أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .





رواية جراح الحب

في احدى العمارات المتوسطة توجد فتاه تبلغ من العمر 20 عاما، تقف امام النافذة تضع الهاند فري ف اذنيها تستمع الى الموسيقى و ..



26-11-2021 12:06 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [7]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية جراح الحب
رواية جراح الحب

للكاتبة إيمان ضانا

الفصل الثامن

هيثم بتعب: نيرة يا نيرة استنى اه رايحة فين ؟
فى الشاااارع
نيرة: انت بتستعبط ازاى تتكلم عنى بالطريقة دى انت اتجننت
يوسف: انا اللى اتجننت وكلام ايه اصلا اللى بتقولى عليه
نيرة: استعبط استعبط يا عمر خلى صحبك يبعد عنى
يوسف: طيب لو مبعدتش هتعملى ايه
نيرة: سبنى فى حالى احسنلك يا يوسف لاما والمصحف ...
يوسف مقاطعا لها: لاما ايه هاا كملى انتى ايه اللى مقعدك مع هيثم
نيرة: وانت مالك سبنى فى حالى
وقف عمر بعيدا عنهم لانه غضب كثيرا ولم يعرف ان يفكر فى شئ
يوسف: انا خايف عليكى الواد دة مش كويس انتى متعرفهوش
نيرة: اللى مش كويس دة انهاردة كان بياخدلى حقى منكو لما اتكلمتو عليه كلام مش كويس
يوسف: كلام ايه وزفت ايه مين اللى قالك الكلام الفارغ دة
نيرة: اللى قالى اللى ضربتوة جوة ياعينى عليه محترم ع قد الكلمة واكتر كمان
يوسف:الواد دة كداب مش قولتلك انة مش كو...
صمت يوسف د صفعة نيرة ليوسف صفعة ع وجهة
نظر لها يوسف بغضب

نيرة: انا بحذرك ابعد عنى احسنلك
وكادت نيرة ان تذهب حتى امسك بها يوسف وصفعها صفعتين على وجهها الذى تحول للون الاحمر وامسك بشعرها وجر بها فى الارض وقال:انتى تعملى فيا كدة يا و... انتى حيوانة يابنت ال...
نيرة: اه اه سبنى الحقنى يا هيثم
جرى عمر سريعا حتى يهدى يوسف من انفعاله وقال: انت مجنون يا يوسف ازاى تمد ايدك عليها سبها
يوسف: امشى يا عمر من قدامى لحسن اموتها.

عمر: ورحمة حبيبة عندك يا يوسف سبها ويلا نمشى الناس بتتلم
نيرة: اه ااااه سبنى يا يوسف شعرى اااه
هدا يوسف قليلا حتى فاق من غضبة وسحب يدة سريعا وابعد عنها وامسك عمر بيد نيرة واسندها حتى قامت من الارض وقال: انا اسف معلش انتى حصلك حاجة
نيرة بعياط: لا لا انا عايزة اروح
عمر: طب تحبى اروحك
نيرة: لا لا سبنى انت كمان
وذهبت سريعا نيرة وظلت تجرى حتى وصلت الى منزلها
كان هيثم يشاهد الحوار من داخل الكافيه وهو يضحك كضحة ابليس
عندما وصلت ودخلت لمنزلها
القت بها ساميه.

ساميه: ياالهووى ايه اللى عمل فيكى كدة
نيرة بتعب: مفيش يا مامة
ساميه: مفيش ايه ووشك وشعرك دة فيكى ايه يابت
نيرة: اتخنقت مع صحابى وشدينا معبعض شويه
ساميه: كداابه يابت انا كنت حاسة ان فى حاجةمش طبيعية انهاردة وخصوصا لما سالت نورهان امبارح ع محاضرتكم قالتلى مفيش انهاردة محاضرات
نيرة: لا يا ماما امتحانات الترم قربت وبقينا نروح المحاضرات بزيادة.

ساميه: واتخنقتو مع بعض ليه انتى وصحابك
نيرة: اصل اصل بصى هم شايفنى لابسة انهاردة احلى منهم واتغاظو اول ما شفوتى داخله عليهم فضلو يلقحو عليه بالكلام لغايه مامسكنا فى بعض بس
ساميه: يا سلام والمفروض انى اصدق
نيرة: ايوة عشان دة اللى حصل بالظبط
ساميع: ماشى يا نيرة هسيبك المرادى بس المهم ابراهيم بيقولى الناس اتصلو انهاردة وعايزين ردك عا نقولهم ايه
نيرة بانفعال: عايزة ردى يا ماما قوللهم مش موافقة.

ساميه: ليه كدة يا بنتى الواد كويس ومحترم وكلها السنادى وهيبقى محامى اد الدنيا
نيرة: ماما مش انتى عايزة ردى هو دة من الاخر ويلا بقا سبينى انام عشان اصحصح للمذاكرة
ساميه: ربنا يهديكى يابنتى وافرح بيكى انتى ونورهان لما ربنا ينورلها طرقها يااارب
دخلت نيرة الغرفة حتى القت بنورهان نائمة فى سبات عميق
فتحت الخزانة ببطئ حتى اخرجت منة ملبسا وذهبت لدورة المياه لتتحمم
الإثنين 7:56م.

عند عمر ويوسف
عمر: انت مجنون يابنى ازاى تمد ايدك ع بنت
يوسف بعصبية خفيفة: اهو اللى حصل بقا
عمر: طيب ايه اللى خلاك تضربها
يوسف: ضربتنى بالقلم
عمر: ماانت اكيد عملتلها حاجة
يوسف: والله ابدا الزفت هيثم قالها انا بتكلم عليها كلام مش حلو وهو بيدافع عنها روحنا انا وانت ضربناه
عمر: يا بن الكلب يا هيثم
يوسف: بقولك ايه انا عايز رقمها
عمر: رقم مين
يوسف: رقم نيرة يا عمر
عمر: اه ان شاء الله
يوسف: مبهزرش انا عايز رقمها
عمر: لا يا حبيبى انا مضمنش تعمل فيها ايه تانى.

يوسف: والله هعمل خير
عمر: طب قولى ايه اللى فى دماغك الاول
يوسف: هتأسفلها
عمر: والله المفروض اصدق بعد العلقة دى
يوسف: والله هتأسفلها
عمر: بص يا يوسف اهدء احسنلك وفكرة انى اديك رقمها دى تنساها خالص لانة مش هيحصل
يوسف: بقولك ايه يا عمر هتدينى رقمها ولا اجيبة بطريقتى الخاصة
عمر: للاسف هتضطر تجيبة بطريقتك الخاصة
يوسف بغضب: ماشى ماشى يا عمر الساعة كام ناو
عمر: 3 وربع ليه.

