أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية عشق مؤجل

داليدا كانت نايمه و تقلبت في الفراش، و فتحت يدها و لكنها تفاجأت بوجوده فقامت و سحبت الغطاء عليها و قالت بضيق انت بتتفرج ..



12-11-2021 02:57 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [7]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق مؤجل
رواية عشق مؤجل للكاتبة أسماء صلاح الفصل الثامن

لم بجد ردا يوصف لها موقفه و قال بهدوء: ممكن ناجل كلامنا دلوقتي
ارتفع صوتها قليلا و قالت: رد عليا انت حتى مش هاين عليك تكلمني، كل علاقتي بالعيلة بقيت عشان الفلوس
تنهد حمزة قائلا: داليدا كل حاجه جات بسرعه و انتي اللي طلبتي الطلاق لأنه مش منطقي اني افضل عايش مع واحدة غصبن عنها
بجد؟ طب ليه مقولتش انك دكتور مثلا.

لأني حمزة واحد بس و مفهوش حاجه بتتغير و انا قولتلك محدش هيعملك حاجه من اخواتك و طلعت قد كلامي، حتى فلوسك في ايه وقت بتحتاجها بتلاقي و لو عايزة تنقلي كل حاجه لوالدتك
داليدا بعتاب: هو انت شايفني مجرد واحدة سذاجة بتجري ورا الفلوس و خلاص
قام حمزة من مكتبه و قال: داليدا ممكن تسيبني اشوف شغلي
عايزني امشي يعني؟ بتطرديني؟
زفر حمزة بضيق و قال: عايزة ايه و انا هعمله؟
عايزة انت ليه كذبت عليا.

فين الكذب؟، داليدا احنا مطلقين و انتي دلوقتي بنت عمي و بس يعني حتى مفيش داعي انك تعاتبني على حاجه انتي اصلا مكنتش عايزها
تمام يا حمزة بما انك ابن عمي و الواصي عليا فأنا هتجوز كمان اسبوع، و طبعا انت مش محتاج عزومه
اكيد يا ديدا هاجي دا انتي حبي الاول يعني
ازدارت ريقها و قالت بكرهك
ابتسم حمزة و قال مبقاش ليها لأزمة انك تحبني فعادي.

تجمعت الدموع بعينها و غادرت مكتبه على الفور حتى أنها لم ترجع إلى صديقتها و ذهبت من المستشفى بأكملها
اتجهت إلى منزلها و صعدت إلى غرفتها و أغلقت الباب خلفها
ارتمت على الفراش و اجهشت بالبكاء الشديد و بعد ذلك قامت لترى من الرسالة التي وصلت إليها للتو
فتحت الهاتف و كانت من والدتها تخبرها بها بأنه سوف تذهب إلى لندن، فزوجها يريدها
زفزت داليدا بحنق و قالت: حتى مش هاين عليها تشوفني كنت فين و لا تتطمن عليا...

دلفت إلى المرحاض و غسلت وجهها و بعد ذلك نزلت إلى الأسفل فكان لا يوجد بالمنزل مما زاد شعورها بالملل
و اتصلت بهند و اعتذرت ليها على حدث و بعد ذلك طلبت منها شي...
هند بدهشة: بتهزري صح؟
داليدا بمكر: لا مش بهزر انتي هتكلمي و هتقوليله داليدا انتحرت
هند بعدم اقتناع: داليدا انتي مستوعبة كلامك؟! و بعدين دا دكتور
زفرت داليدا بحنق و قالت اسمعي كلامي و خلاص قوليله كدا و بسرعه قبل ما عمر يرجع.

تنهدت هند و استسلمت إلى طلبها
قفلت معها و اتصلت بحمزة قائلة دكتور حمزة معايا
حمزة باستغراب ايوه مين؟
انا صاحبه داليدا، هي تعبانة اوي و انا مش عارفه اتصرف و لا حتى اعرف عنوانها
حمزة بتعجب ازاي؟ يعني داليدا مالها
هند بحزن مصطنع معرفش ياريت تقولي العنوان انا خايفه تكون انتحرت و لا حاجه...
لم يتحمل حمزة أكثر و قفل الخط و ارتدى سترته بسرعه و ذهب إلى منزلها.

