أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية جراح الحب

في احدى العمارات المتوسطة توجد فتاه تبلغ من العمر 20 عاما، تقف امام النافذة تضع الهاند فري ف اذنيها تستمع الى الموسيقى و ..



26-11-2021 12:08 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [10]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية جراح الحب
رواية جراح الحب

للكاتبة إيمان ضانا

الفصل الحادي عشر

فقال عمر فى المايك: نورهان اسمعينى كويس اولا اتمنى ان تكون الاغنية عجبتك ثانيا انا بحبك جدا ومقدرش اعيش ثانية من غيرك ...دلوقتى احنا قدام الجامعة كلها وبطلب توافقى ع طلبى ... تقبلى تتجوزينى ... فى الحلال طبعا
ثم ذهب ناحيتها واخرج خاتم والبسها اياه
بكت نورهان كثيرا
قال عمر: اظن كدة وافقتى ... الخاتم لايق فى صباعك ... بتعيطى ليه دة انتى لو شوفتى البنات هيموتو مننا ازاى كنتى ضحكتى بهستريه ع منظرهم
نورهان ببكاء: عايزة اروح
شعر عمر بخيبة الامل وقاال بحزن: يعنى مفيش فايدة

نورهان: لو مفيش فايدة... يبقى مفيش فايدة فيك انت يا عمر ... عماله اقولك مش هينفع ... حاولت كتير تقرب منى ... بس انا مش هقدر
عمر بحزن: نورهان جربى مش هتخسرى ولا انتى عايزة تكسفينى قدامهم ... اكيد مش ههون عليكى
ثم تابع بعين مدمعة: صح
نورهان: انا قولتلك من الاول انت اللى صممت تعمل كدة
ثم خلعت الخاتم واعطتة اياه وقالت: ممكن تروحنى
عمر بدموع: حاضر


فى بيت يحيى
رن هاتف نيرة بابلاغها عن المتصل
فنظرت نيرة بشدة فى الهاتف ثم اغلقتة سريعا
لاحظ يوسف ذلك وقال: هو
نيرة بتردد: ه هو هو مين
يوسف: هيثم
صمتت نيرة ونظرت للجانب الاخر
فرن هاتفها مرة اخرى
وكادت نيرة ان تغلق الهاتف الحق بها يوسف واخذ الهاتف ونظر لشاشة الهاتف ووجد انة المتصل
نيرة: امانة عليك ما ترد سيبك منو
يوسف: اه عشان تردى عليه انتى
نيرة: لا والله مش هرد عليه صدقنى
يوسف: هو قفل اصلا ... خدى موبايلك
نيرة: اوك
خرج خالد بعد ان حضر شنطتة والبس وخرج ثم شكرت نيرة والد زميله وودع خالد زميله يحيى واتفقو ان يروا بعضهم مرة اخرى ثم خرجوا من البيت
ف الشارع
خالد: ع فكرة انا عارف كل حاجة
نيرة: عارف ايه
خالد: عارف ان انتو مش مخطوبين الا قولى يا كابتن انت مين
نظر يوسف لنيرة بحب وقال: انا اللى بحبها ومقدرش استغنة عنها
خالد: انا هنا ع فكرة ... بس قديمة شكلكو باين مش مخطوبين
يوسف: بجد والله طب قولى عرفت ازاى
خالد: يابنى انا عارفك اصلا وعارف هيثم وعارف صاحبك عمر
يوسف: يا راجل وعرفت منين
خالد: انا اصلا كل يوم فى جامعتكم وعارف كل واحد فيكو
نيرة كادت ان تغيظ يوسف: خالودة تعرف ايه عن هيثم
نظر لها يوسف بغضب وقال: وحيات خالتو ... عايزة تعرفى ايه عنة ... انا هقولك ... صايع ورخم ودمة تقيل وبيضحك ع البنات و واطى وو...
نيرة بضحكة: خلاص خلاص ايه كل دة
يوسف: لا ولسه بتعرفى تعدى لحد كام
اخذو يضحكون ويمزحون فى الطريق

وعند نورهان وعمر
لم ينطقوا بأى كلمة وهم فى الطريق
حتى ان وصل بها عمر عند المنزل وقال ان يصعد بها الى منزلها حتى لحق بنيرة ويوسف وشخصا اخر لم يعرفة يخرج من السيارة
عمر بحزن: كويس انك جيتى دلوقتى اختك اهى ... استاذن انا دلوقتى
يوسف: استنى يا عمر ... يابنى رايح فين اصبر ... طيب يا جماعة اروح الحقو بالعربية لحسن دة مجنون سلام
نيرة وخالد: سلام
نورهان بحزن: كان شكله زعلان صح
نيرة: انتى عملتيلو ايه
خالد: اوعى يكون دايقك
تنبهت نورهان عن الصوت فان هذا الصوت تعرفه كثيرا
نورهان: هو انتى جاية مع حد
خالد: مش عارفة صوتى يا وحشة
نورهان: خالد خااالد وحشتنى اوى
خالد: انتى اللى وحشتينى
اخذو يبكوا سويا حتى ان خالد احتضن نورهان بشدة فترة قصيرة
نيرة: قلبى الصغير لا يتحمل ... مش وقتة عياط يلا نطلع احنا فى الشارع
خالد: اه صح يلا

