أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية حبيبي المجهول

في وقت العصر وفي وسط اجتماع لكبار رجال الاعمال هو قاعد وسطهم مخنوق الكرافت زي حبل المشنقة على رقبتهكلامهم معدش مفهوم زي ..



06-12-2021 04:07 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [13]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية حبيبي المجهول
رواية حبيبي المجهول للكاتبة الشيماء محمد الفصل الرابع عشر

خالد: ليلى اتقبض عليها
ادهم: ايه؟ اتقبض عليها؟ انت بتهزر صح؟
خالد: اه بهزر وجاي اتخانق معاك هزار واقولك حل عنا هزار
ادهم: اتقبض عليها ازاي يعني وليه؟
خالد: انت بتسالني انا؟ ما تروح تسال جدك
ادهم كان هيتجنن ا ول ما سمع اسم جده وبص لابوه
علي: اكيد ده سوء تفاهم
خرجوا كلهم وراحو للقسم اللي ليلى موجودة فيه
واول ما دخلوا لوكيل النيابه اللي بيحقق مع ليلى لقوا سليم قاعد هو وريهام وليلي واقفه متكلبشه وبتعيط.

اول ما ادهم دخل جريت عليه ورمت نفسها في حضنه وبتعيط
ادهم: ايه اللي بيحصل هنا ده؟
وكيل النيابة: ارجعي مكانك يا بت انتي
ادهم: اسمها ليلى ولما تتكلم معاها تتكلم بادب انت فاهم؟
وكيل النيابة: افندم؟ وتطلع مين سيادتك؟
ادهم: اطلع زي ما اطلع انت تتكلم عدل وبعدين انت قابض عليها بتهمه ايه ان شاءالله؟؟
وكيل النيابة: وانت مال اهلك
علي: لو سمحت انا على سليم خطاب وده ابني ادهم خطاب ومعلش اعذر ابني على تهوره.

وكيل النيابة: افندم؟ انا كده مش فاهم حاجه
( بص لسليم) هما دول ابنك وحفيدك؟
سليم: ايوه ابني وحفيدي
وكيل النيابة: امال في ايه؟
ادهم: المفروض سيادتك اللي تقول في ايه وقابض على خطيبتي ليه؟
وكيل النيابة: خطيبتك؟ دي خطيبتك؟
ادهم: ايوه خطيبتي
وكيل النيابة: جد حضرتك بيتهمها بسرقه مليون جنيه منه والتحريات اثبتت انها فعلا اتفتح لها حساب في البنك امبارح بالمليون جنيه دي.

ادهم: وفين دليل السرقه؟ وبعدين من امتي اللي بيسرق بيروح يحط الفلوس في البنك؟
وكيل النيابة: انا معرفش جدك عملها محضر بالسرقه
ادهم: جدي كتب شيك وعطاه لليلى وليلى عطتهولي وانا فتحتلها حساب بالبنك بالمبلغ ده والمحامي بتاعي عمل الموضوع ده وده سهل تتاكدوا منه مفيش سرقه حصلت.

استمر التحقيق والمحامي بتاع على جه
طول الوقت كان ادهم قاعد تايه مكسور متكتف مهزوز مش عارف يعمل ايه؟
نظرات الاتهام اللي شايفها في عيون خالد او ماجده او عم فتحي مش قادر يستحملها
اما نظرات ليلى فكانت، هو مش عارف يفسرها هيا نظرات استنجاد؟ نظرات اتهام انت السبب؟ ولا نظرات خيبه امل؟ ولا نظرات فقدان ثقه؟ ولا هيا ايه بالظبط؟

وخلال كام ساعه كان الموضوع خلص وادهم اخد ليلى يروحها بيتها وطول الطريق الكل ساكت بيقطع الصمت ده دموع ليلى اللي عامله زي السكاكين بتقطع في قلبه.

ريهام وسليم كمان روحو وخيبه امل مرسومه على وش ريهام
سليم: مالك في ايه؟
ريهام: في ايه؟ في ان احنا رجعنا بخيبه امل قد كده وطلع كله فشنك
سليم: مين قالك كده؟ الموضوع ماشي زي ما انا عايز بالظبط
ريهام: ازاي بقى وبسلامتها خرجت منها ببساطه؟
سليم: طيب ما هي لازم تخرج امال ايه
ريهام: ولما هيا هتخرج وانت عارف كده كان لازمته ايه بقى الوش ده كله؟
سليم: ده ليه كل لازمه هتشوفي دلوقتي لازمته ايه.

ريهام: لااااا انت تفهمني.

سليم: في ان انا كنت عايز اوصل رساله وهي وصلت زي ما انا عايز
ريهام: رساله ايه؟ ادهم طلع ليلى وبقي بطل في نظرها وملاكها الحارس
سليم: انتي شايفه كده؟
ريهام: ايوه طبعا احنا اللي رجعنا بخيبه الامل
سليم: لو حد رجع بخيبه امل يبقي مش احنا
ريهام: امال مين؟ ده ليلى وادهم زمانهم بيحتفلو.

سليم: يحتفلو بايه؟ بانها اتحبست بسببه؟ ولا انها اتهمت بالسرقه؟ ولا انها اتهزقت مننا؟ ولا اتهزقت من وكيل النيابه؟ لو في حد خاب امله هيبقي ليلى وادهم كل واحد فيهم خاب امله
ليلى هيخيب املها انها تعيش حياه طبيعيه مع عيله عندهم استعداد يحبسوها
وادهم هيخيب امله في انه يعرف يحمي حبيبته او يحسسها بالامان
انا كنت عارف انها وقت بسيط وهتطلع بس اثارها هيفضل محفور عند الكل فهمتي.

ريهام: انت ايه؟ داهيه بتعرف توصل للي انت عايزه
بس افرض انهم تخطوا المرحله دي وكملوا؟
سليم: اشك وبعدين انا سبق وجربت موضوع خيبه الامل ده وصدقيني بيجيب من الاخر وحتي لو تخطوه خططي ما بتخلصش ما تقلقيش
ريهام: بس ده ابني
سليم: وحفيدي وعايزله واحده تستاهله وهو هيفوق وهيعرف ان احنا بنعمل كده علشان خاطر مصلحته ما تخافيش
ريهام: يعني هيسامحنا؟
سليم: طبعا ده ابنك.

ادهم وصل اخيرا لبيت ليلى ودخلها ودخل معاها
لاول مره يحس انه مش مرغوب فيه
ادهم: انا عارف انكم كلكم بتتهموني ان انا السبب وعندكم حق
عم فتحي: يا ابني لأ بس انت بتعادي اهلك واعلنتوها حرب واحنا بنتاخد في الرجلين
ادهم: عارف وحقكم عليا
خالد: ونصرفها منين دي؟
ادهم: معلش يا خالد
ليلى: انت ليه عملت كده؟ انا مش عايزه فلوس، انت خليتهم يتهموني بالسرقه بعملتك دي
ادهم: متخيلتش ابدا انها ممكن توصل لدي.