يوسف: متهيألى الجامعة فاتحة انا رايح الجامعة سلام
عمر: خد هنا ياض هتعمل ايه
يوسف: هجيب رقمها بطرقتى الخاصة
عمر: بص انا هديك رقمها عشان انت صاحبى بس تكلمها قدامى
يوسف: اوك هاتو بقا
عمر: 011...
يوسف: جرس اهو
نيرة: الووو
يوسف: الو انسة نيرة معايا
نيرة: ايوة انا مين معايا
يوسف: هقولك انا مين بس متقفليش
نيرة: اتفضل
يوسف: انا يوسف
نيرة: نعم انت بتتصل ليه دلوقتى مش كفايه اللى حصل.

يوسف: انا اسف جدا والله انا اتعصبت جدا ومحستش بنفس...
نيرة: انا مالى بدة كله تحس متحسش انا اعمل ايه فيك بعد اللى عملته دة
يوسف: انا بعتذرلك بشدة وانا موجود اهو لو عايزة تيجى تضربينى انا موافق وموافق على اى عقاب
نيرة بابتسامة: لا انا عشان متربية مش هقبل امد ايدى ع شاب مش زى ماانت عملت
يوسف: طب اعمل ايه قوليلى وانا موافق ع اى حاجة
نيرة: اى حاجة هقولها هتعملها.

يوسف: اه والله موافق
نيرة: اقفل دلوقتى حالا ومتتصلش بالرقم دة تانى
يوسف: حاضر يعنى هو ظة عقابى
نيرة: لا دة مش عقاب العقاب جاى قريب متستعجلش
يوسف: نيرة انا بحبك
وقفل الهاتف سريعا
سمعت نيرة اخر جمله قلبها دق بشدة ولم تقدر تسيطر ع حالها
توقفت عن السمع والنطق الا ان توجهت نحو المرئاه واخذت تنظر لحالها امامها باعجاب شديد
وقالت: وانا كمان بحبك وعشان بحبك لازم ازلك واخد حقى من الضربة دى... اوووف وشى اتبهدل خالص وعينى وارمة اعمل ايه ياربى.

عند يوسف وعمر
فى الشارع
عمر: الله الله دة احنا طلعنا بنحب ونقول كلام جامد وانا معرفش
يوسف: بس الله يخليك معرفش قولتها ازاى ؟
عمر: لا بس كلامك جامد
يوسف: دة مش كلام دة اللى حاسس بية
عمر: الله مخلاص ياعم عبد الحليم عرفنا انك بتحب
يوسف: فصلتنى انا هروح بقا مش عايز مكالمة منك متصدعنيش
عمر: كدة انا غلطان يا زباله امشى
يوسف: هتروح
عمر: اه وانت
يوسف: تعالى فى عربيتى اوصلك
عمر:اوك يلا.

فى شقة عمر
دخل عمر شقتهم
قابل والدة فى الصاله
احمد: اخيرا جيت تعالى عايزك
عمر: خير يا بابا
احمد: خير خير ... عملت ايه فى موضوعك
عمر: كل خير ان شاء الله
احمد: انا لسه قافل مع والدها دلوقتى
عمر: ليه يابابا مش احنا متفقين بلاش تتصل هيفتكرو عايزنها
احمد: يا حبيبى افهم انا كنت بتصل اقفل الموضوع واقول احنا اتقدمنا غلط بالاسم
عمر: المهم قالك ايه ؟

احمد: اتصلت امبارح بيه واول ماتكلمت افتكرنى بستعجل ع الرد وقالى هرد عليك انهاردة
عمر: وبعدين
احمد: بصراحة اتكسفت اتكلم وقفلت معاه وجيت انهاردة وقالى رفضت
عمر: اه ماانا عارف انها هترفض المهم وبعدين
احمد: وانت عرفت منين
عمر: بص يا ابى اللى حصل روحت كلمتها وفهمتها انى اتقدمتلها باسم وطلع غلط وكدة وهى تقبلت ووافقت وساعدتنى
احمد: والله جدعة
عمر: فعلا جدعة جدا
احمد: اقولك مفاجاة
عمر: جول
احمد: بص يا صعيدى باشا اتصلت بوالدها وجالى رفضت وخدت منهم ميعاد انهاردة نقعد معاهم بس مجولتش ليه
عمر: يا ابوى واحنا هنروح نعمل ايه ؟

احمد: هنروح نتجدم لنورهان
عمر: اشطة عليك يا والدى
احمد: احترم نفسك ياض
عمر: اسف يا ابى هنروح امتى
احمد: دلوقتى امك بتلبس جوة
عمر: احلف
ظهرت يسرى وقالت: اه والله اوانا كمان خلصت اهو
عمر: الله عليكو شكلها هتحلو وهتبقا فله
يسرى: ان شاء الله مع ان عاجبانى نيرة بس يلا اكيد اختها زيها
عمر: واحلى يا ماما والله.

يسرى: اما نشوف
احمد: يلا بقا
يسرى: استنو
عمر: ف ايه رايحة فين ياماما؟
احمد: تكنش هتجيب ملح تانى
عمر: لالالالالالالالالا اجرى يا والدى
احمد: هههههه
نزل احمد وعمر سريعاع الدرج ووصلو للشارع
خرجت يسرى من المطبخ وهى تقول: متخفش المرادى مش هيدخل ف عينك ملح
... ايه دة راحو فين
ههههههه ههههههههههه
نزلت يسرى والقت بهم
يسرى: مااااااشى مش قادرين لما انزل معاكو
عمر: معلش يا ماما كدة حلو
يسرى: يلا بينا
احمد: يلا

هاتف عمر صديقة ليخبرة عما حدث
يوسف: انت يا زفت مش نهبتك متتصلش بيا
عمر: خلاص احسن انا غلطان
يوسف: كنت عايز ايه
عمر: خلاص دة حتى كنت هخدك معايا عند نيرة نيرة ها
يوسف: استنى انا جاى معاك
عمر: مش من شوية قولت متتصلش
يوسف: لا خلاص دة انت الكبير هستناك تحت بيتها
عمر: ماشى متطلعش غير لما اجى
يوسف: sure
عمر: سلام

فى شقة نورهان ونيرة
فتحت ساميه الباب واستقبلتهم استقبالتهم استقبال رائع
ساميه: اهلا وسهلا نورتونا
يسرى: الله يخليكى
ساميه: هو عمر مجاش معاكو ليه
يسرى: عمر بيجيب حاجة هو وزميلة وطالعين
ساميه: يشرفونا والله
هاتف عمر صديقة يوسف وانتظرو فى المكان المحدد ثم صعدو للاعلى وطرقو الباب عدة مرات
ساميه: اهم جم
ذهبت ساميه فى اتجاه الباب ثم فتحت لهم واستقبلتهم واعطى عمر لساميه الجاتوة و
جلسو جميعا يتحدثون
استغل يوسف انشغالهم بالحديث ثم اخرج هاتفو وبعث لنيرة جوابا يحمل الحديث ذلك (( نيرة انا يوسف انا دلوقتى فى صاله شقتكوا اطلعى هموت واشوفك لاما هدخلك انا ... وحشتينى )).

