أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية الحب الحرام

احببته واصبح كل حيااتى، لم اعرف قبله ولا بعده، اصبحت سعادتى بين يديه، واصبح لي كل شئ، واكتشفت... ان حبي له وحبه لي، كان. ..



10-02-2022 12:11 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [10]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية الحب الحرام
رواية الحب الحرام للكاتبة سارة مجاهد الفصل الحادي عشر

ويسافر شريف ويذهب عمر الي شقته وهناك يتصل بكايلا

عمر: الوو...كايلا...بقولك ايه تعاليلي دلوقت حالا...مش وقته يا كايلا مافيش قدامنا وقت غير يومين بس...تعاليلي علي العنوان ده...يلا

وبعد وقت قليل تذهب كايلا لعمر

كايلا: خير ياعمر ف اييه ...وايه الشقه دى

عمر: دى شقتنا بس كنا قافلينها...المهم عاوزك معايا ف موضوع ومحتاج مساعدتك جدا

كايلا: موضوع ايه

عمر: ف خطه ناوى اعملها هجيب بيها مانويلا الارض ويبقي سي سيف يورينى هيعمل ايه بقي

كايلا بخبث: انت ناوى علي ايه ياعمر

عمر ويبتسم بخبث هو الاخر: هو اللي فكرتى فيه يا كايلا

كايلا: يا ابن اللعييبه...بس..

عمر: بس ايه

 

كايلا:يعنى...مش عاوزين نئذيها ياعمر..ها

عمر: لا ماتخافيش انا مش هئذيها انا بس عاوز سيف شوفها وهى ف حضنى مش اكتر

كايلا:تماام ...بس هنجيب مانويلا هنا ازاى وهنجيب سيف يشوفها ازاى

عمر: هقوولك ياستى...انا هستعين بتليفون امايا لانه هو اللي هيجيب مانويلا بس طبعا من غير ما امايا تعرف...وهكلمها عليه بس طبعا شات وهعرفها ان انا تعبانه وكدا وبرضو كل ده ع اساس انى امايا طبعا واكيد مانويلا هتروحلها تطمن عليها

كايلا: اكييد

عمر: هعرفها ان امايا قاعده ف الشقه هنا عشان ماتبقاش معايا ف الفيلا لوحدها عما بابا يجى من السفر

كايلا: وبعدين

عمر: وبعدين مانويلا هتيجى هنا الشقه تشوف امايا هكون انا قبلها جايب واحده وهتعمل انها الداده عشان نسبك الخطه ومانتكشفش وف الوقت ده انتى هتتصلي بسيف بس برقم غريب وتغيري صوتك وتقوليله ان مانويلا معايا دلوقتى وتديله العنوان...وينظر امامه ...وخلي الباقي عليا انا بقي

كايلا: يا ابن الاييه ياعمر دا انت ولا زعيم عصابه ...جتلك الفكره دى ازاى

عمر: الافلام يا حبيبتى ماخلتش حاجه الا وعملتها...المهم عرفتى انتى هتعملي ايه

كايلا: كله تماام...بس هنفذ امته بقي

عمر: المفروض بكره عشان بابا جاى كمان يومين وانا مش عاوزه يعرف حاجه

كايلا: خلاص اوك...انا هقوم امشي بقي دلوقتى

عمر: اوك...وخلينا علي اتصال مع بعض بقي مااشي

كايلا: مااشي...سلام

عمر: سلاام

 

وياتى تانى يوم والكسل يسيطر علي مانويلا ولا تذهب للجامعه

امل: ايه يا حبيبتى مش هتروحى الكليه النهارده؟

مانويلا: والله يا ماما مكسله خاالص..انا هقضي النهارده مذاكره ف البيت وخلاص

امل: اوك ...بس شدى حيلك بس عشان ماعاتش حاجه عن الامتحانات

مانويلا: ماشي يا ماما...بعد اذنك بقي انا طالعه اوضتى

امل: اتفضلي يا حبيبتى

وتصعد مانويلا غرفتها وياتيها اتصال من ...سيف

مانويلا:الوو...اذيك ياسيف

سيف: ايه يا مانويلا ماجتيش النهارده ليه

مانويلا: والله ياسيف كنت مكسله وقولت هذاكر ف البيت النهارده

سيف: علي فكره انا متابع الجدول بتاعك وكان عندك محاضره مهمه النهارده...مش عوايدك يعنى اول مره تعمليها وتغيبي

مانويلا: خلاص بقي مش هتتكرر تانى

سيف: ماشي ياستى عالعموم هبقي اشرحلك المحاضرات اللي فاتتك دى

مانويلا مبتسمه: ربنا ما يحرمنيش منك يا حبيبي

سيف: احم...وحشتينى علي فكره

مانويلا: احم.. وانت كمان اووووى علي فكره

سيف: طيب ياست مانويلا هسيبك بقي عشان تذاكرى...وتذاكرى هاا تذاكرى ..مش تقعدى تلعبي وتسيبي المذاكره

مانويلا: هههههه حاضر يا حبيبي مش هلعب

سيف: ماشي يا حبيبتى...يلا سلام

مانويلا: سلااام

 

وف نفس الوقت يذهب عمر للفيلا ويسال علي امايا ويجدها ف غرفتها ولحسن الحظ يجد هاتفها ف الاسفل

عمر لنفسه:ايه ده دا انا حظى حلو بقي والقدر بيساعدنى لوحده وياخذ هاتفها ويضعه ف جيبه ويذهب للخارج

 

