أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية ساري

كان يجري وراء هدفه لم يهمه أبدا أن يتوقف عندما دخل أراضي محرم دخولها، أراضي مقابر يعرف عنها أنها مسكونة ولكنه لم يهتم، ف ..



27-11-2021 04:10 مساء
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 

t21942_7340
كان يجري وراء هدفه لم يهمه أبدا أن يتوقف عندما دخل أراضي محرم دخولها، أراضي مقابر يعرف عنها أنها مسكونة ولكنه لم يهتم، فهو لم يؤمن أبدا بمثل هذه الخرافات...
كان الجو مظلم جدا ولم يكن يرى أمامه بأبعد من مترين فكان يجد نفسه يقف فوق قبر ما أو يقفز فوق شاهد ما ولكنه لم يتوقف فمهنته، كظابط للقبض على المجرمين تمنعه من التوقف لمثل هذه التفاهات...

في ناحيه أخرى
الملك: مين ده اللي تجرأ وبيهين منطقتنا من غير خوف أو احترام، مين هيعلمه الأدب علشان يبطل يدخل لأماكن مش مسموحله دخولها؟
ساري: أنا هوقفه وهخليه يخاف من ضله بعد كده
اتحولت ساري لهيئتها المخيفة، فكانت بعينان سودوان تماما وشعر مثل الثعابين الحمراء التي تلف على نفسها وتنفث سمومها، وبيضاء متوهجة
وكأن النار تخرج من جسدها وصوت مثل صوت الرعد يخلع القلوب ولها أظافر طويلة حمراء مثل السكاكين الرفيعة التي تقطع ما يقابلها...

ذهبت لتوقف من تجرأ ودخل أراضيهم في مثل هذه الساعة...

الرواية مش رعب نهائي بالعكس رومانسية جدا، فمحدش يخاف من الصورة أو الاقتباس.
فصول رواية ساري
رواية ساري للكاتبة الشيماء محمد الفصل الأول

ذهبت لتوقف من تجرأ ودخل اراضيهم في مثل هذه الساعه...
ظهرت امامه كهاله من نار واتكلمت بصوت مخيف جدا
ساري: انت ازاي قدرت تدخل اراضينا كده؟
محمود: سوري بس انا حاليا مش فاضيلك فابعدي عن طريقي حالا، وبعدين ايه اللي جاب واحده جميله زيك في مكان زي ده في الساعه دي؟
استغربت ساري جدا ازاي بيقول عليها جميله؟بصت لنفسها هيا ظاهره بشكلها الحقيقي ولا بهيئتها المخيفه؟ولقت نفسها بهيئتها المخيفه؟

امال ازاي هو مش خايف منها؟
حاول محمود يتحرك من مكانه بس مقدرش في حاجه مثبتاه في الارض
محمود: ايه ده؟انا مش قادر اتحرك ليه؟
ساري: لان انا مثبتاك، انت ازاي تدخل ارضنا؟
محمود: ممكن تسيبني اتحرك مش وقته خالص؟
حركت ايدها وهو اتحرك من مكانه
محمود: هقبض عليه وارجعلك اشوف حكايتك ايه؟
ساري: انت مش هترجع هنا تاني ابدا مفهوم.

محمود لمح حاجه وراها وبصلها لقاه المجرم اللي كان بيجري وراه ورافع مسدس ومصوبه ناحيته بس المشكله ان البنت دي قصاده..
اتحرك بسرعه ووقف قدامها وحماها بجسمه
محمود: حاسبي...
طبعا الرصاصه جت في صدر محمود ووقع على الارض بين ايديها
ساري: يا مجنون عملت ايه؟ انا اصلا محدش يقدر يأذيني
محمود: ما ينفعش اشوف واحده زيك بتتعرض للخطر وما افديهاش بروحي؟

هنا حاجه غريبه جدا حصلت، قلب ساري دق، حطت ايدها على قلبها واستغربت جدا، هما الكائنات دي بتعيش من غير قلب
او بيعيشوا بقلب ميت ومش بيدق ابدا الا لو حب، وده نادرا ما بيحصل، معقول تكون حبت؟وحبت بشري؟
ساري: انت ازاي شايفني اصلا جميله؟
محمود مش قادر يتكلم: بدر منور في ليله ضلمه ازاي مشوفوش؟
ساري ظهرت بشكلها الطبيعي وهو ابتسم ابتسامه ضعيفه
محمود: لا مش بدر ابدا انتي شمس.






بدأ يكح ومش قادر يتنفس لان الرصاصه تقريبا في الرئه، ساري خافت عليه ومعرفتش تعمل ايه ممنوع تستخدم قدراتها مع اي حد بره عشيرتها بس لاول مره قلبها بيدق، في داهيه كل قوانين العشيره المهم هو يفضل عايش لانه لو جراله حاجه هتكون حياتها الثمن
ساري: انا اسفه
دخلت ساري ايدها في صدره وهو مش قادر نهائي يتنفس ورفعت ضلعه من فوق الرئه علشان يقدر يتنفس وعالجت رئته.

كانت في هاله من النور محوطاها وهيا بتعالج جرحه من بره حست باصوات كتيره جايه فاختفت
الاصوات: محمود محمود؟ انت فين؟احنا خلاص مسكناه
محمود مش قادر يتكلم وغاب اصلا عن الوعي وهما مش شايفينه، هنا ساري نورت نور صغير علشان اصحابه يلمحوه علشان
يخرجوه من هنا قبل ما اهلها يؤذوه وفعلا شافوه واخدوه، واول ما شالوه فاق للحظات
محمود: هيا فين؟راحت فين؟
اصحابه: مين هيا مفيش حد هنا.

