أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .





رواية الحب الحرام

احببته واصبح كل حيااتى، لم اعرف قبله ولا بعده، اصبحت سعادتى بين يديه، واصبح لي كل شئ، واكتشفت... ان حبي له وحبه لي، كان. ..



09-02-2022 11:56 مساء
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 

t22051_9236
احببته واصبح كل حيااتى، لم اعرف قبله ولا بعده، اصبحت سعادتى بين يديه، واصبح لي كل شئ، واكتشفت... ان حبي له وحبه لي، كان... حب حرام.

تصرخ صرخه تدوى ف ارجاء المنزل
حرااااااااام حراااااااااااام حراااااااااااام لااااااااااااااااا
وتقع مغشيا عليها وتنقلها والدتها الي المستشفي ليخرج لها الطبيب ويبلغها...

والدتها: خير يادكتور بنتى عامله اييه
الدكتور: انا اسف يامدام بنتك اتعرضت لصدمه شديده جدا واكتئاب شديد وده خلاها تروح ف غيبوبه
والدتها بحزن: ايييه غيبوبه وهتفوق امته يادكتوور
الدكتور: بنتك رافضه الحياه وده هيصعب علينا الموضوع احنا عملنا اللي علينا والباقي علي ربنا...ادعيلها
والدتها بدموع: ربنا يقومك بالسلامه ياارب يابنتى...طب انا ممكن ادخلها يادكتور
الدكتور: اكيد اتفضلي.

وتدخل لها والدتها وتنهمر منها الدموع عندما تجد بنتها ف هذه الحاله
وتجلس بجانبها وتبكى بصمت وتردد انا السبب انا السبب سامحينى يابنتى انا السبب وتتذكر مامضي وترجع بذاكرتها للوراء
عشرييييييييين سنه
فصول رواية رواية الحب الحرام
رواية الحب الحرام للكاتبة سارة مجاهد الفصل الأول

وترجع بذاكرتها للوراء عشرين سنه او اكثر

فلاااش باااك

امل: هاى مامى

الام(الفت): هاى ياحبيبتى علي فين كدا

امل: راحه النادى صحابي كلهم مستنينى هناك

الفت: طيب اقعدى عاوزاكى ف موضوع كدا

امل: مامى الموضوع ماينفعش يتاجل لما ارجع

الفت: لا ماينفعش واقعدى بقي

امل متاففه: اوك..قولي

 

الفت: اونكل محمود صاحب بابا طالب ايدك لابنه مصطفي

امل: ايه مصطفي! عاوز يتجوزنى

الفت: ايوه باباه طلب ايدك امبارح

امل: لالا جواز ايه وخنقه ايه انا عاوزه افضل علي حريتى كدا مش عاوزه حد يتحكم فيا

الفت: يعنى هتفضلي كدا طول عمرك من غير جواز ولا ايه ما مسيرك تتجوزى ومصطفي شاب كويس وله مستقبل

امل: انا عارفه انى مش هخلص ..اوك يامامى قولوله انى موافقه سلام بقي عشان اتاخرت...سي يو

الفت: مع السلامه ياحبيبتى ..وربنا يهديكى

 

وتذهب امل لصديقاتها ف النادى

امل: هاى يابنات

البنات: هاى ياميمو عامله ايه

امل: تماام ...عامله عروسه

البنات: مش فاهمين تقصدى ايه

امل: هههههههه...هتجووز

 

ف منزل مصطفي

مصطفي: يعنى عملت اللي ف دماغك يابابا وكلمت باباها

محمود والد مصطفي: يابنى الجوازه دى كويسه والناس كويسين ترفض ليه

مصطفي: ارفض لان امل مدلعه اووى وبابي ومامى والكلام ده وانا راجل شرقي بحب انى اعيش بطبيعتى وبصراحه كدا انا ما بحبهاش

محمود: مافيش حاجه اسمها حب دلوقتى الحب يجى بعد الجواز

مصطفي: يابابا انا بحب واحده وعاوز اتجوزها

محمود: ومين دى بقي ياسي مصطفي اللي واكله عقلك

مصطفي: سها بنت عمى

محمود: وانا قولت مش هتتجوز غير امل وكلامى انتهى خلاص يامصطفي

ويترك مصطفي ف غضبه وحرقه قلبه علي محبوبته

مصطفي لنفسه وبصوت اشبه للبكاء: سامحينى ياسها سامحينى مش بايدى والله

 

ف منزل امل

الفت: خلاص ياصلاح امل موافقه

صلاح والد امل: وافقت بسهوله كدا...مش معقول!

الفت: بسهوله ازاى دا انت عارف دى امل برضو ...هى غلبتنى لحد ما وافقت الاخر

صلاح: تمام علي خيره الله هتصل بمحمود عشان نحدد ميعاد قرايه الفاتحه

الفت: ياارب يكتبلها الخير ويهديها

 

وياتى يوم قرايه الفاتحه

وياتى محمود ومصطفي وبعد كلام كتيير

محمود: احنا كدا اتفقنا علي كل حاجه ياصلاح ...العروسه فين بقي

الفت: حاضر ثوانى انادى عليها ...وتدخل الفت وتاتى بامل

امل: هااى

محمود: اذيك ياحبيبتى ..مبرووك

امل: تمام يااونكل...الله يبارك فيك...اذيك يامصطفي

مصطفي: تمام كويس اذيك انتى

امل: كويسه ...وبعدها يقرو الفاتحه

صلاح: يلا ياجماعه العشا جاهز

وينتهى اليووم

 

وتمر الايام وياتى يوم الفرح ويكون فرح اسطورى وتسافر امل ومصطفي الي فرنسا لقضاء شهر العسل ويعودو بعدها

وف يوم من الايام

امل: انا خارجه يامصطفي

مصطفي: راحه فين ياامل

امل: راحه النادى صحابي هناك






مصطفي: ايه ياامل كل شويه راحه النادى راحه اعمل شوبينج لا راحه عيد ميلاد صاحبتى ...ايه كل حاجه صحابك وانا فين ياامل

امل بعصبيه: اووف بقي يامصطفي انا مابحبش الخنقه انا بحب اكون علي حريتى انا كدا طول عمرى كدا وانت متجوزنى وانا كدا وبعدين ان...وتضع امل يدها علي فمها وتجرى ناحيه الحمام لتتقيئ ويجرى عليها مصطفي...امل مالك ف ايه...امل وتغيب عن الوعى..الحقنى يامصطفي
تاااااابع اسفل
 
 



09-02-2022 11:57 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [1]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية الحب الحرام
رواية الحب الحرام للكاتبة سارة مجاهد الفصل الثاني

وتجرى امل ناحيه الحمام لتتقيئ ويجري عليها مصطفي...امل مالك ف ايه...امل وتغيب عن الوعى...الحقنى يامصطفي...وتقع مغشيا عليها

ويحملها مصطفي ويدخلها غرفه النوم ويتصل بالدكتور وياتى الدكتور ويقوم بالكشف عليها وبعد الانتهاء

مصطفي بقلق: خير يادكتور

الدكتور: خير ان شاء الله انت قلقان كدا ليه ...علي العموم..الف مبروك ياسيدى المدام حامل

مصطفي بفرحه: بجد حامل يادكتور

الدكتور: ايوه حامل...المهم ان هى تاخد بالها من صحتها ومن اكلها وبلاااش مجهود كتير اليومين دول اظن فاهمنى

ويبتسم مصطفي: ماتقلقش يادكتور مافيش مجهود ان شاء الله ولا حاجه

ويخرج الدكتور ويخرج معه مصطفي ويعود لامل مره ثانيه

 

