى عرفوا بلغوا دكتور ممدوح والده و اول ما خبر وصل لي راح على طول و كان معاه نسمه و مني...
ليل كانت قدام العمليات و بتدعي انه يقوم...
نسمه اول ما شافتها استغربت و قالت انتي هنا ليه؟
و طبعا مكنتش نسمه بس لأن ممدوح المستشفى بلغته انه اللي اتصلت بيهم واحده...
ليل ملحقتش و خرج الدكتور من العمليات و قال...

12-11-2021 04:21 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [17]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية طغيان عاشق
رواية طغيان عاشق للكاتبة أسماء صلاح الفصل الثامن عشر

-الرصاصة استقرت في الكبد و لازم نلاقي متبرع لي في أسرع وقت و خلال ٢٤ ساعه غير كدا للأسف هيموت...
ليل اغمى عليها و انتقلت الى غرفة و قام الدكتور بإعطائها مهدي...
مني و ممدوح برا و طبعا ممدوح مش عارف مين البنت دي و ليه كانت مع جاسر و عايز يشوف حل لابنه اللي هيموت...
مني و ادعت الحزن متقلقش يا ممدوح هيبقي كويس بس لازم نلاقي متبرع...

ممدوح بيأس يا مسهل، لازم هادي و نسمه يعملوا التحاليل و لو حد فيهم متوافق يعملها...
ابتلعت ريقها بخوف و قالت ولادي يا ممدوح انا مش مستعدة اخسر حد فيهم عشان ابنك...
زمجر ممدوح و قال انا كلامي انتهى يا منى فاهمه...

ليل فاقت و نسمه كانت معاها في الاوضه و قالت انتي مين؟
-انا مرات جاسر
نسمه اتصدمت طبعا و مش مصدقة ازاي مرات جاسر و صاحبه مايا و كانت في خطبتهم و قالت بجد...
-والله مراته
-طب هو ايه اللي حصل..؟
-جاسر كان ماشي في الجنينة و فجأة سمعت صوت ضرب نار و هو وقع على الأرض...
نسمه بحزن ربنا يقومه بالسلامة، بعد اذنك...
خرجت نسمه و سألها ممدوح عن ليل فأجابته بتردد مرات جاسر...

ممدوح حس ان هيتجنن و قال كمان متجوز من ورايا والله عال اوي...
-انا عايزة اتبرع لجاسر...
مني بعصبية انتي بتقولي ايه يا بت؟ دي عمليه صعبة...
-مش هسيب اخويا يموت يا ماما...
خدها ممدوح و راح لدكتور عشان يعمل ليها التحاليل و اتصل بأخوة و هادي...

لطمت نبيلة خديها و قالت بتخليهم يقتلوه في بيته و بعدين مين البت اللي كانت معاه..
-تلاقيها واحده شمال من اللي يعرفهم، المهم احنا هنروح دلوقتي عشان نشوف ايه اللي هيحصل هناك و ادخلي قولي لبنتك...

هادي كلم مراد و قاله و طبعا مايا اول ما عرفت انهارت و فضلت تعيط، و أخذها مراد و راحوا على المستشفى...
هادي هو كمان عمل التحليل و كذلك مراد و مايا...
مني مكنتش راضيه على اللي عيالها بيعملوا و خايفه حد فيهم يروح منها، و طبعا سعد و مراته واقفين و معاهم سمر بنته اللي كانت قاعده تعيط، (سمر خطيبة جاسر سابقا)
ممدوح منتظر نتيجة التحاليل بفارغ الصبر، و سأل مراد قائلا انت عارف ان جاسر متجوز..؟

مراد اتصدم و قال نعم؟ متجوز مين؟
ممدوح بتعجب مراته هي اللي طلبت الإسعاف...
مراد مش مصدق طبعا ومايا مصدومة و قالت متجوز مين؟
ممدوح كان بيحسبهم عارفين، نسمه كانت ساكته و مش عارفه تتكلم و لا تقول حاجه...
سألته مايا عن مكانها و أخبارها ممدوح انها بالغرفة...
مايا ذهبت و فتحت الاوضه و عندما وجدتها ليل اتصدمت و قالت ليل؟!
تنهدت ليل فهي لم تفعل حساب هذه المواجهة الأن و قالت مايا ارجوكي اجلي كل حاجه دلوقتي...