نقلوه المستشفي وفي المستشفي وهما بيعالجوه كانوا مستغربين جدا من حالته، المفروض انه اتصاب برصاصه
ومكان دخول الرصاصه وخروجها موجودين بس جوه جسمه كل حاجه سليمه امال ازاي الرصاصه عدت في جسمه؟
وبعدين في اثار حاجه داخله صدره كأنها ايد برضه معروفوش دي ايه؟
اول ما فاق في المستشفي كان احمد صاحبه معاه ووالدته كمان كانت موجوده بس كانت جنبه ونايمه
احمد: محمود انت كويس؟انادي للدكتور؟
محمود: انا كويس، احمد هيا فين؟

احمد: هيا مين بس؟
محمود: البنت اللي كانت معايا لما اتصبت
احمد: مفيش حد كان معاك، المنطقه اللي هناك دي كلها مسكونه، انت قصدك انت شفت...
محمود: شفت ايه؟انت عبيط؟بقولك بنت، بنت عاديه
احمد: والبنت العاديه دي ايه اللي هيجبها في المقابر في نص الليل...
محمود: معرفش بس انا شفتها ولما اتصبت حطت ايدها في صدري تقريبا حاولت تعالجني.

احمد: تعالجك؟ الدكاتره قالوا ان الرصاصه المفروض انها دخلت من صدرك وخرجت من الناحيه التانيه..
بس مالقوش اي اثر للرصاصه جواك
محمود: يعني هيا عالجتني فعلا؟
احمد: محمود فوق بقي، مين دي اللي عالجتك؟مفيش حد هناك غير العفاريت
محمود: يعني انت عايز تقول ان عفريته ظهرت وعالجتني؟
احمد: لا طبعا عايز اقول انه اتهيألك، يمكن حد فعلا ظهرلك علشان يأذيك لان بالليل بالذات المنطقه دي محدش.

بيدخلها الا اللي عارف يمشي فيها فين وحافظها، وانت دخلت تجري وخلاص، طيب هيا شكلها ايه؟
محمود: البنت؟ اجمل شكل شفته في حياتي ملهاش مثيل اصلا، بدر منور في بياضها وعنين سودا جميله
وشعر احمر زي كتله من نار منوره على شعرها وكلها بتنور
احمد: الظاهر انك مت ودخلت الجنه وخرجت تاني وشفتلك واحده من الحور العين؟
محمود: انت بتتريق؟
احمد: محمود نصيحه ما تحكيش لحد اللي حصل بدل ما يقولو عليك مجنون...

محمود: طيب سيبني لوحدي بقي
سابه يرتاح بص فضل يفتكر اجمل بنت شافها في حياته وبيفكر هيشوفها تاني ازاي
نروح للعشيره ساري
الملك ايتو كان: ساري قمتي باللازم؟
ساري: ايوه خرج ومش هيرجع تاني هنا
الملك: بنتي الجميله اللي هتكون ووريثه العرش بعدي ساري الجميله
هو ايه الصوت ده؟ايه الدوشه دي
الام تاسهيك: ده صوت دقات قلب، الصوت ده جاي منين؟
الكل بص ناحيه الصوت لقوه جاي من ساري..

الملك ايتو كان: ده قلبك يا ساري؟قلبك دق؟ودق لمين يا تري؟مين سعيد الحظ اللي هتربطي روحك معاه
موات(دي صديقه ساري وخليفتها في كل شيئ، كل شيئ تعجز عنه ساري او تتغيب عنه تقوم بيه هيا
لو ساري جرالها حاجه تكون هيا وليه العهد مكانها)
موات: قلبك دق يا ساري؟
طبعا ساري مقدرتش ترد عليهم، تاسهيك كان عندها مقدره انها تدخل عقل اي حد او تسيطر عليه او تتحكم في ذكرياته.

قربت من بنتها وحطت ايديها على دماغها وشافت ذكريات كل اللي حصل
وفجأه سابتها
الام تاسهيك: للبشري؟قلبك دق للبشري؟
الاب ايتو كان: ايه دق للبشري؟
ساري: مش بأيدي ابدا
الاب ايتو كان: وقفي قلبك حالا وخليه يبطل يدق، وقفيه
ساري: انت عارف ده معناه ايه اوقف قلبي؟ معناه ان قلبي عمره ما هيدق تاني ابدا
وهفضل عمري كله محكوم عليا بالحزن والشقا، ابدا عمري ما هوقفه.

كل واحد قلبه بيدق لما يلاقي حبه الحقيقي وده نادر جدا بس عندهم المقدره انهم يوقفوا قلبهم
بس عمرهم ما يحبوا ابدا ويعيش في كابه وسواد على طول ويتحكم الشر فيه تماما وساري كانت جنيه بس جميله
وروحها جميله مش بتحب ابدا تأذي اي حد بس ديما برضه بتحاول ترضي ابوها لانه شايف ان طيبتها دي ضعف
مع انها قويه جدا وقدرتها كتيره بس هيا بتفضل ما تظهرهمش ابدا
الاب ايتو كان: انت هتوقفي قلبك والا هحبسك.

ساري: الحبس افضلي ديما من اللي انت بتطلبه
الاب: خدوها للحبس، وانتي يا موات انتي هتكوني وليه عرشي
اخدوها الحراس للحبس والعذاب وكل ده علشان قلبها دق للشخص الغلط
موات: دي برضه بنتك يا سياده الملك ما ينفعش تكون قاسي كده عليها، اديها فرصه وهيا هترجع لعقلها
وهتختار مصلحه العشيره فوق قلبها، واديني فرصه اقنعها بان اللي حصل غلط
ايتو كان: روحيلها ولو عرفتي تقنعيها يبقي ده جميل منك هتتكافئي عليه.

راحت موات لساري في حبسها كانو مسلسلينها
موات: ساري ازاي عملتي كده؟
ساري: عملت ايه انا؟فجأه لقيت قلبي بيدق، عملت ايه انا؟
موات: ليه واشمعني ده؟
ساري: معرفش بس هو شافني على حقيقتي، ما شافش هيئتي المخيفه، اول ما بصلي شافني على حقيقتي وبعدها فاداني بروحه وفي اللحظه دي قلبي دق
موات: فاداكي ايه؟انتي اتجننتي؟انتي اصلا محدش كان شايفك غيره ومفيش شيئ كان ممكن يصيبك او يأذيكي يبقي فاداكي من ايه بالظبط؟

ساري: هو كان فاكرنيي بنت عاديه ومكنش يعرف ان مفيش شيئ يأذيني ومن غير تردد وقف وحماني بجسمه..
وحسيت بقلبه بين ايديا لما عالجته، قلبه بيدق بطريقه جميله وغريبه، موات انتي لازم تساعديني..
موات: اساعدك في ايه؟انك تنهي حياتك انتي مجنونه؟
ساري: اني اشوفوه تاني، لازم اشوفه تاني
موات: تشوفيه؟ازاي؟انتي محبوسه هنا
ساري: برضه لازم اشوفه باي طريقه
موات: مش قدامك غير احلامه، زوريه في احلامه.