مصطفي: مبروك يا امل

امل بوجه عابس: الله يبارك فيك

مصطفي: مالك! انتى مش فرحانه ولا ايه

امل: انا ماكنتش عاوزه ولاد دلوقتى يامصطفي

مصطفي: وربنا كرمنا نعترض ونقول لا الحمد لله انه رزقنا بيه

امل: وشكلي يامصطفي

مصطفي: ماله شكلك بقي ياست امل

امل: شكلي هيتغير من الحمل والخلفه والرضاعه ومش هاخد راحتى زى الاول لا هخرج براحتى ولا هعيش حياتى براحتى

مصطفي بعصبيه: ايه كل حاجه نفسك نفسك نفسك ايه الانانيه دى ياشيخه دا بدل ماتحمدى ربنا انه كرمنا غيرك بقاله سنين ومش عارف يجيبه

امل: انا هنزله يامصطفي

مصطفي وقد فاض بيه الكيل: امل قسما عظما لو جيتى جمب ابنى لا هتشوفي منى وش عمرك ماشوفتيه ..انتى فاااهمه...ويخرج ويتركها ف حزنها

وتمر الايام والشهور وياتى ميعاد ولاده امل وتنجب ولد زى القمر

مصطفي: ماشاء الله ...نورت الدنيا ياحبيبي

امل: وانت ناوى تسميه ايه بقي

مصطفي: ان شاء الله...سيف

امل: مااشي

 

وتمر الايام وتعود امل لحياتها الاولي خروج وسهر وفسح وتترك سيف للمربيه

ويعود مصطفي ف يوم ويجد ابنه سيف مريض ولا يجد امل وياخذ مصطفي سيف للدكتور ويكشف عليه ويعود به الي المنزل ليجد امل

امل: مصطفي..سيف كويس

مصطفي بغضب: سيف كويس! هو ده اللي قدرك عليه ربنا...سيف كويس!...انتى ام انتى ..تسيبي ابنك مع الداده عشان تتفسحى وتتبسطى وانتى عارفه ان ابننا مريض والدكتور قايل كدا من يوم مااتولد ومحتاج معامله خاصه

امل: خلاص يامصطفي ماحصلش حاجه مش اهم حاجه سيف كويس دلوقتى يبقي خلاص

مصطفي ونفذ صبره: اللهم طولك ياروح انا خاارج...ويترك لها المكان ويغادر

 

وف يوم من الايام يعود مصطفي للمنزل ...السلام عليكم

امل: وعليكم السلام

مصطفي: كنت عاوزك ف موضوع كدا

امل: موضوع ايه؟

مصطفي: احنا هنسافر المانيا انا وانتى وسيف

امل: نعم! المانيا ليه بقي

مصطفي: جاتلي فرصه شغل كويسه هناك واستحاله اضيعها من ايدى

امل: سافر انت انما انا لا انا مش هسيب حياتى هنا واسافر معاك

مصطفي: يعنى ايه يا امل..بقولك قدامى فرصه شغل وماينفعش اضيعها وانتو هتيجو معايا انا مش هسافر سنه او اتنين ياامل مش هينفع اسيبكم هنا

امل: قولت لا يعنى لا

مصطفي: دا اخر كلام عندك؟

امل: ايوه

مصطفي: ماشي يا امل براحتك خالص بس انا هاخد ابنى معايا بقي

امل: ازاى! لا يا مصطفي ما ينفعش ابنى هيكون معايا انا

مصطفي: بصي يا امل ياتختارى انك تسافري معايا انا وابنى يا اما تخليكى هنا تعيش حياتك براحتك خالص بس ساعتها كل واحد يروح لحاله يا امل

امل: ايه اللي انت بتقوله ده

مصطفي: دا اخر كلام عندى يا تختارينى انا وابنك يا تختارى نفسك يا امل ..انا هستنى ردك بكره الصبح تصبحى علي خير

ويتركها ف حيره من امرها ويذهب

تانى يوم

مصطفي: ها يا امل فكرتى

امل: ايوه فكرت

مصطفي: واختارتى ايه

امل بحزم: مصطفي ... طلقنى

 

وياتى تانى يوم

مصطفي: ها يا امل فكرتى

امل: ايوه فكرت يا مصطفي

مصطفي: واختارتى ايه

امل بحزم: طلقنى يامصطفي

مصطفي مصدوم: ايييه اطلقك!

امل: ايوه يامصطفي طلقنى

مصطفي: يعنى بعتينى انا وابنك واختارتى نفسك يا امل

امل: مصطفي الواحد بيعيش مره واحده ولازم يتمتع بحياته وانت عاوز تخنقنى وتتحكم فيا ... وانا مش واخده علي كدا

مصطفي: طيب وابنك مش هامك

امل: ابنى قلتلك سيبه معايا وانت مش عاوز يبقي خلاص خده وسافر

مصطفي بسخريه: ياه علي قلب الام وحنانها

امل: بلاش تريقه يامصطفي لو سمحت ..انت خيرتنى وانا اختارت ماترجعش تلومنى علي اختياري ده

مصطفي: انا مش هلومك يا امل بس صدقينى هيجى عليكى الوقت اللي هتلومي نفسك فيه علي اختيارك ده

امل: ماااشي يامصطفي...ها هطلقنى امته

مصطفي: انا هخرج من هنا وهبعتلك ورقتك واقعدى ف الفيلا براحتك انا هكتبها باسمك مش عاوزها

امل: مرسي يامصطفي

مصطفي: انا طالع اخد هدومى انا وابنى..بعداذنك

امل: اتفضل

ويصعد مصطفي ويلملم ملابسه هو وسيف ابنه ويترك لامل الفيلا ويغادر المكان

وبعد يومين يرسل مصطفي لامل ورقه الطلاق ...لتقول لها والدتها

الفت: اطلقتى يا امل...اطلقتى..يارب تكونى مبسوطه ومرتاحه دلوقت

امل: يوووه بقي يامامى خلاص

الفت: خلاص ايه...بس دى مش غلطتك دى غلطتى انا...انا اللي دلعتك زياده عن اللزوم لحد ماخليتك مش قد المسؤليه لا قد مسؤليه بيت ولا زوج ولا ابن

امل: مامى خلاص اللي حصل حصل ودلوقتى انا بقيت حره ومحدش يتحكم فيا وبعدين عاوزه افهمك حاجه انا مااتجوزتش مصطفي عن حب ولا هو كمان عشان كدا جوازنا ماكملش انا لو فكرت اتجوز هتجوز الانسان اللي يختاره قلبي مش انتى اللي تختاريه او بابي..بعد اذنك

الفت: ربنا يهديكى يابنتى

 

ف منزل مصطفي ووالده

محمود: انا اسف يامصطفي...سامحنى يابنى

مصطفي: بتتاسف علي ايه يابابا

محمود: ان جوزتك غصب عنك لواحده مابتحبهاش ...بس طلع عندك حق ف كل اللي قلته امل طلعت فعلا مدلعه ومستهتره ومش قد المسؤليه

مصطفي: خلاص يابابا اللي حصل حصل وبعدين انا بنسي كل حاجه حصلت مجرد ما ببص ف عين سيف واسمع ضحكته دى عندى بالدنيا كلها

محمود: فعلا يابنى سيف ده احلي حاجه طلعت بيها من جوازتك دى ..ربنا يشفيهولك ياارب يابنى

مصطفي بحزن: يااارب يابابا يااااااااااارب

محمود: المهم قولي هتسافر امته

مصطفي: هسافر كمان اسبوع...وينظر لوالده ...بس مش انا وسيف بس

محمود: لا يامصطفي انا مش حمل سفر يابنى سافرو انتو

مصطفي:لا يابابا انا مش اقصد حضرتك اللي تسافر معايا

محمود: اومال مين يابنى

مصطفي: احم...سها

محمود: سها!