ونذهب عند مانويلا وهى تراسل وعد علي شات الواتس اب

مانويلا: وبعدين يا وعد

وعد: وبعدين ايه يا مانويلا

مانويلا: بلاش تعملي فيها عبيطه بقي...انتى بحبي عبدالرحمن ...صح

وعد: ها..بحبه!...ايه الكلام ده

مانويلا: لا دا انتى اللي ايه الكلام ده...وعد انتى بتحبيه..انتى ما بتشوفيش نفسك اما ببتكلمى عليه...وعلي فكره بقي من كلامك شكله هو كمان بيمووت فيكى

وعد: عاوزه الصراحه

مانويلا: ومش عاوزه غيرها

وعد: واحنا صغيرين كنا بنحب بعض اووى حب عيال كدا كان يقعد يقول انا مش هتجوز الا وعد وانا اقول انا عمرى ماهتجوز غيرك يا عبد الرحمن انا بحبك عشان انت بتجبلك شوكولاه كتيير اووى وفضل بعدها يجبلي شوكولاه كتيير اووى ويقولي عشان تفضلي تحبينى ومش تتجوزى غيري..وبعدها كبرنا بقي وكل واحد ف حياته وبعدنا عن بعض باجسامنها لكن عقلنا وقلبنا لا ودلوقتى لما بشوفه واتكلم معاه قلبي رجع يدق تانى واحس انى مبصوته اووى وهو كمان كدا انا علي طوول بحس بيه من غير مايتكلم

مانويلا: يخربييييييييتك كل ده وتقولي حب ايه...دا انتو عدتونا انا وسيف بكتيير بس الفرق انكو لسه ما اعترفتوش لبعض

وعد: امممم صح...المهم عامله ايه مع سيف

مانويلا: الحمدلله كويسين ...اااه فكرتينى انا لازم اذاكر دلوقتى انا وعدت سيف بكده

وعد: طيب قومى ذاكرى بقي

مانويلا: مااشي...ايه ده امايا فتحت واتس اهى...انا ماكلمتهاش من زمان...هكلمها شويه وبعدها ابقي اذاكر بقي ههههههه

وعد: ايوون هتذاكرى اووى هههههه...طيب انا هقفل دلوقت نهله بتنادى عليا..سلاام

مانويلا: سلام

وترسل لامايا

مانويلا: امايا اذيك يا حبيبتى...فينك كدا مختفيه

امايا(عمر): كويسه يا مانويلا

مانويلا: لا شكلك مش مطمنى مالك يابنتى

عمر: تعباانه اووى يامانويلا مش بتحرك من السرير

مانويلا: يا حبيبتى...ليه كدا وتعبانه من امته

عمر: من امبارح بس

مانويلا:يا حبيبتى...انا لازم اجيلك حالا اطمن عليكى

عمر وتهللت اساريره: لا ياقلبي ماتتعبيش نفسك

مانويلا: تعبك راحه يا حبيتى ساعه وهكون عندك..مش انتى قاعده ف الفيلا مع عمك برضو

ويلحقها عمر: لالالا.انا عمى سافر امبارح وانا روحت قعدت ف شقته اللي مقفوله مع الداده عشان ما ابقاش مع عمر لوحدنا ف الفيلا واما عمى يجى هرجع تانى

مانويلا: طيب ادينى العنوان يا حبيبتى

عمر واخيرا وصل لهدفه: اوك...اكتبي عندك...مستنياكى يا حبيبتى ...سلام

مانويلا: سلااااام

 

وبعدها يمسح عمر كل الرسائل التى ارسلها لمانويلا وايضا الرسائل التى ارسلتها له وذهب للفيلا مره اخرى ولحسن حظه ايضا لم يجد امايا ولازالت ف غرفتها فاخرج الهاتف من جيبه ووضعه مكانه مره اخرى ولا من شاف ولا من درى

وبعدها نزلت امايا ووجدت عمر بالاسفل: عمر..انت بتعمل ايه هنا

عمر: هاا...لا انا جاى اخد حاجات ليا كدا نسيت اخدها وانا ماشي امبارح

امايا: اوك...وتاخذ هاتفها...بعد اذنك

عمر: اتفضلي

وبعدها يصعد عمر غرفته واخذ يلملم اشياء ليس لها لازمه وذهب بعدها الي شقته واجرى اتصال بكايلا: الو...كايلا...كله تمام لحد الوقت مانويلا زمانها جايه ...بصي كمان ربع ساعه كدا تتصلي بسيف وتنفذي اللي قلتلك عليه...اوك...يلا سلام

ويضحك عمر بخبث: هنشووف ياسي سيف هتعمل ايه لما تشوف حبيبه القلب معايا...وينادى علي امراه تبلغ من العمر50 عاما...فتحيه يافتحيه

وتاتى له فتحيه: ايوه يا بيه

عمر: البنت اللي قلتلك عليها زمانها جايه عارفه هتعملي ايه بالظبط

فتحيه: عارفه عارفه يا عمر بيه

عمر: طيب ادخلي انتى دلوقتى

وتدخل فتحيه المطبخ

 

وبعد وقت قليل

تنزل مانويلا لامل: ماما بعد اذنك انا راحه اطمن علي واحده صاحبتى تعبانه شويه

امل: امممم وانتى بتستاذنى وانتى خارجه خلاص

مانويلا: اسفه يا حبيبتى اصل عارفه انك مش هتزعلينى

امل: ماشي ياستى ..طيب روحى بس ماتتاخريش يا مانويلا فاااهمه

مانويلا: فاهمه يا حبيبتى

وتذهب مانويلا لهذا العنوان وتقف امام الشقه وقلبها كان مقبوض من شئ ماا

مانويلا لتفسها: ايه ف اييه قلبي مقبوض اووى حاسه ان ف حاجه هتحصل...لا انا هرن الجرس وادخل اطمن عليها وامش ع طوول...وربنا يسترها بقي

...