ساري: احلامه؟بس انا عايزاه يشوفني ويحسني مبقاش مجرد حلم
موات: ارضي بالحلم مؤقتا لحد ما نشوف هنتصرف ازاي مع ابوكي
الاب ايتوكان والام تاسهيك كانوا بيتكلموا يشوفوا حل في بنتهم
ايتوكان: هنعمل ايه دلوقتي؟
تاسهيك: نديها فرصه تعقل والحبس هيرجعلها عقلها
ايتوكان: ولو معقلتش؟
تاسهيك: ساعتها هدخل انا؟
ايتوكان: هتعملي ايه؟
تاسهيك: لو هيا مش هتنساه هو هينساها وده هيخلي قلبها يموت شويه شويه ويبطل يدق لوحده.
تااااابع اسفل
 
 



27-11-2021 04:12 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [1]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية ساري
رواية ساري للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثاني

ساري كانت مصره انها تشوف حبيبها تاني باي طريقه، هما كده الجن لما بيحبوه بيحبوا بجد وهيا قلبها دق ليه...
فعلا سمعت كلام موات وراحتله احلامه، كان لسه في المستشفي ومعاه اصحابه وفجأه حس باحساس غريب، كأن روحه بتسسحب منه والدنيا
كلها ظلمت فجأه ونفسه بقى تقيل
محمود: بعد اذنكم انا عايز انام سيبوني لوحدي
الكل استغرب منه ده من لحظه كان فايق وبيهزر ايه اللي حصله؟

احمد: خلاص يا محمود هنسيبك ترتاح ونجيلك في وقت تاني
محمود مش رد. هو رقد وغمض عنيه قبل حتى ما يمشوا من عنده
محمود لقي نفسه في مكان غريب لوحده فيه، مكان مالوش ملامح اصلا
مكنش فاهم هو فين؟هو في حلم ولا حقيقه؟بس الحلم مش بيكون ملموس بالطريقه دي، وفجأه ظهرت هاله من النور قويه وجتله بس برضه
في هيئتها المخيفه كانت عايزه تتأكد هو هيشوفها على حقيقتها ولا لأ وعرفت اجابة سؤالها من ابتسامته اول ما شافها.

محمود: انتي تاني؟جميله الجميلات
ساري: انا مش عارفه انت ازاي شايفني جميله؟ على فكره انا بظهرلك بهيأتي المخيفه وانت بتشوفني على طبيعتي
محمود: مش يمكن طبيعتك هيا نفس هيئتك او هيئتك مش بتعكس اللي
جواكي علشان كده بشوف حقيقتك؟
ساري: تفسيرك غريب
محمود: اسمك ايه؟
ساري: اسمي ساري وانت
محمود: محمود
ساري: عارفه
محمود: ولما عارفه بتسألي ليه؟
ساري: كنت عايزه اسمع اسمك منك
محمود: ايه المكان الغريب ده؟

ساري: مش عاجبك؟ تحب تكون فين؟
محمود: هو انا اصلا فين دلوقتي؟وانا في حقيقه ولا حلم؟
ساري: احنا في عقلك حاليا، وده مش حلم بس برضه مش حقيقه
محمود: مش فاهم
ساري: مع الوقت هتفهم
غيرت المكان وفجأه بقم في جنينه جميله كلها ورد
محمود: كده افضل، انا جيت المكان ده قبل كده
ساري: انا جبته من ذكرياتك، حلو فعلا المكان
محمود: بس ما زلتي انتي اجمل ورده في المكان كله.

ساري ابتسمت وهيا معندهاش فكره مدي جمالها بيكون ايه لما بتبتسم
محمود: طيب انتي روحتي فين ساعتها وانتي ايه اصلا؟
ساري: انا اختفيت لان اصحابك كانوا بينادو عليك، اما انا ايه فاستني
شويه وهتعرف...
محمود: طيب ليه مش بتيجي في الواقع؟
ساري: لو اقدر كنت اجي بس اسفه غصب عني
محمود: ليه انا؟وايه الاحساس اللي انا حاسه دلوقتي ده
ساري: ليه انت ما اعرفش، بس احساس ايه اللي بتتكلم عنه؟
محمود مسك ايدها وحطها على قلبه.

محمود: ده اول مره يدق بالشكل ده
ساري مسكت ايده وحطتها على قلبها
ساري: وده اول مره يدق اصلا، احنا بنعيش بقلب ميت ومش بيدق غير
لما يلاقي تؤامه وقلبي دق اول ما شفتك ومش عارفه ليه انت؟
محمود: قصدك ان انتي بتحبيني؟
ساري: لدرجه عمرك ما هتقدر تتخيلها ابدا
محمود: ومعني قلبي اني برضه بحبك صح؟
ساري: ده سؤال اجابته عندك انت بس، انا لازم امشي سلام
محمود: استني هشوفك تاني؟

ساري: هجيلك في احلامك لحد ما الاقي طريقه اشوفك بيها
لسه هتمشي فمسك ايدها
محمود: ما تتأخريش عليا
ابتسمت واختفت وهو صحي وهو مش فاهم ايه اللي بيحصل وده كان
ايه؟ ومين البنت دي؟وهو ليه مش فاكر ملامحها كويس، ملامحها بتوه
منه، بس لو هيا صادقه يبقي هتجيله تاني وهيستناها
عشيره سالي.

دخل ابوها ايتوكان عندها ومعاه امها ساهيك
الاب: فوقتي من اوهامك ولا لسه؟
ساري: ارجوك يا بابا انا بنتك سيبني.

ايتوكان: هسيبك لما تفوقي وترجعي لعقلك ولعشيرتك، يا بنتي اخر الحبده ايه، البشر عمر ما كان ليهم امان ابدا ولو اندمجتي معاه ونسيكي او سابك لاي سبب هتخسري روحك للابد ومحدش هيقدر يرجعلك روحك تاني ابدا وهتفضلي عايشه كده جسد من غير روح وهتعيشي في حزن مطبق هيقضي على حياتك وهتخسري كل قواكي وهتخسري عشيرتك وكل شيئ.
ساري: ولو وقفت قلبي برضه هعيش في حزن يبقي اخاطر بالحب.

