أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية عشق بلا قيود

عشق بلا قيود هي رواية كُتبت عن أجواء الرومانسية الواقعية التي قد ييمر بها أي عاشق عربي، بعيدا عن أجواء رومانسية هوليوود ..



25-11-2021 06:30 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [7]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثامن

عدى الاسبوع ورجعوا القاهرة
تانى يوم من رجعوهم
فى الشركة
ادهم: خلصتى التصاميم
لوجين: عملت 3 تصاميم بس
ادهم: يابنتى السنة قربت تخلص وااحنا عايزين الحاجات دى كلها تتعمل فساتين وملابس خروج على اخر السنة
لوجين: حاضر يا بابا ادينى يومين بس
ادهم: لما نشوف وانا هبعت فاكس لشركة ... عشان تعمل التصاميم اللى اترسمت عايزين نشهل شوية قبل العرض
لوجين: اوكية يا بابا

عند اسلام
اسلام: تييييييييتة
سميحة: اسلالالالالالالام اخيرا جيت ؟
اسلام وهو بيحضن ستة: وانت كمان يا قلبى
سميحة: تعالى احكيلى الرحله كانت حلوووة
اسلام: جميله جميله جميله
سميحة: احكيلى يلا
اسلام: لعبنا ماتشين معتبرين
سميحة: اكيد انت اللى كسبت صح ؟
اسلام: هههههه لا انا كنت الحكم وكل شوية اطلع انذارر بقا وطرد كن هولع الدنيا
سميحة: ربنا يبسطك يا حبيبى يلا روح خد دوش وغير هدومك عقبال مااحضر الاكل
اسلام: حاضر ياست الكل

عدى اسبوع ومحدش بيشوف بعض خالص
غير طبعا شيماء وامير كل يوم مع بعض
واسلام واسما بيتقابلوا قليل
ولوجين خلصت التصاميم كلها واتمسكت بالشغل اكتر
بس اهملت الجامعة وقررت تروح الجامعةة المرادى
اسما: الو مين معايا
لوجين: انا مين وكمان نسيتى صوتى ورقمى ضاع
اسما: مقدرش يا روحى امال مين يجبلى صداع ههههه
لوجين: انا بجبلك صداع تصدقى انا غلطانة
اسما: لالا خلاص سماح المرادى ... شوفتى اسلام بيخرجنى كل شوية
لوجين: بجد والله
اسما: اه والله
لوجين: ربنا يقربهولك لو كويس ليكى ... المهم تيجى نروح الجامعة انهاردة
اسما: ياريت والله انا هلبس وجيالك
لوجين: تمام تعالى بقا ع الشركة عشان انا مش فى البيت
اسما: اوكية

فى بيت ريان
ريان نايم وبيصحى ع صوت خبط الباب
قام فتح لقى دايما حببتة القديمة
ديما: حبيبىىىىى
ريااان: اووووووف اصتبحنا
ديما: وحشتنى اوى
وبتحضنة
ريان بيبعدها عنة
ريان: انت ايه اللى جابك هنا وعرفتى عنوانى الجديد ازاى ؟
ديما: اللى يسال ميتهوش وبعدين انا جيت عششان انت وحشتنى
ريان: ديما قولتلك 50 مرة ابعدى عندى وانسينى وشوفى حالك
ديما: حالى معاك يا ريان انت الوحيد اللى وقفت جمبى ف محنتى
ريان: ايوووة انا عايزك تنسى كل حاجة حلوة افتكرى الوحش بس
ديما: بس انت عمرك ماعملتلى حاجة وحشة
ريان: اوعدك من انهاردة هتشوفى ايام سودة
ديما: عمر ايامك ماتبقى سودة
ريان: اطلعى ببببببببررررررررررة
ديما بخووف: ماشى يا ريان انا هطلع بس هسيبك تفكر واجيلك تانى
ريان بيزقها: بالسلامة اتفوووو

وصلت اسما للشركة وقابلت لوجين وركبوا العربية وراحوا الجامعة
اسما: خبطى يلا
لوجين: لا خبطى انت
اسما: يابنتى اخلصى
لوجين: لا لحسن الدكتور تتعصب علياا
اسما: اوووف خلاص هخبط انا
تك تك
الدكتور: اتفضل
اسما: احم ممكن ندخل
الدكتور: يا اهلا يا اهلا اسما ولوجين
لوجين بخوف: ازيك يا دكتور ؟
الدكتور: اهلا يا لوجين هانم محدش بيشوفكوا يعنى
اسما: اصل اصل
الدكتور بزعيق: اصل اييييييه ؟
لوجين: يا دكتور حصلت معانا ظروف كتير معرفنااش نيجى محاضرات حضرتك
الدكتور: اممممممممممم ظرووووف ... وانت يا اسما كان عندك ظروف برضو

