أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .





رواية حب بعد إنتقام

في شقة في الجيزةبنت قاعدة في اوضتها بتبكي بخوف وسامعة صوت ابوها بيضرب مامتها ومامتها بتصرخ جامد من الألم والبنت بتترعش، ..



07-01-2022 10:49 مساء
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 

t22003_9542


في شقة في الجيزة
بنت قاعدة في اوضتها بتبكي بخوف وسامعة صوت ابوها بيضرب مامتها ومامتها بتصرخ جامد من الألم والبنت بتترعش، قامت البنت وفتحت الباب وخرجت وهي بتحاول تبان شجاعة وبصت لبابها بغضب وحقد وقالت ..
_ سيبها بقاا حرام عليك انت إيه
صرخت امها وهي بتقول ..

_ امشي انتي يا مريم
ضربها الاب اكتر وبص لمريم و..
_ خليها تجيب الفلوس إلى معاها
ردت عليه مريم بجرأة: عشان تاخدها تصرفها علي الزفت إلى بتشربه
بص الاب لمريم بغضب وفضل يضربها هي كمان فقامت الام بخوف علي بنتها وجريت للاوضة التانية عشان تجيب الفلوس وجابتها ومدتله ايديها بالفلوس وهي بتقول ..

_ خد الفلوس اهي بس سيب البت
ساب الاب للبنت بشماته وقال ..
_ اهو كدة، ناس مابتجيش غير بالعين الحمرة
ومد ايده اخد الفلوس ولف وفتح باب الشقة ومشي
جريت الام علي بنتها وخدتها في حضنها وهي بتقول ..
_ انتي كويسة يا مريم، معلش يا حبيبتي
بكت مريم بغلب لانها مش اول ولا اخر مرة ابوها يعمل كدة دايما بيعمل كدة لحد ما مريم كرهته كره العمي
بصت مريم لمامتها بتعب وقالت ..
_ لية ادتيلوا الفلوس يا ماما دى فلوس علاجك ليية كدة
حضنتها الام جامد واتنهدت وردت ب ..
_ مش مهم أي فلوس المهم انتي
فصول رواية حب بعد إنتقام






رواية حب بعد إنتقام للكاتبة رحمة سيد الفصل الأول

في احدى البيوت الفخمة في القاهرة
تحديداً في اوضة واسعة مكونة من سرير لونه بمبي ودولاب لونه بني وكنبه صغيرة ومكتب جمب السرير وادامه كرسي
علي السرير نايمة بنت، دخلت امها ( نهلة ) ربة منزل حنينة، مابيهماش الفلوس كل إلى يهمها اولادها، قعدت علي السرير جمب البنت وهزتها برقة وهي بتقول: ملك قومي يلا.

ملك محمد، بنت في تانية جامعة كلية اداب انتقلت إلى جامعة القاهرة جديد، مغرورة إلى حدا ما عنيها واسعة رصاصي ورموشها كثيفة وجسمها متوسط وبشرتها بيضة وشفايفها وردى.

ام بنبرة حنونة: يلا بقا يا ملك هتتأخرى على كليتك دا اول يوم كفاية نوم
ملك بكسل: حاضر يا ماما قايمة اهو اسبقينى انتى
ابتسمت الام وهي بتقول..
هروح احضر الفطار تكونى قمتى عشان هنفطر كلنا قبل ما تمشي
ملك بنوم: حاضر يا مامتى روحى انتى بس.

تقوم نهلة وتمشي تخرج من الاوضة وتقفل الباب وتروح للمطبخ عشان تحضر الفطار وتقوم ملك وتدخل الحمام وتخرج تبدأ في تجهيز نفسها عشان تروح الجامعة وتلبس بلوزة نبيتي نصف كم وبنطلون سكيني وتسيب شعرها
تخرج ملك وتلاقي اهلها بيفطروا فتبصلهم بسعادة وتقول..
ملك: انا ماشية بقا يا ماما باى يا بابي.

الاب ( محمد ) رجل اعمال مشهور بيحب اولاده وزوجته جداً
بادلها الابتسامة ورد ب..
مش هتفطرى الاول يا ملوكة
ملك بهدوء: لا يا بابا انا همشي عشان ماتأخرش افطروا انتو بقاا
هز محمد راسه وهو بيقول: طيب يا حبيبتى خلي بالك من نفسك
تلف ملك وتخرج من الڤيلا وتركب عربيتها الفخمة لونها احمر وتحرك المقود وتتجه للجامعة.