وف مكان اخر تتصل كايلا بسيف من رقم غريب:

كايلا: .الو...حضرتك استاذ سيف

سيف: ايوه انا

كايلا: حضرتك دلوقتى حبيبه القلب بتاعتك ف حضن حبيبها دلوقتى

سيف: انا مش فاهم حاجه...وبعدين انتى مين

كايلا: مش لازم تعرف انا مين...اللي عاوزاك تعرفه ان ست مانويلا بتاعتك دلوقتى مع عمر الهوارى ف شقته واكيد طبعا انت فاهم الباقي

سيف: انتى كدابه ...مستحيل الكلام ده مستحيل

كايلا: اوك...خد العنوان اهو وروح شوف المستحيل بعنيك... العنوان...

سيف بعصبيه: مييين اللي بيتكلم

كايلا: فاااعل خييير...ههههههه...وتغلق الخط

ويستشاط سيف غضبا: معقول لاالالالا...طب هى ماجتش الكليه النهارده. ليه..ياااربي...وبعدها ياخذ سيارته ويذهب للعنوان مسرعا

 

وتضرب مانويلا الجرس

ويدخل عمر لفتحيه المطبخ وتخرج هى وتفتح الباب لها

مانويلا: السلام عليكم

فتحيه: وعليكم السلام..اتفضلي يا حبيبتى

مانويلا: لو سمحتى ياداده قولي لامايا ان انا موجوده

فتحيه: اتفصلي ادخلي يا حبيبتى...هى مستنياكى من بدرى ثوانى بس واجبلك العصير اتفصلي اقعدى

وتدخل مانويلا وتجلس علي الاريكه وهى متوتره من شئ ما

وتخرج فتحيه بالعصير وبحركه ذكيه تسكب العصير علي بلوزه مانويلا

فتحيه: يا خرابي يقطعنى يابنتى ماكنتش اقصد

مانويلا: خلاص ماحصلش حاجه

فتحيه: ازاى ماحصلش حاجه وهتمشي بيها ازاى كدا

مانويلا بضيق: مش عارفه

فتحيه: خلاص يا حبيبتى اقلعيها هغسلها بسرعه وانشفها واجبهالك

مانويلا: ايه لا طبعا.. خلاص همشي بيها كدا مش مشكله

فتحيه: لا ازاى والله ما يحصل...ولا انتى بقي مش لابسه حاجه تحتها ومكسووفه

مانويلا: لا انا لابسه التوب تحتها

فتحيه: طيب خلاص اقلعيها بقي...وبعد الحاح فتحيه الغير طبيعى تخلع مانويلا بلوزتها علي مضض وتعطيها لها وتدخل فتحيه المطبخ لعمر...: خلاص يابيه كل حاجه تمام

عمر: ماشي يافتحيه...خدى دول بقيت حسابك وانزلي من الباب ده ..يلا

وتنزل فتحيه وبعدها يفتح عمر...ازراار قميصه...

وتقلق مانويلا من هذا التاخير وتتوتر وتنادى عليها: ياداده لو سمحتى هاتى البلوزه

ويخرج لها عمر: طب ينفع عمر...انت جيت ياقمر لوحدك ولا الهوا اللي رمالك

وتنظر مانويلا وتتصدم: عمر!...انت بتعمل ايه هنا

عمر: انتى اللي بتعملي ايه هنا...دى شقتى يامزه

مانويلا: شقتك!...شقتك ازاااااى ...دى امايا هنا وتعباانه.وو...وتنتبه مانويلا...معقول!..معقول امايا تعمل فيا كدا

عمر: تؤ تؤ...حراام الظلم وحش ..امايا ملهاش دعوه بحاجه انا اللي كلمتك من تليفونها وانا اللي مخطط لكل ده...وينظر لها بشراسه...بس ايه الحلاوه دى بس

وتنظر مانويلا لملابسها وتستر نفسها بيدها وتبكى وتنادى علي الداده: يا داااده الحقينى بسررعه

ويضحك عمر بهيستيريا: هههههه داده مين يا قطه اللي بتنادى عليها دى مشت بعد ماخدت بقيت حسابها

مانويلا ببكاء هيستيري: انت حيواان حيوااان انا لازم امشي من هنا وتجرى ناحيه الباب ويلحق بها عمر ويحملها ويدخل بها غرفه النوم ويلقي بها علي السرير وف نفس الوقت ياتى سيف الي العنوان ويصعد علي الدرج بسرعه البرق ويصل الي الشقه ويجد الباب مفتوحا ويدخل علي صوت مانويلا ويجد عمر ومانويلا مع بعضهما

سيف مصدوم: انتى يامانويلا!

وتنظر له مانويلا وهى تبكى وف زهول واندهاش من وجوده: سيييف!

10-02-2022 12:13 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [11]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية الحب الحرام
رواية الحب الحرام للكاتبة سارة مجاهد الفصل الثاني عشر

سيف مصدوم: انتى يا مانويلا!

وتنظر له مانويلا وهى تبكى وف زهول واندهاش من وجوده: سيييف!

