أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية عشق بلا قيود

عشق بلا قيود هي رواية كُتبت عن أجواء الرومانسية الواقعية التي قد ييمر بها أي عاشق عربي، بعيدا عن أجواء رومانسية هوليوود ..



25-11-2021 09:17 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [43]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الرابع والأربعون

قاعد ومشغل اغنية وعد منى
وعد مني مش هفكر نفسي بيك
بالسلامة روح ولا ندمان عليك
كل حاجة وليها وقت وتنتهي
وانت قبل ما تمشي حتى بقيت نسيك

وعادي قلبي راضي بالفراق ايه يعني
ده بكره تبقى ذكرى ماضي عدى وراح
مفيش ما بينا أي حاجة هترجعني
ولما ابعد انا عنك اكيد هرتاح

وعد مني مش هفكر في اللي فات
واللي كان بينا خلاص هعتبره مات
بعدي عنك في الحقيقة مهزنيش
ملكش قيمة عندي ولا ليك ذكريات

وعادي قلبي راضي بالفراق ايه يعني
ده بكره تبقى ذكرى ماضي عدى وراح
مفيش ما بينا أي حاجة هترجعني
ولما ابعد انا عنك اكيد هرتاح

عدى ال3 ايام وجة يوم الفرح
لوجين واسما وشيماء ف الكوافير
شيماء: يا خرابى ع جمالك يا سوسو
اسما بفرحة: بجد حلوو
شيماء: جدا جدا احنا لازم نبخرك قبل ما تطلعى
اسما: ههههه مش للدرجادى
شيماء: لا للدرجادى حتى استنى نسال لوجين ... بت يا لوجين بذمتك مش اسما حلوة بغباء
لوجين واقفة سرحانة
اسما: لوجى ... لوجى
لوجين فاقت: ها كنتو بتنادولى
شيماء: اه كنت بقولك اية رايك ف اسما حلوة مش كدة ؟
لوجين بابتسامة: اه جميلة يا اسما
اسما فرحانة وعمالة تعدل ف الميكاج كل شوية
وشيماء واخدة بالها من لوجين وشايفاها سرحانة طول الوقت وراحت ناحيتها وحطت ايديها ع كتفها
شيماء: متقلقيش هيجى ان شاء الله
لوجين: ياااارب ... انا خايفة مش يعجبو الفستان صح ولا اية رايك
شيماء: والله الفستان تحفة
لوجين: بس قصير اوى
شيماء: مش عارفة شوفى هو بيحب اية واعملية ؟
لوجين: تفتكرى هيسامحنى ؟
شيماء: ان شاء الله هيسامحك
لوجين: طب افرض مش جة
شيماء: اظن انت عارفة عنوانة ابقى روحيلة
لوجين: ماشى ... بس انت هتساعدينى
شيماء: حاضر يا قلبى من عيوونى طبعا
وحضنوا بعض

عند الحلاق
امير: بص بقاا انا مزاجى عالى انهاردة متوجعش دماغى
اسلام: ماشى يا عم المفروض انا اللى ابقى مزاجى عالى
امير: 5 ف وشك يا ساتر ... عارف يا اسلام لو زعلت اسما هعمل فيك اية ؟
اسلام: لالا متخفش اسما ف قلبى يا امير
امير: اما نشوف ... اسما دى روحى فاهم ولا لا
اسلام: بس بس بلاش الكلام دة انا بغير
امير: هههههه ددة انا اخوها يا ياض
اسلام: ماشى يا عم وانا جوزها الله
امير: خلاص متزعلش اوى كدة انا اسف ياعم

ادهم: يلا يا سوزان بقالك ساعة بتلبسى كل دة ؟
سوزان: ايوة يا ادهم جاية اهو
وجهزت سوزان
ادهم: يلا بينا
سوزان: يلا
وخرجوا وركبوا العربية ووصلوا قدام الكوافير
سوزان لقت ادهم نازل
سوزان: اية دة انت رايح فين ؟

ادهم: رايح الكوافير
سوزان: لالا دة حريمى مينفعش تدخل ... هدخل اناا
ادهم: يلا سلام ادخلى ياختى
ودخلت سوزان
سوازن: اية يا بنات جاهزين
شيماء: جاهزين يا خالتو
سوزان انبهرت بجمال اسما
سوزان: بسم لله ماشاء الله عليكى يا سوسو
اسما: ربنا يخليكى يا طنط
سوزان: لا بجد انت عسولة خالص
اسما: مش اوى كدة هههههه
سوزان: لا اوى ... اية يا قلب ماما القمر دة
لوجين: بجد حلو يا ماما
سوزان: حلو اوى يا لوجي
شيماء بزعل: ماشى يا خالتو عمالة تتغزلى فيهم وانا ولا عبرتينى بكلمة واحدة
سوزان: ههههه لا يا قلب خالتو انتو التلاتة قمرات ماشاء الله عليكوا
لوجين: ماما هو ريان جة ... اصدى يعنى امير واسلام وكدة جم
سوزان: لا لسة زمانهم ع وصول
لوجين: طيب انا هتصل بيهم استعجلهم شوية
وطلعت برة الكوافير وطلعت موبايلها واتصلت بامير
لوجين: اية يا امير خلصتوا ولا لسة ؟
امير: اه ياستى انا سايق العربية وجاى اهوو
لوجين: طب بقولك اية ... هو ريان معاكو ؟
امير: لالا مش معانا
لوجين: طب محدش كلمو ... اصدى يعنى عرفتو هو جاى ولا لا
امير: ياستى كلمناه وقالنا مينفعش ميجيش فرح اخوة
لوجين بفرحة: بجدددد ماشى خلاص اقفل بقا سسلام
امير: سلام

