أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .





رواية عشق مؤجل

داليدا كانت نايمه و تقلبت في الفراش، و فتحت يدها و لكنها تفاجأت بوجوده فقامت و سحبت الغطاء عليها و قالت بضيق انت بتتفرج ..



12-11-2021 02:58 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [10]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق مؤجل
رواية عشق مؤجل للكاتبة أسماء صلاح الفصل الحادي عشر

وجدها جالسة على طرف البانيو و تبكي بشده
نظرت له و قالت لو سمحت اطلع برا
تنهد حمزة و قال داليدا بلاش تتعبي قلبي معاكي و اسمعي الكلام
داليدا ببكاء انا تعبانة اوي
حمزة بقلق حاسه بايه؟
ضهري وجعاني اوي و مش قادرة أقف
تنهد حمزة و قال ثواني هجبلك مسكن و ارجع
خرج و احضر لها مسكن و اعطه لها
تناولت داليدا و شعرت بالتحسن نسبيا و قالت بوهن شكرا
اساعدك؟
داليدا بدهشة في ايه؟
في اللي انتي هتعملي.

نظرت له داليدا باستغراب و قالت لا طبعا شكرا انا هعمل كل حاجه لنفسي
تنهد حمزة و قال براحتك يا ستي انا هخرج المهم خلصي بسرعه
خرج حمزة و اخذت داليدا شاور و لفت المنشفة حول جسدها و جلست على طرف البانيو و تفصحت الجروح التي قدميها باستياء و أخرى في عنقه و ذراعها
داليدا بحزن كل دا عشان وقعت، و التفتت في لكي ترى ظهرها و كانت تظهر بعض الجروح عليه، خرجت من المرحاض و قالت حمزة...

تعجب حمزة لخروجها بذلك الشكل و قال نعم؟
هو الجروح دي هتعلم و لا إيه؟
عقد حاجبه و قال مش عارف بس ميادة أديتك علاج ليهم
انا محطيتش منه لسه؟
خلاص أبقي حطي
ذهبت داليدا و اخدت الدواء و كان حمزة يراقبها بنظراته العاشقة
دخلت إلى المرحاض و قفلت الباب و بعد دقيقه خرجت و قالت حمزة
تنهد حمزة و قال نعم؟
ممكن تخلى هند تيجي
ليه؟
ديالا بتوتر محاجتها...
اتجه حمزة إليها و قال في ايه؟
داليدا بتردد عادي يعني.

حملها بين ذراعه، شهقت داليدا بدهشة و قالت حمزة
وضعها على الفراش برفق و اخذ منها المرهم و جلس خلفها و بدأ في فرد على المرهم على ظهرها بلطف
كانت داليدا تشعر بالتوتر من اقترابه منها و قالت بتوتر بالغ خلصت
وضع ذراعها حولها و قال مالك؟
مفيش بس انت قولت ان دا مينفعش
قبل عنقها بشوق، ابتعدت داليدا عنه و قامت قائلة قررت تغير مبادئك انت كمان و تسلي وقتك بيا
حمزة بصدمة اسلي وقتي.

قام وقف أمامها و حاوط خصرها بذراعه و قال قصدك ايه؟
ابتعدت عنه و قالت قصدي انك امبارح لما كنت معايا استغلت اني نايمه و بوستني و انهاردة بتقرب مني بطريقه غريبة
قطعها قائلا دماغك متروحش لبعيد انتي مراتي
رمشت بعينها عدة مرات و قالت بعدم استيعاب مراتك؟!
تنهد حمزة و قال اهاا امبارح لما مشيت انا و زياد روحت للمأذون
داليدا بتعجب ازاي مش فاهمه؟
انتي ناسية انك عامله توكيل ليا
يعني احنا متجوزين كدا.

اممم شرعا و قانونيا انتي مراتي
داليدا بصدمة و انت قررت دا مع نفسك كدا
تنهد حمزة بضيق و قال: أظن يا داليدا انك شوفتي اخواتك امبارح و انا مش عايز حاجه تحصلك
داليدا بضيق: انت اتجوزتني عشان اخواتي و المرة اللي فات عشان ابويا و انا مجرد لعبه كلكم بتستغلوها
انا هستغلك ليه يا داليدا؟ على فكرة انا مش مضطر اعمل ايه حاجه من دي و انتي عارفه كدا كويسه...
و انا مش موافقه...