اسما: احم اااه اه يا دكتور
الدكتوور: للاسف يا بنات مش هقدر ادخلكوا المحاضرة
لوجين: ليه يا دكتور والله احنا ...
الدكتور مقاطعه لهم: انتو لسه هتشرحولى لو سمحت اطلعوا برة انا عندى محاضرة وعايزة اخلصها
بداوء الطلاب صوتهم يعلى
الدكتور بتخبط على المكتب
تك تك تك تك
الدكتور: هدوء يا جماععععة من فضلكم
اسما: اخر مرة والله يا دكتور احنا متأسفين جداا
الدكتور: للاسف مقدرش ادخلكوا اطلعوا واقفلوا الباب وراكوا
طلعوا وقفلوا باب السكشن وراهم
لوجييين: اووووووووووف
اسما: مستفزة
لوجين: جدددددااا
اسما: هنعمل ايه ناووو ؟
لوجين: تعالى نروح االكافتيريا نشرب حاجة
اسما: اهاا ياريت
راحوا للكافتيريا وطلبوا عصير
لوجين: خدى اشربى
اسما: اييه دة مش دى شيمااء ؟
لوجين: اوووف هى نارواية ... اميير ؟!
اسما: اخويا ... ايه اللى جابة هنا
لوجين: فى ايه كل الناس حواليهم كدة ليه ؟
اسما: تعالى نشوفهم
لوجين بخوف: ما.. ماشى
وهم ماشين اسما خبطت فى واحد
اسما: انا اسفة جداا
الشخص: ولا يهمك

اسما: ميرسى ... ممكن اعرف الناس متجمعة كدة ليه ؟
الشخص: واحد بيحب واحدة وعملها حفله فى الجامعة عشان يعترفلها ادام الطلاب كلهم انهم بيحبوا بعض
اسما: امممم متشكرة جددا
الشخص: العفوو عن اذنك
لوجين بدموع: الكلام دة بجد
اسما: اهدى يا لوجى ويلا نروح
لوجين: لالا انا هروحلهم
اسما: يابنتى هتروحى تعملى ايه ؟
لوجين: ...
ومشيت
اسما: استنى بس يا لوجى لوج...
راحتلهم لقت االناس محوطنهم بدايرة وشيماء وامير فى النص وامير ماسك مايك وبيغنلها
لوجين عماله تعيط
اسما: نفسى اتقطع حرام عليكى اوووف
لوجين:...
اسما: اييييييه دة ؟ مستحييل
لوجين جريت بسرعة وخرجت برة الجامعة كلها
اسما مخدتش بالها ان لوجين جريت هى مزهوله من الى بيحصل
اسما بتبص جمبها ملقتش لوجين قلبها وقف وفضلت تدور عليها وهى خايفة
فضلت تتصل بيها ومش بترد خافت اكتر اتصلت بوالد وولدة لوجين وقالولها انها مش مجتش
قررت تروح لامير وتستنجد بيه
راحت لامير وهى بتعيط
اسما: اميييييييير الحق لوجين مش لايقهاا
امير: فى ايه اهدى ؟
اسما: لوجين كانت واقفة معايا واختفت فجأة ومش بترد عليه
امير: طيب مش يمكن تكون بتجيب حاجة ؟
اسما: لا ماكانت ممكن تقولى مش تجرى انا خايفة ليكون حصلها حاجة يا امييير ؟
شيماء بقرف: متخافيش يا حببتى مش هيحصلها حاجة دى يتخاف منها ومش عليها
اسما: اسكتىىى انت فااهمة ؟!
شيماء بتمثيل: ربنا يسامحك (وعملت نفسها مدايقة )
امير: ايييه بقا هى مش ننننااااقصصة دلوقتى خنااق ... جربى اتصلى بعمو
اسما: انا اتصلت بيهم وقالولى مجتش
شيماء: هه دلع بنااات
اسما بصتلها من فوق لتحت وبصت لامير تانى
امير: خلاص تعالى ندور عليها
وجرى امير وجريت وراه اسما
شيماء: ربنا يخدك يا لوجين دايما بتضيعى عليه الحظة الحلوة