ورجع ثانيا وتدخل ف الحديث مرة اخرى معهم
كانت نيرة تجلس فى الغرفة وجاء لها مكالمة من هيثم فاجابت
نيرة: الووو
هيثم بتمثيل: كنتى فين اااه دورت عليكى فى كل حتة اختفيتى مرة واحدة اااه
نيرة: مالك فيك حاجة
هيثم: جسمى مكسر من العلقة
نيرة بابتسامة: معلش الف سلامة
هيثم: يلا مش مهم كنتى فين بقا
نيرة: اه طلعت هزقت الواد الرخم اللى اسمة يوسف دة ومشيت
هيثم بخبث: بجد هزقتيه يلا يستاهل
نيرة: هضطر اقفل ناو نتكلم بعدين
هيثم: اشطة سلام يا قمر
نيرة: سلام.

بعد ان اغلقت نيرة المكالمة
رن هاتفها بابلاغها عن وصول رساله جديدة ففتحت الرساله وقراتها ثم قالت ايه دة موجود فى الصاله هنا فى شقتنا يالهوى ازاى لحسن يكون جاى يقول لماما ع اللى حصل ياالهوى انا هتصل بية والحقة
هاتفت نيرة يوسف ولم يستجاب فى الرد ف المرة الاولى والمرة الثانية اغلق عليها لاحظت ساميه ذلك وقالت يوسف لو حابب تتكلم وتاخد راحتك اقف فى البلكونة
يوسف: اه ممكن تقوليلى فين.

ساميه: امشى شويه قدام وادخل شمال
يوسف: ماشى شكرا يا طنط
ساميه: العفو يا حبيبى
دخل يوسف داخل البلكونة واجاب عليها
يوسف: عايزة ايه
نيرة: والله انا مش قولتلك متتصلش بيا تانى
يوسف: والله انتى اللى متصله مش انا
نيرة بابتسامة: وبالنسبة لمااستدج
يوسف: انتى لما كلمتينى قولتيلى متتصلش بيا تانى وانا وفيت بوعدى وعقابى مع انى معرفش ايه هو العقاب
نيرة: طب ايه الكلام اللى ف الماستدج دى.

يوسف: هو باللغة الهيروغلفية
نيرة: مبهزرش انت جيت تحكى لماما ع العلقة بتاعت الصبح
يوسف: لا طبعا
نيرة بارتياح: اووف الحمدلله ... طيب انت بتكلمنى ادام ماما عادى
يوسف: لا ياختى انا بكلمك وانا فى البلكونة وعمر ووالدة والدتة موجودين مع والدك ووالدتك برة
نيرة: ع فكرة انت كداب وبعدين انكل ابراهيم مش بابايا انا بابا متوفى
يوسف: والله مش كداب انا فى البلكونة بتاعاكو فعلا وع العموم الله يرحم والدك ياستى بس مش داخلة دماغى
نيرة: طيب من الاخر عايز ايه
يوسف: تعاليلى ع البلكونة.

نيرة: نعم لاطبعا
يوسف: خلاص يبقى هدخلك
نيرة: تدخل فين مش كفايه اللى عملته فيا
يوسف: اه قولى بقا انك خايفة اشوفك وانتىمشوهة هههه
نيرة: انا مش مشوهة وبعدين انا لسه هاهد حقى منك مش بنسى ع فكرة وانت كمان متنساش
يوسف: تعالى لاماا هحكى لوالدتك ع اللى حصل انهاردة
نيرة: لا خلاص هقفلك فى شباك الاوضة اللى جمب البلكونة
يوسف: اوك وخلى الخط مفتوح
فتخت نيرة شباك الغرفة ونظرت منه
يوسف: هههههه ههههه مشوهه هههه
نيرة بغيظ: والله ادخل
يوسف بضحك: هههه لا خلاص وحشتينى
نيىة: نعممم.

يوسف: اطرشيتى بقولك ايه قولتى ايه بقا
نيرة: قولت ايه فى ايه
يوسف: فى بحبك بقا ووحشتينى وكل حاجة
نيرة: لا طبعا انا احبك انت
يوسف: ليه ياما انتى تطولى وبعدين سعنى هيثم دة اللى يتحب
نيرة: ع الاقل دافع عن كلامك عليه وراجل
يوسف: ليه مصممة تزتفزينى والله دة كداب احنا بنتكلم عادى هو اللى قال لعمر حط توكة فى شعرك ولمة قبل ماتيجى
نيرة بتصديق من غير ماتبين: بردة كداب.

يوسف: ماشى انا كداب وعايز اصلح الغلطة دى واتقدملك وناو ايه رايك بقا
نيرة بابتسامة: هه لا طبعا انت نسيت دة انا لسه هاخد حقى منك
يوسف: موافق بس بعد الخطوبه
نيرة: اقفل يا يوسف
يوسف: قوليها والنبى تانى
نيرة: اقفل اقفل
يوسف: لا يوسف
نيرة دخلت واغلقت الشباك وقالت: سلام
واغلقت الهاتف
يوسف: بردو بحبك
اخرج يوسف من البلكونة وذهب للصاله وجلس معهم

26-11-2021 12:07 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [8]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية جراح الحب
رواية جراح الحب

للكاتبة إيمان ضانا

الفصل التاسع

تانى يووم
دخلت نيرة لتخبر اختها
نيرة: قومى يا نورهان
نورهان: سيبينى انام شويه
نيرة: اصحى فى موضوع مهم جدا لازم نتكلم فيه
نورهان:فى ايه
نيرة: بصى يا نورهان عايزة اخد رايك فى موضوع صحبتى
نورهان: احكى
نيرة: صحبتى جالها عريس وهو بيموووووت فيها بيعشقها عشق محدش عشقه لحد قبل كدة بس هى متعرفوش خالص وشكلها كدة مش موافقة عليه
نورهان: طب انا اعمل ايه فين المشكله
نيرة: المشكله بقا انها عندها مشكله كبيرة شويه وهو موافق عليها بمشكلتها بس هى مش موافقة قوليلى لو كنتى مكانها كنتى عملتى ايه
نورهان: انا دايما بسمع عن الحب والعشق دول فى الافلام بس وكان نفسى من زمان اتحب زيها كدة قوللها انتى محظوظة ومتضيعيش الحب دة
نيرة: عين العقل يا نونو


