أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .





رواية عشق بلا قيود

عشق بلا قيود هي رواية كُتبت عن أجواء الرومانسية الواقعية التي قد ييمر بها أي عاشق عربي، بعيدا عن أجواء رومانسية هوليوود ..



25-11-2021 09:11 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [37]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثامن والثلاثون

تانى يوم
نيرفين: ريان قوم يا ريان
ريان: اية يا ماما ف اية ؟
نيرفين: قوم فوق كدة واصحى وتعالى معايا عند عمر
ريان بنعاس: يا ماما سبينى انا منمتش طول الليل
نيرفين: ومنمتش لية كنت بتفكر ف مين ؟
ريان: ف الايام السودة اللى هشوفها قريب
نيرفين: ايام سودة اية ؟

ريان: لا ييا ماما متشغليش بالك انت
نيرفين: طب مش هتروح تبارك ليارا
ريان بزهق: حاضر يا ماما قايم اهو
وقام من سريرة
نيرفين: مبقتش تروح العيادة من ساعة ما جيت من السفر لية ؟
ريان: هروح من بكرة ان شاء الله
نيرفين: ماشى مستنياك برة
ريان دخل وخد شاور ولبس وطلع
ريان: انا جاهز
نيرفين: طب يلا بينا
وخرجوا وركبوا العربية

اسما: البيت بقا فاضى علية اوى يا اسلام
اسلام: لية يا حبيبتى وبابا وانا روحنا فين ؟
اسما ببكاء: امير خلاص اتجوز ومش هيجى هنا تانى غير كل فين وفين
اسلام وحضنها: خلالاص يا حبيبتى وبعدين م انتو رايحين دلوقتى عشان تشوفوا
اسما: ااااه
اسلام: خلاص شوفية واقعدى معاة واشبعى منة
اسما: صح
اسلام: يلالا قومى اغسلى وشك كدة مش بحب اشوفك زعلانة
اسما ابتسمت: حااضر
وجاية تمشى رجعت تانى
اسما: اسلام
ااسلام: يا عيون اسلام
اسما: هو امير وريان اتخانقوا مع بعض امبارح
اسلام: اااه لالا يعنى ؟
اسما: افهم اية بقا من كدة ؟
اسلام: بصى هقولك بس متقوليش للوجين
اسما: ماشى
اسلام حكلها ع اللى حصل
اسما: بس امير كلمنى وقالى انة مش بقا يحب لوجين غير زى اختة
اسلام: الله اعلم يا اسما مااكيد مش من يوم وليلة هينساها يعنى
اسما: ايوة صح يا عينى عليك يا امير

امير بزعيق: قووومى يابت
شيماء: اية ف حد يصحى حد كدة ؟
امير: ااه انا قومى يلا
شيماء: هقوم اعمل اية ؟
امير: قومى حضريلى الفطار
شيماء: اية فطار اية اللى احضرة انا لسة عروسة
امير: قومى ياختى بدل ماتصرف معاكى تصرف مش هيعجبك
شيماء: والله لو ضربتنى تانى لاقول لانكل سليم وهو يتصرف معاك بقا
تنحلها امير وشيماء خافت
شيماء بخوف: اييييية ؟
امير: اذا كنت سيبتك قولتيها مرة واسكتلك فدا مش معناه انى هسيبك تقوليها تانى
وراح جاب الحزام
شيماء: يالهوووووووى لالالالا خلاص يا امير انا اسفة مش هقولها تانى
امير: والله خوفتى دلوقتى عشان محدش هيعرف شيلك من تحت ايدى
شيماء: خلاص يا امير انا اسفة بجد والله
امير: معلش بقا انا متغاظ منك وهتضربى هتضربى
وهووووووب اداها ضربة بالحزام
شيماء: اااااااااااااااه امير خلاص خلاص
واداها ضربة تانية وهوووووووب
امير: عشان تحرمى تتكلمى معايا بالاسلوب دة تانى
شيماء ببكاء: اااااااااااااااه ااااااااه
امير: قومى حضريلى الفطار يلالالالالالالاااا
ومشى وطلع وسابها