اسلام قاعد مع ستة وبيتفرج على التليفزيون
سميحة: يا واد بطل تحول من قناه لقناه مترسى على حاجة نتفرج عليها
اسلام: ...
سميحة: اسلام مش بترود ليه ؟
اسلام: هااا كنتى بتقولى حاجة يا تيتة ؟
سميحة: كنت سرحاان فى ايه يا واد ؟
اسلام: ولا حاجة يا تيتة
سميحة: عليه انا دة انا اللى مربياك ؟
اسلام: احم بصى بقاا انا عايز احكيلك على حاجة
سميحة: احكى يا حبيبى
اسلام: انا مش عارف ازاى قولت لاسما كدة
سميحة: بصراحة مش فاهمة حاجة
اسلام: بصى واحنا فى شرم قولت لاسما صاحبة لوجين انى بحبها
سميحة: بجدددددد اخيرا حبيت
اسلام: اسمعينى يا تيتة اانا اصلا مبحبهاش انا لسه بحب لوجين
سميحة: اومال قولت للبت كدة ليه ؟
اسلام: معرفش انا لقتها طلعت منى لوحدى مش عارف بقااا
سميحة: يعنى ينفع تعلق بنت معاك عشان مكنتش تقصد
اسلام: تيتة قوليلى حل انا بقيت بكلمها كل يوم وبخرجها وهى فاكرة انى بحبها زى ماقولتلها
سميحة: وانت اييه اللى يخليك تقولها كدة مادام مش بتحبها ؟
اسلام: تقصدى اييه ؟
سميحة: اصدى انك بتحبها وانت متعرفش
اسلام: لالالالا بحبها ايه انا لسه بحب لوجين ؟
سميحة: لوجين مش بتحبك غير كأخ وانت عارف كدة كويس وجربت تقولها ردت عليك عادى يعنى هى مش فى دماغها حاجة
اسلام: طيب اعمل ايه ؟
اسلام: قرب من اسما شوية وهتلاقى نفسك حبتها انت اصلا حبتها بس متعرفش

امييييير: اااااااااه انا تعبت من اللف
اسماا: ياترى روحتى فين يا لوجين ؟
امير: اتصلتى بعمو واسأليه
اسما: لا هيتخضو عليها وبعدين مامتها لسه متصله بيا وسألتنى عليها وقولتلها موبايلها نسيتة ضاع وهى بخير
اميرر: ياا ترررى روحتى فييين ؟
اسما بعد تفكير: رياااااااان
امير: ماله رياان ؟
اسما: اكيد فى عيادة رياان
امير طلع الموبايل واتصل بيه
امير: الووو رياان
ريان: ازيك يا ميروو واحشنى يا اجل
امير: ريان لوجين عندك ؟
رياان اتخض: لوججين ... لا ليه ؟
امير: بندور عليها ومش موجودة فى اى حتة ومش بتروود ع حد
رياان بعد تفكير: خلاص انا عرفت مكانها
امير: عرفت منين ؟
رياان: هتأكد واقولك
امير: هستنى مكالمة ؟
ريان: اوك
قفل ريان مع امير وجرى بسرعة يدور عليها

امير بعد ما قفل مع رياان
اسما: ها قالك ايه ؟
امير: قالى عرفت مكانها وهيتصل بيا لما يلاقيها
اسما: وعرف منين مكانها ؟
امير: معررفش بقا يا اسما يلا نروح نقعد فى حتة عقبال ما يتصل
اسما: ماشى

ريان وقف عربيتة
عند البحر وطلع منها وقعد يدورعليها

25-11-2021 06:31 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [8]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل التاسع

رياان شافها ورحلها
لاقها قاعدة عند البحر وعماله تعيط
ريان حط ايدة على كتفها
ريان: خضتينى عليكى ... اصدى خضتينا كلنا
لوجين بعياط: رياان
ريان: اه ريان
لوجين: مين قالك مكاانى ؟
ريان: محدش قالى دة احساس
لوجين: احساس !؟

ريان: اه احساس ... مالك بقا
لوجين بدات تعيط تانى
ريان: لا بقا انا كدة هعيط معاكى
لوجين: شووفت يا رياان امير
ريان: عمل ايه تانى ؟
لوجين: (حكتلة ع اللى حصل) و ...
ريان ادايق: ...
لوجين: ساكت ليه ؟
ريان: هو دة اللى مدايقك ؟
لوجين: ااااه
ريان مدايق ومش عارف يتكلم: ممممممم
لوجين مستغربة من طريقتة
لوجين: عايزة انسااه
رياان: انت لو عايزة تعملى اى حاجة هتعمليها المهم يكون عندك ارادة
لوجين بزعيق: ايوة انا عندى ارادة وهتغير وهنساااه وانت هتساعدنى
رياان: زعقى وطلعى كل اللى فى قلبك عشان تستريحى
لوجين مسكت ايدة: انت هتساعدنى صح ؟
ريان بص على ايدها وهى ماسكة ايده وبعدين بص ف عينيها ودموعها عماله تنزل صعبت عليه
حس انة ممكن يعيط حاول يتماسك نفسة وبص للبحر وشال ايديها وقالها
ريان: اه طبعا هساعدك
لوجين ابتسمت: ماشى
ريان: بكرة هتصل بيكى هتصحى بدرى هنروح النادى نجرى شوية الجرى مفيد للصحة
لوجين: اه ماشى موافقة
ريان: يلا اوصلك
لقى موبايله رن
بيبص فى موبايله لقى امير
بصلها بخوف
لوجين: ميين ؟
ريان: دة دة اسما
لوجين: طب رود
ريان: حاضر ... الووو انا اسف والله نسيت اتصل بيكو
امير: المهم لقتها ؟
ريان: اه هى موجودة روحوا انتو انا هوصلها متخافوش
امير: ماااشى شكرا يا ريان
ريان: مفيش شكر