 

فى الشارع
يوسف يلحق بعمر بسيارتة
يوسف: انت يابنى... يابنى اقف ... طب مالك ... عمر اركب
ركب عمر السيارة وهو فى قمة غضبة
يوسف: اخيرا ... عملت ايه ؟
صمت عمر بدموع
يوسف: ايه مالك ؟
عمر: مردتش
يوسف: يابنت الرخمة
عمر: احترم نفسك
يوسف: انا غلطان ... انت قولتلها ايه ؟
اخرج عمر من جيبة علبة بداخلها خاتم واعطاه اياه
يوسف: اوبا الخاتم دة شكله غالى اوى
عمر: جداا
يوسف: انت جبتهولها
عمر: اه ومردتش تاخدة ولا موافقة
يوسف: جبت تمنة منين دة غالى اوى
عمر: استلفت
يوسف: نعمممممم !؟
عمر: اعمل ايه كنت عايزها توافق وافرحها بس للاسف
يوسف: وعملت الخطة اللى اتفقت عليها مع كامل
عمر: عملت كل حاجة وغنيت وكان ناقص ارقص
يوسف: سبها عليا
عمر: هتعمل ايه ؟
يوسف: هتشوف بكرة

 

فى بيت نورهان

تدخل نيرة بعد ان فتحت لهم الباب ثم دخلت نورهان وهى فى قمة فرحها
ثم دخل خالد
نيرة: ماما ... يا ماما
ساميه: ايوة جاية مش قادرة تصبرى
خرجت ساميه من المطبخ وخرج وراها ابراهيم
ساميه: عايزة اي... خالد ... مش معقول
خالد بدموع: وحشتينى اوى يا ماما
ساميه بدموع وفى زهول: خالد ... خالد ... ايوة انت خالد ابنى
خالد: ايوة انا خالد يا ماما
احتضنوا بعض ببكاء شديد
نورهان: كفايه كدة انا هعيط
وكان ابراهيم يقف خلفهم وكاد ن يموت من الغيظ ويقول فى نفسة
ابراهيم فى نفسة: يارتنى ماكنت قولتلك ع العنوان كان لازم ابين قدامهم انى بقيت كويس
ابراهيم: كدة يا نيرة مش قولتلك استنى اجى معاكى
نيرة: سورى يا بابا مقدرتش استنه اكتر ن كدة
ابراهيم بابتسامة صفراء: ماشى يا حبيبه بابا
وفى نفسة: هتشوفو ايام سودة
ساميه: انت كنت عارف يا براهيم
ابراهيم: كنت هعملهالك مفأجاة
ساميه: ربنا يخليك ليا يارب
ابراهيم: مش هتسلم عليا ولا ايه يا خالود
خالد: شكرا مبسلمش على اللى كان هيضيعنى وحرمنى من اهلى
ابراهيم: دة كان زمان اوى يا خالد انسى يابنى انا عرفت بغلطى
خالد: مهما تقول انا بكرهك وهفضل اكرهك وعمرى ما هسمحك ابدا
ابراهيم: جرى ايه يا خالد دة انا اللى رجعتك تانى
خالد: اوعى ... اوعى تكون فاكر اللى انت اللى رجعتنى ... اللى انت متعرفوش انا كدة كدة كنت هرجع سواء
انت رضيت او رفضت
ابراهيم: يااااااه دة انت زودتها اوى
نيرة: عيب كدة يا خالد احنا اتفقنا ع ايه ؟
خالد: لو سمحت يا نيرة سبينى ... سبينى اطلع اللى جوايا انا مخنووق منه
ابراهيم: هه اوعى تكون فاكر انك بقيت راجل دة انت عيل صغير ... صرصار ادوس عليه برجل واحدة من رجلى
اموت
خالد: لالالالا انا مش صغير يا ابراهيم بيه ولا صرصار ... كون حذر منى نهايتك على ايدى
وذهب خالد الى غرفتة
ابراهيم بزعييق: اوعى تكون فاكر بالكلمتين دول خوفتنى
خالد بعد ان فتح الباب: انت كدة كدة هتخاف وهنتقابل وهتيجى تقولى ابوس ايدك سبنى
غضب ابراهيم كثيرا واخذ يوغر فى صدرة
اما نيرة تداايقت من رد فعل خالد وقالت تعمل كل مابوسعها لتحقيق المحبة بينهم
اما نورهان كانت فرحة كثيرا بأخيها وانة اصبح رجلا تعتمد عليه وتسند ظهرها بامان
اما ساميه كانت فرحة كثيرا برجوع خالد وغضبة فى نفس الوقت بسبب المشاجرة التى دارت بينهم ومع ذلك
لم تستطيع التحدث

وبعد مرور اسبوع

فى هذا اليوم قرر عمر ان يجلس فى البيت ويذاكر كثيرا حتى يلهى نفسة عما حدث ولاجل الاختبارات الذى سوف تأتى قريبا