مصطفي: ايوه يابابا انا كلمتها وشرحتلها كل حاجه من الاول واستسمحتها وبصراحه هى قدرت جدا اللي حصل وقالتلي كمان انها لسه بتحبنى زى مانا لسه بحبها واتفقت معاها انى هكتب عليها واخدها واسافر

محمود: علي بركه الله يابنى اعمل اللي انت عاوزه سها بنت حلال وتستاهل كل خير

مصطفي: تسلملي يابابا...احنا هنروح لعمى النهارده نقرا الفاتحه وكتب الكتاب هيبقي بعد يومين علي الاقل عشان نلحق نجهز نفسنا قبل السفر

محمود: طيب وسها هتيجى هنا بعد كتب الكتاب يعنى هيبقي ف دخله وكدا ولا ايه

مصطفي: لا يابابا سها هتفضل ف بيتهم لحد السفر وهناك بقي يحصل كل خير وحتى نقضي شهر عسل بحاله ف المانيا هههههههههه

محمود: هههههههههه ربنا يسعدكو يابنى ياارب

 

ويذهب محمود ومصطفي لمنزل سها ويتفقون علي كل شئ ويقراؤ االفاتحه وكانت سها فرحه جدا بسيف وكانت تعتبره ابنها بالفعل وكان مصطفي فرح للغايه لمعامله سها لسيف وكانت تتردد ف اذنه كلمات سها(مصطفي اوعي تشيل هم سيف من هنا ورايح بقي ابنى حتى انى ممكن افكر انى اكرهه لانه من واحده تانيه انت فضلتها عليا ف يوم من الايام بس بفتكر ساعتها انه ابن مصطفي حب عمرى كله مصطفي ضهرى وسندى ف الدنيا ..ماتخافش علي سيف يامصطفي) ويبتسم مصطفي عند تذكرهه لهذه الكلمات ويقول لنفسه ..عمر اختياري ليكى ياسها مايكون غلط ابدا

وبعدها بيومين يتم كتب الكتاب وبعدها ياخذ مصطفي سها وسيف ويسافر الي المانياااااا

 

ف منزل امل

الفت: مصطفي سافر يا امل

امل بدهشه: اييييه سافر! ازاى يسافر من غير مايخلينى اشوف ابنى واسلم عليه

الفت: هو كان بيلاقيكى اصلا

امل: مش فاهمه تقصدى ايه

فلاش بااك

يرن هاتف المنزل وترد الفت

الفت: الوو

مصطفي: الوو...اذي حضرتك ياطنط

الفت: اذيك يامصطفي عامل ايه ياحبيبي وسيف عامل ايه

مصطفي: الحمدلله ياطنط كويسين...انا كنت عاوز اجيب سيف لامل يقعد معاها قبل مايسافر

الفت: دى امل بره ياسيف

مصطفي: انا رنيت عليها كتير تليفونها مقفول قولت اتصل عالبيت..طيب هى هتيجى امته

الفت: انا مش عارفه هى هترجع امته بصراحه

مصطفي: ماشي ياطنط مع السلامه

بااااك

امل بنرفزه: وانتى ليه ماقولتليش ياماما

الفت: اقولك امته كا سيادتك جيتى متاخر وهو تانى يوم سافر هو وسيف ومراته

امل باندهاش: مراااته!

09-02-2022 11:59 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [2]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية الحب الحرام
رواية الحب الحرام للكاتبة سارة مجاهد الفصل الثالث

امل: مراته!

الفت: ايوه مراته

امل: هو مصطفي اتجوز؟

الفت: ايوه...اومال عاوزاه يعملك ايه يعنى كتب كتابه علي بنت عمه وخدها هى وسيف وسافرو

امل: اااه قولي كدا بقي بنت عمه سها ماهو البيه كان بيحبها قبل مايتجوزنى وهى كانت بتحبه

الفت:انتى ملكيش دعوه بقي يتجوزها هى او غيرها اى حاجه مصطفي يعملها محدش يلومه عليها...كله بسببك

امل: انا ياماما

الفت: ايوه انتى ..اى حاجه حصلت او هتحصل انتى السبب فيها انتى اللي خلتيه يطلقك وانتى اللي خلتيه ياخد ابنك وانتى اللي خلتيه يتجوز تانى انتى السبب ماتلوميش غير نفسك وبس

امل بسرحان: بس سيف هيوحشنى اوووى

الفت وقد فاض الكيل بها: اللهم طولك يارووح انا قايمه اصل انا هيجيلي الضغط علي ايدك يا امل

وتتركها والدتها وتصعد لغرفتها وتبقي امل وحدها تفكر ف سيف

 

ونذهب الي المانياااااا

مصطفي: خلاص ياسها فضيتى الشنط

سها: ايوه يا حبيبي فضيتهم وحميت سيف وغيرتله هدومه ورضعته بالببرونه وناام

مصطفي: طيب تمام...ربنا يخليكى ليا ياحبيبتى

سها: ويخليك ليا ياقلبي ...انا بجد مش مصدقه نفسي يامصطفي انا وانت اتجوزنا! وف بيت واحد كمان لالا انا بحلم صح

مصطفى بابتسامه: لا يا قلبي مش بتحلمى دى حقيقه انا وانتى بقينا مع بعض لاخر العمر هو المفروض دا كان يحصل من الاول بس نصيب الحمدلله علي كل حال

سها: الحمدلله يامصطفي ..ماتفكرش ف اى حاجه فاتت وراحت لحالها احنا ف النهارده

مصطفي بخبث: احم ..اه صحيح دا احنا ف النهارده ودى ليله مفترجه وبيقولو كدا انها ليله دخلتنا الا الكلام ده صحيح يا سوسو

سها بضحك: هههههه اه بيقولو كدا

مصطفي: طيب هو الواد سيف فين

سها: ماقولتلك ناااام

مصطفي: طيب كويس اصل كنت عاوزك ف موضوع مهم جدا

سها بكسوف: موضوع ايه يامصطفي

مصطفي بضحك: تعالي معايا وانتى تعرفي...ويدخلو غرفه النوم...وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباااااح

 

ف منزل امل

امل: مامى انا خارجه

الفت: راحه فين يا امل

امل: راحه النادى يا حبيبتى

الفت: ماشي يا امل بس حاولي ماتتاخريش

امل: اوك...باى

وتذهب امل للنادى

امل: هاى يابنات

البنات: هاى يا امل

امل: عاملين ايه

البنات: تمام

بنت1(منى): ماجتيش امبارح ليه استنينا كتيير بس ماجتيش

امل: عادى ماكانش ليا مزاج

بنت2(فريده): ليه يابنتى مالك كان ف حاجه

امل: مصطفي سافر امبارح

بنت3(شيرين): اه ياحبيبتى ربنا يصبرك ..بس برضو ارجع واقولك انتى السبب انتى اللي اختارتى يبقي تتحملي عواقب اى حاجه تحصل بقي

امل: انا حياتى مع مصطفي كانت شبه مستحيله ماكناش متفقين ف اى حاجه ..الانفصال كان هو الحل الوحييد بس انا مدايقه عشان ماسلمتش علي سيف قبل مايسافر