نورهان: بس هى مشكلتها ايه
نيرة: احم احم
نورهان: الا بقا لو مشكلتها زية دى صعبة شوية ويبقى ليها حق لو مش وافقت
نيرة: ليه كدة كنتى كويسة دلوقتى
نورهان: انا بقول الصح
نيرة: بس حرام تضيعى الحب دة
نورهان: اضيععع وانا مالى
نيرة: نورهان الواد بيحبك جدا وهيموت بجد عليكى
نورهان: يعنى انتى كنتى بتحكى عليا
نيرة: اه ابوس ايدك توافقى
نورهان: بليز يا نيرة محدش بيحب واحدة عندها اعاقة
نيرة: مين قالك كدة ؟
نورهان: انا عارفة يا نيرة اكيد بيشفق عليا
نيرة: لا لا دة بيحبك جدااا
نورهاان: لو سمحت يا نيرة انا مش موافقة خالص ع الكلام دة
دخلت ساميه وقالت: ليه يا حببتى دة عمر بيحبك اووى
نورهان: انتو بتقولو ايه زهقتو منى ؟
ساميه: لا طبعا يا قلبى دة انا نفسى فرح بيكو
نورهان: هتفرحى بينا يا ماما ان شاء الله بشهادتنا وبأذن الله لما نيرة تتجوز وانا اعمل العمليه
ساميه: يعنى ايه مش هتتجوزى طول عمرك
نورهان: فكرة الجواز دى للى زيى اتقفلت من زمان
ساميه: ليه يا حببتى مش عايزة تخلفى وتوفى عيالك
نيرة: عشانى وافقى والنبى

نورهان بعياط: لالالا مش هوافق انتو بتتكلمو ف ايه عارفة يعنى ايه يا ماما اتجوز واحد مش هشوفو طول عمرى واخلف منة ومش اشوف عيالى طول عمرى هفضل مستنية الناس ف الشارع واقول لو سمحت اوصفلى شكل ابنى او بنتى عاملين ازاى اصلى عاميه ومش بشوف ونفسى اتخيلهم
جرت ساميه ع ابنتها وحضنتها واخذو الثالتة يبكون
نيرة: خلاص بقا يا نورهان ان شاء الله تعمليها قبل ماتتجوزى
نورهان ببكاء: معتقدش انى هعمل العمليه خلالاص الوقت راح والفلوس ع اد حالنا
ساميه: دايما قولى الحمدلله وادعى وربنا هيبعتلك صدقينى
نورهان: ياااااااارب يااارب حرام اللى بيحصلى دة
نيرة: ومش حرام عليكى تضيعى الواد من ايدك دة لو قولتو انك مش موافقة هيموت فيها
نورهان: قوليلو ماتت

وفى نفس اللحظة رن هاتف نيرة بلاغها عن المتصل هو عمر
خرجت نيرة من الغرفة
نيرة: الووو
عمر: نيرة انا اسف لو كنت صحيتك
نيرة: لا يا عمر انا كنت صاحية
عمر: الحمدلله طيب انا كنت عندكو امبارح وكن...
ردت نيرة مقاطعه له: اه عرفت كل حاجة
عمر: طيب نورهان عرفت
نيرة بصوت حزين: لسه عارفة من شويه
عمر بلهفة: طيب قالت ايه ؟
نيرة: مش موافقة خالص يا عمر
عمر: لالا حاولى معاها والنبى
نيرة: حاولت انا ومااما كتير جدا فضلت تعيط
عمر: طيب انتو جاين الجامعة اننهاردة
نيرة: اه عندها محاضرة وانا هفضل مستنياها
عمر: الساعة كام المحاضرة
نيرة: ع 3 وعشرة كدة
عمر: وهى هتخلصها امتى
نيرة: احتمال ع 5 الا
عمر: تمام تسمحيلى اقعد معاكى فى الكافية لغاية متخلص واتكلم انا معاها
نيرة: مفيش مشاكل
عمرر: شكرا جدا جدا يا نيرة
نيرة: الشكر لله يا عمر المهم توافق
عمر: يااارب

بعد ان اغلق عمر هاتفة رن هاتفة ويعلن ان المتصل صديقة يوسف فاجاب عمر
عمر: الوو
يوسف: الغالى ناسينى من امبارح
عمر بصوت حزين: معلش يا يوسف انا اسف جداا
يوسف: مالك ؟
عمر ببكاء: مش موافقة يا يوسف
يوسف: اثبت يااض انت راجل متعيطش
عمر: اعمل ايه يا يوسف قولى
يوسف: طيب رايح المحاضرة ولا
عمر: لا انا هاروح الجامعة بس مش هحضر المحاضرة
يوسف: طييب ليه متخليك فى البيت
عمر: طول ماامى قاعدة فى وشى هتفضل تلقح ببالكلام واانا م هستحمل وبعدين انا رايح الجامعة هستنى نورهان تيجى واكلمها
يوسف: تمام هتروح امتى
عمر: الساعة كام ناوو
نظر يوسف فى هاتفة ثم قال
يوسف: 2 الا ربع
عمر: طيب هلبس وهروح
يوسف: اوك وانا هجيلك ونروح سوا
عمر: مستنيك

 

فى غرفة نيرة ونورهان
خرجت ساميه ونيرة من الغرفة
وظلت نورهان تبكى ف الغرفة
انا كتير .. انا الف حاجه علي بعضها
في حاجه واحده ..
انا واحده عايشه لوحدها .. مش حاسه وحده
في ضحكي حزن غريب اوي .. وفي حزني ضحكه
انا كتير .. انا الف حاجه علي بعضها
في حاجه واحده ..
انا واحده عايشه لوحدها .. مش حاسه وحده
في ضحكي حزن غريب اوي .. وفي حزني ضحكه
بحبني وبكره شعوري بحبي ليه
مش اي حاجه تمسني تأثر عليا
بحبني وبكره شعوري بحبي ليه
مش اي حاجه تمسني تأثر عليا
مصارحه نفسي عيوبي مش نكراها فيه
انا كتير .. انا الف حاجه علي بعضها
في حاجه واحده ..
انا واحده عايشه لوحدها .. مش حاسه وحده
في ضحكي حزن غريب اوي .. وفي حزنيييييي ضحكه
وانا تايهه ببقي مركزه في توهاني توهاني وبسرح فيه
احساسي لو اتأذي ممكن اموت بعديه
وانا تايهه ببقي مركزه في توهاني توهاني وبسرح فيه
احساسي لو اتأذي ممكن اموت بعديه
وعشان كده متحفظه ومش عايزه اغامر بيه
بحبني وبكره شعوري بحبي ليه
مش اي حاجه تمسني تأثر عليا
مصارحه نفسي عيوبي مش نكراها فيه


