أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .





رواية وخضعت للحب

أنا التي تقف دائما ضد الصعاب تتحدى الجميع بقوة تنال من عدوها، تتحمل الصعاب لايوجد فى قاموسها ضعف. نعم أنا ميرال فقط اسمي ..



03-11-2021 08:37 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [31]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية وخضعت للحب
رواية وخضعت للحب الجزء الثاني للكاتبة أروى الشرقاوي الفصل التاسع

كانت أسماء تنظر بخوف وفزع لأحمد وهو يقترب منها ونزع احمد مايوجد فوق فمها
أحمد بضحك: مشى وسابك وبقيتى دلوقتى معايا ومحدش هيوصلك
أسماء بغل: هيوصلى يااحمد وهينقذنى منك وهيلاقينى وهعيش معاه بقيتى حياتى عارف ليه علشان بحبه
احمد بصريخ: متقوليش بحبه إنتى ليه انا وبس
أسماء: بكرهك ياأحمد وبكره أشوفك وبكره وجودى معاك في نفس المكان انتا شخص قذر.

أحمد وقام بصفعها بقوه وأمسكها من شعرها: متقوليش كده لو حصلت أموتك ومتكونيش معاه
أسماء بتأوه: وبكده هبقا ارتحت منك
دخل شخص لم يكن يعلم أحد بوجوده
: عيب ياأحمد تعاملها كده شكلها شرسه زى ميرال
أحمد: باشا انا عملت المطلوب فاضل حضرتك تنفذ وتكسر ميرال
ميرال بغضب: ميرال عمرها ماتتكسر ميرال قويه لو كونتو أقويه زيها مكنتوش حربتوها في الظلمه وضغطتو عليها بيا كنتو وجهتوها انما انتو أخركم تضربو وتجرو زى الكلاب.

: فعلا ميرال قويه وغلطها الوحيد انها رفضت حبى بس رفضها ده خلانى أحاول أكبر بأى طريقه وكبرت ورجعت أكسرها زى ماكسرتنى زمان بس للأسف لسه بحبها بس في شغلنا ده العواطف ممنوعه
أحمد: رفعت باشا أنا ليا تار مع ميرال بسبب الى عملته في عمى ومووت أخوها مازن هيبرد نارى وهيكسرها
أسماء بصريخ: مازززن لااااااااا ابعدو عن عيلتى وأهلى انتو شياطين
رفعت: فعلا شياطين وميرال فكرت انها كسرتنى بس غبيه متعرفش ان انا الزعيم.

هنا وأنا الى بمشى كل ده
أحمد: ياباشا كلنا بنتعلم منك وكويس انك عرفتنى بنفسك بدل مارمزى الراجل بتاعك رايح جاى بينا كده
رفعت: أنا عرفتك بنفسى وكشفت ليك عن هويتى لما لقيتك تستحق ده وبجد يتوثق فيك ميرال قدرت توصل للمكان التانى وخدت بيسان كنت هكسب من وراها كتير رجال الاعمال ده كان هيساعدنا.

أسماء تحاول اعادت شخصيتها السابقه لكى تتعامل مع هؤلاء الاشخاص: واحد عايز بيسان وواحد عايزنى وواحد عايز ميرال في بنات كمان في العيله يلزمو حضرتك في حاجه بس أحب أعرفك ميرال مش سهله وهتلاقينى أوعى تستهون بيها وبقدراتها
رفعت بشرود: وأنا بحبها علشان كده ميرال تتحب
أسماء بصوت عالى: ياعنتر انتا يااخ عنتر انتا فين
تعجب أحمد ورفعت لماذا تريد عنتر:
أحمد: عايزه عنتر ليه.

أسماء: جعانه من الصبح ساعات الخطف طولت قوى وأنا ست حامل ايه مفيش رحمه مفيش شاورما مفيش كريب مفيش كفته كباب اى حاجه تسد الجوع
تعجب كل من احمد ورفعت.