توصل ملك الجامعة بعد نصف ساعة وتدخل بخطوات مرتبكة وتلاقي صديقتها المقربة ( هند ) قاعدة في ركن، تتجه ملك ليها بأبتسامة وتشوفها هند وتبصلها بغضب مصطنع وتقول: كل دا تأخير يا ست ملك بقالي ساعة مستنية
قعدت ملك جمبها وردت بتوتر: معلش بقاا وبعدين دا اول يوم وانا قلقانة لوحدى ف اسكتى دلوقتى
هند بمرح: خلاص سمااح المرة دى، يلا عشان اول محاضرة هتبدأ.

هزت ملك راسها بحماس وقاموا الاتنين سوا ودخلوا لقاعة المحاضرات وكانت ملك مركزة جداً لانها اصلا مجتهدة وبتحب دراستها
خلصت المحاضرة وبصت ملك لهند وقالت..
تعالي نقعد في كافيه
تمام
قالت هند الكلمة دى وهي بتأنچ ملك وبيمشوا يروحوا الكافيه.

في شقة في الجيزة
بنت قاعدة في اوضتها بتبكي بخوف وسامعة صوت ابوها بيضرب مامتها ومامتها بتصرخ جامد من الألم والبنت بتترعش، قامت البنت وفتحت الباب وخرجت وهي بتحاول تبان شجاعة وبصت لبابها بغضب وحقد وقالت..
سيبها بقاا حرام عليك انت إيه
صرخت امها وهي بتقول..
امشي انتي يا مريم
ضربها الاب اكتر وبص لمريم و..
خليها تجيب الفلوس إلى معاها
ردت عليه مريم بجرأة: عشان تاخدها تصرفها علي الزفت إلى بتشربه.

بص الاب لمريم بغضب وفضل يضربها هي كمان فقامت الام بخوف علي بنتها وجريت للاوضة التانية عشان تجيب الفلوس وجابتها ومدتله ايديها بالفلوس وهي بتقول..
خد الفلوس اهي بس سيب البت
ساب الاب للبنت بشماته وقال..
اهو كدة، ناس مابتجيش غير بالعين الحمرة
ومد ايده اخد الفلوس ولف وفتح باب الشقة ومشي
جريت الام علي بنتها وخدتها في حضنها وهي بتقول..
انتي كويسة يا مريم، معلش يا حبيبتي.

بكت مريم بغلب لانها مش اول ولا اخر مرة ابوها يعمل كدة دايما بيعمل كدة لحد ما مريم كرهته كره العمي
بصت مريم لمامتها بتعب وقالت..
لية ادتيلوا الفلوس يا ماما دى فلوس علاجك ليية كدة
حضنتها الام جامد واتنهدت وردت ب..
مش مهم أي فلوس المهم انتي.

في الجامعة ( نفس الكافتيريا )
علي ترابيزة قاعد شابين الاول اياد.

بص اياد علي ملك وهند إلى قاعدين ادامهم و..
اياد بمشاكسة: شكل موزز السنة دى عسل اووى وهنزأطط
( اياد مدحت السويفي شاب يبلغ من العمر 21 سنة وهو في الصف الثالث الجامعى، نفس كلية ملك، عيونه خضراء وشعره بني وجسمه رياضي ومابيشتغلش ودايما بيعاكس البنات ويسهر في بارات وبيعمل كل حاجة حرام ومابيهتمش بكلام امه إلى بتحاول دايما ان ترجعه زى زمان بكل الطرق )
والثانى ( ايمن ) وهو في نفس عمر اياد وصديقه المقرب.

بصله ايمن بلوم وهو بيقول: يابنى اهدى بقا انت هتلاحق ع دى ولا دى ولا انت بتراضي كله
اياد بمرح: بالظبط كدة بحب ارضي كله عشان محدش يزعل، خليك انت ف خطيبتك وسيبنى اشوف الموزز الجداد.

يقوم اياد ويروح للترابيزة إلى قاعدين عليها ملك وهند و..
اياد بنبرة شبيه بالجدية: ممكن اقعد؟
هند بأبتسامة: طبعا اتفضل
ملك بغضب بسيط: لا طبعا قوم من هنا وانت تعرفنا منين اصلا عشان تقعد معانا.

بصلها اياد جامد ورد ب: براحه علي نفسك بس انا كنت حابب اتعرف واسف علي الازعاج
ملك بسخرية: يلا ورينا عرض كتافك
يبص لها اياد بحقد وغضب ويلف ويمشي.

