رواية رحم للإيجار الجزء الأول للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الرابع عشر
في الصباح في أوضة همس في المستشفي. همس ابتدت تصحي لقت رعد واقف قصاد الشباك وبيشرب قهوة. ابتسمت وكانت مبسوطة انه لسة موجود معاها همس: صباح الخير رعد: لف بسرعة وابتسم. وقرب منها وقعد جنبها. صباح النور. وملس علي شعرها. ايه النوم ده كله. ده انا قلقت عليكي همس: هو انا نمت كتير. هي الساعة كام رعد: ههههههه كتير اوي الساعة 12.
همس: يا خبر. انا نمت كل ده. انا اصلا مش فاكرة انا نمت ازي. ممكن يكون من تأثير البنج. مش كدة رعد: حاوطها بإيده وباسها من خدها. وبخبث. تفتكري انتي نمتي من تأثير البنج ولا من تأثير الحضن همس: اتكسفت لما افتكرت هي نامت ازاي في حضنه. وسكتت.
رعد: ههههههه. انتي من ناوية تبطلي كسوف مني ولا ايه. ورفع وشها ليه. انتي من هنا ورايح لازم تتعودي علي كدة. علشان لما نرجع بيتنا مش هتنامي غير في حضني. ومال عليها و باسها. همس: كانت سرحانة وهيمانة في كلامه. وفي قربه منه اللي ادمنته. ومبقتش عايزاه يبعد عنها. رعد: بعد عنها لما لاقاها تاهت منه. وحس بدقات قبلها اللي زادت. ابتسم ممكن بقي تفطري علشان تخدي دواكي.
همس: ايه اااه. ايوة هفطر. وكان وشها احمر من كتر الخجل. يانهارك يا همس انتي ازاي بتسبيه يعمل. كدة دلوقتي يقول عليكي ايه. اكيد هيقول اني ماصدقت. بس طيب اعمل ايه اصل هو اول لما بيقرب مني مش بحس بنفسي. واتنهدت ليه سحر كدة بيخليني اغيب عن الدنيا ومش ببقي عايزة ابعد عنه انا شكلي حبيته بجد رعد: لقاها سرحانة. شال خصلة شعرها اللي نازلة علي خدها. مالك يا همس سرحتي في ايه همس: لا ولا حاجة. رعد: طيب يالا افطري.
همس: حاضر هو انت مش هتفطر رعد: لاسف انا مبفطرش. بس شربت قهوة وانتي نايمة. همس: بس كدة مينفعش. انت لازم تفطر وازي تشرب قهوة منغير فطار كدة مش كويس علي صحتك رعد: قرب منها وبص في عنيها. بتخافي عليا همس: بإندفاع. طبعااا بخاف عليك. وبعدين عضت شفايفها وسكتت. رعد: حرام عليكي شفايفك دي. خلاص شوية كمان ومش هلاقيهم همس: هههههه. رعد: هههههه. والله انا عمري ما شوفت ضحكة احلي من كدة.
همس: ابتسمت. احمم هو انا ممكن اقولك حاجة رعد: حاجة واحدة. قولي حاجات همس: بصراحة. انا اوقات بخاف منك رعد: عقد حاجبه. تخافي مني انا ليه يا همس. همس: اصلك. ساعات بتزعق وبتغضب وساعات بتكون هادي وحنين. رعد: اممم. هو انا فعلا سريع الغضب ولاسف ده طبع فيا ومش هعرف اغيره. بس يعني انا مش بتعصبة عليكي. ليه تخافي همس: هو بصراحة دلوقتي لا. بس في اول لما عرفنا بعض. كنت عصبي اوي.
رعد: اممم ده انتي قلبك اسود قوي. انسي بقي همس: ابتسمت. احمم هو حضرتك مش هتمشي رعد: رفع حاجبة. هو انا مضايقك اوي كدة من امبارح وانتي عايزاني امشي همس: لا ابدا والله بالعكس. بس انا مش عايزة اتعبك اكتر من كدة.
رعد: مسك. ايديها. بس انا مش تعبان. انا مرتاح طول ما انتي بخير. بس هو انا فعلا همشي علشان اروح الڤيلا اخد حمام والبس علشان مضطر اروح الشركة. في حاجات مهمة في الشغل واتصلوا بيا كتير. بس انا مكنتش عايز امشي الا لما تصحي واطمن عليكي همس: متقلقش انا هبقي كويسة. روح شوف شغلك. رعد: طيب افطري بقي. وانا هبعتلك زينب تديكي الدواء. همس: حاضر.
رعد: همس. تليفونك اهو خليه جنبك علشان لما احب اكلمك واطمن عليكي. واهم حاجة لو مها او توفيق جم هنا. تكلميني علي طول. وياريت مش عايزك تزعلي منهم. هما كدة كلامهم. سم. اتفقنا همس: هزت راسها اتفقنا رعد: باسها من جبينها. خلي بالك من نفسك همس: متقلقش ان شاء الله العملية تكمل علي خير رعد: انا لو قلقان فأ انا قلقان عليكي مش علي العملية. يارب نفهم همس: تقصد ايه.
رعد: اتنهد لا ابدا. ربنا يصبرني انتي علي بال ما تفهمي. هتطلعي روحي. همس: بكسوف وبصوت خافت. بعد الشر عليك متقولش كدة رعد: ابتسم. لا انا كدة مش همشي الباب خبط رعد: ادخل زينب: صباح الخير. همس: صباح النور رعد: بجدية. كويس انك جيتي. انا عايزك تخلي بالك منها لحد لما ارجع. وياريت تفضلي معاها متشيبهاش لوحدها. مفهوم. زينب: حاضر مش هسيبها رعد: بص لهمس بحنية. همس لو احتجتي اي حاجة كلميني ماشي همس: ابتسمت. حاضر.
في ڤيلا الحديدي مها بتتكلم في التليفون مع هادي مها: بصدمة. ايه! انت بتقول ايه يا هادي هادي: والله ده اللي حصل يا مها هانم. رعد بيه كان بايت هنا معاها في اوضتها مها: ازي انا مش فاهمة ليه. هادي: معرفش وانا مكنش ممكن اسأله ليه. حضرتك عارفة رعد باشا مها: طيب اقفل انت دلوقتي. في مكتب توفيق في الڤيلا مها: دخلت بعصبية. شوفت اللي حصل يا جدو توفيق: مالك يا مها ايه اللي حصل.
مها: رعد كان بايت مع الزبالة دي في المستشفي توفيق: انت بتقولي ايه. مين اللي قالك كدة مها: هادي لسة قافل معايا. وطبعا خايف ومرعوب من رعد ليعرف انه قالنا توفيق: بتفكير اممم. مها لازم تكوني فاهمة ان رعد. عايز يخلف واهتامه بيها علشان ولاده مش اكتر. وكمان عايزك متنفعليش ولا تحسسيه انك غيرانة. زي ما قولتلك قبل كدة رعد عنيد. ده غير اني عايز افهمك ان رعد. بيعطف علي البنت دي لسبب انا عارفه كويس.
مها: سبب ايه يا جدو توفيق: اتنهد. انا حاسس انها بتفكره بأمه علشان كانت زيها فقيرة وضعيفة مها: جدو. انا بجد نفسي اعرف ليه رعد. بيتعامل معاك كدة وليه بحس انه. سوري بيكرهك توفيق: بكبرياء. مش مهم يكرهني يحبني. المهم انه حفيدي غصب عنه. والاهم ان اسم العيلة مينتهيش. وانه لازم يخلف بأي طريقة. مها: ايوة يا جدو. بس انا خايفة البنت دي تضحك عليه وتستغل حكاية الحمل دي.