وصل شادى ومعاذ وبيسان القصر حضنها الجميع وتسألو أين أسماء وعم الحزن مره ثانيه عليهم فقد غابت بهجتهم
كامل: فين ميرال
شادى: هتعمل حاجه وهتيجى هي والباقى
عصام: فين أسماء فين بنتى كانت معاكى يابيسان صح حد عملها حاجه الكلب الى اسمه احد أذاها.

بيسان وهو تحاول بث الطمئنينه في نفوس الموجودين: أسماء تصدق أنا معرفش هي جايبه القوه دى منين بجد تركيبه غريبه شخصيه تستاهل اننا نعرفها انا كنت خايفه في لحظه خلتنى اتكلم عادى ومكنتش خايفه بالعكس كانت عارفه انهم هيلاقونا وميرال مس هتسكت انا عرفت دلوقتى ميرال بتحبها ليه أكيد شعور أسماء اتجاهها هو الى وصلها لكده لان أسماء بتحب ميرال عارفه ان ميرال هتحميها متأكده ان ميرال مش هتضحى بيها لو قلتلكم عملت ايه مع الى خاطفنا مش هتصدقو.

قصت عليهم بيسان ماحدث ضحك الجميع في وسط هذه الهموم فحتى وهي بعيده جعلتهم يضحكون ودعو الله لتعود لهم بهجتهم مره أخرى.

عند ميرال
ميرال: فهمتو هتعملو ايه احنا كده عرفنا مكان أسماء فاضل نقتحم المكان
مازن بقلق: كده مش غلط على أسماء
ميرال ببسمه: متقلقش أنا مجهزه كل حاجه اول ماهنقتحم في واحد من الحرس دول هياخدها يوصلها القصر
عمار: والبوليس هيوصل امته
ميراال: متقلقش كل خطوه محدده ومتخطط ليها وأخيرا رفعت الكلب هيوقع عامل فيها مسكين وأنى صدقته وهو كلب وبيدمر أجيال
حسام: بس عرفتى إزاى.

أدهم: يابنى أنا متجوز مايكل جاكسون والله انتى خساره في المخابرات
ميرال: رفعت غبى ميعرفش انى ممكن اكشفه مراقبة أحمد كشفته انا في الاول مشكتش فيه بس الكلب ده بعت دراعه اليمين لأحمد وساعده كتير وأنا راقبت كل ده وفهمت اللعبه
ياسين: هنرجع ايام الشقاوه ياشباب انا الكلب ده نفسى اموته ليا تار عنده ولازم يخلص
ميرال: ساعة الصفر ياله نقتحم
مازن بخضه وهو ينظر خلفه: مين دوول.

ميرال ببسمه: وانتا مفكر ان رفعت مش عامل حسابه ومأمن المكان كويس انا مش هخاطر بحد فيكم احنا قدها بس لازم أمن نفسى دول شويه حرس يساعدونا على مالبوليس يوصل نكون ادبنا رفعت وأحمد شويه
وبالفعل اقتحمو المكان وكان الرصاص يتطاير منهم في كل مكان وكانو يضربون بلاشفقه ولارحمه كل منهم لديه تار مع هذا الشخص
حاول احمد الهرب هو ورفعت
ميرال: عيب عليكم الرجاله متهربش يوووه نسيت انكم مش رجاله أصلا
رفعت بصدمه: ميرال.

قامت ميرال بتصديد بعض الضربات له ولم تعطيه فرصه للرد
وقام عمار وياسين بلكم أحمد وتبادلوه في الضرب بينهم بينما مازن كان يضرب كل مايقابله وهو ينظر لحبيبته وهو تجلس في إحدى الاركان بعد رفضها الذهاب مع الحارس وأرادت أنتظار زوجها لتطمئن عليه
وقع رفعت على الارض من شدت الضربات
أدارت ميرال وجهها للأطمئنان على أسماء.

رأى رفعت مسدس زحف أليه وأمسكه وحاول التصويب على ميرال ولكن أنقذها أدهم وقام بإطلاق الرصاص عليه وفارق رفعت الحياه
اما أحمد أنهار من الضرب ووقع
أشارت ميرال للجميع بالخروج فورا فخرجو جميعا وبعد لحظات حدث انفجار هائل دمر المكان بأكمله
صدم الجميع من المنظر
أسماء بتأثر: جتلتيهم ياجباره
ميرال بخبث: لو مسكتيش هدخلك معاهم.