يارا: مش قادرة والله يا ريان لو روحت معاكو هبوظ عليكوا الليلة روحوا انتو واتبسطوا
ريان: يابنتى اسمعى الكلام متبقيش رخمة جوزك ف الشغل وهيجى انهاردة متاخر ووانت مخنوقة وقاعجة لوحدك
يارا: متقلقش انا هقعد هنا مع ماما ... ويوسف كمان هتعبنى اوى خلية نايم احسن
ريان: خلاص ماشى ع راحتك ... يعنى كمان ماما مش هتيجى
نيرفين: لا مش هروح انا نارواية دوشة
ريان: براحتك انا هعدى ع دنيا وشريف معايا وهنروح نقضى الليلة
نيرفين: ماشى يا خويا وسلملى ع دنيا
ريان: من عيونى ياست الكل ... يلا مع السلاموز
وطلع وركب العربية
ريان: بقولك اية يا شريف ؟
شريف: ارغى
ريان: مااتيجى تسوق انت ؟
شريف: اشمعنا ؟
ريان: مش قادر اسوق هعمل بيكو حادثة
شريف: ههههه لالا خلاص انا مش مستغنى ع روحى ... قوم قوم
وبدلو الاماكن
ريان: يلا يا برنس بينا ع بيت دنيا

وصل امير واسلام قدام الكوافير ونزلوا لقو ادهم واقف
ادهم: كل دةة يا امير
امير: معلش يا عمو دة احنا ملحقناش
ادهم: طب انجزوا
ومسك موبايلة واتصل بسوزان
ادهم: يلا يا سوزان اطلعوا الولاد جم
سوزان: ماشى احنا طالعين اهوو

سوزان: يلا يا بنات امير واسلام جم
اسما ببسرعة: جم طب استنى المكياج حلو
سوزان: هههههه والله زى القمر يلا بينا
ومسكت ايديها
اسما: عارفة يا طنط كان نفسى ماما تبقى معايا ف يوم زى دة
سوزان: لالا متنكديش علينا والنبى هى الله يرحمها وربنا يخليلك بابا برضو
وبعدين انا روحت فين يابت
اسما: ربنا يخليكى يا طنط
سوزان: يلا يا بنات ورايا
وخرجوا برة الكوافير
اسلالام اول ما شافهم جري عليهم
اسلام متنح وفاتح بوقة: ايييييية القمررر دة ؟
كلهم ضحكوا الا لوجين
اسلام وانكجها: يلا بسرعة ع الاستوديو
اسما: هههههه يلا
وكلهم ركبوا ووصلوا الاستوديو لقوا سميحة مستنياهم هناك
سميحة: الله اكبر عليكو لولولولولولوىىىى
اسلام: اية رايك يا تيتة
سميحة: قمر يا واد
اسلام: لالا انا بقولك ع اسما
سميحة: طبعا قمر واحلى منك كمان
اسما: ههههههههههههه
ودخلو عشان يتصوروا

خلصوا من التصوير وكل حاجة ووصلوا القاعة
ودخلو والناس بدات تقف وتسقف وتزفهم
واسلام عمال يضحك وباصص لاسما طول الوقت
قعدوا ع الكوشة وبيتصوروا طبعا
امير واقف ومحاوط ايدة حولين وسط شيماء
امير وبيقرب ع ودنها: نيجى نتصور
شيماء: ماشى
امير: طب تيجى نهرب
شيماء: ههههه هنهرب فين ؟
امير: هنروح بيتنا
شيماء: لالا دة فرح اختك
امير: اه صح
شيماء: امير
امير: نعم
شيماء: هو ريان جاى ؟
امير: الله هو ريان عاملكو اية بالظبط كل شوية تسالو علية
شيماء: مين اللى سال علية تانى
امير: لوجين
شيماء: اه ياعينى غصب عنها انا هروحلها
وسابتة وراحت للوجين اللى واقفة قلقانة
شيماء: ها يا جميل
لوجين: اتاخر اوى اوى
شيماء: يا حبيبتى اهدى ... طب ماتجربى تتصلى بية

لوجين: تفتكرى هيرد
شيماء: جربى
لوجين وفتحت الموبايل وبتتصل
لوجين: بيقولى مغلق
شيماء: طب استنى يابنتى شوية اكيد جاى
وسابتها وراحت ناحية امير ووقفت جمبة وشوية ولقت ريان داخل وماسك ايد بنت وجمبة الناحية التانية واحد صاحبة
شيماء: ريااان ازيك يابنى مش بنشوفك خالص
ريان بابتسامة: ازيك يا شيمو
شيماء: تمام الحمدلله ... مش تعرفنا
ريان: اه طبعا ... شريف صاحبى ... ودنيا خطيبتى
شيماء: خطيبتك ؟!
ريان: اه خطيبتى والله هههههه
شيماء سلمت عليهم وسابتهم وراحت للوجين وهى وشها مقلوب
شيماء بزعل: لوجين
لوجين بفرحة: جة صح
شيماء: اااااااااه جة مع واحد صاحبة و...
لوجين: واية ؟ انا هروحلة وحشنى اوى
شيماء: لوجين ف حاجة لازم تعرفيها
لوجين: ف اية ؟
شيماء: ريان خطب
لوجين اتصدمت ومش مصدقة: خخخ خطب ازاى ؟
شيماء: زى ما بقولك انا كنت بكلمة دلوقتى ولقيت معاه خطيبتة
لوجين بدموع محبوسة: هو هو فين ؟
شيماء وهى زعلانة ع لوجين شاورتلها ع مكانة وبصت لقتة ماسك ايد دنيا بايد وحاضنها بكتفة التاني
راحت لعندة من غير ما تحس وقالت بحزن
لوجين بدموع محبوسة: ريان
ريان بصلها بابتسامة: اهلا اهلا انسة لوجين عاملة اية ؟
وبيمد ايدة عشان يسلم عليها
لوجين مستغربة طريقتة: انسة ؟
دنيا: ازيك يا لوجى