توفيق: متقلقيش. انا بعد ما تولد هخلص منها بأي طريقة. سواء طلقها او لا انا هعرف ازاي ابعدها عنه. مها: جدو هو رعد ممكن ميتطلقهاش توفيق: لا طبعا هيطلقها. بس انا بقول في اسوء الظروف. مها: ماشي يا جدو. عن اذنك مها وهي خارجة من مكتب توفيق. لقت رعد طالع أوضته مها: رعد. رعد: لفلها. خير يا مها مها: هو انت كنت بايت فين رعد: حط ايده في جيبه. نعم وانتي بتسألي ليه مها: عادي بسأل ايه مش من حقي.
رعد: بعصبية. لا مش منحقك ولا من حق اي حد. انا اعمل اللي انا عايزه فاهمة. انا طالع اوضتي. مها: كدة ماشي يارعد انا وراك انت والزبالة دي مش هسيبها تضحك عليك في شركة رعد الحديدي في مكتب هنا هنا قاعدة بتشتغل ومندمجة جدا وماحاستش بعدي لما دخل المكتب. وهو اتسغل الفرصة ودخل بهدوء وقرب منها وخضها هنا: اتخضت. وقامت من المكتب مفزوعة. منك لله يا عدي والله قطعت الخلف كدة ربنا يهدك.
عدي: ههههههه. في موظفة تقول للليدر بتاعها ربنا يهدك هنا: وهو فيه ليدر يخض الموظفين عدي: ههههههه. اعمل ايه لقتها فرصة. وبعدين انتي هرياني كل شوية بتخضيني. جات عليا انا هنا: طيب حضر نفسك بقي للخضة الكبيرة عدي: سند علي المكتب. وبص في عنيها. وانا مستعد خضيني زي ما يعجبك هنا: اتكسفت. احمم. هو رعد بيه جه ولا لسة عدي: ابتسم. تؤتؤ لسة بس زمانه جاي. كنتي عايزاه في حاجة هنا: لا انا كنت بسال بس.
في الوقت ده الباب خبط. عدي اتعدل في وقفته هنا: ادخل الموظف. هاني: بصلهم بمكر. عدي: اخد باله وبجدية. خير يا هاني عايز ايه هاني: وهو بيبص لهنا. ابدا كنت بدور علي حضرتك وقلت اكيد هلاقيك هنا هنا: اتغاظت وكانت هترد عليه عدي: بصلها وشاورلها بإيده علشان تسكت. وببرود. وانت بتدور عليا ليه يا هاني هاني: اصل مدام ايلين جات ومنتظرة حضرتك في المكتب. عدي: ايلين تمام اتفضل انت هاني: بصلهم. بتوعد وخرج.
هنا: شوفت الحيوان ده. يقصد ايه باللي بيعمله ده عدي: سيبك منه. هو بس متغاظ علشان رفضتيه. المهم انا هروح اشوف ايلين سلام هنا: عدي استني. عدي: هاه في ايه هنا: بتردد. هو اقصدي هي مين ايلين دي عدي: بخبث. اممم وانتي بتسألي ليه هنا: ابدا. خلاص لو مش عايز تقول شكلها معرفة عدي: هههه لا. دي تبع شركة بنتعامل معاها. وفي بينا شغل. تحبي تيجي معايا. هنا: اه يا ريت. وبعدين اتحرجت. اقصدي لو مش يضايقك.
عدي: هههههه لا مش يضايقني تعالي معايا في مكتب عدي هنا: دخلت مع عدي وشافت واحدة بشعر اصفر وعنين زرقاء وبيضاء وجسمها ممشوق جدا. وزي القمر. ولابسة چيب ميكرو چب وبلوزة مفتوحة بأكمام قصيرة. وشكلها يدوخ الستات قبل الرجالة هنا: اول لما شافتها. قالت بصوت واطي لعدي. هي دي ايلين عدي: اه هي ليه هنا: احييييه عدي: بيحاول يكتم ضحكته. مش قادر. ههههههههههه اتلمي حتضيعي هيبتي قصاد العملاء منك لله مش عايزك تضحكيني فاهمة.
هنا: هحاول عدي: دخل وابتسم. اهلا مدام ايلين ايلين: ابتسمت وبدلع كعادتها. اهلا بيك مستر عدي. عن جد فرحت بشوفتك والله انت ما بتتغير كل يوم بتحلي عن اللي قبله. وباست عدي وحضنته عدي: بيبص لهنا وبيكتم ضحكه هنا: متنحة وعايزة تجيبها من شعرها عدي: بعد عن ايلين. احمم تعالي يا هنا واقفة بعيد ليه هنا: بغيظ وهي بتبص لإيلين. ابدا مستنياك لما تخلص فقرة التدليك ايلين: شو عدي مين هاي البنت.
عدي: دي هنا المساعدة بتاعتي. ودي مدام ايلين يا هنا هنا: اهلا مدام نافتلين عدي: داري وشه وهو بيضحك ايلين: مين نافتلين هاي. اسمي ايلين شو ما بتسمعي مليح هنا: عادي ايلين نافتلين. اهو كله محصل بعضه عدي: بيجز علي سنانه. هنا استنيني في مكتبك وانا هبعتلك هنا: دبت في الارض. ماشي بس ابقي خلي بالك علشان النفتلين كتره ريحته بتخنق. وخرجت ورزعت الباب ايلين: لا عن جد هاي مچنونة. مو طبيعية كيف بتشغل عندك واحدة مثل هاي.
عدي: مدام ايلين. اظن نخلينا في الشغل. ممكن ايلين: اوك شو عليه نخلينا في الشغل. بس بعد الكلام في الشغل. راح اعزمك علي الغداء. عدي: احمم. لا معلش مش هقدر عندي شغل كتير. خلينا بس نتكلم في الشغل وعدي يومين. وهمس خرجت من المستشفي. ورعد اتطمن عليها في مكتب رعد عدي: حمد علي سلامة المدام رعد: الله يسلمك. عدي: كويس انك اتطمنت عليها. علشان نفوق لشغلنا بقي رعد: ليه في ايه.
عدي: انت ناسي اننا عندنا مؤتمر في شارم الشبخ والوفد الايطالي جاي رعد: يااااه ده انا كنت ناسي. عدي ماتروح انت انا مش هينفع اسيب همس الفترة دي. كمان انا كنت ناوي اصارحها بكل حاجة لما ترجع البيت. مينفعش اسيبها واسافر عدي: لا طبعا لازم تسافر معايا. وكمان هي محتاجة ترتاح كام يوم بعد ما روحت البيت. تكون انت سافرت ورجعت.
رعد: بس انا خايف عليها. وكمان مش عايز مها ولا توفيق يروحلها ويضايقوها بكلامهم الغلس وانا مش موجود عدي: والله انا كمان مش عارف ازاي هسيب هنا لوحدها. وتيجي الشركة وترجع لوحدها. وكمان في البيت خايف عليها تقعد لوحدها رعد: عنيه لمعت. انا عندي فكرة تخلينا نطمن عليهم هما الاتنين شوية عدي: فكرة ايه رعد: هنا تروح تقعد مع همس. ويوانسه بعض. ونطمن علي الاتنين مع بعض عدي: اممم. تفتكر هنا هتوافق.