طرق الباب و لكن لم يجد إجابة من الداخل، و بعد دقيقة كان دفع الباب بقوة و دخل و صعد إلى الغرفة لم يجدها بها فشعر بالقلق الشديد، فتح باب المرحاض الملحق بالغرفة و صدم عندما رآها وسط المياه التي تختلط بالدم
أخرجها بسرعه و وضعها على الفراش لكي يعرف ماذا حدث لها
و لكنه اطمن عندما تفحص نبضات قلبها و وجدها منتظمة
تنهد حمزة بضيق و قال بجد انا مش عارف ايه الجنان دا و فين الناس اللي هنا؟

حملها بين ذراعيه و خرج من المنزل و وضعها في السيارة و ذهب إلى المستشفى لكي يتم فحصها
تركها بالداخل و ذهب لإحضار لها ملابسها بدل التي ابتلت و اتصل بهند و أخبرها ما حدث...
رجع مرة أخرى و كانت داليدا استعادت وعيها سأل الطبيبة قائلا: هي كويسه؟
ايوه بس هي كانت قاطعة شرايينها بس الحرج مش عميق اوي و النزيف عملها هبوط مش اكتر
شكرا يا دكتورة
ابتسمت و قالت بعد اذنك.

نظر حمزة إلى داليدا بحدة و قال: انتي مش طفلة عشان تعملي حركات المراهقين دي؟!
داليدا بضيق و انت مالك انا حره على فكرة
تنهد حمزة و قال: ماشي، اتفضلي دا لبس بدل المبلول دا و انا كلمت صاحبتك و هي هتيجيلك
داليدا بوهن انا مش قادرة اتحرك ممكن تساعديني اقوم...
اتجه ناحيتها و اسندها و كان يتعمد الابتعاد عنها و ذلك جعلها تشعر بالضيق و استغلت الفرصة و أسندت يدها على صدره و قالت انت مش هاين عليك تقومني حتى؟

مينفعش المسك
و ابعد يدها عنه و ابتعد عنها قائلا بجدية: انا همشي لو احتاجتي حاجه كلميني
ادمعت عينها و قالت بضيق: انت بتعاملني كدا ليه؟
لم يرد عليها و اعطها ظهره و اتجه ليخرج من الباب، اوقفته داليدا عندما حاوطت خصره من الخلف. أسندت رأسها على ظهره و قالت خليك معايا
تنهد بضيق و ابعد يدها و استدار لها و لكنه ترك مسافه بينهم و قال: هبقي معاكي بصفتي ايه؟! و عايزك تعرفي حاجه ان حمزة الصياد مش بمزاجك.

داليدا بتعجب يعني؟
يعني احنا كنا متجوزين و انتي كنتي رافضة مش صح؟، طريقتك معايا و كل حاجه كنتي بتقوليها كنت بتدل على كدا و اظن اني مغصبتكيش على حاجه و اول ما ابوكي مات طلقتك
ازدارت ريقها بصعوبة فهو الان لا يريدها بالمرة و لكن لم تدعه يرحل
اقتربت منه و وقفت على أطرافها و قبلت شفتيه، تفاجي حمزة من فعلتها و دفعها عنه و قال انتي اتجننتي
داليدا ببرود ليه؟
حمزة بضيق: عايزة تعملي حاجه تاني.

داليدا بعدم فهم: مش فاهمة قصدك
حمزة بحدة يعني لو عايزة الحرام فأنا مليش في و دا غير بصفتي ابن عمك فالحركة أن اتعملت معايا أو مع غيري، تصرفي هيزعلك اوي و العادات التي اتعودتي عليها برا تنسيها
اخفض بصرها و قالت شكرا
و اتجهت إلى الباب، أوقفها قائلا غيري هدومك الأول و بعدين امشي...
و خرج هو من الغرفة و قفل الباب خلفه، كانت داليدا تشعر بالدهشة من معاملته الجافة معها، ابدلت ملابسها و خرجت.

وجدته يقف بانتظارها و قال: اتفضلي عشان اوصلك
ركبوا السيارة
سألها قائلا هو مفيش حد معاكي في البيت؟
في عمر بس كان برا
حمزة بحدة و عمر عايش معاكي يعني؟
نظرت له و قالت بضيق: مش كفاية يا حمزة و لا إيه؟
حمزة بسخرية: كفاية حاضر
داليدا بحزن: انت بتعمل كدا ليه على فكرة انا معملتش حاجه غلط.

حمزة بدهشة: بجد؟ مش غلط انك تقعدي مع واحد غريب في بيت واحد و مش غلط أن تخلي واحد يلمسك و مش غلط اللي عملتي داليدا انتي فعلا متنفعيش للحاجة خالص
شعرت داليدا بالإهانة و قالت ببكاء لوسمحت نزلتي...
لم يرد عليها و نظر إلى الطريق، صرخت داليدا به و قالت وقف العربيه
لم يرد عليها و قفل الباب لأنه يعلم بأنها ممكن تقفد عقلها و تقفز من داخل السيارة وصل إلى منزله
داليدا بتساؤل: ايه دا؟
بيتي.