عمر: ماما متشوفى الجماعة ردو قالو ايه
يسرى: لا مش هتصل وانا مش موافقة يا عمر
عمر: عشان خاطرى يا ماما
يسرى: لا يمكن تتجوزها ابدا
عمر: يا ماما مش انتى عايزانى مرتاح ومبسوط
يسرى: اكيد طبعا
عمر: وهى دى اللى هتحققلى اللى عايزو
يسرى: انت مجنون رسمى ... انت مش طبيبعى ازاى تتجوز واحدة مش بتشوف
عمر: يووو يا ماما بقا بقولك بحبها
يسرى: يابنى ركز كويس وفكر بعقل دى مش هتعرف تربيلك عيالك ولا تنفع تبقى ام وشايله مسؤوليه
عمر: امال انا فى الحوار دة كله روحت فين
يسرى: انت ساعتها هتكون فى شغلك ولسه راجع تعبان محتاج اللى يقف جنبك
عمر: يا ماما ساعتها ربنا هيسهلها وتعمل العمليه
يسرى: يا سلام وافرض منجحتش العمليه
عمر: يا ساتر يارب لا ان شاء الله هتنجح
يسرى: مفيش فايدة فيك هتفضل طول عمرك مستهتر ومش بتفكر بعقل ابدا
عمر: تانى يا ماما
يسرى: تانى وتالت ورابع وعاشر يا عمر وهفضل اللى فى دماغى فى دماغى ومش موافقة يا عمر
ومشيت يسرى

 

فى الجامعة

تجلس نورهان ونيرة فى الكافتيريا، كانت نورهان تتعلق بعمر كل يوم اكثر مما قبلة
وقالت فجأة: هو عمر مش بيجى الكليه ولا بيجى
نيرة: مش عارفة
نورهان: اممم ... طيب انتى مش شوفتيه تانى خالص
نيرة: لا شوفتة مرتين وسلم عليا كمان
نورهان: امتى دة احنا ع طول مع بعض سلم عليكى امتى
نيرة: مثلا واحنا قاعدين زى كدة وهو معدى يشاورلى كدة يعنى
نورهان بزعل: ومش بيسلم عليا
نيرة: وانتى زعلانة ليه مش انتى اللى طلبتى كدا
نورهان: لا مش زعلانة ... طيب هو مجاش انهاردة خالص
نيرة: معرفش ... اه استنى يوسف صاحبة جة اهو اساليه
نورهان: طيب الحقية ناديله
نيرة بابتسامة: لا ماهو جاى علينا اصلا
نورهان: طيب كويس
اتى يوسف ثم سلموا ع بعضهم وجلس يوسف معهم ثم طلب يوسف منهم ان
سيفتح موضوع عمر ووافقوا التحدث فى هذا الموضوع
يوسف: نورهان انا صاحب عمر 4 سنين وعارف كل حاجة عنة... وكمان بفهم هو عايز يقول ايه قبل مايتكلم
نورهان: مظبوط
يوسف: عمر عمل كل دة عشانك واتغرم فلوس كتيرة اوى عشان توافقى
نورهان: اها انا مكنتش اعرف
يوسف: عارف ... نورهان عمر ظروفة صعبة جدا ... اانا م عارف المفروض اقولك الكلام دة ولا لاء
بس لازم تعرفى دة كويس ... فاكرة الخاتم اللى لبسهولك وانتى رفضتى تلبسية
نورهان بزعل: فاكرة

يوسف: ساعتها استلف فلوس انتى متعرفيش الخاتم دة بكام ...غالى جدا واللى عمله كله فى الجامعة دة ... كان كله بفلوس يعنى هو ظروفة
زى الزفت وبيشتغل وبيتعب عشان يبقى راجل ويقدر يتحمل المسؤليه
صدقينى عمرك ماهتلاقى زيه
نورهان: هو ... هو عامل ايه ... اصدى مش بيجى الكليه ليه
يوسف: فضل يومين تعبان وجبناله دكتور وادوية ... حتى مامتة قالتلى كان عمال يقول اسمك وهو نايم
نيرة: يا حرااااااام ... اخص عليكى يا نورهان
نورهان: انا اسفة جدا ... يعنى هو انا ممكن اكلمة
يوسف بأبتسامة: مش عارف هو مش بيتكلم مع حد خالص ولا بياكل ولا بيشرب
نورهان: ولا حتى فى الموبايل
يوسف بعد ان غمز لنيرة: هجرب
هاتف يوسف صديقة
يوسف: اتفضلى هو كدة بيرن
نورهان: شكرا
يوسف: العفو .. يارب يرد بس
نورهان: اييييييه دة ... دة رد خد موبايلك
نيرة: ههههههههههه
يوسف: الو... حبيبى ايه الاخبار ... لا مفيش بس فى واحدة عايزة تكلمك ... خد معاك اهى
واعطاها الهاتف
نورهان بصوت منخفض: الووو
عمر: نورهان
نورهان: ايوة
عمر: كح كح كح
نورهان: الف سلامة عليك ... اصدى عرفت انك عيان
عمر: الله يسلمك ... اه يلا الحمدلله
نورهان: هو هو انت مش هتيجى الكليه
عمر: لا هقعد ازاكر فى البيت عشان الامتحانات
نورهان: اه ربنا يوفقك
عمر: يارب ... وانتى كمان زاكرى كويس
نورهان: اكييد
عمر: شكرا ع سؤالك
نورهان: الله يسلمك
عمر: يلا سلام
نورهان: عمراستنه
عمر: اتفضلى عايزة حاجة
نورهان: ااه . كنت عايزة اقولك يعنى ... كنت عايزة اقولك انى موافقة
عمر: ايييييييه
نورهان: احم خلاص
عمر: لا خلاص ايه ... انا مش مصدق نفسى
نورهان بكسوف: طيب يوسف عايزك
عمر: لا يوسف مين سيبك منة دلوقتى
نورهان: هههههه مش انت كنت تعباان
عمر: انا خفيت اصلا
نورهان: طيب الحمدلله