ايتوكان: بس هتفضلي محتفظه بروحك وعشيرتك وكل قواكي ومع الوقت
هتتغلبي على الحزن جواكي...
ساري سكتت لانها مش عايزه تتنازل عن حبها
ايتوكان: هعذبك لحد ما تنسيه.

وفعلا بدا يعذب في روحها ويسلط عليها اسوأ كوابيسها تهجم عليها، ده كان اعظم قوه عند ايتوكان انه كان بيسلط على عدوه اسواء كوابيسه وهيا تقضي عليه لوحده واستخدم قوته دي ضد بنته، طلب من الحراس انهم يزودوا السلاسل عليها علشان ما تهربش او كوابيسها تخليها تقضي على حياتها...

فضل محمود مستنيها تظهر تاني في احلامه بس ما ظهرتش، اتحسن ورجع لشغله ومحكاش لاي حد عن اللي حصل حتى احمد ما حاولش يحكيله تاني، بس كان ديما مشغول سرحان مش مركز، الام خافت عليه واتكلمت مع احمد. فاضطر احمد يحكيلها اللي حصل واللي محمود حكاهوله، الام كان اسمها فاطمه خافت جدا على ابنها وراحت لشيخ وحكتله اللي حصل.

الشيخ: شوفي لو اللي حصل ده بجد في احتمال كبير يكون ابنك ملبوس
، لان المنطقه دي معروف عنها انها مسكونه والجن ذكر في القران
فمينفعش ننكره
فاطمه: يعني ايه يا سيدنا، يعني هيؤذوه؟
الشيخ: هو بيقول انها بنت اللي ظهرتله يعني دي اكيد جنيه ولو اعجبت
بيه؟
فاطمه: هتعمل ايه قول؟
الشيخ: هتاخده
فاطمه: يالهوي تاخده ازاي وتعمل فيه ايه؟
الشيخ: هتاخد عقله تخليه ملكها وهيكون معانا جسم بس من غير عقل..

فاطمه: طيب انا لازم اتصرف قولي نعمل ايه؟وبعدين ازاي يعجب بيها
هما شكلهم ايه
الشيخ: هيا بتظهر في اي شكل يعجبها، لازم نتصرف قبل ما تسيطر عليه
خالص او تدمج روحها معاه، لان لو ده حصل مفيش قوه على الارض
تقدر تبطل الاندماج ده
فاطمه: طيب قولي نعمل ايه وانا معاك
الشيخ: لهنصرفها بالقران بس لازم يكون هو عنده الرغبه اننا نصرفها
عنه، وصلينا انا ليه وهنحاول نقنعه وربنا يسهل.

روحت فاطمه وهيا خايفه اصلا على ابنها ومش عارفه تتصرف ازاي
محمود كان في البيت ومستغرب انه امه مش موجوده فدخل اوضته وبيكلم
نفسه: ياتري يا ساري روحتي فين وخليتي بيا ليه؟
هنا حس بقلبه بيتقبض والدنيا بتظلم ففهم انها جاياله، راح نام على سريره
وفعلا لقي نفسه في نفس المكان بتاع الجنينه
محمود: الظاهر ان المكان ده عجبك؟
بيتلفت حواليه يدور عليها سمع صوتها بس مش شايفها
ساري: طالما عاجبك لازم يعجبني.

محمود: انتي فين عايز اشوفك، وحشتيني
هنا ساري ظهرت فجأه قدامه
ساري: بجد وحشتك؟
محمود: انتي عندك شك؟اسألي قلبي يقولك
حطت ايدها على عقله
محمود: بتعملي ايه؟
ساري: بسأل عقلك
محمود: وقالك ايه؟
ساري: قالي انك كنت بتفكر فيا كتير وكنت فعلا وحشاك
مسك ايدها وباسها
محمود: يبقي تصدقيه بعد كده من غير ما تشككي في كلامه
ساري: مش بشكك بس بحب اسمعها كتير
محمود: تسمعي ايه اني بحبك ولا انك وحشتيني.

ساري بابتسامه طيرت عقله: الاتنين قولهم الاتنين
محمود: بحبك ووحشتيني وتاني مره ما تبعديش عني كده مفهوم؟
ساري: لو بأيدي مش هبعد بس انت مش عارف انا بيحصل معايا
ايه؟واول ما بلاقي فرصه اشوفك مش بتأخر ابدا
محمود: طيب احكيلي ايه اللي بيحصلك؟
حكتله ساري عن اللي بيحصلها باختصار وان اهلها رافضين حبها ده
وبيحاولو يمنعوها منه
محمود: طيب انا ممكن اساعدك؟
ساري: هنضيع الوقت في الكلام؟
محمود: انا ملك ايدك.

هما ساري قربت منه وهو كمان قرب ولمست شفايفه، بوستها مكانتش
عاديه كانت بتسحب روحه وقلبه بيدق بسرعه وبيتنفس بسرعه كأنه
مخنوق
هنا امه فاطمه كانت دخلت عليه وبتنادي عليه مش بيرد وبتحاول تصحيه
بس مش بيستجيب ليها ابدا ومكنتش عارفه تعمل ايه وفجأه لقته زي ما
يكون بيتخنق ومش عارف يتنفس وهيا بتصرخ وتقول ابني هيموت هتموته
محمود اول مره يعرف ان البوسه ممكن تخطف روحه كده لحد ما هيا.

اخيرا بعدت عنه هنا جسمه هدي وامه مستغربه حطت راسها على صدره
تشوف قلبه بيدق ولا مات بس لقته لسه عايش
محمود: اول مره اعرف ان البوسه ده تاثيرها
ساري: مش ده تأثيرها لو مع حد زيك بشري ده علشان روحين مختلفتين
بيتقابلوا فبيكون اندماجهم اقوي بكتير من اندماجتكم انتو البشر.

ساري: انا بحبك وانت هتعرف مع الوقت انا بعمل ايه علشانك بس
ارجوك اوعي تتخلي عني ابدا اوعدني
محمود: عمري ما هسمح لاي شيئ يبعدني عنك، اوعدك.