نزلت داليدا و دخلت إلى خلفه إلى الفيلا، بالطبع كانت فارغة من الداخل، فحمزة لا يسمح بالمكوث الخدم بالمنزل خصوصا السيدات فجميع قد غادر
داليدا بتوتر: هو انت جايبني هنا ليه؟
حمزة باقتضاب: معلش ما هو مينفعش اني اسيبك تقعدي مع واحد غريب
داليدا بحدة: بجد و انت عادي
لا متخافيش انا صرفت نظر، هتفضلي هنا لحد ما مامتك ترجع أو لحد ما تتجوزي عمر.

رمشت بعينها فهو تغير كثيرا لم يكن حمزة اللي رأته في البلد، كان يبدو مختلفا في كل شي، و تمنت بأنها لو تمكنت برؤية حمزة مرة أخرى، سقطت الدموع من عينها و اختلط الحمرة بخضرواتها و أصبحت مثل الأرض المشتعلة
لم يعطي لها اهتمام و قال ببرود البيت بيتك فشوفي انتي حابه تنامي فين؟، و بعد ذلك صعد و تركها حتى أنه لم ينتظر جوابها لم تصدق داليدا ما تراه و تسمعه و جلست على الاريكة و بكت بشده.

قامت و بحثت عن هاتف المنزل و اتصلت بوالدتها قائلة مامي بليز ارجعي بسرعه عشان اعمل فرحي انا و عمر
ابتسمت كاميليا بسعادة و قالت برافو يا حبيبتي هاجي في أقرب وقت
قفلت داليدا معها و مسحت بقايا دموعها و رجعت إلى الاريكة مرة أخرى و نامت عليها و كانت تبكي بهدوء
نزل حمزة لكي يطمن عليها، وجدها نائمة على الاريكه تضم ساقيها و تضع كفها أسفل وجهها، وجنتها مبتلة إثر دموعها
داليدا اطلعي نامي فوق.

فتحت داليدا عينها و قالت لا انا هفضل هنا
تنهد حمزة بضيق و قال علي فكرة مش مستأهلة عند خالص
داليدا بحزن هو انت ليه بتكلمني كدا؟
نظر لها و قال عشان انتي تجاوزتي حدوك
دا كله ليه؟
و لا عمرك هتفهمي و لا عمرك هتتغيري لأنك مقتنعة باللي بتعملي
داليدا بحزن كل دا عشان بوستك؟!
عشان دا مينفعش لأننا مش مجوزين دا غير انها اكيد مش اول مرة و زيي زي غيري
داليدا بصدمة: بجد انت شايفني كدا يعني؟

حمزة بضيق أنا بحكم على انا شايفه منك يا داليدا و انتي فعلا متجاوزة كل حدودك، و ايه أعلم واصله لحد فين مع علاقتك بعمر
داليدا بدهشة انت قصدك ايه؟
و لا حاجه بس من الواضح أن عندك كل شي مباح و دي حاجه متتناسبش معانا
و انت اتجوزتني ليه؟
فكرت العكس و كان عشان عمي، بس للأسف طلعتي عكس ما توقعت يا داليدا، و فعلا اكتر حاجه ندمت عليها اني اتجوزتك بس اهو الغلطة اتصلحت و انا ايه حاجه بعملها فهي عشان عمي الله يرحمه.

داليدا ببكاء على فكرة انا مش وحشة اوي كدا، بس انا معنديش حد يعاملني الصح من الغلط و حتى بابا مفتكرش غير بعد ما كبرت و انا فعلا مغلطتش و معملتش علاقه مع ايه واحد، و عمر فعلا موجود في البيت و في لندن كان بيزروني كتير اوي بس والله انا موصلتش لمرحلة اللي أنت قصدك عليها، انا ممكن لبسي وحش بس هناك عادي و بخرج كتير، مبحبش الالتزام بس فعلا كنت حره بعمل كل حاجه بمزاجي، و ابتلعت ريقها و أكملت عارفه انك مش مصدق بس دي الحقيقة و ممكن اثبتلك دا؟

حمزة بتساؤل و هثبتي ازاي؟
داليدا بتوتر عادي ممكن اروح لدكتور
قام حمزة و قال بضيق انا ميخصنيش ايه حاجه من دي؟
أمسكت داليدا يده و قالت انا عايزك...
نظر لها بدهشه و قال بسخرية بجد دلوقتي عايزني، بس الأول كنت مجرد واحد جاهل في نظرك، داليدا موضوعنا انتهي انا مستحيل أكرر الغلطة تاني و فعلا مستحيل تبقى مراتي واحدة زيك
تحرجت الكلمات في حلقها، فلم تجد شي لقوله فهو قد اهانها بقسوة و جعلها لا تسوي شي.