ملك بغضب لهند: انتى ازاى تسمحيله يقعد
هند بسعادة داخلية: إيه يا بنتى دا دانجوان الجامعه والبنات كلها هتموت عليه تيجى انتى بكل بساطة تمشيه من جنبنا
ضحكت ملك بسخرية و..
ملك: ياختى اتوكسي دا حتى دمه سم، يلا قومى نمشي
هزت هند راسها وهي بتقول: يلا يا قدرى.

قاموا الاتنين ومشيوا مع بعض وخرجوا من الجامعه، ركبوا عربية ملك ووصلت ملك هند لبيتها واتجهت لبيتها ووصلت بعد ساعة، لاقت مامتها وباباها قاعدين تحت بيتفرجوا علي التلفزيون، ابتسمت ملك وسلمت عليهم وقعدت جمب بابها و..
شوفت يا بابا إلى حصل النهاردة
بصلها ابوها بتركيز فكملت ملك كلامها ب..
النهاردة في شاب اسمه اياد...
وحكت ملك لابوها كل إلى حصل في الجامعة لانها متعلقة ب باباها جدا وبتحكي له علي كل حاجة.

في منزل اياد
يوصل اياد بيته ويدخل بملل فتشوفه امه ( منال ) وتبتسم وتقول..
انت جيت يا اياد احضرلك تاكل
اياد بهدوء: لا اكلت يا ماما بس وحياتك صحينى الساعة 6 عشان خارج
منال بعتاب: مع صحابك الصيع بردو، يا حبيبي انا خايفة عليك والله من نفسك
اياد بملل: يووه يا ماما نفس الكلام وارجع اقولك انا مش عيل صغير
قامت منال وردت بّ: ماتضيعش نفسك يا اياد عشان بنت خدعتك واهى زمانها عايشة حياتها.

اياد بغضب وحزن: خلاص يا ماما لو سمحتى مش لازم كل شوية تفكرينى انا مش ناسي
الام: ربنا يهديك يابنى
يروح اياد اوضته ويغير هدومه ويمدد جسمه علي السرير وتيجي في باله ملك فيقول بخبث..
شرسة بس مووزة ومسيرك يا ملوخية تقعى تحت المخرطة
ويبتسم وينام.

في منزل محمد
ملك نايمة علي سريرها وماسكة موباياها وبتتكلم مع صديقتها المقربة هند و..

هند: ماتيجي يا ملك شوية بقا اقعدى معايا واهو نزاكر أي حاجة
ملك: ما ممكن بابا مايرضاش يا هند
هند: حاولي تقنعيه يا ملك بقاا وتعالي
ملك: هشووف يا هند ماشي
هند: اوك سلام هاكلمك تاني
ملك: اوك سلام
قفلت ملك مع هند وهي بتفكر وقررت تروح، قامت وخرجت من اوضتها وراحت لبابها لاقته قاعد علي اللاب توب بصتله بحب وقالت..
بابتي ممكن اروح عند هند
سكت والدها لحظة ورد بأبتسامة..
ماشي يا ملووكة روحي بس ماتتأخريش.

قربت ملك منه وباسته في خده وهي بتقول: من عيني حاضر
ولفت ومشيت وهي مبسوطة.

في بار، قاعد اياد علي ترابيزة مع صاحبه السوء وحواليهم بنات كتير وقاعدة جمب اياد بنت مايعة ولابسة لبس فاضح وتضحك بدلع لاياد وتقول..
ماتيجي بليل هجهزلك سهرة جنان.

اياد بأبتسامة: اشطاااا يا قشطة، بس عندك مكان
غمزتله البنت بطرف عنيها و..
طبعا، يلاا
وقامت البنت وهي ماسكة اياد من دراعه ومشيوا سوا خرجوا من البار، وبعد شوية وصلوا بيت البنت وقضوا سهرتهم سوا.

بليل. الشارع هدوء جداً الساعة 12 بعد نص الليل ماشية ملك وهي بتتلفت حواليها وخايفة جداً، فجأة لاقت شابين ماشين وشكلهم سكران واترعبت اكتر، قرب منها الشاب الاول وبصلها بشهوة وقال: ماتيجي يا موزة
بلعت ملك ريقها وكملت طريقها من غير ما ترد، فقرب الشاب التاني اكتر و..
الثانى: تعالي واحنا نظبطك يا قممر.

ومسك ايد ملك إلى صرخت اول ما لمسها بس محدش سمعها، وحاولوا الشابين يخطفوها وفجأة يكون اياد ماشي في شارع جانبي بعربيته ويشوف ملك والشابين فينزل من عربيته بسرعة ويجرى بأتجاههم ويضربهم، والشابين يردوله الضرب طبعا لحد ما فجأة تصرخ ملك..
ايااااااااااد.

