أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .





رواية جراح الحب

في احدى العمارات المتوسطة توجد فتاه تبلغ من العمر 20 عاما، تقف امام النافذة تضع الهاند فري ف اذنيها تستمع الى الموسيقى و ..



26-11-2021 12:12 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [19]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية جراح الحب
رواية جراح الحب

للكاتبة إيمان ضانا

الفصل العشرون

وذات يوووم اراد يوسف التنزة فى احد الشوارع بمفردة واخذ يذهب من احد هذا الشارع وشارع اخر حتى قابل مذيعة تلفاز واقفة ومعها المصور مجدى وطلبت من يوسف تصوير معة لقاء ووافق يوسف انة يوسف اسامة من عائله الكيلانى ووالدة المشهور بشركتة مستحضرات التجميل
المذيعة: ابدا يا مجدى بالتصوير
مجدى: 1...2...3 ابتدى
المذيعة: اهلا وسهلا بكم ايها المشاهدين احنا دلوقتى ف احدى الشوارع وقابلنا شخص يدعى يوسف اسامة الكيلانى نعم انة هو من عائله الكيلانى ودلوقتى هنعمل معاه حوار عن اسباب التلوث ... فتوجهت نحو يوسف وسألتة ... ممكن حضرتك تقولنا سبب من اسباب التلوث
يوسف: والله هو فى اسباب كتير جدا
المذيعة: اكيد طبعا استاذ يوسف بس ممكن تتبرع وتقولنا سبب واحد
يوسف: ااا... دخان الشيشة
المذيعة باستغراب: دخان الشيشة ؟
يوسف: اه اه دخان الشيشة من اكتر المشكلات اللى بتجيب تلوث
فلفت انتباة مجدى المصور وقرب منة الكاميرا اكثر واخذ يصور بانتباه اكثر وهو يضحك
المذيعة بقلق وتحاول الابتسامة: اه اه طبعا استاذ يوسف معاك حق بس ممكن تقولنا سبب تانى من اسباب التلوث ف مصر
يوسف: ااا... دخان السجاير
المذيعة: دخان السجاير ؟
يوسف: اه اه دخان السجاير من اكتر المشكلات اللى بتجيب السرطان
المذيعة: سرطان ايه يا استاذ احنا بنتكلم عن اسباب التلوث موضوعنا عن التلوث مش السرطان
يوسف: انا من رائ نخلى الموضوع عن السرطان
المذيعة: اكيد طبعا يافندم اكيد ف حلقة اخرى هنعمل عن السرطان ... بس ممكن تقولنا سبب اخير ننهى بية الحديث
يوسف: دخان الحشيش دة اخطر سبب والله
المذيعة بعصبية: طب حضرتك هنخلص من الغورزة دى امتى ؟
يوسف: ايوة هو دة السؤال اللى مستنية هنخلص منها امتى بقا
المذيعة: حضرتك انا اللى بسال
يوسف: ايوة وانا كمان بسالك
المذيعة: طب شكرا لحضرتك كتير ... فتوجهت نحو الكاميرا وقالت
المذيعة: واضح ان التلوث ليه اسباب زى ما الاستاذ يوسف قال لكن اكيد ف اسباب تانية هنعرفها ف حديث اخر ومع شخص اخر استنونى معكم مها خالد القاهرة
واعتقدت ان المصور مجدى اغلق الكاميرا ولا تعلم انه يقف بعيدا قليلا ويتابع التصوير
وتوجهت نحو يوسف وقالت: اوعى حضرتك تفكر تسجل حوار مع اى مذيعة تانية لان حضرتك متعرفش تتكلم اصلا واحد غبى
يوسف: اممممم
اخذ طوبه من الارض وكاد ان يرمى بها عليها فجريت المذيعة وهى تقول اجرى يا مجدى ومجدى مازل يصور
يوسف: بت يا مذيعةةةةة انتى يابتتت ... هجيبك والله هجيبك
اخذ يضحك ونظر شماله وجد مجدى مازل يصور اللقاء فأخذ حجر صغير من الارض وقال: انت بتصور ايه يابن اله...
ههههههههه
وبعد مرور 3ساعات
فى شقة الفتاتان
تجلس نيرة امام التلفاز تشاهد احد البرامج الغنائية ثم تمسك بجهاز التحكم وتغير القناه حتى ان رات قناه بها مذيع ويقول اسم يووسف اسامة الكيلانى
تفاجأت كثيرا وصمتت لتشاهد ما حدث
المذيع: ااا ... جلنا انهاردة تقرير من المذيعة مها خالد ... بتقول واحد من اشهر صحاب الشركات فى مصر والشرق الاوسط ... اا مش هنقول اسم الشركة ولكن تعالوا نشوف التقرير مع بعض
وعندما رات المسجل اخذت تضحك بهسترية حتى انها لم تعرف هل هى تضحك ام تبكى ثم مسكت جهاز التحكم وغيرت القناه لقناه الاخرى ومن قناه الى قناه تجد نغس المسجل وجميع الاعلام يتحدث عما حدث بأتهام انه لم يهتم بالاعلام وانة يستهزء به وغير ذلك قال الفاظ بذيئة للمصور وللمذيعة وتعرض لهم بالاذية

 

مسكت هاتفها وهاتفتة
وعندما ان راى اسمها ع شاشة الهاتف رقص قلبة فرحا بها
يوسف: الوووو
نيرة: هههه يوسف عامله ايه
يوسف: تمام وانتى
نيرة: ههههه انا تمام
يوسف: وايه اللى يضحك فى كدة
نيرة: ههههه انت ايه اللى عملتة دة
يوسف: انا .. عملت ايه
نيرة: ع الفيديو اللى صورتة مع المذيعة
يوسف: ايه دة وعرفتى منين
نيرة: انت متعرفش بجد
يوسف: معرفش ايه بالضبط وبعدين مين قالك
نيرة: اممممم العصفورة جت قالتلى
يوسف بابتسامة: اه قولى بقا انك مرقبانى
نيرة: نعم مرقبة مين يا بابا
يوسف: امال عرفتى منين
نيرة: يابنى البرامج كلها بتتكلم عنك
يوسف: نهار ابيض فى التليفزيون
نيرة: اه والله
يوسف: يلا ادينى بشتهر
نيرة: ههههه انت مش حاسس باللى عملتة دة انت شتمت المذيعة وضربت المصور وغير كدة نازل تريقة وهزار
يوسف: ههههه بس ايه رايك عجبك
نيرة: هو ايه دة
يوسف: الفيديو وصاحب الفيديو
نيرة: عجبنى الفيديو بصراحة بس انت كدة بتعمل مشاكل لنفسك
يوسف: ياستى ولا مشاكل ولا حاجة ربنا يسترها ان شاء الله ... قوليلى بقا انتى بتتصلى عشان وحشتك مش كدة
نيرة: لا طبعا انا كنت بتصل عادى
يوسف: اممم بس انتى وحشتينى وعايز اشوفك
نيرة: امممم افكر
يوسف: اوكيه هقابلك ع الساعة 6 فى كافيه ... ومفيش اعذار ومتتأخريش سلام
نيرة: استنى بس ماينفعش ا... يووو اهو قفل