مايا بانفعال اجل ايه؟ انتي خونتيني..
ليل ببكاء لا يا مايا انتي فاهمة غلط انا مش بحب جاسر والله و كان نفسي تتجوزوا.
مايا بحزن بجد لو كان اتقال عليكي ايه مكنتش هصدقه بس للأسف شوفت بعيني...
-يا مايا
مايا بغضب متنطقيش اسمي تاني فاهمه و خرجت من الغرفة و تركتها...
سمر قررت تبرع هي كمان و عملت التحليل و طبعا نبيلة مكنتش موافقه نهائي...
ممدوح بيفكر هيتصرف ازاي مع ليل طبعا...

ليل كانت جوه في الاوضه و بتعيط لأنها مكنتش عايزة تجرح مايا بالطريقة و مكنتش عايزها تنصدم فيها، ، و بعدين خرجت من الغرفه و سألت على مكتب الدكتور و راحت لي
طرقت الباب و دخلت، سمح لها بالجلوس و قال المفروض كنتي ترتاحي...
-انا عايزة اعمل التحليل عشان اعرف اذا كنت متوافقة معاه و لا؟
الدكتور نظر لها و قال تمام المهم عندك حاجه؟
تنهدت ليل و قالت بعد التحليل، استجاب لها الطبيب.

و بعدين راحت ليل على اوضتها تاني، بعد مرور ساعات ذهب ممدوح إلى مكتب الطبيب لمعرفة النتائج...
-للأسف يا دكتور ممدوح كلهم مش متوافقين ماعدا واحدة...
ممدوح بلهفة مين؟
-ليل صبري...
فهم ممدوح و قال اممم طب حلو...
الدكتور بتردد للأسف دي متنفعش تعمل العملية...
ممدوح بتعجب ليه؟
-قلبها ميستحملش و كمان لسه عامله عملية من قريب و غير أنها عندها فقر دم و انخفاض في ضغط الدم و حامل
ممدوح بصدمة حامل؟!

هز الدكتور راسه و قال انا مش لاقي حل
-البت دي هي اللي هتعمل العملية و قلبها تنزل العيل اللي في بطنها...
الدكتور بدهشه ازاي؟
-زي ما سمعت يا دكتور...
-بس دي احتمال تموت...
-ما هي يا ابني و اكيد ابني، و انت هتنفذ الكلام بالحرف الواحد و لو عملت العملية و في امل في انها تعيش تعملوا ليها عمليه ازاله رحم...
ابتلع الدكتور ريقه و قال بس ممكن نروح في داهيه.

-واحده اتبرعت لجوزها و ماتت إيه المشكلة بس قبل ايه حاجه الشرطة هتحقق معاها الاول.

الظباط دخل ليها و خد اقولها و بعدين خرج و قال اظن انه كان حد بيراقبه كويس و على طول وراها و انتظر اللحظة المناسبة عشان يقتله
رد عليه ممدوح و قال لازم تجيبوا اللي عمل في ابني كدا
-اكيد، بس لازم نعاين الفيلا...
-تمام هادي هيروح معاكم...

الدكتور دخل ليها و قال العمليات بتجهز جاهزة...
هزت ليل رأسها و قالت العملية صعبه...
-اهااا و احتمال تموتي...
-ممكن اشوف جاسر...
-الزيارة ممنوعه...
-لوسمحت عايزة اشوفه، دي ممكن تكون اخر مره...
الدكتور كان متراجع و قال ما تهربي...
استغربت ليل و قالت ليه؟
تنهد و قال الناس اللي برا دول مفترين و مش هيسبوكي و انتي صحتك متسمحش
-بس هو هيموت...
تنهد و قال مش لدرجه اننا نخاطر بحياة المتبرع...

ليل نظرت له و قالت انا موافقه، و قامت و ذهبت إلى غرفة العناية التي بها لفترة، و ظلت جوه لفترة قليل، نسمه كانت برا و استمعت ليها و اول ما ليل خرجت لاقيتها...
-ليل انتي مينفعش تتبرعي...
-ليه؟
نسمه بحيرة الدكتور قال صعبه و انتي صحتك متستحملش...
-مش ناقص كتير و الوقت بيعدي و اكيد مش هنلاقي متبرع...
نسمه بحزن بس، قطعتها ليل و قالت ربنا بيدي كل واحد عمر يا نسمه و اكيد مش هموت ناقصه عمر...