سيف بغضب: ايوه سيف يا مانويلا...ايييه جيت قطعت عليكو اللحظه ولا ايه...عشان كدااا ماجتيش الكليه النهارده

مانويلا ببكاء: سيف الحقنى ياسيف...والله ما اعرف انه هنا...انا اتفاجئت بيه

عمر: لالالا يامانويلا ياحبيبتى ليه الكدب ده...ماهو شايف بعنيه اهو انتى معايا وف شقتى وف قوده نومى كمان و...ولم يكمل جملته ونال من سيف بعض اللكمات ف وجهه

سيف: انت ياعمر تعمل كدا انا مش هسيبك اقسم بالله ما هسيبك...وظل يضرب فيه وعمر يرد له بعض اللكمات...ومانويلا تجلس ف جانب ف الغرقه وتضم ركبتيها الي صدرها وتبكى ف صمت

وبعد ما انتهى سيف

 

سيف: انت من النهارده ملكش دعوه بيا انت فاهم والشراكه اللي بين ابوك وابويا هفضها

وتقوم مانويلا من مكانها وتمسك ف سيف: سيف والله العظيم مظلومه ياسيف والله مااعرف انه هنا...خدنى معاك ياسيف ماتسبنييش

ينظر لها سيف نظره عتاب ولووم: يا خساره يا مانويلا يا خساره...من النهارده اعتبري كل اللي بينا انتهى

مانويلا بذهول: اييه اللي انت بتقوله ده ياسيف...ارجووك ياسيف اسمعنى والله العظيم انا مظلومه...اسمعنى ياسيف عشان خاطرى

ولم يعطى لها سيف اهتمام وتركها وحدها وخرج والدموع ف عينيه

ظلت مانويلا تبكى وتبحث عن بلوزتها وبعد وقت قليل تجدها ف المطبخ فترتديها وتخرج وتجد عمر يغسل وجهه من الدماء

مانويلا بدموع: اظن كدا انت عملت اللي انت عاوزه مش كدا يارب تكون ارتحت ياعمر

عمر بنظره انتصار: ايوه كدا...اصلك بصراحه مش لايقه عليه...لايقه عليا اكتر

مانويلا بتحدى: بعيينك ياعمر انت بعدتنى عن سيف بس عمرى ماهكون ليك عمرى ...وهروح لسيف وهقوله كل حاجه

عمر بضحك: وتفتكرى هيصدقك ياقطه بعد اللي شافه

مانويلا: ايوه هيصدقنى سيف بيحبنى وانا بحبه ومش هكون لغيره

عمر: هنشووووف يامانويلا

مانويلا: انت اللي بكره تشوف ياعمر

وتلقي عليه نظره احتقار وتتركه وتذهب

 

عند سيف ف المنزل

سها: سيف ..مالك يا حبيبي سرحان ف ايه

سيف: ولا حاجه ياماما..مافيش حاجه

سها: يعنى انا مش هعرفك ياسيف...احكيلي يا حبيبي مالك

سيف وبدات الدموع تنهمر منه...وتاخذه سها ف حضنها

سيف: انا عاوز اتكلم معاكى ياماما

سها: مالك ياسيف مالك يابنى...اتكلم يا حبيبي انا سمعاك

وبدا يحكى لها سيف من اول لقاء بينه وبين مانويلا الي اخر لقاء

سها مندهشه مما سمعته: يااااااه ياسيف يااه كل ده مخبيه عليا

سيف: انا اسف ياماما ماجتش فرصه اقولك حاجه

سها بابتسامه: بس شكلها بتحبك اوووى

سيف بتهكم: بتحبنى تعمل فيا كدا

سها:حبيبي انت ماسمعتهاش وانا قلبي حاسس ان هى مظلومه وف اناا ف الموضوع

سيف: مظلومه ازااى وانا شايفهم بعينى وهما مع بعض ف قوده النوم

سها: حبيبي مش كل اللي تشوفه عنيك يبقي صح مش ده اللي انت قولتهولها قبل كدا واللي انت لسه حكيه دلوقت وبعدين دى مش اول مره عمر يعملها معاكم المفروض تكون فهمت...بص ياسيف اللي حصل ده اكيد هيجى يوم والحقيقه هتتكشف وتبان ويظهرلك ان مانويلا بريئه

سيف: يارب ياماما ياارب

 

وبعد ايام بسيطه تقابل مانويلا وعد ف الكليه...وتجد مانويلا ذابله وجهها شاحب

وعد بخضه: مانويلا مالك ف ايه ...ومابتجيش الجامعه ولا بتردى علي تليفوناتى ليه...ردى يامانويلا

مانويلا ببكاء: خلاص يا وعد كل حاجه راحت كل حاجه راحت

وعد: طيب اهدى وبالراحه كدا احكيلي حصل ايه

وحكت لها مانويلا كل شئ من البدايه للنهايه

وعد باندهاش وهى فاتحه فمها مماسمعته: اييه اللي انتى بتقوليه ده يامانويلا...الكلاد ده حصل بجد

مانويلا: ايوه حصل بجد وحصل معايا انا..وسيف خلاص سابنى ياوعد ومش مصدقنى

وعد: دا عمر ده طلع شيطاان بجد...بس برضو يامانويلا سيف معاه حق اى واحد ف مكانه اكيد هيصدق ماهو اصل ابن ال...حاطت خطه ماتخرش المايه...وبعدين انتى فاكره لماشوفتى سيف مع البنت اياها عملتى ايه...اعذريه بقي يامانويلا اعذريه