الساعة الان 6
ارتدت ملابسها واستأذنت من والدتها النزول بحجة شراء بعض الاشياء ووافقت الام ونزلت الفتاه حتى وصلت للمكان المتفق عليه ثم دخلت حتى ان راها شاور لها بيدة وشاورت له وذهبت اليه وجلست
نيرة: ادينى جيت اهو
يوسف: ايه الجمال دة
نيرة: ميرسى
يوسف: تشربى ايه
نيرة: لا مش عايزة بس عايزة اطلب منك طلب
يوسف: اكييد
نيرة: عايزة اتمشى
يوسف: اوكيه يلا
خرجوا سويا بفرحة حتى جاء مكالمة ليوسف
فبعد يوسف قليلا ليتكلم وبعد قليل انهى المكالمة ونظر الى نيرة الذى ذهبت الى محل مبيعات الهواتف والتكنولوجيا
يوسف:
جاءت عينيها ع حاسوب المحمول (لاب توب يعنى )
نيرة: الللللله
يوسف: فى ايه ؟
نيرة: بص اللاب دة تحفة بجد
قالتها بانبهار واعجاب شديد
نظر لعيناها الذى كانت تشبة هذا ال
ابتسم بخفة وفكر قليلا وقال
يوسف: عجبك مش كدة !
نيرة: جددددااا
يوسف: امممم طب مش يلا نتمشى ولا هنفضل طول الوقت مقضينة هنا
نيرة: يلا
تنزهة كثيرا وهم فى طريقهم قابلوا رجلا يبيع غزل البنات
نيرة: الللللله ... جو انا عايزة غزل البنات
يوسف: يا حببتى مفيش غزل بنات دلوقتى ... اجيبو منين ؟!
نيرة: لا الراجل هناك اهو اهو
يوسف: اه خليكى واقفة هنا اوعى تتحركى عقبال مااجبلك اللى عايزاه
نيرة: ماثى
ظلت واقفة تنتظرة بأبتسامة كبيرة وواضحة وهو هناك
فى ظل سرحانها بة
جاء شابان يستغلون خلو الشارع ويريدون الاعتداء عليها
الشاب: ايه يا جميل واقفة لوحدك ليه الجو سابك كدة
الشاب الاخر: قوللنا واحنا نظبتة
الشاب الاول: او تعالى معانا شقة فى الاسكندرية
الشاب الاخر: بس مقولكيش عليها ايه شقة براحةةةة
نيرة: ابعدو عنى
قالتها بخوف فازع
الشاب الاول: نسيت تقولها دى بتطل ع البحر
الشاب الاخر: وفيها سرير كمان ها قولتى ايه ؟
نيرة بخوف: قولتلكوا ابعدو عنى
الشاب الاول: ياعم دى موافقة بس مكسوفة تقول صح يا موزة
نيرة: الحقنى يا يوووسف
سمع نداء اسمة جرى عليها حتى فزع الشابان وفروا هاربين
يوسف: متخافيش انا معاكى
نيرة ببكاء: ماشى ماشى
يوسف: متعيطيش بقا خلاص ... اه لو كنت مسكتهم
نيرة: كانوا هيموتوك
يوسف: امممم خايفة عليا
نيرة: رخم
يوسف: ههههه خلاص ... يلا حضن كبير لعمو الكبير
ضحكت رغما عنها واستسلمت لحضنة
حتى ان صرخت فجأة
نيرة: حااااسب يا يووووسف
لم يشعر بأى شئ الا وهو فوق سرير المستشفى وجانبة اليمين مربوطة
الدكتور: حمدالله ع السلامة
يوسف: انا فيين ؟!
الدكتور: خير انت فى المستشفى نتيجة حادثة صغيرة والحمدلله عديت منها بخير لولا الانسة اللى معاك لحقتك شكلها بتحبك اوى خلى بالك منها
يوسف وقد انة تذكرها
يوسف: نيرة هى فييين ؟!
الدكتور: متخفش هى بتجيب حاجة وجايه عن اذنك
وبعد دقائق وصلت الى الغرفة ويبدو ع وجهها الشحب والبكاء
نيرة: الف سلامة عليك
يوسف: الله يسلمك
نيرة: عامل ايه دلوقتى
يوسف: اه الحمدلله بخير
نيرة: انا خدت موبايلك عشان اتصل بباباك
يوسف: اوعى تكونى قولتلهم حاجة
نيرة: اه طبعا وزمانهم ع وصول
يوسف: يا شيخة ليييه ليييه
نيرة: مكنتش عارفة اتصرف ومكنتش عارفة انا بعمل ايه غير لما سمعت صوت باباك بيقول الو
يوسف: وملقتيش غير بابا كنتى اتصلتى بعمر
نيرة: انا اسفة
نظر اليها بأسى
يوسف: لا انا اللى اسف
نيرة: اناالسبب فى كل اللى حصلك دة
يوسف: احلى حاجة حصلتلى فى حياتى
نيرة: بعد الشر عليك متقولش كدة
يوسف: خايفة عليها
نظرت ارضا بكسوف وابتسمت
يوسف: قوليها بقا عايز اسمعها تانى
نيرة: لا اول مرة قولتها فاكر عملت ايه
يوسف: ههههه طيب انا دلوقتى تعبان مش هقدر اعمل حاجة يلا قوليها قبل ماحد يجى
ابتسمت ونظرت له وقالت
نيرة: انا ب.ح...
صمتت بسماع احدهم يفتخ باب الغرفة
خلود: ابنى ابنى حبيبى
يوسف: يا ماما
خلود: حبيبى انت ايه اللى حصلك ها رود عليا مش بترد ليه
يوسف: يا ماما انا بخير مفيش اى حاجة
اسامة: الف سلامة عليك ياابنى
يوسف: الله يسلمك يابابا
اسامة: ايه اللى حصل ؟ ومين انتى !؟
نيرة: انا .. انا ... انا ...
يوسف: دى نيرة اللى قولتلكو عليها
نظرت اليه دهشة
انها لم تكن تعلم انه حكى لوالدية عليها
خلود: ازيك يا حببتى والله زى القمر
نيرة بكسوف: ميرسى يا طنط دة من زوق حضرتك
اسامة: طيب يابنتى انتى دلوقتى مش هينفع تقعدى اكتر من كدة تعالى اوصلك
نيرة: متتعبش نفسك حضرتك يا عمو انا بعرف اروح
يوسف: لا طبعا انتى عايزة اللى حصل يتكرر تانى ولا ايه ...بليز يا بابا وصلها البيت
اسامة: من غير ماتقول ... يلا يابنتى مستنيكى فى العربية
نيرة: حاضر يا عمو
ثم توجهت نحوة وقالت
نيرة: هجيلك بكرة متخفش ... سلام
يوسف: مستنيكى ... سلام