رعد: ما انت تقنعها. وكمان تاخد اجازة لحد لما نرجع انا وانت من السفر. كلمها انت وشوف رأيها عدي: تمام هكلمها. في سنتر تجميل مها مها قاعدة في مكتبها ودخلت نادين صاحبتها نادين: مها. وحشتيني يا روحي مها: وانتي كمان عاملة ايه نادين: كويسة قوليلي بقالك كتير مش بنشوفك في النادي مها: معلش اصلي كنت بعمل عملية نادين: عملية ايه سلامتك مها: لا متقلقيش. دي عملية علشان الحمل نادين: وايه الاخبار مها: الحمد لله حامل.
نادين: مبروك. اكيد رعد طاير من الفرح مها: بسخرية. رعد اه اوي نادين: بخبث. انا معرفش ليه انتوا مش متفقين. يا بنتي. ده انتي متجوزة راجل مصر كلها بتحسدك عليه مها: مش اوي كدة نادين: لا اوي. شوفي لما بيجي النادي يلعب اسكواش. الستات بتبقي هتاكله بعنيها مها:؟ وهو رعد بيلعب اسكواش نادين: نعم وانتي متعرفيش. مها: لا معرفش نادين: والله الراجل ده خسارة فيكي مها: لو عاشيرتيه يوم واحد مش هتقولي كدة.
نادين: انتي اللي مش عارفة قيمة جوزك. انا لو مكانك كنت مخليهوش يتنفس بعيد عني مها: ياااه للدرجة دي رعد يتحب نادين: واكتر بس انتي اللي غبية. اسيبك بقي علشان اعمل شعري عندي حفلة النهاردة. باي.
مها: معقول انا كنت عايشة مع رعد كل السنين دي ومش عارفة قيمته. وبدل ما اقرب منه. رحت لمعتز وضعفت معاه. بس لا انا لازم اقرب من رعد واخلي بالي من الزفتة همس دي مش ممكن اديها فرصة تخطفه مني. والله لو حصلت اني اقتلها هقتلها.
رواية رحم للإيجار الجزء الأول للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الخامس عشر
في شقة همس ورعد همس قاعدة علي الكنبة في اوضة النوم بتعيط. رعد شافها كان زعلان علشانها. بس في نفس الوقت مبسوط وفرحان لانها زعلانة انه هيبعد عنها ويسافر. قرب منها وقعد جنبها. وحاوطها بيإيده رعد: ممكن اعرف بتعيطي ليه همس: نفسها تقولوا. علشان هتبعد عني. علشان هتوحشني. علشان مش هقدر اعيش يوم من غير ما اشوفك. بس مش قادرة تقول كدة. فضلت تعيط وساكته.
رعد: ابتسم. لانه عارف انها مكسوفة. اممم مش بتردي ليه. مالك يا همس همس: بتحاول تبطل عياط. ابدا مفيش انا كويسة رعد: لف وشها ليه وبص في عنيها. تؤتؤ مش كويسة. انتي زعلانة علشان انا مسافر صح همس: بخجل. ااااصل يعني ااانا مليش حد غيرك وكمان اصل..
رعد: حس بكسوفها. شششش. خلاص انا فاهم. بس مش عايزك تضايقي انا مش هتاخر هما 3 او4 ايام وارجع بسرعة. وزي ما قولتلك هنا اللي بتشتغل عندي في الشركة جاية مع عدي دلوقتي علشان تقعد معاكي. لحد ما انا ارجع وهنا اتكلموا بلغة تانية غير الكلام لغة العيون اللي فعلا بتعبر وتقول عن كلام كتير منقدرش نقوله من خوفنا او من خجلنا. بس العيون بتقدر توصفه.
همس: بصتله وكان نفسها تقوله. لو الدنيا كلها جنبي وانت مش. موجود حفضل حزينه وتعبانة لحد ما ترجعلي تاني رعد: كان هو كمان بيلصلها. ونفسه يقولها. هتوحشيني يا اغلي حبيبة. يا اول حب عدي عليا. بحبك بحبك اوي همس: اكنها سمعت كلام عنيه. وردت بعنيها. بحبك. بحبك يا رعد معرفش ازاي وامتي. لكن فجأة لقيت نفسي بحبك. رعد: شافها في عنيها وحس بيها. قرب منها وحضنها.
همس: حضنته هي كمان. ودي مش عادتها لما كان رعد بيحضنها كانت بتتكسف وتبعد. بس لانها خلاص حبته وكمان عايزة تشبع منه قبل ما يسافر. مكنتش قادرة تبعد ولا تقاوم. وحضنته اوي رعد: ضمها اكتر وهو في منتهي السعادة. وابتسم. وهو لسة حضنها. وهمس في ودنها. علي فكرة هتوحشيني يا همس همس: قلبها دق وهي بتسمعه. وخرجت من حضنه وبصتله. وكانت عايزة تسألوا. علي الكلام اللي قالها انه هقولهولها لما يرجعوا البيت.
رعد: وهو بيمرر ايده في شعرها. همس انا عارف انك جواكي اسألة كتير وعايزة تسأليها. بس احب اطمنك اجبات الاسألة دي كلها عندي. بس لما ارجع من شرم الشيخ. هنتقعد ونتكلم. وتفهمي كل حاجة. اتفقنا يا همس همس: هزت راسها. اتفقنا رعد: ابتسم. ومسح دموعها. بس عايزك توعديني انك متعيطيش تاني. حتى وانا مش موجود. ممكن همس: ابتسمت. ممكن رعد: قرب منها وباسها. بلهفة وشوق. كان عايز يودعها لانها فعلا هتوحشوا. بس تليفون رعد رن.
همس: بعدت. وهي مكسوفة وبتعدل شعرها ورار ودنها رعد: ابتسم. واخد التليفون ورد، الو عدي: ايوة يا رعد هنا طالعة عندك. وانا هستناك تحت. ياريت متتأخرش عليا رعد: بص لهمس. علي فكرة انت اتصلت في وقت رخم زيك همس: ضحكت. عدي: هههههه شكلك كنت بتتشاقا يا برنس. ماشي مين قدك. فاضل علي الحلو دقة و يلين رعد: ههههههه. علي فكرة البنت هنا دي عوجت لسانك اكتر ما هو معوج.
عدي: هههههههه. او الله انت بتقول فيها دي لسنها مبرد. يالا سلام متتأخرش. وكفياك سلامات بقي لحد كدة. المدام قايمة من عملية رعد: ههههههه. مبلاش انت احسن انا نفسي اخنقك عليك وعلي نصايحك ربنا يخدك. اقفل انا نازلك همس: عنيها دمعت تاني رعد: وبعدين يا همس. مش انتي وعدتيني مش هتعيطي همس: مسحت دموعها. خلاص والله مش هعيط. بس ممكن تخلي بالك من نفسك.
رعد: ابتسم. حاضر انتي كمان تخلي بالك من نفسك. ولما اتصل بيكي تردي بسرعة متقلقنيش عليكي. وزي ما فهمتك لما احب اكلمك ڤيدويو كول هتعملي ايه همس: اه ما انا فهمت. ان شاء الله تروح وترجع بالسلامة. ربنا يحفظك رعد: ملس علي شعرها. وابتسم انتي جميلة اوي يا همس ودعوتك جميلة زيك. همس: ابتسمت وسمعت الجرس.