ليلى: اهي وصلت والله اعلم المره الجايه هتوصل لايه؟
ادهم: مفيش مره جايه
ليلى: يعني ايه؟
ادهم: يعني هما بيأذوكي علشاني ومش هيبطلو وانا عندي استعداد اكمل قصادهم واحارب بس مش على حسابك انتي
كل حرب بيكون فيها خساير فمش هينفع لو هتكوني انتي الخساير دي
انا بحبك يا ليلى وبعشقك وحياتي من غيرك ملهاش طعم او معني
بس حياه من غير معني ارحم مليون مره من حياه انتي بتتأذي فيها
مش هستحمل انهم يأذوكي تاني.

وبعدين طالما مش هقدر احميكي يبقي ما ينفعش افضل معاكي
ليلى: انت بتقول ايه؟ وعايز توصل لايه؟ انت بتسيبني؟
خالد: هو بيقول اللي لازم يحصل. لا احنا من تووبه ولا هو من توبنا
ادهم: انا اسف يا ليلى بس دي كانت البدايه وسليم لمح انه ممكن يعمل اكتر من كده وانا كنت غبي مفهمتوش او تجاهلته او افتكرته جد واخره هيضايقك بكلمه او كلمتين مش اكتر لكن طالما عمل كده يبقي ممكن يعمل اكتر وانا مش هستحمل حاجه تجرالك بسببي.

فمفيش حل قدامي غير اني ابعد عنك وتعيشي بامان او اقتله
فده اسلم حل اسف ( قلع دبلته وحطها في ايد ليلى) انتي اجمل حاجه حصلتلي في حياتي ومش هبطل احبك ابدا وده وعد مني ولا قبلك ولا بعدك
اتمني تعيشي حياة اجمل مع غيري.

ليلى مصدومه مش قادره تنطق والدموع اتحجرت في عنيها لدرجه انها مش شايفه
ادهم قال كلمته ومشي وسابهم.

في البيت
ادهم وصل البيت ودخل لقي امه وجده مستنينه
سليم: كفاره وحمدلله على سلامه حبيبتك
ادهم: حبيبتي! انت عارف يعني انها حبيبتي؟ متخيلتش ابدا انك ممكن توصل لده
سليم: واكتر من كده كمان
ادهم: لا خلاص مالوش لازمه انت انتصرت وانا رفعت الرايه البيضا
ريهام بفرحه: قصدك ايه؟ سيبتو بعض؟
ادهم باستغراب ازاي امه مش حاسه انه بيموت من جواه
ادهم: اه سيبنا بعض افرحوا بقى انتو الاتنين ان خطتكم نجحت بعد اذنكم.

ادهم سابهم وطلع وريهام بتنادي عليه
ريهام: ادهم حبيبي استني بكره اعرفك على ست ستها ولا يهمك استني
سليم: مش وقته سيبيه لوحده شويه.

#########################
على خرج من القسم فضل ماشي في الشارع
التاريخ بيعيد نفسه من تاني
بس المره دي ابنه بيدفع الثمن.

رجع لذكرياته القديمه
علي: بابا انت فين؟
سليم: هنا في المكتب تعال
علي: انا اسعد انسان في الدنيا
سليم: خير؟
علي: انا بحب وعايز اتجوز
سليم: بجد؟ ومين بقى سعيده الحظ؟
علي: واحده انت ما تعرفهاش
سليم: ابوها مين او من عيله مين؟
علي: مش عيله حد
سليم: يعني ايه مش عيله حد؟ جايه من بره مثلا؟ مش مصريه؟ ايه شوقتني؟
علي: لا مش كده هيا بنت عاديه واهلها ناس على قد حالهم.

سليم: اوعي يكون قصدك على البنت اللي انت ماشي معاها بقالك فتره دي وجبتها شغلتها عندنا
علي: ايوه هيا دي بالظبط
سليم: انت اتجننت؟ انا قولت دي مجرد بنت هتقضي معاها وقت حلو وتروح لحالها واهو ترميلها قرشين وخلاص
دي اخرها ساعتين في شقه مفروش مش تقولي هتجوزها
علي: انت بتقول ايه؟ انا بحبها وعايز اتجوزها
سليم: انت اتجننت رسمي صح؟ فوق لنفسك
علي: هتجوزها حتى لو غصب عنك هتجوزها
سليم: وريني شطارتك.

اتفاجئ على بان اول حاجه امل اتطردت طبعا من شغلها وخالها كمان اترفد من شغله على الرغم انه شغال في مكان بعيد عن سليم بس نفوذ سليم كان واصل
المصايب بدات ترخ فوق راس امل وعيلتها.

على راح لابوه
علي: انت ليك علاقه باللي بيحصل لامل وعيلتها ده؟
سليم: وهو ايه اللي بيحصل؟
علي: انت اكيد عارف ايه اللي بيحصل
سليم: ههههههه روح لحبيبتك يالا ووريني هتعمل ايه معاها
اه روح الحقها لان زمانهم بيطردوا في الشارع
جري على وفعلا لقاهم بيطردوا في الشارع
ومفهمش ايه اللي بيحصل
علي: امل في ايه؟
امل: انا مش عارفه في ايه؟

انا واتطردت وخالي اتطرد وحتي عياله اتطردوا من مدارسهم ودلوقتي صاحب البيت بيطردنا ومن غير سبب
ام امل: ربنا يسامحه اللي كان السبب
علي: طيب هتروحو فين كده؟
خال امل محمد عبد الله: ارض الله واسعه
علي: طيب تعالو معايا لحد ما تستقروا
اخدهم شقه خاصه بيه كان واخدها لسهره مع اصحابه ولحياته الخاصه
قعدوا في الشقه دي كام يوم لحد ما في يوم الباب خبط وامل فتحت لقت قدامها تلات رجاله طوال عراض
امل: خير في ايه؟

# انتي امل؟
امل: ايوه انا
دخلو وزقوها خالها طلع على صوتها
دخل التلات رجاله وضربوا خالها ومراته وامها وحتي هيا كمان
ضربوهم مش جامد بس ضرب اهانه مش اكتر
مشيوا وبعدها دخل سليم
كانو قاعدين في الارض بيعيطوا
سليم: ده اخره اللعب مع الكبار
خال امل: حضرتك مين؟ وبعدين احنا ما لعبناش مع حد كبير ولا نعرف حد اصلا كبير
سليم: بجد امال انتو قاعدين هنا في شقه مين؟
خال ليلى: ده على ابن صاحب الشغل بتاع امل وبيساعدنا.