 

فى العربية

اسامة: متشكر ع اللى عملتية مع ابنى
نيرة: لا شكر ع واجب يا عمو وبعدين دة كان بيدافع عنى ... مستحيل كنت اسيبة
اسامة: اممم ويا ترى هو قالك ع خطبتو لو عرفت انة خرج معاكى ممكن تعمل ايه
نيرة بدهشة: خطبتو ... لا ياعمو ممكن توضح
اسامة: بصى يابنتى شكلك عاقله ومحترمة ومتعلمة واظن مفيش اوضح من كدة
نيرة: يعنى يوسف خاطب ومش قايلى
اسامة: بالظبط كدة ياريت تبعدى عنو احسنلك واحسنله
نيرة: عمو انا عايزة اوضح لحضرتك حاجة

اسامة: مش عايزك توضحيلى حاجة ... احنا ناس مشهورين وبنخاف ع سمعتنا ... ولو عايزة تشتهرى او عايزة فلوس قوليلى وانا رقبتى سدادة ... اتفضلى بيتك اهو
نيرة: لا يا عمو قبل ماانزل لازم تسمعنى ... عايزة اوضح لحضرتك انى معرفش انة خاطب ولما بخرج معاه عمرى ماكنت عشان اشتهر ولا الكلام دة انا متشكرة جدا يا عمو متشكرة جدا ... اه صح اتفضل دة موبايله نسيت اديهوله ... سلام يا عمو
ظلت تبكى بأنهيار سالتها والدتها
سامية: مالك يا نيرة ؟
نيرة: مفيش يا ماما
ساميه: لا فى امال العياط دة من ايه
واثناء حديثهم دخل خالد وقال
خالد: كنتى فين يا نيرة ؟
فقط جففت دموعها واعتدلت من نفسها
نيرة: خير يا خالد
خالد: انا بسالك سؤال كنتى فين
ساميه: عيب يا خالد بتكلم اختك كدة ليه
نيرة: سبية يا ماما ... كنت بتمشى شوية فى حاجة يا خالد
خالد: امممم وكنتى بتتمشى لوحدك ولا معاكى حد
نيرة: لا كنت ... كنت لوحدى ... لوحدى اه
خالد: كدااابه ... انا شايفك بعينى وكان معاكى راجل كبير فى السن وكنتى نازله من عربيتة
نيرة: اصل ... اص ..

26-11-2021 12:13 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [20]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية جراح الحب
رواية جراح الحب

للكاتبة إيمان ضانا

الفصل الحادي والعشرون

ساميه: الكلام دة صح
نيرة: اه يا ماما بس متفهمنيش غلط بليز
خالد: مين دة بقا يا ست نيرة
نيرة: دة والد يوسف
خالد: يوسف زميل عمر خطيب اختك مش كدة
نيرة: بالظبط
ساميه: وايه اللى خلاكى تركبى عربيتة
نيرة: اسمعة اللى حصل ... انا كنت بتمشى فى الشارع وجة اتنين بيعكسونى ... هو كان معدى وشاف اللى حصل وجة دافع عنى ... وهو واقف بيتكلم معايا اتهجموا عليه تانى وضربو وعوروة بالمطوة فى جنبة اليمين
خالد: ماشى معرفتش بردو ايه اللى ركبك مع باباه
نيرة: ماانا خدتة وفى ناس سعدووونى وودناه المستشفى عمل عملية واتصلت بوالدة جة وشافة واطمن عليه وقالى لازم اوصلك لبيتك عشان الدنيا ليلت
ساميه: والله كتر خرهم يا بنتى ربنا يجازية خير ... عشان كدة كنتى بتعيطى

نيرة: ااااا ... اه يا ماما
قالتها بتوتر واضح
ساميه: الحمدلله انا هروح احضرلكو العشا واصحى اختك بقالها يومين مش بتتكلم نهائى
نيرة: ماشى وانا هدخل اشوف مالها
بعد ان ذهبت والدتهما
خالد: فكرينى بكرة نروحله المستشفى ونطمن عليه ونشكرة
نيرة وقد تذكرت حديث والدة
نيرة: لا لا خلاص مش لازم هو كويس
خالد: يبقى محصلش كل الفيلم دة وانتى كدابه
نيرة: لا والله حصل
خالد: خلاص اثبتيلى كلامك ونروحله بكرة
قالها بشك واضح وقد ما فهمت مايدور فى عقله
نيرة: اوكيه