امير: يلا نروح
اسما: لاقها فين ؟
امير: معرفش المهم انة لاقها وهيوصلها البيت
اسما: الحمدلله يااارب الحمدلله
امير وصل البيت وكل واحد دخل اوضتة

فى اوضة امير
خد شاور و
غير هدومة
وقال يتصل بشيماء يعتذرالها على اللى حصل

عند شيماء
شيماء فاتحة اللاب توب وقاعدة عليه
شات الفيسببوك
عامر: هاى
شيماء: هاى
عامر: عامله ايه ؟
شيماء: تمام وانت ؟
عامر: تمام
شيماء: دايما
عامر: انا وانت ي قمر
شيماء: ميرسى
شيماء لقت عامر شاف الماستدج ومردش وفجاه لقتة بيتصل بيها
شيماء: الووو
عامر: واحشنى صوتك
شيماء: ههه ازيك يا عامر
عامر: الحمدلله بخير
شيماء: دايما يارب
عامر: مش هنتقابل بقا عايز اشوفك ؟
شيماء: ماانا بعتلك صورى
عامر: عارف بس انا عايز اشوفك على الطبيعة
شيماء: ان شاء الله
عامر: هشوفك بكرة
شيماء: ممممم ماشى هنتقابل فين ؟
عامر: ايه دة بجددد
شيماء: خلاص غيرت راى
عامر: لالالا خلاص هقابلك على الكورنيش بكرة الساعة 3
شيماء: اوككك ... معلش يا عامر ماما بتتصل بيا على الويت
عامر: خلاص اقفلى سلام
شيماء: سلام
شيماء: حبيبىىى
امير: عامله ايه يا حبيبتى ؟
شيماء: بقيت كويسة بس لما سمعت صوتك
اامير: اه وانا كمااان ... بحبك
شيماء: وانا كماان
امير: مين كان على الويت معاكى
شيماء: دة دة دة بابا
امير: امممممم انا قولت اتصل بيكى اعتذرلك على اللى حصل انهاردة
شيماء: ولا يهمك يا قلببى مش زعلانة
امير: لفيت لف تعبت اوووى
شيماء: اممم وياترى لقتها ؟
امير: اه دورنا عليها واتصلنا بريان وهو اللى لاقاها
شيماء: قولتلى ريااان هو اللى لاقها
امير: ااااهاااا
شيماء: امممممممممم
امير: ZzZzZzZzZz
شيماء: الووو امير
امير: ZzZzZzZzZz
شيماء: انت نمت ماشى يا قلبى تصبح على خير
وقفلت شيماء

رياان وصل لوجين لبيتها
لوجين: سلامو عليكو
ادهم: وعليكم السلام كنتى فين يا قلبى ؟
لوجين: كنت مع صحابى يا بابا
ادهم: ماشى يا حببتى
لوجين: امال ماما فين ؟
ادهم: كانت قاعدة مستنياكى ونامت وهى قاعدة قوللتها تدخل تنام وانا هقعد استناكى
لوجين: اهاا ماشى انا هدخل انام
ادهم: ماشى ومتنسيش تخصلى التصاميم
لوجين: حاضر تصبح على خير
ادهم: وانت من اهله

ريان وصل لبيتة وركن العربية
ودخل شقتة وقعد على الكرسى وفضل يعيط
مش مصدق اللى بيحصله
فجاه الباب خبط
راح فتح لقى ديما
ديما: حبي...
اول ماشافها رزع الباب فى وشها تانى
ودخل اوضتة
فضلت تخبط عليه جامد
ديما: تك تك تك تك رياااان افتح تك تك تك تك افتح يا ريان هقولك حاجة وهمشى
تك تك تك تك ريااااااااااان تك تك تك تك
كل دة وريان عمال يعيط
ديما: ماااشى يا ريااان انا همشى بس هجيلك تانى سلالالام
ومشيت ديما وريان فتح فى العياط اكتر وبص قدامة لقى المرايه بص على شكله فى المرايه اتعصب اكتر ومسك الماج اللى
كان موجود جمبة ع الكوميدينو وحدفة ع المراية والمرايه اتكسرت وقام وطلع كل هدومة من الدولاب ورماها
فى الارض وكسر اوضتة كلها ودخل تحت الدش وعمال يعيط
وطلع من الحمام وناااام