لوجين ولسة باصة لريان بدموع محبوسة
شريف: اهلا يا انسة لوجين ومبروك لصحبتك
لوجين ولسة ف صدمتها بدموع: رياان
ريان: ايوة يا انسة لوجين حصل حاجة ؟
لوجين مسحت دموعها بسرعة: لا محصلش حاجة خالص ... عن اذنكو
ومشيت بسرعة وكانت متابعاهم شيماء جريت وراها
شيماء: استنى يا لوجين انت رايحة فين ؟
لوجين بعياط: شيماء قوليلى انى ف حلم مش حقيقة
شيماء: اهدى يا لوجين اهدى
لوجين بصويت: اهدى ايييييييية اهدى اييييييييييية ؟
شيماء: مينفعش تسيبى صحبتك لوحدها كدة ف يوم زى دة
لوجين: بس انا مش قادرة ادخل واشوفة ماسك ايديها كدة
شيماء: خلاص متبصيش عليهم
لوجين بعياط: مقدرش ... هو كدة خلاص ريان راح
شيماء: والله انا مش عارفة اقولك اية يا لوجين
جة امير
امير: الله انتو هنا وسايبين الفرح جوة ... تعالو دى الدنيا سخنت جوة وريان عمال يرقص
لوجين بسرعة: ريان بيرقص
امير: ااااااااه
شيماء مسكتة وغمزتة ف ايدة عشان يسكت
امير: بقولك اية خدى الجاكيت دة وانت عريانة كدة
لوجين: مش انا قولتلك قصير
امير: قولتى لمين ؟
لوجين: لشيماء ... هات الجاكيت لحسن ريان يزعل منى
شيماء بصتلها وهى مداييقة ع حالها
لبست الجاكيت ودخلت معاهم القاعة

دخلو لقو ريان عمال يسقف ويرقص هو واسلام وشريف وشوية من صحابهم
لوجين اول مرة تشوفة بيرقص كدة وواقفة بتتفرج علية ومبتسمة
امير راح خد مايك من بتاع الدى جى
وقعد يغنى زى المجنون وصحابة يررواية
يا بتاع النعناع يا منعنع يا منعنع يا منعنع
هات هدية للمتدلع اتدلع اتدلع
اللي سايب قلبي يولع وبعذاب قلبي بيتمتع
وأما اجي اقوله اقابلك يتمنع يتمنع
يابتاع النعناع يا منعنع يا منعنع انت يا منعنع
نور عيني قلبي من جوه مين غيره وغيره مين هو
ده تاعبني وبرضو عجبني ولا حول ليا ولا قوة
يا بتاع السكر يا مسكر يا مسكر يا مسكر
ليل نهار في حبيبي بفكر يا مسكر يا مسكر
طال غيابه عليا وكتر اكتر من كده مش هقدر
وأما اجي اقوله اقابلك بيكبر بيكبر
يا بتاع السمسم يا مسمسم يا مسمسم
يا مسمسم القوام حلو ومتقسم متقسم متقسم
لما عطره الحلو ينسم الحياه في وشي بتتبسم
وأما اجي اقوله اقابلك بيأفلم بيأفلم
يا بتاع النعناع يا منعنع يا منعنع انت يا منعنع
هات هديه للمتدلع اتدلع اتدلع
يا بتاع السكر يا مسكر يا مسكر يا مسكر يا مسكر
ليل نهار في حبيبي بفكر يا مسكر يا مسكر

وسميحة قامت رقصت مع اسلام
ريان خلص رقص وراح عند دنيا اللى كانو واقفين قريب من لوجين
ريان: اااااه تعبت اه هههههههه
دنيا: كفاية كدة يا بيبى عليك كدة انت هتتعب
لوجين واقفة باصة عليهم وهتموت
ريان: متخافيش احنا كدة بنسخن بس ... انت مش شايفة شريف عامل اية ؟
دنيا: اه ههههههههه مسخرة

وحان موعد ررواية السلو
اسلام ماسك المايك وبيرقص مع اسما وبيغنى اغنية بيت كبير
وامير وشيماء بيرقصوا
لوجين قاعدة ومستنية ريان يجى يرقص معاها زى كل مرة
بس اتصدمت لما لقيتة بيرقص مع دنيا وباصين لبعض اوى
لوجين فضلت باصة عليهم وهم بيرقصوا ويضحكوا ويهزروا
افتكر لما رقص معاها قبل كدة

فلاش باك
لوجين: انا انهاردة مبسووطة اوى
ريان: كنتى من شوية عايزة تولعى ف نفسك
لوجين: ههههه بجد شكرا اوى انت وقفت معايا كتير
ريان: مفيش شكر بين اصحاب عشان مشحوركيش
لوجين: هتشحورنى هههههه لا خلاص الطيب احسن
ريان ابتسم وسرح مع الاغنية فى عينيها ولوجين اتكسفت من نظراتة
ريان فى نفسة: ياااااه وهى قريبة مختلفة تماما عن وهى بعيدة كدة احلى بكتير
حاولت تدارى كسفتها ريان من غير ما يحس حضنها جامد ومغمض عينة وماسك فيها اوى ولوجين حست احساس غريب اول مرة تحسة هى كمان حضنتة جامد وغمضت عنية فضلوا كدة فترة طويله لحد مالاغنية خلصت تقربيا ... فاقوا من حلمهم ولوجين رجعت لورا وهى مكسوفة ووشها احمر وبصت فى الارض وريان اتكسف جدا وحاول يغير الحوار

ريان: تت..تتعالى نقعد
لوجين: اوك
فلاش باك
ريان: طب يارب اموت لو كنت كداب
لوجين رجعت بصتله تانى
لوجين بدموع: بعد الشر عليك
وحضنتة جامد اوى وفضلت تعيط
وهو حضنها جامد اوى وفضلوا كدة 10 دقايق حضنين بعض
وناس ماشية تبص عليهم
ريان: لوجين !
لوجين: ...
ريان اتخض عليها: لووووووجين حببتى ؟
لوجين: مممم
ريان بيضحك: طب ردى من الاول خضتينى عليكى
لوجين: ...
ريان: هتسكتى تانى
لوجين: خلينى اعيش اللحظة واتمتع بيها واسكت ياض
ريان: ياااض يعنى انت ف حضنى وكمان بتتأمرى
لوجين: ...
ريان: حببتى كفاية كدة الناس بتبص علينا
لوجين: سيبهم يبصوا
ريان: لوجين كفاية بقا لحسن حد ياخدلنا صورة ولا حاجة
لوجين بعدت عنة: انت زهقت منى ولا ايه ؟
ريان: لا طبعا
لوجين بابتسامة: عارف نفسى انام واصحى وان ف حضنك
ريان: ع كدة محدش هيروح شغله ههههههه عواطليين
لوجين: هيهيهيى خفة طب يلا وصلنى بقا
ريان: يلا