نسمه عينها دمعت و قالت للأسف هو مش متوافق غير معاكي انتي...
رتبت ليل على كتفها و ذهبت و بعد شوية انتقلت الى غرفة العمليات و بعدها جاسر...
مر الكثير من الوقت و كله في انتظار النتيجة و بعد ساعات خرج الدكتور و قال العملية نجحت و هو هيتنقل العناية لحد ما يفوق، و هي حالتها صعبه جدا و دخلت في غيبوبة، كلهم روحوا و فضل ممدوح و نسمه...
ممدوح دخل للدكتور عشان يسأل عن حالة ليل؟

-هتموت يا دكتور ممدوح الإجهاض كان صعب عليها و عاملها نزيف و دا غير العملية...
-امممم خلاص كمان شوية تقدروا تشيلوا الأجهزة...
مر يومين و جاسر و انتقل الى غرفه آخري
جاسر اول فاق عرف ان حد اتبرعله بجزء من الكبد و طبعا والده نبه عليهم أن محدش يقوله، و فضل يومين على نفس الحال حتى أنه استغرب ان ليل مش ظاهرة و سال اخته بعد ما ابوه خرج و قال هي ليل فين يا نسمة...
نسمة تنهدت بحزن و قالت ليل؟

-هي حصلها حاجه؟، و لا مشيت، هزت رأسها و قال لا موجودة هنا في المستشفي...
جاسر مش فاهم ايه اللي يخليها موجودة في المستشفي و قال بقلق ليه؟
نسمه مترددة تقوله اللي حصل بس لازم يعرف انها بين الحياة و الموت...

12-11-2021 04:22 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [18]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية طغيان عاشق
رواية طغيان عاشق للكاتبة أسماء صلاح الفصل التاسع عشر

-ليل هي اللي اتبرعت ليك يا جاسر و بيقولوا حالتها صعبة اوي و تقريبا بتموت، جاسر مش مستوعب و قال نعم؟ و انتم ازاي توافقوا على كدا؟
-انت كنت بتموت يا جاسر و مكنش في غيرها اللي متطابقة معاك و ابوك طبعا ما مصدق بدأ...
قام جاسر، نسمة حاولت تمنعه و لكنه قال بضيق هي في إني اوضه بظبط...

-يا جاسر، زعق فيها و أخبرته نسمه بالغرفة و خرج هو، و دخل ليها غرفة العناية، ليل كانت نايمه و الأجهزة متواصلة بيها، قرب منها و قعد جانبها و قال ليه عملتي كدا؟، والله انا مستاهلش ايه حاجه من دي، علي الاقل لو موت كنتي هترتاحي مني للأبد و امسك يدها و قال بحزن ارجوكي بلاش تموتي يا ليل، قولتلك امشي ليه مسمعتيش الكلام على الأقل مكنش هيحصلك كده، جاسر فضل عندها وقت كبير و كان هيتجنن عليها و انه احتمال يفقدها، خرج من الغرفه و هو يشتعل غضبا و سأل عن الدكتور الذي أجرا العملية و ذهب إلى مكتبه...

فتح جاسر باب المكتب، الدكتور قام مفزوع و قال جاسر بيه ازاي قومت دا غلط عليك...
جاسر قرب منه و سدد له لكمه قوية، سقط الدكتور علي الارض
جاسر شده من هدومه و قبض على عنقه بشده و قال اقسم بالله لو ما اتكلمت لأخليك تبات الليلة في قبرك، الدكتور حس انه بدأ يتخنق وقال هفهمك على كل حاجه بس سيبني...
جاسر تركه و قال أنجز...

-والله يا جاسر بيه والدك هو اللي طلب و أنا قولتله أن حالتها مستحملش حاجه زي كدا و هو صمم برضو و انا مش هقدر اتكلم مع دكتور ممدوح
-يعني تروح تموت واحده.

-هي اللي قررت تتبرع و الوحيدة اللي كانت متوافقة معاك و انت كنت بتموت و مكنش في حل تاني و هي كانت حامل و ابوك أمر بأن يعملها إجهاض دا غير أنه كان عايز يعملها ازاله رحم بس للأسف الإجهاض خليها تنزيف جامد و منفعش و هي دلوقتي عايشه على الأجهزة أو تعتبر ميته و محتاجه معجزة عشان تصحى لأنها ممكن تفضل في غيبوبة مدى الحياة...