دخلت وهى بعينيها بكاء تريد ان تفجرة فى هذا العالم
دخلت الغرفة وجلست بجوار اختها
نيرة: انتى صاحيه
نورهان: اه
نيرة: مالك
نورهان: مفيش
نيرة: سمعت انك مش بتاكلى ولا بتشربى ولا تتكلمى
نورهان: اممممم
نيرة: الواد عمر مزعلك
نورهان: بقالو يومين مش بيكلمنى ولا بيسال بالموبايل
نيرة: امممم مش يمكن مشغول
نوهان: ولو كان بيكلمنى قبل الشغل وبعدة وقبل ما ينام واول ما يصحى من النوم
نيرة: ورينى موبايلك
اعطتها الهاتف
نيرة: ايه دة
نورهان: فى ايه
نيرة: موبايلك مقفول يا حجة
نورهان: بجدددد
نيرة: ايوة فاصل شحن انا هحطة ع الشاحن وافتحة ولو كان اتصل اليومين دة وهو مقفول هيبان
نورهان: حطية ع الشاحن بسرعة
وضعتة ع الشاحن وفتحتة وظلت منتظرة رساله واو مكالمة منة طوال اليومين ولكن لم يظهر اى شئ
نورهان: اتصل فى اليومين دول
قالتها بلهفة وفرحة تنتظر كلمة اه
نيرة: لا ... ااا... اه اتصل ياخرابى اتصل 20 مرة و فيه رسائل اهو
نورهان: بجد
نيرة: اه اهو
قالتها لكى ترفة عن اختها ولا تكسر فرحتها ولهفتها
نيرة: يلا بقا خلى الموب يشحن وتعالى ناكل
نورهان: مااااشى

عمر: خلاص بقا يا ماما وهاتى الموبايل
يسرى: مش هديك حاجة عايزو دور عليه
عمر: يا ماما انا مش عيل صغير عشان تخبى الموبايل يومين وبعدين انا مش حافظ الارقام اللى عليه
يسرى: احسسسن كويس
عمر: ماما انتى مش وافقتى عليها سيبيها ف حالها البنت مش بتعملك غير كل خير
يسرى: اصدك انى شرانية عليها وهى غلبانة صح
عمر: مقصدش كدة يا امى والله ابدا ... هاتى الموبايل بقا
يسرى: لو مش عجبك اشترى واحد جديد
عمر: امممم طيب بصى انا مش هتخانق ولا هتحايل ولا هتعصب ولا هزعق كل االلى هعمله هلم شنطة هدومى وهمشى ومش هتعرفيلى مكان
يسرى: انت بتهددنى
عمر: معرفش والله
يسرى: اتفضل موبايلك اهو كلمها براحتك

 

وفى اليوم التانى

عمر: الو
نيرة: ازيك يا عمر
عمر: تمام ... نورهان حصلها حاجة
نيرة: لا متقلقش هى تمام
عمر: الحمدلله
نيرة: بقولك نورهان بقالها يومين ولا بتاكل ولا بتشرب وعلى طول قاعدة لوحدها ومش بتتكلم مع حد
عمر: ليه كل دة
نيرة: عشان انت بقالك يومين مسألتش عليها
عمر: والله موبايلى كان ضايع والشغل واخد وقتى كله
نيرة: تمام اسمعنى كويس انا دلوقتى بتكلم من وراهم ... انا لقيت موبايلها مقفول فى اليومين دول جبتها خحجة عشان متزعلش منك وقولتلها انك اتصلت بيها 20 مرة وبعتلها رساله فى اليومين دول
عمر: كويس والله مش عارف اقولك ايه شكرا بجد
نيرة: الشكرلله ...
عمر: اممم عايزة تقولى حاجة صح
نيرة: بصراحة اه
عمر: لو هتسألينى عن يوسف والله بقاالو يومين مختفى معرفش عنة اى حاجة
نيرة: عمر انت متعرفش
عمر: معرفش ايه
نيرة: يوسف قى المستشفى من امبارح بليل
عمر: هاااار اسوح ليه
نيرة: اتنين ضربوة بالمطوة فى جمبة
عمر: يااالهوى وهو مالو بيهم لازم يتخانق
نيرة: اصل هو كان بيدافع عنى
عمر: اااااه وهو عامل ايه دلوقتى
نيرة: معرفش عنة حاجة
عمر: لييه اتخانقتوا
نيرة: لا باباه قالى ...
عمر: ها سكتى ليه
نيرة: بقولك ايه ياعمر ... هو يوسف خاطب
عمر: خاطب ؟! لا ليه
نيرة: اصل باباه قالى ابعدى عنة وهو خاطب ومش قايلى
عمر: هههه لا ياستى كل الحكايه ان باباه عايز يتحكم فيه وهو اللى ياخدلوة قراراتة ويتجوز دى ودى لا اشتغل معايا فى الشركة وسيب المحاماة كل الموضوع قصادة كلمة حاضر بس
نيرة: ماشى شكرا جدا يا عمر
عمر: المفروض انا اللى اشكرك
نيرة: لا شكر ع واجب ... متطرة اقفل ناو سلام
عمر: سلام
خالد: بتكلمى مين يا نيرة
نيرة: اوووف خضتنى يا اخى
خالد: يبقى بتعملى حاجة غلط
نيرة: خالد انت بقالك يومين بتكلمنى بطريقة وحشة فى ايه
خالد: انتى ايه حكايتك مرة تكلمى عمر ومرة يوسف حرام عليكى دة خطيب اختك
نيرة: انت عبيط يا خالد... عمر اتصل بيا عشان يطمن ع اختك
خالد: طب ومتصلش بيها ليه
نيرة: عشان موبايلها بقالو يومين مقفول
خالد: امممم طيب يلا البسى عشان نروح ليوسف
نيرة: ما بلاش دلوقتى ... اقصد خليها وقت تانى
خالد: لا دلوقتى عشان مش فاضى عليا دروس ومذاكرة
نيرة: اوووف... اوك داخله البس


فى المستشفى
يوسف: وحشتنى يااه
عمر: وانت كمان ... الف سلامة عليك
يوسف: عرفت منين
عمر: العصفورة بتاعتك قالتلى
يوسف: تقصد العصفورة دى تبقى نيرة
عمر: اه بالظبط كدة
يوسف: امممم بقولك ايه هى خطبتك عيد ميلادها امتى
عمر: بتسال ليه
يوسف: عشان عايز اجيب لنيرة هدية وهم مولودين فى يوم واحد
عمر: 8/22
يوسف: يعنى بكرة
عمر: اه
يوسف: لا انة لازم اطلع من المستشفى انهاردة
عمر: يابنى خليك انت تعبان
يوسف: لا انا تمام ... بقولك ايه تعملى خدمة كدة
عمر: سدادة
يوسف: اسمع ...
عمر: اوكية نص ساعة يكون كلة تمام بس قبل اى حاجة قولى اجبلها ايه معنديش خبرة
يوسف: يعنى انا اللى عندى خبرة
عمر: انت هتقولى
يوسف: المهم اعمل اللى قولتلك عليه وفى اسرع وقت ممكن