ابراهيم: نيرة انا شايفك من امبارح وساكت
نيرة: ع ايه يا انكل
ابراهيم: وشك ماله ؟
نيرة بأرتباك: أأأ ... أصل اتخانقت مع صحابى
ابراهيم: يااااه وهى ايد صحابك جامدة كدة
نيرة: اه جدا دة انا مش قادرة
ابراهيم: بس دى شكلها ايد راجل ومعلمة فى وشك
نيرة: وانت عايز تسمى صحابى ددول بنات ههههههه
ابراهيم: ههههههه عندك حق
نيرة: انت بقيت تهتم بينا اوى
ابراهيم: عشان بحبكو ولقيت اللى كنت بعمله دة غلط
نيرة: يارب تفضل كويس كدة ع طول
ابراهيم: ياااررب يا حببتى تسمحيلى اقولك حببتى
نيرة: وتسمحلى اقولك يا بابا
ابتسم ابراهيم وفتح زراعيه لها كى تحضنة
جرت نيرة ف حضن ابراهيم واخذو يبكو سوا
نيرة: نفسى ف حاجات كتير اوى تحصل وترجع زى ماكانت
ابراهيم: طول ماانا موجود اى حاجة عايزاها هنساعد بعض فيها
نيرة: بجد يا بابا
ابراهيم: اكيد يا حببتى واطلبى دلوقتى حالا
نيرة: عايزك ترجع خالد تانى
ابراهيم: بس انا معرفش هو فين
نيرة: اكيد عند صحابو والنبى يا بابا انا بجد هستريح لو رجع وماما كمان هتفرح ونورهان اوى
ابراهيم: هفكر واقولك
نيرة: لا تفكر ايه دة عقبال متفكر يكون ضااع صحابو هيبوظو ويضيعوة
ابراهيم: خلالاص ماشى تيجى معايا النهاردة وندور عليه
نيرة: بجد يا انكل
ابراهيم: بابا بقا
نيرة بابتسامة: بجد يا بابا
ابراهيم: اكيد يا حبيبتى بس متقوليش لحد خليها مفاجاة
نيرة: هيييييييييه هروح البس عشان محاضرة نورهان وبعدين نرجع ونروح ندور عليه
ابراهيم: متتاخريش
نيرة: طيارة

دخلت نيرة ووارتدت ملابسها وارتدت نورهان ملابسها ووضعت ميكب حتى تدارى الكدمات فى وجهها وخرجو سوا وطول الطريق نورهان لا تنطق بكلمة وصلو الى الجامعة كان هناك يوسف وعمر واقفين ع باب الجامعة شاورت له نيرة انها توصلها ع محاضرتها ثم تذهب اللى الكافتيريا وفهم يوسف انما عمر لم يفهم شئ.
عمر: فهمت حاجة
يوسف: اه بتقولك هتودى نورهان محاضرتها ومستنياك فى الكافتيريا
عمر: وانت فهمت ازاى
يوسف: 5 فى وشك
عمر: طيب يلا نروح نقعد ف الكافتيريا عقبال ماتيجى
يوسف: تمام
-----------------------
وصلت نيرة اللى قسم المكفوفين واوصلت اختها اللى السكشن واجلست ع المقعد ثم قالت لها
نيرة: انتى معاكى الموبايل خلى حد يرن عليه وانا اجى اخدك
نورهان: حاضر
نيرة: عايزة حاجة
نورهان: لا شكرا
نيرة: سلام
نورهان: سلام
-----------------
وصلت نيرة الى الكافتيريا ثم ذهبت للمنضدة ورحبت بهم وجلست
نيرة: كنت فكراك جاى لوحدك
عمر: لا دة يووسف زميلى مش حد غريب
يوسف: استنى انت بس يا عمر... ايه يا قمر فين عقابى
عمر: عقاب ايه ؟
نظرت نيرة امامها والقت بهيثم ثم قالت بلهفة حتى ياخذ باله يوسف ويغار
نيرة: عمر انت عايز تقولى حاجة مهمة
عمر: لا انا هستنى لما تخلص المحاضرة وانتى عليكى تجبيها هنا باى طريقة وانا هكلمها
نيرة: يعنى دلوقتى مفيش حاجة نقولها صح
يوسف: ايه يااما هطيرى وانتى قاعدة
نيرة: هستأذن انا دلوقتى
وجرت نيرة الى هيثم
نظر يوسف لها حتى ان وصلت الى هيثم قام سريعا وامسك به عمر وقال
عمر: اقعد والنبى مش ناقصة غيرة
يوسف بعصبية خفيفة: بص عمايلها
عمر: معلش والنبى اصبر انهاردة بس وبعدين اعمل اللى تعمله
اخذ يوسف ينظر لنيرة بحزن
ثم شافتة نيرة وقالت فى نفسها: والله لخليه يغير اكتر
ثم قالت: هيثم تعال نقعد ف كافيه
هيثم: اوك يلا
تفاجئ يوسف من ذهابهم ثم قام وقال: عمر انا رايح اجيب حاجة وجاى
عمر: يابنى استنى حاجة ايه دى
ذهب يوسف قبل ان يتكلم عمر واخذ يراقبهم
دخل هيثم ونيرة الكافية ودخل ايضا يوسف وجلس ع منضدة قريبة منهم
واخذ ينظر لهما ونيرة تضحك وتنظر له بغرور
عدت حوالى ساعة فى الكافيه
امسك هيثم بيد نيرة وقبلها
اتلجلجت نيرة قليلا ثم سحبت يديها بخوف
تفاجى يوسف عندما قبل يديها وعيناه تنسش غضبا
ثم اخرج بهاتفة وبعث لها رساله تحمل ذلك