26-11-2021 12:08 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [11]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية جراح الحب
رواية جراح الحب

للكاتبة إيمان ضانا

الفصل الثاني عشر

بعد ذاك المكامله التى دارت بينهم
كانت تشعر بأرتياح شديد
كانت تنتظرة بفارغ الصبر حتى يأتى
كانت تتمنى ان تراه بعينيها
كانت تتأمل ملامحة
هل عيناه ملونة ام لا
كانت تسال نفسها
هل احبيتك بل اعشقك
وفى هذا كل الشرود تفيق ع صوت نيرة
نيرة: هااااى روحتى فين
نورهان: انا اهو
نيرة: كنتو بتقولو ايه
نورهان: مك مكناش بنقول حاجة
قالتها بتردد وخجل
نيرة: يا سلام عايزة تفهمينى طول المكالمة دى ومكنتوش بتقولو حاجة
يوسف: ماتسبيها يا نيرة متغاظة ليه
نيرة: وانا هتغاظ ليه
يوسف: عشان معندكيش boy freind وكدة
قالها وهو يغمز لها
نيرة: هههههه انا معنديش boy freind دة انت غلبان اوى والله
قالتلها حتى تحسسه بوجود شخص بحياتها وتشعل الغيرة فى قلبه
يوسف: نعممم
قالها بحدة خفيفة


نيرة تنظر خلفها حتى ترا هيثم واقفا مع احدى اصدقاءة
نيرة: اومال دة يبقى ايه ؟
قالتها وهى تشير ع هيثم
يوسف: هو دة اللى فرحانة بيه وبتعتبرية حبيبك و boy freind
قالها بغضب وتعصب وبصوت عال
حاولت نيرة ان تزتفزة وقالت
نيرة: اها هو دة
يوسف: دة انا هخليه girl freind دلوقتى
قالها وهو يشمر احدى كمام قميصة ويقف ويستعد للمشاجرة
نيرة: انت هتعمل ايه
قالتها بخضة شديدة
جرى يوسف سريعا حتى وصل اليه وامسك بياقة قميصة وقال
يوسف: وحيات امك لخليك سوسن دلوقتى
اخذ يضرب به حتى سالت دمائه ارضا وجميع الطلاب يتجمعون
كانت نيرة تصرخ بشدة ولا تستطيع التحدث ابدا
جاء الامن وامسكو بهم ولكن هرب منهم يوسف سريعا الى خارج الجامعة
نيرة: يلا يا نورهان يلا بسرعة
قالتها ببكاء شديد وبصراخ عال
نورهان: فى ايه ايه اللى حصل
نيرة: يلا بعدين
اخدتها من يديها وذهبت خارج الجامعة
(طبها كلكو استغربتو بتسألو دلوقتى نورهان مسمعتش حاجة ازاى انا هقولكو كانت فى احلام اليقظة ابسطهالكو كانت بتحلم احلام خياليه مع حبيبها ابسطهالكو كانت سرحانة وخلاص هههه)
فى الشارع
نورهان: انتى بتعيطى ليه
نيرة: انتى بجد متعرفيش
نورهان: لا معرفش
نيرة: يوسف راح ضرب هيثم وعورة والطلاب كلهم اتجمعو والدنيا اتقلبت والامن مسكوهم
شهقت نورهان بشدة
نورهان: يالهوى وصلت للامن اكيد وداهم لرئيس الجامعة
نيرة: لا هرب من ايديهم وجرى
نورهان: كويس يارب محدش يقول ع اسمة
نيرة: ماهو لو محدش قال ع اسمة اكيد هيثم هيقول
نورهان: هيكون مفيش دليل وخصوصا الامن ميعرفوش اسمة
نيرة بعتاب: انا السبب انا اللى عملت كل دة
نورهان: ليه وانتى مالك بالموضوع
نيرة: انا اللى استفزيتة وقولتله انى بحب هيثم عشان اشوفة هيعمل ايه
نورهان: يااه يا نيرة شوفتى عملتى ايه بسبب تفكيرك
نيرة: الله يخليكى مش ناقصة انا هتصل بية واشوفة راح فين
هاتفت يوسف
نيرة: الو يوسف انت فين
قالتها ببكاء شديد
يوسف: هههه فى ايه يابنتى متخافيش
نيرة: يعنى ايه انت فين
يوسف: انا قابلت عمر فى الطريق وقاعدين فى كافيه معلش اعتذرى لنورهان
نيرة: والله... انت مستفز وبارد
قالتها ببكاء خفيف بعد ان اطمئنت عليه
ثم اغلقت الهاتف قبل ان يتحدث