خرج جاسر و مكنش شايف قدام غير حاجه واحده و هو أنه عايز يقتله، فتح مكتبه و دخل ممدوح أرتبك و قال أنت قومت ليه؟
جاسر بغضب بتقتل مراتي
ممدوح ببرود و انت الزبالة اللي متجوزها دي اسمها مراتك و بعدين اديني بصلح غلطتك...
جاسر اتعصب اكتر و قال صلح غلطتك انت يا دكتور و بعدين اتكلم و انا هرفع عليك قضية...
-عايز تسجن ابوك؟
-ابويا مات، دا انت حتى مراعتش واجبك كدكتور و ضحيت بحياتها و قتلت ابنها...

-كنت اسيبك تموت يعني؟
جاسر لؤي فمه باستهزاء و قال بجد؟ دا على أساس انك اب بقا و كدا و خايف على ابنك، بس انت اثبت انك راجل وس*و هتفضل كدا طول عمرك و نتقابل في المحاكم يا دكتور و هي هتفوق و هتبقى كويسه
-و مين قالك اني هخليها تفوق يا جاسر و ابقى وريني هتحميها مني ازاي؟
-لو تقدر تعملها حاجه و انا عايش ابقى اتكلم و بلاش تخليني اقتلك لاني مستعد لكدا.

جاسر خرج من عنده و طبعا ممدوح اتحرق دمه من كلام أبنه و فعلا لو جاسر بلغ كدا يبقى بيخاطر بمهنته و قال لازم تموت بس الصبر يا ابن المنشاوي...
جاسر دخل اوضته تأني و قال لنسمه بلغي البوليس...
نسمه باستغراب ليه؟
-هبلغ عن اللي حصل لي ليل
-هتبلغ عن ابوك؟
-لما يدخلها عمليات و هو عارف ان حالتها متسمحش و انها تكون حامل و يسقطها فدى جريمة لازم يتعاقب عليها و أقل حاجه انه يتشطب من النقابة...
نسمه بصدمة جاسر...

جاسر قطعها بحده بلاش تخليني انسى انك اختي لأنك عارفه كويسه اني مش باقي على حاجه و عارفه ان ابوكي راجل واطي...
نسمه نظرت له بحزن و عتاب و قالت بس انت عايز تتدمر ابوك يا جاسر...
-و انا لما حياتي اتدمرت هو عمل ايه؟، نسمه نفذي اللي قولتله و يا تشهدي باللي شوفتي يا تنسى أن ليكي اخ...
نسمه مصدومة و طبعا مش عارفه تعمل ايه..؟ و قالت ببكاء ماشي يا جاسر...

اتصلت نسمه و بلغت الشرطة و بعد شوية الشرطة وصلت، و كان نفس الظابط اللي بيحقق في قضية القتل
و قال جاسر بيه، اخيرا فوقت
-لا سيبك من القضية دي، انا عايز أبلغ عن دكتور أجبر مراتي على التبرع وعارف انها حالتها صعبه و عمل ليها إجهاض.
الظابط بتعجب ممكن تقولي ممكن الدكتور دا و احنا هنحقق معاه و ياريت لو مدام فاقت شهادتها هتكون قويه...
-دكتور ممدوح المنشاوي، الدكتور استغرب و قال بدهشه نعم؟

-زي ما سمعت و اول شاهدة اهي
الظابط كان مستغرب طبعا و قال اتفضلي...؟
نسمه كانت مترددة و بدأت قائلة ليل قررت تبرع و عملت التحاليل بس هي مريضه و حالتها متسمحش بحاجه زي كدا بس بابا صمم...
-اجبارها يعني؟
نسمه بصيت لجاسر و قالت اهااا و عمل ليها إجهاض...
الظابط بحيرة تمام هحقق مع دكتور ممدوح و ياريت لو المدام فاقت تبلغوني...
خرج الظابط و هو يشعر بالغرابة و طلب مقابله ممدوح و بعدين دخل مكتبه...