تركها حمزة و صعد إلى غرفته، انتظرت داليدا ساعه تقريبا و بعد ذلك خرجت من المنزل بهدوء
أوقفت تاكسي و ذهبت إلى منزلها لم تسترح عينها من البكاء طوال الطريق
دخلت إلى المنزل و وجدت عمر يجلس في انتظارها
داليدا بتساؤل عمر انت صاحي لحد دلوقتي ليه؟
عمر بحدة كنتي فين؟
زفرت داليدا بضيق و قالت انا طالعه أنام
صعدت إلى غرفتها و تمددت على الفراش و لكنها تفاجأت به يفتح الباب و يدخل.

قامت داليدا من مكانها و قالت بخوف في ايه يا عمر انت ازاي تدخل كدا؟
اقترب منها و قال بصراحة يا داليدا انا مش هسيبك و هعمل اللي كان لازم يحصل من زمان
رجعت داليدا للخلف و قالت بتحذير عمر لو سمحت اطلع برا؟!
ابتسم عمر بخبث بعد ما اخلص الأول و اضمن انك ليا...

12-11-2021 02:57 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [8]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق مؤجل
رواية عشق مؤجل للكاتبة أسماء صلاح الفصل التاسع

داليدا بتوسل ارجوك يا عمر بلاش تقرب مني
لم يستمع لها و استمر في اقترابه و قال ما أحنا هنتجوز في الاخر
سحبها من ذراعها بقوة و دفعها لتسقط على الفراش
داليدا ببكاء عمر كفاية لو سمحت
انحني عليها ليقبلها بعنف و لكنها كانت تحاول أن تبتعد عنه، مزق بلوزتها من الإمام
داليدا بصراخ ابعد عني، و قامت بركله في منطقة أسفل الحزام
تألم قليلا، ابتعدت عنه و قامت و لكن قبل أن تصل إلى الباب لحق بها و وقف أمامها.

تراجعت إلى الخلف داليدا ودخلت الشرفة و أسندت ظهرها على السور، و بعدها وقفت عليه
عمر بضيق والله يا داليدا ملهاش لأزمة الدراما دي؟ و بعدين عايز اضمن حقي
داليدا بصراخ لو قربت مني هرمي نفسي فاهم
لم يستمع إليها و لكن قبل أن يكمل، خطوته القت نفسها
عمر بصدمة: داليدا؟!
نظر عليها و شعر بالتوتر فهو لا يعرف ما يفعل في هذا الموقف البشع
نزل بسرعه و خرج من المنزل و اتجه إليها، جث على الأرض بجوارها و قال بخوف: داليدا.

كانت الدماء تسيل من راسها، لم يجد حل للمصيبة التي وقع بها.

نزل حمزة لكي يراها فهو يعلم بأنه اصرف في اهانتها، و لكن لم يجدها فشعر بالغضب
صعد إلى الغرفة و ارتدى ملابسه و ذهب إلى المنزل
عندما رأى عمر ضوء السيارة، قام و هرب بعيد لكي لا يراه احد
اتصدم حمزة عندما وجدها على الأرض، نزل من السيارة و ذهب في اتجاها
جث بجوارها و قال بخوف داليدا...
حملها بين ذراعيه و وضعها بالسيارة و ذهب إلى المستشفى بسرعة البرق...

و طلب منهم تجهيز العمليات، و خلال دقائق كان بداخل العمليات
انتهى من إجراء العملية و ايقاف النزيف، و تم نقلها إلى غرفة العيادة
دخل إلى مكتبه و كان يفكر فيما حدث لها و بالطبع كان ظاهر عليها علامات اعتداء
زفر بضيق و قال: مين اللي عمل فيها كدا؟!
طرقت ميادة الباب و دخلت قائلة: دكتور حمزة
اتفضلي يا دكتورة
جلست ميادة و قالت: هتبلغ البوليس
مش عارف اعمل ايه؟! و أهم حاجه عندي انها تبقى كويسه.