باااااااااااك
نزلت دمعة من عنيها مسحتها بسرعة
فاقت من سرحانها لما الررواية خلصت
ادهم جة وحط ايدة ع كتفها
ادهم: مالك يا حبيبتى
لوجين: مفيش يا بابا
ادهم: طب تعالى اقعدى معانا بدل ماانت قاعدة لوحدك
لوجين: لا يا بابا انا مبسوطة كدة
ادهم: ع راحتك يا لوجين
ومشى ادهم

ريان وراح وقف ع جمب لوحدة وبيتكلم ف الموبايل ولوجين واقفة بتابعة
ريان خلص المكالمة وهو متعصب
لوجين راحتلة: ريان مالك ؟
ريان بضيق: مفيش حاجة
لوجين بصت ف عنية: لا فى تعالى
وشدتة من ايدة وخرجت بية برة
ريان: سيبنى طيب انت ماسكة عيل صغير
لوجين: حاضر ... قولى مالك ؟
ريان: مفيش حاجة قولتلك
لوجين: هو انا مش عارفاك ... مالك ؟
ريان: انا لازم امشى دلوقتى
وقلع الجاكيت بتاعة
ريان: وخدى ياختى البسى حاجة تدارى بيها نفسك
واداها الجاكيت ودخل القاعة
لوجين ماسكة الجاكيت وهى مش مصدقة وعمالة تضحك
خدتة وقعدت تشم فية وبعدين لبستة
ريان: يلا يا دنيا ... يلا يا شريف
شريف: مالك يابنى وشك عامل كدة لية ؟
ريان: بقولك اية مش وقت خالص تسالنى فية لو ممشتش دلوقتى حالا الفرح هيبوظ
دنيا: مالك يا ريان
ريان: يووووووووووة هيفضلو يسالو يلا وهفهمكم ف الطريق
وهم طالعين وماسك ايد دنيا لوجين داخلة ولابسة الجاكيت
لوجين حاولت تبين لدنيا انها وواخدة الجاكيت بتاعة وبتغظها
دنيا شافتها اتغاظت اوى وابتسمتلها وبينتلها انه ماسكة ايدة
وطلعوا وهم برة
جت الشرطة ونزلو منها
الظابط: انت رامى خالد
ريان: ايوة انا
الظابط: انت متهم ف قتل الانسة ديما
لوجين طبعا كانت واقفة وسمعتهم واتصدمت وحطت ايديها ع بوقها من الصدمة
دنيا: ايييييييية ؟

شريف: اية اللى حضرتك بتقولة دة رامى مستحيل يعمل كدة
الظابط: والله دى مش شغلتى انا معايا اذن بالقبض علية واظن هنا ف فرح بلاش نبوظة
ريان وفرد ايدة عشان الظابط يلبسوة الكلابشات
ريان: اتفضل يا حضرة الظابط انا جاى مع حضرتك
لوجين جريت بسرعة وزقت ايدة ووقفت ادامة
لوجين: لالالالالا ريان مقتلش حد انا عارفة
الظابط: والله انا مقدرش اعمل اى حاجة غير انفذ الاوامر اللى معايا
ريان: خلاص يا لوجين خلى الظابط يشوف شغلة
لوجين وبصتلة
لوجين بدموع: ريان انت بتتكلم بجد انت قتلتها
دنيا: رينوو عمرة ما يقتل ابدا
شريف: لا يمكن طبعا ... ريان انا هتصل بمحامى كبير اوى وهيجيلك من بكرة
ريان: ماشى كتر خيرك
والظابط لبسوة الكلابشات وركب العربية وخدوة ومشيوا
لوجين واقفة بتعيط

ريان: والله العظيم يا باشا انا ما قتلتها
الظابط: ولا انت هتستعبط علية ولا ندخلك ف الحجز
ريان: ربنا يسامحك يا باشا بس انا مش هقول حاجة انا معمتلهاش
الظابط: انت الوحيد اللى لية مصلحة لقتلها
ريان: وانا اية مصلحتى يا باشا
الظابط: مش انت يلا كنتو ليككو علاقة مع بعض
ريان: لالا يا حضرة الظابط احنا كنا مخطوبين ... وسيبنا بعض عادى بتحصل كتير
الظابط: مش عيب دكتور نفسى كبير ورايح تقتل واحدة
ريان: يا فندم انا مش هتكلم تانى غير ف وجود المحامى بتاعى
الظابط بتريقة: هه ماشى يا خويا ... يا اشرررررررررررف
اشرف دخل: تمام يا فندم
الظابط: خد الباشا ع الحجز اصلة هيبات معانا انهاردة ويمكن يطول
اشرف: اوامرك يا فندم ... يلا يا حيلتها
ريان: استغفر الله العظيم يارب
وخدة وحطوة ف الحجز
كذا واحد بيتكلموا
واحد من اللى قاعدين بيتريق علية: هههههه شكلة فافى خالص
ريان بصلة وسكت
الراجل: سرقة برضو
ريان: لا قتل يا روح امك
وقام ضربوا وحصلت ضجة ف الزنزانة
الظابط: افتح الباب دة يابنى
العسكرى: اوامرك يا باشا
وفتح الباب ودخلة