سوزان: اية يا لوجين رايحة ع فين ؟
لوجين: هرووح مشوار كدة واجى
سوزان: ايوة يعنى رايحة فين ؟
لوجين: لالا دى هتبقى surprize
سوزان: يابنتى قولى هتعملى اية لحسن تاخدى قرار غلط ترجعى تندمى علية ؟
لوجين: No, I am sure the decision taken
سوزان: ع راحتك
وخرجت لوجين وركبت عربيتها ومشيت

ريان: اهلا اهلا اهلا يوسف حبيب عمو
يوسف: وحثتنى يا انتل
ريان: هههه وانت وحثتنى اكتر
نيرفين: اه يا زببالة مفيش بوسة لتيتة ماشى خليك مع ريان خلية ينفعك
ريان وبيكلمة ف ودنة: لا تيتة هتزعل روح سلم عليها يلا
ونزلة ريان وجرى ع نيرفين وسلم عليها
ريان: الف الف مبروك يا يارا
يارا: الله يبارك فيم يا رينو

شيماء حضرت الفطار وحطتة ع الطربية
شيماء: امير
امير سامعها ومش بيرود وحط رجل ع رجل
شيماء بضيق: امير انت سامعنى وانا عارفة كدة كويس
امير ببرود: عايزة اية ؟
شيماء: الفطار جاهز
امير: لا شلية مش جعان
شيماء: نعممم مش انت قولتلى جعان
امير: ورجعت ف كلامى
شيماء: ايوة بس...
امير مقاطعا بزعيق: اللى اقول علية يتنفذ فورا فاااااهمةة
شيماء: حاضر
وشوية والباب خبط
امير: عارفة لو فتحتى بوقك بكلمة واحدة هشحورك
شيماء: لالا انا مش هتكلم خالص
امير: شطورة يا شيمو
وفتح الباب
سليم: اهلالالالالا اميرر
امير: اتفضل يا بابا
سليم: ازيك يا شيماء
شيماء: الحمدلله ياانكل
اسما وحضنت اخوها وبتعيط: اممير وحشتنى يا واد البيت وحش من غيرك
امير: حبيبة قلبى يا سوسو ماانا موجود اهو وهجيلك يا حبيبتى
اسما: ازيك يا شيماء
شيماء: الحمدلله ... اتفضلو
ودخلو وقعدوا واتكلموا شوية

ريان: بقولك اية انا جعان ف حاجة عندك تتاكل
يارا: اه طبعاا ... هى ماما سيباك جعان
ريان: اه والله صحتنى من النوم وجيت ع طول
يارا: هههههه طب استنى اقوم اعملك حاجة تاكلها
ريان: لا تقومى اية انت عايزة عمر يقتلنى
يارا: هههههه متخفش هو ف الشغل دلوقتى
ريان: لالا انا مش غريب هدخل اعمل حاجة اكلها
ودخل المطبخ وطلع موبايلةة واتصل بلوجين وفتح المايك وثبتة ع روخامة المطبخ وفتح التلاجة
وبيدور ع اكل
لوجين: الو يا حبيبى
ريان: انا زعلان منك
لوجين: لية يا حبيبى
ريان: عشان انا اللى لازم اتصل بيكى
لوجين: معلش يا حبيبى متزعلش ... اية صوت الخبط دة
ريان: لا اصل انا بعمل اكل ومش ماسك الموبايل ف ايدى
لوجين: امال بتكلمنى ازاى ؟
ريان: مشغل المايك وحاطط الموبايل ع الروخامة هههه
لوجين: ههههه بص بقا انا عملالك مفاجاة جامدة
رياان بابتسامة: مفاجاة اية ؟
لوجين: لالا مش هينفع اقولها
ريان: طب هنتقابل انهاردة
لوجين: اه طبعا انا هجيلك
ريان: هتجيلى ؟! طيب هتيجى امتى ؟
لوجين: لما اخلص المشوار
ريان: ماشى يا حبيبتى
لوجين: يلا بقا اسيبك تحرق الاكل اصدى تعمل الاكل
ريان: هههههه بقا كدة ماشى ياستى وانا مستنى يجى اليوم اللى هاكل فية من ايدك
لوجين: هتاكل احلى اكل
ريان: ربنا يستر
لوجين: بقاا كدة مااااااشى