ميادة بتساؤل فين امها أو أخواتها؟ حرام تفضل لوحدها كدا
تنهد حمزة باستياء و قال امها في لندن و أخواتها في أسيوط، المهم هي حصلها حاجه
لا محاولة اعداء بس و اظن انها اغتصاب لان مش معقول هتكون سرقة و هيعمل معاها كدا و هدومها اللي اتقطعت دي تدل على كدا
خبط حمزة المكتب بيده و قال بغضب: مفيش غير كلب واحد
ميادة باستفهام هو انتم ولاد عم بس
اهاا ليه؟
اصلك في العمليات كنت متوتر و خايف عليها.

تنهد حمزة و قال مش بنت عمي...

ذهب حمزة إلى غرفه العناية لكي يطمئن عليها، و جلس على طرف الفراش
كانت داليدا مازالت نائمة و كان حمزة يخشى من دخولها في غيبوبة فالإصابة لم تكن سهلة
نفسي اعرف عملتي كدا ليه و ليه مشيتي اصلا؟!
قضى اليوم بجانبها...

انتقلت داليدا إلى غرفة أخرى بعد تجاوزها مرحلة الخطر بعد ٢٤ ساعة
استعادت وعيها، فتحت عينها و عملت بأنها في المستشفي
حاولت أن تقوم تجلس و لكنها فشلت فكانت تشعر بألم في ظهرها و قدميها
اوصدت عينها بوهن، دخل حمزة إلى الغرفة و تفحصها
جلس على بجانبها على الفراش و قبل يدها
فتحت داليدا عينها و قالت بوهن هو انا حصلي ايه؟
الواقعة قصرت على فقرات الضهر و أربطة رجلك
داليدا بتساؤل: يعني انا مش كويسه؟

لا هتبقى كويسه بس التزامي بالعلاج لأن ايه إهمال نتيجته مش هتبقى كويسه و نظر لها و قال متسائلا ايه اللي حصل؟
و انت بتسأل ليه؟
الدكتور اللي عالج الحالة و كمان دا يعتبر شروع في قتل خصوصا أن كان دا نتيجة اغتصاب و اظن ان اللي عمل كدا عمر لأن مفيش غيره
لم ترد عليه داليدا و سقطت الدموع من عينها
أعاد حمزة سؤاله قائلا: مش هتقولي
داليدا بحزن: انا مش عايزة اتكلم من فضلك
حمزة بغضب داليدا اقسم بالله لو ما نطقتي.

داليدا ببكاء والله مش قادرة اتكلم و لا اقول حاجه لو سمحت سيبني لوحدي
حمزة بضيق: تمام براحتك بس على فكرة انا هبلغ البوليس
أمسكت داليدا يده و قالت بصوت خافت لو سمحت بلاش
تنهد حمزة و قال: طب هو ليه عمل كدا و مامتك فين؟ ليه رميتي نفسك؟ اتكلمي انا مش هعملك حاجه
ممكن تساعديني؟
اسندها حمزة برفق و اجلسها.

بكت داليدا و عقدت ذراعها حول عنقه و بكت بشده، لم يستطيع أبعادها عنه و رتب عليها قائلا: اتكلمي و انا هجيبلك حقك منه...
ابتعدت عنه و قالت ببكاء روحت البيت و كان هو هناك و فجأة طلعته طلع وراها و حاول يتعدى عليا و معرفتش أعمل حاجه غير اني ارمي نفسي و أكملت ببكاء شديد معرفش هو ليه عمل معايا كدا؟
ضمها إليه و رتب عليها قائلا: متخافيش يا حبيبتي
توقفت داليدا عن البكاء و قالت شكرا.

أبتعد عنها و قال خلي بالك من نفسك و انا هبقي اجي اشوفك
انا عايزة اكلم هند
انا هكلمها و اخليها تجيلك
خليك معايا
تنهد حمزة و رتب على يدها و قال: انا هقوم عشان عندي شغل...
داليدا بتردد حمزة
نعم؟
بحبك
نظر لها بدهشة و قال المهم انك ترجعي كويسه و بعدين نبقى نتكلم
ضاقت عينها و اعتلت تعبيرات الاستفهام وجهها فهي لا تفهمه و قالت: دا ردك؟!