و انا قولتلك انك مش هتعملي حاجه غصبن عنك فاستني لحد ما توصلي لواحد و عشرين سنه و هسلمك كل حاجه و تقدري تتصرفي
انا بعد ما هعمل العملية هسافر
حمزة بضيق براحتك يا داليدا
اوقفته داليدا و قالت حمزة
عايزة ايه؟
حاوطت عنقه بذراعها و قالت انا كدا أقرب منك براحتي بقا
حمزة بتعجب: انتي مجنونة!
ابتعدت داليدا عنه و لكنها مازالت تحاوطه و قالت ليه؟
كلامك عكس تصرفاتك.

ابتعدت داليدا عنه و بكت قائله عشان في سبب لجوازنا برضو يعني انت مش متجوزني عشان بتحبني زي ما كنت بتقول لا دي مجرد وصية عمك اللي مات فبتنفدها
مسح دموعها بأنامله و قال: أجلي الكلام دا بعدين؟
يعني انت خلاص مبقتش تحبني
عمري ما هبطل احبك يا داليدا بس في حاجات تانيه أهم من الحب
و انا مستعده اعمل ايه حاجه عشانك
قبل جبنها بحب و قال البسي هدومك و انا هروح اشوف هند و ارجعلك
نظرت له و قالت متتاخرش
حاضر.

خرج حمزة من الغرفة و قفل الباب خلفه، ارتديت داليدا ملابسها و جلست على الفراش.

طرق حمزة المكتب، قالت هند اتفضل...
دخل حمزة و وجد هند و زياد يتناولوا الفطار معا
حمزة باستغراب: دا انتي صاحية من بدري بقا
هند بتردد اهاا، داليدا هتعمل العملية امتي؟
حمزة بقلق: بكرا الصبح...
هند بخوف طب هتنجح و لا؟
حمزة بحيرة هتنجح أن شاء الله
هند بحزن انا خايفه عليها اوي
رتب عليها زياد و قال هتبقى كويسه يا دودي متخافيش
تنهدت هند و قالت انا هروح اشوف ماما و ارجع
زياد قائلا انا هاجي اوصلك.

ماشي انا هروح لداليدا بقا
ذهب حمزة إلى غرفة داليدا و وجد ميادة بالداخل حمزة متسائلا خير يا دكتورة
ميادة بابتسامة كنت بطمن عليها؟
ماشي
نظرت ميادة لها و قالت انتظمي على العلاج
هزت داليدا رأسها و قالت شكرا
نظرت ميادة إلى حمزة و قالت دكتور حمزة عايزك ثواني...
خرج حمزة معها و تضايقت داليدا من تصرفه
حمزة بتساؤل خير يا دكتورة؟
هي متجوزه و لا؟
حمزة بقلق اشمعنا؟
العملية ممكن تقصر على موضوع الحمل.

تنهد حمزة و قال اممم طيب
ميادة باستغراب طيب بعد اذنك
دخل حمزة إليها، نظرت له بضيق و قالت هي كانت عايزك في ايه؟
جلس حمزة بجوارها و قال و لا حاجه
داليدا بضيق بجد؟!
ابتسم حمزة وقال بتغيري؟
نظرت له و قالت لا بسأل عادي
مفيش كانت بتسأل انك متجوزه و لا؟ و عشان لو متجوزه جوزك يعرف ان في احتمالية أن العملية تقصر علي موضوع الحمل و كدا
داليدا بتساؤل و انت قولتلها اني مراتك؟
لا بس انا كدا كدا عارف
داليدا بضيق طيب...