الظابط: بااااااااااااااااااااس مش عايز دوشة ... انت اللى عامل الدوشة دى ... انت مش باقيلك غير دقتين داخل
وعايز تفهمنى انك مقتلتش
ريان: لو سمحت ييا فندم اتكلم معايا كويس من فضلك ... انتو لسة ممسكتوس علية حاجة عشان تعاملونى ع انى قاتل
الظابط: لا راجل وعندك كرامة ... لا وكمان بتفهم ف القانون
وبص للعسكرى
الظابط: يا عسكرى خدة وقعدة ف زنزانة لوحدة
العسكرى: تمام يا فندم
ريان: والله هيبقى احسن
الظابط: بتقول اية يا حيلتها
ريان: ...
الظابط بعصبية: ولا انت انا مش بكلمك
ريان ببرود: حضرتك بتكلمنى انا
الظابط: امال امى ... يا عسكرى سيبة يقعد واياك اسمع منة مشكلة
وطلع والعسكرى قفل الباب

ف المكتب
لوجين: يعنى اية يا بابا لازم نطلعة دلوقتى
ادهم: اديكى شوفتى الظابط قال مينفعش
لوجين: لا والنبى يا فندم انا ممكن اعمل اى حاجة بس نطلعة انا هتصل بمحامى كبير
الظابط: متتعبيش نفسك يا انسة المحامى هيجى بكرة الصبح ومتخافيش اوى كدة دة صايع وبلطجى لسة عامل
مشكلة ف الزنزانة وملحقش دقتين
لوجين: انت بتتكلم علية كدة لية لو سمحت اتكلم كويس ... انا ممكن اقعدك ف بيتكم من دلوقتى لو حبيبت
ادهم: خلاص يا لوجين اهدى براحة ... معلش يا حضرة الظابط
الظابط: لولا ان حضرتك قاعد انا كنت هتصرف معاها تصرف تانى
لوجين: انت انسان قليل الادب ازاى تقولى كدة
ادهم بسرعة: اهدى براحة يا لوجين خلاص
عدى الوقت وادهم اصر ياخد لوجين ويروحوا ويجوا بكرة ولوجين مكنتش عايزة تروح
بس ادهم غصب عليها

25-11-2021 09:17 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [44]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الخامس والأربعون ( النهاية )

تانى يوم
عمر: لية يا ماما تخلى بابا ينزل مصر
نيرفين: انت عايز ابوك يبقى ابنة مرمى ف السجن وهو مسافر برة
عمر: مش كدة يا امى بس انا يعنى راجل وانا هقف مع ريان فمكنش لة لزوم تخلى بابا يسيب شغلة وحياتة ويجى مصر
نيرفين: يص هو كدة كدة كان نازل مصر لازم يجى ويشوف صرفة ف الموضوع دة انا ابنى ميقتلش ابدا ... منك لله يا ديما لا رحمتى الواد وهو عايش ولا رحمتية وانت ميتة

عمر: استغفر الله العظيم يا ماما كدة غلط ادعلها ربنا يرحمها واذكروا محاسن موتاكم
نيرفين: ونعمة بالله بقولك اية انا عايزة اروح لريان
عمر: حاضر يا ماما روحى البسى وانا اوديكى

صحيت بدرى او بمعنى اصح منمتش اصلا ولبست وراحت القسم
ف المكتب
لوجين قاعدة وجايبة اكل معاها وطلبت من الظابط انها تشوفة شوية
ووافق الظابط وبعت العسكرى يجيبة
العسكرى فتح باب الزنزانة
العسكرى: فين رامى خالد ؟
ريان: ايووة اناا
العسكرى: جالك زيارة
ريان: زيارة ؟ّ! مين ؟
العسكرى: تعالى وانت تعرف
وخدة ووصلة لغاية المكتب
دخل وبص لقى لوجين واقفة
فضل ثابت مكانةة مش بيتحرك
الظابط: هسيبكوا 10 دقايق بس تتكلموا فيها براحتكم
وخرج الظابط والعسكرى
لوجين: ريااان

وجريت علية وحضنتةة
ريان قعد يعيط ف حضنها ... بعدت عنة ومسحتلة دموعة
لوجين: اول مرة ااشوفك بتعيط ... لالا مفيش عياط انت هتطلع من هنا
ريان: جيتى لية ؟
لوجين: عشان انا مقدرش اسيبك وانا عارفة ومتاكدة انك مقتلتش
ريان: طب ولو كنت قتلتها فعلا ؟
لوجين: كنت هفضل جمبك لحد ماتطلع منها
ريان: بس انا دلوقتى خاطب دنيا
لوجين: بس انت بتحبنى انا ... لية مقولتيش من الاول وشرحتلى انك مظلوم
ريان: حاولت اشرحلك ساعتها وانت مدتنيش فرصة ... كان لازم علاقتنا تكون مبنية ع ثقة من الاول
لوجين: وانا بحبك ومش هسيبك ابدا

ريان: ...
لوجين: سكت لية ؟
ريان: عشان انا مقدرش اسيب دنيا
لوجين: يعنى اية ؟
ريان: زى ما سمعتى
لوجين: طب بص انا هشرحلها كل حاجة وهى اكيد هتفهمنى
دخلت عليهم دنيا وشريف
دنيا: رامى حرام كدة كفاية
ريان: اسكتى انت يا دنيا
دنيا: خلاص هقولها انااا
ريان: قولتلك اسكتى
لوجين: تقوليلى اية ؟
دنيا: بصى يا لوجين انا وريان مش مخطوبين اصلا وهو بيضحك عليكى
لوجين: مش فاهمة يعنى اية ؟

فلاش بااااااااك
دنيا راحت لريان ف العيادة وفتحت الباب وهى بتعيط
ريان: دنياا...مالك ؟
دنيا بعياط: ريان انا مخنوووقة انا ههموووت
ريان: لية كدة بعد الشر ... تعالى
وخدها وقاعدها ع الشازلونج
وجبلها ماية
رييان: خدى اشربى
دنيا خدت منة الكوباية وشربت
ريان: اهدى بقا ... خدى نفس عميق وخرجية براحة
عملت اللى قالها علية
ريان: دلوقتى تقدرى تحكى