نظر إليها و لم يقل شي و تركها، اتصل بهند و أخبرها بما حدث، و بعد ذلك جاءت هند إلى المستشفى
و دخلت إلى داليدا و وجدتها جالسه و تبكي بشدة
هند بتعجب داليدا؟ و اتجهت اليها و جلست أمامها و ضمتها إليها و قالت مالك؟ حصلك ايه؟
داليدا ببكاء حمزة خلاص مبقاش يحبني، انا اكتشفت كل حاجه متأخر
رتبت هند عليها و قالت أهدى يا داليدا كفاية يا حبيبتي
داليدا ببكاء انا بحبه بس هو بقى يكرهني.

ابتعدت هند عنها و قالت داليدا اهدي بس دا غلط عشانك يا حبيبتي
نزعت داليدا المحلول من يدها و الأجهزة و قامت قائلة انا مش عايزة أفضل هنا
هند بصدمة داليدا ارجوكي اهدي و ارجعي مكانك
لم تستمع لها و لكنها شعرت تشوش الرؤية أمامها و سقطت على الأرض
خرجت هند و ذهبت إلى حمزة و قالت ببكاء داليدا اغمي عليها
ذهب حمزة معها و دخلوا إلى الغرفة و حملها و وضعها على الفراش قائلا هي قامت ليه و ازاي اصلا؟

هند باستغراب هي عندها حاجه؟
فقرات الضهر اتقصرت باللي حصل و لازم عملية جراحية لأن احتمال كبير تتشل
هند بصدمة: مستحيل؟
تنهد حمزة و قال بلاش تقولي حاجه قدامها
بكت هند بحزن
قام حمزة بتوصيل المحاليل لها و قال بلاش تخليها تقوم
هند بتساؤل هي اكيد هتبقى كويسه صح؟
حمزة بحيرة ادعيلها
قبضت داليدا على يده، حاول أن يسحبها و لكنه فشل
تركتهم هند و خرجت بهدوء، جلس حمزة بجوارها.

بعد مرور ساعات فاقت داليدا و كان حمزة بجوارها، ابتسمت داليدا و قالت حمزة...
متتحركيش
داليدا بحزن هتفضل تعاملني كدا؟
انا هخرج
داليدا ببكاء حمزة بلاش تسيبني انا محتاجك
و انا هفضل جنبك
خرج حمزة من الغرفة و دخلت اليها هند
و ظلت جالسة بجانبها، بعد مرور الوقت نامت داليدا و غفوت هند هي الآخر.

كان يضغط على البنزين بعنف
فادي بضيق اهدي شوية يا طه
طه بغضب و الله العظيم هقتلها، مش ابوك يموت و احنا نتفضح
وصلوا إلى المستشفى و سألوا عن غرفتها، و دخلوا
نظر طه إليها بشر و قال لازم تموت و نخلص بجي
فادي بتردد: طه لما نسمع منها الأول مش يمكن اللي كلمك دا قصده يوقعنا و خلاص
طه بضيق اومال هي هنا ليه و هي خلاص متهمش حمزة هو طلقها
اقترب طه منها، شعرت داليدا بوجود أحد يضع يده حول عنقها، فتحت عينها و رأته.

طه بغضب مكتوم هقتلك يا داليدا، و ظل يقبض على عنقها بشده حتى تلاشت انفاسها...

12-11-2021 02:58 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [9]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق مؤجل
رواية عشق مؤجل للكاتبة أسماء صلاح الفصل العاشر

لم تستطيع داليدا أن تدافع عن نفسها، و شعرت بتلاشي انفاسها
استيقظت هند عندما شعرت بأصوات خافت في الغرفة قالت بخوف: انتم مين؟
انتبه إليها فادي و قال بحدة: اخرسي يا بت مش عايز اسمع حسك واصل
اقتربت هند من طه و قالت: انت بتعمل ايه؟ ابعد ايدك عنها
دفعها طه و سقطت على الأرض و قال إلى فادي: اقفل باب الاوضه
اتجه فادي ليغلق الباب و لكنه تفاجأ بدخول زياد و حمزة
تراجع فادي إلى خلف.

زياد بدهشه: انتم بتعملوا ايه هنا؟
ذهب حمزة إلى طه و دفعه بعيد عن داليدا التي فقدت وعيها و قال بحدة: انت اتجننت يا طه و لا إيه؟
طه بغضب انا حر يا حمزة انا مش هفضل اتفرج عليها و هي بتحط راسي في الطين عاد
حمزة بضيق: متعملش نفسك خايف عليها يا طه و بعدين دي مراتي و ايه حاجه هتكون ليا انا مش انت
طه بدهشه: مراتك كيف ما انت طلقتها
رجعتها تاني و اتفضل خد اخوك و امشي بدل ما اطلب البوليس.