في اليوم التالي استعدت داليدا إلى دخول العمليات و كانت ميادة معها و قالت انسه داليدا ممكن تنامي؟
داليدا باقتضاب مدام داليدا
ميادة معتذرة اسفه مكنتش اعرف بس العمليات جهزت
داليدا بتساؤل هو انتي هتكوني مع حمزة في العمليات
لا انا بس بطمن عليكي، لكن العملية تخصص دكتور حمزة
حمزة فين؟
ميادة بضيق في العمليات و بعدين هو فين جوزك؟
دكتور حمزة يبقى جوزي
اندهشت ميادة و قالت بصدمة نعم
داليدا باقتضاب فيها حاجه؟

هند كانت تراقبها بدهشه و قالت يلا يا حبيبتي اسمعي كلام الدكتورة
طرق حمزة الباب، خرجت ميادة من الغرفه
حمزة بتعجب في ايه؟
جلس على الفراش بجوارها و قال جاهزة
هزت رأسها و قالت انا خايفه اوي يا حمزة
رتب على يدها و قال متخافيش، عقدت ذراعها حول عنقه و قالت خايفه يحصلي حاجه
حمزة بقلق هتبقى كويسه متقلقيش
دخلت داليدا إلى العمليات و مرت ساعات العملية، خرج حمزة من الغرفة
ركضت هند في اتجاه و قالت العملية نجحت صح؟!

12-11-2021 03:00 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [11]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق مؤجل
رواية عشق مؤجل للكاتبة أسماء صلاح الفصل الثاني عشر

ابتسم حمزة و قال الحمد الله كويسه...
تنهدت هند بارتياح و قالت بسعادة شكرا اوي يا حمزة
رتب عليها زياد و قال الحمد الله، هتفوق امتى؟
دلوقتي، انا هدخل اشوفها و خليك انت و هند هنا؟
دخل حمزة إليها و قال علي المقعد المجاور لها و قال كنت خايف يحصلك حاجه
فاقت داليدا ببطء و قالت حمزة...
امسك يدها و قال يا روح حمزة
ابتسمت داليدا بوهن و قالت انا كويسه صح؟
اهاا يا حبيبتي كويسه
انا قولت لميادة اننا متجوزين.

ابتسم حمزة و قبل يدها و قال ارتاحي شوية
انا بحبك
و انا بعشقك
ابتسمت داليدا و قالت انا عايزة ابقى معاك على طول بلاش تسيبني
رتب حمزة على يدها و قال داليدا بطلي كلام و ارتاحي شوية
تنهدت داليدا و اغمضت عينها بوهن
في اليوم التالي تحسنت حالتها، و كانت هند تجلس معها بالغرفة
داليدا بوهن حاسه اني ضهري بيوجعني اوي بس حمزة قال إن دا من العملية و هبقي كويسه بعد فترة
ابتسمت هند وقالت الحمد الله انا كنت خايفه اوي.

هو حمزة راح فين؟
عنده عملية
تنهدت داليدا و قالت اول مرة احس ان بابا كان كلامه صح في كل حاجه، حمزة فعلا يستاهل كل خير و بابا كان عنده حق لما خلها اتجوزني
فعلا انسان محترم جدا
طرق باب الغرفة، ردت هند قائلة ادخل
دخل شخص و كان يرتدي ملابس الممرضين
هند باستغراب نعم؟
نزع عمر المسك الدي يضعه على وجهه و قال مش عايز اسمع صوت واحده فيكم فاهمين
داليدا بحدة انت ليك عين توريني وشك بعد اللي عملته.

عمر بغضب لا شوفي يا حلوة انا مش هسيبك في حالك
داليدا بتحذير انسى اي حاجه يا عمر و انا مش هسكت غير ما اخد حقي منك
هند بعصبية والله يا عمر انت بجح اوي و بعدين داليدا متجوزه
عمر بدهشه متجوزه مين؟
تنهدت داليدا و قالت متجوزه حمزة يا عمر و من فضلك كفايه الحركة الزبالة اللي عملتها معايا
اقترب عمر منها و قال بتوعد اقسم بربي ما هسيبك يا داليدا فاهمه.

داليدا بخوف انت عايز مني ايه؟ انا خلاص بقيت على ذمة راجل تاني و اصلا مستحيل افكر فيك بعد اللي عملته معايا
هند بحدة و ياريت تخرج بقا لان حمزة لو شافك هتبقى مشكلة
عمر بتهديد مش هسيبك يا داليدا و هخليكي انتي اللي تدوري عليا فاهمه و على فكرة انا اللي وصلت لطه اخوكي و قالته على اللي حصل بس المرة دي بقا هدفي حمزة بما انه جوزك
و خرج عمر من الغرفة و غادر المستشفى سريعا فهو بالطبع لم يحب رؤية حمزة له.

