أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية صدفة القدر

في إحدى أحياء القاهرة تعيش نور مع والدتها في منزل بسيط للغاية و عند شروق الشمس و أعلنها عن اشعتها الذهبية، استيقظت لكي ت ..



13-11-2021 12:31 مساء
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 

t21918_3813

في إحدى أحياء القاهرة تعيش نور مع والدتها في منزل بسيط للغاية و عند شروق الشمس و أعلنها عن اشعتها الذهبية، استيقظت لكي تنجز أعمالها اليومية (نور فتاة بسيطة جدا تعيش مع والدتها التي انفصلت عن والدها منذ أعوام كثيرة و هي جميلة تمتلك عيون باللون الرمادي تشبه عيون القطط و بشرتها البيضاء مثل الثلج و شعرها اسود يصل إلى منتصف خصرها و تبلغ من العمر عشرون عام، طالبة بكلية الهندسة).

انتهيت نور من تحضير الفطار و ذهبت غرفة والدتها
قائلة بابتسامتها الهادئة : ماما يلا اصحى عشان انا حضرت الفطار
إحسان بحنية: طيب يا حبيبتي هقوم أهو و يلا عشان تفطري و تنزلي جامعتك
نور بتردد: ماما انا كنت عايزة اقولك على حاجه
إحسان باستفهام :مالك يا بنتي؟

نور:مفيش بس كنت عاوزه احجز الرحلة انا وندي بتاعت اسكندرية و هبات هناك يومين بس
إحسان برفض :يا بنتي بيات برا لا مينفعش متنسيش ابوكي وأخوك دول سابوكي ليا بالعافية
نور بحزن يا ماما انا مش بخرج خالص ولا بروح في حته هو الجامعة والشغل وخلاص كدا
إحسان شعرت بأن ابنتها عانت أكثر من اللازم، فهي تعيش بحي بسيط و والدها يعيش بقصر كبير مع زوجته و أخيها
إحسان بعد قليل من الصمت : موافقة يا حبيتي
نور وقد طبعت قبله علي رأس والدتها ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي
وذهبت نور الي جامعتها لتبدأ يومها كالعادة وقابلت ندي
ندي :يلا نروح نقعد في الكافتيريا
-يلا.

ندي بتساؤل:هااا طنط وافقت
نور بثقة :طبعا يا بنتي اقنعتها
نددي:طيب يلا بقا عشان نطلع المحاضرة وبعدين نروح نحجز الرحلة بكرة اخر يوم اصلا
لكن يا تري ماذا يخبي القدر لهم في مدينة الإسكندرية؟
فصول نوفيلا صدفة القدر
نوفيلا صدفة القدر للكاتبة أسماء صلاح الفصل الأول

في الاسكندرية عروس البحر المتوسط وتحديدا في قصر الجندي قصر أقل ما يقال عليه روعة من حيث التصميم والأثاث الفاخر
كانت تجلس الفتاتان مريم وفرح لتشاهدان التلفزيون
مريم بتأفف: افوووو يا بنتي انا اتخنقت الواحد مش بيخرج برا القصر انا زهقت جدا حتى اخواتك مش بنشوفهم علي طول اليوم في الشركة والفندق يا اما برا برضو عشان الشغل واحنا محبوسين هنا زي الكلاب
فرح ببرود: عادي يعني هنخرج نعمل ايه؟

مريم بحزن: ايوووه يا اختي ما انتي طول النهار برا فالشغل لكن قاعدة هنا حتي الجامعة بنزلها بالعافية
فرح ههههه انتي هتحسديني ولا أي كلها سنة وهتتخرجي يا اختي
زمت مريم شفتيها بحزن و قالت: أكون خللت في البيت بقا
فرح بطريقتها المستفزة كالعادة: طب اسكتي بقا عاوزه اسمع الفيلم واطلع انام
مريم بغضب: انا طالعة انام تصبح علي خير يا اختي
وطبعا فرح كالعادتها لم تعطها رد وأكملت مشاهدتها بكل هدوء.

في أحدي احياء الراقية بالقاهرة
تحديد قصر محمد الحسيني، تجلس سيدة في الخمسين من عمرها
حسين: مالك يا فريدة؟
فريدة بصوت باكي: احنا معملناش حاجة لكل دا انا اتجوزت انا وانت و في الاخر عيالي بعدوا عني، حتى مريم و فرح بقالي خمس سنين مش بشوفهم
رتب محمد علي يدها قائلا: انا هتصرف يا حبيبتي و كمان اتفقت مع على لما يجوا القاهرة، يخلي مريم و فرح يزوركي
فريد بامتنان: ربنا يخليك ليا ياحبيبي.

محمد: طب أنا همشي عشان الشغل يا حبيبتي.

كان يجلس في مكتبه شارد الذهن يفكر في حياته، قطع شروده دخول على
على بدهشة سرحان في ايه؟
-و لا حاجه يا على
تنهد على بحزن و قال أنسي يا اخويا اللي حصل دا بقاله 15 سنة خلاص والحمد الله احنا وصلنا لأحسن
رامي برضا: الحمد الله
على بتساؤل: هتروح ولا؟
رامي ورايا كام حاجة كدا هخلصها الأول وبعدين هروح علي الفندق.

صباح اليوم التالي
استيقظت نور الساعة 4 فجرا ذهبت الي المرحاض توضأت وصليت وأرتدت ملابسها وذهبت الي غرفة والدتها لكي تتطمن عليها
وخرجت من المنزل لكي تقابل ندى و يسافروا
و لكن ماذا سوف يحدث في تلك اليومين فالحياة تتغير من دقيقة لآخري بل من الثانية لأخري يتغير حالنا لكن هناك من يتغير للأحسن وهناك من يتغير للأسوأ...

وصلت نور وندي الي الاسكندرية
مشرف الرحلة: يلا يا شباب دا الفندق اللي هنقعد في وطبعا كل واحد براحته اللي حابب يتفسح أو يقعد علي البحر تمام واتفضلوا كل واحد على غرفته و وهنتحرك من هنا الفجر يوم الاتنين
أنهي المشرف كلامه وبعد كدا دخلوا الي الفندق وكل واحد ذهب الي غرفته
نور: يلا بقا ننزل
ندي: لا ننام شوية بس لسه الساعة 9 ننزل علي الغدا انا اتفقت معاهم
نور: طيب.