(( نيرة اللى بتعمليه دة مش هيعاقبنى ودة غلط عليكى انتى بنت ... انا هطلع برة ومستنيكى ع باب الكافيه تعالى ومتطنشيش بدل ماتخدى علقة تانية وساعتها مش هينفع تروح ولو بكيلو مكياج ))
وصلت الماستدج سريعا قراتها نيرة ثم تفاجات من كلامها وخافت كثيرا ثم قالت: خليك هنا يا هيثم هطلع اعمل حاجة وجايه
هيثم: حاجة ايه ؟
نيرة: خليك هنا متخفش هاجى ع طول
هيثم: اوك
خرج نيرة وبالفعل وجدت يوسف ع باب الكافيه
نيرة: عايز ايه ؟
امسك يوسف بيد نيرة وذهب بها
نيرة: اااى ايدى سبها
يوسف: امشى وانتى ساكتة
نيرة: انت هتودينى فيين ؟
يوسف: اسكتى خالص
نيرة: لا والنبى يا يوسف نورهان قربت تخلص مين هياخدها
يوسف: هقول لعمر ياخدها
نيرة: بليز يا يوسف طب قولى هتودينى فين ؟
يوسف: اركبى
نيرة: مش هركب
امسك يوسف بنيرة واغصبها ع الركوب
وركب هو الاخر وساق السيارة
امسك بهاتفة وهاتف عمر
يوسف: من غير مناقشة اول ماارن عليك تاخد نورهان
وتكلمها وروحها البيت نيرة مش هتاخدها
واغلق يوسف
نيرة: احنا هنروح فيييييين ؟
يوسف: هحبسك واضربك واحطك فى اوضة الفيران
نيرة بخوف: يا ماما انا عملتلك ايه ؟
يوسف: من غير سبب اهو مزاجى كدة
نيرة: والنبى يا يوسف والله مش هعمل كدة تانى
يوسف: ششششششش مش عايز صوت
نيرة: طب هى اوضة الفيران دى فين ؟
يوسف: ف جهنم ان شاء الله
نيرة: لالالالالا خلاص يا يوسف والله هعمل اللى انت عايزو
يوسف: لا ماانتى هتعملى اللى انا عايزة بالزوق بالعافية هتعمليه بس لما الفيران ياكلوكى والتعابين
نيرة: ياماما تعابين لا يا يوسف
يوسف: شششششششش
نيرة: يوسف مش هينفع والله انا عندى مشوار ولازم اعملة
يوسف: مع هيثم !
نيرة: انت قليل الادب
يوسف: احترمى نفسك واياكى تقلى ادبك معايا
نيرة: طيب انا اسفة جدا
يوسف: اسفك مش هيفدنى بحاجة
نيرة: طيب اروح مشوارى وجيلك بكرة تحبسنى
يوسف: لا لا لا لا
نيرة ببكاء: اهى هى
يوسف: بتعيطى ليه ؟
نيرة: ملكش دعوة بيا
اوقف يوسف بسيارتة وقال: خلاص مش هوديكى اوضة الفيران
نيرة بفرحة: بجددد
يوسف: اه بس تقوليلى مشوار ايه
نيرة: ماشى
يوسف: واجى معاكى
نيرة: لا انكل ابراهيم جاى معايا
يوسف: وتحكيلى موضوع انكل دة
نيرة: ماشى
يوسف: اتفضلى

نيرة: المشوار اللى هروحة دة لاخويا خالد السنادى ف 3 ثانوى عام وبقالة سنة من يوم ما بابا مات وماما تجوزت بقا صايع وبيشرب مخدرات ومش بيذاكر وبيهرب من المدرسة وشكاوى كتير بتوصلنا فى جوابات من المدرسة وانكل ابراهيم اخر مازهق مسكو ضربو قدامنا كسفو وطردو برة البيت ومن ساعتها عند صحابة وبقا اكتر من الاول
يوسف: لا اله الا الله ... طيب وانتى هتعمل ايه ؟
ننيرة: محمد رسول الله ... انا اقنعت انكل ابراهيم لغاية ماوافق وهنروح ندور عليه عند صحابة ونجيبة يرجع تانى
يوسف: امممممم تمام انا جاى معاكى
نيرة: مينفعش انكل ابراهيم جاى
يوسف: اتصلى بيه وقوليه انك هتتاخرى واحنا نروح نجيبة
فى نفس اللحظة رن هاتف نيرة وكان المتصل ابراهيم فاجات: الو انكل ابراهيم
ابراهيم: الو نيرة انا عرفت مكان خالد
نيرة: بجد يا انكل
ابراهيم: اه والله وانا بفتش فى اوضتة لقيت نوتة عليها ارقام صحابة اتصلت باول رقم رد عليه والد زميله يحيى انسان محترم جدا وقالى ان خالد عندهم ومتربى احسن تربية وادانى العنوان
نيرة بفرحة: قولى العنوان
ابراهيم: لا مش قولنا هنروح مع بعض
نيرة: اه اه طبعا بس قولى الاول
ابراهيم: شارع ال,...
نيرة: اوك شكرا جدا
ابراهيم: العفو

26-11-2021 12:07 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [9]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية جراح الحب
رواية جراح الحب

للكاتبة إيمان ضانا

الفصل العاشر

وبعد فترة من الوقت رن هاتف نيرة وكان المتصل نورهان
نيرة: نورهان رنت عليه
يوسف: كويس هتصل بعمر واقوله يعمل ايه
هاتف يوسف زميلة المقرب عمر واخبرة عما حدث
ذهب عمر الى القسم التى توجد به نورهان تردد قليلا قبل ان يدخل السكشن ثم دخل
عمر: انسة نورهان
نورهان: مييين
عمر: انا عمر متهيألى سمعتى اسمى قبل كدة
نورهان بتردد: انت ال----
عمر: اه انا اللى اتقدمتلك
نورهان: وحضرتك عايز ايه ؟
عمر: انا جاى اخدك نتكلم شويه فى موضوعنا
نورهان بعصبية خفيفة: تاخدنى فين حضرتك بتهزر... وموضوع ايه االى نتكلم فيه... الموضوع دة اتقفل وانا قولت اللى عندى
عمر: اسمعينى يا نورهان

 

نورهان: مش عااوزة اسمعك فين نيرة هى مجتش كل دة ليه ؟
عمر: حصلت مشكله صغيرة وبتحلها
نورهان بخضة: ايبيبه مشكله ايه حد من اهلى حصله حاجة ؟
عمر: لالالا بعد الشر متخفيش محصلش حاجة من دى
نورهان بأرتياح: الحمدلله ... طيب هى هتيجى امتى ؟
عمر: لا هى مش هتيجى هتخلص مشوارها وهتروح
نورهان: وانا هروح ازاى
عمر: متخفيش انا هوصلك
نورهان: نعممم لا طبعا مستحيل
عمر: انا واخد اذن من اهلك وهم موافقين ممكن بقا نقعد فى كافيه نتكلم شويه وبعدين اروحك
نورهان: كافيه ايه وانا اش ضمنى ان انت هتودينى كافيه
عمر: لالا انا مش كدة خالص حرام عليكى محدش ف حياتى قالى كدة خالص
نورهان: معلش من واجب الاحتياط
عمر: ولا يهمك بس احنا مش هينفع نفضل قاعدين هنا ع الاقل نقعد فى الكافتيريا ولا ايه
نورهان: ماااشى
قامت نورهان وعمر وذهبو للكافتيريا
كانت نورهان ع وشك ان تقع لكن الحق بها عمر مرتين
عمر: طيب لو مفيهاش احراج هاتى ايدك اسندك
نورهان: لا انا كدة تمام
عمر: متخفيش والله مش هكلها
نورهان: لا انا بعرف امشى
وقعت نورهان فى المرة الثالثة
انخض عمر عليها كثيرا ونزل الى مستواها وقال: انتى كويسة
نورهان: اه الحمدلله
عمر: قولتلك هاتى ايدك من الاول
نورهان: معلش ممكن تقومنى
عمر: حاضر
وهووب سندها بيدة وقامت لتذهب امسك يديها وقال: لا لحسن تقعى تانى
نورهان: لا مش هقع سيب ايدى
عمر: والله مش هكلها واسكتى بقا لحسن اشيلك انا مجنون واعملها
استسلمت نورهان وذهبو للكافتيريا