سليم: وبيساعدكم ليه؟ لله في لله؟
خال امل: هو انسان محترم
سليم: متعملش فيها اهبل يا راجل انت
انت عارف انه بيحب امل بنت اختك وعايز يتجوزها وده شيئ مش هسمح بيه ابدا
معدش غير ناس من الرعاع هيناسبوني
امل: هو انت السبب في كل اللي حصلنا؟
سليم: برافو وكل اللي حصل ده عينه بس من اللي هعملو فيكم لو ما نهيتيش العلاقه دي
امل: انا بحب على.

سليم: خلاص حبيه براحتك بس على هطرده من بيتي وهحرمه من كل حقوقه وانتو هتترموا في الشارع وعيال خالك دول هخليهم يسرحوا في الشوارع يبيعوا ورد ومناديل
وابقي خلي على ينفعك
يا تبعدي عنه وهعوضكم يا تفضلي معاه وتتشردوا كلكم في الشارع
سابهم ومشي وهما محدش فيهم نطق او كلمها
على اول ما راحلهم وشاف اثار الضرب عليهم وعرف اللي حصل.

قرر انه يفضل مع حبيبته مهما يكون التمن ورجع اتخانق مع ابوه ولم هدومه ومشي وقرر انه يشتغل ويصرف عليهم.

حاول يشتغل بس اول ما يعرفوا اسمه يرفضوه على طول
ابوه حرص انه ما يلاقيش شغل ابدا
على حاول يشتغل في اي مجال بس ما عرفش وصل بيه الحال انه اشتغل بني يشيل طوب على ضهره ويرجع بالليل مهدود ومتعور في كل جسمه وامل بتشوفه تعيط بصمت
وهو يحاول يخفف عنها ويقولها ان اهم حاجه يفضلو مع بعض
بس حتى الشغل ده اتطرد منه
اشتغل جرسون واتطرد اشتغل صبي في قهوه واتطرد
في اي شغل بيشتغل فيه يومين او تلاته بالكتير ويطرد.

اتقفلت كل الابواب في وشه والحمل كتر عليه
وخال ليلى عياله اتشردوا بسببه وامهم بتبصله باتهام صامت
وامل حزينه عل عيلتها اللي بتتشرد بسببها
امها تعبت واخدها المستشفي وملقاش ثمن علاجها فاضطر يروح لابوه
علي: ارجوك كفايه ساعدني اعالج امها
سليم: واساعدك ليه؟ روح انت وريني شطارتك
مش راجل وتعرف تحمي حبيبتك يالا روحلها حب فيها ووريني الحب هيواجه ايه ولامتي هيفضل؟
علي: انت بتقفلها في وشي ارجوك انا مستعد لاي شيئ.

سليم: هعالجها واشغل خالها وارجع عياله المدارس وحتي امل كمان هشغلها بس بشرط
على كان عارف ايه هو الشرط بس خلاص مش بايده حاجه
علي: انا موافق على شرطك
سليم: روح ودعها وارجع
على راح لحبيبته اللي اول ما شافته عرفت من وشه انه خلاص انتهي
امل: ما تقولش اي حاجه! قولتلك انت فين وانا فين؟ وانا ما ارضهالكش انك تتمرمط بسببي انت مش بني ولا صبي انت راجل كبير قد الدنيا دي فارجوك ما توطيش علشاني.

وكفايه عليا قوي انك حبتني بجد
علي: وهفضل احبك لاخر يوم في عمري هحبك كل حاجه هتتصلح اول ما انا ابعد
امل: عيش نيابه عني وعنك. عيش لينا احنا الاتنين مع السلامه).

فاق من ذكرياته ومسح دمعه نزلت غصبا عنه
وقرر ان كفايه كده قبل كده كان صغير وقليل الحيله ومعرفش يدافع عن حبيبته
بس دلوقتي مش هيسمح ان ابنه يعيش كسره القلب والعجز وقله الحيله
لازم يوقف لابوه
روح بسرعه على بيته كان هدوء مسيطر على البيت
طلع جري لاوضه ادهم واتفاجئ من اللي شافه
علي: انت فاكر نفسك بتعمل ايه؟
ادهم: بصلح غلط عملته
اسف.

06-12-2021 04:08 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [14]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية حبيبي المجهول
رواية حبيبي المجهول للكاتبة الشيماء محمد الفصل الخامس عشر

على روح بسرعه على بيته كان هدوء مسيطر على البيت
طلع جري لاوضه ادهم واتفاجئ من اللي شافه
علي: انت فاكر نفسك بتعمل ايه؟
ادهم: بصلح غلط عملته
علي: وايه هو الغلط ده؟
ادهم: اني رجعت مصر ماكنش المفروض ارجع مصر اصلا
علي: طيب وليلي رايها ايه؟
ادهم: سيبتها خلاص
اتصدم على من قرار ادهم وحس بوجع جامد في قلبه لانه جرب وجع الفراق قبل كده ولحد النهارده ندمان وقلبه لسه موجوع.

علي: انت بتهزر صح؟ انت ما ينفعش تسيب ليلى اوعي تفكر انه كام يوم وتنساها ولا كام سنه! ليلى هتفضل جرح مفتوح بينزف في قلبك باستمرار
ادهم: عارف
على بنرفزه وصوت عالي: ممكن تسيب اللي في ايدك وتكلمني عدل
ادهم قفل شنطته وبص لابوه بهدوء شديد
ادهم: افندم
سليم وريهام سمعوا زعيق على وجم على صوته
ريهام: في ايه يا على مالك؟ صوتك عالي ليه؟
علي: اتبسطي يا هانم وروحي اعملي يالا حفله كبيره على نجاحك انك تفرقي بينهم.

ريهام: بكره ينساها وبكره انا اجيبله ست ستها
علي: بكره؟ هههههه هههههههه بجد
شدها من دراعها ودخلها اوضه ادهم
علي: مفيش بكره اصلا ابنك مسافر
ريهام: انت رايح فين؟ هتغير جو يومين وترجع صح؟
ادهم: لا مسافر ومش راجع تاني
انا اتصلت بالكليه اللي كنت شغال فيها وعقدي لسه ساري وطيارتي خلال 6 ساعات بس مش طايق البيت ولا اللي فيه فهروح المطار من دلوقتي ومش راجع تاني
ريهام: كل ده ليه؟ علشانها؟

ادهم: لا مش علشانها؟ علشان ما اتعودت اعيش في جو كله خداع وتخطيط واذيه وكل ده من مين؟ من اقرب الناس ليا
عارفه انا مش فارق معايا موقف سليم باشا هو بالنسبالي غريب لكن المشكله فيكي انتي
انتي بتوجعيني قوي وما ينفعش اخد اي رد فعل معاكي وعلشان كده سايبهالكم خالص
سليم: انت مش هتسافر مكان فاهم؟
ادهم: ايه هتمنعني ولا تحبسني في البيت.

