أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية صغيرتي الحمقاء

هى: انا حامل يا يحيى...هو: ازاى يعنى حامل انتى اتجننتى ولا ايه انت لسه صغيره الحمل ده لازم ينزل لانه نتيجه غلطه...هى بدم ..



17-04-2022 02:15 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [28]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية صغيرتي الحمقاء
رواية صغيرتي الحمقاء للكاتبة لولو الصياد الفصل التاسع والعشرون

كانت هبه تجلس بغرفتها تشعر بحزن شديد من يوم ان اعلنت الى اكرم موافقتها وهو لا يعيرها اى انتباه حتى لا يتصل للاطمئنان عليها واليوم هو اول يوم بالجامعه ولم يقوم حتى بالاتصال بها ليخبرها كاى خطيب انه سوف يوصلها الى الجامعه فماذا تفعل تعلم ان يحيى خصص لها سياره بسائق خاص ولكنها تريد اهتمام اكرم تشعر دائما وكان بينه وبينها اميال كبيره ماذا تفعل لابد ان تهدم ذلك الحاجز بينهم وتتقرب هى منه وتجعله لا يستطيع الاستغناء عنها لذلك قررت الاتصال به نظرت الى الساعه وجدتها تشير الى السابعه صباحا وبالتاكيد انه استيقظ حتى يذهب الى عمله.

امسكت هبه بهاتفها وطلبت رقم اكرم وقلبها يخفق بقوه وتشعر بتوتر رهيب بداخلها حتى سمعت صوته
اكرم: السلام عليكم
هبه بصوت هامس: وعليكم السلام
اكرم: ازيك يا هبه عامله ايه
هبه: انا كويسه انت عامل ايه
اكرم: الحمد لله...
هبه: يارب دايما...
وصمتت قليلا ولكن اكرم قطع هذا الصمت بعجرفه
اكرم: خير كنتى متصله عاوزه حاجه
شعرت حينها بالصدمه من طريقه كلامه الجافه معها وعجرفته فى الكلام...
هبه: ها
اكرم: بقولك فى حاجه.

هبه: بتوتر ودموع تلمع فى عيونها: لا بس انا راحه الجامعه انهارده وكنت حباك تعرف
اكرم: اه بالتوفيق ان شاء الله
هبه بصوت مخنوق: شكرا...
اكرم: فى حاجه تانى
هبه بعصبيه: ايوه
اكرم: ايه هى
هبه وقد استجمعت كل قوتها: انت خطبتنى ليه
اكرم: تانى.

هبه: بغضب: انت ليه بارد كده بتعاملنى كانى بتطفل عليك حتى مبتتصلش تتطمن عليا مبتحاولش تتقرب منى مبتحاولش انى افهمك ولا اعرف عنك حاجه انا كل اللى اعرفه انك صاحب يحيى وبس واسمك اكرم
اكرم: بعد كتب الكتاب هتعرفى كل حاجه وخلاص كلها اسبوع
هبه بغضب وقد فقدت كل تحكمها بنفسها: مش هيحصل
اكرم بتساؤل: هو ايه اللى مش هيحصل...
هبه: الخطوبه ولا كتب الكتاب انا خلاص رجعت فى كلامى ومش موافقه عليك.

اكرم بصوت صارخ غاضب: هو لعب عيال شويه موافقه وشويه لا فوقى انا مش لعبه فى ايديك وكل حاجه هتم فى ميعادها
هبه بغضب اكثر: لالا واول ما ارجع من الجامعه هبلغ بابا ويحيى انى مش عاوزه اتجوزك وبكده اكون ريحتك وارتحت
اكرم: على جثتى
هبه: سلام
اكرم: استنىىانا لسه...

ولكنها اغلقت الخط ولم تستمع الى باقى كلامه بالفعل كانت غلطتها انها قامت بالموافقه عليه مرت نصف ساعه اخرى بعدها قامت هبه بارتداء ملابسها ونزلت سلالم المنزل وخرجت الى الحديقه حيث السائق ينتظرها وكانت المفاجاءة ان من ينتظرها لم يكن سوى اكرم وكانت ملامحه لا تنذر بالخير ابدا
اكرم وهو يقترب منها وقال بهدوء
اكرم: صباح الخير
هبه بهدوء: صباح الخير...
اكرم: اركبى انا اللى هوصلك.