رامي: ايه يا غادة مجتيش ليه؟
غادة ( السكرتيرة بتاعت رامي لديها جمال بسيط ولكن ملابسها الفادحة تجعلها مثيرة وتتمنى أن تجعل رامي يحبها )
غادة بتوتر: انا خلاص داخلة الفندق أهو وأستاذ كرم كلمني وبعد ساعة هيكون هو والعملاء في انتظار حضرتك علي الغدا تحت
رامي بحدة: تمام ثم أغلق الخط.

في القصر
مريم: ما تاخدني معاك يا علي
علي: مش هينفع يا مريم انا عندي شغل
مريم بحزن طيب
وصل علي الي الفندق وذهب الي المطعم الخاص به
وجد غادة تجلس علي الطاولة الغدا
علي: أي غادة رامي منزلش ليه؟
غادة: قالي 10 دقايق وينزل حضرتك وأستاذ كرم علي وصول خلاص.

نور بتأفف: يا بنتي بقا يلا قومي الساعة بقيت 3 خلاص
ندي صوت ناعس: حاضر هقوم أهو
نور: انا كلمت هند ومروة وهاني وأحمد وهما نزلوا أهم انجزي بقا انا جعانه
جلس كل من مروة وهاني وأحمد وهم زملاء نور وندي علي الطاولة المجاورة لي رامي وعملاءه
رامي بحدة: غادة هو انا مش قولت مفيش حد يبقي في المطعم غيرنا أي الناس اللي قاعدة دي؟
غادة بتوتر بالغ: أستاذ رامي أصل دول رحلة وكدا وانا قولت لأستاذ كرم وقالي تمام.

رامي بعصبية: انسة غادة انا اللي مشغلك والفندق دا بتاعي انا مش أستاذ كرم وبعد كدا أي حاجة انا اللي أحكم فيها مفهوم
غادة بخوف: مفهوم يا فندم
وصلوا العملاء الي المطعم وصافحهم رامي
رامي أهلا: اتفضلوا
ودخلت تلك الفتاة الجميلة أو أقل ما يقول عليها جميلة رغم أنها كانت محجة ولكن كانت تتميز عن تلك العاريات الجالسة
جلست نور وندي علي الطاولة
نور: أي يا جماعه الصمت دا.

ضحك أحمد و قال اسكتي يا بنتي أصل حصلت مشكلة علي الترابيزه اللي جبنا دي
نور: احنا مالنا
كانت تتحدث نور مع أصدقاء ولم تأخذ بالها من تلك الذي يراقبها فهي حقا كانت جميلة بعفويتها
سامي (احدي العملاء ) أستاذ رامي حضرتك معانا
فاق رامي من شروده في تلك العيون الرمادية الجميلة
رامي: ايوه يا فندم كنا بنقول بقا





مال علي اذنه هامسا له هي حلووووة اوووي فعلا بس مش لدرجة نخسر الصفقة
وقعوا العقود وقام رامي ليصافحهم.

سامي: شكرا علي الغدا
رامي: العفو يا استاذ سامي حضرتك نورت اسكندرية كلها يومين وهكون في مصر عشان تنفيذ المشروع.

انتهوا من تناول الغدا و قال نور بحماس يلا بقا نروح علي البحر
مروة: ناوية تعومي ولا أي انا عارفكي
ابتسمت نور و قالت حبيبي اللي قفشني ديما انا اصلا جايه عشان كدا
هند: هتقلعي الطرحة
نور: لا هلبس مايوه شرعي عادي مش لازم أقلع عشان أعوم يعني
أحمد: طب يلا يا نوني عشان نعمل المسابقة بيني انا وانتي
نور بثقة: أحب اقولك انك خسران بس جرب وماله.

علي: أي يا رامي مش هنمشي
هقعد علي البحر شوية
علي: أشطا يلا هقعد معاك
علي: الحق يا رامي البت بتاعت المطعم أهي
رامي بغرور: انا مالي يا عم
علي غمز له: يا واد عليا انا
رامي: طب اسكت بقا وخلينا نتفرج
نور: يلا يا أحمد نشوف مين هيقدر ينزل تحت المياه ونفسه أطول أشطا
أحمد بثقة: يلا اشطا
ندي: واحنا هنشجع
نزلت نور وأحمد المياه أحمد طلع بعد 10 دقايق، و استنشق الهواء
ندي: أي نفسك اتقطع ولا اي؟
أحمد: مش قادر والله.

ندي: استني شوية ونور هتطلع
أحمد: طب انا هروح أجيب مياه
مروة بخوف: ندي نور اتاخرت تحت المياه انا خايفه عليها
ندي بتوتر: وانا ربنا يستر
عدي حوالي 25 دقايق وهي تحت المياه
وعلي ورامي كانوا يراقبون الموقف
قام علي وذهب بجانب مروة وندي قائلا: اتاخرت تحت المياه فعلا
ندي بغضب من تدخله قائلة بحده: شكرا لمعلومتك دي فجأتنا الصراحة
مروة همست في أذنها مش هنا يا ندي دا الواد مز يعني وبعدين شكله ابن ناس اوووووي.

ندى: دا مش وقته يا مروة
واكملت موجه كلامها لعلي الذي صدم من رد فعل تلك الفتاة الغريبة فهو وسيم جداا
-هي بيغمي عليها ساعات ممكن يكون دا حصل وهي تحت المياه ممكن حضرتك تساعدنا
علي بغرور: تمام استني
ندى: هو شايف نفسه كدا ليه بلا وكسه
خلع رامي قميصه لتظهر عضلات صدره البارزة ومما اعطه منظر جذاب
علي: أنزل يا منقذ يلا
رامي: اتلم يا على.

نزل رامي المياه وبعد دقايق قليلة طلع وهو يحمل نور بين ذراعيه وضعها علي الرمال أمام الشط
ندي بخوف نوررررر فوقي نور
رامي: متقلقيش هي كويسه و انحني عليها
ندى بدهشة: أي يا استاذ في ايه؟
رامي بغضب: ملكيش دعوة يا انسة هي محتاجة تنفس صناعي مش اكتر عادي
وأكمل ما كان يفعله اقترب منها اكتر
شقهت نور فجأة وابتعد عنها رامي
ندي: انتي كويسه
نور: هو ايه اللي حصل مين اللي كان واقف دا
ندي: تعالي طيب نطلع فوق.