داليدا انهارت و بكت بشده فهي تخشى فقدان حمزة
رتبت هند عليها و قالت متقلقيش يا حبيبتي
داليدا ببكاء خايفه اوي يا هند؟! خايفه حمزة يسيبني
تنهدت هند بحيرة و قالت متخافيش و بعدين انتي مكنش في حاجه بينك و بين عمر
داليدا بخوف اهاا بس انا خايفه
هند بشك اوعي يكون كان في حاجه بينكم
زفزت داليدا بضيق و قالت حاجة ايه يا هند انا عمري ما هعمل حاجه زي كدا بس انا فعلا خايفه عمر يعمل حاجه.

خير ان شاء الله المهم هتجيبي سيرة اللي حصل لحمزة
لا طبعا...

مرت ايام و استعادت داليدا عافيتها بالكامل و خرجت من المستشفى
ذهبت هي و حمزة إلى المنزل، داليدا كانت طول تلك الفترة متوترة و تنظر رد فعل من عمر
ابتسم حمزة و قال بتفكري في ايه؟
انتبهت داليدا له و قالت و لا حاجه
هتطلعي تنامي
هزت داليدا رأسها و قالت فين الأوضة
تأني أوضه على الشمال و حاجتك كلها مترتبة
صعدت داليدا إلى الغرفة و جلست الفراش و قالت بضيق هو ايه موضوع كل واحد في أوضه دا...

خرجت من غرفتها و ذهبت له
كان حمزة يبدل ملابسه و توقف عندما دخلت و قال بقلق في حاجه؟
داليدا بضيق حمزة هو انا مراتك صح؟
اقترب منها و حاوط خصرها و قال صح
رفعت نظرها له و قالت اومال ليه مخليني انام لوحدي
ابتسم حمزة و قال مش عايز ارخم عليكي، يعني تعملي كل حاجه براحتك
ارتسمت ابتسامة على ثغرها و قالت خلاص بما اننا متجوزين المفروض نبقى مع بعض
داليدا هو انتي فعلا عايزني و لا بتعملي كدا لمجرد انك حاسه بالأمان.

داليدا بحيرة مش عارفه بس كل حاجه فيك حلوة و مثالية
حمزة بدهشه مثالية ازاي بقى
تنهدت داليدا و قالت يعني انا مش عايزة حاجه غيرك
حاوط وجهها بيده و قال كنتي عتقولي انه مستحيل؟
ابتسمت داليدا و قالت المستحيل أني محبكش
بما انك اعترفتي بقا فانا عايز اوريكي حاجه
داليدا بدهشة ايه هي؟
امسك حمزة يدها و اتجه إلى الخزانة و فتحها و اخرج اللعبة اللي أخذها منها منذ ١٤ عام
داليدا بدهشة ايه دي.

ابتسم و قال دي يا ستي العروسة بتاعتك و انا خدتها منك
داليدا بتعجب بجد!
وقتها كانت أول مرة اشوفك فيها
و لسه محتفظ بيها كل دا؟
ابتسم حمزة و قال اممم كانت أغلى حاجه عندي لحد ما انتي بقيتي معايا
نظرت له داليدا بعدم تصديق فهو بالطبع ابهارها كثيرا
قبل جبنها و قال روحي نامي بقا
قبلت شفتيه و قالت حاضر
المهم تخلي بالك من نفسك
حاضر.

دخلت هند إلى غرفتها و تمددت على فراشها و قبل أن تذهب في النوم
رن هاتفها، فاقت و ردت على الهاتف قائلة الو
ازيك؟
هند بدهشة ونبي ما احنا كنا مع بعض انهاردة
ابتسم زياد و قال اهاا ما انا عارف بس قولت اطمن عليكي انا غلطان
هند بتعجب لا طبعا؟!
المهم عايزين نشوف بعض بقا
ابتسمت هند و قالت إن شاء الله ممكن انام بقا
تحمم زياد بحرج و قال شكرا يا ستي، يلا باي.