مسك شنطته وزق سليم بعيد عن طريقه وباس امه على راسها ومشي من غير ما يسمع لاي كلمه بيقولوها
على نزل وراه بصمت
ادهم: مالوش لازمه تيجي معايا اطلع ارتاح اليوم كان طويل النهارده
علي: عايز اتكلم معاك اركب هوصلك
ركبوا وفضلو كتير ساكتين محدش فيهم لاقي كلام يقوله
على وقف بالعربيه وركنها على جنب ادهم بصله ولما لقاه ساكت سكت هو كمان وبص لبره
الساعه 2 بالليل الجو هادي والشوارع رايقه.

اتمني للحظه ان ليلى تشاركه وقت زي ده؟
لا لازم يفوق من احلامه خلاص مفيش ليلى
غمض عنيه علشان يمنعهم انهم يخونوه وينزلو دمعه غصب عنه واتنهد بصوت موجوع
ابوه حاسس باللي جواه ولتاني مره يحس بالعجز مره يوم ما خسر حبيبته والنهارده وهو بيخسر ابنه
فجاه عيط بصوت عالي ادهم اتفاجئ بده وللحظه مش عارف يعمل ايه؟ كبيره جدا بالنسباله ان ابوه يعيط وبسببه
ادهم: انا اسف انا اسف انا اسف ارجوك ما تعيطش ارجوك اسف اسف.

علي: انا مش بعيط بسببك انا بعيط من عجزي وقهره قلبي
ادهم: وليه كل ده؟ ليلى فتره في حياتي حلوه وجميله بس الحياه بتستمر وبكره تبقي مجرد ذكري
علي: لا الحياه ما بتستمرش ولا هتبقي ذكري هتبقي وجع ديما موجود لا بيخف ولا بيتنسي
ادهم: لا ده مجرد كلام بكره تتنسي
علي: مش هتتنسي
ادهم: وانت عرفت منين؟ جربت؟ ما تتكلمش في حاجه متعرفهاش.

علي: معرفهاش هههه؟ انا جربت وجعك ده وعيشته كله لحظه بلحظه واحب اقولك انه الوجع هوهو ولا قل ولا خف قلبي بيوجعني بنفس الطريقه اللي وجعني بيها من 30 سنه
اوعي تضحك على نفسك وتقول - هتنسي والحياه هتستمر لانك ولا هتنسي ولا الحياه هتستمر صدقني
ادهم: انت حبيت قبل امي؟ طيب سيبتها ليه؟
علي: غصب عني ربنا يسامح جدك بقى
ادهم: هههه جدي برضه No comments.

علي: وهو في ايه ممكن يتقال المهم ما تسيبش حبيبتك يا ادهم هتندم( حكاله على على حكايته كلها مع امل من يوم مع عرفها لحد ما افترقوا)
ادهم: خساره انك سيبتها بس انا وضعي مختلف انت محسسني ان انا بسيبها بمزاجي
انا مجبر اسيبها زي ما انت اتجبرت تسيب امل
علي: انا مكنش بايدي حاجه اعملها
ادهم: وانا بايدي ايه؟ مره هزقوها ومره سجنوها هستني لحد ما ينفذ تهديده ويقتلها ولا يبعتلها بلطجيه يغتصبوها؟بايدي ايه؟

علي: اتجوزها وخدها معاك
ادهم: عايزني اتجوزها واخدها من اهلها وبيتها وحياتها واخدها بلد اجنبيه ما تعرفش فيها حد لا طبعا ليلى عمرها ما هترتاح بره ابدا انت ليه ما اخدتش حبيبتك بره وسافرت؟
علي: مكنش وضعي زيك
مكنش عندي شغل او فلوس كل حاجه كانت بتاعت ابويا وانا كنت الشاب الروش المتكل على ابوه لسه ما اشتغلتش ومن غيره ولا حاجه
ادهم: وما اشتغلتش ليه واعتمدت على نفسك؟

علي: لانه قفلها في وشي حاولت واشتغلت فعلا بس اكتر شغله فضلت فيها كانت 3 ايام وبعدها بتطرداشتغلت كل شيئ بني جرسون صبي قهوه صبي ميكانيكي كل حاجه ممكن تخطر في بالك
ادهم: كنت اخدتها وسافرت بعيد عنه زي ما انت بتتطلب مني انا دلوقتي
علي: سبق وقلتلك انها كانت مرتبطه بخالها
خالها هو اللي تولاها بعد موت ابوها وفتحلها بيته هيا وامها وابويا لما اتدخل اذاه هو كمان طرده من بيته وشغله وشرد عياله.

فلو اخدتها هيا هما هيتبهدلو لان ابويا مش هيسيبهم في حاله وفي نفس الوقت مكنتش اقدر افتح بيت واخدهم كلهم
لو انا وهيا بس مكنتش اترددت ابدا حتى لو هناكل طقه ونجوع طقه لكن خالها وعياله ذنبهم ايه؟
كانت هتبقي انانيه مني ساعتها
كان لازم ابعد علشانهم كلهم
ادهم: وده نفس اللي انا بعمله لازم ابعد
انا اسف انك افترقت عن حبيبتك بس انا غيرك وماتحسش بتانيب ضمير انا مش زعلان منك في حاجه
علي: ادهم انا.

قاطعه: ما تقولش حاجه تاني كفايه يالا هسيبك انا وانزل ابقي تعال زورني لاني مش هنزل هنا تاني سلام
نزل من العربيه ودخل المطار يستني طيارته
انتظار طويل وممل.

على مش عارف يعمل ايه او يتصرف ازاي؟
الساعه قربت على 4 الفجر ابنه هيسافر
مفيش غيرها ممكن تقنعه انه ما يسافرش لازم يروحلها بسرعه ازاي مفكرش فيها لحد دلوقتي؟
راح خبط على بابهم وكله قام مفزوع من نومه
قام خالد بسرعه يفتح الباب واتفاجئ لما لقي على قدامه
علي: اسف يا ابني اني باجي في وقت متأخر بس الموضوع ما يحتملش التاخير
خالد: يعني ما يتاخرش ساعتين تلاته لحد ما النهار يطلع؟

علي: لا ساعتها هيكون خلاص فات الاوان
عم فتحي: يا ابني اتعلم الذوق وافتح الباب اتفضل يا سعاده البيه اتفضل
علي: متشكر واسف مره تانيه
عم فتحي: لا ولا يهمك خير؟
علي: عايز اتكلم مع ليلى بسرعه
ليلى خرجت من اوضتها وشكلها يغني عن اي كلام
ليلى: عايز مني ايه؟ سيبوني في حالي بقى
خالد: اديك سمعت اهوه
علي: ادهم مسافر ومش هيرجع تاني وانا عارفه لو سافر يا ليلى فعلا مش هيرجع ساعديني اخلي ابني جنبي ارجوكي.