الحمد الله أنها محسيتش باللي عمله الحيوان دا كانت فرجت علينا الشط كله
صعدت ندي ومروة الي الغرفة وهما سندين نور
ندي: ارتاحي يا حبيبتي شوية
نور بتعب: أنا كويسه بس تعبت شوية عشان كدا اغمي عليا
مروة: طب انا هروح الأوضة بتاعتي عاوزين حاجة
ندي: لا يا حبيبتي.

عديت مدة الرحلة واستعدوا الي السفر
وصلوا إلى القاهرة وكل واحد ذهب إلى منزله
ذهبت نور إلى منزلها
كانت الشقة هادئة للغاية
تسرب القلق الي قلبها ذهبت إلى غرفه والدتها لكي تتطمن وجدتها نايمه على السرير
نور بقلق: ماما انتي نايمه كدا دا احنا الضهر مامااااااااااا
ولكن لا حياه لمن تنادي، أطلقت صرخة هزت أرجاء العمارة
لا يا ماما اصحى متسبنيش ونبي اصحى اصحى ونبي انا مليش غيرك.

أتي الجيران على أثر صوت نور وبدوا بدق الباب
أمسكت نفسها قبل انا تسقط وذهبت لتفتح الباب
لكن كان ضيف غير متوقع كان معاهم
يا ترى مين الشخص دا والخبر وصله ازاي!
تااااابع اسفل
 
 



13-11-2021 12:31 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [1]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية صدفة القدر
نوفيلا صدفة القدر للكاتبة أسماء صلاح الفصل الثاني

نور بصدمه والدموع تسيل على وجنتها: أنت جاي هنا ليه؟
واشمعنا جاي دلوقتي؟!
طبطبت هاجر عليها ( و دي جارتها و ساكنه في الشقة اللي قدامها ) قائله: اهدي يا بنتي ده اخوكي و أنا طلعت من الشقه لقيته واقف بيخبط على الباب.

نور واقفه و كانت لا زالت تبكي في امها تمثل لها الحياه هي التي ربتها ورحمتها من أبيها الظالم فهي اخذتها وهي في الخامسة من عمرها دون أن تطلب منه اي شيء فظلت تعمل إلى ان قضت 15 عاماً من عمرها في تعب و ظلم وخلال تلك السنوات مرضت إحسان و قعدت من الشغل و كانت مع ذلك لا تسلم من تهديدات محمد بأخذ ابنته منها وتركها وحيده وقرر أن يزوجها من ابن عمها ولكن كانت إحسان تدافع عنها ولكن الآن لم يبقى لها أحد فماذا يخبي القدر لتلك الفتاه.

-لا يوجد أصعب من فراق الموت فهو فراق أبدى
مروان اتصل بوالده و أنهى إجراءات الدفن و تم نقل نور إلى المستشفى بسبب الانهيار الذي اصبها بعد موت والدتها
بعد مرور شهر
صمم والد نور بأن يأخذها لتعيش معه بعد وفاه والدتها وخروجها من المستشفى وطبعا لم تكن تود ذلك في نوايا أخيها و والدها من ذلك ليس خوفاً عليها كما قالوا.

عاد رامي و اخواته إلى منزلهم بالقاهرة من اجل عمل على و رامي ولكن لم يذهبوا لزياره والدتهم أو ما تسمى بذلك
ولكن يا ترى ما الهدف الأساسي من رجوع رامي للقاهره؟
أصعب شهر مر على نور و كانت صديقتها برفقتها دائماً تخفف عنها ما تشعر به، قضيت نور ذلك الشهر بغرفتها و ظلت في ذلك السجن و لم تنزل الا في مواعيد الطعام فقط.

كانت فريده تجلس على الاريكه ومحمد يجلس بجوارها ولكن كلاً منهم في عالم آخر.
محمد قطع الصمت قائلاً: أبنك في القاهرة بقاله شهر
فريده بحزن: عرفت
محمد باستغراب: عرفتي ازاي؟!
عادي مصادري الخاصة.

طرق على الباب و دخل
رامي: اتفضل؟
على: كدا المعلومات كلها كملت عن الصفقة وعن حياتهم ناوي على أيه بقى؟
رامي وهو يرجع برأسه للخلف: هجيب حق ابوك اللي راح وخيانة صاحبه و مراته لي وحقنا احنا امك اللي سبتنا 15 سنه وسابت مريم وفرح عشان تتجوز عشيقها وحتى البنت اللي حبيتها طلعت زي خالتها خاينه و رمت نفسها في حضن سامر
علي بغضب: متنساش يا رامي إن دي أُمنا!

رامي: انا امي ماتت من زمان يا علي افتكر ايه اللي حصلنا من 15 سنه وانت تعرف ان امك ماتت وبعدين أحمد ربنا ان انا هخليها تشوف فرح ومريم مع ان دا مش من حقها
علي: طيب وانت ناوي على أيه؟
رامي بسخريه: يومين بظبط وهتسمع خبر إفلاس شركه محمد بيه الحسيني.
على بدهشه: ازاي!
رامي: هو داخل صفقه و وضع شركته مش حلو يعني أمله كله في الصفقة دي وهو هيخسرها و الصفقة هترسي علينا احنا
على: انت معلم والله.

رامي بتوعد: ولسه التقيل جاي هذله هو وابنه.

الوقت ممكن يقدر ينسى بس امتى بتيجي اللحظة دي؟!

صباح يوم جديد
استيقظت نور و قد قررت ان تذهب الى ندى لتقضي معها اليوم، فهي تشعر بالملل من العيش معهم.
ذهبت إلى المرحاض وتوضأت وصلت وارتددت ملابسها ونزلت من غرفتها لتجد فريده ومروان ومحمد على السفره يتناولون وجبه الافطار
فريده: رايحه فين بدري كدا؟
كانت نور تقف أمامهم وتتمنى لو تقدر تولع فيهم كلهم مرة واحدة كم
نور بخنقه: رايحه لصاحبتي فيها حاجه!