مرت ايام و داليدا كانت تحاول التقرب من حمزة بقدر استطاعتها و لكن مع ذلك يصاحبها شعورها بالخوف
دخلت الممرضة إلى حمزة و قالت دكتور حمزة الجواب دا جي لحضرتك
ماشي شكرا
فتح حمزة الظرف و اصدم عندما رأى أغلبها صور لداليدا تجمعها مع شخص و لكن كانت صورته غير واضحة
زفر حمزة بضيق و برزت عروقه بغضب، رن هاتفه
رد قائلا الو؟
اسف يا دكتور
حمزة بغضب انت عايز ايه بظبط
داليدا و اهاا انا بصراحة محبتش صورتي تبقى واضحة.

مش هسيبك
عمر بمكر و نبي اسأل المدام عن الصور دي كدا و انت تعرف
و قفل الخط، زفر حمزة بضيق و كان يشعر بالجنون و جمع أغراضه و ذهب إلى المنزل
صعد إلى الغرفة و كانت داليدا فوق
ابتسمت و قالت اتاخرت انهاردة؟
نظر لها حمزة و قال بضيق لآخر مرة هسألك علاقتك بعمر كانت واصله لحد فين؟
داليدا بصدمة ايه المناسبة؟
حمزة بنرفزة ردي علي سؤالي يا داليدا
تجمعت الدموع بعينها و قالت كنا مرتبطين و هنتجوز.

اعطي لها الظرف و قال و ايه تفسير الصور دي؟!
رأت داليدا الصور بصدمة و قالت ببكاء.

12-11-2021 03:01 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [12]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق مؤجل
رواية عشق مؤجل للكاتبة أسماء صلاح الفصل الثالث عشر

رأت داليدا الصور بصدمة و قالت ببكاء والله العظيم مفيش حاجه بينا زي ما انت مفكر و قولتلك أروح لدكتورة عشان تتأكد و انت اللي مش عاجبك كلامي و دلوقتي انت ممكن تتأكد بنفسك بما اني مراتك و الصور دي حقيقه احنا فعلا كنا بنخرج مع بعض و أكملت ببكاء بس كنا شله كبير و بنخرج و بنسهر و قولتلك انا محدش عملني الصح من الغلط، كنت بعمل كل حاجه براحتي، بس والله احنا كان علاقتنا مفهاش حاجه اكتر من خروج و فسح.

نظر لها حمزة بعدم تصديق و قال طيب
أمسكت يده و قالت حمزة بلاش تحكم عليا بالطريقة دي انا عارفه ان ممكن الصور مش مناسبة معاك بس كلها في أماكن عامه
ترك حمزة يدها و قال خلاص يا داليدا
داليدا ببكاء ايه اللي خلاص...
تنهد حمزة و قال داليدا مش هينفع نكمل مع بعض.

نظرت له بدهشه عارمه و توقفت الكلمات في حلقها فهو يطلب ذلك بسهولة و لم ينتبه إلى حالتها حتى و خرجت من الغرفه و لم تقول له شي، هبطت دموعها بغزارة، و لكنها كانت تشعر ببكاء قلبها و تحطمه بالكامل فهو لا يصدقها في شي، دخلت إلى الغرفة الأخرى و جلست على الأرض و ظلت تبكي بشدة
حمزة كان يشعر بالضيق و الغضب فهو يحبها بل يعشقها بجنون و لكن كيف له أن يتحمل كل ذلك...

خرجت داليدا من الغرفة بهدوء لكي لا يسمعها و ذهبت من المنزل اتصلت بهند و طلبت منها أن تذهب معها
تعجبت هند من طلبها و ارتديت ملابسها و ذهبت لها
كانت داليدا تنتظرها أمام العيادة
هند بتساؤل: داليدا انتي جايه هنا ليه؟
داليدا بشرود مفيش هكشف
هند باستغراب دي دكتورة نسا
هزت رأسها بتردد و قالت عارفه انا هكشف عشان اثبت لحمزة اني معملتش علاقه مع حد قبل كدا
هند بدهشه داليدا انتي مجنونة صح؟

داليدا ببكاء محدش مصدقاني...
هند لم تحب ما تفعله داليدا فبالنسبة لها الفكرة غير جيدة و أرسلت رساله الى زياد و أخبرته بها كل شي
زياد أخبر حمزة و غضب كثيرا و خلال نصف ساعه كان وصل إلى العيادة
تفاجأت داليدا بوجوده
حمزة بحدة: قومي يا داليدا
سيبني براحتي لو سمحت
زفر حمزة بضيق و قال هند زياد تحت مستنياكي و انا هخدها و هروح
و سحبها من ذراعها بقوة و غادروا العيادة...
داليدا ببكاء اعملك ايه طيب؟!