ساري: ، انا لازم امشي خلي بالك من نفسك
لسه هيتكلم بس كانت اختفت وسابته وهو فتح عنيه لقي امه جنبه وميته من
العياط
محمود: امي في ايه مالك؟
فاطمه: ابني ابني
رمت نفسها على صدره وهيا بتعيط وتقول الحمد للله انك رجعت
محمود: رجعت منين، مالك يا امي في ايه؟
فاطمه: انا بقالي ساعه جنبك بصحي فيك وانت مش حاسس بيا وجسمك
من شويه كان بيتنفض وكأن روحك بتتسحب منك وكأنك مش قادر تتنفس
خفت لتموت ولا تاخدك مني.

محمود ابتسم لما افتكر اللي حسه لما باسها بس اخد باله من كلام امه
محمود: مين دي اللي تاخدني منك؟
فاطمه: الجنيه اللي بتحبك
محمود: جنيه ايه؟انتي بتجيبي الكلام ده منين
فاطمه: ما تكدبش عليا احمد حكالي عن اللي حصل معاك وانا رحت لشيخ
وقالي..
قاطعها محمود: وقالك ايه بقي الدجال اللي روحتيله
فاطمه: بقولك شيخ وده الشيخ عبدالله امام المسجد وانت عارفه تقدر
تقول عليه دجال؟
محمود: امي ما تدخلينيش في حوارات.

فاطمه: وتفسره بايه اللي بيحصل ده؟على العموم ساعه كده والشيخ جاي
وابقي قابله واتكلم معاه
محمود: لا يا امي...
قاطعته فاطمه: علشان خاطري لو بتحب امك يبقى قابله وفعلا قدام اصرارها ودموعها ما اقدرش يقول لأ جه الشيخ وقابله وقعد معاه وطلب منه الشيخ يحكيله كل اللي حصل من الاول وحكاله محمود من الاول لحد من شويه لما جاتله بس طبعا ما قالوش انه باسها.

الشيخ: يا بني انت لازم تبعد عنها وتصرفها بعيد عنك صدقني انت مش عايز تتورط مع العالم ده ابدا، وبعدين مين قالك ان الشكل اللي بتظهرلك فيه ده شكلها الحقيقي
محمود: هيا نفسها لما ظهرتلي اول مره استغربت جدا ان انا ما خفتش من شكلها وبعد كده قالتلي انها ظهرتلي بهيئتها المخيفه وهيا مش عارفه انا
ازاي بشوفها على حقيقتها وازاي ما خفتش منها؟
الشيخ: وليه بتظهرلك في احلامك ليه مش بتظهرلك حقيقه؟

محمود: مش عارف بس تقريبا ان اهلها رافضين حبها ده وعلشان كده منعوها تخرج فهي بتضطرتجيلي في احلامي
الشيخ: انت عارف انها ممكن تاخد عقلك في عالم الاحلام ده وماتفوقش
تاني منه وتفضل عايش كده نايم وبس كأنك في غيبوبه
محمود: وعايزني اعمل ايه؟
الشيخ: تسيبني اساعدك تخلص منها
محمود: ايه؟اخلص منها؟ولو انا مش عايز اخلص منها ولو انا كمان بحبها؟

الشيخ: يا ابني دي جنيه مش بني ادمه هتحبها وتتجوزها، هتستفيد ايه من الحب ده؟
محمود: ...
الشيخ: سيبني اساعدك، لو مش عشانك علشان والدتك انت عارف انها ملهاش غيرك، انت لا عند اخوات ولا عندكم قرايب ومن ساعه ما ابوك اتوفي وانت المسؤل عنها لو جرالك حاجه هيا هتعمل ايه من غيرك؟
محمود: ماشي موافق.

وافق محمود ان الشيخ يحاول يخرجها من جواه وفعلا بدأ الشيخ يقري قران عليه وهو قاعد سامع ومش متأثر خالص، القران عادي بيسمعه زي اي مره بيسمعه
لكن هناك في العشيره ساري كانت بتصرخ، بتصرخ بصوتها كله كأنها بتتعذب..

27-11-2021 04:13 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [2]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية ساري
رواية ساري للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثالث

سمعت تاسهيك صوت ساري بتصرخ وبصت لجوزها ايتوكان
تاسهيك: انت لسه بتعذب فيها كفايه كده؟
ايتو كان: مش انا اللي بعذبها
تاسهيك: امال ايه ده؟
طلعوا الاتنين يشوفوا بنتهم مالها؟كانت متعلقه بالسلاسل وبتصرخ فقربت منها امها وحطت ايدها على راسها علشان تشوف مالها، شافت محمود والشيخ جنبه وبيحاولو يتخلصوا منها، خافت وشالت ايدها بسرعه
ايتوكان: ايه مالها؟
تاسهيك: الظاهر ان حبيبها بيتخلص منها...

ايتوكان: وده ممكن يضرها؟
تاسهيك: لا مش هيضرها، هيتعبها شويه بس، لكن اللي هيضرها ان حبيبها هينساها وده هيخلي قلبها يموت شويه شويه
ايتوكان: وده شيئ كويس صح؟
تاسهيك: ده بالظبط اللي كنا عايزينه
ايتوكان: فكوها وودوها اوضتها ترتاح، السجن خلاص مالوش لازمه ودوها اوضتها وجابوا موات تقعد جنبها لحد ما تفوق...

عند محمود الشيخ خلص
محمود: كده خلاص مش هتيجي تاني؟
الشيخ: لا مش هتيجي الا اذا انت سمحتلها تيجي
محمود: ازاي؟
الشيخ: تفكر فيها مثلا او تتمني انها تيجي، ساعتها هتيجي لكن طول ما انت مش بتفكر فيها مش هتقدر تقربلك سابه الشيخ ومشي وهو فضل مع نفسه، مش قادر يكون مبسوط من اللي حصل، وعدها انه مينساهاش وفي اول فرصه باعها، احساس غريب بالخيانه ماليه، حاول يقنع نفسه ان ده الصح بس فشل تماما.

بدأت ساري تفوق وهيا في منتهي الضعف
موات: ساري انتي كويسه؟ساري ردي عليا
ساري حطت ايدها على قلبها وبتعيط
ساري: دقاته ضعفت قوي، هيموت، قلبي هيموت
وفضلت تعيط وتعيط وموات تحاول تهديها ومش عارفه، دخلت امها.