تااابع اسفل
 
 



07-01-2022 10:53 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [1]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية حب بعد إنتقام
رواية حب بعد إنتقام للكاتبة رحمة سيد الفصل الثاني

ملك بصراخ: ايااااااد
اياد بتعب: اهدى انا كويس، انتى حصلك حاجة؟
ملك بخوف: لا لا بس يلا اوديك ع أي مستشفي
اياد: لا مافيش داعى دا جرح بسيط، فين بيتك عشان اوصلك
ملك بهدوء: لا مافيش داعى انا قربت اهو
اياد بغضب مكبوت: بردو مابتحرميش
بصت ملك في الارض بحرج وقام اياد ومشيوا مع بعض بأتجاه بيت ملك بعد ما اياد عرف العنوان طبعا، وهما في الطريق بصت ملك لأياد و..
ملك بخفوت: شكرا جدا ليك.

اياد: انا معملتش حاجة واى حد مكانى كان هيعمل كدة
تبتسم ملك وتقول: شكرا مرة تانية انا وصلت
ويبتسم اياد وتلف ملك وتمشي
يوصل اياد بيته ويلاقي مامته لسة منتظراه، يزفر بخنقة ومامته تبصله بلوم وتقول..
بردو يا اياد سهر وسكر وبنات، انت مابتز...
وتنصدم لما تشوف الجرح في ايده وتجرى عليه وهي بتقول..
الام بخوف: إيه دا مين عمل فيك كدة!
اياد بهدوء: اهدى يا حبيبتى مافيش حاجة انا كويس دا جرح بسيط.

تروح الام وتجيب الاسعافات الاولية وتداوى جرحه وهو متألم.

في الطرف الاخر ملك توصل لبيتها وتحكي لباباها كل إلى حصل فيتعصب والدها ويقول..
الاب بغضب: مين دول إلى اتجرأوا وعملوا كدة هما مايعرفوش انتى بنت مين
ملك ببكاء: خلاص يا بابا الحمدلله ان اياد جه ولحقنى
الاب: اياد مين؟!
ملك بهدوء: دا شاب معايا فى الكلية وشافنى صدفة ولحقنى
الاب: ماشي يا حبيبتى ابقي اشكريهولى او انا هاتى رقمه وهكلمه
ملك: اوك يا بابي عن اذنك هدخل ارتاح
الاب: اتفضلي.

تروح ملك لاوضتهاوتفكر في إلى عمله اياد معاها
وتقول لنفسها: طب ما هو طلع جدع اهو، لا لا بس دا مايمنعش انه صايع وبتاع بنات وسهرات برا
وتنام عشان تروح بكرا للجامعة.

في صبآح اليوم التالي تصحي ملك بكسل وتلبس ملابسها المكونة من بنطلون جينز وتونيك كم مفتوح من الرقبة ومطرز وتنزل تسلم علي اهلها كالعادة وتروح للجامعة.

اياد مع صديقه ايمن في ركن في الجامعة
تنحله ايمن بصدمة و..
ايمن بصدمة: إيه دا يا ايدوو إيه إلى عمل فيك كدة
اياد بهدوء: دا جرح بسيط عشان ست ملك المغرورة
ايمن بأستغراب: ملك! ومال ملك بالموضوع دا
فيحكي له اياد إلى حصل امبارح بالتفصيل ويضحك ايمن جامد اووى ويرد..
ايمن بمرح: يعنى تتخانق معاها الصبح وبليل تتخانق عشانها
اياد بغضب خفيف: ما تسكت يالا بقا
ايمن: خلاص سكت اهوو.

ملك مع هند ايضا وقاعدين في كافتريا، اتنهدت ملك وبصت لهند بهدوء وبدأت تحكيلها كل حاجة...
هند: خلاص يا ملك الحمدلله وانسي ويلا نحضر المحاضرة إلى جاية مهمة جدا
ملك: يلا
ويروحوا للسكشن مع بعض
ويكونوا صداقات جديدة لان ملك شخصية مرحة إلى حدا ما.

اياد مع شلته في الكلية، بصله جلال صديقه بخبث وقال..
جلال: إيه يا كوتش انا سمعت ان البت إلى هناك دى هزأتك
اياد بغضب: مين دى إلى تهزقنى انت عبيط، انا بس سايبها ومسيرها زى غيرها بس دى شرسة شوية بس محدش بيقف ادام اياد السويفي
عبد الرحمن: سيبك منها يا اياد دى باينها محترمة وبنت ناس
اياد بخبث: ازاى بقاا، هي في بنت في الجامعة دى ماتعرفش ولا وقفت ادام اياد، والنبي نقطنا بسكاتك انت بقا.