 

وصلت نيرة ويوسف فى العنوان الصحيح وبكل سهوله ثم صعدوا الدرجات ووصلو الى باب الشقة المحددة فى العنوان ثم دقو الباب فتح لهم والد يحيى صديق خالد وصاحب البيت (ياسر)
ياسر: انتى اختو صح
نيرة: صح
ياسر: اتفضلى يا انسه ... اتفضل يابشمهندس
نيرة: شكرا
يوسف: الله يخليك
دخل كلا من يوسف ونيرة البيت ثم جلسوا وخرجت من الغرفة سيدة تبلغ من العمر 43 عاما واعتقدو ان هذة السيدة والدة يحيى
وبعد الترحيب والاستقبال العظيم تحدث ياسر قائلا: لما كلمنى ابراهيم زوج والدتك مصدقتش نفسى
نيرة: انا فعلا مكنتش مصدقة
هند والدة يحيى: امال ابراهيم بية مجاش معاكو ليه
نيرة: انا حبيت اختصر الوقت مش اكتر
ياسر: ومين البشمهندش مش تعرفينا
نيرة بتردد: دة دة دة
هند: ايه يا حببتى مالك
نيرة: لا يا طنط مفيش دة دة يوسف
هند: اهلا وسهلا يقربلك ايه ؟
تكلم يوسف سريعا وقال: انا خطبها
صدمت نيرة من رد فعله ولم تسطيع ان تتحدث
نيرة: احم هو ...هو فين خالد
ياسر: ثانية واحدة هدخل اجيبة واجى
نيرة: اوك
دخل ياسر غرفة ابنة يحيى وتكلم معهم قليلا ع مذاكرتهم ثم
قال: خالد فى ناس بيحوبك اوى جاين عايزين يشوفوك
خالد: ناس بيحبونى انا معنديش حد بيحبنى
ياسر: لا لا دة فى ناس تانية غيرنا كتير بتحبك
خالد: مين ؟
ياسر: تعال وانت تشوف
خرج ياسر من الغرفة اولا ثم خرج خالد فى حاله فضول ليعرف مين من الزياردة
وتفاجى عندما راى نيرة
نيرة بدموع: خاالد وحشتنى اوى
خالد متفأجى: نيررة
نيرة: اه نيرة تعاال فى حضنى ولا موحشتكش
جرى خالد فى احضان نيرة واخذو يبكوا سويا تأثر والد ووالدة يحيى كثير وايضا تأثر يوسف الذى نزلت من عينة دموع وتذكر اختة حبيبة عندما توفت ثم مسح دموعة سريعا وحب ان يغير المود بمزح ثم وقف بجوار نيرة وقال: انت يااخ كفايه كدة ولا استحلتها
نظرت له نيرة بتعجب
قال خالد: اييه الكائن دة
يوسف: كائن
ثم نظر لجسديه وقال بمزح: اه كائن فضائى ابعد عن البت مبحبش حد يحضن خطبتى
نيرة بابتسامة: فى ايه يا يوسف
يوسف: اضحكى ياختى اضحكى وانت كمان اوعى كدة ايوة كدة تعال سلم عليه بقا
سلم خالد ع يوسف وجاء يوسف ان يحضنة ابتعد خالد
يوسف: ايه يابنى انت بتحضن بنات بس ولا ايه
ضحك خالد من مزحة ثم احتضنة بشدة
هند: اتفضلو اقعدو واحنا نسبكو تتكلموا براحتكو
ذهبت هند ثم ياسر
وجلس خالد ونيرة ويوسف
خالد: فين ماما ونورهان
نيرة: نيرة فى الجامعة وماما فى االبيت بس ميعرفوش حاجة انا قولت اعملها مفاجاة
خالد بتشوسيق: وابراهيم مشى من البيت طلق ماما صح
نيرة: لا تخيل دة هو اللى عرف مكانك وقال يرجعك البيت تانى
خالد بأستنكار: فعلا
نيرة: اه والله وكان جاى ياخدك بس انا سبقتة
خالد: يخدنى فين
نيرة: ترجع معانا بيتنا يا خالد
خالد: انا مش هدخل البيت طول ما اللى اسمة ابراهيم دة موجود فى
نيرة بحزن: لا والنبى يا خالد انا مصدقت الاقيك بليز ارجع بيتك وملكش دعوة بيه
خالد بنرفزة: مستحيل
يوسف: استنى انتى يا نيرة ... تعال كدة يابرنس عايزك ... احنا رجاله زى بعض ... يرضيك اخواتك البنات يقعدوا مع جوز مامتك فى نفس البيت لوحدهم
خالد: لا طبعا
يوسف: عين العقل يبقى انت مهمتك كراجل ترجع ببتك وتخلى بالك منهم افرص يعنى
قم مال ع اذنة وقال بصوت منخفض: ولا مستنى لما مامتك تنزل من البيت وابراهيم قاعد مع البنات لوحدهم يدخل يغتصبهم
نظر خالد له بشدة: عندك حق انا لازم ارجع البيت
يوسف: ايوة بقا
ثم نظر لنيرة بغرور مصطنع
ضحكت نيرة كثيرا فأعجبت جدا بيوسف
خالد: هدخل احضر شنطتى وهاجى معاكو
دخل خالد مسرعا ليحضر شنطتة
جلس يوسف بغرور ولا ينظر لنيرة
نيرة: انت قولتلتو ايه خليتة يوافق ع طول
يوسف: كلام رجاله ملكيش فيه
ضحكت نيرة بشدة اعجب يوسف بضحكتها كثيرا ثم قال فى نفسه: لازم ادايقها
يوسف: اضحكى براحتك اوضة الفيران مستنياكى
توقفت نيرة عن الضحك
نيرة بزعل: عايزنى اعمل ايه وانا اعملهولك.
يوسف: حاجات كتير مش هتقدرى عليهم
نيرة: لا هقدر قول
يوسف: ولو مقدرتيش ع طول ع اوضة الفيران
اومأت نيرة براسها بااموافقة
يوسف: اولا ملكيش دعوة بهيثم ولا تردى ع موبايلاتة ولا رسايله ولا ع الفيس ولا اى وسائل التكنولوجيا وثانيا تخرجى معايا بكرة ...وثالثا لا ثالثا سبيها شويه عليكى دى صعبة شويه
نيرة: انا موافقة ع الشرط الاول والتانى بس قولى التالت وحتى لو كان صعب هعمله
يوسف باستنكار: لالا مش هتقدرى
نيرة: لا لا هقدر صدقنى
يوسف: تقوليلى بحبك بصوت عاالى
نيرة: نعممم
يوسف: قبل متكملى انا عارف كدة كدة هتدخلى اوضة الفيران
نيرة: طب خلاص بس مش دلوقتى
يوسف: امتى
نيرة: لما احس انى عايزة اقولها هقولها
نظر لها يوسف وقال: ماشى موافق