تاسهيك وطلبت من موات تسيبهم لوحدهم
تاسهيك: انتي لازم تكوني قويه يا ساري، ده الاحسن ليكي ولعشيرتك وليه هو كمان
ساري: الاحسن ليا ان قلبي يموت؟
تاسهيك: مكنش المفروض تسمحيله يدق من الاول للشخص الخطأ
ساري: وكنت اعمل ايه يعني؟
تاسهيك: كنت توقفيه في اللحظه اللي دق فيها وساعتها كان هيكون سهل
ساري: انا مش عايزاه يقف، مش عايزه قلبي يموت، ساعديني يا امي.

تاسهيك: اساعدك على ايه؟تنهي حياتك؟وتتخلي عننا؟وبعدين ده كان اختياره هو، هو اختار يبعد سيبيه
ساري: اكيد حاجه اثرت عليه؟
تاسهيك: هو بشري وانتي جنيه فوقي بقى من اوهامك، هو فاق انتي كمان فوقي، وقومي استلمي واجبك ناحيه عشيرتك انتي وليه العهد ولازم تقومي بواجبك...
ساري: سيبيني ارجوكي، سيبيني لوحدي وابعتيلي موات
سابتها تاسهيك وجتلها موات
موات: امك عندها حق انتي لازم تقومي بواجبك ناحيه عشيرتك.

ساري: انا مش عايزه اسمع اي حاجه دلوقتي انا عايزه ارتاح بس، عايزه اشوفه، شوفيلي طريقه اشوفه بيها
موات: ازاي تشوفيه؟هو صرفك ومش هينفع تشوفيه الا اذا هو سمحلك بده
ساري: يعني ايه؟مفيش طريقه؟شوفيلي اي طريقه في كتب التعاويذ والسحر اي حاجه
موات: مفيش، في حاجات معموله ومحدش يقدر يتخطاها ابدا، دي طرق البشر بيحموا نفسهم بيها مننا ومفيش اي تعاويذ او سحر يقدر يتخطاها،.

قررت موات انها تحاول تساعد ساري علشان تشوف حبيبها تاني بس مكنتش عارفه ازاي محمود رجع لحياته الطبيعيه او اللي بيحاول يقنع نفسه انها طبيعيه ومش بيحول يفكر فيها تاني...

في اخر يوم متعب طويل دخل ينام وحط راسه على المخده ويدوب غمض عنيه، حس ببروده فظيعه في الاوضه وحس ان جسمه كله مشلول ومش قادر يتحرك او يتنفس ابدا، كأنه جوه كابوس مش قادر يصحي منه، بص شافها مخيفه جدا طايره في السقف وبتبصله من فوق وبتتكلم بصوت يوقف القلوب ونار حواليها بتقرب تحرق فيه وهو مش قادر حتى يتحرك، معقول ممكن تكون بالبشاعه دي؟بقى ده شكل حبيبته؟

انت اخترت تنساها بعد ما وعدت تحبها، كل البشر خاينين، وهتدفع ثمن خيانتك ليه
محمود: انتي مش ساري صح؟

ساري بتتعذب بسبب خيانتك ليها وانت هتتعذب زيها لازم تدفع الثمن فجأه محمود لقي نفسه في المقابر اللي شاف فيها ساري اول مره، اول مره قلبه يحس بالخوف كده، القبور كلها بتتفتتح وبتخرج منها مخلوقات غريبه وكلها بتحاول تخنق فيه وهو مش عارف يجري، كل ما بيجري بيقع، وكلهم بيشدو فيه وبيحاولو يدخلوه معاهم تحت الارض وهو مش قادر يقاومهم ولا عارف يعمل ايه؟ اخيرا دخلوه تحت الارض وواخدينه مملكتهم معرفش يعمل ايه غير انه يصرخ وينادي على حبيبته وفضل ينادي بصوته كله.

ساري ساري ساري ساري ساري ساري
هنا اخيرا فاق من نومه وفتح عنيه وجسمه كله بينقط عرق وبينهج كأنه كان في سبق ومش قادر ياخد نفسه...
كان عارف من جواه ان ده مكنش حلم ابدا ابدا لان جسمه كله كان كدمات مكان شدهم ليه وحروق مكان لمسات ايديهم، فضل فتره مش عارف يعمل ايه او يتصرف ازاي استني النهار اول ما يطلع خرج وراح للشيخ.

الشيخ: ازيك يا ابني اخبارك ايه؟
محمود: انا مش كويس ابدا، انا بحلم بكوابيس فظيعه او مش كوابيس دي حقيقه
الشيخ: لا مش حقيقه، دول كوابيس، انت بس شغل قران قبل ماتنام ونام على وضوء وحصن نفسك
محمود: بقولك مش احلام دول حقيقه وعندي الدليل
الشيخ: وايه هو الدليل
خلع محمود قميصه علشان يوريه الاثار اللي على جسمه بس اتفاجأ ان مفيش حاجه خالص في جسمه
محمود: الاثار راحت، اختفت، كانت موجوده بس اختفت.

الشيخ: اتهيألك انها موجوده، لكن مفيش شيئ
محمود: كانت موجوده انت عايز تجننيني؟
الشيخ: استعيذ بالله انت واعمل اللي قولتلك عليه.

في نفس الليله محمود عمل زي ما الشيخ قاله وحاول ينام بس معرفش حتى يغمض عنيه وهو منتظر حاجه تحصل، راح تاني يوم شغله وهو في منتهي التعب من السهر وقضي يوم كله شغل ومطارادات ورجع بيته مهدود حتى ما قدرش يغير هدومه ونام زي ما هو ونفس اللي حصل اتكرر تاني بس اصعب من الاول، المره دي دخلوه معاهم وسلسلوه وبدؤا يعذبوا فيه بسلاسل من نار وفضل برضه يصرخوينادي عليها.

ساري ساري ساري ساري ساري
فاق من النوم مفزوع اكتر واكتر وكان لازم يشوف حل، مش هينفع يفضل صاحي؟لازم يمنع الموضوع ده، لازم يشوف ساري بنفسها
غمض عنيه وبدأ يتخيل شكلها وينادي عليها تجيله
محمود: ساري انا محتاجلك تعالي، ساري ارجوكي تعالي، ساري.