فى محل الزهور
خالد: يابنتى اسمعى الكلام اركزى ع حل
نيرة: امممم خلاص هات اللون الاحمر والبينك والبنفسجى وحط 2 ابيض فى النص ووزود بقا الاحمر كتير ولفهم حلو
البائع: تؤمرى بحاجة تانى
نيرة: لا ميرسى
خالد: اووف حرام عليكى بقالنا نص ساعة واقفين عشان حضرتك تختارى الالوان
نيرة: الله يعنى اجيب اى حاجة وخلاص
البائع: اتفضلى يا برنسس
نيرة: ميرسى
اخدت منة الزهور واعطتة النقود وذهبه
فى الشارع
وجد زميلتة المحببة والمقربة اليه امامة فنظر ارضا وقال
يوسف: احم احم
نيرة: مالك يابنى
اوقفتة الفتاه واقبلت بهم
نيرة: ايه ياخالد مش تعرفنا
خالد: نيرة لارا زميلتى المقربة لارا نيرة اختى الكبيرة
لارا: اهلا وسهلا
نيرة: اهلا بيكى ... تشرفانا
لارا: الشرف ليا انا ... ايه يا يوسف مجتش الدرس ليه امبارح
خالد: كح كح كح كح ... كح كح كح
لارا: الف سلامة عليك انت تعبان
قالتها بخضة واضحة
خالد: لا انا كويس
نيرة: ماترد عليها يا خالد
خالد: ايييه انتى كنتى بتقولى حاجة
لارا: لا لا مكنتش... هتيجى الدرس انهاردة
خالد: شور ان شاء الله
لارا: اوك ان شاء الله

اخذت تتابع حديثهم وتتذكر ايام طفولتها عندما قابلت حبيبها وصديقها المراهق الذى كان بجانبة فتاه بذيئة بمعنى الكلمة
الذى كرهتة منذ عرفتة عن حقيقتة انسان خادع وكذاب ووقح الذى فضل الفتاه عنها لكثرة مالها ... حتى الان يريد الحديث معها ودائما تبتعد حتى لا يراها ابدا
تفيق ع صوت اخاها خالد
خالد: ايه يابنتى روحتى فين
نيرة: هاا ... لا ابدا مروحتش ولا حاجة
خالد: طيب يلا نلحق نوصل
نيرة: يلا... الا قولى يا خالد
خالد: نعم
نيرة: مين البنت دى
خالد: ماانا قولتلك زميلتى لارا معايا فى الدروس ودايما انا وهى بنافس بعض
نيرة: ايوة مانا عارفة انها زملتك وكل حاجة بس هى بالنسبالك ايه
خالد: زميلتى اكيد
نيرة: بس
خالد: اصدك ايه يعنى

نيرة: ع فكرة مش عيب لو كنت بتحبها الحب مش حرام ولا غلط ولا عيب الغلط انك تستخدم الحب فى حاجات غلط باسم انك بتحب
خالد: وانا مالى بالكلام دة
نيرة: متحورش وقول الحقيقة ... انت بتحبها
خالد: ايه اللى انتى بتقوليه دة
قالها بتوتر وخوف
نيرة: انا متأكدة انك بتحبها ... شكلك وانت بتكلمها باين ونظراتك ليها قول واعترف
خالد: ايوة .. ايوة بحبها
نيرة: انا لما اقول حاجة لازم تطلع صح هههه
خالد: احنا وصلنا يلا ادخلى
دخلوا المشفى ووصلو الى السكرتيرة
خالد: سلام عليكم
السكرتيرة: وعليكم السلام اؤمرى حضرتك
خالد: ااا جايين زيارة ليوسف اسامة ممكن اعرف الاوضة رقم كام
السكرتيرة: ثانية واحدة
خالد: خدى وقتك
نظرت الى الكشف واخذت تبحث عن اسمة ولم يوجد اسمة هذا
السكرتيرة: انا اسفة جدا مفيش حد بالاسم دة هنا عندنا فى المستشفى
خالد: نعم

26-11-2021 12:13 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [21]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية جراح الحب
رواية جراح الحب

للكاتبة إيمان ضانا

الفصل الثاني والعشرون

فى المستشفى
خالد: نعم
نيرة: ازاى
السكرتيرة: ممكن حضرتكو تكونوا غلطتوا فى الاسم
نيرة: لا انا متاكدة ... طيب ممكن تدورى تانى بليز
السكرتيرة: اوكيه
بحث عن اسمة مرة اخررى ولم يوجد
السكرتيرة: للاسف مش هقدر افيد حضرتك
نيرة: انا جيت بية امبارح هنا فى المستشفى دى بس انا مكنتش شايفة قدامى فنسيت اوضة رقم كام
السكرتيرة: انا اسفة جدا بس وقفتكوا دى ممكن تسببلى مشاكل عن اذنكم اتفضلوا
خالد: خلاص يا نيرة يلا نمشى
نيرة: لا يا خالد انا متاكدة انا مش مجنونة .. لو سمحت اخر مرة دورى ع اسمة تانى او شوفى حد اسمة متشابه بية
السكرتيرة: طيب قوليلى هو بقالو هنا من امتى
نيرة: امبارح بليل ع الساعة 8 او 9 فالحدود دى بالظبط
السكرتيرة: اه فى واحد اسمة حمزة اسامة وهو دة الاسم المشابة واوضتة رقم 102 مش هقدر افيدك اكتر من كدة
نيرة: حمزة اسامة ... طيب شكرا

خالد: هنعمل ايه
نيرة: مفيش حل غير اننا نطلع ونشوف
خالد: ماشى ... سلم ولا اسانسير
نيرة: هههه اسانسير
ركبوا الاسانسير واتجة نحو الغرفة رقم 102 ودخلو الغرفة وكانت المفأجاه
انو هو
نيرة: ايه دة
خالد: لا حول ولا قوة الا بالله
يوسف: نيرة وخالد يا اهلا
نيرة: احم ازيك يا يوسف
يوسف: اه .. الحمدلله عن الاول... ازيك ياخالد منور والله
خالد: الحمدلله والف سلامة عليك
يوسف: الله يسلمك ... الله الورد دة ليا
نيرة: اه ... اتفضل
يوسف: ربنا يخليكى.