دنيا: انا معنديش اهل ولا حتى اخ يحمينى ... يمكن دة السبب اللى يخلينى بلبس اللبس الغريب دة ... بابا وماما
اتوفوا من 3 سنين تقريبا ... واخويا اتعلم الشرب والقرف ... وجة ف يوم خد جررعة زيادة ومات ... انت مش بترد لية ؟
ريان: من الافضل اسمعك للاخر ... كملى
دنيا حكتلة ع بقيت قصتها وع عمها وابن عمها
ريان: مممم وانت لما اتفتكرتى اللى حصلك اتخنقتى وعشان كدة بتعيطى
دنيا بدموع: لاء
ريان: امال اية ؟
دنيا: صحبك شريف
ريان بخضة: عملك اية ؟
دنيا: انا حكتلة ع اللى حصلى يعنى كنت محتاجة احكى وكدة ... ولما سمع منى الكلام دة قالى انة بيحبنى
ريان بابتسامة: وهو دة يدايقك ؟
دنيا: اه ططبعا ... دة مش بيحبنى دة اشفاق ... عشان اانا كل مااقول لحد عن حكايتى يجو يقولولى كدة
ريان: الكلام دة مش صح ... شريف حبك يا دنيا

دنيا: لا طبعا دة لسة عارفنى امبارح
ريان: هو انت مش بتأمنى بالحب من اول نظرة
دنيا: لا طبعا عمرى ماامنت بية كلة تخاريف اصلا
ريان: بالعكس دة احلى حب ... انا بامن بية جدا انا حبيبت لوجين من اول يوم شوفتها فية
دنيا: انت ولوجين غيرى
ريان: بصى يا دنيا بصراحة انت عشان حبيتى ابن عمك وطلع مش كويس انت كرهتية ... وليكى حق ... وخدتى قرار
انك مش هتحبى تانى ولو مين ... مش هتفتحى قلبك لحد خالص ... وودة غلط ... لانك قررتى ان كل الناس زى ابن عملك ... ولما كنتى بتحكى لحد عن قصتك كانوا بياشفقوا عليكى

وانت مكنتيش بتصدقى طبعا ... عارفة انت مكنتيش بتصدقى عشان انت فاكرة الناس باشفقوا عليكى
وكمان عشان كنتى واخدة عهد ع نفسك انك مش هتحبى حد ... ودلوقتى انت بتحبى شريف وعشان انت حبيتية
عملتى كل دة وعيطتى ولو انت مكنتيش حبتية مكنتيش عيطتى وعملتى كل دة
دنيا: ريان انت عرفت منين ؟
ريان بابتسامة: عيب عليكى انا بهفم الناس من عنيهم وكلامهم وكل حاجة
دنيا: طيب اعمل اية اسافر وابعد ؟
ريان: لا متسافريش يا دنيا متسافريش ... صدقينى شريف بيحبك دة صاحبى وانا عارفة كويس
دنيا: انت عرفت منين بقا ومتاكدة كدة ؟
ريان: بصى بصراحة هو اللى طلب منى امبارح يوصلك وبعدين طول الوقت امبارح كان بيبصلك كتير
دنيا: طب افرد كل دى تهيؤات ساعتها اعمل اية بقا
ريان: ههههه متقلقيش ... انا هتصل بية وهقولة يجى
دنيا بسرعة: لالا عشان خاطرى
ريان: لية ؟
دنيا: اصل انا مش هعرف اواجه كفاية اللى حصل امبارح
ريان: متخافيش انا هبقى موجود
ومسك موبايلة واتصل بشريف
وطبعا شريف جالة وفهمة ع كل حاجة

بااااااااااك
دنيا: يعنى انا وشريف مخطوبين اما ريان بيحبك انت وهو عامل كل الفيلم دة عشان يدايقك
ريان بص لدنيا وهو مدايق
شريف: بقولك اية يا عم دنيا عملت الصح واقلع بقا دبلتى من ايدك نفسى اتهنى بيها
ريان قلع الدبلة واداها لشريف
لوجين مش مصدقة الفرحة هتموتها
لوجين: ريان الكلام دة بجد
ريان: اه بحبك في اية ؟
لوجين حضنتة تانى وهى مبسوطة اوى
وجريت حضنت دنيا
لوجين: انا بحبك اوى يا دنيا
دنيا بابتسامة: وانا كمان يا لوجى
لوجين: بص بقا انا مش هسيبك تروح منى تانى اول ما تطلع من هنا نتجوز ع طول
ريان: ياااارب اطلع من هناا الاول بس
شريف: هتطلع باذن الله ربنا مابيرضاش بالظلم

اسما: انا مش عارفة ازاى ريان يتمسك ف قضية قتل ازاى ريان مستحيل يعمل كدة
اسلام: وانت ايه اللى مخليكى متاكدة اوى كدة ؟
اسما: ريان انسان محترم جدا جدا وانا بعتبرة زى اخويا واكتر دة انا باخدة مثالى الاعلى
اسلام: انا عارف ريان انسان كويس جدا من جواة ومستحيل يعمل كدة ... بس ريان اتغير خالص ف الفترة دى لدرجة انة راح خطب واحدة تانية وقدر بالسهولة دى ينسى لوجين
اسما: اسلام انت مصدق الموضوع دة ؟
اسلام: اه مصدقة مش خطب يا بنتى وجاب خطيبتة معاه
اسما: اسلام ريان كان متفق معايا انا وعمو ادهم وسوزان ع كل اللى بيحصل دلوقتى
اسلام: مش فاهم
اسما: يعنى ريان ولا خطب دنيا ولا قادر ينسى لوجين هو اتفق معانا انو يعمل نفسة خاطب دنيا عشان يغيظ لوجين عقبال ما لوجين تتاكد ان ريان مظلوم وانكل ادهم عارف كدة كويس وهو اللى بيساعدة كمان
اسلام: بجدد ... وانت مجيتيش قولتيلى لية ؟
اسما: عشان انا عارفاك هتروح تقولة
اسلام بهزار: اه يابنت ال
اسما: يابنت ال اية ؟
اسلام: يابنت القمر هههههههه
اسما: ههههههههه