محمود حس ببروده فظيعه وحس بقلبه هيقف والمكان بيظلم وبيحصل نفس اللي بيحصله في الحلم، وسأل نفسه معقول ساري هتتخلي عني وهتعمل فيا زي الحلم، خاف وقلبه بيدق بسرعه ومستني انه يروح القبور زي الحلم وفجأه...

27-11-2021 04:13 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [3]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية ساري
رواية ساري للكاتبة الشيماء محمد الفصل الرابع

غمض عنيه وبدأ يتخيل شكلها وينادي عليها تجيله
محمود: ساري انا محتاجلك تعالي، ساري ارجوكي تعالي، ساري
محمود حس ببروده فظيعه وحس بقلبه هيقف والمكان بيظلم وبيحصل نفس اللي بيحصله في الحلم، وسأل نفسه معقول ساري هتتخلي عني وهتعمل.

فيا زي الحلم؟، خاف وقلبه بيدق بسرعه ومستني انه يروح القبور زي الحلم وفجأه، كل شيء رجع لطبيعته وشافها واقفه قدامه جميله حلوه وقلبه رجع يدق تاني بعنف، ازاي فكر ينساها ولو للحظه؟بس ده مش وقته هو عايز يفهم منها ايه اللي بيحصله؟
ساري: عايز مني ايه؟انت مش نسيتني؟عايزني ليه تاني؟
محمود: انتي كدبتي عليا فكان لازم اتصرف كده
ساري: انا ما كدبتش عليك ابدا
محمود: ماكدبتيش ممكن بس خبيتي عني الحقيقه.

ساري: حقيقه ايه اللي خبيتها عنك؟
محمود: ان انا لو اخترت احبك وافضل معاكي، هفضل هنا جسم من غير روح وروحي هتكون معاكي انتي، انا ليا حياتي هنا وليا والدتي مسئول عنها ومش عايز...
قاطعته ساري: ايه اللي انت بتقوله ده؟مين طلب منك تتخلي عن حياتك هنا؟، ومين قالك اني هاخد روحك؟
محمود: هتكدبي تاني؟
ساري: مش بكدب، لو حبيتني انا اللي بخسر روحي، انا اللي روحي هتفضل معاك هنا، انا اللي المفروض اخاف منك مش انت.

محمود: يعني ايه؟لا انتي بتكدبي عليا، وبعدين لو بتحبيني اصلا مكنتيش تعذبيني كل يوم وتاخديني في رحلتك للمقابر وتعذبي فيا انتي واهلك
ساري: ايه؟مين بيعذبك؟
محمود: اعملي نفسك مش عارفه حاجه بقى
ساري: وحياتك انت ما اعرفش اي حاجه
محمود: احلفي بحاجه غير حياتي، احلفي بحاجه ليها قيمه عندك
ساري: انت اغلي حاجه عندي، وعلشان كده حلفت بيك.

محمود بصلها ومش عارف يصدقها ولا يكدبها؟حاسس من جواه انها صادقه، بس خايف يخاطر تاني
ساري حست بيه وطبعا عرفت تقرى افكاره لانها عندها المقدره دي غير امها اللي لازم تلمس الشخص علشان تقدر تدخل عقله
محمود: ما تحاوليش تدخلي عقلي لو سمحتي
ساري: اسفه، بس اسمعني الاول، وانا مش هكدب عليك في كلمه واحده اوعدك
محمود: قولي اللي عندك.

ساري: عشيرتنا بتعيش بقلب بس قلب ميت بيدق مره واحده بس لو قابل تؤام روحه وبأيدنا نوقفه لو حبينا بس لو وقف مش بيدق تاني ابدا وبيعيش الواحد في حاله مراره العمر كله وعمره ما بيحس باي شيء تاني بيفقد احساسه بكل اللي حواليه، لو اختار ان قلبه يفضل يدق يبقى بيدمج حياته معاه وبيبقوا روح واحده هما الاتنين، ده لما بيحصل في عشيرتنا بيبقي شيئ جميل جدا لان احنا مش بنخون ابدا ولو اتنين اندمجوا بيفضلوا مع بعض عمرهم كلوا وبيفضل الحب ديما موجود بينهم.

محمود: ولو حصل زي كده بين اتنين مختلفين انا وانتي مثلا؟
ساري: ساعتها بيكون قدامي اختيارين يا اما اوقف قلبي وساعتها هعيش في مراره عمري كله زي ما شرحتلك او اختار اني افضل احبك وساعتها هتكون حياتي بين ايديك.
محمود: يعني ايه حياتك بين ايديا؟

ساري: يعني لو انت اخترت تحبني ووافقت تندمج معايا هكون اسعد مخلوق في الدنيا، ولو نسيتني بعدها هعيش انا من غير روح لان روحي هتفضل معاك هنا وكل لحظه تعدي اتعذب انا فيها وكل ضحكه تضحكها بالف الف طعنه ليا وافضل عايشه جسم مش بيتحرك ولا عايش جسد من غير روح زي ما انت قلت
محمود: ولو فضلت احبك على طول؟
ساري: هكون قويه وسعيده ولو عايز ممكن اعيش معاك هنا، ده طبعا لو عايز؟

محمود: يعني ايه تعيشي معايا هنا؟وتعيشي ازاي؟جنيه؟
ساري: مش لازم حد يعرف اني جنيه، هظهر بشكلي ده ومش لازم ابدا حد غيري انا وانت يعرف
محمود: قصدك انك انتي ممكن تعيشي معايا هنا زي اي انسانه عاديه؟
ساري: لو انت عايز كده ايوه؟
محمود: ولو بطلت احبك او نسيتك؟
ساري: اليوم اللي تبطل تحبني فيه برجع لعشيرتي محطمه مدمره من غير روح زي ما قولتلك
محمود: وانا؟هيكون مصيري ايه؟كوابيس مدي الحياه واشد انواع.