منى: ليه هو ماجابوش ليكى عشان تسلمى عليه

امل بحزن: لا اتصل قبل مايسافر بيوم بس انا كنت بره وتليفونى كان مقفول

فريده: خلاص يا امل اللي حصل حصل

امل: خلاااص اللي حصل حصل فعلا

وفجاه تنظر شيرين الي اتجاه اخر وتقول: ايه ده يابنات بصو مين هناك

البنان: ميين؟ وينظرون الي ماتنظر له شيرين

فريده: ايه القمر ده انا هيغمن عليا

منى: ايه ده احمد السيوفي بنفسه هنا

امل: ايه ده يابنات انا مش فاهمه حاجه ومين ده؟

منى: هو ف حد مايعرفش احمد السيوفي رجل اعمال مشهور جدا وزى القمر

امل: لا والله ماحصليش الشرف قبل كدا

فريده: ايه ده ده جاى مع اخته ياشيرين هى مش صحبتك

شيرين: ايوه حبيبه صحيح معاه اهى

استنو هشاورلها وتشاور شيرين لحبيبه

عند احمد وحبيبه

حبيبه: ايه ده دا شيرين قاعده هناك اهى

احمد: شيرين مين دى؟

حبيبه: صاحبتى يااحمد تعالي اما نسلم عليها

ويذهبو لشيرين واصدقاءها

حبيبه: شيرين حبيبتى عامله ايه

شيرين: بيبه وحشاانى كتيير انا كويسه ياقلبي

حبيبه: احب اعرفكم احمد اخويا

البنات: اهلا وسهلا

حبيبه: طب مش هتعرفينا بالبنات ياشيري

شيرين: دى ياستى فريده ودى منى وتشاور علي امل ..ودى امل

وينظر احمد لامل نظره اعجاب للوهله الاولي وسحره جمالها وشياكتها وهدوئها

احمد: اهلا وسهلا يا انسه امل

امل: احم...مدام لو سمحت

وتظهر علي وجه احمد خيبه امل لا ستنتاجه بانها متزوجه

حبيبه: اها انتى متجوزه يا امل

شيرين: لا يابيبه امل منفصله من فتره

ويظهر علي وجه احمد علامات الارتياح وتهللت اساريره بعد سماعه لهذه الجمله

شيرين: انتو واقفين ليه ماتتفضلو يا جماعه تقعدو

حبيبه: ايه رايك يا احمد نقعد

احمد: اكيد طبعا... ويجلسون معهم وكان احمد لا يزال معلق نظره بامل التى لاحظت نظراته لها

وبعد وقت قليل

امل: طيب يابنات انا هقوم امشي بقي

شيرين: ليه يابنتى مانتى قاعده

امل: لا عشان قايله لماما انى مش هتاخر

حبيبه: ايه ياامل احنا جينا قومناكى ولا ايه...علي العموم ياستى انا اتشرفت بمعرفتك جدا واحب اننا نبقي صحاب

امل: الشرف ليا ياحبيبه وانا ماعنديش مانع طبعا اننا نكون اصحاب

حبيبه: اوك يا حبيبتى هاتى رقم الفون بتاعك عشان نبقي نتكلم

امل: اوك...ويبلو ارقامهم معا...انا ماشيه بقي يابنات ..سلام

البنات: سلام

وتخرج امل وتركب سيارتها وتحاول ان تديرها لن تدور حاولت مرارا وتكرارا ولا فائده

وياتى لاحمد تليفون ويخرج ليرد عليه...

 

وتخرج امل وتركب سيارتها وتحاول ان تديرها لن تدور حاولت مرارا وتكرارا ولا فائده

وياتى لاحمد تليفون ويخرج ليرد عليه وعند انتهائه يجد امل حائره بسيارتها ويذهب لها

احمد: احم..مدام امل

وتنظر له امل وترتبك: ايوه

احمد: ف مشكله اقدر اساعدك فيها

امل: بصراحه العربيه مش راضيه تدور وانا بحاول اشوف فيها ايه بس مش عارفه

احمد: طيب ممكن اشوف فيها ايه

امل: مش عاوزه اتعبك

احمد: لا تعب ولا حاجه..بعد اذنك كدا

وينظر احمد داخل السياره ليجد بها مشكله ويجب ان تذهب للميكانيكى

احمد: العربيه مش هتدور لازم تروح للميكانيكى

امل: يانهار ابيض طب انا هروح ازاى كدا

احمد: انا ممكن لو مايدايقكيش اوصلك بعربيتى

امل: ها...لا انا مش عاوزه اتعب حضرتك انا هاخد تاكسي واروح بيه

احمد: تعب ايه بس اللي بتقولي عليه لا تعب ولا حاجه وياستى لو هيدايقك انا ممكن اجيب حبيبه معانا ..ايه رايك؟

امل مبتسمه: اذا كان كدا مااشي

ويتصل احمد بحبيبه اخته لتخرج لهم

حبيبه: خير يا احمد اتاخرت كدا ليه

احمد: عربيه امل عطلانه وانا عرضت عليها اوصلها وعاوزك تيجى معانا

حبيبه: بس كدا من عنيا...يلا بينا

ويركبو جميعا السياره ويصلو لمنزل امل

امل: اتفضلو انزلو معايا بقي

حبيبه: لا يااموله مره تانيه بقي يا حبيبتى

امل: اخص عليكى اول مره تيجى عندى عاوزه تمشي من علي الباب

حبيبه: ايه رايك يا احمد

احمد ويحاول ان يدارى ابتسامته: انا عن نفسي ماعنديش مشكله

امل: خلاص اتفصلو معايا

وينزلو من السياره ويصعدو مع امل وتفتح لهم الفت وتعرفهم امل علي بعض وترحب الفت بهم بشده وتشكرهم علي توصيلهم لامل ويجلسو القليل من الوقت ويغادرو المكان

الفت: استاذ احمد ده زوق اووى يا امل

امل: فعلا يا ماما وحبيبه بصراحه عسوله خالص

الفت بخبث: اه فعلا...ربنا يحقق اللي ف بالي يارب

امل: هو ايه اللي ف بالك ياماما

الفت: ولا حاجه يا حبيبتى ..انا طالعه اريح ف قودتى شويه ..عن اذنك

امل: اتفضلي.

وتترك امل وتصعد وتجلس امل وحدها تفكر فيما قالته والدتها وتقول لنفسها: يا ترى ايه اللي بتفكرى فيه ياماما

 

ف مكان ولاول مره سنذهب له

عند احمد وحبيبه ف المنزل

حبيبه: بس امل دى عسوله خالص يا احمد ومامتها مقابلتها حلوه اووى

احمد: اه فعلا يا حبيبه انا كنت مبصوت ااوى وانا معاهم

حبيبه بخبث: ااااه انت هتقولي

احمد: مالك يا بيبه بترمى علي ايه يا حبيبتى اصل انا عارفك

حبيبه: لا اصلك ما خدتش بالك انت كنت بتبصلها ازاى واحنا قاعدين ف النادى دا انت ما شلتش عينك من عليها يا جدع

احمد لنفسه: للدرجه دى انا كنت مكشوف وفاضح نفسي...ايه اللي انتى بتقوليه ده..اجرى يابت من هنا