ملك: يلا يا هند نمشي
هزت هند راسها بمعني ماشي وقاموا سوا واتجهوا لباب الخروج فوقفهم شاب باين من لبسه الاحترام و..
الشاب: لو سمحتى ممكن لحظة
ملك: نعم حضرتك عايز إيه؟!
الشاب: انا عبد الرحمن معاكوا هنا ف الكلية وصاحب اياد معاه ف شلته يعنى وكنت عايز اقولك ان آآآآ
ملك: ماتنطق في إيه؟!
عبد الرحمن: ان اياد متراهن انه يوقعك وانك زيك زى غيرك ومحدش بيقف قصاده.

ملك بصدمة: الحقير، وانا فكرته جدع ولو شوية بس ماشي شكرا يا استاذ عبد الرحمن
ويلف عبدالرحمن ويمشي وهند تقول: هتعملي إيه يا ملك؟! سكوتك دا مايطمنش
ملك بخبث: استنى وشوفي
ويركبوا عربية ملك ويروحوا واياد كمان يروح بيته بعدهم.

بليل ملك تروح لباباها وهي مترددة وتحيم قرارها وتقرب منه وتحكيله وتطلب منه ان...
ملك: بابي بعد اذنك انا عايزة احرق دمه وابعده عن الجامعه دى اصلا
الاب بتفكير: ماشي يا ملك انتى تؤمرى
ويتصل محمد بأحدى معارفه ويطلب منه كدة ولكن...
الرجل: انا اسف يا محمد بيه بس انا مقدرش انقله من غير سبب
محمد: تمام شكرا ليك
وملك تحزن بس تفكر بخبث.

في حين الاب قعد يفكر ويقول لنفسه: مالقتيش غير ايااد السويفي يا ملك إلى تقعى معاه.

في بيت ايمن
قاعد ايمن علي مكتبه في اوضته المتوسطة وماسك الموبايل وبيتكلم مع خطيبته مريم و..
ايمن: خلاص يا مريم مش هنفضل نتكلم ف الموضوع دا كتيير انا زهقت
مريم: انت بردو إلى زهقت ولا انت عاوز تفرض شخصيتك عليا وخلاص
ايمن: انا كدة بفرض شخصيتى عليكى ولا غشان خايف عليكى وبغير
مريم: اووف، مش هلبس الحجاب غير بأقتناع يا ايمن افهم بقااا
ايمن بملل: سلام يا مريم سلام
ويقفل الخط وهو متضايق جدا.

في اليوم التاني يروح اياد وملك وهند وايمن للجامعة وطبعا مش مع بعض
واياد يلاقي هند وملك قاعدين في ركن لوحدهم فيبتسم ويمشي لعندهم ويبص لملك بخبث ويقول...
اياد: ملك ممكن اتكلم معاكى
ملك بغضب وصوت عالي: غور من وشي انا مش طايقاك ولا عايزة اشوف وشك.

ف يمسكها ياد من دراعها ويضغط وهو بيقول: انتى شايفة نفسك كدة لية ولا انا عشان اديتك وش زيادة وانتى اصلا شكلك من البنات اياهم بس بتتقلي.

وتلتفت الطلبة لهم بسبب الصوت العالي وتنصدم ملك من كلامه وتضربه كف ادام الجميع واياد مصدووم و...
اياد في غضب شديد: ماشي يا ملك مااشي انا هوريكى مين هو اياد السويفي
ملك: اعلي ما في خيلك اركبه
ويجتمع الامن ويفرقهم ويأخدهم للتحقيق ويروحوا ويمضوا على عدم تعرض احدا منهم للاخر.

وبعد مرور بعض الايام في الجامعه
اياد يلاقي ملك قاعدة بملل لوحدها منتظرة هند، يقرب بأتجاه ملك و..
اياد بجدية: ملك عايزك لحظة
ملك بتقزز: نعم خير عايز إيه تانى
بصلها اياد بجرأة ورد..
: ملك انا بحبك.

07-01-2022 10:53 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [2]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية حب بعد إنتقام
رواية حب بعد إنتقام للكاتبة رحمة سيد الفصل الثالث

اياد: ملك انا بحبك
ملك بصدمة: انت مجنون انت بتقول إيه!
اياد: بحبك وعايز اتجوزك
ملك بأرتباك: انا لازم امشي، يلا يا هند
وتمشي ملك عشان تشوف هند ويبتسم اياد بخبث ويقول لنفسه: شكل الفريسة وقعت تحت المخرطة.