قام مروان وامسك بذراعها بقوه قائلا: اتكلمي مع طنط فريده حلو وبعدين هي بتسألك يبقى تردي بأدب.
محمد: سيب أختك يا مروان، تعالى يا نور اقعدي.
نور بصوت باكي: نعم!
محمد: بصي يا بنتي سامر ابن عمك طلبك للجواز تاني وانا موافق
ردت ببرود: اللي تشوفه، بعد اذنك بقى همشي!
وخرجت و كأنها لم تسمع شيء في هي تعلم أن والدها قد اخذ هذا القرار منذ زمن و موافقتها أو رفضها لن يغير شيء.

مريم: يلا يا فرح علي مستنينا تحت!
فرح بتردد: والله يا بنتي مش عاوزه اروح عندها.
مريم: دي ماما برضو احنا بقالنا 5 سنين مش بنشوفها
فرح: ربنا يستر
في مكتب محمد الحسيني
فك ربطة عنقه بتعب جالي على وجه بعد أن علم بذلك الخبر يهمس لنفسه و قد قارب على الجنون: أصبحت مفلس!
قطع شروده دخول سامر: عمي كدا الشركه لازم تتصفى، خلاص كل احنا اللي عملناه ضاع.

محمد بضياع: بيتي اتخرب نفسي اعرف مين اللي عمل كدا وأستاذ مروان فين!
قطع حديثه وصول رساله الى هاتفه
ليمسك الهاتف و القى الهاتف في غضب من تلك الرسالة
ليصرخ عالياً: رامي هو اللي خسرنا رامي السبب.
سامر بعصبيه: عرفت ازاي!؟
رد محمد: هو اللي بعتلي الرسالة دلوقتي.
سأمر بغضب انا هروحله والله لاقتله ابن***.

ذهب سامر لرامي في المكتب
السكرتيرة: رامي بيه عنده اجتماع حضرتك مش هينفع تدخل
سامر بعصبيه ولم يدعها تكمل كلامها واتجه و فتح غرفه المكتب قائلاً: دا الاجتماع المهم!
غاده: يا افندم مينفعش!
كان رامي يجلس على المكتب ويجلس معه علي وكرم.
رامي بغضب: خلاص يا غاده اتفضلي انتي.
سامر: ايه يا رامي جاي مخصوص من اسكندرية تحاربنا
رامي ببرود: أولاً لما تتكلم معايا تتكلم بأدب.

و بعدين أنا معملتش حاجه دا شغلي انا لسه هعمل!
سامر بتحذير: متقدرش تعمل حاجه
رامي بسخريه: هتشوف بس تحب ابدأ بمين الحلوه بنت عمك اللي عاوز تتجوزها ولا أختك؟!
لم يتحمل سامر هذه الإهانة واعطي لرامي لكمه قويه
قام علي وكرم للتدخل ولكن اوقفهم رامي.
رامي ببرود تام: حلو والله اتعلمت تضرب، انا بقا هخليك تترجاني كمان
سامر: بتحلم اوعى تقرب من نور ولا من سما!

علي تدخل لأن رامي لو فقد أعصابه سامر مش هيخرج من المكتب حي قائلاً: لوسمحت يا سامر اتفضل.
سامر: همشي يا علي بس عقل اخوك عشان مريم وفرح قصاد نور و سما
كرم: هتعمل اي مع الحيوان دا؟!
رامي بتوعد: مش هو بيحبها وعاوز يتجوزها انا بقى هتجوزها
علي وكرم بذهول نعم.!

اكمل رامي: انا كدا لسه مخلصتش اللي جاي عشانه الشركه و دي لمحمد وابنه ال**** اللي كان عاوز يضحك على اختي فاكرني نايم على وداني، لكن سامر زي ما عمل معايا هعمل معاه
على بغضب: رامي دا كان بمزاج نهى وهي اللي لفت عليه لو كانت بتحبك مكنتش هتعمل كدا!
رامي: آها والمفروض سامر طيب وغلبان وانا مفتري!
كرم: و ياسمين بنت عمتك؟!
رامي: عادي هتجوزها برضو
علي: وعمتك هترضي انك تتجوز بنت محمد لا وعلى بنتها كمان؟!

رامي ويضع وجه بين كفيه لازم اوجع قلبه زي ما عمل بظبط وبعدين جوازي من بنت محمد مجرد جوازه مصلحه لحد ما انفذ اللي انا عاوزه وبعدين هطلقها..
مرت مده ليست بقليله على تلك الأحداث في محمد شركته كل يوم في الأسوأ والديون تزداد عليه
و مروان و سامر بيفكروا في حل لمشكله إفلاس الشركه.
و اراد سامر ان يسرع من زواجه من نور ولكن هل سيتم الزواج ام ماذا ينتظره؟!

وعاد رامي إلى الإسكندرية ليطمئن على عمته وياسمين فهي خطيبته ثم عاد الي القاهرة مره اخرى لينفذ خطته.
(زهيرة عمت رامي هي اللي ربتهم بعد وفاه والدهم اخدتهم الي الإسكندرية. ).

13-11-2021 12:32 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [2]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية صدفة القدر
نوفيلا صدفة القدر للكاتبة أسماء صلاح الفصل الثالث

اجمع محمد عائلته لأخبرهم بموضوع مهم
كانت تجلس فريده ومروان وسامر ونور
فريده: اي الموضوع يا محمد قلقتنا
محمد بحيره: الموضوع هو ونظر لسامر وقال بتردد يا ابني انت ونور مش هينفع تتجوزوا
سامر بدهشه: انا مش فاهم حاجه
مروان بحنق: بابا ايه الموضوع بظبط
محمد: نور اتقدملها عريس وانا وافقت
نور نظرت له بصدمه فهي بنسباله مجرد سلعه يبعها وقت ما يشاء
سامر وهو يركل الارض بقدمه
-يعني اي ومين دا اللي خالك توافق.

محمد وهو يضع وجه في الارض رامي ابن فريده
شهقت فريده بصدمه: ابني
نور: هو انا مليش رأي
محمد: الموضوع انتهى و كتب الكتاب كمان يومين انا مش مستعد اشحت
سامر بغضب: براحتك يا عمي انا ماشي
قام وارها مروان استنى يا ابني انا جاي معاك.
و لكن بالنسبة لفريدة فهي لم تعرف تسعد بزواج ابنها ولكن ابنها كيف فهي لا تعلم عنه شي حتى يا ريت الزمن لو يرجع تاني على الأقل كنت فهمته كل حاجه بس للأسف مفيش حاجه بترجع زي الاول.