الانتقام من اهلك، صح؟
ساري: لا
محمود: لا؟ده اللي بيحصل دلوقتي، بمجرد ما صرفتك وانا بتعذب ايه اللي هيخليهم يبطلوا؟ ده بالعكس دلوقتي على الاقل انتي لسه محتفظه بقوتك وقلبك وحياتك امال لما تخسري ده كله هيعملوا فيا ايه؟
ساري: محدش يقدر يلمسك او ياذيك، لو تم الاندماج بيننا محدش ابدا يقدر يأذيك باي شكل من الاشكال، اندماجي معاك هو بوليصه تأمينك.

محمود: انت عايزه تفهميني ان اندماجننا بيديني انا كل الصلاحيات وبياخد منك كل حاجه؟طيب وده ليه؟
ساري: ده امان للبشر مننا دي قوانين عليا محدش يقدر يدخل فيها، دي حاجات اللي خلقنا عملها علشان يحميكم انتو مننا، الظاهر ان الانسان
الكائن المفضل، مهما يكون ضعيف إلى ان مش اي مخلوق يقدر يأذيه، ديما ليكم وسائل حمايه بتحميكم مننا.

محمود: يعني دي قوانين ربنا حطها علشان يحمينا منكم؟وانتي ايه اللي يخليكي تخاطري بكل شيئ كده؟
ساري: علشان بحبك
هنا محمود قلبه كان بيدق بعنف لانه هو كمان بيحبها ومش عارف ليه؟ الاحساس اللي جواه محسوش قبل كده
محمود: ده برضه ما يمنعش انك بتعذبيني، انتي عارفه انا بتعذب قد ايه؟
ساري: اسفه هحاول اتصرف، محمود انت مش محتاج لشيخ علشان.

تصرفني، انت مش عارف انت بتعذبني قد ايه؟لو مش عايزني كفايه كلمه منك وانا هبعد وهمنع اي حد يقرب منك...
دمعه نزلت من عينها غصب عنها
ساري: لو عايز ابعد عنك نهائي هبعد وومكن كمان اوقف قلبي وساعتها محدش ابدا يقدر يأذيك، قرر انت بس
محمود: للدرجه دي بتحبيني؟لدرجه انك توقفي قلبك وتعيشي في مرار
ساري: لو ده ثمن سعادتك مستعده ليه؟

محمود: ولو انا بحبك وعايزك تفضلي معايا هنا وعايزك تندمجي معايا على الرغم اني مش عارف يعني ايه اندماج بس حاسس انه حاجه حلوه.

ساري ضحكت ضحكه مخطوفه
محمود: ياه اخيرا ضحكتي
ساري: بجد يا محمود بتحبني؟
محمود جاوبها بانه باسها، قد ايه كان مشتاق للحظه دي، رعشه قلبه بين ايديها دقات قلبه بالطريقه دي، مكنش عارف هيا واحشاه قد ايه غير لما لمس شفايفها، كانت بوسه شوق طويله مليانه حب وعتاب ولهفه واخيرا بعد عنها بس ماسكها كأنه خايف انها تختفي تاني من قدامه
محمود: مختلفه؟
ساري: ايه هيا اللي مختلفه؟

محمود: بوستك المره دي مختلفه، روحي ما اتسحبتش مني
ساري: وده كويس ولا لأ؟
محمود: طبعا كويس، كنت خايف ان كل ما ابوسك احس ان قلبي بيقف وروحي بتتسحب مني، لكن المره دي كانت متعه صافيه، متعه وبس لدرجه
اني مش عايز ابطل ابوسك ابتسمت ساري
ساري: اول مره كانت صعبه...

محمود: خليكي معايا هنا على طول
ساري: حاليا مش هينفع، في امور لازم تتسوي الاول مع اهلي وبعدها اكون ملك ايدك
محمود: مش هتقوليلي يعني ايه اندماج
ساري: اندماج بلغتك انت يعني جواز
محمود: تكوني مراتي؟امي لو عرفت ان مرات ابنها هتبقي جنيه ممكن قلبها يقف فيها؟
ساري: خلاص متعرفهاش
محمود: طيب ينفع نتجوز امتي؟
ساري: محتاجه وقت اتصرف فيه مع اهلي، وبعدين لازم اعرف مين.

اللي بيعذبك علشان اعرف احميك، لو حسيت باي شيئ نادي عليا وانا هاجي
محمود: خلاص اتفقنا، استني رايحه فين؟
ساري: لازم امشي دلوقتي وهجيلك تاني
سابته ومشيت وهو حس انه اسعد انسان في الدنيا
رجعت ساري لعشيرتها وموات كانت معاها
ساري: انا لازم اتصرف يا موات
موات: ايه ده قلبك بيدق كده ليه؟انتو رجعتو لبعض؟انتي مجنونه ابوكي هيعمل ايه لو عرف؟
ساري: ابويا بيعذب فيه وانا لازم اقف قصاده.

موات: تقفي قدام ابوكي؟الملك؟انتي متخيله نفسك ايه؟ده ممكن يقتلهولك ببساطه
ساري: ايه يقتله؟موات اعمل ايه؟
موات: معرفش، دلوقتي بتسألي؟كان لازم تعرفي هتعملي ايه قبل ما قلبك
يرجع يدق بالطريقه دي تاني
ساري: وبعدين
موات: اولا قلبك لازم يبطل دق
ساري: لايمكن ابدا انتي فاهمه لايمكن
موات: انا مش قصدي توقفيه، انا قصدي نلاقي طريقه نخبي بيها دقات قلبك، لحد ما نشوف هنعمل ايه، وانا هشوف اي تعويذه بس انتي مش لازم.

حد ابدا يشوفك حاليا
ساري: خلاص محدش هيشوفني بس انتي هاتي التعويذه بسرعه...
طيب ومحمود؟
موات: لو قلبك بطل يدق محدش هيفكر يأذيه
جابت موات كل تعاويذ السحر وبدأت تدور على تعويذت تخفي بيها دقات قلب ساري
موات: لقيتها
ولسه بتقراها سمعوا صوت ايتوكان وبينادي على ساري بصوا لبعض بخوف لو سمع قلبها هيحبسها تاني وهيأذي حبيبها، خطواته بتقرب وتقرب لحد ما اخيرا دخل وفتح الباب
ايتوكان: انتي مش بتردي ليه؟



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 7006 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 4069 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 3103 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 2977 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 3424 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، ساري ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 07:08 صباحا