هبه برفض: لا انا هروح مع السواق شكرا
اكرم وهو يحاول التحكم فى نفسه: اركبى يا هبه انا مشيت السواق وكلمت يحيى قولتله كمان اتفضلى اركبى بلاش شغل عيال
تاففت هبه وتوجهت الى سياره وركبت فى المعقد جانب مقعد السائق
بعدها ركب اكرم الى جانبها كانت هبه تنظر الى ااخارج ولا تعيره ادنى اهتمام لم تفيق من شرودها الا حين توقفت السياره فى منطقه هادئه...
هبه بتوتر: انت وقفت ليه هنا
اكرم: عاوز اتكلم معاكى.

هبه: الكلام بينا انتهى انا عاوزه اروح الجامعه هتاخر كده
اكرم: اولا الكلام مخلصش مش انتى اللى تقررى لوحدك ثانيا انهارده اول يوم دراسه يعنى مفيش محاضرات اصلا اخرك هتلفى مع زمايلك وتجيى الجدول
هبه: انت مالك انا عاوزه اروح
لم يستطع اكرم التحمل اكثر من ذلك والتفت لها وامسك معصمها بقوه المتها وتحدث وهو يكز على اسنانه بغضب.

اكرم: قسما بالله ان ما لميتى نفسك لهعرفك ازاى تتكلم كويس ايه هو انا مش مالى عينك تقفلى فى وشى وكلام مالوش لازمه ودلوقتى انت مالك انتى ناسيه انى خطيبك
هبه بعناد وصوت مخنوق على وشك البكاء
هبه: لا مش خطيبى
اكرم بغضب: اخرسى واياك تقولى كده تانى انت فاهمه
شعرتهبه بالرعب منه فاشارت براسها دليل الموافقه ونزلت دموعها بقوه دون اى صوت وكانت تنظر له بخوف.

حينها شعر اكرم بالم فى قلبه وخنقه غريبه وهو يرى دموعها هكذا فترك يديها ومرر يديه بشعره وهو ينفث بغضب ونظر لها وجدها مازالت تبكى لم يكن يريد معاملتها هكذا ولكن هناك حدود لعنادها وان لم يسيطر عليها الان لن يستطيع ان يقود علاقتهم بعد ذلك ولا بد ان تعلم انه هناك حدود لطريقه الحديث معه وايضا عندما غلقت الخط بواجهه شعر وكانها صفعته على وجهه لم يجرؤ احد ان يفعلها مع قبل ذلك.

اكرم تحدث بهدوء: انا اسف بس انتى عصبتينى جدا خرجتينى عن شعورى يا هبه خلاص بطلى عياط
هبه ببكاء: انت السبب
اكرم. انا ليه
هبه: حاسه كانى مش خطبتك حتى لما كلمتك حسستنى انى بطفل عليك
وانفجرت فى البكاء.

اكرم: ارجوكى بلاش عياط وانا والله عندى ظروف شغلانى جدا وكمان انا مش بكلمك دلوقتى علشان محسش ان فى حاجز بينى وبينك حابب نتكلم ونتعرف بعد كتب الكتاب علشان نبقى على حريتنا ساعتها هتعامل على انك مراتى هتعامل براحه مش هحس انى لازم اخد بالى من كل كلمه معاكى وابقى خايف تزعلى كل ده هو اللى عاوزك تفهميه وتقدريه
هبه: ليه مقولتيش كده من الاول.

اكرم: خلاص يا ستى انا اسف واستحملى كلها اسبوع واهريكى مكلمات وتحكمات وابقى سى السيد وانتى امينه
ابتسمت هبه على حديثه ومسحت دموعها بكف يدها
اكرم بجديه: مش عاوز اشوفك بتعيطى تانى لاى سبب عاوزك قويه
هبه: هحاول بس انا مبعرفش اتحكم فى دموعى
اكرم: بابتسامه: طفله يا ترى لما احب اصالحك اجبلك شيكولاته
هبه ببراءه: لا هاتلى شيبسى وايس كريم
اكرم: بضحكه مجلجله: طفله بجد
هبه: طيب ممكن تودينى الجامعه بئه.