أسماء: أياكش يولعو بجاز انا مالى امى انا كنت خايفه بس على الأخ عنتر الى بيجيب اكل من ساعة ماتخطفت ولحد دلوقتى لسه موصلش
مازن: ميرال ليه فجرتى المكان مش كونا سلمناه للبوليس أحسن
ميرال: ونعيد الأكشن ده تانى كده ارتاحنا منه والهدوء هيرجع حياتنا تانى
أسماء: فين بيسان
ياسين: زمانها في البيت دلوقتى
أسماء: الواطيه زمنها كالت وانا عصافير بطنى بتهوهو من الصبح
عمار بحب وهو يضمها: وحشتينى ياسوسو.

بجد حياتى من غيرك ولا تسوى ربنا يحفظك من كل شر ياقلب أخوكى أنا كنت هتجنن
مازن: بالنسبه للاخ الى حاضن مراتى جوزها واقف ياخويا لم نفسك وسيبها
أدهم: هو المكان هنا عجبكم مش هنروح ونطمن الناس الى في البيت ده عصام هيتجنن
أسماء: هو ده العشم بردك أبويا من زمان ياناس والله عشرة عمر.

جذب مازن أسماء من بين أحضان عمار فهو يغار عليها بشده حتى من أخيها وأخذها ورحل ألى إحدى السيارات فميرال كانت مستعده بكل شئ دون غلطات.

03-11-2021 08:38 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [32]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية وخضعت للحب
رواية وخضعت للحب الجزء الثاني للكاتبة أروى الشرقاوي الفصل العاشر

وصلو جميعا ألى المنزل فرحو بشده عند رؤيتهم أسماء حضنها الجميع وفرحو بوجودها كره ثانيه بجانبهم
فرحت أسماء بشده في داخلها لرؤيتها الحب في عيونهم
أسماء: ياااه البيت وحشنى ياجماعه الكام ساعه دول أثرو فيا جامد ياه ياعصام انتا عجزت ليه كده
عصام: مجنونه هو في حد يعمل كده إيه الى عملتيه ده وانتى بتتخطفى انتى هبله.

أسماء: ياعصام ياخويا انا خوفت عليك فكر فيها لو كنت قاومت ولا حد فيكم اتكلم كانو اكيد قتلو حد فيكم كنت هستفيد أيه غير أنى خسرت حد فيكم وبعدين أنا كنت واثقه ميه في الميه ان ميرال مش هتسكت ومازن وعمار وكلكم مش هتسمحو بكده وبعدين عرفت غلاوتى عندكم ياه ياعبصمد دانتو طلعتو بتحبونى قووى ياجدع.

صفيه وهي تحتضنها: طبعا ياحبيتى بنحبك
أسماء: طب طلاما بتحبونى وعنتر مأكلنيش ينبكو فيا ثواب أكلونى أنا جعانه ياناس
مازن بحب وهي يخطفها من حضن صفيه: حبيبتى جعانه ياناس ياله نطلع نغير هدومنا ونتعشى في أحلى مطعم عازمك وهتاكل براحتك.

أسماء: ياااه يالمبى دانا نسيت اننا متجوزاك ياجدع بص انا عندى حل أحسن من ده نترزع فوق وتطلبى بيتزا بس بلاش تجيب كتير هوما خمس بيتزات بس شوف انتا عايز تاكل كام بقا اصل انا مش جعانه قوى
مازن بضحك: واضح
وقام بطلب البيتزا وأخذها ورحلو عن الجميع
عمار: هو الواد اخدها وسابنا كده ليه ياله ياروان عندى شغل بدرى وتعبت النهارده دنا ضربت ضرب تعالى أحكيلك
شادى ؛انتى كنتى مخطوفه يابوسى تعالى إحكيلى حصل معاكى أيه.