رعد: دي اكيد هنا. زي ما فهمتك مروان هيكون موجود علي الباب 24 ساعة لحد لما انا ارجع. لو اجتاجتي حاجة خلي الشغالة تقولو. انتي متتكلميش معاه مفهوم همس: هزت راسها. مفهوم الشغالة: خبطت علي الباب. رعد بيه انسة هنا برا رعد: تمام احنا جاين. وقام رعد ومسك ايد همس. تعالي معايا علشان تتعرفي علي هنا همس: هزت راسها. ومسكت ايده وخرج رعد ومعاه همس علشان يسلموا علي هنا رعد: ازيك يا هنا عاملة ايه.
هنا: ابتسمت. الحمد لله ازي حضرتك يا رعد بيه. هي دي مدام همس رعد: حاوط همس بإيده وحضنها وابتسم. اه هي همس. شوفتي جميلة ازاي همس: ابتسمت وبصت في الارض هنا: اه بصراحة جميلة جدا ربنا يخليكم لبعض همس: ربنا يخليكي. انا مبسوطة اني شوفتك يا هنا. شكلك بنت حلال هنا: اه وربنا بنت حلال وهتحبيني اوي لا تقلقي. رعد: ابتسم. تمام شكلكم كدة هتبقوا صحاب. اسيبكم انا بقي وانزل للزنان اللي تحت ده مش مبطل رن صدعني.
هنا: والله هو مش مصدع حضرتك وبس ده مصدعني انا كمان رغاي اوي رعد: هههههه طيب انا بقي هقوله هنا: مش اشكال. علي بال لما يرجع هيكون نسي. همس: علي فكرة انتي لذيذة اوي يا هنا هنا: انتي لسة شوفتي حاجة ده انا هروقك وانسيكي الدنيا سيبيلي انتي نفسك بس وملكيش دعوة رعد: حضن همس. خلي بالك من نفسك يا همس همس: حاضر وانت كمان رعد: وشوشها. علي فكرة انتي اللي لذيذة وزي العسسل مش هنا همس: اتكسفت. هههههههه.
هنا: احممم. ايه يا رعد بيه الوقت ينفذ. والطائرة علي وشك الصعود رعد: ههههههه. الله يكون في عونك يا عدي ليه حق ده انتي مصيبة هنا: هههههههه. هو اللي حظه وحش. وبقي جاري اعمل انا ايه رعد: حط ايده في جيبه وبخبث. جارك بس هنا: اتكسفت. ايه اه وكمان رئيسي في الشغل رعد: ههههه. اه ما انا قصدي كدة بردوا. يالا سلام وغمز همس وخرج همس: كانت باصة عليه لحد لما خرج وعنيها دمعت.
هنا: قربت منها. اممم باين عليكم بتحبوا بعض اوي همس: اتلخبطت. ايه ليه بتقولي كدة هنا: اصل الحب باين عليكم اوي. همس: بجد باين انه بيحبني هنا: اه طبعا رعد بيه شكله بيحبك جدا. انتي ليه مستغربة همس: بحيرة. اصلك متعرفيش احنا اتجوزنا ازاي وليه. مش جواز زي ما انتي فاهمة هنا: سرحت في كلام عدي ليها فلااااااش بااااك في شقة هنا عدي: هاه فهمتي يا هنا كل حاجة.
هنا: يااااه معقول رعد بيه. بيحب بالشكل ده انا مش مصدقة. بجد ده اللي يشوفه ميقولش كدة خالص.
عدي: فعلا انا نفسي مكنتش مصدق. رعد طول عمره ملوش في الحب ولا البنات ولا الجو ده خالص. حتى مها مراتوا لما اتجوزها. عمره ما كان مبسوط. كان اكنه بيادي واجب مش اكتر. لكن من يوم ما شاف همس وهو بقي واحد تاني خالص. علي طول بيفكر فيها وكان هيتجنن لحد لما لقاها واول لما لاقاها صمم يتجوزها واتحجج بحكاية الخلفة والعملية دي هنا: الله ايه الجو الرومانسي ده بس. يا بختهم.
عدي: بس زي ما فهمتك همس لسة متعرفش حاجة وفاهمة ان رعد اتجوزها علشان العملية. هنا: تمام وانت بقي عايزني اليومين اللي انا قاعداهم معاها افهمها انه بيحبها من غير ما تعرف اني اعرف حاجة عدي: الله ينور عليكي. ولو هي حكتلك. حاجة تبلغيني بسرعة علشان اقول لرعد. عايزين نقربهم من بعض يا هنا هنا: ولا يهمك سيبها علي هنون. انا هخليها اول لما يرجع من شرم. تقولوا انا بحبك يا رعد. كدة هون وش.
عدي: ههههههه. والله مش مستغرب تعمليها. يالا انا هروح انام تصبحي علي خير هنا: وانت من اهل الخير باااااك همس: هنا، هنا روحتي فين هنا: فاقت من سراحانها. ايه لا انا معاكي اهو. طيب احكيلي انتي انتوا اتعرفتوا علي بعض ازاي همس: انا حبيتك ودخلتي قلبي. وهحكيلك بس اوعي رعد يعرف اني قولتلك هنا: عيب عليكي قولي بس همس: بصي يا سيتي انا في يوم كنت..
هنا: اممممم. بس اللي ظاهر علي رعد بيه. انه بيتعامل معاكي اكنك حبيبتوا و مراتوا. مش متجوزك علشان العملية زي ما بتقولي. همس: تفتكري. ولا يكون بيعمل كدة بس علشان الحمل ولاني يعني بصعب عليه علشان ظروفي اللي حكتهالك. هنا: لا والله باين جدا. كمان متتخيليش كم التوصيات اللي وصهالي في المكتب. عليكي. كان بجد ملهوف عليكي همس: اتنهدت. يا ريت يا هنا يا ريت.
هنا: بقولك ايه انا من ساعة ما دخلت الولية اللي شغالة عندكم دي ماجبتليش حتى كوباية مياه. انتوا بخلاء ولا ايه. همس: ههههههه. لا هخليها تجبلك عصير هنا: عصير مين يا حاجة. انا جعانة عدي نزلني من غير ما اتغذا همس: هههههه. خلاص هتفضحينا. تعالي نحضر السفرة مع بعض. هنا: يا مرارك يا هنا. كمان هتشغلوني عندكم. كدة اوڤر في الطيارة عدي: ايه يا روميو سرحان في ايه اللي واخد عقلك.
رعد: اتنهد. وهو في غيرها. انا مش عارف يا عدي ازاي هيعدي عليا يوم من غير ما اشوفها عدي: بتحبها اوي كدة يا رعد رعد: بحبها بس انا بعشقها. انا حاسس ان كل الحب والمشاعر اللي كانت مدفونة جوايا من زمان طلعت بس لهمس. بس خايف متكنش بتحبني زي ما انا بحبها. عدي: لا ان شاء الله بتحبك. علي فكرة انا قولت لهنا توقعها في الكلام وتشوف هي بتحس بإيه نحيتك. وتبلغني. رعد: ابتسم. بحد يا عدي.