اكرم: طبعا يا حضره الطفله
هبه بعصبيه: اكرم
اكرم بابتسامه: خلاص خلاص لتعيطى تانى
فابتسمت هبه بخجل وانطلقوا الى الجامعه وسط فرحه هبه الكبيره من كلام اكرم وخوفه عليها.

امام فيلا منى
وقفت عائشه على باب الفيلا واخبرت الحارس بكذب انها خادمه جديده فسمح لها بالدخول
دخلت عائشه الفيلا بعد طرق الباب ووقفت امامها الخادمه
الخادمه: حضرتك مين وعاوزه ايه
عائشه: عاوزه منى هانم وسعيد بيه
الخادمه بدهشه: سعيد بيه ده اتوفى من زمان
عائشه بصدمه: مات...
وقالت لنفسها مات قبل ما انتقم منه
عائشه: ومنى هانم
الخادمه فى الصالون
عائشه: طيب قوليلها انى عاوزه اقابلها
الخادمه: اقولها مين.

عائشه: معرفه قديمه
نظرت لها الخادمه بدهشه ودخلت احدى الغرف دقائق وخرجت تسمح لها بالدخول
دخلت عائشه الغرفه وجدت منى تمسمك بفنجان قهوه وتنظر فى احدى الصحف وحينها رفعت نظرها اتصدمت بقوه حتى ان فنجان القهوه وقع من يديها
منى بصدمه: عائشه
عائشه: ابنى فين يا منى. فين جاسر...

17-04-2022 02:16 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [29]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية صغيرتي الحمقاء
رواية صغيرتي الحمقاء للكاتبة لولو الصياد الفصل الثلاثون

امام فيلا سهر كان جاسر يقف امام الفيلا يوميا منذ يوم المطعم كل يوم من السابعه صباحا حتى التاسعه بعدها يذهب الى عمله ويرجع ثانيه يقف امان الفيلا من الخامسه حتى العاشره لعله يراها حتى ولو صدفه لتشفى شوقه اليها يشعر ولاول مره بالمرض من شده شوقه الى رؤيتها مر اكثر من اسبوع لم يراها به نهائيا يشعر وكانها اخذت جزء منه معها يشعر بالشوق لروية غضبها وتهورها يعشق جرائتها يتمنى رؤيتها حتى ولو صفعته الف صفعه على وجهه ثانيه يريد ان يقبلها ليرتشف من شفتيها العسل مره ثانيه.

اااه من هذا الالم هل هذا هو الحب نعم فهو ولاول مره يشعر هكذا ولكن الحب مؤلم لم يشعر هكذا ابدا حين كان يعتقد انه يحب عشق فسهر شخص اخر ابهرته بقوه شخصيتها سخريتها منه تحديها له واهم شىء جرئتها ولكنها صعب الوصول اليها وبقوه فهى تكرهه وتحتقره الى حد كبير بكل تكره صتف الرجال جميعا
جاسر لنفسه بسخريه.

جاسر: يعنى على يا جاسر حظك دايما فى الارض يا ابنى يوم ما تحب تحب واحده مش بتطيقك لا وعاوزه تضربك بالشبشب زى الصورصار اه يعينى على الرجاله لما يوقعها الحب مكنش يومك يا جاسر اهىء اهىء...
نظر جاسر تجاه حجرتها وجدها تفتح الشباك ولكن لم يستطيع رؤيتها بوضوح.

شعر بالغضب فهى حتى لم تخرج خارج الفيلا حتى للذهاب الى المرسم الخاص بها بجانب الفيلا نهائيا ولكن بالله هل ما يراه حقيقى هل هى امامه وتتوجه تجاه المرسم الخاص بها وتفتحه وتدخل دون ان تغلق الباب
شعر جاسر بالفرحه بداخله وبسرعه فتح باب السياره ونزل مسرعا الى داخل الفيلا بعد ان حياه الحارس وتوجه الى المرسم فتح الباب ببطىء ودخل بهدوء شديد واغلقه ولكن اصدر صوت بسيط
جعلها تلتفت له
نظرت له بصدمه.