ميرال: وانتا ياياسين مش هتطلع انتا ومعاذ وحسام يمكن عندكم مواضيع تقولوها ولا حاجه
ياسين: صدقى انتى صح ياله يامليكه
عايز افضفض معاكى بحاجه
حسام: ياله ياعائشه شكلنا بقا وحش سلام ياصفصف
أميره: ياله ياأخ معاذ شكل القاعده عجباك أنا تعبانه ممكن تشلنى لحد الاسانسير
معاذ: وانتى اتشليتى ولا حاجه
ميرال: معاذ
معاذ بصوت مسموع: انا بطمن عليها بس حد يغلط ويتجوز اخت ميرال هتلر
أدهم: أنا بقا متجوزها.

معاذ: موكوس ملقتش غير ميرال تستاهل تتسحل كل شويه
ميرال: هتخلص وتشيل مراتك ولا اتصرف انا معاك
حمل معاذ أميره ورحل
وكذلك ذهب الجميع ولم يتبقى سوى ميرال وأدهم
كانت شارده في هذه العائله الكبيره وهمومها الكثيره وأنا الجميع يعتمد عليها في كل شئ
أخرجها من شرودها أدهم: بتفكرى في إيه
ميرال وهي تستند على كتفه بفكر في العيله ومشاكلها تفتكر ياأدهم هقدر دايما اطلعهم من المشاكل وأحميهم.

أدهم وهو يحتضنها: ميرال الى حبتها واتجوزتها أقوى من كده ميرال هي كل الناس الى ساكنه هنا هي أمانهم وحمايتهم
حملها أدهم وصعد إلى أعلى.

بعد مرور تسع سنين وكل منهم أصبح له قصر خاص بيه ولكن في نفس المكان وحديقه واحده تجمعهم سويا والقصر كازال كما هو ويتجمعون فيه كل فتره والذى يسكن فيه هوما الكبار فقط
كانت تجرى ورا أطفالها و تصرخ بشده
أسماء: خدى ياض منك ليها والله ماهسيبكم لازم انتقم منكم
كيان صاحبة الست اعوام: ماتتهدى بقا ياوليه قطعتى نفسى.

رامى صاحب الثمانية اعوام: دى صحتها جامده الوليه دى خلاص هنموت وهي عامله زى النحله دايره في القصر يخربيت دى صحه ياشيخه بتاكلو إيه يارررب مازن يتجوز عليكى
كيان: أهوه نشوف مناظر جديده بدل الحاجات دى وبعدين مبهدلنا ليه هاه ايه يعنى كنا بنلعب في القصر بالكوره وكسرنا كام فازه على كام شويه حاجات قزاز
رامى: الدنيا اتهدت يرضيكم يعنى مستقبلنا يبوظ.

أسماء وهي تجلس على احدى الكراسى؛بررره ياكلب منك ليها والله لقتلكم بيتى باظ منكم لله
اتجهت كيان إليه: لا ياأسماء ياختى أنتى مش عجبانى الفتره دى مالك جرالك إيه حتى وشك بقا بهتان كده فين إهتمامك بنفسك راح فين الراجل لو بص بره ليه حقى
رامى: هي دى أشكال نصتبح بوشها
أسماء وهي تحدفه بشبشبها: أشكال يابن مازن طب والله ماهسيبك
جروا الأطفال أمامها واتجهو ألى باب القصر قابلهم مازن.

رامى: الحق يامازن مراتك اتهبلت هتموتنا بنت الجباره
مازن بضحك: يعنى مش علشان غلبتوها
رامى: تؤتؤ اتهبلت
مازن وهو وهو يضعهم وراء ظهره وأسماء تحاول الوصول أليه: فيه أيه ياأسماء عملو أيه تانى
أسماء: الكلاب كسروا البيت كله
مازن: امرى لله هجيب حاجات جديده متضيقيش نفسك خلاص
كيان: تسلم ياذووق ياأمير يابن الناس الاومرا شايف المعامله يابنت عصام
أسماء بصدمه: بنت عصام هو أنا غلط في إيه وأنا بربيكم.