عند اسلام
اتصل باسما وكلمها
واسما حكتله ع اللى حصل للوجين
اسلام: اازاى كل دة حصل ومتقوليش
اسما: معلش والله مجاش فى بالى
اسلام: بعد كدة اى حاجة تحصل بخصوص لوجي تقوليلى على طول
اسما: حاااضر

تانى يوم
ريان صحى من النوم بدرى
وخد شاور ولبس ونزل
فتح الباب لقى ديما فى وشة
ريان: عايزة ايه ؟
ديما: وحشتنى
ريان: وانت موحشتنيش
ديما: ممكن ادخل؟
ريان: لا
ديما: عشان خاطرى
ريان: لالا
ديما: طب مالك ؟
ريان: ملكيش دعوة
ديما زقتة ودخلت الشقة لقت كل حاجة مت**رة والشقة مش نظيقة
ديما: ايييه دة ؟
ريان: انت ازاى تدخلى شقة واحد اعزب ولوحدة ؟
ديما: انا اسفة بسس انا عاييزاك تسامحنى
ريان: كااان زمااااان
ديما: بس انا بحبك وهعمل اللى انت عايزة عشان اثبتك حبى ليك
ريان: وانا مش عايزك
ديما: ارجوك افتكرلى اى حاجة حلوة
ريان: انت معملتيش حاجة حلوة فى حياتك بدل ماتقفى تتزلى كدة روحى توبى لربنا يمكن يقبل توتبك
وخرج وسبها
ديما فضلت تعيط وقررت تعمله مفأجاه وتستغل فرصة انها فى بيتة

لوجين: الووو
رياان: من غير مناقشة انا مستنيكى فى النادى يلا بسرعة
لوجين مبتسمة: هههههه حاضر

فى النادى
داليا: ريييييييياااان
رياان: داليااا
داليا: وحشتنى والله
ريان اتكسف: احم عامله ايه ؟
داليا: انا تمام وانت ؟
رياان: الحمدلله بخير
داليا: انا مش عارفة اقولك ايه بجد انت ساعدتنى فى حاجات كتير اوى
ريااان: دة واجبى كدكتور نفسى ولا ايه ؟
داليا: اااه صح انت شخص فوق الوصف
ريان: متشكر
داليا: انت بتيجى النادى ع طول
ريان: احيانا مش ع طول
داليا: انا ع طول هنا لو عوزت حاجة ابقى ناديلى النادى كله عارفنى
ريان: ان شاء الله
ربع ساعة كانت وصلت النادى
وشافتة واقف مع داليا
لوجيين بتنادى عليه
لوجين: ريييييييااااانن
ريان بص ع مكان مصدر الصوت ولقى لوجين
شاورلها وراحتله
ريان: دى داليا ... داليا دى لوجين
داليا: اهلا بيكى
لوجين: اهلالالا
دالييا: عن اذنكم ... سلام يا ريمو
وراحت نحيتة وباستة فى خدة ومشيت
ريان مصدوم اول مرة يتحط فى الموقف دة وقدام مين قدام حببتة
ريان بأرتباك: مش يلا نبدا جرى
لوجين: يلالالا
قعدوا يجروووا كتيييير
وراحوا فطروا
لغاية الساعة 2 ونسيت انها عندها شغل وتصاميم وكانت فرحانة جداا

عند اسلام
سميحة: يااااا اسلالالالالالام اصحى بقا الساعة بقت 2
اسلام: يا تيتة خلينى انام شوية
سميحة: طيب انا جعاانة روح ههات الفطار
اسلام: حااااااضر خمسة كدة واصحى
سميحة: ماشى (وعامله نفسها بتعيط)ا
اسلام: اوووف خلاص قومت اهووو
سميحة: يلا خد دش ويلا انزل هات الفطار
اسلام: حااااضر
اول ماخرجت ستة نام تانى وحط المخدة ع وشة
دخلت ستة
سميحة: اسلالالالالالالالالالام
اسلالالالام: عيوووووونى

شيماء صحيت وفطرت وقعدت ع الاب شوية
ولما الساعة جت 2 ونص
قاامت لبست وخرجت
وقفت عند الكورنيش
واتصلت بعامر وقالها انة شافها
وراحلها وسلموا ع بعض
عامر: كنت متوقع انك حلوة
شيماء: هههههه ميرسى
عامر: الله ايه القمر دة
شيماء: شكررا
عامر: ماتيجى نروح النادى اعرفك ع صحابى
شيماء: مممممممم اشطة

اسلام بيجيب الاكل ولقى موبايله بيرن
وكانت اسما
اسلام: الوووو
اسما: الو ... ازيك ؟
اسلام: بخير
اسما: انت لسه زعلان ؟
اسلام: لالا
اسما: لا زعلان
اسلام بزعييق: ماقولتلك لا
اسما: ماشى يا اسلام سلام