عدي: اه والله وساعتها بقي لما ترجع تقدر تتكلم معاها وانت مطمن. رعد: ياااااه يا عدي لو كانت هي كمان بتحبني. هكون اسعد انسان في الدنيا عدي: ربنا يسعدك. انت عمرك ما حبيت ولا عشت حياتك وجه اليوم اللي تستمتع بيه بحياتك مع الانسانة الوحيدة اللي بتحبها رعد: ابتسم. انا هتجنن ونوصل علشان اكلمها واطمن عليها عدي: انا كمان عايز اكلم هنا واطمن عليها رعد: اممم. وحشتك.
عدي: احمم. رعد انا قولتلك مفيش حاجة هنا مسؤلة مني مش اكتر رعد: اكدب علي اي حد غير رعد اللي عجنك وخبزك عدي: يووووه. اسكت انا عايز انام مصدع رعد: ههههههه طيب نام واحلم بيها عدي: هاهاها. ظريف في شقة معتز اللي بيتقابل فيها مع مها مها قاعدة في السرير مع معتز معتز: بيملس علي شعرها. حبيبتي مالها مش معايا خالص مها: لا ابدا انا كويسة.
معتز: لا انتي بقالك فترة. مش معايا بنتقابل قليل. وحتى لما بتكوني معايا بحسك. في دنيا تانية مها: ابدا مفيش يا معتز. انا بس قلقانة عندي شوية مشاكل مع رعد. وفي الشغل. دماغي فيها 100 حاجة معتز: طيب حضرتيلي المبلغ اللي طلبتوا منك مها: اه يا معتز اهو. عندك علي الكمود معتز: باسها. حبيبة معتز ربنا ما يحرمني منك مها: بتردد. معتز عايزة اسألك علي حاجة معتز: باسها من خدها. اسألي ياروحي.
مها: هو لو الظروف اجبرتنا. اننا منتقابلش تاني هتعمل ايه معتز: لا مش ممكن. انا مقدرش اعيش من غيرك يامها ليه بتقولي كدة مها: اصل بصراحة انا حامل ورعد عينه عليا الفترة دي. وانا خايفة يعرف اللي بينا معتز: ايه حامل. من مين مها: من رعد طبعا معتز: وانتي عرفتي ازي مها: علشان انا بحمل بالعملية. مش طبيعي معتز: اخد نفسه. اه قولتيلي. بس ده يمنعنا عن بعض في ايه مها: معلش يا معتز احنا لازم نسيب بعض.
معتز: بحنية. وهو بيملس علي ايديها. واهون عليكي. ده انا ميزو حبيبك اللي بيبسطك. تسيبيني مها: بتضعف. لا بس اصل معتز: ششش ولا اصل ولا فصل. تعالي وانا هنسيكي كل الكلام ده. واكدلك انك متقدريش تستغني عني مها: معتز استني بس معتز: .. في مكتب توفيق الحديدي توفيق: انت بتقول ايه يا امين. رعد ازاي امين: للأسف. هو ده اللي اتوصلتله.
توفيق: لا مش ممكن. اكيد المعلومات دي غلط رعد ممكن يكون بيعاندني او بيقف قصادي. لكن ميضربنيش في شغلي امين: والله مش عارف. بس انا لازم اتاكد واجبلك الادلة علي كلامي توفيق: لازم تتصرف. لان لو كلامك ده صح. رعد هيشوف مني توفيق تاني العن من اللي يعرفوا. في شرم الشيخ في اوضة رعد بيكلم همس ڤيديو كول رعد: طمنيني عليكي انتي كويسة همس: اه الحمد لله انت وصلت بالسلامة.
رعد: ابتسم. اه لسة واصل الفندق. وقولت لازم اكلمك قبل ما اعمل اي حاجة. همس: ابتسمت. طيب ربنا معاك بس ابقي كل كويس. وبلاش تشرب قهوة من غير فطار رعد: هههههههه. حاضر هفطر علشان خاطرك انتي بس همس: ابتسمت وسكتت رعد: قوليلي عاملة ايه مع هنا. همس: كويسين الحمد لله. دي بنت زي العسل وحبتها بسرعة رعد: يا بختها. هنا علي حبك همس: اتلخبطت. ايه ليه يعني رعد: اصل يا بختوا بجد اللي تحبيه همس: بصتله بحب. وسكتت.
رعد: ابتسم. ربنا يعدي اليومين دول بقي انا خلاص مبقتش اعرف اقعد من غيرك همس: تنحت. من غيري انا رعد: ابتسم اه من غيرك انتي. همس: احمم. اااانا هروح اشوف هنا رعد: ههههههه. ماشي هكلمك قبل ما انام ماشي همس: ابتسمت. ماشي وانا هستني تليفونك رعد: هتوحشيني يا همس همس: بتفرك في ايديها وبتعض علي شفيفها ومش عارفة ترد.
رعد: يا بنتي حرام عليكي قولتلك. شفيفك دي. لو مبطلتيش تاكلي فيهم كدة انا لما هرجع هكلهم انا اريحك منهم خالص همس: احممم. انا هقفل علشان هنا عايزاني باي. وقفلت بسرعة رعد: هههههه. طيب والله لما ارجع لكلهم وانتي حرة بقي. همس قفلت وهي قلبها بيدق ومكسوفة هنا: خبطت علي الباب ودخلت. الجميل خلص وصلة العشق الممنوع همس: وبعدين معاكي هنا: قعدت جنبها. قوليلي بس بصراحة انتي بتحبيه.
همس: اتنهدت. بحبه بس رعد ده دخل قلبي وعقلي انا بحبه اوي اوي يا هنا بس يارب يكون بيحبني هو كمان هنا: بس كل تصرفاته بتقول انه بيحبك همس: بصراحة انا خايفة اكون انا بحبه وهو عايز يقضي معايا وقت وخلاص لحد لما اولد. وبعد كدة يسيبني لما يزهق هنا: لا لا اللي اعرفته عن رعد بيه انه مش من النوع ده. ده راجل جد وملوش في الشمال. همس: خايفة يا هنا اتعلق بيه وبعد كدة افوق علي كابوس.
هنا: لا متقلقيش. واسمعي كلامي وافتحي قلبك همس: ان شاء الله هو بس يرجع بالسلامة دي اهم حاجة هنا: ان شاء الله ربنا يطمنك عليه. همس: انا هقوم اخد حمام ماشي هنا: حمام الهنا بالسلامة قامت همس. وهنا قفلت التسجيل وبعتته لعدي في شرم عدي بيخبط علي رعد بطبلة عالية رعد: فتح وهو متعصب. انت مش هتكبر بقي وتبطل شغل العيال ده عدي: اعمل ايه من فرحتي بيك يا حبيبي رعد: انت فايق ورايق والله عايز ايه.
عدي: اسمع كدة. وفتح التسجيل رعد: كان بيسمع وهو مبتسم وقلبه بيدق. عدي: ايه رايك بقي مش قولتلك هي البنت هنا دي اللي هتجيب اخرها رعد: حبيبتي يا همس. علشان كدة كانت بتخاف تقرب مني. فاكرة اني بتسلي بيها. بس ان شاء الله اول لما ارجع هصارحها واريح قلبها عدي: ان شاء الله يا لا انا هروح البس علشان معادنا مع الوفد. سلام رعد: ابتسم. ومرر ايده في شعره اااه يا همس. ده انا هكلك بس ارجعلك.