رامى: عيب غلطى دانتى تربيتك فله شمعه منوره في وسط التربيات كلها قال غلط قال مازن اسمع مينى مراتك معدتش تنفع لازم تجدد
أسماء بصريخ: هقتلكم
ذهب ألاطفال الى غرفهم سريعا
مازن بضحك ؛هو كل يوم من ده انا خلاص تعبت من العيال ديه المفروض انهم اطفال ومبيعملوش حاجه تبين انهم اطفال خالص
أسماء: صحيح يامازن انتا ممكن تتجوز عليا زى مالعيال الى متربتش دى بتقول
مازن: لا طبعا هو انا اقدر.

أسماء: فكر تعملها وانا اموتك يامازن
مازن في سره: ومستغربه افعال العيال ده أقل واجب دول قاعدين معاكى طول النهار والله بيصعبو عليا.

في قصر ميرال وأدهم كانت تجلس مع طفلها ذو الثمانية أعوام وزوجها بكل سعاده وحب وهدوء
أنس: مامى أنا ممكن أروح أقعد شويه عند خالو مازن علشان عايز رامى في حاجه
أدهم: لا بلاش خالك مازن عياله مجانين
أحنا مش ناقصين دول مكملين مسيره أسماء
ميرال: عيال مازن دول مشكله مازن كل يوم يغير حاجه في القصر هتجنن مشوفتش كده.

أدهم: مابلاش عيال عمك مازن يابنى روح عند حد غيرهم ولا بلاش بقيت عيال العيله مجانين بردك نفسى أعرف انتا عاقل كده لمين
ميرال: لمامته طبعا
أنس: مامى بابى أنا قررت خلاص وهروح وكنت ببلغكم بقرراى
ورحل وتركهم
ميرال بصدمه: الواد ده جبار ليه كده
أدهم: من بعض ماعندكم ياميرو أحسن انو مشى سابلنا القصر فاضى كان عامل زحمه
ميرال بضحك: ادهم اعقل ياحبيبى ورانا شغل.

في قصر رفيف وأدم
رفيف بصريخ: لااااااااااااااا شرفى
صرخت هكذا في إبنتيها التي تلف وسطها بطرحه وترقص على شيك شاك
مايا ابنتها صاحبة الثمانية أعوام: فيه إيه يامامى بنعمل رياضه
ريم صاحبة الخمس أعوام: هي الرياضه بقت غلط يارفيف هانم يابنت الأكابر مكنتش أعرف
رفيف بصوت عالى: أددددددددم
نزل أدم بسرعه على صوتهم
أدم: فيه أيه يارفيف حصل ايه.

مايا: أنا اقولك ياادم احنا بنعمل رياضه مراتك مش عاجبها نطفش من البيت يارفيف علشان ترتاحى
أدم: رياضه ايه مش فاهم
ريم: رياضه الرقص هو الرقص مش رياضه
أدم بصدمه؛هو الرقص بقا رياضه
ريم: طبعا ياولدى مشوفتنيش وانا بهز وسطى ولا فيفى عبده في زمانها
رفيف: والله
ريم: اه يارفيف وبعدين خلينا نشوف مستقبلنا ياله ياأبلتى نهز الناس دى عطلتنا مورهومش غير النكد.

مايا: والله صدقتى ياريم ياختى الناس دى هادمت اللذات ياله نروح عند أسماء هتفهمنا أكتر من الناس
أدم: أسماء كفايه الى انتو فيه بلاش أسماء
ريم: متحولش ياأدم احنا خلاص قلبنا شال وعبى منك انتا ومراتك ياله يامايا لينا بدل القصر عشره وكلهم يتمنو نروح
خرجت الفتيات وذهبو ألى أسماء
رفيف: هوما دول بناتنا الى المفروض نربيهم ونعلمهم وكده
أدم: لا وراحو لمين ل أسماء ربنا يعوض علينا في بناتنا.

في قصر ياسين ومليكه
غسق: لا كده كتير من إبنكم والله هقتله واحطه في أكياس وارتاح منه ولا اعمله حوواشى
كريم: تعملى مين دانا افرمك وبعدين مش قولت ميت مره مفيش لبس بناطيل قولت ولا مقولتش ها وأمسكها من أحدى أذنيها
غسق: ياخى قولت بس كنت حابه أجربهم يالهوى على الى شوفته وأنا لبساهم ياخضر يالهوى
كريم: شوفتى أيه ياسعديه وكمان كاشفه شعرك شربتى بانجو ولا لسه ياسعديه.