وصلت نيرفين وعمر للمكتب
ودخلو لقو ريان وشريف ولوجين ودنيا جوة
ريان: ماما
جريت علية نيرفين وقعد تحضن وتبوس فية وهى بتعيط
ريان: خلاص يا ماما انا كويس والله العظيم
نيرفين: معلش يا حبيبى ازمة وهتروح ان شاء الله انت مقتلتش حد صح يا ريان
ريان: انت تعرفى عنى كدة عمرى ما اقتل حد حتى ولو كان عدوى
عمر: ماما انا مش جايبك هنا عشان تفضلى تعيطى خلاص بقا
دخل الظابط وقعد ع كرسى مكتبة
الظابط: ف خبر هيبسطوكو اوى
لوجين بسرعة: ايييييييه ؟
الظابط: طب بما ان استاذ رامى عندنا واحنا مش ف ايدينا اى دليل ولو دليل واحد يثبت انك القاتل فانت
براءة
كلهم فرحوا وصوتة
الظابط بيكمل كلامة: بس دة مش معناه اك براءة من الموضوع خالص ... هتاخد براءة بس هتبقى متراقب
ومينفعش تسافر لاى مكان ولو حتى لمحافظة تانية
ريان: تمام تمام

عدى الوقت وخرج ريان من السجن ورح البيت
لقى خالد وصل
ريان باستغراب: بابا
جرى علية خالد وحضن ابنة
خالد: انت خرجت ازاى ؟
عمر: جة قرار بخروجة لانهم مش معاهم اى دليل كلها شكوك بس
خالد: الحمدلله الحمدلله
ريان: انت جيت من انجلترا عشانى يا بابا
خالد: اه طبعا يا ريان هو انت مش ابنى برضو ولا اية ؟
ريان بفرحة: اه طبعا يا بابا ... ربنا يخليك ليا
جريت علية نيرفين ووسلمت علية
نيرفين: وحشتنا يا خالد
خالد: وانت كمان وحشتينى اوى اوى
عمر: وانا يا بابا ولا انا ابن البطة السودا
خالد وحضن ابنة: لا يا حبيبى وانت كمان واحشنى اوى ... مراتك عاملة اية ف الحمل
عمر: كويسة الحمدلله ... يوسف هو اللى تاعبنا شوية
نيرفين: خلاص بقا نسيب ريان شوية يدخل يستحمى وينام

لوجين: بقا كدة يا بابا انت وماما تكون عارف ومتفق انت وريان علية
ادهم: هههههههه هو قالك ؟
لوجين: ايوة قالى وكمان هو مكنش عايزنى اعرف ودنيا هى اللى قالتلى
ادهم: احسن تستاهلى عشان انت ظلمتى الواد كتير وهو غلبان وبيحبك
لوجين: كدة يا باباsad اشى اشى

وعدت الايام حتى جة يوم ال...
تك تك تك تك
جريت نيرفين وفتحت الباب
نيررفين: ف اية يا ريان بتخبط كدة لية
ريان بفرحة: يا مامااااااااااااااااا عرفوا القاتل الحقيقى وانا اخدت براءة
نيرفين: بجد الحق يا خالدد
خالد: حصل اية ؟
نيرفين: ريان خد براءة وعرفوا مين القاتل الحقيقى
خالد: بجد ... الف الف مبروك يا حبيبى
ريان: الله يبارك فيك

عدت الايام وريان خطب لوجين وعدت فترة الخطوبة لمدة شهرين
واتفقوا ع ميعاد الفرح وجة يوم الفرح
ريان واقف قدام الكوافير ومستنى لوجين تطلع
خرجت اسما وشيماء وراحوا ناحية ريان واسلام
ريان: اية يا اسما هى لوجين كل دة بتجهز
اسما: متقلقش يا رياان زمانها طالعة اهو
اسلام: تعالى يا سوسو وقوليلى البيبى عامل معاكى اية ؟
اسما: اه يا اسلام مش قادرة خالص تاعبى طول اليوم
بصتلهم شيماء وع وشك البكاء
فلاش بااك
عند الدكتور
الدكتور: انا اسف يا مدام شيماء انت فقدتى مفهوم الامومة
شيماء بصدمة: نعممم يعنى اية يا دكتور مش فاهمة ؟
الدكتور: يعنى حضرتك مش هتخلفى تانى ودة بسبب عملية اجهاد الجنين لاول حمل ليكى
شيماء ببكاء: يعننى خلاص انا مش هخلف تانى
الدكتور: للاسف

روحت شيماء ودخلت اوضتها ورزعت الباب وراها
اتخض امير من منظرها وجرى ع الاوضة ودخل
امير: مالك يا شيماء
شيماء: اهى اهى اهى اهى
راح نحيتها وخدها ف حضنها
امير: مالك بس يا شيماء يا حبيبتى
شيماء: انا مش هخلف تانى يا اميرررررررر
امير بصدمة: ايييييييييييية ؟
شيماء: الدكتور هو اللى قالى ... عشان عملت عملية اول مرة ونزلت البيبى
وبعدت عنة وعنيها حمرا وبصتلة
شيماء: كل دة كان بسببك انت
امير وخدها ف حضنة تانى وهو بيعيط: انا اسف يا شيماء ... بس ربنا بيعاقبنا عشان غلطانا ... غلطانا ف حقة كتير اوى اوى ... بس اانا راضى الحمدلله الحمدلله

بااااااااااااااااااك
اسما: انت يا بنتى
شيماء: هاا كنتى بتقولى حاجة
اسما: انا بقالى ساعة بقولك تعالى ندخل نجيب لوجين من جوة
شيماء: اه ططب يلا بينا
ودخلوا وجابو لوجين وطلعوا
كانت زى القمر بفستانها الجميل الابيض وديلة الطويل
ريان بانبهار: لوجين انت لبستى الحجاب
لوجين: اية رايك ؟ حبيت اعملهالك مفاجاة
ريان بفرحة: انا مش مصدق نفسى
لوجين: لا صدق صدق يا حبيبى
ريان: لالا انا كنت هياغم علية
لوجين: ههههههههههه