حبيبه بضحك: هجرى يا حبيبي هجرى بس بكره تشوف والايام بيننا ههههههه

وتجرى حبيبه من امامه

وتدخل عليه والدته(نوال)امراه كبيره ف السن ويبدو علي ملامحها الطيبه والحنيه

نوال: مالها البت دى بتجرى كدا ليه يا احمد

احمد: ها...لا يا ماما ماتاخديش ف بالك ماهى حبيبه وانتى عارفاها

نوال: طيب سيبك منها بقي وخلينا فيك

احمد: خيير ياست الكل اشجييينى

نوال: بدام قولت كدا يبقي عارف انا عاوزه اكلمك ف ايه

احمد: عاارف يا امى هو ف غيره وكل مره بقولك قفلي علي السيره دى ياماما

نوال: يابنى احنا هنفضل نقفل لحد امته انت بقي عندك 35 سنه ونفسي افرح بيك قبل ما اموت واشوف احفادى بيجرو حواليا

احمد: بعد الشر عليكى يا حبيبتى

نوال: مش شر يا احمد كلنا هنموت بس انا نفسي افرح بيك بجد ...مش علشان جوازتك فشلت وماكملتش يبقي خلاص

احمد: ارجوكى ياماما ماتجبيليش السيره دى

نوال: عاوزه افرح بيك يا احمد

احمد: حاضر يا ماما حاضر

نوال: ربنا يباركلي فيك يابنى ويفرحنى بيك

وتدخل عليهم حبيبه

حبيبه: وانا ياست نوال مش عاوزه تفرحى بيا انا كمان

نوال: انتى يا حبيبه مخطوبه وقدامك كام شهر وتتجوزى ان شاء الله انما انا بتكلم علي اخوكى اللي عامل اضراب عن الجواز ده

حبيبه بخبث: لا اطمنى ياست الكل اظاهر كدا انه ان الاوان

نوال وتهللت اساريرها: بجد يا حبيبه

احمد لحبيبه: حبيبه... روحى يا حبيبتى شوفي بتعملي ايه بدل ما اكلم يحي واخليه هو يشوف شغله معاكى

حبيبه: وعلي ايه الطيب احسن اهو...وتضع يدها علي فمها

احمد: ايوه كدا شطووره..ماما انا هدخل اريح شويه ...بعد اذنك

نوال: اتفضل يا حبيبي...ويدخل احمد غرفته

وتمسك نوال حبيبه من اذنها: انا بقي عاوزه اعرف كل حاااجه

حبيبه:...

نوال: ماتنطقي يابت

حبيبه:امممممممممممممم

نوال: شيلي ايدك من علي بوئك وقوليلي بقي ايه اللي حصل

حبيبه بصوت واطى لا يسمعه احمد: هقولك علي كل حاجه ياست الحبايب ...بصي ياستى

 

عند احمد ف غرفته

يدخل احمد غرفته وياخذ ملابسه ويدخل ياخذ حماما ويخرج بعدها ويتسطح علي السرير وهو يفكر ف كلام والدته

مش عشان جوازتك فشلت يبقي خلاص

وبدا يتذكر سبب انفصاله عن زوجته

فلااااش بااااااااك

احمد: انجى

انجى: ايوه يا حبيبي

احمد: انا جتلي سفريه لشرم يومين عندى اجتماع مهم هناك ممكن تحضريلي الشنطه ياقلبي

انجى: حبيبي هيبعد عنى يومين بحالهم

احمد: معلش يا حياتى هما يومين بس وهتلاقينى جتلك علي طول

انجى: اوك يا حبيبي...هروح احضر الشنطه حالا

وبعدها يسافر احمد وتدخل انجى وتمسك بهاتفها

انجى: الوو

الشخص: ايوه يا حياتى

انجى: احمد سافر شرم يومين والجو راق لنا

الشخص: ياا حلاااااوه يعنى قدامنا يومين بحالهم جايلك ياقمر

انجى: مستنياك ياروحى

ويذهب الشخص لانجى

انجى: حياتى انتى وحشتنى ياعلاء

علاء: انتى اللي وحشتينى يابنت خالتى ...بس ايه الحلاوه دى بس

انجى: ههههههه من بعض ماعندكم...تعالي ادخل

ويدخلو للفيلا سويا

عند احمد ف المطار ياتيه مكالمه من شرم

احمد: الوو...ايوه يا محمد...ايه...الاجتماع اتلغي...ليه بس كدا...طيب ماشي ماشي ...سلام

ويركب احمد سيارته ويذهب لمنزله وهو فرح جدا برجوعه لزوجته ويصل للمنزل ويفتح باب الفيلا ويتفاجئ

10-02-2022 12:04 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [3]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية الحب الحرام
رواية الحب الحرام للكاتبة سارة مجاهد الفصل الرابع

عند احمد ف المطار ياتيه مكالمه من شرم

احمد: الوو...ايوه يا محمد...ايه...الاجتماع اتلغي...ليه بس كدا...طيب ماشي ماشي...سلام

ويركب احمد سيارته ويذهب الي منزله ويفتح باب الفيلا ويتفاجئ بوجود علاء ابن خاله انجى وانجى سويا وكانت انجى لابسه ماكان يعرى من جسدها اكثر مما يغطى

احمد بصدمه شديده: انجى!

انجى مصدومه ايضا وخائفه ف نفس الوقت:احمد!...احمد افهمنى واسمعنى انا هشرحلك يا احمد

احمد بعصبيه شديده: افهم ايه وتشرحيلي ايه...انتى يا انجى تخونيني انتى!...ويتوجه ناحيه انجى ويمسكها من شعرها وف نفس الوقت يجرى علاء من امامه ويهرب خارج الفيلا

انجى ببكاء: سامحنى يا احمد ارجوك سامحنى

 

احمد بعصبيه وهو يجرجرها من شعرها:اسامحك!...اسامحك علي ايه..علي خيانتك ليا يا خاينه...ربنا خلا السفريه تتلغي عشان اكتشف حقيقتك يا قذره...بتخونيني من امته يا انجى ...من امته وانا المغفل اللي نايم علي ودانه

ويطردها احمد خارج المنزل

انجى: ارجوك يا احمد ارجوك...طب البس هدومى طيب

احمد: احمدى ربنا ان خرجتك كدا وان مارفعتش عليكى قضيه وفضحتك ..انتى طالق يا انجى طاالق طاااالق ويغلق الباب ف وجهها

انجى ببكاء وهى تدق علي الباب: افتح يا احمد ابوس ايدك افتح يا احمد

ولا يوجد رد منه وبعدها بفتره تذهب الي علاء الذي قابلها مقابله جافه وطلبت منه ان يتزوجو وكان رده عليها هذا: هههه اتجوزك! دا انتى خونتى جوزك معايا يبقي اكيد هتخونينى مع غيري ..مع السلامه ياماما العنوان غلط

وتذهب بعدها لاحمد مرات ومرات وتستسمحه ولكن دوون فائده وبعدها سافرت خارج البلد

ويفوق احمد من شروده علي طرق الباب وتكون حبيبه

احمد: ادخل

حبيبه: يلا يا حبيبي الغدا جاهز

احمد: اوك يا حبيبي انا جاى

حبيبه: مال الجميل سرحان كدا ليه

احمد بسرحان: خايف يا حبيبه خااايف

حبيبه بحنيه: ماتخافش يا احمد

احمد وينظر لها: وانتى عرفتى انا خايف من ايه اصلا؟

حبيبه: ايوه عارفه عشان كدا بقولك ماتخافش امل مش زى انجى

احمد: وانتى عرفتى منين بقي

حبيبه: اولا انا ليا نظره ف اللي قدامى بعرفه ع طوول وبعدين ماتنساش انى كنت رافضه جوازك من انجى لانى ماكنتش مرتحالها

احمد: طب وثانيا بقي

حبيبه: ثانيا بقي يا سيدى ان امل صاحبه شيرين صحبتى وشيرين كويسه جدا وبعدين انا برضو ماسكتش

احمد: عملتى ايه ياحبيبه!