رواية رحم للإيجار الجزء الأول للكاتبة ريحانة الجنة الفصل السادس عشر
وعدي 3 ايام علي سفر رعد وكان كل يوم يكلم همس اكتر من مرة وطبعا المكالمة مبتخلاش من كلام رعد اللي بيكسف همس ولا نظرات الحب اللي باينة عليهم الاتنين. وكمان هنا وعدي بينهم مكالمات. كلها هزار وضحك بيخبي وراه مشاعر وحب في شرم الشيخ رعد وعدي بيتغدوا. ورعد تليفونه رن رعد: ، الو، ايوة يا مروان في حاجة مروان: ايوة يا رعد باشا انا بس ببلغ حضرتك ان مدام مها جات عند مدام همس رعد: بعصبية. ايه وهي جاية ليه.
مروان: والله مش عارف. هي اتفاجات بيا عند الباب. وسألتني بعمل ايه هنا. قولتلها اوامر رعد باشا. ودخلت انا ومعرفش ايه اللي بيحصل جوا رعد: طيب اقفل انت دلوقتي. وخلي بالك من همس اوعي حد يقربلها لو توفيق نفسه انت فاهم مروان: متقلقش حضرتك عدي: في ايه مالها همس رعد: بغضب. مها راحتلها اكيد لقتها فرصة اني مسافر راحت تستفرد بيها. بس ورحمة امي لو اذتها لمحيها من علي وش الدنيا هي وجدها.
عدي: اهدي بس مش هتوصل لكدة. هي بس تلاقيها غيرة ستات. رعد: غيرة. وهي تعرف ايه عن اللي بيني وبين همس علشان تغير عدي: يا خلبوص انت مفضوح. اللي يشوف نظرتك لهمس بيفهم علي طول رعد: هههههه لا بجد باين اوي اني بحبها عدي: باين بس. ده انت عاشق والهان يا صاحبي رعد: اتنهد. قريب ان شاء الله اخلص من توفيق. واعلن جوازي منها واعيش معاها من غير قلق عدي: انا مش عارف دماغك الناشفة دي هتوديك فين. انسي يارعد وعيشى حياتك.
رعد: علي جثتي اني اسيبه لازم ادوقه من نفس الكاس اللي شربه لامي ده عهد اختوا علي نفسي من يوم ماماتت ومش ممكن انسي ابدا عدي: بنفاذ صبر. ربنا يهديك رعد: بس انا قلقان على همس. اكيد مها هتقولها كلام سم وماسخ زيها وهمس غلبانة ومش بتعرف ترد. وهتقعد تعيط وتحرق في دمها. ربنا يحرق دمك يا مها انتي وتوفيق في ساعة واحدة عدي: ههههههه. انت ناسي حاجة مهمة جدا. رعد: حاجة ايه عدي: انت ناسي ان هنا معاها.
رعد: اه صحيح. تفتكر هتهدي الموقف عدي: لا هي مش هتهدي دي هتولع الدنيا. هنا وانا عارفها. بس لصالح همس. هي دي اللي هتظبط مها. لا تقلق رعد: طيب انا هتصل بهمس اطمن عليها عدي: لا مش دلوقتي متخليش مها تشك فيك اكتر من كدة. انا بعد الغدا هكلم هنا واعرف منها كل حاجة في شقة همس. همس وهنا قاعدين في اليفنج بيتفرجوا علي Tv وبيضحكوا. والجرس رن والشغالة فتحت لقت مها الشغالة: مين حضرتك. مها: بقرف. وانتي تبقي مين.
مروان: احمم. دي الشغالة يا مدام مها. وانتي ياسميرة. دي تبقي مها هانم الحديدي مدام رعد بيه سميرة: انا اسفة لحضرتك. اتفضلي. مها: دخلت بقرف وعصبية. كمان البيه جايبلها شغالة وموقف بادي جارد علي الباب ليه. كل ده علشان البتاعة دي. روحي اندهي للي اسمها همس دي بسرعة سميرة: حاضر ثواني. في الليڤنج سميرة: دخلت. مدام همس. مدام مها الحديدي برا وعايزة حضرتك همس: وقفت وهي خايفة وبتفرك في ايديها. مها ربنا يستر.
هنا: مالك خايفة كدة ليه همس: انتي اصلك متعرفيهاش. كل لما تشوفني تسمعني كلام زي السم. وبصراحة انا بخاف منها اوي هنا: اممم. ولا يهمك المرة دي احنا اللي هنحرق دمها تعالي معايا واسعي اللي هقولك عليه. خرجت هنا لمها لوحدها هنا: اهلا مدام مها مها: بصتلها من فوق لتحت بكبرياء. وانتي تبقي مين انتي كمان هنا: انا هنا صاحبة همس. وقاعدة معاها علشان اطمن عليها. حضرتك عايزة حاجة ابلغهلها مها: ليه وهي فين الهانم.
هنا: نايمة في السرير. تعبانة حضرتك عارفة بقي الحمل وتعبه. اه اسفة حضرتك مجربتيش. مش هتعرفي مها: اتغاظت من هنا. والله لا اذا كان كدة انا ادخلها واشوفها بنفسي هنا: يا سلام تنوري. اتفضلي معايا في اوضة همس همس: قاعدة في السرير زي ما هنا فهمتها هنا: دخلت ووراها مها. اتفضلي يا مها هانم مها: دخلت. وبصت لهمس بغل. خير ايه اللي تاعبك يا حلوة همس: بقلق. ابدا شوية تعب كدة.
هنا: مش قادرة اقولك يا مدام مها. همس يا حبيبتي طول الوقت دوخة وتعب وترجيع. ووحم مها: وحم؟ وهي لحقت دي يا دوب مكملتش 3اسابيع هنا: عادي حضرتك الوحم. من اول اسبوع. ربنا يقومها بالسلامة ويفرح رعد بيه. اصله يا حرام اتحرم كتير. بس ان شاء الله قريب همس هتجبلوا البيبي اللي بيتناه. بدل الحرمان اللي كان فيه مها: بتجز علي سنانها. اه ماهو ابني انا كمان الهانم دي شايلة ابني انا ورعد. يعني مش ابنها هي.
هنا: وماله المهم. انها شايلاه. اصل هضرتك متقدريش تشيليه ربنا يشفيكي. بس متقلقيش همس هتفرحكوا. مها: هقول ايه. ما انتي اكيد زيها تربية شوارع هنا: تؤتؤتؤ. وهو ينفع بردوا تخلي واحدة تربية شوارع تشيل ابنك في بطنها لا ملكيش حق. وبصوت عالي. خديه بقي لواحدة بنت زوات تشيلهولك. علشان تقول لكل الناس وتفضحك مها: بعصبية. انا ماشية كاتكم الارف. وخرجت مها وهي مش طايقة هنا ولا همس.
هنا: ههههههههه. شوفتي كانت هتفرقع من الغيظ همس: بس انا خايفة تقول لرعد ويزعل هنا: لا متفلقيش حتى لو قالتلوا. مش هيزعل. هو بيزعل علشانك انتي بس يا موزة همس: ابتسمت. تفتكري يكون بيحبني زيها هنا: يارب البت دي هتجلطني. زيها ايه بس يا همس. رعد بيه مبيحبش مها اصلا كان متجوزها علشان خاطر جدو. ده اللي سمعتوا في الشركة همس: بتكلمي جد هنا: طبعا جد جدا. هو بيحبك انتي وبس وده واضح.