مليكه: يابنى حرررام عليكم تعبت منكم كل يوم فيلم عربى تعبت
غسق وهي تصفر: بالنسبه للتمثيل إيه رأيك
كريم: أه بالنسبه للتمثيل انا عارف ليه مستقبل
مليكه وهي تحدفه بالشبشب: مستقبل يابن ياسين
كريم وهو يجرى: انتى خساره في المخابرات عليكى نشان شبشب ولا أجدعها ظابط وهو بينشن على االمجرم ليكى مستقبل هايل يابنتى
غسق: واد ياكيمو تعالى نروح عند أسماء هي الى بتفهمنا وبتنمى قدراتنا.

ياسين من خلفهم: قصدك هي الى تلفت أخلاقكم خلتك مشروع رقاصه والتانى مشروع ممثل
مليكه: تعبت منهم اخفو رحو لأسماء
كريم: بتفضى القصر لجوزك يامليكه تبعى عيالك علشان جوزك عيالك ولا جوزك يامليكه والله لقول لأسماء،
شرعت مليكه في خلع الحذاء وضربه بيه ولكنه كان أسرع ورحل هو وأخته
ياسين ووهو يغمز لها: طب أيه العيال مشيت والقصر فاضى والشيطان على وصول مفيش أى حاجه لجوزك.

مليكه بضحك: أسكت خالص عيالك طالعين سفله من شويه أسماء بوظتهم
ياسين: أسماء دى مربية أجيال بس العيال كلهم بيحبوها دلوقتى تلاقيها مجمعه الأطفال كلها ومازن الغلبان تلاقيه راح قصر العيله وهرب منهم او تلاقيه جاى لحد فينا اخوكى ليه الجنه.

دخل معاذ وشرع في لبس ثيابه ولكنه صرخ صرخه هزت القصر كله ذهب الجميع إليه
أميره: فيه إيه
معاذ بخوف: هو ايه الى في الدولاب ده
ذهبت الصغيره الى الدولاب ايه ده ده عنتر مين خوفه كده تعالى ياحبيبى
أميره: مش قولتلك ميت مره يفضل في المخزن تحت ينفع كده يخوف بابا
أروى: خوف بابا مين ده كيوت ياماما خالص ده بابا هو الى خوفه انا هعالجه بعد الخضه دى مفيش اى خصوصيه في البيت ده ولا حقوق ملكيه فين حقوق الحيوان.

معاذ: خدددى بنتك هقتلكم جيبالى أسد وتقولى حقوق ملكيه والله لهخلص منكم
قريب
أروى: خليك رويح يابا رشدى مالك كده ياخويا بتقفش بسرعه ليه
معاذ: هو المفروض انتى طفله ٧ سنين
فين أخوكى مالك
أروى ببرأه: تحت قاعد مع نانسى أصلها خلفت عقبال أملتك
معاذ: نانسى مين
أروى: القطه بتاعته وهعملها السبوع وهنعذمك أيه رأيك
معاذ: والله كلمه كمان وهقتلك انتى وأخوكى وأمك بالمره
أميره: الله وأنا مالى يالمبى مش دول عيالك.

معاذ: عيالى مربيه حيوانات في البيت من غير ماعرف وهوما اصلا مشافوش بقرش تربيه
أروى: طب ياخويا لتربينا ولا متربناش أنا هاخد اخويا ونسيبلك البيت أياكش ترتاحو مننا ناس كئيبه أنا رايحه لأسماء والله ماحد عاقل في العيله دى غيرها.

رحلت الصغيره تحت نظرات معاذ المصدومه فكل نقاش بينهم ينتهى برحيلها إلى أسماء.

في قصر شادى كانت بيسان تجلس هي واولادها التوأم يشاهدون التلفاز وجاء مشهد رومانسى
سراج: أوبا هو ده الكلام جاب من الأخر كده بقا بيحبها خلاص
فهد: والله البت تستاهل أصلا تتحاب مشوفتش شكلها مستورده فين نلاقى الصنف ده
بيسان: اتلم ياسافل منك ليه دانتو ناقص تجيبو نسوان البيت ياكلب منك ليه
سراج: والله عايزين بس شادى جوزك مش هيوافق منشفها علينا قووى يابيسان شوفيلك حل.