ديما استغلت الفرصة
وبعتت ناس تجبلها طلبات اكل
ومسكت الشقة روقتها ونظفتها وخلتها احسن من الاول
ودخلت على المطبخ وعملت الاكله اللى ريان بيحبها
وخلصت كل حاجة وجابت شمع وظبطت الدنيا
وقعدت تستنى رياان

فى النادى
لوجين: انت ايه موهبتك ؟
ريان: تعرفى تعدى لغاية كام ؟
لوجين: ههههه بجد والله
ريان: عندى كتير يعنى مثلا اولهم بحب اساعد الناس واشوفلهم حل عشان يعيشوا حياة بسيطة وسعيدة
ومثلا بحب الجرى زى ماشوفتى وبحب الرسم و...
لوجين: بتعررف ترسم ؟
ريان: ااااه
لوجين: وايه كمااان
ريااان: بعرف العب بوكس وكورة دة انا حريف فيها
لوجين: طيب انا شوفت موهبة الكورة والجرى وكدكتور نفسى بس مشوفتش رسمك ولا البوكس
ريان: امممم تعالى نروح اعرفك على الكابتن بتاعى واعلمك
لوجين: هييييييييه
ريان بصلها وابتسم

شيماء وعامر وصلوا النادى
وفى نفس الوقت كانت لوجين وريان طلعوا
ريااااان: اييييييييه دة ؟

25-11-2021 06:31 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [9]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل العاشر

فى الشاارع
عامر: شيمااااء يا شيمااااء اقفى شيماااااء
شيماء بخوف: نعممم ؟!
عامر: مالك جريتى ليه ؟
شيماء: انا ...انا اصل ...
عامر: اصل ايه قولى
شيماء: بصراحة انا عمرى ماخرجت مع خد غريب وفكرت لقتنى غلطانة ولازم اروح
عامر: بس انا مش حد غريب انا هاجى اتقدملك اكييد
شيماء: اهااا انا عارفة بس سبنى اروح بليزز
عامر: اوووك اتفضلى

فى النادى
بعد مامشيت شيماء قررت لوجين تتصل بأمير وخالتها وتقولهم بس ريان منعها
لوجين: شوفت انا قولتلك انها مش بتحب امير انا هتصل بخالتو وامير وهقولهم ع حقيقتها الكدابه
ريان: غلط غلط اللى بتعملية دة مش صح
لوجين: ليه ؟
رياان: هيقولوا عليكى غيرانة منها والفتى رواية عشان تبعديهم عن بعض
لوجين: بس انا مينفعش اشوف امير بيتخان ومقولهوش
ريان: خليه هو اللى يكتشف الموضوع مش انت اللى تروحى تقولى انت ملكيش دعوة خالص تمام
لوجين: بسس...
ريان مقاطعا: لو قولتلهم هتالف رواية وهتقول انك كدابه وغيرانة منها وساعتها هيصدقوها هى
لوجين: ريان انا مش هقول حاجة لحد بس انا عايزة اروح
ريان: طب مش هتتفرجى على وانا بلعب بوكس ؟
لوجين: لا مرة تانية
ريان: خلاص اوك يلا اوصلك

اسلام جاب الاكل وروح
اسلام: تيييييتةةة
سميحة: ايوة يا حبيبى جبت الفطار
اسلام: اه خدى اهوو
سميحة وهى بتقلب فى الاكياس: ايه دة مجبتش اللانشون اللى بحبة ليه ؟
اسلام: بيجيب امراض يا تيتة
سميحة: امراض ايه دة تلاقى اشااعات ...الاشاعات مالية البلد
اسلام: اشاعات ايه بس ياستى الكلام دة كله حقيقة ... بصى انا هدخل اغير وانت اعملى الاكل عقبال مااجى اساعدك اشطة
سميحة: ماشى يابنى
دخل اسلام اوضتة وقلع القميص وافتكر مكالمة اسما ادايق اوى وكل شوية يبص فى الموبايل مستنى مكالمة منها تانى

فى العربية
ريان: اتفضلى وصلنا
لوجين: على فكرة انا متشكرة جدااا
ريان: مفيش شكر بين اتنين صحاب مش كدة ولا ايه ؟
لوجين: اكيييد طبعاا ... سلام
ريان: سلام
نزلت لوجين من العربية وريان اطمن انها طلعت
رياان: هيييح بحبك يا لوجى يا مجنانى
ودور العربية ومشى وبعد ربع ساعة وصل لشقتة طالع وهو فرحان انة قابلها انهاردة وقعدوا سوااا وخصوصا لما سمعت كلانة واقتنعت بية فتح شقتة وهو فرحان ودخل برجله اليمين بيبص حواليه لقى الشقة مترتبة ومتزينة وكله تمام
رياان: هههه الفرحة قصرت عليك يا واد يا مانو وخلتك تتلغبط بين شقتك بشقتك الجيران ههههه
وجاى يطلع ظهرتله ديما فى وشة
ديما: لا هى دى شقتك ومتلغبطش ولا حاجة