حبيبه: ها...احم احم..ماما بتنادى عليا...ايوه جايه ياماما...بعد اذنك يا احمد

ويلحق بها احمد: تعالي هنا رايحه فين هببتى ايه من ورايا يا حبيبه

حبيبه وتصطنع المفاجاه: هاااا انا اهبب من وراك يا حبيبي لا طبعا مااقدرش...انا بصراحه

ويقاطعها احمد: ايووووه انا عاوز الصراااحه

حبيبه: بصراحه انا عندى فضول رهيييب زى ماانت عارف عارف

احمد بتريقه: ااه انتى هتقوليلي انجزى عملتى ايه

حبيبه: بصراحه كنت عاوزه اعرف حكايه امل واخلاقها وكدا فا كلمت شيرين من شويه وسالتها علي امل

احمد بتساؤل: وقالتلك ايه؟

 

حبيبه: قالتلي ان هى اتجوزت وخلفت ولد وبعدها انفصلت عن جوزها وجوزها اتجوز بنت عمه وخدها هو وابنه وسافر بعدها ...وقالتلي ان امل اخلاقها كويسه جدا بس هى بتحب الحياه يعنى الفسح والخروجات والحاجات دى بس من يوم سفر ابنها وهى ماعادش ليها نفس لحاجه

احمد: طب وهى اطلقت ليه

حبيبه: ماكانوش متفقين

احمد: طب هى سالتك بتسالي عليها ليه ؟

حبيبه: اكيييييييييييد

احمد: وقلتلها ايه يا بيبه يا حبيبتى

حبيبه وبدات تقوم من علي السرير ببطئ وتمشي ببطئ ناحيه الباب: قلتلها...قلتلها...وعندما وصلت الي باب الغرفه ...قلتلها انك معجب بيها ...وتجرى حبيبه من امامه ويقوم احمد ويجرى ورائها

حبيبه: ماما ماما الحقينى ياماما

احمد: مش هسيبك يا حبيبه والله ما هسيبك

نوال: ف ايه يا ولاد بتجرو ورا بعض ليه كدا

حبيبه: اقولها بنجرى ورا بعض ليه يا سي روميو... وتغمز له

احمد: خلاص ياست حبيبه بس حسابك معايا بعدين ...وهخلي يحيي يشوف شغله معاكى

حبيبه: يحيي حبيبي مش بيرضي يزعلنى ابدا...وتخرج له لسانها

احمد: مااااااشي اما نشوووف ياست حبيبه والايام بيننا ههههههه

 

وتعدى شهور العده لامل وف هذه الفتره كان احمد يعرف اخبارها اول باول ويزيد حبها داخل قلبه وكانت امل معجبه باحمد ولكنها لا تظهر ذلك

وف يووووووووم

عند احمد ف المنزل

احمد: حبيبه..عاوزك شويه لو سمحتى

حبيبه: اوك يا احمد...ويدخلو غرفه احمد

حبيبه: خير يا حبيبي ف ايه

احمد: انا...انا عاوز اتجوز

حبيبه وتهللت اساريرها: ايه...بجد يا احمد خلاص ان الاوان ياا راااجل

احمد: ههههههه ايوه يا حبيبتى خلاص

حبيبه: مبرووك يا احمد الف مبروك يا حبيبي...فرحانه اوى بجد

احمد: الله يبارك فيكى يا حبيبتى...بس استنى اما نشوف هتوافق ولا لا

حبيبه:انت اى بنت تتمناك اصلا دا انت مجنن البنات يا واد ههههههههه

احمد: بس برضو دا ما يمنعش انها ممكن ترفض برضو

وفجاه تدخل عليهم نوال: مين دى اللي ترفضك يا حبيبي دا انت الف واحده تتمناك ...الف مبروك يا احمد الف مبروك يا حبيبي

احمد: الله يبارك فيكى ياماما...دا انتى سمعتى الحوار كله بقي

نوال: غصب عنى والله...انا اول ماسمعتك وانت بتقول...انا عاوز اتجوزك ...ماقدرتش امسك نفسي من الفرحه

احمد ويقبل راس والدته: ربنا يفرحك دايما يا امى...المهم يابيبه هنعمل ايه؟

حبيبه: سيبها علي ربنا وعليا يا كبيير

 

وتانى يوم عند امل ف المنزل

الفت: انتى مش خارجه النهارده يا حبيبتى

امل: لا ياماما ماليش مزاج... اومال فين الغدا

الفت: ثوانى ويكون جاهز

وبعد الانتهاء من تناول الغداء ياتى لامل مكالمه ويكون المتصل حبيبه

امل: الوو...ايوه يا بيبه...تشوفينى دلوقتى...طيب فين...اوك ماشي ..ساعه وهكون ف النادى ...باى يا حبيبتى

وبعد ساعه تذهب امل للنادى وتتجه ناحيه حبيبه وتتفاجئ بوجود احمد وهو ممسك ببوكيه ورد لونه احمر

امل: حبيبه ..استاذ احمد...هو ف ايه انا مش فاهمه حاجه

ويقف احمد ويمد يده بالبوكيه

احمد: امل..انا بحبك...تتجوزينى

امل:...

 

احمد: امل...مابترديش ليه؟

امل غير مستوعبه: هاا..

حبيبه: ها ايه يابنتى الواد بيطلب ايدك وانتى متنحاله ...ماتردى

امل وبدات تستوعب: انا...انا..

احمد: انتى ايه يا امل

امل: انا بس اتفاجئت بالموضوع

حبيبه: وبعدين بقي ياست امل هنفضل متفاجئين كتير اصدى هنفضل واقفين كتير يلا اقعدو انا رجلي وجعتنى

ويجلسو بعدها

احمد: ها قلت ايه يا امل

امل: احم..ف ايه

حبيبه وهى تقلدها: احم ف ايه...يابت انطقي بقي الواد بيحبك بقاله كتير اووى ونفسه انك تكملي معاه بقيت حياته يا امل ..ها قلنا ايه

بعد لحظات سكوووت

امل بحزن: انا اسفه يا استاذ احمد ..ربنا يرزقك ببنت الحلال اللي تسعدك ..انما انا لا

احمد مصدوم من ردها كان يتوقع عكس ذلك: اييييييه!...ليه يا امل...انا بحبك بجد

امل بدموع: وانا...وتسكت امل بعدها

احمد: وانتى ايه يا امل كملي

امل: ولا حاجه

حبيبه: يا امل فكرى ماتستعجليش ف الرد احمد بيحبك بجد

امل: خلاص يا حبيبه ماينفعش ...كل شئ نصيب يا احمد...بعد اذنكو

وتغادر امل المكان وتتركهم وحدهم

حبيبه بحزن: احمد..