همس: اتنهدت اه يا هنا ياريت نفسي اسمعها منه اوي هنا: اوعدك هتسمعيها بس المهم تعملي اللي هقولك عليه بكرة لما يرجع اتفقنا همس: ابتسمت اتفقنا في شرم عدي: ههههههههه. اه والله هو ده اللي حصل لسة قافل مع هنا رعد: ههههههه البت هنا دي طلعت مصيبة بجد عدي: مش قولتلك هي دي اللي هتظبط مها. بس بتقولي همس هتموت من الرعب خايفة منك لتزعل.
رعد: انا مش عارف هي بتخاف مني ليه مع اني بحاول اكون هادي معاها ومتنرفزش. وبعاملها بحب والله عدي: معلش اعزرها اللي حصلها في حياتها وجوازها منك بالطريقة دي اكيد ملخبطها رعد: ابتسم. ارجعلها بكرة بس وانا هنسيها كل حاجة. عدي: بتفكر في ايه يا خلبوص رعد: ملكش دعوة خليك في هنا عدي: اتنهد. انا تعبان اوي يارعد رعد: انت اللي تاعب نفسك. عدي: خايف. خايف اكون اناني واظلمها معايا.
رعد: لا انت بتحبها وهي كمان بتحبك فين الظلم عدي: لا انا مش متاكد اني بحبها. خايف اكون بحب الشبه اللي بينها وبين حلا. خايف يكون كل ده حنين لايامي مع حلا رعد: بس حلا غير هنا. ممكن يكونو شبه بعض. لكن شخصيتهم مختلفة. الاتنين دمهم خفيف وبيحبوا الهزار. لكن هنا مختلفة وانت حبيت شخصيتها مع شكلها. حاول ترتب افكارك وتاخد قرار عدي: اتنهد وبحيرة. ان شاء الله.
وتاني يوم هنا وهمس في اوضة النوم قصاد الدولاب ومطلعين هدوم كتير. هنا: بعد حيرة. طلعت فستان. وابتسمت بس هو ده همس: هزت راسها لالا ده قصير وعريان اوي اتكسف هنا: خبطت راسها بإيديها. الصبر يارب. يا حاجة همس رعد يبقي جوزك مش غريب وربنا همس: ايوة بس انا عمري ما لبست كدة قدامه. هنا: لا من هنا ورايح تتعودي يكون ده لبسك. وكمان الراجل مدلعك وجايبلك محل ملابس هنا وحاجات تجنن خسارة فيه تلبسيله الحاجات الحلوة دي.
همس: امري لله لما اشوف اخرت نصايحك دي ايه هنا: اخرتها عنب وبكرة تدعيلي تعالي بقي البسي بسرعة علشان اعملك شعرك واحطلك ميكب يجنن. خلاص فاضل ساعة ويوصلو. وهمس فعلا لبست الفستان وكان اسود وقصير لمنتصف الفخد. وكب وهنا عملتلها شعرها هو اصلا ناعم بس بقي احلي وستبته حر من غير نا ترفعه. وكان شكله تحفة مع طوله ولمعانه. وحطتلها هنا ميكب هادي بس اضافلها سحر وانوثة جميلة هنا: صفرت بإعجاب. مش ممكن حته مزة جنان.
همس: مكسوفة وبتبص لنفسها في المرايا. بس انا مش عارفة انا ازاي هقبله كدة. هنا: لا ابوس ايدك متضيعيش تعبي علي الفاضي. اهدي كدة واجمدي في الوقت ده الجرس ضرب وطبعا رعد ضرب الجرس لوجود هنا في البيت هنا: العب حبيب القلب وصل. اسيبك انا بقي وامشي همس: والله انا زعلانة علشان مش هتقعدي معايا انا حبيتك هنا: ماانا هبقي اجيلك. وهنتكلم في الفون متقلقيش. اهم حاجة تدلعي الغلبان ده. همس: ضربتها في كتفها. بس عيب.
هنا: هههههه ماشي يا مكسوفة هانم. سلام خرجت هنا لرعد. هنا: ازي حضرتك يا رعد بيه حمد علي السلامة رعد: الله يسلمك. هي همس فين هنا: همس في اوضة النوم انا همشي وحضرتك ادخلها رعد: ليه هي تعبانة هنا: لا ابدا هي كويسة متقلقش. احمم علي فكرة. سميرة الشغالة هتنزل معايا هي اجازة النهاردة. رعد: تمام مع السلامة وشكرا ليكي يا هنا تعبناكي معانا هنا: لا متقولش كدة انا حبيت همس جدا. ربنا يسعدكم سلام بقي. ومشيت هنا وسميرة.
ورعد دخل لهمس واول ما فتح الاوضة سهم لما شافها وفضل يبصلها بإعجاب من رجلها لحد شعرها اللي جننه. رعد: صفر صفارة عالية. يخرب عقلك ايه الجمال ده. همس: وشها احمر ومكسوفة. احمم حمد علي السلامة رعد: ابتسم وقرب منها. وحاوطها بإيده وقربها ليه. وهو بيلعب في شعرها. ايه الجمال ده انا مش مصدق همس: بخجل. هو انا كنت وحشةقبل كدة رعد: تؤتؤتؤ انتي من اول ما شوفتك وانتي احلي واجمل واحدة شافتها عنيا.
همس: انت قولتلي قبل ما تسافر انك هتتكلم معايا لما ترجع صح رعد: وهو بيملس علي خدها ورقبتها بحنية. مع ان ده مش وقت كلام بس انا هقولك. همس انا بحبك. همس: بصتله بحب. بحد بتحبني رعد: هز راسه. اه بحبك من اول يوم شوفتك فيه وانا بحبك. بعد لما خبطتك بالعربية ومشيتي كنت كل يوم اروح ادور عليكي في نفس المكان واتمني الاقيكي همس: انا مش مصدقة بجد يا رعد.
رعد: اه بجد يا قلب رعد ولما قابلتك وانتي بتجري من ناجي وقعدنا واتكلمنا. استنيتك تيجي زي ما اتفقنا بس انتي مجتيش. واول لما شوفتك عند هادي وعرفت منك كل حاجة صممت اتجوزك علشان متهربيش مني تاني همس: دمعت. يعني انت متجوزتنيش علشان العملية رعد: تؤتؤ انا اتجوزتك علشان بحبك بحبك يا همسة قلبي همس: ابتسمت بدموع همسة قلبك.
رعد: ابتسم. ومسح دموعها. ايوة انتي همسة قلبي اللي دق لاول مرة لما شوفتك وانتي بين ايديا وانا بفوقك. همس بتحبيني همس: بحبك بحبك اوي اوي رعد: قرب منها وباسها بحب وشوق ولهفة لانه يسمع الكلمة دي منها. وبعد عنها بهدوء وهو بياخد نفسه. بحبك بحبك همس: حضنته اوي رعد: ضمها اكتر وشالها. ونايمها في السرير. ممكن بقي تشرحيلي انتي لبستي الفستان ده ازاي. همس: اتكسفت. رعد: بخبث. خلاص انا هكتشف بنفسي.. في عربية عدي.