خالد: وهيا هتعمله ايه يعني ماهو رمالها دبلته ومشي؟
علي: انتي الوحيده اللي تقدر تمنعه
انتي الوحيده اللي ممكن يسمعلك
ليلى: بيتهيألك انا قلتله خليك وما تسيبنيش بس ما سمعليش
علي: لانه خايف عليكي مهزوز وفاقد ثقته في نفسه وانتي لمتيه على اللي حصلك كلكم لمتوه مع انه حصل غصب عنه
حسستيه انك فقدتي ايمانك وثقتك فيه
حسستيه انك فقدتي الامان وده مفيش راجل هيقبله ابدا.

لو هو مش هيقدر يحسس شريكته بالامان ويقد يحميها يبقي ساعتها لازم يمشي
خالد: ماهو ده اللي حصل هو معرفش يحميها
ومش هينفع يقف قصاد امه وجده ويعلنها حرب فقراره صح
علي: بمجرد ما يتجوزا كل الحروب دي هتقل واول ما يخلفوا هتنتهي كل العداوات ومش هيبقي غير الحب وبس
صدقيني يا ليلى ما تضيعهوش من ايدك
انتو الاتنين هتتعذبوا كتير بعيد عن بعض
ليلى حبيبك محتاجلك اكتر من اي حد.

ليلى: لو محتاجلي كان فضل جنبي مش يسيبني وكمان هيسافر
لو ده قراره يبقي خليه يسافر
على: انت سمحتيله يمشي
ليلى: لأ هو مشي لوحده
علي: لما يشوف في عنيكي خوف ولوم لازم يمشي
ليلى: كنت عايزني اعمل ايه؟؟
علي: كان المفروض تفضلي في حضنه وتضميه وتقوليله انكم مع بعض مهما يحصل وانكم اقوي طول ما ايديكم في ايدين بعض
كان لازم ترجعيله ثقته في نفسه
كان لازم تقوليله انه هو الامان بالنسبالك.

كان لازم تفهميه ان ثقتك فيه عمرها ما اتهزت
ابدا ومهما يحصل هتفضلي معاه
ده اللي كان لازم تعمليه
الوقت بيعدي قرري هتسيبيه يمشي ولا هتتمسكي بيه؟

في المطار بينادوا على الطياره بتاعت ادهم
اخيرا وقت الانتظار خلص وهيسافر من تاني
مسك شنطته وقام بكسل رايح يدخل
لسه قدامه اجراءات يخلصها
بقاله ساعتين قاعد ليه ما دخلش جوه وفضل بره في صاله الانتظار؟ ليه مستني لاخر لحظه؟ قلبه مستني مين يجيله؟ ليلى ما تعرفش انه مسافر اصلا طيب مستني ليه؟
لازم يقوم ويدخل لازم
قام ومشي ووقف قدام الباب خلاص مفيش رجوع خلاص حياته هنا انتهت.

ادهم ادهم ادهم
معقوله ده صوتها ولا بيتهياله؟
اكيد بيتهياله اكيد لا زم يكمل وما يبصش وراه
ادهم هتسيبني بجد؟
لا ده بجد مش حلم بص وراه وشافها
ليه جيتي يا ليلى كده صعب انه يمشي؟ ليه بتصعبيها قوي كده؟؟
وقف مكانه ولا قادر يمشي ولا قادر يروحلها ومش عارف يعمل ايه؟
### اباشا هتعدي ولا ايه؟ افتح الطريق لو سمحت
ادهم اتضطر يتحرك من مكانه
ادهم: ايه اللي جابك يا ليلى وجيتي ليه؟

ليلى: انت بجد مش عايز تشوفني تاني؟ بتروح لبعيد قوي كده ليه؟؟ علشان معرفش اوصلك؟ ليه بطلت تحبني؟
ادهم: انا عمري ما بطلت احبك ابدا ولا هبطل
ليلى: طيب بتسيبني ليه؟
ادهم: لاني مش عارف افضل! خايف عليكي تتاذي بسببي مش هستحمل لو جرالك حاجه ومش هخاطر بيكي
ليلى: انا هموت لو سيبتني دي مش اذيه؟ وبايدك انت
ادهم: كده ارحم صدقيني.

ليلى: انا عندي اموت ولا اني اعيش من غيرك انت فاهم؟ يوم واحد في حضنك احسن عندي من مليون سنه بعيد عنك
ادهم: ما تصعبيهاش يا ليلى اكتر ماهي صعبه
ليلى: خليك في حضني خليك معايا
ارجوك ما تحرمنيش منك ومن حضنك
ادهم: ارجوكي انتي سيبيني امشي وانسيني
ليلى: حد بينسي روحه؟ انت روحي وعقلي وكياني كله انت الاول والاخير
ادهم: ارجوكي يا ليلى كفايه
انا بحبك وهفضل احبك على طول.

ودلوقتي مع السلامه ارجعي بيتك وعيشي حياتك وانسيني
ليلى: اد
ادهم: هششش خلاص انسيني سلام
لف وشه ومشي ودمعه فرت غصب عنه مسحها بسرعه قبل ما يعترف هو بيها
مرضيش يبص وراه لانه لو بصلها هيرجع
مشي وهو ماشي سمع.

06-12-2021 04:09 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [15]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية حبيبي المجهول
رواية حبيبي المجهول للكاتبة الشيماء محمد الفصل السادس عشر

ادهم لف وشه ومشي ودمعه فرت غصب عنه مسحها بسرعه قبل ما يعترف هو بيها
مرضيش يبص وراه لانه لو بصلها هيرجع
مشي وهو ماشي سمع حد بينادي عليه
يا استاذ انت يا استاذ كابتن
ادهم بص لظابط الامن
ادهم: افندم
الظابط: الانسه اللي كانت معاك
ادهم بص ناحيتها ويدوب هيقول مالها لاقاها واقعه في الارض والناس بدؤا يتلموا عليها
جري عليها حاول يفوقها
ادهم: ليلى ليلى فوقي فوقي علشان خاطري.