فلاش باك
كان محمد يجلس فب مكتبه
طرقت الباب السكرتيرة
-ادخل
يا افندم في واحد برا اسمه رامي الجندي عاوز حضرتك
استغراب محمد قائلا: خلي يدخل
دلف رامي الي المكتب ورحب بي محمد ببرود
-غربيه الزيارة دي
رامي ويضع رجل على رجل وقال: ندخل في الموضوع على طول
محمد: اتفضل
رامي: طبعا شركتك هتفلس ومحتاج حد يسندك ويشيل الخسارة دي وانا هعمل كدا بس بشرط اتجوز بنتك وعاوز اسمع الرد حالا
محمد: انت بتقول اي؟

رامي بضيق أظن انك سَمعتني كويس
محمد وبدأ يفكر، فالعرض ممتاز فهو لا يملك شي غير هذه الشركه وقال لنفسه يعني رامي وسامر مش يفرقوا عن بعض
وأجاب سريعا موافق
رامي وهو يصافحه تمام الفرح يوم الخميس.

فرح: برضو اتاخرت يا رامي
رامي وهو يضمها إليه شغل والله يا فرح
فرح: طيب يا حبيبي هتاكل اخلي سعاد تحضر الاكل
-مش جعان
-ماشي يا حبيبي واتجهت لتصعد الدارج ولكن اوقفها قائلا انا هتجوز يا فرح
فرح: طب ما انا عارفه
رامي: مش ياسمين يا فرح
فرح بغضب: واومال مين؟
رامي: ظروف يا فرح المهم تقولي لمريم الصبح والفرح الخميس يعني مش قدامكم غير يومين عشان تتجهز وا
فرح بحزن: انت حتى مخدتش رأينا وياسمين هتعمل معاها ايه؟

رامي: روحي نامي يا فرح عشان بكرا هتنزلوا مع كرم تشوفوا الفساتين.

كانت نور تتحدت مع صديقتها عبر الهاتف
نور: اتجوز اي يا بنتي بقولك مشوفتهوش ولا مره حتى
ندى: مش احسن من سامر وجه البرص
لم تستطع نور كتم ضحكتها و قالت والله خليتني اضحك
ندى: المشكله بقا
نور: هو في مشاكل تاني
ندى: الفستان مين هيجبه
نور بضيق: تصدقي انا غلطانه اني بحكيلك اللي حصل.

ندى بحزن: عارفه يا نور انك مضايقه بس دا مش هيغير حاجه دا غصبن عنك وانتي مفيش في ايدك حاجة تعمليها حتى سامر اللي كام بيقول بحبك اتخلى عنك ومروان اخوكي ملهوش لأزمة يبقي على الأقل افرحي باليومين دول ويمكن يطلع كويس وتحبي
نور: على رأيك يا بت بكرا هننزل نشوف الفستان وكدا، تعالى معايا انتي عارفه اني بخاف اكون لوحدي
ندى: ماشي بأي
قفلت الخط وضعت رأسها على الوسادة لكي تنام ولكن افاقها رنين هاتفها.

أمسكت الهاتف و جدته رقم غريب
نور: الو
اتاها صوت لم تعرفه من قبل، اجابها الطرف الآخر ببرود
-بكرا الساعه 3 تكوني جاهزه
نور وقد عرفت ان ذلك المعتوه هو عريس الغفلة
نور بضيق: مين انت بس
رامي بغرور: مكنتش اعرف انك غبيه
نور بتأفف: بص انا عاوز انام بلاش صداع وبعدها أغلقت الخط
رامي بصدمة و دهشة فهي أغلقت المكالمة بوجه، زفر يضيق و قال والله لاوريكي
اليوم التالي
وصلت ندى إلى منزل نور
استقبلتها فريده تعالى ندى اتفضل.

ندى: يا طنط اصل المفروض انها تكون جهزت الساعه 2
فريده: طب اطلعي ليها يا بنتي
صعدت ندى الدارج ودلفت إلى غرفه نور وجدتها نايمه أو بمعنى أصح تتدعي
النوم
ندى بمرح: يا بت بطلي كدب دا انتي كل يوم تصحى الفجر اشمعنا انهارده وقافله تليفونك ليه؟
نور بصوت نعاس: بس يا بنتي عاوزه انام
ندى: اصحى بقا ماانتي قولتلي 3
عاوزين نشوف العريس هيبقى حلو ولا قرد
قامت نور وهي تفرك في عينها
تفتكري ممكن يبقى قرد؟

ضحكت ندى و قالت يبقى يا نهار ضحك
ارتددت نور ملابسها و كانت عبارة عن تنوره وعليها بلوزه ولفت الطرحة
ندى: اي مش هتحطي ميك اب
نور بعدم اهتمام لا انا حلوه كدا اللي مش عجبه يغور
ندى وهي تشاور لملابسها هو احنا رايحين عزا
فنور كانت ترتدي ملابسها بلون الأسود حتى الطرحة
-عادي زي القمر برضو
تنهدت ندى و قالت مش يلا
نور ببرود لما حد يوصل الأول
رن هاتفها معلن عن ذلك الرقم الغريب
نور بحنق: الشملول بيرن اهو.

ندى: ردي يا بنتي
أجابت نور على الهاتف بكل ببرود ايوووه وصلت
رامي: لا في سواق هجيلك كمان دقيقه كدا انزلي وهو هيجيبك
نور: هو مش من الذوق، انت اللي تيجي عشان اشوف حضرتك
رامي بغضب: اتكلمي عدل شويه وانا واحد معندوش ذوق اتفضل بقا انزلي و قفل الخط في وشها
نزلت نور وندي وبالفعل وجدوا سيارة قدام الباب تنتظرهم
فتح لهم السائق باب السيارة
وانطلق بيهم سريعا على فيلا رامي
نور: هو انت جايبنا هنا ليه؟

السائق: اومر رامي بيه يا افندم
دخلوا الفيلا وكانت مريم تنتظرهم فهي كانت غاضبه من الموضوع ولكن أوامر رامي لازم تنفذ
كانت واقفه وعليها وجهها ابتسامه فسلمت عليها نور وندي وبادلوها الابتسامة
مريم: اكيد انتي نور
نور باستغراب: اشمعنا
ضحكت مريم و قالت احساس يلا اتفضلوا
جلست نور وندي بجانب بعض كانت نور جالسه تفرك في يديها من شده التوتر
ندى: يا بنتي اهمدي انا حاسه اني قاعده في امتحان
نور بضيق خلاص بقا.