خالد: انت قاعد هنا لوحدك فين اهلك
يوسف: لا انا صممت انهم يروحوا مش بحب حد يعاملتى اكنى طفل
نيرة: المهم كلت ولا لسه
يوسف: لا لسه
نيرة: تؤ تؤ معقوله ثوانى واجبلك الاكل
ذهبت وخرجت
خالد: الا قولى يا يوسف .. انت اسمك الحقيقى يوسف ولا حمزة
يوسف: لا حمزة عرفت ازاى
خالد: ... (حكى له عما حدث)
يوسف: هههههه اه ضحكتنى يا خالد والله شكل الجرح اتفتح
دخلت وهى تحمل صنية اطعمة
نيرة: بتضحكو على ايه ضحكونى معاكو
خالد: تصورى يا نيرة طلع اسمة الحقيقى حمزة.

نيرة: بجد والله
يوسف: اه والله حمزة احلى صح
نيرة: اه... امال ايه يوسف يوسف
يوسف: دة الدلع
نيرة: اممممم طيب ... الاكل اهو
يوسف: شكرا
حاول ان يمسك الملعقة و يأكل ولكن دون جدوى
نظرت لاخيها ثم له وقالت
نيرة: خلاص متتعبش نفسك انا هأكلك
نظر لها بأستغراب وبفرحة
جلست امامة واخذت تطعمة بالملعقة وهو ينظر لها ويبتسم وهى تتحاشى نظراتة ولكن قلبها فرح جدا
ظل ع هذا الحال
حتى رجع الى بيتة.

اخذت الاختان والام والاخ يستعدون لتجهيز مظهر البيت ويعلقون البلالين والزينة
حتى رن جرس الباب فتحت نيرة ولم تجد احد سوى هدية جميله ملفوفة اخذتها ودخلت بها واعطتها لاختها لانها اعتقد انها اتية لنورهان من حبيبها
نيرة: ايوة بقا اعم جالك هدية من عمر
نورهان: بجد جاب ايه
قالتها بفرحة وبعين دامعة ??

نيرة: استنى افتحها
فتحتها ووجدتها حاسوب محمول ( لاب توب )
نيرة: الللللله لاب توب
نورهان: ايه دة لاب توب اعمل بية ايه
نيرة: يا بت دة تحفة استنى انا هشغله
نورهان: كان نفسى يجيب هدية احلى من كدة ... هدية تكون رخيصة وحلوة وبسيطة
نيرة: اتصلى بية واشكرية انتى لو تعرفى دة بكام هتصوتى
نورهان: مهما كان السعر ... بس اكيد لازم اشكرة
هاتفت حبيبها
اخذت الاب توب ودخلت بة الغرفة
وفتحتة وما ان فتحتة حتى رات صورتها وهى فى حفله لتوزيع هدايا للمتفوقين فى الثانوية العامة عندما رات صورتها ضحكت كتير وادركت ان هذة الهدية لديها.

عمر: حببتى كل سنة وانت طيبة
نورهان: وانت طيب يا حبيبى ... شكرا ع الهدية بجد بس دة غالى اوى
عمر: هدية ايه انا لسه ماضى ع توصيلها
نورهان: نعم يعنى ايه
عمر: حببتى هديتك فى الطريق لسه موصلتش ... والهدية اللى جت دى مش بتاعتى
نورهان: امممم جبتلى ايه
عمر: بصى هى هدية صغيرة هى مش هدية واحدة بس كذا هدية بس طبعا دى حاجة صغيرة عشان اعبر عن حبى ليكى ياقلبى
نورهان: ماشى هتيجى العيد ميلاد اكيد
عمر: ان شاء الله
نورهان: هستناك
عمر: وانا هاجى ... مع السلامة.

يوسف: كله تمام
الرجل: ايوة طبعا واستخبيت ع جنب كدة وهى طلعت وخدت الهدية
يوسف: اوصفلى شكلها
الرجل: هى بيضة ورفيعة وطولها متوسط وشعرها بنى
يوسف: هى بالظبط اشطا شكرا ياسطى
الرجل: الشكر لله.

وعدت ساعات حتى جاءو جميعا ليحتفولون بعيد الميلاد
جلسوا جميعا
عمر: عجبتك الهدية
نورهان: ايه كل دة... شكولاتة وورد ودبدوب وسلسه وخاتم وماج عليه اسمى
عمر: حببتى مفيش حاجة تغلى عليكى
نورهان: ربنا يخليك ليا
عمر: عارفة نظرت عنيكى بتنسينى الهم والتعب ... ولو عنيا هتبص لحد غيرك ...عمرى ماهفتحها ... ولو حد حط نفس برفانك ...انا هعرفها
واى كلمة مش منك ... مش هسمعها.

نورهان: ايه الشعر دة
عمر: عايزك تلبسى السلسة والخاتم ودى وصيتى واوعى تقلعيها فى يوم مهما زعلنا من بعض
نورهان: ربنا مايجيب زعل
خالد: بخخخخخ
نورهان: بسم الله
خالد: هههههه اتخضيتوا صح
عمر: لا ياعم ماتخضناش
خالد: معلش هقطع اللحظة الرومانسية دى ... اتفضلى هدية بسيطة جدا
نورهان: ربنا يخليك يا حبيبى
خالد: انتى عارفة زميلتى لارا انا عزمتها عشان تحتفل معانا هى زمانها جاية
نورهان: طبعا وانا مستنيها.

نيرة: شكرا ع الهدية
يوسف: ايه رايك
نيرة: بس مكنش ينفع تتعب نفسك
يوسف: تعبك راحة
نيرة: عامل ايه دلوقتى بتاخد الدوا
يوسف: خلاص خفيت وبقيت تمام
خالد: عووووو
يوسف: يااامة عفريت
خالد: معلش هقطع عليكم اللحظة الرومانسية دى ... خدى دى هدية بسيطة منى ليكى يا حببتى وكل سنة وانت طيبة
نيرة: وانت طيب يا حبيبى بس جبت ازاى الموبايل دة غالى اوى.

خالد: مفيش حاجة تغلى عليكى يا حببتى
نيرة: جبت فلوسة منين يا خالد
خالد: حببتى بعدين دلوقتى احنا فى العيد ميلاد
يوسف: مش ملاحظ حببتى كترت اوى يا خالد
خالد: دى اختى ياااعم
يوسف: يلا امشى من هنا
رن جرس الباب ذهب خالد ليفتح ويجد لارا
دخلت لارا واخذت تتحدث قليلا معة وسلمت عليهم جميعا واعطتهم الهدايا.