مانويلا: ماهو انا ساعتها سمعته وسامحته انما هو ليه مارضيش يسمعنى ليه...وظلت تبكى

وعد: عشان ساعتها كان مصدوم ومش عاوز يسمع منك حاجه...انما اكيد دلوقتى بقي هادى شويه ..انتى بقي تروحيله دلوقت وتتكلمى معاه

مانويلا: تفتكرى هيسمعنى

وعد: سيف بيحبك يامانويلا.بيحبببببك..واكيد هيسمعك .قومى روحيله يلا

مانويلا: ماشي

 

وتذهب مانويلا وهى تقدم قدم وتؤخر قدم...وتجد سيف مع صديقه زياد

وتذهب له بواجه شاحب: سييف

ينظر لها سيف ويرق قلبه لها من حالتها وبعدها يلف وجهه الناحيه الاخرى: نعم

مانويلا بدموع: عاوزه اتكلم معاك شويه..

وبعدها يجول زياد بنظره بين الاثنين وحس بالحرج

زياد:طيب ياسيف هروح اشوف عبدالله فين ..بعد اذنكم

ويتركهم زياد وتجلس مانويلا مكانه

مانويلا: سيف...سيف بصلي...كمان مش عاوز تشوفنى

سيف: عاوزه منى ايه تانى يامانويلا مش كفايه اللي حصل عاوزه ايه تااانى

مانويلا بدموع: كل اللي عاوزاه منك انك تسمعنى ياسيف وبعدها لو مش عاوز تشوف وشي تانى انا موافقه

وحس سيف انه بالفعل حابب يسمعها ويعرف الحقيقه ويرق قلبه لها: اتفضلي اتكلمى

مانويلا بدموع: والله ياسيف انا مظلومه وما اعرفش ان عمر هو اللي كان ف الشقه ساعتها

سيف بعصبيه: ازااااى ..ازاى مظلومه وازاى ماكنتيش تعرفي انه هو اللي هناك وانا جاى لاقيكو ف اوضه النوم و..وقالعين يا مانويلا عاوزانى افهم من كدا ايه

مانويلا ببكاء: ماهى دى كانت خطه عمر اللي عملها عشان يبعدنا عن بعض

سيف: ياسلاام

مانويلا: اه والله هو ده اللي حصل

سيف: انا مش مكلمك قبلها وقولتيلي انك هتقعدى ف البيت تذاكرى ايه اللي خرجك

مانويلا: انا بعد ماقفلت معاك كلمت وعد وبعدها لقيت امايا بنت عم عمر فاتحه وانا ماكلمتهاش من زمان فاكلمتها وقالتلي انها تعبانه اووى وانا اصريت انى اروح اشوفها فا هى قالتلي انها قاعده ف شقه عمها اللي مقفوله علي بال ماعمها يجى من السفر عشان ماتقعدش مع عمر ف الفيلا لوحدها

سيف وركز ف الحوار اكثر: وبعدين

مانويلا: وبعدين روحت الشقه دى وفتحتلي ست كبيره وقالتلي انها الداده ودخلت وقعدت وقالتلي ان امايا مستنيانى ودخلت تجبلي عصير وهى بتدهونى وقعته عالبلوزه بتاعتى واصرت انها تاخدها تغسلها وتجبها عشان مش هينفع امشي بيها كدا ودخلت المطبخ وبعد شويه لقيت عمر طالع منه انا اتفاجئت بيه والله ساعتها جريت عالباب عشان امشي قام شالنى ودخلنى الاوضه وبعديها انت جيت وشوفتنا...وبدات تبكى...بس والله ياسيف ماحصل حاجه والله ما اعرف اللي هيحصل ده..

سيف وبدا يصدق كل كلمه تقولها: طيب خلاص اهدى

مانويلا ببكاء: انا ياسيف عمرى ما اعمل حاجه غلط ما عمر قدامى اهو كان زمانى روحتله من زمان بس والله انا بحبك انت ومش عاوزه غيرك انت ياسيف...وتبكى بحرقه

ويمد سيف يده ويمسح دموعها: خلاص يامانويلا اهدى عشان خاطرى

مانويلا: لا انا مش ههدى غير لما تقول انك مصدقنى

سيف: خلاص يامانويلا الموضوع خلص

مانويلا: يعنى انت مصدقنى ياسيف

سيف: ايوه مصدقك يا مانويلا

وتبتسم مانويلا وبعدها تدخل ف بكاء عميق

سيف: طب انتى بتعيطى ليه دلوقتى..والله مصدقك

مانويلا: عشان مبصوته انك مصدقنى

ويبتسم سيف رغما عنه: مبصوته تعيطى...انتى مجنونه يابت انتى ولا ايه

وتنظر له مانويلا: مجنونه بيك ياسيف

سيف: بحبك يامانويلا

مانويلا بابتسامه: وانا كمان بموووت فيك

 

وبعد يومين

عند امايا ف المنزل

امايا: حمدالله علي سلامتك ياعمو..كدا قولت يومين تقعد كل ده...البيت كان مضلم من غيرك والله

شريف: الله يسلمك يا حبيبتى والله كان شغل يا امايا...وبعدين البيت مضلم من غيري منور بيك ياقمر...تعالي بقي اوريكى جبتلك ايه