نيرة: يلا يا نورهان
وصلو البيت وبعد ان دخلو جميعا
كان خالد يذاكر
خالد: شكلكو عامله كدة ليه
نورهان: مفيش يا حبيبى بس تعبنا من مشوار الجامعة
خالد: ايه الجديد ماانتو كل يوم بتروحوها
نيرة: خالد الله يخليك انا دماغى هتنفجر من الصداع ارجوك سبنى
كانت ساميه فى المطبخ
سمعت ساميه هذا الحوار ثم خرجت
ساميه: مالكو يا بنات
نيرة: مفيش يا ماما شويه صداع وهيروحو عن اذنك
ثم دخلت غرفتها
ساميه: حببتى فى ايه
نورهان: مفيش يا ماما
خالد بشك: حد من الولاد دايقكم والله اروح اولع فى ام الجامعة دى
نورهان: خالد مفيش حاجة صدقنى وبعدين فى راجل عاقل متربى يقول كدة ركز انت فى مذاكرتك وملكش دعوة
خالد: ماشى لكن انا مش صغير
ساميه: خلاص يا خالد
نورهان ؛ ماما انا فكرت فى العريس وو
ساميه: ايه موافقة ؟
جمعت قوتها وقالت
نورهان: اه موافقة

بعد موافقة نورهان لخطبتها
اخبرت ساميه ابراهيم وابراهيم اخبر عمر
وعمر اخبر اهله وكادت يسرى ان تولع بها
يسرى: انا مش موافقة ابدا
عمر: بليز يا ماما
يسرى: انا مش موافقة ابدا
عمر:طيب تعالى معانا بس
يسرى: ابدا انا مش هروح ولا موافقة ولا اى حاجة خالص
عمر: لو بتحبينى بجد ياماما تعالى
يسرى: انا عشان بحبك مش هروح ومش موافقة
عمر: عشانى يا ماما
يسرى: انا قولت اللى عندى كلامى خلص
عمر: خلاص انا لما اتجوزها من وراكو محدش يلومنى بقا اففف
احمد: استنى ياابنى انا جاى معاك
فرح عمر كثيرا
عمر: بجد يا بابا
احمد: ايوة يابنى جاى معاك
عمر: هييييييه
يسرى: انت بتسمع كلام ابنك الطايش دة
عمر: عشان هو بيحبنى وحاسس بيا سمع كلامى
يسرى: اففف انا غلطانة والله بجد تعبت منكو ويارب تحصل مشكله ومتتفقوش ع حاجة

 

وصل عمر واحمد الى بيت نورهان
واتفقو ع عمل خطوبة بعد امتحانات الترم الاول
وفى اليوم التانى
فى الجامعة
يجلس عمر ونورهان ونيرة ف الكافتيريا
عمر: عاملين ايه يا بنات
نورهان ونيرة: الحمدلله تمام
عمر: يارب دايما
نيرة: هو يوسف فين
عمر: اكيد مش هيجى انهاردة
نيرة: لييييه
عمر: الامن عارفينة مش هيدخلو واول مايشوفوا مش هيسكتو
نيرة: طيب هروح اجيب حاجة واجى
نورهان: استنى رايحة فين
نيرة: مش هتأخر متخفيش
ومشيت نيرة

 

عمر: اخيرا بقينا لوحدنا
نورهان: احنا مش مش لوحدنا يعنى فى ناس وكدة يعنى
قالتها بتردد وخجل
لا حظ عمر ذلك
عمر: انتى خايفة من ايه ... طب ماانا عارف ان فى ناس كح كح حوالينا
نورهان بتردد: اه اه صح
عمر: مالك فيكى حاجة
نورهان: لا اصل عندى صداع
عمر: الف سلامة عليكى طيب تحبى اجبلك دوا كح كح
قالها بخوف شديد
نورهان: لا لا انا شوية وهبقى تمام متقلقش هات لنفسك الاول
قالتها بمزح بسيط
عمر: ان شا الله انا وانتى لاء
نورهان: لا بعد الشر عليك
عمر: خايفة عليه
قالها بأبتسامة وفرح
نورهان: مش كفايه اللى فيك
عمر: لا لا انا عايز اخرجك انهاردة
نورهان: لا مش هينفع
عمر: ليه كدة
نورهان: اولا احنا لسه مش اتخطبنا ثانيا انت تعبان ولسه عايزين نذاكر الامتحانات قربت
عمر: بالنسبة لينا انا وانتى فاحنا متقرى فاتحتنا امبارح ولا نسيتى ...وبالنسبة ليا انا خلاص كح كح بقيت كويس عن الاول ... وبالنسبة للمذاكرة مش هتفرق من يوم راح قدامنا اسبوع بحالو
نورهان: امممم افهم من كدة مش هعرف اخلع منك
قالتها بمزح وضحك
عمر بابتسامة: لا مش هتعرفى تخلعى منى ابدا انا لما صدقت قربتلك
نورهان: ههههه ماشى ... هى نيرة راحت فين
عمر: مش عارف بينى وبينك عندى احساس انها بتكلم يوسف لانها خدت الفون معاها
واثناء حديثهم والدة عمر تتصل به عمر: اووووة سورى يا نورهان هرد ع ماما اشوفها عايزة ايه متمشيش ها خليكى مكانك
نورهان: اوك متتاخرش