عدى الوقت وروحوا اسما وسليم
وسليم قرر يروح االشركة
واسما قاعدة مدايقة
قررت تتصل باسلام
اسما: اسلام اانا مخنوقة لازم نخرج انا مش طايقة نفسى
اسلام: خلاص اهدى هاجى اخدك ونروح مكان حلو هيعجبك اوى
اسما: ماشى وانا هلبس وهستناك
اسلام: اوك

ريان: طيب يا ماما انا مروح والواد عمر اتاخر هتستنية ولا اروح انا
نيرفين: لا انا هقعد لغاية مايجى عمر
ريان: خلاص ماشى يلا سلام يا يارا وسلميلى ع عمر
يارا: يوصل يا رينو
ريان: يلا يا يوسف باااااااااى
يوسف: باى بااااااااااى
ومشى ريان وركب عربيتة ووصل البيت
واتصل بلوجين
ريان: اية يا لوجى مش هتيجى كل دة فى المشوار
لوجين: اه خلاص انا ف العربية وقربت اوصل اهو
ريان: مستنيكى يا روحى
لوجين: مش هتاخر يا حبيبى

ريان: بما انها لسة ف الطريق استغل انا الوقت واروح اشتريلها بوكية ورد
وخرج وراح اشترى بوكية ورد كبير وفية ورد لونة احمر كتير
وحط فية شوكولاتة وكارت
وروح وحط البوكية ف مكان ولقى الباب بيخبط
راح يفتح وهو مبتسم واول ما فتح الابتسامة راحت
لوجين: surprize اية رايك ف المفاجاة دى
ريان: يا نهاار اسود اية اللى انت عملاه ف نفسك دة ؟
لوجين: وحشsad
ريان: وحش اية

وشدها من ايديها ودخل وقفل الباب
ريان بعصبية: اية دة بقا ان شاء الله
لوجين: ريان متزعقش
ريان: ازعق واصوت واضربك كمان اية دةة
كانت لوجين لابسة هوت شورت جينز وعلية بدى ابيض مبين نص بطنها
وحاطة لينزيز ازرق وصابغة شعرها باللون الاصفر
باختصار نفس نيولوك دنيا بالظبطط بلون عنيها ولبسها
لوجين: يا سلام واشمعنا حلو ف دنيا وانا لا
ريان: دنيا مين ؟
لوجين: دنيا يا ريان انا اللى هفكرك
ريان: يا حبيبتى دنيا عنيها كدة طبيعى وكمان شعرها طبيعى
لوجين: واللبس كمان طبيعى ... وبعدين انا شايفاك بتبص ف عنيها اوى وعجباك صح
ريان: يا حبيبتى لو عاجبنى ماانا فايدى اروحلها واسيبك ولا اية ؟
لوجين بزعل: ممممممم
وقرب منها وشال اللينزيز من عنيها
ريان بابتسامة: بزمتك مش كدة احلى
لوجين: انا لما لقيتا عجباك قولت اعمل زيها عشان اعجبك
ريان: انت عجبانى كدة زى مانت ... لوجين اللى بيحب حد بيحبة بشكلة هو هو حتى لو كان
شكلة عرة فهمانى يا حبيبتى
لوجين: فاهماك
ريان: وبعدين دة منظر لبس تعالى معايا
وشدها من ايديها ودخل الاوضة ووقفها قدام المرايا
ريان: بصى شكلك عامل ازاى انت مش مكسوفة وانت لابسة كدة
لوجين بضيق: خلاص يا رينو طاالما مش عاجبك مش هلبسة تانى
ريان ووقف قدامها: ف موضوع كنت عايزك فية ؟ كنت عايز اكلمك وقولت مش وقتة
لوجين: موضوع اية ؟
ريان: عايزك تتحجبى
لوجين: ايييييية ؟ اتحجب
ريان: ايوووة