احمد ينظر امامه ولا يرد

حبيبه: احمد انت مابتردش ليه

احمد: هرد اقول ايه يا حبيبه

حبيبه: قول اى حاجه يا احمد بس ماتسكتش

احمد: مافيش حااجه تتقال بعد اللي اتقال يا حبيبه

حبيبه: لا فيه...ماتياسش يا احمد اوعى تياس انت بتحبها يبقي تفضل وراها لحد ماتوافق انت فاهم ان شالله لو هتقعد شهووور برضو خليك وراها وماتياسش

احمد: تفتكرى

 

حبيبه: افتكر !...ياريت انت تفتكر حكايتى مع يحيي انت ناسي ان يحيي اتقدملي قبل كدا وانا رفضته بس هو فضل ورايا 3 سنين وماسابنيش الا اما دبلته نورت ف ايدى ...ساعتها حسيت انه بيحبنى بجد وحارب الدنيا كلها علشانى وفضل ورايا لحد ما وافقت وانا كمان دلوقتى مابقتش عاوزه من الدنيا غيره هو وبس ..ودلوقتى يااخويا بمسكه بالعافيه ومش عارفه اتلم عليه بسبب شغله هههههههه

احمد مبتسم من كلام حبيبه: ربنا يخليكو لبعض يا حبيبتى

حبيبه: ويخليك ليا يا حبيبي...بس برضو انا عاوزاك تتمسك بحبك يا احمد وبعدين من طريقه كلامها انا واثقه مليوون % انها بتحبك زى ماانت بتحبها بس يا اما بتكابر يا اما ليها اسبابها بس انت خليك وراها وماتسبهاش

احمد وهو ينظر امامه: مااشي يا امل مش هسيبك وهتكونى ليا ف يوم من الايام...وينظر لحبيبه...اصل انا بحبها اوووى

حبيبه مبتسمه: مانا عارفه ياواد ههههه...ربنا يجعلكو من نصيب بعض ياحبيبي ياارب

احمد: يااارب يا حبيبتى

 

وتعود امل للمنزل بوجه عابس

الفت: امل! مالك يا حبيبتى ف ايه

امل: مافيش

الفت: ازاى مافيش..هو انا مش هعرفك يعنى ...ف ايه...حبيبه دايقتك ولا حاجه

امل: لا

الفت: اومال ف ايه يا امل ماتريحينى

امل بتنهيده: احمد

الفت بتساؤل: احمد مين؟...وتذكرت احمد...ااااااه احمد اخو حبيبه...ايوه افتكرته ماله احمد

امل: احمد كان هناك و...

الفت: و..ايه ماتنطقي يا امل

امل: وطلب ايدى للجواز يا ماما

الفت وتهللت اساريرها: بجد يا امل..احمد عاوز يتجوزك

امل: ايوه يا ماما

الفت: الف مبرووك يا حبيبتى الف مبرووك

امل: انتى بتباركيلي علي ايه يا ماما ما خلاص

الفت: خلاص ايه؟

امل: مانا رفضته

الفت بغضب: رفضتيه! رفضتيه ليه بقي ان شاء الله

امل: رفضته بقي وخلاص..انا ماعنديش استعداد ادخل ف تجربه تانيه ...وبعدين انا سيف مسيطر علي تفكيري اووى اليومين دول ومش عارفه ليه قلبي مقبوض وواجعنى اووى عليه مش عارفه ليه الاحساس ده مش عارفه

الفت: دا عشان سيف بعيد عنك انتى بتحسي بكدا ...بس برضو ده مايخيلكيش ترفضي احمد

امل: لا يا ماما ده مش عشان سيف بعيد طب ماهو بعيد بقاله كاام شهر اهو...لا الاحساس ده ماسكنى بقالي يومين وانا مش معايا رقم مصطفي عشان ارن واطمن عليه ...انا تعبت بجد

الفت: تستاهلي انتى اللي عملتى كدا ف نفسك..استحملي بقي

امل: صح..استحمل بقي..وربنا يسترها

الفت: المهم...فكرى تانى ف موضوع احمد يا امل...احمد كويس ومحترم جدا..

امل: عارفه ياماما عارفه

الفت: وبدام عارفه رفضتيه ليه

امل: مش متقبله فكره انى اتجوز تانى دى

الفت: ياسلام ليه بقي ان شاء الله ..لا طبعا تفكيرك غلط..مامصطفي اتجوز تانى اهو وعاش حياته انتى كمان اتجوزى تانى بقي وعيشي حياتك

امل: ماما انا طالعه اوضتى ارتاح ...تصبحى علي خير

الفت: ماشي يا امل اهربي براحتك...وانتى من اهله

 

عند احمد ف منزله

نوال: عملتو ايه يا ولاد ..ها..ازغرط

حبيبه: استنى يا ماما تزغرطى ايه بس

نوال: ليه يا حبيبتى مش خلاص

احمد: انا داخل اوضتى...بعد اذنكم

نوال: بت يا حبيبه هو ف ايه ماتفهمينى

حبيبه: اصل امل يا ماما...وقاطعتها نوال...اييييه رفضت؟

حبيبه: ها...لا ياماما مارفضتش هى بس محتاجه وقت تفكر مش اكتر

نوال: ووقت ليه بقي هو احمد فيه عيب

حبيبه: ياماما اى واحده كدا انتى نسيتى انى اخدت وقت برضو عشان اوافق علي يحيي

نوال: طيب وهترد علينا امته

حبيبه: هاا...مش عارفه وقت اما ترد اكيد هتعرفي...انا داخله اوضتى..سلام

نوال: ربنا يجعلها من نصيبك يابنى يااااااااااااارب

... ...

وف منزل امل تتصل بشيرين وتحكى لها كل ماحدث

شيرين: ايه ده يا امل...احمد يطلبك للجواز وترفضي

امل: اومال كنت عاوزانى اعمل ايه يعنى يا شيرين

شيرين: كنتى توافقي طبعا انتى هبله يا بنتى ...دا احمد السيوفي اللي كل بنت ف مصر بتتمنى منه نظره واحده بس

امل: ياشيرين مش حكايه انه احمد السيوفي والكلام ده ..الرفض من عندى انا مش عاوزه ادخل تجارب تانى

شيرين: لا مش صح مش معنى ان جوازتك الاولانيه ماكملتش يبقي التانيه هتفشل وهتوقفي حياتك ..فكرى يا يا امل احمد شخص ممتاز وخساره ترفضيه

امل:ماشي ياشيرين خلاص

شيرين: خلاص ايه انتى بتريحينى بالكلام وخلاص...انا هسكت خاالص وهشوف اخرتها معاكى يا امل...انا هقفل دلوقت وهكلمك بعدين..سلام

امل: سلام

 

وتمر الشهووور واحمد لايزال يتصل بامل ويقابلها هو وحبيبه وهى مازالت ترفض وكانت تتردد ف اذنيها كلماته ف كل مره:مش هسيبك يا امل...بحبك..وهتجوزك...حتى لو هستناكى سنين..مش هسيييبك وكانت تبتسم عند تذكرها لهذه الكلمات

 

وف يوم من الايام تعود امل لمنزلها تجد احمد جالس مع والدها صلاح

امل باندهاش: احمد!

احمد يقف وهو مبتسم: ايوه احمد يا امل...احمد اللي بيحبك من اول يوم شافك فييه...احمد اللى مش قادر ينساكى ابداا...اللي لا عارف يشيلك لا من عقله ولا من قلبه

امل: احمد..انا..