عمر: وصلى ردك بدون تفكير
نورهان: ايوة
عمر: ايوة اللى هو ايه يعنى
نورهان: مش موافقة
عمر: طب ممكن تفكرى تانى
نورهان: حتى بعد التفكير ردى مش هيتغير
عمر: انتى كدة عايزة تموتينى
نورهان: انا معملتش حاجة تموتك انا مينفعش ولا اتجوز ولا اخلف ولا اى حاجة كفايه مذاكرتى وجامعتى بعملهم بالعافيه وتعب
عمر: انتى بس وافقى وبجد وان شاء الله انا قد المسؤليه
نورهان: انت عارف انت بتقول ايه انا هبقى حمل كبير اوى عليك وانا مبحبش ابقى حمل ع حد
عمر: هيبقى حمل عليه لما ترفضى
نورهان: عايزنى اعمل ايه اوافق اوك انا موافقة بس هفضل طول عمرى مش شيفاك
عمر: تصدقى كدة احلى بكتير ع الاقل مش هنكون بنحب بعض عشان الشكل والمال
صمتت نورهان
عمر: طب ممكن اسالك سؤال
نورهان: اتفضل
عمر: هو اللى حصل دة بسبب حادثة معينة ولا ايه
تحولت ملامح نورهان للغضب وقالت بحزن: حادثة معينة
عمر: احكيلى ايه اللى حصل
فلاش بااااك
بعد نتيجة الثانويه العامه
وفرحة نورهان ونيرة بنتائجهم المبهرة
قررت نورهان زيارة زميلتها سها
وعندما وصلت عند بيتها جاء مكالمة من نيرة وتخبرها بأن تاتى فورا لان والدها مرض فجأة
ذهبت نورهان لتركب اى تاكسى لكى يواصلها عند بيتها وبالفعل ركبت تاكسى وكان السائق رجلا كبير فى العمر ويمشى ببطئ وقالت له نورهان: كتر السرعة الله يخليك
السائق: حاضر
عندما ارتفعت نسبة السرعة بداء الرجل العجوز يشرد كثيرا لاحظت ذلك نورهان
نورهان: انت شاارب ايه ولا عايز تنام
السائق: مش مش شايف حاجة
نورهان: ايييه طيب وقف الفرامر بسرعة
ولكن الرجل العجوز لم يستطيع وقف الفرامر ولا لم يتعود يمشى بهذة السرعة وفجأة ظهرت سيارة كبيرة الحجم امامهم
نورهان: حاسب حااااسب اااااااااه
فى هذا الوقت كان السائق قد خبط فى هذة السيارة دخل زجاج العربية فى اعين نورهان وفقدت الوعى تماما وسائق السيارة توفى

بااااااك
نورهان بدموع: بس صحيت من النوم لقيت ماما ونيرة قاعدين جمبى والدكتور بيقولهم انى اتعميت ومحتاجة اسافر برة والعمليه محتاجة مليون
اشفق عمر عليها كثيرا ثم امسك بيديها وقبلها وقال: الحمدلله
خجلت نورهان كثيرا وسحبت يديها بهدوء
ابتسم عمر وقال: انا اسف لو دايقتك
نورهان بكسوف: مفيش حاجة
عمر: ها قولتى ايه بقا
نورهان: فى ايه ؟
عمر: موافقة عليه
نورهان بضعف: متضغطش عليه بليز انا مش قد كدة
عمر: ابوس ايدك اضحكى
نورهان: معتقدش ان فى حاجة فى حياتى تضحك
عمر: نورهان بلاش التشاؤم دة انتى هتعملى العمليه قبل الجواز ها ايه رايك
نورهان: وافرض منجحتش
عمر: ياااا متشائمة اوى
ابتسمت نورهان
وابتسم عمر وقال: ايوة كدة اضحكى بفرح لما بتكونى مبسوطة
خجلت كثيرا وصمتت
عمر: هااا قولتى ايه
نورهان: ...
عمر: السكوت علامة الرضا صح
نورهان: لا مش صح انا محتاجة وقت افكر
عمر: اووووف حسى بيا بقا لسه هستنى لغاية ما تردى انا هموت واخرج معاكى ونتفسح
ثم قابل عمر وقال: وااااد يا كامل ... يا كاااااااامل
نورهان: بتنادى ع مين ؟
عمر: استنى هتعرفى
نورهان: اوك
جاء كامل وقال: كل حاجة زى ماتفقنا وكله تمام
عمر: فين المايك ؟
كامل: اهووو
عمر: ماشى شكرا يا كامل
كامل: ياباشا انت تؤمر
وذهب كامل
عمر: اسمعى الاغنية دى
نورهان: انت اللى هتغنى
عمر: اه شوفى صوتى عامل ازاى ؟
ياللي شمس الدنيا تطلع لما تطلع ضحكة منكsmile
حسي بالناس الغلابه اللي زيي بعد اذنك
بطلي تحلوي أكتر واوعي وشك يوم يكشر
واضحكي دايما يا سكر ياللي سابقه بجد سنك
اضحكي خليني أضحك
ضحكتك بترد روحي
ربنا وحده اللي يعلم
بعشقك ازاي يا روحي
اضحكي خليني أضحك
ضحكتك بترد روحي
ربنا وحده اللي يعلم
بعشقك ازاي يا روحي
ياللي لما بتبقي جنبي بنسى بيكي كل تعبي
ياللي احتليتي قلبي قلبي فرحان باحتلالك
ياللي لما بتبقي جنبي بنسى بيكي كل تعبي
ياللي احتليتي قلبي قلبي فرحان باحتلالك
اضحكي خليني أضحك
ضحكتك بترد روحي
ربنا وحده اللي يعلم
بعشقك ازاي يا روحي
اضحكي خليني أضحك
ضحكتك بترد روحي
ربنا وحده اللي يعلم
بعشقك ازاي يا روحي
ياللي شمس الدنيا تطلع لما تطلع ضحكة منك
حسي بالناس الغلابه اللي زيي بعد اذنك
بطلي تحلوي أكتر واوعي وشك يوم يكشر
واضحكي دايما يا سكر ياللي سابقه بجد سنك



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 7309 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 4313 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 3355 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 3232 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 3786 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، جراح ، الحب ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 06:53 صباحا