سامية: يلا يا جمااااعة هنولع الشمع
كلهم: هاااابى بار زى تو يو ... هابى بار زى تو يو ... هابى بار زى تو يو نورهان ونيرة هابى بار زى تو يو ... سنة حلوة يا جميل ... سنة حلوة يا جميل ... سنة حلوة يا نور ونيرة ... سنة حلو يا جميل
يلا حالم بالم يحيا ابو الفساط هيه ... هيكون عيد ميلادة الليلة اسعد الاعياد هيه ... ابو يحيا الفساط هييييييه
كلهم: كل سنة وانتو طيبين
ساميه: خدى يا حلوة انتى صاحبة نيرة ولا نورهان
لارا: لا انا زميله خالد فى الدرس وهو عازمنى
ساميه: ماشى يا حببتى ... الواد دة عامل ايه فى الدرس معاكو بيجى فى ميعادة
لارا نظرت اليه ثم قالت
لارا: اه كويس يا طنط ربنا يخليهولك.

خالد: انا متشكر اوى ع فكرة
لارا: انا معملتش حاجة تشكرنى عليها بس اتمنى تكون فى الايام اللى مش بتيجى فيها تكون بتعمل حاجات صح مش اللى بيحصل الايام دى
خالد: لا طبعا صدقينى انا مبعملش حاجة غلط واسالى يحيى
لارا: طيب متختفى بتروح فين
خالد: فينا من يكتم السر
لارا: متخفش سرك فى بير
خالد: اابير الناس كلها بتشرب منة
لارا: ههههه بتكلم بجد مش هقول والله.

خالد: زى ماانتى شايفة كدة بالظبط احنا ناس ع قد حالنا ومحدش بيصرف علينا ماما بتشتغل يوم وعشرة لا ونيرة ونورهان فى الجامعة ومستحيل طبعا هيشتغلو احنا اسرة بسيطة وعشنا ايام مايعلم بيها الا ربنا عشان كدة انا قررت اشتغل واجيب فلوس اصرف ع دروسى والباقى احوشة عشان نجمع فلوس نعمل بيها عمليه نورهان
لارا وقد تاثرت من كلامة: انت طيب اوووى بس كنتو بتصرفو منين طول الوقت دة
خالد: بابا الله يرحمة كان سايبلنا مبلغ فى الوصية كل واحد بأسمة بس انا فلوسى خلصت ومش قايل لحد
لارا: اممم ان شاء الله ربنا هيفرجها بس عايزاك توعدنى انك متهملش فى دراستك احنا عايزين طب ع طول فاهمنى
خالد: حاضر اوعدك وان شاء الله نحقق اللى نفسنا فيه ...سوا.

عمر: معلش بقا يا طنط انا هخرج البنتين دول معايا شوية
ساميه: الوقت اتاخر يا عمر مينفعش
عمر: ليه يا طنط والله متخافى دول ياكلو بلد
نورهان: نععععععم ؟!
ساميه: طيب الساعة تيجى 10 تيجوا 10 و5 مفيش دخول البيت
كلهم: هههههههههههههه
خرجوا سويا فاريحين
عمر: اى خدمة عملت اللى قولت عليه عد الجمايل.

يوسف: ربنا يخليك ليا حببيبى وربنا
نورهان: ايه دة فى ايه
عمر: ولا حاجة ... بص يا جو احنا هنقعد هنا عند البحر وانت وهى هتقعدوا فى نفس المكان بس ع ديسك جمبنا فاهمنى مفيش مرواح هنا ولا هنا سامعنى يا جو
يوسف: وحفظت والله
اخذها وجلسوا ع ديسك امام البحر
ثم جلست كلا من نيرة ويوسف ع ديسك اخر بجانب ديسك الحبيبين الاخرين.

عمر: قوليلى يا ستى نفسك فى ايه
نورهان: نفسى فى حاجات كتير اوى
عمر: اهمها ايه
نورهان: اعمل العمليه عشان اشوفك
عمر: ان شاء الله تعمليها يا حببتى وربنا يقدرنى واعملك اللى تطلبية
نورهان: ياااااارب يا عمر
عمر: بالمناسبة نفسك فتى احلامك اللى هو انا طبعا يبقى شكله ايه
نورهان: ابيضانى وشعرة اصفر وعينة خضرا وعندة غمازات زيى انت كدة صح.

عمر: واضح انك حلمتى بحسين فهمى ههههه
نورهان: ههههه ع فكرة انا حلمت بيك
عمر: حلمتى بأية
نورهان: حلمت نفس الحلم دة انا وانت قاعدين ع ديسك قدام البحر وانت ماسك ايدى زى كدة بالظبط بس الفرق انى كنت شايفة
عمر: امممم طيب جتلك فى الحلم شكلى ايه
نورهان: شفتك امحاوى وعينك خضرة وشعرك ناعم وعندك غمازات وطويل
عمر: سبحان الله انت تعرفى انى كدة فعلا
نورهان: بجد يعنى انا شوفتك
عمر: ايوة يا حببتى.

يوسف: احلى عيد ميلاد فى الدنيا
نيرة: شكراا
يوسف: بحبك
نيرة: بلاش الكلام دة يا يوسف انا مش متعودة ع كدة
يوسف: هو احنا مش هنتجوز بقا
نيرة: امممم بقولك ايه ايه موضوع حمزة دة احكيلى
يوسف: هو انا ليه كل مااجبلك سيرة الجواز او اجى اتقدملك بتهربى من الكلام ليه
نيرة: وانا ههرب ليه يا يوسف ماحنا بنتكلم اهو
يوسف: فى حد تانى.

نيرة: فى واحد بس ... جوا قلبى وشاغلنى طويل الليل مبعرفش انام ... ومبيجيش يوم ويعدى غير لما احلم بية من ساعة ما عرفتة
يوسف: مين دة بقا
قالها بخوف وغيرة واضحة وقد زادت ضربات قلبة لدرجة انها سمعتة
نيرة: الشخص اللى شاغلنى دة يبقى انت يا يوسف
نظر فى عينها حتى قلقة اختفى وهدائت ضربات قلبه ثم ظفرت دمعة من عينية
ازالت دمعتة وهى تبتسم وتضع يديها ع وجهه
كادت ان تغير الحديث فقالت
نيرة: تحب اقولك ايه يوسف ولا حمزة
يوسف: متقوليش غير حبيبى
نيرة: هااا.