فهد: الحل ياواد ياسراج ناخد شقه بره بدل الخنقه دى
بيسان نظرت لهم بفم مفتوح ولكنها ابتسمت بشر عندما اقترب منهم شادى وجذبهم من ثيابهم
فهد: انتا هنا من زمان ياشادى
شادى: أه ياخويا من ساعه الشقه
سراج: ماتهدى كده هنعمل حسابك عارفين انك عايش في نكد مع الوليه دى وهنشوفلك حاجه تفتح نفسك
بيسان: والنبى إيه والله ياجوز جزم لقتلكم واخلص البشريه منكم
فهد: والله انتى مش أنسانه عايزه تقتلينا نهون عليكى والله حررام.

شادى: لا صعبت عليا واتأثرت ياواد انتا هو انا فشلت في تربيتكم ولا أيه
سراج: فشر دنتا فشلت مع مرتبة الشرف
فهد: كده يبقا العيب منك ياباشا احنا برأه
شادى: تعالى ياكلب منك ليه انا بقا هربيكم من جديد
سراج: وقت تانى ياشادى لان دلوقتى في اجتماع طارئ عند أسماء في البيت ومنتظرين حضورنا لو غبت متقلقش ياله يافهد حصلنى
وذهبو مسرعين أليها
شادى ؛محدش بوظهم غير أسماء عيال ولاد كلب انا خايف يغتصبو حد والله يعملوها.

وضحك هو وبيسان عليهم.

03-11-2021 08:42 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [33]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية وخضعت للحب
رواية وخضعت للحب الجزء الثاني للكاتبة أروى الشرقاوي الفصل الحادي عشر والأخير

يوووه زهقت منك يابنى انزل، هكذا قالت روان لطفلها الذى يبلغ من العمر سبع سنوات
ليث بتحدى: والله انتى وليه مفتريه واخده مينى التليفون طب والله منا نازل
روان: وانا وخداه ليه يافاشل يابن الفشله
ليث: يعنى طالعلك مش جايبه من بره ليه بقا الرخامه دى هاتى التليفون
روان: اه التليفون ياصايع علشان تكلم البنات يافاشل والله اموتك يابن عمار وارتاح منك.

ليث: مانتى وليه مفتريه بثبت في الموزه بقالى شهرين وانتى في لحظه كده تطيريها من أيدى مكنش العشم ياام ليث هنقطع على بعض طب انا عملت معاكى كده قبل كده لما بقفشك انتى وجوزك
روان: واطي والله لقتلك ياحيوان
ليث: انا هنزل خلاص بس علشان اروح عند اسماء عندنا اجتماع طارئ في مستقبل بنحدده
ونزل الفتى تحت نظرات روان المصدومه
روان لنفسها: هو ده طفل عنده سبع سنين ولا راجل عجوز لله الأمر من قبل ومن بعد.

في قصر حسام
عائشه: لا كده كتير يابنتى ليه متبقيش عاقله زى أختك ديه أقتلك يعنى
نغم الطفله ذو السبع سنوات: تقتلينى يالها من صدمه كبيره أننى أتألم بشده يالكى من أم قاسيه أنا طفلتك الصغيره البريئه
وجدت من يصفر وراءها: الله الله فنانه يابنتى
عائشه: لا كده كتير شوفلك حل في بنتك دى والله اقتلها.

نغم: ماتشوف مراتك ياحسام ال تقتلنى ال ايه هو انا فرخه البلد فيها حكومه وشرطه والشرطه في خدمة الشعب وانا الشعب ولا أيه ياأخ حسام
حسام: طفله متشرده والله حاسس بتكلم مع ست عجوزه يابنتى الى زيك لسه بيعملوها على روحهم شوفى أختك تؤامك مؤدبه أزاى
نغم: بنمسى على روما حبيبتى قلبى من جوه ماتحضرينا وتشوفى حل في أمك المفتريه دى
روما: في إجتماع طارئ عند أسماء هتروحى.