قاد حمزة السيارة و لم ينتبه لها، فهو يعيش صراع بداخله و لم يعلم كيف ينهي
وصلوا إلى المنزل و دخلوا، صعد هو و تركها
صعدت داليدا خلفه و قالت حمزة؟
نفخ بضيق و قال داليدا ارجوكي بلاش شغل العيال دا تمام
داليدا بحزن خلاص يا حمزة براحتك
تنهد حمزة و قال تمام.

بس على فكرة لو سيبتني المرة دي انا مش هرجعلك تاني انت فاهم، و انا حاولت معاك كتير و انت حتى مش مديني فرصه و انت عارف كويس ان دا كله صعب عليا، و مش بمزاجي اني كنت عايشه براحتي و بعمل كل اللي انا عايزها
و سالت دموعها و أكملت قائلة: و انا مش زيك لاقيت امي و ابويا معايا و لا حد يحافظ عليا و ينصحني.

أتربيت في بلد تانيه و ماما اتجوزت كتير اوي فكانت مش فاضيه تربيني و انا لما وصلت لسن ١٧ عيشت في شقة لوحدي، عارفه إننا فعلا منفعش مع بعض بس كنت عايزة احاول والله، يمكن مكنش كفايه بس دا اللي قدرت عليه
مسحت دموعها و قالت انا هحجز و اسافر بكرا و هبقي استنى منك تطلقني
طيب
خرجت داليدا من الغرفة و دخلت إلى الغرفة الأخرى و وجدت هاتفها يرن
ابتسمت بسخرية عندما رأيته رقم والدتها أجابت قائلة نعم؟

ايه يا روحي برن عليكي بقالي كتير كنتي فين؟
كنت تعبانة يا ماما في حاجه و لا إيه؟
مش ناويه ترجعي بقا و بعدين كلها ست شهور و هتمي ال ٢١ و هتبقى مسؤولة عن فلوسك بنفسك
داليدا بضيق طيب يا ماما سلام بقا
كاميليا باستغراب مالك يا ديدا؟
مفيش يا ماما سلام...
ألقت الهاتف على الفراش و لكنها تلقت مكالمة أخرى
عايز ايه؟
ابتسم عمر و قال طلقك و لا لسه؟
نفخت داليدا بضيق و قالت بحدة خلصت يعني و لا لسه في حاجه تاني؟

عمر بسخرية مش هسيبك يا داليدا و لو عايزة تقصري شري ترجعيلي
ارجعلك؟! يبقى بتحلم
عمر بخبث لا حقيقة يا حلوه و بدليل أن حمزة اهو سابك
قفلت داليدا الهاتف و تركته و ظلت تبكي بشده و كان صوتها مرتفع
كان يشعر بوخز يخترق قلبه فصوت بكائها عالي
ذهب إليها و قال داليدا؟
صمتت و نظرت له قائلة بصوت منبوح نعم؟
كفايه عياط
داليدا ببكاء أنا مش بعيط
تنهد حمزة و اقترب منها و نزل إلى مستواها قائلا اومال دا ايه؟

ارتمت داليدا بين اضلاعه و حاوطت خصره بذراعها و قالت ببكاء زعلانه...
رتب عليها و قال طب ممكن تبطلي عياط
لا هفضل هعيط
تنهد حمزة فهو يشعر بالحيرة فإنها لم تكن مخطئة في شي و حتى أن كانت كذلك فهو لا يريد الابتعاد عنها فكيف له بأن يتركها و هي أصبحت ملكه
طب ممكن تبطلي عياط عشان عايز اتكلم معاكي
ابتعدت داليدا عنه و مسحت دموعها بأناملها و قالت اتكلم؟

داليدا انا فعلا زهقت مش عارف اتصرف في ايه حاجه و مش سهل عليا اشوف صورك و انتي في حضن واحد تأني و حتى ان كان دا عادي بالنسبالك فهو بالنسبالي لا
داليدا ببكاء كل دا قبل ما اعرفك و انا مستعدة أعمل إيه حاجه عشانك
تنهد حمزة و قال الكلام مش كفاية يا داليدا انتي محتاجة تغيري كل حاجه
هعمل ايه حاجه تقولي عليها
قومي نامي بقا
داليدا بابتسامة هاجي انام معاك بقا.