يوسف: ايه هى صعبة
نيرة: لا مش صعبة بس
يوسف: نتفق اتفاق انا اقولك حببتى وانت قوليلى حبيبى اشطا
نيرة: موافقة ... احكيلى ايه موضوع حمزة دة
يوسف: عايزة تعرفى ايه
نيرة: قولى ليه بيقولولك يوسف وانت اسمك الحقيقى حمزة مع ان حمزة احلى بكتير من يوسف.

يوسف: بصى يا حببتى الحوار بيبدا لما ماما قاالت لبابا هنسمى البيبى ايه جاات اختى حبيبة ثم اخذ نفس طويل وتابع جات حبيبة الله يرحمها قالت نسمية حمزة وبابا يقول يوسف وحبيبة تقول حمزة وبابا يقول يوسف وبعدين جت يوم ولادتى وبابا كان مسافر شغل برة بعد مااتولدت جة عمى وليد قال لماما هروح اعمل شهادة الميلاد وخد حبيبة معااه ونسى يسال ماما هيسمة البيبى ايه راحت حبيبة قالتله بابا وماما اتفقوا ع اسم حمزة بس وعمى صدقها وكتب اسمى حمزة هههههه
نيرة: ههههههههه يااااه يا حبيبة الله يرحمك
يوسف: يارب يرحمك يارب
وانتهى هذا اليوم ع ذلك.

وفى اليوم التانى

نيرة: خالد انت جبت الهدية منين
خالد: من محل فى وسط البلد
نيرة: مبهزرش انا بقولك جبت فلوسها منين
خالد: من فلوسى
نيرة: انت معاك فلوس اصلا
خالد: اه محوش فلوس
نيرة: كداااب
دخلت ساميه وقالت
ساميه: فى ايه يا نيرة
نيرة: جبت فلوس الهدية منين يا خالد
خالد: ...

ساميه: مترد ع اختك يا خالد
خالد: بقولكم ايه انا مش صغير ع المحكمة دى غيرو الحوار
نيرة: ماشى يا خالد متجيش تقولى يا نيرة وتكلمنى وانا مش هكلمك غير لما تقول جبت الفلوس منين
ظهرت نورهان فى الكلمة الاخيرة وقالت
نورهان: يا جماعة براحة عليه خالد حوش من فلوس الدرس بتاعة معايا وقالى خدهم منك يوم مااطلب
تفأجى خالد من الحديث
نيرة: ماشى بس كونوا عارفين انا مش مصدقة الحوار دة
ثم ذهبت نيرة وساميه.

وجلست نورهان ع الاريكة وجلس جمبها خالد
خالد: ليه قولتى كدة
نورهان: عشان اخلصك من كلامهم حسيت انك مدايق
خالد: انا متشكر
نورهان: عيب انا اختك بس مش هتقولى جبت الفلوس منين
خالد: هقولك بس متقوليش لحد
نورهان: قول
خالد: انا بشتغل
نورهان: فين بقا
خالد: والله انا قولت هتزعقى
نورهان: حبيبى انت راجل ومش هينفع نقعدك جمبنا كدة
خالد: ربنا يخليكى انتى الوحيدة اللى رافعة معنوياتى
نورهان:هههههه
وظل هو الحوار حتى بدا الترم الثانى

اول يوم فى الترم الثانى

فى الجامعة

نيرة ونورهان واقفين تحت شجرة كبيرة وماسكين كوباية عصير فراوله
نييررة: نهااار اسوووح
نورهاان: ايه اللى حصل
نيرة: العصير اتدلق عليا
نورهان: مش تخلى بالك
نيرة: حصل خير بصى انا هدخل الحمام امسح العصير دة لحسن حد يفتكر دة دم
نورهان: تمام متتأخريش والنبى
نيرة: متقلقيش وكمان عقبال ما اروح زمان عمر وحمزة جايين
نورهان: اوك
ذهبت الى الحمام وتركت نورهان وحدها تحت شجرة كبيرة
نورهان: الله حمزة مين دة اللى جااى يمكن انا سمعت غلط
الشااب: ايه يا جميل واقف لوحدك ليه
نورهان: ...

الشاب: وكمان تقيل ومش بترد ياااا بس قمر وحيات القمر
نورهان: عااارف لو قربت زيادة اقسم بالله لصوت والم الناس عليك
الشاب: ايه دة وكمان صووتك حلو الله
وظل يقترب منها
ضربتة ضربة بحقيبتها ع قلبة جعلتة يبكى بشدة من شدة الضربة
واخذت تمشى بسرعة بخوف ولا تعلم الى اين ستذهب تفاجت بشخص يحتضنها ويقول لها
ايه يا حببتى ماشية لوحدك ليه
لم تعلم من هذا الشخص لكن عرفتة من صوتة
نورهان: لا يا عمر مفيش بس نيرة راحت الحمام وانا قولت اتمشى كدة
عمر: لا فى حد دايقك.

نورهان: لا لا مفيش بس انت اتأخرت ليه
عمر: متأخرتش يا حببتى بس انتى الى مستعجله عليا شوية
نورهان: طيب تعال نقعد عشان تعبت
يوسف: اييووة بالظبط كدة تعبت وربنا من الوقفة وانتو عمالين مشاهد رومانسية
نورهان: ههههههه يوسف اهلا معرفش انك واقف
عمر: خلاص يا خويا نقعد فين
نورهان: لا طب نيرة متعرفش احنا فين
يوسف: لا متقلقيش انا هروحلها
وذهبوا وجلسوا فى الكافتيريا وذهب يوسف الى امام حمام الفتيات



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية صغيرتي الحمقاء زهرة الصبار
39 7309 زهرة الصبار
رواية انتقام ثم عشق زهرة الصبار
38 4313 زهرة الصبار
رواية حبيب الروح زهرة الصبار
39 3355 زهرة الصبار
رواية لا ترحلي زهرة الصبار
36 3232 عبد القادر خليل
رواية أحببت فاطمة زهرة الصبار
74 3786 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، جراح ، الحب ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 06:19 صباحا