دخلت لوجين الفيلا وهى فرحانة لما عرفت ان شيماء مبتحبش امير وان حقيقتها هتبان قريب وسلمت على اهلها ودخلت اوضتها وهى فرحانة وغيرت هدومها ولبست ترينج جميل وقعدت ترسم التصميمات

دخل ريان الشقة ورزع الباب وراه
ريان: انت لسه ممشتيش ؟
ديما: لا لسه
ريان: ليه ؟
ديما: لقيت الشقة متبهدله روقتها وخلتها زى ماانت شايف وكمان عملتلك البشاميل اللى بتحبها
ريان: ههه شكرا جدا
ابتسمت ديما طلع ريان من جيبة 200 جنية وحطها ف ايديها
ريان: اعتبرى نفسك خدامة اجرتها ليوم تيجى تروق شقة واحد اعزب وتعمله الاكله اللى بيحبها ويلا مع السلامة عشان عايز اخد راحتى ف شقتى
ديما وقعت الفلوس من ايديها من الصدمة وعيونها مدمعة
ديما بعياط: انت ليه مصمم تجرحنى ليه مصمم تعاملنى بطريقتك دى ؟ ليه ؟
ريان بزعيق: عشان انا كدة
ديما: انت عمرك ماكنت كدة
ريان: اعتبرى بعد عملتك السودة دى اتغيرت وبقيت كدة ديما: ريان انا منكرش انى غلطت بس اقسم بالله العظيم انا لسه بح...
ريان مقاطعا: متقوليهاش متكمليش لو سمحت
ديما بعياط وزعيق: لا هقولها يا ريان ... انت ليه عمال تدور ع الحب مع واحدة مش بتحبك ولا فكرت انها تحبك ... وفى نفس الوقت فى واحدة تانية بتحبك وانت عمال تدوس عليها اوى وتضغط وهى مستحمله وبتسكت بس هتفضل لغاية ما يجى اليوم وتلاقى فيه نفسك ولا حااجة عارف كلهم كانوا بيقولولى عليك غدار بس مصدقتهم عارف ليه عشان بحبك ... افهم بقا انا غلطت وربنا بيسامح واللى بيحب بيسامح وانت مش هتسامح ؟
ريان بزعيق ودموع: بس انا مش ربنااااا ... وبعدين انت عرفتى كل دة منين انت بترقبينى ؟

ديما: من حقى اعرف عنك اللى معرفهوش
ريان: لا مش من حقك ... تقومى تبعتيلى واحد يراقبنى هه اكيد واحد زباله من اللى بتعرفيهم
ديما: حرام عليك انا مش هستحمل منك جرح تانى
ريان: حرام عليا ومش حرام عليكى تنامى مع واحد عشان الفلوس يا سافله اتفووو عليكى ... حرام عليكى ضيعتى فرحتى انهاردة ... لكن لا انا مش هسمحلك تضيعى فرحتى مرة تانية امشى اطلعى برررررة
ديما بدموع: انا همشى بس مش هسيبك لحد تانى يا ريان فاهم
ريان بعصبية: اطلعى برة عشان ممدش ايدى عليكى بررررررة
وقفل الباب وراه وقعد جمبة وعمال يفتكر اللى حصل ويعيط

اسما: الو يا وحشة
لوجين: حببتى عامله ايه ؟
اسما: مدايقة اوى
لوجين: لييه ؟
اسما: اتخانقت مع اسلام
لوجين: ليه كدة ؟
اسما: عشان مقولتلهوش لما مشيتى وقعدنا ندور عليكى
لوجين: وانت لازم تحكيله ع كل حاجة
اسما: اهو انا مبعرفش اخبى عنة حاجة ابدا ... سيبك احنا اكيد هنتصالح
لوجين: ههههه اه... بس تعرفى انا فرحانة جداااا
اسما: ايه سر السعادة دى
لوجين: اصل انهاردة شوفت شيماء وهى في الناادى هههه
اسما: طب وفيها ايه ؟
لوجين: لا اصلك متعرفيش اصل انا شوفتها مع و...
وافتكرت كلام ريان متقوليش لحد حاجة
لوجين: ااه الووو اللووو
اسما: ايوة يا لوجى انا سمعاكى
لوجين: الو الشب ... الشبكى
ة بتقطع خلاص هكلنك بعدين مع السلامة
وقفلت السكة وهى فرحانة وخلصت تلوين التصاميم ونامت هييح