بيبص حواليه لمح ابوه داخل واول ما شافه جري عليه
علي: ايه اللي حصل مالها؟
ادهم: معرفش مالها وقعت مره واحده
علي: طيب شيلها مستني ايه نطلع بيها على اقرب مستشفي اه صح طيارتك! طيب حطهالي في العربيه وانا هاخدها وانت الحق طيارتك
ادهم شالها واخدها لعربيه ابوه حطها على الكنبه ورى وبيبصلها
علي: ادهم مش هتلحق طيارتك سيبها خلاص انا هخلي بالي منها
ابوه شد الباب من ايده وقفله وادهم واقف مش مستوعب ايه اللي بيحصل.

علي: ادهم
ادهم بص لابوه بنظره تايه
علي: طيارتك روح انت سامع النداء الاخير
ادهم وقف لحظه: في داهيه الطياره يالا على المستشفي لازم اطمن عليها الاول مش هينفع امشي واسيبها كده
ابوه ابتسم وركب العربيه وعجبته فكره ليلى وطريقتها انها تخلي ادهم موجود
ادهم ركب واخد ليلى سندها عليه
وابوه ركب وبيسوق
ادهم: بسرعه يا بابا لو سمحت هيا مش بتفوق نهائي
علي: عايز يطمنه انها ممكن تكون عملت كده علشان يفضل وبس
ادهم: فين شنطتي؟

علي: شنطتك؟ اهي على الكرسي جنبي
شدها ادهم وطلع منها البرفان بتاعه وحاول يفوق ليلى بس مش بتفوق
هنا على قلق هو كان فاكر انها بتمثل مش بجد
علي: هيا مش بتفوق ليه؟
ادهم: معرفش هيا كانت تعبانه وانت جايبها؟
علي: لا كانت بس منهاره من بعدك عنها لكن مش تعب معرفش يا ادهم
ادهم: طيب بسرعه وحياتك وكلم المستشفي قولهم ان احنا على وصول
ادهم: نتصل باهلها نقولهم؟
علي: لا نقولهم ايه لما حتى نوصل ونطمن عليها الاول.

اخيرا وصلوا المستشفي ادهم شالها ونزل والدكاتره قابلوه واخدوها منه
وقف ادهم وابوه في قلق وخوف وترقب مستنين حد يطلع يطمنهم عليها
اخيرا طلع دكتور جريو عليه
ادهم: مالها في ايه اللي حصلها!؟ اتكلم
علي: ادهم اهدي واديله فرصه يتكلم اصلا.

الدكتور: الاول لازم نعرف منكم ايه اللي مرت بيه اليومين اللي فاتوا وايه اللي وصلها للمرحله دي؟
ادهم: مرحله ايه وحالتها ايه؟ ما تتكلم على طول
الدكتور: اولا اغمائها نتيجه لعدم تغذيه يعني بقالها يومين على الاقل ما اكلتش حاجه بمعني ما اكلتش نهائي ده غير انها حالا في حاله صدمه ودخلت في انهيار عصبي
ايه اللي حصلها وصلها لده؟

ادهم بعد خطوه ووقعد على اقرب كرسي وحط راسه بين ايديه هو عارف ان هو اللي وصلها للمرحله دي
هو بيقضي عليها بايده
علي: طيب هيا فاقت؟
الدكتور: لا احنا ركبنالها محاليل علشان نغذيها ونعملها ارواء لانها داخله في مرحله جفاف وده لو استمر هيأثر على الكلي لانها تقريبا وقفت عن العمل بتاعها ولازم تشتغل تاني علشان ما يحصلش مضاعفات اكتر
اما الانهيار بقى فلازم نعرف سببه علشان نقدر نعالجها.

هيا حالا مستقره ومخدره واول ما النهار يطلع هيجوا دكاتره الطب النفسي وهيحتاجو يتكلموا معاكم الاول
حضرتكم علا قتكم بيها ايه؟
علي: ابني خطيبها وانا والده
الدكتور: امال اهلها فين؟
علي: هبلغهم حالا انا قلت بس نطمن الاول عليها
على اتصل بخالد وبلغه باللي حصل وخلال نص ساعه كان خالد ومحمد موجودين ورفضوا يبلغو حد من البنات في الفجر ده
خالد اول ما شاف ادهم جري عليه ومسكه من هدومه.

خالد: عملت فيها ايه تاني؟ ارتحت دلوقتي ارتحت؟ انت طلعتلنا منين هاه؟
ادهم سايبه ومش بيحاول يدافع عن نفسه او يرد حتى
محمد وعلي شدوا خالد بعيد عنه
علي: اهدي بس شويه يا خالد ومش وقته الكلام ده مش وقته
محمد: مالها وايه اللي حصل؟
علي: اغمي عليها واحنا في المطار وجبناها على هنا والدكتور قال انها ما بتاكلش ومفيش اي غذا وصلها نهائي وده سبب الاغماء
خالد: تاكل؟ تاكل ازاي وفي حد سادد نفسها عن الاكل وعن الدنيا كلها.

محمد: لازمته ايه الكلام ده اسكت بقى شويه
وبعدين مش هو اللي قالها تعمل في نفسها كده ( بص لعلي) وايه كمان؟ حاسس ان لسه في باقي لكلامك
علي: عندها انهيار عصبي
خالد: ومين اللي جابهولها؟ حاجه ما سمعتش عنها غير في المسلسلات.

ادهم: هو انت متخيل ان انا مش بتعذب وبموت من جوايا بسبب اللي حصل ده؟ انت متخيل ان مش موجوع زيهاويمكن اكتر؟ بايدي ايه اعمله وما عملتوش؟ قولتلي ابعد عنها واديني سمعت كلامك وبعدت ودي النتيجه اهي
خالد: يعني ده بسببي انا دلوقتي هاه!؟
علي: انتو بتتكلموا في ايه؟ هو يهم مين السبب دلوقتي ولا هيفرق في ايه؟ السبب الظروف اللي احنا كلنا فيها كل الموجودين هنا ليلى مهمه بالنسبالهم وده المهم.

خناقكم مش هيحل حاجه بالعكس لو فاقت وسمعتكم هتتدهور زياده ده اللي عايزينه؟
سكتوا هما الاتنين وكل واحد قعد في مكان بعيد عن التاني
اول ما النهار طلع بلغ اخواتها وابوها وجم كلهم المستشفي وقعدوا جنبها مستنينها تفوق
ادهم فضل قاعد بره ومرضيش يدخل عندها اوضتها ابدا
ادهم خلي ابوه يروح يرتاح شويه واول ما وصل البيت وشاف ريهام وسليم قاعدين
ريهام جريت عليه
ريهام: ابني سافر خلاص؟!

علي: وانتي ابنك يفرق معاكي ولا بتهتمي بيه حتى؟
ريهام: ايوه طبعاانا بعمل كده علشان مصلحته مش عايزاه يندم ابدا
علي: والله لما يعمل اللي هو عايزه ويطلع غلط احسن مليون من اننا نحاربه بالشكل ده ونهدله احلامه ونكرهه في الدنيا واللي فيها
سليم: انت لما تشوف ابنك بيعمل حاجة غلط لازم توقفه.