 

من ناحية اخرى
يدخل يوسف الجامعة لكن يمنعة رجل من رجال الامن
احد رجال الامن: رايح فين
يوسف: ايه داخل كليتى
رجل الامن: هههه انت فاكرها ساهله لا طبعا مش هتدخل
يوسف: انت مش شوفت الكارت عايز ايه تانى
رجل الامن: اه شوفتة ... مش انت ياض اللى مسكت الراجل امبارح وضربتة
يوسف: انااا
رجل الامن: ايوة انت ولا تكونش فاكرنى عبيط
يوسف: اناااا
رجل الامن: ماقولنا ايوة انت علقت ولا ايه
يوسف: لا معلقتش بس اصلا انا مجتش الجامعة امبارح
رجل الامن: انت فاكرنى ايه دة انا اللى كنت ماسكك امبارح بس خلعت منى
يوسف: ياعم اوعى انت ماسكنى كانى متلبس فى تهمة وواخدنى للسجن اوعى ايدك دى بقولك
رجل الامن: بقولك ايه انت تحمد ربنا ان الراجل مرداش يقول اسمك امبارح بس متنبة عليه اول ما اشوفك مدخلكش الجامعة
يوسف: امممم وهو اللى قالك تعمل كدة
رجل الامن: اه هيثم بية
يوسف: بية المعفن دة بقى بيه ... ادالك كام
رجل الامن: ادانى ايه يا ياض انت عبيط
يوسف: ياااض وكمان عبيط ... اوعى ايدك دى كدة ووسع واحترم نفسك عشان معملهاش معاك
رجل الامن: هتعملى ايه يعنى ... بقولك ايه هو انا ماليش شغل غيرك انت يلا روح
يوسف وضع يدة ع كتف رجل الامن وقال له
يوسف: تعالى بس اقولك حاجة ... انت اسمك ايه
رجل الامن: اسمى عبدالله
ثم اخرج يوسف سيجار وقبل السيجار وهو يقول
يوسف: صباح الفل ... خد السيجارة دى هتروقلك دماغك اشربها وادعيلى
عبدالله: ايه دة انا مابشربش سجاير انا عايز حشيش
يوسف: هههههه دة انت طلعت عزة هههه خد دى بس واوعدك بكرة هلفلك علبه ع حسابى
عبدالله: ماشى مقابل ايه
يوسف: ادخل الجامعة
عبدالله: يابا السكة سالكة اتفضل ادخل

26-11-2021 12:09 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [12]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية جراح الحب
رواية جراح الحب

للكاتبة إيمان ضانا

الفصل الثالث عشر

دخل يوسف الجامعة بعد ان سمح له رجل الامن واثناء دخوله رن هاتفة باعلانة عن المتصل هى نيرة رقص قلبة عندما قراء اسمها ع شاشة الهاتف
يوسف: الووو
نيرة: يوسف مجتش ليه
يوسف: عادى مشغول شويه
نيرة: مشغول ف ايه يعنى
يوسف: اصل ماما قالتلى وانا نازل امبارح ربنا يوعدك بالبنت اللى شعرها لونة بنى
نيرة: والله ياترى لقتها
قالتها بغيرة وحرقة دم
واثناء حديثهم رائها واقفة وتتكلم معة فى الهاتف وقال
يوسف: اه طبعا لقتها معلش هكلمك بعدين اصلى رايحلها حالا وحشتنى ولازم اشوفها
نيرة: يارب تموت
وهى تغلق هاتفها وجدت احد يضع يدة ع عيناها فأعتقد انة هيثم فقالت
نيرة: هيثم انا مخنوقة دلوقتى سبنى بليز
يوسف بعد ان شال يدة من ع اعينها
يوسف: لا انا مش هيثم
قالها بخنقة وغضب
نيرة بفرحة: يوسف انت مش قولت مشغول
يوسف: عادى كنت بهزر
نيرة: طب والبنت اللى شعرها بنى
يوسف: انتى ... مانتى اللى اقصد عليها
نيرة: بجددد
قالتها بفرح شد