امايا: ماكانش له لزوم ياعمو والله انت مش حارمنى من حاجه

شريف: اوعى اسمعك تقولي كدا تانى...بصي ..ايه رايك ف الفون ده

امايا: الله ياعمو تحففه بجد ..دا انت كنت حاسس بيا بقي

شريف: ليه

امايا: اصل الفون اللي معايا هنج خاالص وعاوز يتصلح

شريف: خلاص استعملي ده واركنى القديم

امايا بحزن: لا انا هصلحه واستعمله هو كمان اصل بابا الله يرحمه هو اللي كان جايبهولي وعزيز عليا يعنى

شريف: الله يرحمه...خلاص هاتى اصلحهولك واجبهولك

امايا: وتكمل جميلك بقي تنزلي عليه البرنامج اللي بيرجع الرسايل الممسوحه عشان مش عارفه انزله وف رسايل كتير عاوزه ارجعها

شريف: من عنيا يا حبيبتى اطلعى هاتيه بقي

امايا: اوك

 

وبعدها بيومين

يدخل شريف المنزل ويتادى علي الداده

شريف: ياداده ..اومال عمر فين

الداده: خرج من شويه يا شريف بيه

شريف: طيب امايا فين

الداده: فوق ف اوضتها

شريف: طيب ياداده اتفضلي انتى

ويصعد شريف لامايا ف غرفتها

شريف: امايا

امايا: عمو..تعالي يا حبيبي اتفضل

شريف: اتفضلي ياحبيبتى التليفون اتصلح اهو ونزلتلك كمان البرنامج اللي عاوزاه

امايا: مرسي اوى ياعمو ربنا يخليك ليا يارب

شريف: ويخليكى ليا ياحبيبتى...ها مش عاوزه حاجه تانى

امايا: تسلملي يا حبيبي

شريف: طيب هسيبك انا بقي...بعد اذنك

امايا: اتفضل

ويذهب شريف وبعدها تمسك امايا بالهاتف وتبدا بتراجع كل الرسائل الممسوحه علي الواتس اب حتى الرسائل التى بينها وبين مانويلا بدات باسترجاعها حتى توقفت عند بعض الرسائل

امايا باستغراب: ايه ده!

10-02-2022 12:13 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [12]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية الحب الحرام
رواية الحب الحرام للكاتبة سارة مجاهد الفصل الثالث عشر

وتوقفت امايا عند بعض الرسائل

امايا باستغراب: ايه ده!...ايه الرسايل دى ..انا ماكتبتش الكلام ده وشقه ايه اللي انا قاعده فيها وتعبانه كمان...لا انا لازم اتصل بمانويلا وافهم...اكييد ف حاجه غلط

وتجرى اتصالا بمانويلا وترد عليها: الوو

امايا: الوو...اذيك يا مانويلا

مانويلا: الحمدلله...عامله ايه يا حبيبتى

امايا: انا تمام...بقولك عاوزه اسالك ف حاجه كدا

مانويلا: اسالي

 

امايا: هى الرسايل اللي بينى وبينك اللي عالواتس اب دى...انا مش فاكره انى كتبت حاجه زى كدا..واصلا احنا ما اتكلمناش عالواتس من زمان

مانويلا وعرفت اكتشاف امايا للرسايل: يعنى انتى يا امايا متاكده انك مش انتى اللي كلمتينى وبعتيلي الرسايل دى

امايا: لا طبعا يابنتى انا استغربت اساسا...انا اصلا تليفونى هنج وعمى صلحه ونزلت البرنامج اللي بيرجع الرسايل اللي اتمسحت واستغربت من الرسايل دى

مانويلا: انا كدا ارتحت انك مالكيش يد ف الموضوع

امايا: موضوع ايه هو ف ايه يامانويلا..ماتقلقنيش

مانويلا: انا هحكيلك كل حاجه يا امايا

وسردت لها مانويلا كل ماحدث لها

وشهقت امايا شهقه مما سمعته

مانويلا: هو ده كل اللي حصل يا امايا

امايا غير مصدقه: انا مش مصدقه اللي بسمعه ده...عمر يعمل كدا..طب ليه...ويفرق بينك وبين سيف ليه...عشان بيحبك

مانويلا: عمر ما بيحبنيش يا امايا عمر عاوز يمتلكنى مش اكتر ويثبت لسيف انه اخدنى منه

امايا بحزن: وانتى يا مانويلا

مانويلا: انا ايه يا امايا...انا مابحبش غير واحد بس ومش هكون لغيره وبشكر ربنا انه خلاه يصدقنى والا كنت هضيع من غيره

امايا بحزم: انا لازم اقول لعمى ...لازم اكشف عمر قدامه..اصله عامل ملاك برئ

مانويلا:مالوش لزوم...انا اصلا ماقولتش لا لبابا ولا لماما وهما اصلا حاسين ان ف حاجه بس مش راضيين يضغطو عليا ف الكلام

امايا: لا يامانويلا لازم عمى يعرف كل حاجه ..عمر زودها اووى ولازم حد يقفله..اقفلي انتى دلوقتى...سلام

 

وقد تشعللت النار بداخلها ليس من الغيره بل من شر عمر ولابد من ايقاف هذا الشهر...وتنزل الي الاسفل باحثه عن عمر ولم تجده وتذهب لداده فاطمه

امايا: داده

الداده: ايوه يا حبيبتى

امايا: داده هسالك سؤال لو سمحتى...انتى ماشوفتيش حد ماسك تليفونى ده من كام يوم كدا

الداده: اه البيه كان واخده يصلحه

امايا: لالا ياداده قبلها

وتتذكر فاطمه: ايوه يابنتى افتكرت عمر بيه كان جه ف يوم كدا سال عليكى وانا قلتله انك فوق وبعديها انا دخلت المطبخ بس سيبته واقف مكانه وانا داخله ببص لقيته خد التليفون من عالتربيزه وحطه ف جيبه ومشي..وجه بعدها بشويه ياخد هدوم له وانتى نزلتيله بس انا لقيت التليفون عالترابيزه تانى وانتى اخدتيه وطلعتى

امايا: تمام ..هى كدا بانت..