مريم بابتسامة: تشربوا اي؟
نور: شكرا يا انسه مريم
مريم: اي انسه دي انا اسمي مريم
ندى: هو انتي فذ سنه كام
مريم: رابعه كليه وانتي
انا ونور في تالته لسه
مريم: ربنا يعونكم دا خلاص اتخنقت السنه مش عاوزه تخلص
-ظلوا يتحدثوا ويضحكون لمده فتعرفت مريم عليهم سريعا
وفجأه اتاتهم صوت رجولي: مريم
مريم: تعالى نور وندي جهم من شويه
سلم عليهم وبعدين جلس
وطبعا نور هتموت وتسأل دا رامي ولا مين
همست نور لندي: الفضول هيموتني.

ندى: بس دا حلو اوي
(رامي طويل وذو جسد رياضي وبشره خمريه وعيون باللون الزيتون وشعر اسود كثيف وكان يضع عطر نفاذ ويرتدي قميص ابيض يبزر عضلات المنحوتة وبنطلون جينز)
رامي ايه هتفضلوا تهمسوا لبعض كتير
نور بضيق: يبقى هو؟
رامي: بتقولي حاجه
نور: لا
مريم: ندى تعالى معايا عاوزه اوريكي حاجه
نور كانت تنظر لندي بخوف وهي على وشك انها تعيط وتقولها استنى
ولكن استسلمت ندى لطلب مريم وخرجوا بعيد عنهم.

رامي: انا بتقولي اقفل مش عاوزه صداع
نور ببراءة: انا
رامي: انتي هتستعبطي
-هو في غيرك قاعده
نور: ربنا يسامحك
رامي: هو انتي لبسه اسود ليه؟
نور ببرود: مزاجي كدا
قام رامي واتجه ناحيتها وجلس بجانبها
نور: لوسمحت وقامت ولكن امسك يديها اقعدي مكانك
نور بخوف: خلاص اعتبرني عيله وغلطت بقا
ابتسم رامي و قال طلعتي جبانه
نور بغيظ وهي تنظر له بتحدي: لا مش بخاف انا
لم تلاحظ عدم وجود مسافة بينهم.

اقتراب رامي وهمس في اذنها على فكره الأسود حلو عليكي فدا مش تطفيش
احمرت وجنتها وابتعدت عنه سريعا.

ندى: تعالى ندخلهم زمان نور هتموت جوا
ابتسمت ندى و قالت تعالى
دخلوا ليهم ما إن رأتهم نور ردت لها الحياه مره اخرى
مريم: اي يا قمرايه يلا عشان نروح الاتيله
نور: يلا
مريم: فرح هناك مع دينا صح
رامي: ايوووه دينا لسه مكلمني
مريم: طب مش هتيجي دينا عاوز تشوفك على فكره و هتزعل منك لو مروحتش
رامي موجه كلامه لمريم وهو ينظر لنور بنظره استفزاز: لا طبعا مقدرش علي زعل دودو.

نور بضيق وهي تنظر لرامي و قالت: يالا عشان هنتاخر.

13-11-2021 12:32 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [3]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية صدفة القدر
نوفيلا صدفة القدر للكاتبة أسماء صلاح الفصل الرابع

وصلوا الي الاتيله واستقبلتهم فرح
مريم: فين دودو يا فرح؟
جاءت دينا وسلمت على مريم والقت التحية على ندى ونور وقامت باحتضان رامي وتقبيله قائله: وحشاني اووووي
نور تتمتم بغضب: استغفر الله العظيم يا رب
ندى: اهدي يا بنتي هتنفجري كدا
دينا: فين العروسة؟
نور باقتضاب: انا
دينا: ماشاء الله قمر بس الحلوه لابسه اسود ليه؟
نور ببرود: عادي
دينا: طب تعالى نشوف الفساتين فرح خدي مريم وندي و شوفيهم هيختاروا ايه؟

دينا: هتكوني محجبة في الفرح ولا؟
ندى: والله انا بقولها تقلع الطرحة
مريم: وانا أفضل ذلك
نور: لا طبعا حرام
دينا: تعالي بس معايا
دخلت نور مع دينا
دينا: بصي دا حلو او وي وهيلاقي عليكي ادخلي قيسي
نور بتردد: بس دا عريان اوو وي مش هينفع
دينا: لو مصممه هنقفله عادي
دخلت نور البرافو عشان تقيسه وبعد دقائق خرجت فكانت تشبه الملائكة فالفستان رائع يكشف عن بشرتها البيضاء فهو عاري الصدر والظهر من نوع الكب.

ضيق من عند الصدر و تتوسطه فصوص الألماس الرائعة وانسدل شعرها الأسود الطويل
دينا بانبهار: متفصل عشانك فعلا
نور بتردد: بس
ناديت دينا على مريم وندي وفرح عشان يشوفوا الفستان
ندى: واووو تحفه بجد
فرح باقتضاب: جميل
مريم: تحفه عليكي
دينا: طب اي مش المفروض العريس يشوف الفستان
نور: لا طبعا مش هينفع ولكن قطع كلامها دخول رامي المفاجئ
حدق رامي بيها بذهول فهي جميله وقف وأكنه عجز عن الكلام
دخلت نور البرافو بسرعه.

دينا: فوق يا عمنا نحنو هنا
رامي بتلعثم: اصل انا كنت ماشي
دينا: اي رايك في الفستان
رامي: حلو بس يتقفل مش هينفع يتلبس كدا
فرح بدهشه: ليه يا رامي كدا احلى
رامي: لا الموضوع انتهى يلا عشان نمشي.
اندمجت مريم مع ندى ونور وكانوا يتبدلوا الحدث لكن فرح لم تحب نور حتى لم تتحدث معاها سوى كلام بسيط جدا.
انتهوا من شراء جميع المستلزمات واوصل رامي ندى ونور إلى منزلهم.