ملك وهند في طريقهم للبيت ف تقول هند: ملك انتى ارتبكتى وسكتى له لية كان لازم تردى في ساعتها والا هيفكر ان في قبول من ناحيتك
ملك بتوتر: معرفش بقاا اهو إلى حصل
ويوصلوا لبيوتهم وتدخل ملك وتسلم علي والديها كالعادة واخوها الاصغر و...

مصطفي: إيه يا ملوكة اخبارك ف الكلية ومابقتيش تقعدى تزاكريلى ليية
ملك: معلش يا صاصا الكلية بقا وكدة.

والدها يلاحظ ارتباكها ويسألها عن السبب بس ملك تفضل السكووت وماتحكيش أي حاجة لوالدها ولاول مرة.

في ملهي ليلي
قاعد اياد علي ترابيزة وسكران ويفتكر ملك
ويقول لنفسه: هي مفكرة نفسها مين، لا بس هي حلوة وتستاهل وهعمل إلى ف دماغي بردو
ويتنهد ويبتسم بشر.

في صباح اليووم التالي
يصحوا كل ابطالنا ويروحوا كلهم إلى الجامعه بس متفرقين
وملك وهند في الكافتريه التابعه للجامعه فيجي شاب بأتجاههم و..
الشاب: انسة ملك ممكن اقعد؟
ملك وهي عاقدة حاجبيها: حضرتك تعرفني عشان تقعد معايا؟
هند: حضرتك عايز إيه؟
الشاب: اهدوا انا بس كنت عاوز اتعرف كأصدقاء مش اكتر
ملك: اتفضل من هنا مابنتعرفش
وقامت تمشي مسكها من يدها و...
الشاب: ماتهدى كدة يا حلوة انا مش اياد هاا يعنى مابسكتش.

ملك بغضب و...
فجأة يجي اياد ويضرب الشاب وملك تصرخ وتحاول ان تهديهم
ويفصل الامن بينهم بس كل واحد جواه حاجة للتاني وبيصوا لبعض بكره..

ملك لأياد: انت لية تتدخل وتكبر الموضوع
اياد: ملك انا اسف بس انا ماقدرش اشوف حد بيمسكك وعايز يوقفك غصب واسكت انا بغير وبخاف عليكى من الهوا.

ملك: طب عن اذنك يلا باى
وتمشي ملك في ارتباك وتلحقها هند.

ايمن مع مريم في حديقة
ايمن: ازيك يا مريم
مريم: الحمدلله يا ايمن انت عامل إيه
ايمن: تمام، ماتزعليش من اخر مرة بس انا بجد خايف عليكى وعايز ربنا يباركلنا ف حياتنا وبعدين انتى عارفه انك تعتبرى زانية لما تبيني شعرك ادام حد غريب
مريم وهي تفكر بكلام ايمن: اوعدك يا ايمن هفكر ف كلامك كتير
ايمن: اتمني
ابتسمت مريم ابتسامة صفرة.

في منزل محمد
ملك في اوضتها وبتفكر في اياد..

ملك: بس شكله جدع فعلا
نفسها: جدع عشان لحقك بس، ما أي شاب كان هيعمل كدة
ملك: بس دى مش اول مرة
نفسها: امممم بس انتى بتفكرى فيه كتير لية!
ملك: لا ابدا دا عادى
نفسها: عادى ولا انتى اعجبتى بيه.

ملك: اييية لا طبعا ويلا نااامى بقا
وتتغطي وتنام نوم عميييق.

وتمر الايام علي نفس الشكل واياد يحاول التقرب من ملك بكل الطرق و في صباح يوم تخرج ملك وتلاقي الاسرة على الافطار و..
والد ملك: ملوكة صباح الخير
ملك: صباح الخير بابا صباح الخير يا ماما، عامل إيه يا صاصا
كلهم في نفس واحد: صباح النور
محمد: ملك النهاردة تعالي بدرى عشان في عريس جايلك بكرا ومن عيلة رائعة
ملك بضيق: بابا انا مش مستعدة للجواز حاليا
والدها: شوفيه وبعدين احكمى يا حبيبت بابا
ملك علي مضض: حاضر.

في الجامعة في الكافتريا قاعدين ملك وهند وهند تقول..

هند: يعنى هتوافقي ولا إيه؟!
ملك: لا اوافق إيه مستحيل
هند بخبث: لية هو الجميل عينه ع حد ولا إيه الحكاية فضفضي
ملك بتوتر: آآآ لا بس...
هند: ما بسش شكل الصنارة غمزت اعترفي
ملك: شكلي معجبة
هند بفضول: بمين ها مين ها ها؟
ملك: اياد
هند بصدمة وفرح في نفس الوقت: بجد اياد السويفي؟!
ملك: ايوة
هند: طب ما...
يقاطعهم اياد: ازيكووا يا جماعة، انا عامل حفلة النهاردة في الڤيلا واتمني تيجوا
هند بأبتسامة: اه اه طبعا.