لوجين: ايوة يا ريان بس انا مفكرتش ف الموضوع دة قبل كدة
ريان: ومالة ادينا بنفكر سوا اهو
لوجين: بس انا مش مقتنعة بالحجاب
ريان: مش مقتنعة لية مش دة دينك ... يا ستى لو ع الحجاب انا ممكن اجبلك كتاب
يخليكى تقتنعى ولا يهمك وانا معاكى وهقنعك
وجاب طرحة من اوضة امة وراح يلبسها للوجين
لوجين: بتعمل اية ؟
ريان: استنى
ولبسهالها ووقفها قدام المرايا
ريان: بذمتك مش كدة احلى والله كدة قمر
لوجين قلعتها بعنف وحطتها ع السرير وخرجت بسرعة
ريان: مش عاجبك كلامى صح
لوجين: خلالاص يا ريان اذا كنت مهتم بالموضوع دة اوعدك هفكر فية
ريان بضيق: ماشى
وقعد وهو مدايق
لوجين قعدت جمبة ومسكت ايدة
لوجين: خلاص بقا انت بقيت بتتعصب بسرعة اوى
ريان: لوجين انا دماغى مشغولة اوى ومبقتش عارف افكر الدنيا مضطربقة فوق دماغى
لوجين وبتبصلة: ارمى وجعك جوايا واستريح
ريان: والله دايما اسال نفسى انا عايش لية ... بس بعد كدة اقول انا عايش عشانك
عشان اسعدك واعملك اللى بتتمنية
لوجين: وانا كمان هعيش عشان اسعدك طول ماانت جمبى انا مش خايفة من الدنيا
مش عايزة حاجة تتانية غيرك انت
ريان: انا نفسى عايز اعيش هنا
وبيشاور ع قلبها
ريان: عايز ابنى بيت وادخل فية بايت سهران طول العمر
واقفل بابة بالمفتاح عشان محدش يدخل فية ومحدش معاه مفتاحة غيرى انا وبس
لوجين: بحبك يا ريان
ريان: بعشقك يا لوجى
وبصوا لبعض شوية

ريان كان ف عالم تانى خالص غير اللى عايش فية وبعد كدة فاق
ريان: لالالا انت خطر علية ابعدى شوية كدة لحسن ارتكب جريمة
لوجين: ههههههههه
ريان قام وقف: شوفتى كنت هنسى
ودخل جاب الورد واداهولها
لوجين: اللللللللله ورد دة اكبر من البوكية بتاع امبارح
ريان: عشان تعرفى انى مش ناسيكى
لوجين: ربنا يخليك ليا يارب ... استنى بص انت حاطط شوكولاتة ... الله دة فية كارت كمان
استنى اقراه ... اية دى Ich liebe dich يعنى اية ؟
ريان: زى I love you بالانجلش زى بحبك بالعربى
لوجين: ودة المانى ... انا مش بعرف ف الالمانى
ريان: بسيطة اعلمك ... قولى herzlich willkommen يعنى مرحبا
لوجين: herzlich willkommen ... مرحبا
ريان: Danke يعنى شكرا
لوجين: Danke ... شكرا
ريان: Bis später يعنى اراك لاحقا
لوجين:Bis später ... اراك لاحقا
ريان: يلا هسمعلك يعنى اية ... Danke
لوجين: Danke شكرا
ريان: صح طب و Bis sp?ter
لوجين: ممممم يعنى اراك لاحقا
ريان: صح طب و herzlich willkommen
لوجين بتفكير: مممممم كانت اية دى
ريان: مرحباا ياختى
لوجين: هههههههه
ريان: Ich will mit dir mein Leben zu leben
لوجين: يعنى اية الجملة الكبيرة دى
ريان: يعنى انا عايز اعيش باقية حياتى معاكى
لوجين اتكسفت: احم احم برضو انا اعرف فرنساوى
ريان: خلاص انا اعلمك المانى وانت علمينى فرنساوى
لوجين: ماشى ... je t'aime
ريان: ممم الالمانى احلى
لوجين: انطقها يلا
ريان: قوليها كدة تانى
لوجين: je t'aime
ريان: je t'aime ... يعنى اية يا لوجى
لوجين اتكسفت: يعنى احم احم
ريان: لا والله معناها احم احم ... دى بالعربى اسهل
لوجين: هههههههه لا مش معناها كدة هههههه ضحكتنى
ريان: ههههههه امال معناها اية ؟
لوجين: زى I love you بالانجلش
ريان: ممممممممم استنى احفظها je t'aime ... je t'aime ... je t'aime
لوجين: خلاص يا حبيبى خلاص يا بابا هههههه