فرح بضيق: هو انت ملقيتش الا دي وتتجوزها يا رامي
رامي بتحذير: فرح دي حياتي وانا حر فيها فاهمه
فرح: وعمتك هتقولها اي وياسمين هترضي انها زوجه تانيه وبعدين الانتقام دا يكون من أهلها مش منها ولا البت عجباك يا اخويا
رامي بغضب: انا عاوز انام يا فرح روحي على اوضتك
ونام رامي على سريره وهو يفكر في كلام فرح هو ليه بيعمل كدا من ساعة ما شافها في اسكندرية وهو مشدود ليها بس هو هيتجوزها عشان سامر بس مش اكتر.

فرح جلست على سريرها واسندت رأسها على السرير وامسكت هاتفها لتجري اتصال أو مكالمتها اليومية
-الو ياحبيبي معلش اتاخرت عليك
الطرف الآخر: ولا يهمك يا قلبي المهم عملتوا اي انهارده
فرح: ولا حاجه اشترينا الفستانين وخلاص ورامي مصمم برضو
الطرف الآخر: المشكله انا خايف لنور تكشف حاجه ونتفضح وانتي عارفه اخوكي
فرح: ربنا يستر ياحبيبي وانا هحاول اتجنبها اصلا
الطرف الآخر: نسيت اقولك على حاجه مهمه
فرح: اي.

الطرف الآخر: وحشتني بموووووووت
ابتسمت فرح لتجيب بسعادة وانت كمان يقلبي
الطرف الآخر: مش هشوفك
فرح: مش هعرف بس كدا كدا هنتقابل يوم الخميس، فالفرح
الطرف الآخر: ماشي يا روحي يلا بقا اقفلي عشان تنامي
فرح: تصبح على خير يقلبي
الطرف الآخر: بأي يا روحي واقفل الخط
استسلمت فرح لنوم ولكن بالها مشغول بأن لو الحقيقه اكتشفت رامي هيعمل فيها أي.

مر اليومين سريعا وأتى اليوم الموعود يوم الخميس
الساعه 11 صباحا
راحت ندى عند نور في البيت وصعدت لغرفتها، وجدتها تجلس شارده
ندى: العروسة سرحانه في اي
نور: معرفش
ندى: طب مين هيخدنا على الفندق طيب
نور باللامبالاة: معرفش ادينا جاهزين
طرق باب الغرفه
نور: ادخل
فايزة: انزلي يا هانم الأستاذ وصل
نور: شكرا اتفضلي انتي
نور: يلا يا اختي نشوف مين اللي جي؟
ذهبوا باتجاه السيارة ولكن فجأه تسمرت ندى مكانها بذهول.

نور: مالك يا بنتي
على: هو أنتي
نور باستغراب: انت على اخوه رامي صح تعرفوا بعض ازاي في ايه؟
على: لا مش نعرف بعض بس من كام شهر كدا كنتم في رحله في اسكندرية
وأضاف على وهو يغمز لندي مش هنعرف اسم الجميل اي بقا
ندى بتلعثم: ن د ي ندى اسمي
على: طب يلا عشان منتاخرش
وطبعا نور ركبت بخلف وجلست ندى بجانبه.
وصلوا إلى الفندق واتجهوا إلى الغرفه المحجوزة
مريم: اي يا بنتي انتي وهي اتاخرتم لي دا فريق المكياج جي يلا يا عروسه.

أومأت نور برأسها وجلست لكي تستعد لمراسيم الزفاف بتاعتها وكذلك مريم وندي، وفرح على الجانب الآخر لأنها فضلت عدم التواجد معهم.

الزمن قادر على تغير الأشياء لكن ممكن أن ننسى جزء ما حياتنا.

كرم: اي يا عريس
على: العريس سرحان
رامي وفاق من شروده بتقولوا اي
كرم: انت مش هنا خالص
على: يلا كلها ربع ساعه وتروح تخدها وننزل القاعه
كرم: كل المعازيم وصلوا واحنا جهزنا
رامي: هو مدام فريده جات صح
على بحزن: اهااا للأسف معرفش يا رامي اي لازمه الجوازه دي بس
رامي بجمود: الفرح دلوقتي يا على يعني الكلام فات
كرم: ربنا يستر
على: يارب يلا بقا عشان مريم رنيت عليا.

اتجه رامي بصحبه على و كرم إلى الغرفة
خرجت مريم وكانت في غايه الروعة فكانت ترتدي فستان بلون الأحمر قصير يظهر ساقيها النحيفة وعاري الصدر والكتفين وشعرها المموج الطويل وكانت تتضع ميك اب خفيف يبزر جمال ملامحها بدقه وجمال عينها العسلية
على بمرح: اي القمر دا يا اخواتي
رامي: فين نور وندي يا بنتي
مريم زفرت بضيق: اي يا ابني مفيش كلمه حلووووة لأختك القمر اللي واقفه وغمزت له ولا مستني العروسة.

كرم و كان في عالم آخر فهو سارح في تلك الحسناء التي تقف أمامه.
خرجت نور وبجانبها ندى
نور كانت مثل الملاك فعلا ففستانها كانت غايه في الروعة وكانت ترتدي حجاب مما زادها جمال وببراءة
انبهر رامي بجمالها وكانت ندى لم تقل أناقه عنهم فكانت ترتدي فستان بلون الأسود طويل وعاري الصدر والظهر ويبزر جمال بشرتها البيضاء وشعرها البنى القصير
اقترب رامي من نور وامسك بيدها
نور ولسه بتسحب ايديها
رامي: بتعملي اي؟
نور: مش لازم.

رامي بمكر: هو أنتي مش واخده بالك ان دا فرحنا وكدا ولا اي
نور ببرود: واخده وامسك يدها
واتجهت خلفها ندى ومريم
ولكن عيون على كانت ترقب ندى.
وعلى الجانب الآخر انتهيت فرح وخرج من عندها فريق المكياج فوجدته أمامها وهو تفتح الباب
فرح بسعادة: حبيبي كنت حاسه انك هتجيلي الأول
الشخص: ولف يديه حول خصرها وهمس قائلا اي القمر دا
فرح بخجل: مش هننزل
الشخص: وحشتني واقتراب من شفتها وغرق في قبلتها.