بينما كان جاسر ينظر لها بحب ويلتهم تفاصيلها لقد المه الشوق اليها يتمنى لو يستطيع ان ياخدها بحضنه ولكنه يخاف من رده فعلها
كانت سهر. بوجه خالى من المكياج ترفع شعرها على هيئه زيل حصان
وتردتدى فستان منزلى باللون الاسود بنصف كم يصل الى ما بعد الركبه مع حذاء اسود مناسب ولكنه لاحظ انها فقدت الكثير من وزنها وهناك علامات سوداء تحيط عيونها ووجهها اصفر شاحب ولكن رغم ذلك كانت رائعه الجمال.

سهر بعصبيه: جاين هنا ليه
جاسر بحب وهو يقترب منها خطوه: وحشتينى...
سهر: بسخريه: وبعدين...
جاسر: مش قادر اعيش من غيرك...
سهر: اووه واضح انك بتسمع افلام عربى كتير بالسرعه دى حبيتى لا بجد وكمان شويه عاوز تتجوزنى
جاسر: ايوه بحبك وعاوز اتجوزك...
سهر بغضب: انت اكتر شخص حقير وكداب شفته فى حياتى...

جاسر. بعصبيه خفيفه: انا مش كداب يا سهر انا عارف انى كنت انسان حقير لااطاق منكرش انى عملت حاجات كتير غلط بس والله العظيم لاول مره احس انى صادق فى حياتى لاول مره انسى كل كرهى وحقظى على الناس عارفه قبل ما اعرفك كنت ناوى انتقم من هبه اخت يحيى
سهر بدهشه: هبه.

جاسر، بسخريه: هههههههههههه تخيلى بئه كانت هبه دى موظفه عندى وكانت بصراحه بنت مستفزه ضايقتنى كتير وانا مبحبش حد يضايقنى المهم انى حطتها فى دماغى لدرجه انى روحتلها بيتها وخوفتها وبصراحه البت كانت هتموت فيها بس ايه خدت حقها تالت ومتلت
سهر بتساؤل: ازاى...
جاسر: هههههههههههه فاكره اول ما جيتى ولقتينى مدشدش
سهر بدهشه: اوعى تقولى انها هى اللى ضربتك كده مستحيل.

جاسر بغضب مصطنع: ايه ده مش للدرجه دى ان بنت تكسرنى هههههههههههه لا هى الصراحه عملت معايا الدنيئه لمت الناس جيرانها وكالونى علقه موت كنت حاسس انى زى الكوره كل واحد يشوطنى شويه فرمونى ورمونى فى الشارع والاسعاف جت خدتى وفضلت فى غيبوبه كام يوم وبعدها قررت انتقم منها بس...
سهر بتساؤل: بس ايه.

جاسر بجديه وصدق: جيتى انتى تعرفى انك نستينى كل حاجه كان كل اللى فى دماغى ازاى اوصل ليكى واخليكى تحبيبنى وبعدها اكسب الرهان وبعدها اسخر منك لكن حصل العكس يوم ما الواد الحيوان ده سلم عليكى وباسك حسيت بنار
سهر بعصبيه: وضربته من غير تفاهم
جاسر: انا لو عليا كنت عاوز اديله لقب المرحوم
سهر: انت مش طبيعى...
جاسر: انا فعلا مش طبيعى علشان بحبك مش عاوز حد يقرب منك.

سهر: كفايه كدب يا جاسر انت عمرك ما حبيت غير عشق وبس
جاسر بدهشه: مين قالك كده
سهر بغضب: والدتك كلمتنى اول امبارح فى الموبايل وقالتلى انك بتتسلى بيا وبتمثل عليا الحب وانك مش بتحب غير عشق ومستنى لما تتطلق من يحيى علشان تتجوزها وياريت افهم انى لازم ابعد عنك وده لمصلحتى شكل مامتك فاكره انى بجرى وراك ويعينى بحبك وطبعا انت اللى فهمتها كده بس انا احب افوقك واقولك انى مبحبكش.

جاسر: بحزن من والدته وحزن من حبيبته التى لا تثق به ولكن لديها كل الحق
جاسر: انا فعلا منكرش انى كنت متعلق بعشق كنت دايما فاكر ان عشق ملكى من اكلام ماما عشق هتتجوزك عشق ليك امنت ان عشق ليا لحد ما اتصدمت اول صدمه ليا انها اتجوزت يحيى دخلت مصحه نفسيه
سهر: ايه.