علي: لو ابني بيعمل غلط هنصحه واقوله ان ده غلط وهسيبه يجرب بنفسه وبعدين ده لما اكون بجد بميز بين الغلط والصح مش قاعد في برج وببص للناس من فوق وبصنفهم زي ما انا عايز كأن الناس مخلقوين عبيد وانت حاجه تانيه
سليم: انت تقصد ايه بالكلام ده؟
علي: انت فاهم اقصد ايه كويس! معترضين ليه على ليلى علشان بنت عاديه وفقيره؟ وايه يعني بس هيا دي اللي هتعرف تحافظ عليه وتسعده؟

سليم: زي ما انت كانت هتحافظ عليك الشحاته اللي كنت تعرفها؟
علي: انت زي ما انت مش هتتغير ابدا
سليم: واتغير ليه انا كده كويس
علي: طالما انت كده كويس يبقي لو سمحت روح بقى بيتك ومالكيش دعوه بيا او بابني
سليم اتصدم بالكلام اللي سمعه وريهام كمان
ريهام: عيب كده انت بتقول ايه يا على؟ عمي هو مش قصده هو بس تعبان علشان ابنه.

علي: لا مش تعبان وعارف انا بقول ايه وكلمه زياده منك هتخرجي معاه فاهمه؟ الظاهر ان سكوتي واحترامي ليكي نساكي نفسك وخلاكم افتكرتم اني ضعيف وشخصيتي ضعيفه لا فوقوا بقى انتو الاتنين
انت النهارده اخر يوم ليك هنا اتفضل روح بيتك ومالكيش دعوه باي شيئ يخص ابني لا من قريب ولا من بعيد وقسما بالله لو اتدخلت في شيء يخصه ولا عملت حاجه تضايقه.

لاحجر عليك واضربلك كام شهادة انك مجنون احبسك في دار مسنين ولا مستشفى مجانين
انا سكتلك كتير بس زمان كنت فعلا ضعيف لكن دلوقتي لا
وانتي لو ما اتلميتيش وقمتي بدورك كأم وبس فرحانه لابنها قسما بالله لاطلقك بالتلاته وابعتك بيت ابوكي
ولعلمك ادهم ما سافرش وهو حاليا جنب ليلى وهيتجوزها فاهمين ولا افهمكم؟

وانتي لو مش عاجبك سيبي البيت واهي عروسه ادهم تيجي مكانك وتبقي هيا هانم البيت يا اما تتلمي وتجهزي لابنك فرح محصلش
وزي ما ابنك سبق وقالك اختاري بنفسك
ودلوقتي انا طالع انام ومحدش يصحيني فاهمه؟ اصحي الاقيك مشيت على بيتك
سابهم وطلع فعلا نام بس النوم لمرتاحي البال.

ليلى لسه ما فاقتش وماجده قاعده جنبها وادهم بره الاوضه رايح جاي ولا بيهدي ولا بيقعد هيتجنن من القلق عليها
ماجده خرجتله بره
ماجده: طيب ادخل جنبها واقعد
ادهم: معلش انا كده كويس ادخلي انتي ارتاحي شويه ولو عايزه تقفلي ستاره الشباك علشان ترتاحي اقفليها
ماجده: وانت هتتطمن عليها ازاي لو قفلتها؟
ادهم: ما تشغليش بالك بيا
ماجده: وانت كمان ما تشغلش بالك بيا
قربت منه ماجده ومسكت ايده.

ماجده: ما تلومش نفسك على اللي حصل انت مالكش ذنب
ادهم: امال الذنب ذنب مين بقى؟ انا كان لازم ابص لبعيد بس كنت اناني مفكرتش غير في نفسي وبس
ماجده: والحب ايه غير انانيه؟ انت بتحبها وعايزها مهما يكون الثمن وهيا كمان
تبقي انانيه فعلا لو الحب ده من طرف واحد لكن انتو الاتنين بتحبوا بعض.

ادهم ما تخافش عليها ليلى قويه وهتلاقيها فاقت وتصوت علشان نخرجها من هنا انت عارف انها مجنونه انت بس هاتلها علبه شوكولاته زي اللي جبتهالها قبل كده وهيا هتقوم تتعلق في رقبتك
صح مش انت غني؟
ادهم: اه وبعدين؟
ماجده: من ساعت ما اكتشفنا انك غني وانت مجبتلهاش شوكلاته خالص ليه؟ ولا كان في الاول علشان المفروض بقى انك فقير بس مش مستخسر حاجه في حبيبتك؟

ادهم: لا والله ابدا بس انت شايفه الظروف عامله ازاي الحادثه بتاعتي وبعدها خلافها مع ماما والمشكله اللي حصلت واهو دلوقتي اهو
تتطلع بس من هنا وانا هفرشلها الارض شوكولاته مش علبه بس
حست فعلا ان هو بيحب اختها سابته ودخلت جنب اختها
على راح شغله الصبح ورجع اخر النهار البيت يغير وينزل لادهم يطمن عليه
اول ما دخل البيت شاف سليم وريهام
علي: انت لسه قاعد ليه؟
ريهام: وبعدين يا على معاك؟

علي: ما تدخليش في اللي مالكيش فيه واتفضلي اطلعي اوضتك
ريهام: افندم؟
علي: ايه ماسمعتيش؟ اطلعي اوضتك وبسرعه اتفضلي
اول مره على يزعق في ريهام وهيا خافت وطلعت فعلا اوضتها
سليم: عايز تقول ايه ومش عايز مراتك تسمعه؟
علي: عايز اقولك ان انت كنت غلط ولسه لحد النهارده مازلت مصر تغلط هديت حياتي قبل كده وجاي دلوقتي تهد حياه ابني
سليم: انا بعمل اللي انا شايفه صح؟ والبنت دي مكنتش هتسعدك وانت متجوز ستها.