صدحت الموسيقى عالياً لتنبه المدعوين بدخول العروس التي وقفت على باب القاعه وتأبط والدها ذراعها و سلمها إليه، وقام المدعوين بالمباركة للعروسين
وتغيرت أصوات الموسيقى لتصدح نغمات ناعمه لكي يرقص العروسين قام رامي بضمها إلى صدره
نور بتحذير: متقربش مني اوي كدا لو سمحت
رامي: ليه وبعدين احنا بنرقص عادي
نور: مش حاب
ولكن لم تكمل كلمتها وقام رامي بتقبلها.
صفق المدعوين.

ابتعدت عنه نور بخفه لكي لا تلفت النظرة وقد احمرت وجنتها من شده الخجل لتقول بضيق: انت عملت اي
رامي: لقيتك رغاية قولت اسكتك
نور: لوسمحت عاوزه اقعد كفايه
رامي: وهو يضمها اكثر طب اي مش هشيلك.
نور: لا شكرا.
كانت ندى تقف خارج القاعه تتحدث في الهاتف
خرج على من القاعه فهي لم تكون موجوده بالداخل فقال يشوفها برا
على: انتي وافقه هنا ليه؟
ندى بتوتر: عادي كنت بتكلم في التليفون، في حاجه يا استاذ علي.

على: لا مفيش كنت بطمن عليكي وبلاش استاذ دي
ندى بتلعثم: مينفعش
على: عادي انا بقولك ندى اهو حصل حاجه
ابتسمت ندى: لا، وحاولت الهروب من نظراته لها طب يلا نندخل
وطبعا محدش لاحظ عدم وجود فرح.

صعد رامي ونور إلى غرفتهم بالفندق
رامي: اي يا عروسه هتفضلي واقفه برا
نور بتردد: لا داخله اهو
رامي: هتاكلي
نور: لا انا عاوزه أنام
رامي: تنامي
نور ببرود: انا واحده بتنام بدري في مشكله
رامي: بس انهارده مختلف المفروض
فهمت نور ما يلمح رامي له
نور بعند: بص من الاخر كدا الجوازه دي مش نافعه اولا انا مش موافقه عليك ودا حرام ولا اي
رامي ببرود: بجد
نور ببرود: للأسف هو كدا شوف مكان تنام في بقا.

رامي بغرور: يا بنتي هو انتي تطولي تنامي جنبي اصلا
نور: مش عاوزه أطول
رامي بضيق: مش واخده بالك ان لسانك طويل شويه وبعدين انتي مش نوعي المفضل
نور لم تتعطي اهتمام واتجهت إلى الحمام لتبدل ملابسها
ارتدى بيجامة من قطعين بنطلون ساده بلون الوردي وتشيرت بكم بلون الوردي ولكن كان منقوش ببعض الرسمات وانسدل شعرها الأسود الطويل على ظهرها.
وخرجت من الحمام و وجدته يجلس على الاريكه.

حاول تجاهلها وعدم النظر إليها ولكن رغم بيجامتها الطفولية الا انها اعطتها جاذبية
رامي وكاد يجن وهو يقول لنفسه انا مخلتش حد يحط بيجامات في الدولاب جابتها منين دي؟
نور بانتصار: اي مالك مستغرب في حاجه ولا اي؟
رامي: لا مفيش حلوه البيجامة دي
نور بثقه: عارفه
رامي: هو أنتي جيبتها ازاي؟
ضحكت نور: هو انت فكراني عبيطة عشان اسيبك انت اللي تجيب الهدوم انا جبتها معايا الصبح وخليت ندى دخلتها
رامي بغيظ: يا بنت الا**.

نور: بتقول حاجه
رامي: لا
نور: تصبح على خير بقا
رامي: قبل ما تنامي بكرا هنقولهم اي
نور وهي تجلس على السرير: قصدك هتقول اي
رامي بغيظ: نعم يااختي ماانتي اللي مش راضيه
نور باستفزاز: توتؤ بص كدا انا هزعل وممكن اقول انك يعني وشكلك هيبقى وحش جدا فعدي الليلة
رامي: خلاص قولي كله تمام لما حد يسالك وأكمل بضيق ومفيش تصبحي على خير
ونام هو على الاريكه
...
استيقظ رامي في الصباح فهو لم ينام جيدا ودخل إلى الحمام.

صحيت نور على صوت هاتفه
نور بصوت بنعاس: اوف اي رد على تلفونك بلاش ازعاج ولكن لم تجد رد منه
قامت من على وامسكت بهاتفه وجدت المتصل دينا
نور وبعدين بقا في القرف اللي على الصبح دا
خرج رامي من الحمام
-بتعملي اي عندك
نور بتلعثم: أن ا اصل
رامي: في ايه؟
نور: تلفونك كان بيرن فقومت عشان افصله
رامي: مين اللي بيرن
نور بضيق: دينا
رامي باستفزاز: ومردتيش على دودو لي
نور بضيق: وانا مالي هو تلفوني ولا تلفونك
رامي: طب هاتي.

نور وهي تنظر له ك البلهاء: اجيب اي
رامي وهو يمد يده و ينظر لديها: تلفوني
نور: اتفضل
رامي: البسي بقا عشان نروح على الفيلا كلهم مستنينا هناك
أومأت نور برأسها واتجهت ناحيه الخزانة وأخذت الطقم الموضوع بيها واتجهت إلى المرحاض ولكن بطئت من حركتها لكي تسمع حديث رامي مع دينا
رامي: اي يا دودو
دينا: يلا تعالي يا عريس عندي شغل وعاوزه اشوفك.

كان يراقب نور التي تتعمد تلك الخطوات البطيئة وأكمل حاضر يا عمتو ساعه وهتلاقيني عندك
نور بصدمه: عمتو
رامي: اي هتفضلي ساعه تمشي ولا اي
نور با احراج: لا عادي.
ردت برد ليس له علاقه بالموضوع فهي مستغربه مش منه لا من نفسها ولكن نفضت ذلك الأفكار من عقلها ودخلت الحمام وأخذت دش وارتدت ملابسها وخرجت وكان هو في انتظارها عشان يمشوا.



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 7006 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 4069 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 3103 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 2977 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 3424 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، صدفة ، القدر ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 05:59 صباحا