جاسر: دخلت مصحه امتنعت عن الكلاك لو قلتلك انى والله مكنش فارق معايا عشق قد ما حسيت ان احلامى ادمرت كنت حاسس ان اتاخد منى حاجه كنت عاوزها لكن قدرت ارجع تانى لحياتى ورجعت ماما تعشمنى تانى بعشق كل حوار بينا كان عن عشق مقدرتش انى لسه مخرجتش من حالتى النفسيه ولا حتى سمعت كلام الدكتور انى لازم اسافر وابعد عن المحيط اللى عايش فيه بس والله لما شفتك كله اتغير حبيتك افتكرت كل حاجه بينا قبل ما تسافرى افتكرت عصبيتى عليكى علشان كلامك مع الولاد افتكرت لما كنتى تيجى عندنا واشد شعرك علشان اغيطك وانتى تضربينى فى بطنى وتجرى تطلعى لسانك ليا.

طيب فاكره لما قلت انى هتجوز اربعه وانتى هتكونى الثالثه علشان تبقى الثالثه تابته هههههههههههه واتاىقولتليى وانتى حاطه رجل على رجل وانا اصلا مرضاش بيك كنتى دايما مغروره وجريئه انا افتكرت كل حاجه وبقيت متاكد انى بحبك من زمان مش من دلوقتى طيب انتى فاكره عروستك اللى خدتها منك علشان اضايقك
سهر برفعه حاجب: اه توتى حبيبتى وقلت انك رميتها.

جاسر: كدب العروسه عندى فى دولابى ومحتفظ بيها كنت كل ما اشوفها افتكر وشكواضخك مكنتش عارف محتفظ بيها ليه بس دلوقتى عرفت عرفت انى سيبها علشان قلبى كان بيحبك قبل ما هعقلى يدرك انا والله بحبك
سهر: بس انا مش بحبك يا جاسر
شعر جاسر بالحزن الشديد وكان احدهم غرس خنجر فى صدره ولكنه تدارك نفسه
واقترب منها ببطىء وامسك بيديها بين يديه.

جاسر بهدوء: انا عرف انى بفرض نفسى عليكى بس انا بحبك والله حاسس انى هموت لو بعدت عنك انا مش هضغطك عليكى واقولك حبينى انا بس عاوزه اقرب منك عاوزك تعرفينى زى ما انا من قريب وانا اوعدك انى اتغير وعمرى ما هضاابدا ويمكن ربنا يستجيب لداعائى وتحبينى
سهر: بس
جاسر برجاء: ارجوكى علشان خاطرى حاولى تدينى فرصه
سهر بمشاكسه: من غير قله ادب
جاسر بابتسامه: حرمت انا مش مستغنى عن نفسى
سهر: اذ كان كده ماشى...

جاسر: يا بركه دعاكى يا امه.

فى الجامعه
كانت هبه تتجه للخروج من باب الجامعه
حين سمعت احدهم ينادى عليه
التفت هبه لترى من ينادى اسمها فوجدته معيد بالجامعه كان يدرس لها السنه الماضيه واسمه طلال ولكن يا ترى ماذا يريد منى
اخفضت هبه عيونها فى الارض بخجل ووجهها احمر للغايه
وقف طلال امامها وتحدث بهدوء.

طلال شاب فى ظ¢ظ¨ من العمر من اسره متوسطه الحال يتميز بجاذبيه رغم جماله المصرى البسيط ملامحه الجذبه وعيونه السمراء وشعره الاسود بشرته الخميره وتلك اللحيه التى تميزه وتعطيه مظهر جدى وحواجبه الكثيفه وتلك العمزتان التى تظهر حين يضحك ويتميز بطوله وعريض المنكبين ذو جسد رياضى فهو من ابطال الجامعه فى كره القدم
طلال: ازيك يا انسه هبه...
هبه: بخجل: الحمد لله.

طلال: انا اسف انى وقفتك كده بس كنت حابب اخد منك رقم والد حضرتك
هبه بفزع: ليه هو انا عمه والله ما عملت حاجه...
طلال: اهدى اهدى مفيش حاجه والله
هبه: امال حضرتك عاوز رقم بابا ليه
طلال: احم بصراحه عاوز اخطب حضرتك
هبه: ها بس...
طلال: بس ايه...
لم تستطع هبه الرد
طلال: فى ايه يا انسه هبه
لم تلحق هبه ان ترد عليها لانه خلفها صوت غاضب ساخر وكان هذا الصوت هو صوت اكرم.