بليل فى اوضة اسلام
اسلام مش عارف ينام وعمال يلتفت يمين وشمال
اسلام: اووووو ايه يعنى واحدة واتخانقت معاها ايه اللى مدايقنى دلوقتى... وبعدين بقا هى مش هتتصل ولا ايه ... انا هتصل بيها واعتذرالها ماانا مينفعش ادايقها وهى غصب عنها ... اه صح اتصل بيها وبالمرة اقولها على ...
اسلام مسك موبايله وطلع رقمها واتصل بيها
اسلام: الوووو
اسما: الووو
اسلام: بصى بقا انا اسف
اسما: بتتأسف ليه ؟
اسلام: عشان زعقتلك انهاردة
اسماا: خلاص وانا مش زعلانة
اسلام: بجدددد
اسما: مكلمتك دى اللى نستنى كل حاجة
اسلام: ششكرا اهو كدة اعرف انام
اسما: انت مكنتش عارف تنام ؟
اسلام: اه متعودتش ادايق حد ويجيلى نوم عادى ... بقولك ايه بكرة ...ايه رايك ؟
اسما: طبعااااا انا موافقة
اسلام: اشطة وانا هكلم عمو ادهم واقوله
اسما: وانا هتفق مع امير

تانى يوم
صحيت لوجين من النوم وهى مبسوطة
دخلت خدت دوش ولبست طقم عبارة عن بنطلون تلجى وبدى ابيض وعليه جاكت ازرق وتمبر جملى وسابت شعرها لحريتة وخدت شنطتها وطلعت
لوجين: باااابى
ادهم: حبيبة بابى عامله ايه ؟
لوجين: تمام التمام
ادهم: خلصتى التصاميم ؟
لوجين: اوووبس كنت هنساهم ثواتى اجبهم
دخلت اوضتها وجابت التصاميم وطلعت
لوجين: خلصتهم ولونتهم كمان مفيش غير امضتك واعدى على الشركة اديهم للمصممة للتنفيذ فقط
ادهم وهو بيتفرج ع التصاميم: هااايل تربيتى طبعا واداى امضتى
لوجين: يااااس
ادهم: ان شاء الله هيبقى احلى شو فى مصر
لوجين: ان شاء الله ... بابا
ادهم: ايوة يا حببتى
لوجين: ممم مش عايز تقولى حاجة ؟
ادهم: لا ياحببتى هقولك ايه يعنى ؟
لوجين بضيق: ولا حاجة يا بابا ... عن اذنك
ادهم: سلام ياحبى
بعد خروج لوجين ادهم اتصل بأسلام
ادهم: الو يا اسلام .. لوجين خرجت ومش هترجع بدرى يلا بسرعة تعاالى
اسلام: كويس انا جاى حالا
اسلام مسك موبايله واتصل باسما
اسما: الووو
اسلام: من غير مناقشة لوجين خرجت ويلا نفذى اللى اتفقنا عليه اشطة
اسما: اشطةةة

خرجت لوجين وهى مدايقة شوية وركبت العربية ولقت اتصال من اسما فرحت اووى
وردت بسرعة
لوجين: الوووو قلبى
اسما: حببتى عامله ايه ؟
لوجين: انا لوز اللوز وانت ؟
اسما: انا بندق البندق
لوجين: هههههههه ... شكلك مبسوط
اسما: اااه اتصالحت مع اسلام
لوجين: بجدددد
اسما: اه والله
لوجين: طب الحمدلله ... ها مش ناسية حاجة ؟
اسما: لا ايه ؟
لوجين بعصبية خفيفة: لا ولا حاجة هقفل انا عشان سايقة العربية
اسما: اوك

رياان صحى من نومة ولقى نغسة نايم ورا الباب على الارض افنكر اللى حصل امبارح وقال
ريان: اللى حصل امبارح دة ماضى وعدى وراح والنهاردة يوم جديد اااه دة انا جعان اوى ماادخل اشوف اكل
ودخل المطبخ لقى البشاميل اللى كانت عاملاه ديما مرداش يدوقة حتى
ريان: هه دة لو هموت من الجوع مش هاأكل من ايدك تانى
وغلف الصينية وحطها ع الترابيزة وطلع خد دوش ولبس وخد البشاميل وطلع بعربيتة لقى واحدة بتشحت وغلبانة ومعاها ولاد صعبت عليه
ريان بص للبشاميل وابتسم: اهو بدل ماارميكى فى الزباله اهو حد ينتفع بيكى
وخد البشاميل ونزل من العربية وراح اداها للست وطلعلها فلوس وادهالها
الست: رنا يعمر بيتك ويحققلك كل امانيك وتتجوز اللى بتحبها
ريان ابتسم: ياريت تدعيلى الدعوة دى كل يوم
وراح ركب عربيتة ودورها وساق وهو فرحان بالدعوة دى لغاية ماوصل للعيادة



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية قيود بلون الدماء زهرة الصبار
19 1592 زهرة الصبار
رواية حب بلا قيود زهرة الصبار
52 3511 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، قيود ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 03:51 صباحا