علي: مين قالك انها مكنتش هتسعدني؟ تعرف انا لسه لحد النهارده بحبها ومفتقدها في حياتي ومعرفتش احب غيرها ابدا
الحياه بيني وبين ريهام بارده عمري ما حبتها ابدا وحتي هيا كمان ماحبتنيش وبعدين عمرنا ما اتفقنا ابدا
سليم: انت معرفتش تحبها ما تجيبش الغلط عليا وبعدين عيبها ايه ريهام هاه؟

علي: انها من نوعيتك النوعيه اللي بتبص للناس من فوق، النوعيه اللي كل همها لبست ايه وده من تصميم مين؟ النوعيه اللي كل يوم والتاني حفله وسهر وبس! النوعيه اللي مرضتش تخلف تاني بعد ادهم علشان تخنت كام كيلو وجسمها هيبوظ؟ تعرف انا كان نفسي يبقي عندي كذا عيل مكنتش عايز ادهم يبقي وحيد زيي انا بس للاسف اختيارك خلي ابني وحيد ودلوقتي جاي تعيده من الاول وجديد وتختارله واحده نفس نوعيه ريهام؟ ده مش هسمح بيه ابدا فاهم؟

ودلوقتي اتفضل السواق بره هياخدك لبيتك
حسين يا حسين
حسين جه يجري: ايوه يا افندم
علي: سليم باشا رايح بيته وصله
حسين: حاضر يا افندم حضرتك اتفضل
سليم: على انا عملت كده حب في حفيدي
علي: انت ما تعرفش تحب اصلا
سليم: انت حرمتني منه طول عمره وسافرته بعيد عني كتير ما تحرمنيش تاني منه.

علي: ايوه بعدته عنك علشان ما تربيهوش على الفوارق وانه فوق البشر واديني اهوه رجعته وخليته يقف جنبي واخيرا حب وهيستقر جيت انت هديت كل حاجه
سليم: ادهم حفيدي ومعنديش غيره ارجوك خليني جنبه
علي: اسف انت ما بتعرفش تفضل جنب حد انت بس بتعرف تدمر كل حاجه جميله
سليم: لا يا على انا بحبه وعايز مصلحته وانت كمان بحبك وعملت اللي عملته بدافع الحب
علي: حب؟ اللي بيحب ما يأذيش انت دمرتني ودمرت امل وبهدلت عيلتها وشردتها.

حب ايه اللي بتعمل بدافعه اوعي تظلم الحب معاك اتفضل امشي وياريت ما تجيش تاني
ادهم لو حب يشوفك هيجيلك بس ما اعتقدش انت هتموت وحدك لانك معندكش حد بيحبك بصدق كل اللي حواليك عايزين فلوسك
هو ده الوسط اللي انت محاوط نفسك بيه خليه ينفعك لكن سيبني انا وابني في حالنا
وسيب ادهم يعيش في حضن حبيبته اللي حبته وهيا فاكره انه فقير وراضيه تعيش معاه في عشه حتى
اتفضل روح مملكتك واشبع بيها.

سابه وطلع وهو مشي مع حسين يوصله وحس انه عجز قوي وانه فعلا وحيد قوي.

اخر النهار الكل اتجمع عند ليلى اخواتها خالد ومحمد وناديه وماجده وحتي كمان اصحابها سمر وهبه وشرين ووفاء
وادهم مازال مصر يفضل بره مش عايز يدخل
الدكتورة النفسيه جت وطلبت ان الكل يخرج ويسبوها ترتاح بس رفضوا وقالولها ان هما هيخرجوها من حالتها بس تفوق
ليلى هنا بدأت تفوق والدكتوره جنبها بتكلمها
ليلى فتحت عنيها وبصت لكل اللي حواليها بذهول كانها متعرفهمش او اول مره تشوفهم.

كله بيكلمها وبيعرفها بنفسه وهيا بتبصلهم
الدكتورة: ليلى انا الدكتوره هاله سامعاني؟
قولي اي حاجه
ادهم طبعا واقف على الشباك هيتجنن عليها
ليلى دموعها نزلت واحده واحده
ليلى: سافر سابني وسافر سابني لوحدي
الدكتورة: مين؟ بتتكلمي عن مين يا ليلى؟
الدكتورة قربت وحاولت تمسك ايديها بس ليلى مره واحده صرخت
ليلى: ابعدي عني انتي عايزه ايه مني؟ ابعدوا كلكم عني مش عايزه حد هنا ابعدوا
الدكتوره طلبت حقنه مهدئه والممرضه جابتها.

وحاولو يكتفوها علشان يدوها الحقنه بس مقدروش وهيا بتصرخ اكتر واكتر اخواتها كمان بيساعدوهم يكتفوها
ليلى بتصرخ وبتنادي على ادهم وبتنادي عليه
وبتقاومهم البنات دموعهم نزلت عليها
ليلى: ادهم؟ ادهم سيبتني ليه لوحدي؟ سيبتني ليهم؟ ادهم ادهم
هنا ادهم ما استحملش تكتفيهم ليها كده ودخل عندهم
ادهم: ابعدوا عنها كلكم ابعدوا
زقهم بعيد كلهم وهو اخدها في حضنه
الدكتورة: احنا لازم نديها الحقنه وبعدين انت انت مين انت؟

ماجده: ده ادهم
ادهم: هششششش اهدي يا ليلى انا اهو جنبك انا ما سافرتش يا حبيبتي انا جنبك
ليلى بتعيط: ادهم عايزه ادهم هاتولي ادهم
ادهم: ليلى انا اهوه جنبك
ليلى: انتو مش عاييزني اروحلو ليه انا عايزه ادهم
ادهم بص للدكتورة باستفسار
الدكتورة: لازم تاخد الحقنه المهدئه
ادهم وافق وهو بنفسه مسك ايد ليلى اللي استسلمت تماما بين ايديه وكان عقلها الباطني حس بالامان بين ايديه.

الممرضه اديتها الحقنه وبدات ليلى تغيب عن الوعي وهيا بتنادي على ادهم
ادهم حطها في السرير براحه
ادهم: هيا مش عارفاني ليه؟؟
الدكتورة: لانها مش شايفاك حاليا بس هيا سكتت معاك وده معناه ان جزء منها حاسس بيك. دلوقتي انا لازم اعرف كل حاجه حصلت وصلتها للحاله دي وليه بتنادي عليك
ادهم: انا مش هسيبها لوحدها
الدكتورة: هيا مش لوحدها وبعدين مش هتفوق قبل 4 ساعات على الاقل وبعدين دي خطوه مهمه في علاجها.

ادهم حكي للدكتوره كل اللي حصل ورجع لليلي تاني ومستنيها تفوق
طلع النهار وهيا لسه نايمه الكل روح وهو اللي فضل جنبها وبدري ماجده جتلها لقتها لسه نايمه وادهم جنبها على الكرسي نايم
استغربت من كميه الحب اللي جواه
ليلى بتفوق اهوه ولسه بتنادي على ادهم
ادهم صحي على صوتها
ادهم: ليلى حبيبتي انا جنبك اهوه انا اسف اني مشيت كنت غلطان بس اوعدك مش هسيبك تاني بس انتي قومي وارجعيلي.

ليلى بصتله وهيا ساكته وهو بيسال نفسه اذا كانت عرفاه ولا زي امبارح هتقوم تصرخ.



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 7006 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 4069 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 3103 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 2977 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 3423 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، حبيبي ، المجهول ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 01:02 صباحا