نغم: أيوا بقا انا قولت مفيش غير أسماء الى تحل المشاكل دى ياله ياسطى نروح نشوف
عائشه: خدى هنا رايحه فين يابت انتى استنى اربيكى الأول
نغم: تربى مين شوفى وراكى إيه ياحاجه ولا أهتمى بنفسك شويه علشان الراجل الغلبان الى جمبك ده ياله ياروما نشوف مصالحنا
رحلت الصغيره وتركت وراءها من يضحك بشده على أفعالها.

عند أسماء كانت تجلس والأطفال يرتصون جمبها
أسماء: كده الكل حضر
كيان: لا ياكبيره فاضل نغم ومروان
أسماء: لا مينفعش نبدأ من غير نغم مين هيشاركنا في الحلول البت بتدينى أفكار لوز
هو ده العشم بردك ياكبيره هكذا قالت نغم وهي تدخل
أسماء: أقعدى بقا علشان نبدأ أقعدى ياروما
روما بملل: ماليش في الجو ده انا جيت بس علشان اخرج شويه وأبقا مع نغم عن أذنكم هقعد بره
أسماء: خدى يابت مش عارفه طالعه لمين يابنت أش.

سراج بنحنحة: طب اروح اسلى روما ياأسماء علشان متقعدش لوحدها
أسماء: اقعد ياله مكانك
سراج: اتغيرتى ياسوسو كنت عايز أشوف البت مالها الحق عليا
أسماء: حونين خلونا في المهم عملتوه أيه مع أهاليكم التقرير اليومى بسرعه نبدأ باأنس
أنس: أنا قاعد بس علشان أروى وجاى علشان أشوفها غير كده أنا مبعملش الشغب ده
مالك بعصبيه: ماتتلم ياله هتعاكسها وأنا قاعد
أنس ببرود: والله إما تكبر هتجوزها أتكلم براحتى.

أسماء: إبن ميرال هتجيبه من بره خلونا في المهم نبدأ من كيان ورامى
كيان: أنا والواد رامى كسرنا البيت كله اه والله ياسوسو وماما قعدت تصوت وبهدلنا الدنيا
أسماء بفخر: جدعه يابت تربيتى إلى بعده فهد وسراج
فهد: زى كل مره نفس الحوار نفسنا في شقه ونجيب بنات ياسوسو أنحراف مبكر
أسماء: واطي يابن بيسان خف شويه انتا وهو ومايا وريم عملتو ايه.

مايا: مدرسة الرقص الشرقى وأنه رياضه جننا ادم ورفيف ياله ولاد حلال ويستاهلو كل خير
أسماء: والله يابت احسن متطلعتيش زى أمك خدت مينى وقت طويل على ماعلمتها الانحراف والأخ ليث
ليث: عيب عليكى دنا خليت روان هتموت كنت بكلم موزه جديده زعلت
أسماء: إبن عمار الغالى حبيب عمتو ياناس
المهم كلكم عاملين الواجب ده العشم المهم محدش يعلم عليكم ونخف الاسبوع ده قلة ادب وبوجه الكلام ليكم أنتم وأشارت إلى سراج وفهد وليث.

سراج: أنا عيب عليكى دنا إسمى الشيخ سراج ياظالمه
فهد: أه ده بيختم القرأن مرتين في اليوم
أسماء: انتو دانتو معداش عليكم حاجه اسمها تربيه
فهد بنحنحه: مش قدام الموزه ياسوسو
أسماء: سيبك من الموزه دلوقتى
كيان: يسيبه من الموزه في أيه ياسوسو هو انا بقطع عليكى وجوزك بيسبلك ماتسيبنا نشوف مستقبلنا
أسماء: نكتم بقا ونشوف مصالحنا المستقبل أهم من كل حاجه
وهكذا درات الايام بينهم
وأسماء هي ملجأ الاطفال.
تمت
نهاية الرواية
أرجوا أن تكون نالت إعجابكم



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 7309 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 4313 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 3355 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 3232 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 3786 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، وخضعت ، للحب ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 05:56 صباحا