اكرم: معلش اصل الانسه واضح مكسوفه تقولك انها مخطوبه وكتب كتابها بعد اسبوع...

17-04-2022 02:16 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [30]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية صغيرتي الحمقاء
رواية صغيرتي الحمقاء للكاتبة لولو الصياد الفصل الحادي والثلاثون

منى بصدمه: عائشه...
عائشه بحقد وغضب: ايوه عائشه اللى حبستوها وخدتوا منها ابنها بدم بارد اللى امنتكم على حياتها اللى خدمتكم بكل امانه اللى عمرها ما غلطت معاكم وكان جزتها تتحبس وتقضى عمرها فى السجن وتتحرم من ضناها عملتلكم ايه علشان تعملوا فيا كده
منى بتوتر وكذب: انا ماليش ذنب سعيد هو السبب فى اللى حصلك.

عائشه بسخريه: العبى غيرها يا هانم انا اكتر واحده عرفاكى وحافظه حقدك عليا وعارفه كويس ازاى كان، سعيد بيه الله يرحمه بئه طان بيسمع كل كلامك معرفش ليه بس كان اى حاجه تقولى عليها لازم ينفذها حتى لو غلط الله اعلم كنتى بتهدديه بايه كنت بحس انه لاحول ولا قزه ليه
منى بغضب: انتى عاوزه ايه دلوقتى.
عائشه: عاوزه ابنى
منى: ازاى يعنى
عائشه: زى الناس عاوزه ابنى ضنايا اللى حرمتوه وحرمتونى منى
منى: بس جاسر ميعرفكيش.

عائشه بدهشه: قصدك ايه قولتوله انى مت
منى: جاسر ميعرفش انك امه اصلا جاسر فى شهاده ميلاده انا امه ميعرفش ام غيرى
عائشه: انتى بتقولى ايه ازاى تعملوا كده
منى: مكنتش هسيبه يعرف ان امه خدامه وكمان فى السجن عملت كده علشان مصلحته
عائشه بغضب: انا ميهمنيش انا عاوزه اشوف ابنى
منى بتفكير وخبث: اوك انا موافقه بس طبعا ده مش سهل كده
عائشه: ازاى...

منى: طبعا الموضوع عاوز تمهيد لانها هتكون صدمه ليه ف علشان كده لازم تدينى فرصه اسبوع علشان اقوله
عائشه: وانا موافقه قدامك اسبوع واحد والا والله وحياه ابنى انا هتصرف
منى: متقلقيش بس انا عاوزه عنوانك ورقم تليفون علشان اقدر اوصلك بسهوله
عائشه: حاضر
هاتى ورقه وقلم
اعطتها منى ورقه وقلم ودونت عنوانهتا ورقم هاتفها
منى اخدت الورقه ونظرت لها بابتسامه رضى وخبث
منى: تمام اوى كده اسبوع واحد واريحك خالص.

عائشه: طيب انا همشى دلوقتى وهستنى مكالمه منك
منى: اه طبعا قريب اوى
خرجت عائشه تحت نظرات منى المتوعده الشريره
منى لنفسها: كل حاجه غلط بيتجى دلوقتى حتى انتى يا عائشه كنت نسيت اللى حصل معاكى بس واضح انك جيتى لقضاكى.

فلاش باك
كانت منى تجلس على التخت بغرفتها تبكى بقوه حين دخل زوجها سعيد
سعيد وهو يقترب منها بلهفه فقد كان يحبها بقوه وهى كانت انثى تتمتلك الكثير من الجمال وتعرف كيف تتدلل وتستخدمه جيدا لدرجه انه كتب لها جميع ما يمتكله بيع وشراء واصبح هو فقط يتابع الاملاك التى كانت له فى الاساس واصبح الان مجرد مدير لها
سعيد وهو يمسح على شعرها: مالك يا حبيبتى
انفجرت اكثر فى البكاء
فضمها اليه اكتر.