طه بتعجب شديد: كيف ترجعها يعني و احنا منعرفش
حمزة بغضب: زياد عرف طه طريق الباب أو كلم الأمن
اخذهم زياد و غادر
هند بقلق: داليدا
افاقها بحمزة برفق و قال: داليدا انتي كويسه؟
سعالت بشده و قالت بخوف: اهاا كويسه هما راحو فين؟
مشوا ارتاحي انتي
داليدا ببكاء: انا خايفه اوي هما اكيد هيرجعوا تاني صح
رتب عليها و قال: هخرج و ارجعلك تاني
جلست هند بجوارها و رتبت عليها قائلة: الحمد الله حمزة دخل في الوقت المناسب.

اجهشت داليدا بالبكاء فهي رأت اخوها يريد قتلها عمدا و بالتأكيد هدفه من ذلك هو أخذ أموالها.

حمزة بغضب: فعلا طه اتجنن
رتب زياد عليه و قال فعلا بس المهم انت قولت انها مراتك و انتم مطلقين و اكيد طه هيدور وراك
زفر حمزة بضيق و قال بحيرة: انا فعلا زهقت و مبقتش عارف اعمل ايه؟
تنهد زياد و قال: والله مفهاش حل و بصراحة داليدا صعبانه عليا اوي ابوها مات و بقيت وحيده و حتى اللي كانت ناويه تتجوزه اعتدى عليها
حمزة بحزن: اظن أني لازم اكتب عليها تاني.

زياد بحيرة: و في أسرع وقت كمان، اقولك احنا ممكن منقولهاش، و انت معاك توكيل منها
حمزة بدهشه نعم؟! انت عايزني اتجوزها من وراها
زياد بتفكير داليدا ممكن تعند معاك لو طلبت منها دا
هنعمل دا ازاي طيب؟
هفهمك كل حاجه و كمان الموضوع هيبقى قانوني و سليم ميه في الميه و لا انت ناسي أن اخوك محامي...
تنهد حمزة و قال تمام تعال نروح دلوقتي قبل ما طه يدور...

طه بغضب والله هقتلها ما هو انا مش هيسيبها تاخد تعبنا و شقنا و تبهدل سمعتنا كمان
فادي بتساؤل ازاي حمزة هيقول انه متجوزها
طه بعدم اقتناع مخابرش أن كلامه صح و لا غلط بس انا هسال و أشوف و لو طلع هيبقى ليا تصرف تاني خالص...

رجعوا إلى المستشفى و كانت داليدا ذهبت في النوم و لكن لم تستطيع أن تغفل هند فقد شعرت بالقلق و الخوف
طرق حمزة الباب و دخل و تابعه زياد
نظر حمزة إلى هند و قال: مش معقول هتفضلي صاحية
هند بخوف و هنام ازاي بعد اللي حصل
تنهد حمزة و قال زياد وصل هند
هند بامتناع انا مش همشي من هنا؟
حمزة بإصرار هند قعدتك هنا مش حلوه و على الأقل لو مش عايزة تمشي روحي نامي في مكتبي، استجابت له هند و خرجت مع زياد.

جلس حمزة بجوارها و مسد على شعرها بحنان و قال واضح اني مش مكتوبلي ابعد عنك يا روح قلبي
و انحني عليها و قبل شفتيها بحب
فاقت داليدا عندما شعرت باقتراب احد منها فهي أصبحت لا تستطيع النوم حتى
أبتعد عنها بسرعه و قال صحيتي ليه؟
حسيت ان في حد بيقرب مني فقومت
تنهد حمزة و قال متخافيش يا حبيبتي
أسندت داليدا على الفراش و قامت تجلس
النوم أفضل ليكي؟
داليدا بحزن هو انا هتشل؟
لا هتعملي العملية و هتبقى كويسه.

داليدا ببكاء بجد و لا؟
بجد و لا انتي مش واثقه فيا؟
أنا مش بثق غير فيك
شعر حمزة بالسعادة لأنه يستمع منها ذلك فهي تسيطر على عقله و جوارحه بالكامل و قال طب نامي عشان عايزين نستعد للعملية
امسكت داليدا يده و قالت بخوف اكيد مش هيحصلي حاجه صح؟
اومأ برأسه و قال اكيد متخافيش
عقدت ذراعها حول عنقه و أسندت رأسها على كتفه و قالت ببكاء انا اسفه على كل حاجه وحشه انا عملتها معاك.