احمد: ششششش...ماتتكلميش يا امل...انا عارف كل حاجه عارف انك بتحبينى زى مانا بحبك

امل باندهاش واستغراب: هاااا...وعرفت ازاى ؟

احمد يبتسم وينظر لالفت

امل: انتى ياماما

الفت: ايوه انا يا حبيبتى اومال كنتى عاوزانى اعرف انك بتحبيه وهو بيحبك واسكت

امل: طيب وعرفتى ازاى انا مااتكلمتش معاكى ف حاجه

الفت: ياستى سمعتك

فلااااااااش باااااااااك

ف منتصف الليل تخرج الفت من حجرتها لتشرب وهى عائده تسمع صوت بكاء امل وهى تهاتف شيرين علي التليفون

امل ببكاء: هعمل ايه يعنى ياشيرين...انا فعلا بحبه...مش عارفه خايفه ادخل تجربه تانيه ...ايه اكلمه لا طبعا مش ممكن...انا مش عارفه بقي تعبت بجد يا شيرين تعبت

الفت لنفسها: يا حبيبتى يابنتى ..لا انا لازم اعمل حاجه

بااااااااك

الفت: وبعدها اخدت رقم حبيبه من علي تليفونك من غير ماتعرفي وكلمتها بس انا فعلا اتفاجئت باحمد النهارده زيي زيك لقيته جاى والفرحه مش سيعاه وبيطلب ايدك من بابا

امل: انا..

احمد: انتى مش هتقولي غير حاجه واحده بس...ها يا امل تقبلي تتجوزينى

امل مبتسمه بدموع: ايوه يا احمد موافقه

احمد وتهللت اساريره: علي بركه الله ..ممكن ياعمى نتكلم ونتفق علي كل حاجه

صلاح: اكيد يابنى اتفضل

وبعدها يجلس احمد مع صلاح ويتفقو علي كل شئ ويقراؤ الفاتحه

 

ويعود احمد منزله ويبلغ نوال وحبيبه الخبر ويفرحو له بشده وخصوصا نوال وتمنو لهم السعاده

وتمر الايام وياتى يوم الفرح وكانت امل ترتدى فستان سواريه اوف وايت وتترك لشعرها البنى الطويل العنان مع وجود تاج بسيط علي يزين شعرها وميكب هادى جدا وكانت بالاحق جمييله للغايه

وكان احمد يرتدى بدلته السوداء التى كان وسيما فيها ببشرته البيضاء وشعره البنى الناعم وعينيه التى بلون السماء

ويذهب احمد ووالدته وحبيبه ويحيي الي منزل امل وبعدها يتم كتب الكتاب ف جو عائلي راقي لا يحضره الا القليلون عائله امل وصديقاتها

وذهب الجميع ليباركو للعروسين

نوال: مبرووك يتا حبيبي ..مبروك يا امل..فرحتى بيكو ماتتوصفش والله يا ولاد

احمد: ربنا يباركلي فيكى يا امى

امل: حبيبتى مااتحرمش منك ابدا

نوال: حافظ علي امل يا احمد وانتى يا امل خلي بالك منه

امل: احمد ف عنيا ياطنط والله

احمد: وانا مش محتاج حد يوصينى علي مراتى حبيبتى

وبعدها يذهب له يحيي وحبيبه

حبيبه: يا عرييس يا عريييس..اخيييرا ادبستو ف بعض اصدى اتجوزتو بعض مبروووك ...طلعتو عنينا حرام عليكم

احمد: هههههههه معلش بقي ياست حبيبه نردهالك ف فرحك

يحيي وينظر لحبيبه بغيظ: ياعم ماتفكرنيش بالفرح كل اما افتكر انه اتاجل كام شهر كمان بتعصب

حبيبه: وانا مالي بقي ماهو الشغل اللي جالك هو اللي عمل كدا

يحيي: خلاص ياستى وانا قولت حاجه

امل: هههههههه خلاص يا حبيبه عديها بكره تتجوزو ياستى مافيش اقرب من الايام

حبيبه: يلا ماشي ادينا مستنيين

احمد: طيب يا حبيبتى اقعدو استنو انتو هنا بقي وانا هاخد مراتى ونروح المطعم اللي حاجزلها فيه بعد اذنكو كدا

حبيبه: استنى يا احمد نيجى معاك

احمد: نعم ياختى...يحيي شيل خطيبتك عنى لو سمحت..النهارده فرحى وانا مش عاوز اتهور

يحيي: مااشي ياكبير عيش براحتك..تعالي هنا بقي تعبتيينى

حبيبه: يحيي

يحيي: حبيبه قلبي بموت فيكى والله

يحيي وحبيبه: هههههههه

وبعدها ياخذ امل ويذهبو للمطعم وعند انتهائهم من العشاء يذهبو للاوتيل ..كان احمد يحجز سويت كامل مخصوص له ولامل لمده يومين فقط وبعدها ياخذها باريس لقضاء شهر العسل وتعدى الايام ويعودو من شهر العسل وبعدها ينشغل احمد ف عمله وبدات امل ف عملها الجديد لاشغال وقت فراغها وف يوم تتعب امل ف عملها ويغمى عليها وينقلها زملائها للمشفي ويذهب لها احمد سريعل ويقابل الدكتور

احمد وهو يلتقط انفاسه: خيير يا دكتور مراتى مالها

الدكتور: اهدى مافيش حاجه ماتقلقش .

احمد: اومال امل تعبت ليه

امل: دا البيه بس بيدى انذار انه جااى ف السكه

احمد بعدم فهم: بيه مين اللي بي...وبعدها يستوعب كل شئ...امل حامل يادكتور صح

الدكتور مبتسم: ايوه ياسيدى وف الشهر التانى كمان

احمد بفرحه: شكراا يادكتور الف شكر

الدكتور: لا شكر علي واجب ده واجبي بس خلي المدام تاخد بالها من صحتها وتاكل كويس ...بعد اذنك

احمد: اتفضل يا دكتور

ويدخل لامل

احمد: مبروك يا حبيبتى

امل: الله يبارك فيك يا حبيبي

احمد: خلاص انا هبقي بابا وانتى هتبقي ماما

امل وتذكرت سيف وقالت له بحزن: مانا كدا كدا ماما يا احمد

احمد: حبيبتى انا اسف بجد ماكنتش اقصد افكرك

امل: ولا يهمك يا حبيبي ..ها نفسك ف بنت ولا ولد

احمد: راضي باى حاجه بدام هتبقي منك انتى

فتبتسم له امل: ربنا يخليك ليا

 

وتمر الايام والشهور..وياتى ميعاد الولاده وينقل احمد امل الي المشفى وتدخل غرفه العمليات وبعد وقت ليس بقليل يخرج الطبيب وهو يحمل البيبي علي يديه: بنوته زى القمر

ويحملها احمد والفرحه مش سيعاه وبعد ما تخرج امل من غرفه العمليات تنقل الي غرفه عاديه

الفت: حمدالله علي سلامتك يا حبيبتى

امل بتعب: الله يسلمك يا ماما

نوال: تتربي ف عزكو يا ولاد ماشاء الله زى القمر

حبيبه وهى تضحك: شكلي شكلي ههههههههه

احمد: هههههه شكلك ايه يا حاجه دى قمر زى مامتها بالظبط

امل: تسلم يا حبيبي

حبيبه: الا انتو ناوين تسموها ايه بقي

احمد: هنسميها...وتقاطعه حبيبه...لا لا اختارلها انا ..ايه رايكو ف ام الشحات ..تحففه يا احمد ونازل موضه اليومين دول ههههههه

احمد: انا شكلي هعملها معاكى وهخليكى انتى اللي ام الشحات

نوال: بس بقي يا حبيبه ..بصحيح يا احمد هتسمو القمر ده ايه بقي

امل: انا واحمد اختارنا اسمها من يوم ماعرفت انى حامل ف بنت

الفت: واختارتو ايه

احمد وامل: مانويلا



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 7304 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 4313 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 3355 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 3231 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 3785 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، الحب ، الحرام ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 07:57 مساء