كان بيجرى ويلعب مع اسلام واسلام بيجرى وراه
اسما: ايية ف اية يا اسلام
اسلام: مفيش زياد قرفنى وعمال يرش علية ماية وانا نايم
اسما: ههههههه
زياد: يا مامى بابى عايس يضربنى
اسما: تعالى يا زيزو متخفش
زياد ووطلع لسانة لاسلام
اسلام: شايفة ابنك بيعمل ازاى طب والله مااناا سايبك
زياد: اااااااااااااااااااا يا مامى
جرى زياد وبيجرى وراه اسلام
واسما واقفة تضحك عليهم

وبعد مرور 2 سنوات
عند الدكتور
لوجين نايمة ع السرير والدكتور بيعملها صونار
وريان واقف وماسك ايديها وبيتفرج ع شاشة الصونار وهو مبسوط وجاتلة هسترية ضحك بطريقة مش طبيعية ولوجين كذلك وعمال يبصلها وهى تبصلة

وبعد 4 شهور
ريان قاعد بيتفرج ع التليفزيون ولوجين قااعدة جمبو وماسكة البوم صور فرحهم وعمالة تتفرج وجت صورة وهما بيرقصوا سلو فضلت مبتسمة
ريان: هو انت كل يوم تمسكى البوم الصور وتفضلى تتفرجى عليهم
لوجين: بتوحشنى الايام دى اوى
ريان: سيبك من كل دة ... اخبار لوجين الصغيرة اية ؟
لوججين: وانت اش عرفك انها بنت بقا
ريان: انا نفسى تكون بنت عشان اسميها لوجين
لوجين: بس انا بقا نفسى ف ولد واسمية ريان
ريان: واشمعنا ريان
لوجين برومانسية: عشان انا بحب الاسم دة اوى
ريان: يااااارب انا مش قدها
لوجين: هههههههههه
وبعد 4 شهور تانى
نايمين ع السرير
لوجين قامت بفزع وفتحت نور الابجورة
لوجين: ريان ريااااااااااااان
ريان: اية يا لوجين ف اية ؟
لوجين: اااااه مش قادرة شكلى بولد
ريان: اية بتولدى اعمل اية اعمل اية
لوجين: هههههههه شربت المقلب
ريان: لا والله
ومسك المخدة ورماها عليها

ف اليوم التانى
لوجين: ريااااااااااااااااان انا بولد
ريان: بتولدى انااا اتصل بمين اعمل اية
لوجين: ااااااااااااه الحقنى يا ريان
ريان: استنى بقا مش عارف افكر
لوجين: هههههههههههه شربت المقلب
ريان: اه يابنت اللذينة
ومسكها وقعد يزغزغ فيها

فى يوم تانى
لوجين: ريان رياااااان
ريان وهو نايم: ممممم
لوجين: اصحى بسرعة انا شكلى بولد
ريان: قديمة قديمة
لوجين: يا ريان قووووم
ريان: ماشى ماشى
لوجين: ااااااااااااااااااااه الحقنى يا رياااااااااااااااااان
ريان قام مفزوع: انت بتتكلمى بجد
لوجين: امال بهزرررر اااااااااااااااه
ريان: يالهوى اعمل اية ؟
لوجين: خدنى ع المستشفى بسرعة
ريان: حااضر
وساندها ونزل ف الشارع وركبها العربية وهو سايق بسرعة
لوجين: ااااااااااااه
ريان: يابت الله يخربيتك اسكتى مش عارف اسوق
لوجين: هموتك يا ريان هموتكككككك
ريان: يا شيخة روحى انت عارفة تسندى نفسك
ووصلوا المستشفى ودخلو لوجين غرفة العمليات
وريان واقف برة قلقان طلع موبايلة واتصل بخالد وادهم
وطبعا كلهم عرفوا وف خلال ساعة كلهم جم ووصلوا
ادهم: ها ولدت ولا لسة
ريان بقلق: لسة لسة ... يااااارب يااارب
خالد: متقلقش يا ريان ان شاء الله خير
اسما: متقلقش يا ريان ماانا جربت اللى هى فية دة كلة
ريان: ربنا يستر
الممرضة طلعت وهى شايلة بيبى
الممرضة: الف الف مبروك جالك بنوتة زى القمر
ريان وشال بنتة وهو حاسس بشعور غريب وعمال يبصلها وهو فرحان
اسما: ورينى يا ريان ... ياختى كميلةة
وشالتها منة

ريان: لو سمحت هى عاملة اية دلوقتى ؟
الممرضة: متقلقش هى كويسة الحمدلله دقايق وتطلع من اوضة العمليات
كلهم: الحمدلله الحمدلله ... الف مبروك يا رياان
ريان بفرحة: الله يبارك فيكو يا جماعة ... ورينى لوجين يا اسما
اسما: انتو هتسموها لوجين ؟
ريان: اااه لوجين رامى خالد اسم حلو مش كدة
شيماء واقفة بعيد عنهم شوية ودموعها نزلت غصب عنها شافها امير وراح نحيتها
مسحت دموعها بسرعة
امير: اية يا حبيبتى واقفة بعيد لية ؟
شيماء: عادى يا امير ... امير ؟
امير: نعم يا حبيبتى
شيماء: هو انا ينفع اروح للدكتور تانى
امير بهدوء: انت مش روحتى لكذا دكتور وقالولك الامل موجود بنسة 2% بس
شيماء: نجرب تانى يا امير عشان خاطرى
امير بضيق: ماشى يا حبيبتى نجرب تانى وتالت وعاشر
شيماء: بحبك يا امير
امير: احنا ف المستشفى اية بقاا
ششيماء: هههههههه
تمت
نهاية الرواية
أرجوا أن تكون نالت إعجابكم



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية قيود بلون الدماء زهرة الصبار
19 1592 زهرة الصبار
رواية حب بلا قيود زهرة الصبار
52 3511 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، قيود ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 03:55 صباحا