عدى اسبوع وكل حاجة رجعت زى ماكانت
ريان رجع يروح العيادة تانى وبيتابع المرضى
لوجين رجعت تشتغل مع باباها ف الشركة تانى
وامير نزل اشتغل مع باباة تانى ف الشركة
ومازال اسلام بيتابع ومستنى الالبوم بتاعة ينزل
واسما قاعدة ف البيت مخنوقة مش بتعمل حاجة غير انها اذا تكرمت وراحت تقعد
مع لوجين شوية

ريان خلص كل المرضى وقال للسكرتيرة بتاعتة انة رايح مشوار
ونزل ريان وركب عربيتة وراح عند ...

25-11-2021 09:12 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [38]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل التاسع والثلاثون

ريان خلص كل المرضى وقال للسكرتيرة بتاعتة انة رايح مشوار
ونزل ريان وركب عربيتة وراح عند ...
طلع وبيخبط ع الباب وفتحت
شيماء: رياااااان ازيك ؟
ريان وبيبصلها بصة هى مش فاهمة معنى النظرة
ريان: انا كويس يا شيماء
شيماء: امير مش هنا لو كنت بتسال علية ؟

ريان: انا عارف ان امير مش هنا وعشان كدة جيت اصل الكلام اللى هقولة هو مينفعش يسمعةة
شيماء باستغراب: طب اتفضل ادخل
دخل وقفلت الباب
شيماء: اتفضل ادخل اقعد عقبال مااعملك فنجان قهوة
ريان وواقف وقفة ثقة وحاطط ايدة ف جيبة
ريان: انا مش جاى اضايف يا شيماء وانا عارف انى مينفعش ادخل وجوزك مش موجود بس اعمل اية الكلام دة خطير شوية
شيماء: هو فى اية ؟
ريان: انا هقولهالك لاخر مرة يا شيماء ابعدى عن طريق لوجين
شيماء: اييييية ؟
ريان: فهمتى ولا افهمك تانى
شيماء بعصبية: طريق لوجين اية اللى ابعد عنة
ريان بزعيق: متصتعبطيش مش انت اللى اجرتى واحد عشان يخبط لوجين بالعربية
شيماء بتوتر: ايية اللى انت بتقولة دة انا ابعت واحد يخبط ينت خالتى بالعربية
ريان وهو بيحك ف دقنة: ممممممم بصى متحاوليش تنكرى عشان انا معايا الدليل

شيماء: دليل اية ؟
ريان: تسجيل صوتى
شيماء بخوف وزعيق: انت فاكر ان الموضوع دة هيعدى بالساهل انا هقول لامير وهو هيتصرف معاك
ريان بابتسامة سخرية: هه بججد هتقوليلة اية ؟ هتقوليلة انك بعتى واحد يموت لوجين
شيماء بعيون حمرا: لا... هقوله انك بتيجى هنا كل يوم بعد ما هو بيمشى ... هقوله انك عايز تعتدى عليه ... هقوله انك بتقولى اتطلقى منه عشان اتجوزك
ريان: وتفتكرى هيصدقك مثلا
شيماء: هيصدقنى وهتشوف
ريان: ممم باماراة العلقة بتاعت كل يوم صح
شيماء بصتلة وكانت عايزة تقتلة
ريان: ههههههههه انا هستاذن وامشى ولاخر مرة بقولهالك
وبيعد ع صواببعة بعدد الكلامات
ابعدى.عن.طريق.لوجين
وفتح الباب وطلع ورزعة
شيماء واقفة وهتموت
بتدور ع اى حاجة عشان تنتقم منة