قامت داليدا و لكنها شعرت بألم رهيب في ظهرها و توجعت قائله: ضهري بيوجعني اوي
حمزة بقلق مالك؟
مش عارفه
حملها حمزة برفق و ذهب إلى غرفتهم و انزلها على الفراش و قال شيلتي حاجه تقيله طيب
هزت رأسها برفض، تنهد حمزة و احضر مرهم و قال نامي
داليدا بتعجب هتعمل ايه؟
دا مسكن للألم و لحد ما تعملي الأشعة عشان نشوف فقرات الضهر
داليدا بألم هو أن مش بقيت كويسه.

تنهد حمزة وقال اهاا بس الفقرات اتقصرت و المرهم هيريحك، و اقلعي التيشيرت
داليدا بتوتر مش لازم انا هعمل كل حاجه لنفسي
قطعها حمزة و قال انجزي
ساعدها هو في خلعه، كانت تشعر بالخجل منه، نامت علي خصرها
بدأ حمزة بتدليك المرهم على ظهرها برفق و ذهب الألم تدريجيا...
انتهي، و قام ابدل ملابسه و ارتدى سرواله و نام بجوارها و قال تمام ولا
نظرت له و قالت تمام
ابتسم حمزة و قال نامي بقا
داليدا بتساؤل حمزة؟
نعم؟

هو احنا امتى هنبقي متجوزين بجد؟
نظر لها بدهشة و قال بتسالي ليه؟
مش عارفه بس دي تاني مرة نتجوز فيها و نفس الكلام برضو
وانتي مستعدة لكدا؟
نظرت له و قالت: ما هو احنا متجوزين دا المفروض و لا إيه؟
ابتسم حمزة و قال: هو المفروض بس بلاش دلوقتي عشان ضهرك
جلست داليدا و قالت بضيق ضهري كويس اهو...
حمزة بتعجب: طلباتك بتكون غريبة
داليدا باستياء هيكون أفضل ليك و ليا يا حمزة.

و انا مش هلمسك غير ما تكوني فعلا متأكدة انك بتحبني و عايزني
نامت داليدا على صدره و حاوطت خصره و قالت مش عايزة غيرك والله
شدد قبضته عليها و قال طب ايه مش هتقومي تلبسي
ابتسمت داليدا و قالت مش لازم بقا
من الواضح انك رايده تجربي الحاجات الواعرة
طب ما تخليني اجربها
مش ناويه تعدي الليلة و لا إيه؟
عايزة احس ان علاقتنا أقوى من أنها تتهدم برسالة، عايزة ابقى مراتك و ام عيالك
حمزة بحيرة يعني مستعدة تخلفي مني كمان؟

اهاا بصراحة يمكن عمري ما فكرت في موضوع الأطفال دا بس انا نفسي اخلف منك...
و انا عيالي مش هتكون غير منك
رفعت نظرها لها و قالت عايزة اجيب ولد و بنت
قام و استند على ذراعه و قال قولي ان شاء الله
ابتسمت داليدا و قالت ان شاء الله بس اوعدني ان عمرك ما هتفكري تطلقني
حاضر...
انحني عليها قليلا و قبل شفتيها بشوق و كانت هي تبادله القبلة برغبة شديدة
ابتعد حمزة عنها و قال خلينا نأجل.

عقدت ذراعها حول عنقه و قالت ليه؟ مش انت قولت اني لما ابقى ملكك
حدق بعينها التي يعشقها و قال عايزك ملكي في كل حاجه يا داليدا
ما انا بقيت ملكك...
ابتسم حمزة و قبلها مرة أخرى، فهو لا يصدق بأنها تريده و تريد البقاء معه، و لكن ما يصدقه و يعرفه جيدا بأنه يعشقها و لا يتمنى سواها...



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 7309 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 4313 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 3355 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 3232 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 3786 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، مؤجل ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 06:25 صباحا