حاوط خصرها و ضمها بقوة لا تتناسب مع ضائلة جسدها
و أكملت بحزن انا بعد ما اعمل العملية همشي و ارجع بلدي تاني، تقريبا هنا مش مكاني
و ابتعدت عنه و أكملت مش هقرب منك تاني
لم يعلم حمزة ما أصابها فجأة و لكن كيف سيخبرها بخبر زواجهم مرة اخرى...
تنهد حمزة و قال اشمعنا يعني؟

عادي بس على الاقل لازم التزم باللي انا عرفته، و تنهدت بحزن و أكملت انا بطمن و انا معاك فلوسمحت خليك معايا اليومين دول و خلاص و اوعدك اني مش هعمل ايه حاجه فيهم...
طيب نامي
هزت رأسها بخفوت و أخذت وضعية النوم، القي نظرة عليها
و قام و جلس على المقعد و ظل ينظر لها و بعد ذلك ذهب في النوم
استيقظت داليدا قبله و أسندت على الفراش و قامت و لكنها كانت تشعر بألم شديد في ظهرها.

دلفت إلى المرحاض و نظرت إلى نفسها بالمرأة باستياء و قالت: هبقي كويسه و مش هيحصلي حاجه
ذرفت الدموع من عينها و غسلت وجهها و بعد ذلك خرجت و كانت تسير ببطء لكي لا توقظه
فتحت الشنطة و اخدت منها الفستان، و عملت وقتها بانه لم يأتي لها بملابس عاريه كملابسها
أخذته، اوقفها حمزة قائلا داليدا انتي بتعملي ايه؟
هغير
مش قولتلك بلاش تقومي...

داليدا بيأس ما انا مش هفضل بالطقم انا من ساعه ما جيت المستشفى و انا لابسها و قالت بالمرة اخد شاور
طب و بالنسبة أن الحركة غلط و انك بكرا داخلة عمليات
أفضل كدا يعني؟
طب استنى اخلي ممرضة تساعدك
داليدا برفض لا مش لازم انا هعمل كل حاجه لنفسي
طب هند؟
هزت رأسها نافيه و قالت مش مستأهلة
دلفت داليدا إلى المرحاض و قفلت الباب، كان يشعر بالقلق عليها
طرق الباب قائلا داليدا؟
والله كويسه يا حمزة.

تنهد حمزة و قال طب لو احتاجتي حاجه قوليلي و خلي بالك عشان في جروح في جسمك و مينفعش المياه تيجي عليها
داليدا بدهشه و انت عرفت ازاي؟
ما هو انا الدكتور يا داليدا
فتحت داليدا الباب و قالت بحده يعني ايه انت الدكتور و بعدين شوفت ايه بظبط؟
تنهد حمزة و ابتسم قائلا دماغك كانت مفتوحة و كان في كدمات في جسمك كله بسبب الواقعة و بس كدا
داليدا بتوتر و انت شوفت جسمي كله؟!
ابتسم حمزة و قال مفاجأة مش كدا؟

نظرت له بضيق و قالت انت انسان مش محترم
حاوط خصرها و الصقها به و قال لسانك دا عايز قطعه و بعدين الكدمات في دراعك و رقبتك و رجلك و ظهرك بس
داليدا بدهشه و انت بقا استغلت اني تعبانة و...
قطعها حمزة بتقبيل شفتيها، اصدمت داليدا من تصرفه و حدقت به بدهشة
تفتكري انا ممكن اعمل كدا؟
نظرت له و قالت لا بس...

انا كانت مهمتي إيقاف النزيف لاني جراح و موضوع الكدمات دا تولت علاجه دكتورة ميادة لأنها دكتور نسا و طبعا عرفت انها محاولة اغتصاب؟
داليدا بتساؤل و كانت فرصه برضو انك تتأكد من...
وضع يده على شفتيها و قال داليدا بطلي هبل، محصلش حاجه من عندي و الموضوع كله تخلص في أنه حصلك حاجه و لا؟
بجد؟! انا عايزة اروح لدكتورة دي؟
حمزة بتعجب داليدا انتي ليه بتعملي كدا؟
عايزة اعرف ايه اللي حصلي و بالمرة تكشف عليا.

ادخلي شوفي انتي هتعملي ايه احسن
دلفت داليدا إلى المرحاض، قلق حمزة عليها و انتظارها و لكن لم يستمع إلى صوت مياه أو ايه شي
فتح الباب و وجدها...



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 7006 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 4069 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 3103 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 2977 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 3423 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، مؤجل ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 03:48 صباحا