فلاش باك
تاالت يوم جواز راحو صحاب شيماء عشان يباركولها
وبعد الكلام الكتير اللى ف الاول
منة: بت يا شيماء
شيماء: ايوة يا مونى
منة: كان ف واد موز اوى ف فرحك عايزة رقمة
شيماء: ممممم موز اوى
منة: اوى اوى اوى
شيماء: اسممة اية ؟
منة: معرفوش
شيماء: اوعى يكون اسلام
منة: هو اسمة اسلام
شيماء: استنى بس عشان ميحصلش لغبطة ... اوصفيلى شكلة كدة
منة: مممم بصى هو طويل بعرض ومش ابيضانى اوى هو امحاوى وعندة غمازات
وكمان عندة دقن
شيماء: انت كدة صعبتيها علية
منة: طب بوصى كان ف بنوتة قمر اوى برضو كانت واقفة معاة وماسكة فية
ومش بتسيبة خالص ورقصو مع بعض سلو البت اللى كانت لابسة فستان اسود طويل
شيماء: اااااااه انت تقصدى ع رياااان
منة: ريان هيييييييح
شيماء: واخرتهاا
منة: ولا حاجة هعلقة شوية الواد موز موز ولو تطورت العلاقة ممكن اقع ف حبة
ونتجوز
شيماء: ريان انسان محترم جدا واللى معاة دى بنت خالتى لوجين يعنى
مستحيل اعمل كدة واديكى رقمة ابدا
منة بزعل: بقا كدة يا شيمو ماشى

باااااااااااك
جريت بسرعة بعد ماافتكرت الحوار اللى بينها وبين منة
ودخلت جابت الاجندة بتاعت الارقام
واتصلت بصحبتها
شيماء: منةةة
منة: ايوة يا شيمو عايزة اية؟
شيماء: مش انت كنتى عايزة رقم ريان
منة بفرحة: ااااااه
شيماء: طب اكتبى عندك 011...
منة: هييييييييه بقا معايا الموز
شيماء: بصى عايزاكى تدلعية وخدية من لوجين ف اسرع وقت ممكن
هو فاتح عيادة ف ... وشغال دكتور نفسى هديكى خطة تعمملى اللى هقولك علية
منة: قووووووولى

ف الشركة
لوجين دخلت مكتب ادهم
لوجين: بابا
ادهم: ايوة يا حبيبتى ف حاجة
لوجين: لا ابدا بس بصراحة مش عايزة اخبى عليك
ادهم: قولى يا حبيبتى
لوجين: عايزة اشوف ريان هروحلة شوية هو ف العيادة
ادهم وقام وقف: انت بتهزرى
لوجين: يا بابا بجد هو ف مقام خطيبى دلوقتى وبجد هو وحشنى اوى
ادهم: فين العيادة دى ؟
لوجين بفرحة: ف ...
ادهم: ماشى تمام بس مش هتروحى لوحدك السواق هيوصلك وهيفضل قاعد
مستنيكى
لوجين: اية دة انت مش واثق فية يا بابا
ادهم: مش حكاية ثقة بس عشان الناس
لوجين: بابا ريان فاتح عيادة يعنى لو انا روحت هيقولة مريضة
ادهم: ولية تخلى الناس يقولو عليكى مريضة
لوجين: يعنى هم يعرفونى يا بابا
ادهم: لوجين انا خلاص رجعت ف كلامى ومش هتروحيلة
للوجين وودبت ف الارض: يوووة بقاا
وخرجت وهى متعصبة وخدت شنطتها وروحت

اسما: اية يا اسلام مش فاهمة حاجة
اسلام بفرحة: بقولك الالبوم نزل يا بنتى
اسما: اييييييية بجددددد
اسلام: اه والله افتحى قنوات المزيكا بسرعة
اسما: حااااضر خليك معايا
وجابت الريموت وشغلتة
اسما وبتسمع الاغنية وكانت اغنية من غيرك تامر عاشور
طبعا مش هالف كلمات لكل اغنية ف الالبوم فجبت اغانى انا بحبها
وانااا من غيرك
الدنيا لما ف اتخيلها
بلقينى صعب اكملها
وانا لو قدرت اعيش بعدك
دة انا اموت ولا ان اعملها
واناا من غيرك
احلامى مش عايزز احلمها
تبقى الحياة زى عدمها
كلمة حبيبى استحرمها
مع حد غيرك اقولها
اسما: الللللله جميلة اوى الاغنية دى
اسلام: كل كلمة بقولها بهديهالك
اسما مبتسمة: مبروووووكك يا اسلام
اسلام: الله يبارك فيكى
اسما: بص احنا لام نحتفل لازم تعمل حفلة وتعزم فيها صحابك والعيلة
اسلام: طبعااااااا يا روحى