اياد: وانتى يا انسة ملك
ملك بتردد: ان شاء الله
ويبتسم اياد ويلف ويمشي.

بليل في ڤيلا ¥ مدحت السويفي ¥ تدخل ملك وهي لابسة فستان قصير واصل إلى الركبة احمر بأكمام شفافة وحاطة ميك اب بسيط لتزيدها جمال وتسيب شعرها الطويل وهند كمان كانت جميلة جدا.

اياد في الحفلة ومنشغل مع الضيوف ويشوف ملك وهند ويروح بأتجاهم، اياد كان لابس ( شورت جينز وتيشرت اخضر ومظهره جذاب جداً ) و...

اياد بفرح: انا مبسوط جدا انكم جيتم وكنت هزعل لو ماجيتوش
ملك: لا ومش هنيجي لية
يهز اياد راسه ويبتسم وتبدأ الرقصة السلوو ويطلب اياد من ملك ان ترقص معاه وتوافق
وبعد الرقصة يمسك الميكرفون و...

اياد: ملك، انا بعترف انى كنت وحش جدا معاكى وضايقتك وانا كمان كنت مضايق بس فجأة لاقتنى بحبك وعايز اتجوزك
تتجوزينى يا ملك؟
تنصدم ملك وتدمع عيونها و...
ملك: موافقة طبعا
ويصقف كل إلى في الحفلة ومنهم إلى يحسدهم ومنهم من يفرح لهم والخ.

بعد الحفلة اياد مع ملك
و يقول: حدديلي ميعاد مع باباكى عشان اجى اطلبك منه
ملك: حاضر
اياد: طيب ممكن رقمك عشان اطمن عليكى
ملك بتردد: آآآ طب خد اهو...
ياخد اياد الرقم ويوصل لملك لبيتها.

علي الطرف التاني بيتكلم راجل ليه عضلات ولابس طاقية سودة مدارية كل وشه وعنده تشوهات بسيطة، بيتكلم في الموبايل مع شخص ما.

الاول: ايوة يا باشا اهم بيتكلموا مع بعض
الثانى: خلي عينك عليهم واول ما تمشي البت عايز الواد يتفرم بس مش عايزه يموت ساامع؟
الاول: حاضر يا باشا انت تأمر
ويقفل معه الرجل ويبتسم بشر و يقول..

عشان ماتلعبش مع الاكبر منك تانى يا اياااد السويفي
الشخص الاول لشخص اخر: الباشا قال من غير مووت ولا دم
الشخص 2: تمام يلا
بليل اياد ماشي ومبسوط وسرحان فجأة يلاقي ادامه راجلين ملثمين وشكلهم يخض، يقربوا من اياد اوى وفجأة يضربوه، والكترة تغلب الشجاعة واياد بينزف وفجأة..!

07-01-2022 10:54 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [3]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية حب بعد إنتقام
رواية حب بعد إنتقام للكاتبة رحمة سيد الفصل الرابع

ملك بكل ما اوتيت من قووة صرخت: ايااااااااد
وببكاء: ايااد قووم اياد ماتغمضش عنيك عشان خاطرى ايااااد رد عليا
ويغمى عليه وتطلب ملك النجدة من احد الاشخاص ويتم نقل اياد علي اقرب مستشفي مع بكاء ملك المستمر وخوفها علي انه يجراله حاجة واول ما يوصلوا يدخل اياد غرفة العمليات وملك منتظرة برة وتكلم نفسها..

ملك: طب ما لازم حد من اهله يعرف اكييد هما قلقانين دلوقتى عليه جداا، طب هعمل إيه منا حتى موبايله مش معايا.

وتفتكر ملك ان موبايل اياد وقع منه لما الناس اخدوه من الشارع وتجرى على شنطتها وتأخذ الموبايل وتبحث عن رقم أي شخص من عائلته وتلاقي رقم متسجل ب ( ماما حبيبتي ) وتتصل وترد واحد واضح من صوتها.

منال والدة اياد ؛ إيه يا اياد اتأخرت لية يا حبيبي
ترد ملك بتوتر وخوف: انا مش اياد انا زميلته في الكلية وبعد الحفلة في ناس جم ضربوه بليز حد يجي احنا ف مستشفي...
تصرخ منال وتقفل التليفون وتلبس هدومها بعجلة عشان تروح للمستشفي، اياد هو ابنها الوحيد إلى جابته بعد تعب 11 سنة.