سعيد: مالك بس ايه زعل الجميل بس
منى: انا كنت عند الدكتور
سعيد: اه انتى قولتيلى انك هتروحى له وقالك ايه
منى ببكاء: بعد ما شاف الاشعه والتحاليل قالى انى مش هخلف ابدا عمرى ما هكون ام انا عاقم
سعيد شعر بالصدمه والالم ولكن تدارك الموقف فهو لا يقدر على اظهاره والا خسر كل شىء
سعيد بحنو ورقه: ومين قال انى عاوز عيال انا كفايه عليا انتى بالدنيا كلها
ننى بدموع وهى تنظر له: يعنى انت مش زعلان.

سعيد بكدب: لا طبعا وبعدين انتى حبيبتى وبنتى. ومراتة وكل حاجه ليا
منى: ربناما يحرمنى منك
سعيد: ولا منك.

مرت الايام والشهور ومنى كلما رات طفل تزداد فى الالم والاكتئاب وقد كانت عائشه تعيش بالقصر خادمه هى ووالدتها حتى ماتت والدتها فى يوم من الايام واصبحت وحيده ليس لها احد بالدنيا. وكانت منى تتابعها وتعلما نها وحيده طيبه منكسره ليس لها احد واخذت قرار ان تجعل سعيد يتزوجها عرفيا حتى تاتى لها بطفل وتصبح هى امه امام الناس فعرضت الفكره على سعيد فرفض فى البدابه ونتيجه خوفه من غضبها وافق فى النهايه واستطاعت اقناع عائشه وقالت لها انها سوف تكون لها شقه مستقله وتترك الخدمه وحساب بالبنك ولكن لم تخبرها انها سوف تكون هى الام وبالفعل تم الزواج وبعد شهرين اصبحت عائشه حامل وكانت تعيش بشقه مستقله وحينها اعنلت منى حملها وكانت امام الجميع حامل وتضع على بطنها ما يجعلها منتفخه حتى لا يشك احد وتم الوضع وجلبت منى عائشه الى الفيلا على انها مربيه للطفل ومرضعه له ومرت الايام وعائشه لا تدرى شيئا لان منى اقنعتها انها تفعل ذلك مصلحه جاسر وبضع مرور فتره ستعلن انها الام ولكن سعيد اقترب من عائشه واصبح يعشقها بقوه وعلمت منى وشعرت بالخطر منها فقررت الانتقام واخبرت حماد ان يقوم بوصع مخدرات فى شقه عائشه واخبرت منى عائشه ان تذهب الى الشقخ لتقوم بالطمئان عليها لان البواب اخبرها ان هناك تسريب ماء وبالفعل ذهبت عائشه وبعد دقائق من دخلوهلا وجدت الشرطه تقتحم المنزل وتجد المخدرات وظلت تبكى وتخبرهم انها بريئه ولكن لا حياه لمن تنادى ودخلت السجن وبالطبع سعيد لم يفعل شىء لها وبالتالى اصبح جاسر لمنى وحدها...

باك.

منى: مش هسيبك تاخدى ابنى منى ابدا على جثتى.

فى فيلا يحيى
فى غرفه الاطفال...
كان يحيى يقبل اطفاله قبل ذهابه الى العمل كصباح كل يوم وهم نائمين
يحيى لعشق بحب: عاوزه حاجه قبل ما امشى
عشق: انا هخرج انهارده
يحيى بعصبيه: ممنوع مفيش خروج
عشق بتوتر: ازاى انهارده ميعاد الدكتور علشان متابعه الحمل
يحيى: اه ماشى انا هاجى اروح معاكى
عشق: ماشى...
خرج يحيى من الغرفه ولكن عشق لاحظت انه ترك هاتفه بجانب سرير الاطفال فاخدته وانطلقت مسرعه حتى تعطيه له.

على راس السلم وهى تنزل بسرعه...
عشق: يحيى استنى تليفونك
وحين التفت يحيى وجد عشق تنزل بسرعه وفجاءه فقدت توازنها وسقطت على اليلم
يحيى: بصريخ حاسبى عشق...



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 4052 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 3100 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 2971 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 3416 زهرة الصبار
رواية لمن يهوى القلب زهرة الصبار
33 1956 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، صغيرتي ، الحمقاء ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 04:37 صباحا