بليل
لوجين قاعدة ف اوضتها ومدايقة ومخنوقةة
لوجين: انا هتصل بية ماهو مش معقول اقعد يوم بحالة من غير ماسمع صوتة واوشوفة
تحت ف الفيلا الباب بيخبط
شيماء: ازيك يا خالتو
سوزان: ازيك يا شيمو
شيماء: انا كويسة ... لوجين فين ؟
سوزان: فوووق استنى اناديها
شيماء: لالا انا هطلعلها
سوزان: اوكية اطلعى
وطلعت شيماء وفتحت الباب وكانت لوجين هتتصل بريان ولما لقت شيماء قفلت
لوجين: شيمااء تعالى اخيرا شوفناكى
شيماء: لوجين انا جاية اقولك كلمتين وماشية
لوجين: قولى يا شيماء ف حالة ولا اية ؟
شيماء: ايوةة ... لوجين خلى ريان يبعد عنى وخلية ميجليش البيت تانى وامير مش موجود
لوجين بصدمة: اايييية ريااااااان ؟
شيماء: ايوة
لوجين: طب وفيها اية اكيد بيجى عشان امير
شيماء: لوجين ريان بيجى ف الوقت اللى امير مش موجود فية
لوجين اتصدمت اكتر: ريان لا انت كدابةة
شيماء: لو مش مصدقانى روحى اسالية
لوجين: لا انت كدابة يا شيماء ريان بيحبنى انا ومستحيل يعمل كدة ابدا
شيماء: تمام انا كدابة ولو مش عايزة تصدقى خليكى كدة بيضحك عليكىى

لوجين بعصبية وبدموع: انت عااايززة منى ايية ؟ هاا قوليلى انت عايزة منى اية ... انت كل حاجة بحبها
بتخديها منى فاكرة يا شيماء ... فاكرة لما كنا داخلين 5 ابتدائى وبابا كان جايبلى شنطة جديدة
ولما شوفتيها شبطتى فيها وساعتها ... انا قولت لماما اديهالك عشان صعبتى علية ... فاكرة لما كنا ف اولى اعدادى
لما المدرسة كرمتنى عشان طلعت الاولى ... فاكرة انت عملتى فيا اية ... روحتى قطعتى شهادة التقدير
اينعم قعدت اعيط شوية بس بعد كدة سامحتك ... والا لما كنا ف 3 ثانوى ... لما طلعتى معايا ف اللجنة
وكنتى قاعدة ورايا وكل شوية تقوليلى مش عارفة السؤال دة ودة ... ساعتها انا قولتلك كل اجابات الامتحان
والوقت ضاع علية وانا بغششك ومعرفتش اعمل حاجة لنفسى وطلعت بدرجة النجاح بالظبط ... لما كبرنا
خطفتى منى امير ... امير دة اللى كان اول حب ف حياتى وانت كنتى عارفة انى بحبة ورغم كدة
لفيتى علية وخدتية منى ... والا ريان هه الانسان الوحيد اللى عمرى مالقيت زية ولا هلاقى حد يعوضى بية
وجاية دلوقتى تاخدية منى كدة بسهولة طب لية ؟ ... حرام عليكى ... انا عايزة اعرف انت بتكرهينى لية ؟
شيماء بشراسة: انا مش بكرهك يا لوجين ... اللى حولية هم اللى كرهونى فيكى ... عارفة يعنى اية كل يوم حد
يقولى انت لية مطلعتيش زى بنت خالتك ... بنت خالتك شاطرة ومجتهدة وقمورة وحلوة والناس كلها بتحبها
اشمعنا انتى ؟ ... وبابا يقولى خدى لوجين قدوة ليكى ... وماما تقوولى قربى منها وخليكى صحبتها
وشوفى هى بتعمل اية وبتفكر ازاى واعملى زيها ... ع اساس ان مفيش حد غيرك ملاك ف الدنيا دى
انا مخطفتش امير منك يا لوجين ... امير هو اللى اعجب بية وحبنى ... وهو اللى فضل ورايا ... اما حكاية ريان
فمتخافيش مش هخدو منك ميلزمنيش انا بحب امير وهفضل معاه
وسابتها ومشيت
لوجين رمت موبايلها ع الارض وقععدت تعيط ورمت نفسها ع السرير