عدي: عاملة ايه يا كارسة هنا: انا كارسة. والله انا غلبانة عدي: هههههه بس تعرفي وحشتيني هنا: اتكسفت. احمم وانت كمان وحشتني غلاستك عدي: يا بت اتلمي انا غلس ده انا عسل هنا: والله ومين بقي اللي كدب عليك وقالك كدة عدي: بمكر. كل الستات اللي كانت في المؤتمر عكسوني هنا: اتغاظت. ستات اه وانت بقي كنت رايح تشتغل ولا تتعاكس عدي: وانا مالي هما اللي بيعاكسوا. والا جاكلين اللي مع الوفد الايطالي. اوففف صاروخ.
هنا: بتبرطم. جتك صاروخ في دماغك عدي: ابتسم سمعتك علي فكرة هنا: وست جاكلين دي مالها هي كمان هو احنا نخلص من نافتلين ندخل في جاكلين عدي: رفع كدفه ببراءة. وانا مالي اسأليهم هنا: اوففف ربنا يخدهم. في شقة رعد وهمس همس: نايمة في حضن رعد. رعد: بيملس علي شعرها. متتخيليش انا كنت بتمني اليوم ده من امتي من اول مرة شوفتك فيها همس: هتصدقني لو قولتلك وانا كمان رعد: ابتسم بس مكنش باين عليكي ليه.
همس: وهي بتحضنه اوي. كنت بكدب نفسي علشان ده كان حلم بعيد. صعب يتحقق. رعد انت كنت بالنسبة ليا زي نجم في السما وانا عارفة اني مش هاطوله رعد: رفع وشها ليه. انتي اللي نجمة في سمايا. من اول ما شوفت عنيكي وانا وسحرتني. وقتها حسيت ان نفسي اخدك في حضني واخبيكي من يومها وانتي مغبتيش عن بالي لحظة. طول الوقت بفكر فيكي همس: وانت كمان كنت ديما في تفكيري ومش بتغيب عني. اوقولك حاجة محدش يعرفها ابدا.
رعد: ابتسم وباسها من خدها. قولي يا نور عيني همس: انا حلمت بيك من اول يوم شوفتك فيه كنت بحلم بيك كل يوم. رعد: هههههه. تعرفي وانا كمان همس: مش معقول حلمت بيا رعد: اه حلمت بيكي كنت دايما اشوفك في محنة وبتندهي عليا وخايفة همس: وانا كمان كنت دايما احلم اني بجري من حد وخايفة وكل مرة الاقيك تظهرلي واجري علي حضنك.
رعد: يااااه يا همس معقول بنحب بعض للدرجة دي. انا عمري ما كنت اتخيل اني احب وقلبي يدق. طول عمري يقولوا عليا حجر صوان. وباس ايديها. وابتسم بس الحجر ده لان علي ايدك. من اول نظرة همس: رعد اوعي تقسي عليا ولا تسيبني انا مليش غيرك رعد: مش ممكن اقسي عليكي انتي روحي. وحبيبتي ونور عيني وحبي اللي مصدقت الاقيه. مش ممكن اسيبك ولا ابعد عنك. همس: بس انا خايفة رعد: خايفة من ايه يا حبيبتي.
همس: من جدك ومن مها مراتك يضغطوا عليك بعد ما اولد تطلقني رعد: قرب منها وباسها. لازم تعرفي ان مش رعد الحديدي اللي حد بجبروا علي حاجة ولا توفيق ولا مها. انتي هتفضلي مراتي لحد ما اموت مش هتبعدي عني ابدا همس: بس.
رعد: من غير بس بصي يا روحي انا هفهمك. انا عمري ما حبيت مها ولا هي كمان حبيتني. احنا اتجوزنا بس علشان رغبة توفيق. وانا وافقت بس علشان انا ليا طار عند توفيق ومش هعرف اخده الا لما اتجوز مها. كل السنين دي بحاول اكون قريب من شغله. علشان اضربه فيه وفلوسه كلها لازم تبقي ليا. مش طمع لا بس انا لازم ازله واكسره زي ما عمل في امي همس: امك هو جدك اذي امك.
رعد: غمض عنيه وجز علي سنانه. اذاها بس ده بهدلها وكسرها وشغلها خدامة. لحد ما ماتت. ودمع دمعة مقدرش يخبيها. همس: قربت منه ومسحت دموعه. حبيبي انت شكلك موجوع قوي. رعد: لاول مرة يبكي بجد. همس: اخدت راسه في حضنها. حبيبي انا اسفة اني فكرتك والله مش اقصد. حقك عليا رعد: حضنها اوي وهو بيبكي. امي اتعذبت اوي يا همس توفيق ذلها اوي وانا كنت صغير و ضعيف ومش قادر اعمل حاجة.
همس: دمعت علشانه. وطبطبت عليه خلاص يا حبيبي ربنا رحمها. المهم انت تحاول تنسي رعد: رفع راسه من حضنها. لا يا همس مش ممكن انسي ابدا. انا لازم انتقم منه. همس انا عايز افهمك ان محدش هيعرف ان جوازنا طبيعي ولا اللي بينا غير عدي وهنا. الكلام ده بس لحد لما تولدي وتوفيق هيكتب كل املاكه لاولادي. وساعتها انا هعرف انتقم منه. كمان انا خايف عليكي. توفيق لو عرف اني بحبك. ممكن يأذيكي.
همس: مسكت وشه بإيديها. حبيبي انا مش مهم عندي اي حد يعرف اللي بينا. المهم عندي انك بتحبني وبس. دي عندي بالدنيا واللي فيها. انا ممكن اعيش عمري كله كدة والله مش هشتكي. المهم اكون جنبك. رعد: ابتسم. وباس ايديها اللي حاضنه وشه. حبيبتي يا همس ان شاء الله اخلص اللي بيني وبين توفيق. والعالم كله هيعرف اني بحبك. ومحبتش غيرك يا عمري. همس: ابتسمت. ولا انا عمري حبيت غيرك انت حبيبي.
رعد: ابتسم. تعرفي انا سمعت الكلمة دي في حلمي بيكي قبل ما نتجوز همس: ههههه بجد رعد: اه والله قولتيلي كدة بالظبط. همس اوعدك اني اعوضك عن كل التعب اللي شوفتيه. وانسيكي اي وجع واي ألم. علي فكرة انا عايز اقولك حاجة مهمة همس: حاجة ايه رعد: ابتسم. وحط ايده علي بطنها. اللي بطنك دول ولادك وولادي مش من مها همس: تنحت. بجد. ولادي ازي دكتور هادي قالي ان العينة منك انت ومها.
رعد: تؤتؤ كداب. مها اصلا متقدرش تخلف. وكل العمليات اللي عملتها قبل كدة. مكنتش هي صاحبة العينة. وهما كانوا بيخبوا عليا. همس: فرحت. وحضنت بطنها. يعني دول ولادي بجد. انا فرحانة اوي رعد: حبيبتي. انا اللي فرحان. وبخبث. مع اني كان نفسي يجوا طبيعي مش بعملية همس: هههههههه. معلش ملناش نصيب رعد: نعم ليه بقي المرة الجاية يجوا طبيعي. همس: تاني. رعد: تاني وتالت ورابع. احنا ورانا حاجة همس: ههههههههه.
رعد: لا انا بعد الضحكة دي لازم اسلم علي ولادي حبيبي همس: بخجل. تاني رعد: انتي بتعدي عليا ولا ايه. واحنا ورانا ايه يعني السهرة النهاردة صباحي. دي دخلة يا قلبي..