الداده: ف حاجه يا حبيبتى

امايا: ها...لا يا داده ربنا يخليكى...بس قوليلي عمو فين

الداده: جه من شويه ودخل مكتبه

امايا: طيب ياداده...شكرا

 

وتذهب امايا لعمها شريف...وتدق علي الباب

شريف: ادخل

وتدخل له امايا بوجه عابس

امايا: عمو شريف

شريف: تعالي يا امايا...مالك يا حبيبتى مكشره ليه

امايا: عمو انا عاوزه اقولك حاجه مهمه عن عمر

شريف: عمر...اكيد عمل مصيبه ماااله سي زفت

وقصت له امايا كل شئ..كل شئ

ويقف شريف مكانه وهو مصدوووم ووجهه يكاد يخرج منه نااارا: ايييييييييه...عمر ابنى عمل كدا

امايا: ايوه ياعمو

شريف: انتى متاكده من الكلام ده يا امايا

امايا:ايوه متاكده ولو مش مصدقنى اتفضل شوف الرسايل اهى

وبعد ان قرا الرسايل

امايا: واونكل احمد مايعرفش حاجه مانويلا خافت تقولهم هناك عشان المشاكل والحمدلله سيف صدقها ورجعو لبعض...انا مش عارفه عمر بيعمل كدا ليه

شريف بغضب: اتصليلي بالحيواان ده يجى دلوقتى حالا

امايا: عمو انا ماليش دعوه بعمر انا اخاف يعرف انى قولت يقوم اذ...ولم تكمل جملتها وتسكت

شريف: كملي يا امايا كملي يقوم اذيكى ليكى حق ماانا ابنى عاد زعيم عصابه..ماتخافيش يا امايا ماتخافيش

ويتصل هو بعمر ويجده ف مكان فيه اصوات عاليه: عمرر...تعالي البيت دلوقتى...لا دلوقتى..ماتتاخرش...ويغلق الخط

وياتى عمر بعد وقت ليس بقليل

عمر: خير يابابا ف ايه جايبنى علي ملا وشي ليه

ويستقبله شريف بصفعه قويه علي وجهه

ويضع عمر يده علي خده وهو مصدووم بشده: بابا...انت بتضربنى!

شريف بغضب: واموتك كمان يا عمر...مدام ما عرفتش اربيك

عمر بغضب: انا عملت ايه لكل ده ايه اللي يخليك تضربنى لاول مره ف حياتك

شريف: ودى غلطتى انى دلعت فيك لحد مابقيت زبااااااااله

عمر: انا عاوز افهم ف اييه

شريف: عمايلك السوده ..بقي انت بقي عملي فيها زعيم عصابه وبتخطط وبتنفذ وبتئذي البنات وكل ده ليه عشان قالتلك مش عاوزاك...ها...ماترد

وفهم عمر مايقصده والده وانه علي علم بالموضوع

عمر بتوتر: ها..ايه...هى مين دى وايه الكلام ده..انا مش فاهم حاجه

شريف: ماااااااشي..انا هفهمك دلوقنى...وينادى علي امايا..امايا..ياامايا

وتنزل له امايا وهى خائفه

امايا: ايوه ياعمو

شريف وينظر لعمر ويمد يده لامايا: هاتى الموبايل بتاعك ...وياخذه منها...ويضعه امام وجه عمر

شريف: ها ياسي عمر فهمت دلوقتى

عمر مصعوق من معرفتهم بالرسائل وكاد ان يجن لانه حذفهم ف وقتها

عمر: وانا مالي دا تليفون امايا وهى اللي مكلمه مانويلا ..انامااالي بقي

امايا: علي اساس ان انا اللي كنت قاعده ف الشقه المقفوله

عمر بغضب: انتى تخرسي خاالص

شريف: لا هى مش هتخرس انت اللي هتخرس وهتطلع بره البيت وما اشوفش وشك تانى هنا مفهووووووم

عمر: ايه اللي انت بتقوله ده يابابا ده بيتى اللي المفروض يطلع من هنا تبقي هى ده مش بيتها دى عايشه عندنا عاله هى اللي تمشي من هنا

امايا مصدوومه مما سمعته

اما شريف فكلام عمر اغضبه اكثر وامسك عمر من ملابسه واخذ به خارج المنزل

شريف: عاله مين يا حيواان..دى احسن منك 100 مره علي الاقل اخويا عرف يربي مش انا...يلا بره ومااشوفش وشك تانى هنا...برررررررررررره

وخرج عمر من المنزل وهو غاضب للغايه

ودخل شريف لامايا ليجدها واقفه مكانها مثل التمثال لا تتحرك وجسمها باارد ولكن الدموع تنهمر منها مثل الشلال

شريف: امايا خلاص اهدى انا طردته بره خلاص ومش هتشوفيه تانى...ولم يكمل كلامه..ويجدها تقع مغشيا عليها

شريف بخوف: اماياااا

ويتصل بعدها بالاسعاف وينقلها الي المستشفي

 