يوسف: بس يا خسارة بقا اروح ادور ع بنت تانية شعرها بنى
واخذ ينظر حوله حتى راى فتاه ذاهبه من امامهم وشعرها بنى فقال
يوسف: اووبا شوفى القمر دى
نيرة: احترم نفسك انت قليل الادب اوى
يوسف: انتى ايه اللى مدايقك
نيرة: لا وانا هدايق من ايه
يوسف: خلاص اسكتى ... انتى يا قمر تعالى اقولك
اتت الفتاه له وقالت بدلع: هاااى
يوسف: هااى ورحمة الله وبركاتة ... انتى اسمك ايه
الفتاه: سندس
يوسف: وانا يوسف
سندس: واو انا بحب الاسم دة اوى
يوسف: وبالنسبة لصاحب الاسم
سندس: ههههههه هههه انت دمك خفيف خالص يا يويو
نيرة بغيرة: والله انا بردو بقول كدة مش يلا نمشى بقا يا يويو
يوسف ينظر خلفة وامامة ويقول
يوسف: يويو مين
نيرة: انت يا يويو مش يلا بقا
فرح كثيرا لانة عرف انة اشعل الغيرة فى قلبها وكاد ان يشعلها اكتر واكتر فقال
يوسف: لا روحى انتى انا قاعد مع سوسن شويه
سندس: لا اسمى سندس مش سوسن
يوسف: معلش سورى يا سوسن
سندس: بقولك سندس ... بص انت فصلتنى انا ماشية
نيرة: ههههههههههه
يوسف: بتضحكى ع ايه
نيرة: بضحك ع سوسن هههههه باااى يا يويو
وذهبت نيرة
جرى وراها يوسف وامسك بيديها وقال: بلاش يويو دى بتعصبنى
نيرة: هههههه حاضر مش هقولك يويو تانى يا يويو
يوسف: اممممم بصى كدة من اول اليوم لو شوفتك بتتكلمى مع هيثم الزوفت دة مش هيحصل كويس اشطا
وصل كلا منهم الى ترابيزة نورهان وجلسو وسلمو ع نورهان
نيرة: امال عمر راح فين
نورهان: معاه تليفون
نيرة: اوووك
يوسف: ايه دة خالد اخوكى ايه اللى جابوة هنا
نورهان: خالد
خالد: اهلا دورت عليكو كتير
نيرة: انت ايه اللى جابك
خالد: مش مطمن لموضوع امبارح جيت اشوف بقا اللى حصل
نورهان: وبعدين بقا يا خالد وسبت دروسك ومذاكرتك عشان تعرف الموضوع
خالد: يعنى اهو فى موضوع فعلا ... وبعدين انا مش صغير خلصت دروسى وجيتلكو
يوسف معجب بشخصية خالد جدا
يوسف: اوبا يا وحش ودخلت ازاى
خالد: حركة من بتوعنا والامن وافق
يوسف: يابن اللذينة اصلى وربنا انت راجل اديتة كام
خالد: لا مش فلوس
يوسف بصوت منخفض: اديتة حشيش
خالد: الله عليك تسلم دماغك
نيرة: انت بتقولو ايه
يوسف: ششش خليكى فى حالك
جبتة منين ياض دة انا بدور ع حتة
خالد: كنت عامل حسابى
خالد: وانت ايه اللى مقعدك معاهم
يوسف: يعنى ينفع بعد كلامنا الحلو دة تقلب عليا كدة
خالد: لا مؤخزاه يا زميل بس لازم نضع اعيننا فى نصف وجهنا عشان نعرف ناخد بالنا من البنات
يوسف:هههههه وربنا انت راجل ياض ... لف وتعال اقولك حاجة
خالد: هتقولى ايه
يوسف: مش عايز تعرف موضوع امبارح تعال اقولك
اخذة يوسف ع جنب ووضع يدة ع كتف خالد وقال
يوسف: بصراحة كدة يا معلم فى واد هنا بيعاكس اختك وانا لما عرفت مسكتة ضربتة امبارح وكسرتله دراعة وشوهتلو وشة
خالد بعضب: انهى اخت فيهم
يوسف: اختك نيرة
خالد: فين هو الزفت دة
يوسف: ايه دة سبحان الله انا بقول بردو عليه زفت
خالد بعصبية: اخلص يا يوسف فين الجدع دة
يوسف: لا شكلو من علقة امبارح كش وخاف يجى انهاردة
خالد: الواد اللى هناك بيبصلك كدة ليه
يوسف: فين دة
خالد: ابو دراع مكسور وواخد بوكسين فى وشة
نظر له يوسف وراى نظرة مدى الكره والحقد لكنة لم يتعرف عليه
يوسف بمزح: هههه اه والله هم بوكسين بس دة مركب كوابيس ههههه
خالد: ههههههه
نظر له يوسف لثانى مرة واخيرا تعرف عليه
لكن هيثم اخذ يضحك بهسترية
هيثم: ههههههههه هههههههه ههههههه باصصلى كدة ليه ههههههه هتشوف منى ايام سودة ههههههههه
خالد: ايه دة بيقولك انت الكلام دة
يوسف: لا سيبك منة دة مش طبيعى كل يوم يقول نفس الكلمتين
خالد: انت كداب يا زميل دة الواد اللى ضربتة امبارح
خاف يوسف لان خالد من الممكن يتهور ويضربة
يوسف: لا اعم شهو صدقنى ... تعالى نقعد بقا البنات لوحدها
خالد: اشطا
ورجعو لطرابيزة الفتيات