-اتفضل يا حضرة الظابط في اخبار جديدة...
-جاسر مقدم بلاغ ضد حضرتك
ممدوح بصدمة انا؟
-اهاا و لازم أحقق معاك...
ممدوح بعصبيه تحقق مع مين انت اتجننت...
الظابط بغضب الا الغلط و انا حابب الأمور تمشي كويس بدل ما نمشيها بإذن النيابة و تشرف في الحجز
ممدوح بضيق واحده قررت تتبرع لجوزها...
-يعني ماجبرتهاش
-لا و في شهود منهم الممرضين و الدكاترة...

مر شهرين، و جاسر كان جانبها مش بيسيبها خالص
دخل الظابط في حيرة و داومه بين جاسر و ممدوح و طبعا الشهادة الفاصلة بينهم هتكون ليل بس للأسف هي مفقتش و كانت زي ما هي
جاسر كان قاعد جنبها كالعادة، ليل استعادت وعيها و حركت ايدها...
جاسر اول ما حس قال بلهفه ليل؟
ليل فتحت عينها ببط بس كانت حاسه انها تعبانة و جمعت الكلمات بصعوبة و قالت انا عايزة اشرب...؟
جاسر كان خايف يفقدها و قال حاضر ثواني بس...

و خرج من الغرفة و احضر زجاجه ماء بسرعه و رجع ليها تاني، جي يساعدها بس ليل خدت منه الماء و ارتشفت القليل منها و اعطيتها له و قالت جاسر ممكن اطلب منك طلب...
جاسر ابتلع ريقه بصعوبة و تغرغرت الدموع بعينه و مسك ايدها و قال ايه؟
قالت بوهن ممكن تدفني جنب ماما و مش عايز بابا يعرف اني موت و لا يعرف مكاني...
جاسر قبض على ايدها جامد و قال بلاش تقولي كدا...
ليل جمعت كلامها بصعوبة و قالت لوسمحت ابقى حققلي طلبي...

جاسر كان شايف نبضها اللي بدأ ينخفض و شعر بدمعته التي سقطت من عينه و قال حاولي المرة دي يا ليل بلاش تموتي...
ليل بصيت لي و بعدين غمضت عينها و اعلن الجهاز عن صوته بتوقف نبضها...
جاسر اتصدم مش مصدق انها هتموت و خرج بسرعه و نادي على الدكتور...
الدكتور: ماتت
جاسر زعق في و قال ممكن النبض يرجع بالصدمات الكهربائية...
الدكتور كان متعجب و فعل ما طلبه منه و ظل يحاول و يحاول و اخيرا عاد لها النبض...

تنهد جاسر بارتياح...
الدكتور قال احنا كدا بنعذبها...
-لو فضلت في غيبوبة طول حياتها مش هفصل عنها الأجهزة...
الدكتور خرج، جلس جاسر بجانبها مرة أخرى و قال بلاش تموتي، والله انا مش هعملك حاجه بس خليكي معايا، كل اللي انتي عايزها هعمله بس ارجعيلي، انا عايزك معايا بلاش تسيبني.

ظلت الايام تمر و ليل كانت حالتها زي ما هي و مفقتش تأني و ممدوح خايف تقوم و نفسه يخلص عليها بس جاسر كان علي طول معاها و مش بيسيبها خالص و حتى لو مشى كان بيسيب معاها ممرضة...
و طبعا ممدوح مستني الفرصة المناسبة عشان يخلص منها بدل ما تشهد عليه و يروح في داهيه و ظلت الأمور على ذلك الوضع...
جاسر قال انا همشي و هرجع على طول محدش يدخل و لا يدها حاجه غير ما تشوفيها مفهوم.

هزت الممرضة رأسها و قالت مفهوم يا جاسر بيه...
جاسر خرج و الممرضة كانت قاعدة معاها زي ما اتعودت، بس جي ليها تليفون و خرجت عشان ترد، بس جيت ممرضة أخرى ليها و تكون رئاستها في العمل و قالت انزلي هاتي الدوا بتاع مدام ليل
رددت بتردد بس...
-لازم و لا هتسيبها من غيره...
هزت رأسها و قالت ماشي...
نزلت تجيب الدوا و بعدين طلعت تاني بس اول ما دخلت وجدت الغرفة فارغه...

سقط الدواء من يدها و شهقت بصدمة و اتصلت بجاسر...



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 7006 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 4069 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 3103 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 2977 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 3423 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، طغيان ، عاشق ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 03:56 صباحا