اما عن عمر فيذهب الي شقته

وهناك يتصل بكايلا وتذهب له ف الحال

كايلا: عمر حبيبي ...مالك وايه اللي رجعك هنا تانى مش بتقول باباك جه

عمر: ابويا عرف كل حاجه وطردنى من البيت

وشهقت كايلا: اييييييه..عرف كل حاجه ..ازاى ومين اللي قاله

عمر وينظر امامه: امايا بنت ال...عرفت ترجع الرسايل اللي مسحتها وتقريبا كدا كلمت مانويلا وعرفت منها كل حاجه وقالت لابويا

كايلا: يانهار ابيض...طب هتعمل ايه دلوقتى

عمر: هعمل ايه يعنى هقعد هنا

كايلا: طيب والمانى الفلوس يعنى هتصرف منين

عمر: هروح اسحب الفلوس اللي باسمى ف البنك واصرف منهم دلوقتى

كايلا ولمعت ف اذنيها كلمه*الفلوس*...: اممممم طب وانت معاك كام هناك ياقلبي

عمر: يعنى معايا 200 الف هسحبهم واعينهم معايا واصرف منهم

كايلا وتفتح فمها: 200 الف وهتسحبهم وتعينهم هنا

عمر: اه مانا اصل مصاريفي كتيير شويه

كايلا: اه انت هتقولي

عمر: خلينا ف المهم بقي...انا مش عايز انام هنا لوحدى ...اصل النور بيقطع بالليل وانا بخاف من الضلمه..ويغمز لها

فتفهم هى: هههههه من عنيا يا حبييييبي ..هتصل بهم ف البيت واقولهم انى هبات عند صاحبتى نذاكر

عمر: ايوه بقي ..ههههههههه

 

ف المستشفي

شريف: خير يا دكتور امايا مالها

الدكتور: هو حد زعلها ياشريف بيه

شريف: يعنى حاجه زى كدا

الدكتور: طيب...هى اتعرضت لصدمه..بس شديده شويه وده خلاها تفقد النطق مؤقتا

شريف: اييه يعنى ايه يعنى امايا مش هتتكلم بعد كدا

الدكتور: لا انا قولت مؤقتا لفتره كدا يعنى وهترجع تانى بس هى نفسيتها وحشه اووى لازم تتعالج عن دكتور نفسي ..وده ضرورى لها جدا عشان ترجع زى الاول

شريف: مااشي يا دكتور...طيب ممكن ادخلها

الدكتور: اتفضل ياشريف بيه

ويدخل لها شريف

شريف: امايا عامله ايه يا حبيبتى...كويسه

وتنظر له امايا وتهز راسها بالايجاب ولكن دموعها تقول عكس ذلك

شريف: حبيبتى انا عارف ان اللي قاله عمر صعب عليكى بس انتى عارفه عمر وبعد كل اللي عمله ده سهل عليه يقول الكلمتين دول ..انا مش عارف عمر بقي كدا ليه دا ماكانش كدا الاول...ويتنهد بعدها..يلا ربنا يهديه

وتمسك امايا ورقه وقلم وتكتب عليها: عاوزه مانويلا وسيف

شريف: حااضر يا حبيبتى هعملك كل اللي انتى عاوزاه

ويتصل بسيف ويتاسف له عن اللي حصل...ويخبره بما حدث لامايا ويطلب منه المجئ هو ومانويلا

وبعدها بساعه واحده فقط ياتى سيف ومانويلا ...وتجرى مانويلا عليها باكيه

مانويلا: امايا مالك يا حبيبتى...انا قولتلك بلاش ..انا نسيت خلاص

وتبكى امايا ف حضن مانويلا وبعدها تمسك الورقه والقلم وتكتب عليها

انا خدتلك حقك يا مانويلا انتى وسيف

مانويلا: بس اهى النتيجه يا امايا انتى مرميه ف المستشفي

سيف: انا مش عارف اقولك ايه بالرغم انى فرحان ف عمر وف نفس الوقت زعلان عليه وعلي اللي حصلك

وتكتب امايا: مش مهم اللي حصلي المهم ان تظهر براءه مانويلا

مانويلا باكيه: يا حبيبتى...وتاخذها ف حضنها

 

عند عمر وكايلا

كايلا: يا ابن الايه ياعمر كل ده فلوس بس مش خايف لا تتسرق ولا ايه طب عينهم ف حته امان

عمر: مين يتجرا يسرقنى ياماما دا انا عمر الهوارى

وتضحك كايلا بسخريه ولم يلاحظها عمر: علي رايك...بس هتعنهم فين بقي...تقولها بخبث

عمر: هعينهم ف الخزنه هنا

كايلا: اممم احسن برضو

عمر: احنا هنقعد نتكلم طول الليل ولا ايه ماتيجى اقولك كلمتين جوا طيب

وتضحك كايلا بمياعه: هههه ماشي يل حبيبي ..يلا بينا

 

وبعدها بايام بسيطه تخرج امايا من المشفي بصحبه عمها وامايا وسيف ولكنها رفضت الذهاب لمنزل عمها ولكن شريف اصر عليها لانه منزلها قبله وقبل عمر وان هذه وصيه اخيه له

اما كايلا فتخطط لشئ ما وحان وقت تنفيذه وقبل الذهاب لبيت عمر تتصل بشخص ما: الوو..ايو يا ماندو...انا رايحه دلوقتى...عارف العنوان..تمام...اعمل اللي اتفقنا عليه...سلام



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 6994 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 4052 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 3100 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 2971 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 3416 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، الحب ، الحرام ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 05:13 صباحا