 

عمر: ايه يا ماما حنيتى اخيرا
يسرى: حنيت ايه وزفت ايه انت فين
عمر: ماانتى عارفة انى فى الجامعة
يسرى: بتعمل ايه هناك
عمر: لا اله الا الله هو اللى بيروح الجامعة بيعمل ايه فيها غير ان يحضر محاضرات
يسرى: والله يعنى انت دلوقتى فى محاضرة
عمر: لا دلوقتى خلصت
يسرى: طيب تعالى متتاخرش
عمر: سورى يا امى انا قاعد مع يوسف
يسرى: قاعد مع يوسف ولا معاها يا عمر
عمر: يووو بقا يا ماما قاعد معاها فى حاجة بقا
يسرى: انت مجنون تعالى حالا
عمر: الو الو ماما امى يا اماى اووة شكل الشبكة واقعة هكلمك تانى سلام
يسرى: آآآ ... حيوان اااااه
كاد عمر ان يذهب القى بفتاه تنادى عليه
الفتاه: عمر عمر
التفت عمر وقد علم ان هذة الفتاه هى هبه جارتهم
عمر: اووف عايزة ايه دى ... نعم يا هبه
هبه: ايه المقابله دى ... انا كنت جايه اعتذرلك عن اخر مرة
عمر: لا مين قالك انى زعلان ... انا مش زعلان خالص انتى اللى زعلتى انا اللى اسف
هبه: لا انا عمرى مزعل منك يا عمر
عمر: ربنا يخليكى يا هبه دايما اقول معزتك ف قلبى معزة اختى بالظبط
هبه: معزة ؟ واختك
عمر: اصدى ميعزة سورى مقصدش خروف خالص ههههه وبعدين اه هو انتى مش اختى ولا ايه
هبه: اه اه اختك
عمر: عن اذنك بقا
هبه: ع فين
عمر: خطبتى قاعدة لوحدها مينفعش اتاخر اكتر من كدة عن اذنك
ذهبت خلفة دون ان يعلم حتى وصل المنضدة وقالت
هبه: يوووو فى بنتين اعرف منين انهى واحدة فيهم ... طنط يسرى قالتلى انها عاميه ... انا هشوف مين فيهم اللى عاميه واكيد هعرف
بعد ان وصل عمر للمنضدة وجلس
عمر: ايه دة جيت امتى ودخلت ازاى ياض
يوسف: حركة من بتوعنا ودخلت
عمر: اه وايه هى الحركة دى
يوسف: جرى ايه يا عمر هقولك بعدين مش قدام البنات
عمر: اه اه سورى انت مش عايز تقول انك ظبتة بسجارة حشيش ودخلت
نورهان ونيرة ؛ اييييييه ايييه
يوسف: يا رخم عجبك كدة
خالد: مين الغبى دة
نظر له عمر
عمر: غبى ... انت اللى مين يا حبيبى
خالد: انا اللى بسالك ترد وتقول
نيرة: عيب كدة يا خالد دة اكبر منك
عمر: لا سيبية يا نيرة ... ع فكرة انا خطيب نورهان
خالد: خطيب مين ههههه وانت فاكرنى عبيط
عمر: للاسف
خالد: والله ...احترم نفسك
عمر: انا اللى احترم نفسى ولا انت
يوسف: اهدو يا رجاله ... يا عمر دة خالد اخو نيرة ونورهان
عمر: اخوهم ازاى مشوفتكش فى قرايه الفاتحة يعنى
نورهان: اصله كان فى درس امبارح وجة بليل ملحقناش نقولو حاجة
خالد: دة الموضوع جد بقا
عمر: اه والله جد وانا خطيب العسل دى
خالد: احترم نفسك عسل مين ... وانا اخر من يعلم فى البلد دى ... والمفروض تيجى وتتقدملها منى
عمر: والله انا لما جيت طلبتها من باباها معرفش ان ليها اخ بيزعل كدة
خالد: باباها مين احنا ابونا مات
عمر: نعممم امال ابراهيم دة مين
نورهان: عمر انا كنت هحكيلك بس مجتش الفرصة
عمر: تحكى ع ايه
نورهان: انا بابايا ميت من سنة ونص وابراهيم دة جوز ماما
عمر: نعم وازاى عايشين معاه كبنات فى بيت واحد مع راجل غريب
نيرة: لا يا عمر دة بيحبنا زى ولادة بالظبط
خالد: لا متقوليش كدة انا بكرهة وموتة هيبقى ع ايدى
يوسف: اهدى كدة يا زميل ووحد الله
خالد: لا اله الا الله ... المفروض تتقدملها تانى
عمر: نعم



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 7006 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 4069 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 3103 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 2977 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 3423 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، جراح ، الحب ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 04:03 صباحا