هند قاعدة في بيتها بالتحديد في اوضتها ماسكة اللاب وممددة علي سريرها وفاتحة الفيس، لاقت ادد من شخص متعرفهوش، بعتت مسج ( انت مين ) بعد 3 دقايق رد الشخص..
واحد
وعايز إيه
عايز اتكلم مع أي شخصية مجهولة بالنسبالي وانا مجهول بالنسبة لها واحكيلها كل حاجة جوايا.

استغربت هند من الرد واتنهدت وقفلت اللاب وحطت دماغها علي المخدة ونامت.

في مكان تاني يقف شابان ومعهم الشابين إلى ضربوا اياد و...

الاول: تمام يا باشا نفذنا إلى قولت عليه بالحرف بس في حاجة
الشخص بخوف: في إيه انطق؟!
الاول: حضرتك قولت ننفذ بعد اما البنت تمشي بس آآآآ
الشخص وهو يضربه: بس إيه يا حيوان انت اوعي تكون اذيت ملك
الاول: لا لا والله بس هي سمعت صوت الواد وهو بيصرخ باين من الوجع وخدته علي المستشفي
الشخص: بهاااايم قولتلكوا لازم محدش يلحقووا غوروا من وشي.

ويكلم نفسه: يمكن فلت المرة دى يا اياد باشا لكن بردو ملك عمرها ما هتكون ليك.

في شقة
قاعدة بنت في اوضة مكونة من دولاب بني وسرير متوسط وبلكونة في الاوضة و لابسة بيچامة بيتي نص كم والبنطلون، وشعرها سايح وعنيها بني فاتح وجسمها متوسط ماسكة موبايلها وعمالة تتصل بشخص بس مافيش حد بيرد، قعدت تفكر وهي بتفتكر.

فلاش باك
سمعت شادى وهي بيتكلم مع شاب شكله غريب لما كانت جايه له بالصدفة الڤيلا..
الشاب: نفذنا بالحرف بس في حاجة
شادى بخوف: في إيه انطق؟!
الشاب: حضرتك قولت ننفذ بعد اما البنت تمشي بس آآآآ
شادى وهو يضربه: بس إيه يا حيوان انت اوعي تكون اذيت ملك
الشاب: لا لا والله بس هي سمعت صوت الواد وهو بيصرخ باين من الوجع وخدته علي المستشفي
شادى بضيق: بهاااايم قولتلكوا لازم محدش يلحقووا غوروا من وشي.

باك
تفكر البنت بحزن وتسأل نفسها، يا ترى مين ملك ومين الراجل إلى كان مع شادى وضربوا مين، اووووف انا لازم افهم
وتدخل عليها والدتها وتقول..
يلا يا نهي عشان نروح لخالتك
قامت نهي بسرعة وردت..
حاضر يا ماما حاضر.

مريم وايمن مبسوطين وبيتفسحوا يشتروا العفش والاجهزة وبيفكروا ف مستقبلهم مع بعض بعد اقتناع مريم ان ايمن بيخاف عليها وجدا كمان ونيتها في لبس الحجاب واخيراً وفرح ايمن بعد ما عرف فرحة لا توصف
اياد ف المستشفي وتيجي والدته وهي منهارة ووالده كمان وفجأة تحصل دربكة في المستشفي والاطباء والممرضين يجروا بسرعة ومحدش يفهم حاجة وملك من خوفها توقف ممرضة وتسألها..
هو إيه إلى بيحصل فهمينى ارجوكى.

الممرضة وهي متوترة: المريض إلى في غرفة 601 نبضة ضعيف وبيتلاشي وشكله بيمووت ومش بيستجيب لأى حاجة.

تنصدم ملك جدا لانها رقم نفس غرفة اياد وتنهاار علي الارض وهي بتفتكره
وتقوم تبص من الازاز علي الدكاترة وهما بيصعقوا اياد بالكهرباء بس من غير فايدة ويزود الطبيب الفولت بس اياد لا يستجيب ويخرج الطبيب بخيبة امل وهو حزين ويجروا عليه ويسألوه عن حالة اياد
ويقول الطبيب بحزن ؛ انا اسف البقاء لله.

صدمة، سكووت، انهياار، عدم استيعاب
وتقع منال مغم عليها وهي بتصرخ: ايااااد ماتسبنيش ارجوووووك.




الكلمات الدلالية
رواية ، إنتقام ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 07:59 مساء