اسلام عدى ع اسما وخدها وخرجوا
ف الشارع
وماسكة الموبايل وبتسمع الاغانى
اسما: انا فرحانة اوى ع الالبوم
اسلام: وانا كمان انا عايزك تحفظى كل كلمة ف الالبوم
اسما: اه طبعا هحفظ كل الاغانى وعقبال الالبوم الجديد
اسلام: يارب يعجب الناس الاول
اسما: اسلام كان ف اغنية حزينة اوى اسمها ...
اسلام مقاطعا: نفس الحنين
اسما: ايوة هى دى لية كدةة تغنى اغنية حزينة
اسلام: يا حبيبتى اكيد مش الالبوم كلة اغانى هيصة او رومانسية لازم يبقى منوع
وبعدين بقا لعلمك الاغنية دى اللى غنتها لما قدمت اول مرة وانا اللى اصريت
اححطها ف الالبوم لان الاغنية دى اللى تعبر عن مشاعرى لما كنا سايبين بعض
اسما بصتلة وابتسمت: انا عايزة بيبسى
اسلام: من عيونى يا قلبى

لوجين قررت تروح لريان وقامت لبست ومشيت
ووشوية ووصلت عند بيتة
ريان فتح
ريان: حياتى كنت لسة هتصل بيكى
فجاة لقى لوجين ضربتة بالقلم ورملتة الخاتم ف وشة
لوجين بعيون حمرا: انا بكرهك
نيرفين واقفة بعيد وشايفة كل حاجة بتحصل
لوجين وجاية تمشى مسكها ريان
ريان: لوجين انت مجنونة تعالى هنا
لوجين: اوعى ايدك متلمسنيش
ريان ومسكها اكتر ودخلهاا الشقة
وقفل الباب

ريان بعصبية: انت مجنونة ها ف اية ؟
لوجين بدموع: ابعد عنى وسيبنى ف حالى انا مش عايزة اشوفك تانى
رييان: انا عملتلك اية لكل دة ردى علية وفهمينى
لوجين: اية اللى بينك وبين شيماء يا ريان
ريان ودخل ف نوبة من الضحك: شيماء ؟!هههههههههههه ههههههههههه
للوجين: انت بتضحك
ريان: شيماء مين دى يابنتى اللى بينى وبينها دى مرات صحبى قبل
ماتبقى بنت خالتك
لوجين: انت كداب يا ريان انا بكرهك بكرهك
جت نيرفين وهى مخضوضة
نيرفين: اهدى يا بنتى ف اية لكل دة ؟
لوجين وقعدت تعيط ف حضن نيرفين
وريان واقف وحاطط ايدة ف وسطة وعمال يفكر
ريان: ماما ممكن تسيبينا شوية
نيرفين: ماشى يا ريان
ودخلت جوة ولوجين واقفة باصة ف الارض وعمالة تعيط
شدها من ايديها وقعدها ع الكنبة
وهى مستغرباة اوى
وطلع موبايلة واتصل بهادى فاكرينة
ريان: هادى من فضلك هبعتلك عنوان ف ماستدج ربع ساعة والاقيك عندى
هادى: تحت امرك يا استاذ ريان
وقفل وبعتلة العنوان ف رسالة

وقاعد بعيد عنها ومش رادى يبصلها وهى مستغربة اوى وقامت وقفت عشان تمشى
قام وقف ومسكها من ايديها
ريان بحدة: اقعدى نص ساعة وبعد كدة اممشى براحتك
لوجين: هقعد اعمل اية ؟
ريان: هتعرفى كل حاجة
استسلمت وهى لسة بتعيط وقعدت وشوية ووصل هادى
ريان فتحلة وسلم علية ودخلة
هادى: اهلا يا انسة لوجين
طبعا لوجين متعرفوش ولا شافتة قبل كدة
لوجين باستغراب: اهلا
ريان: هادى انا عايزك تحكى الموضوع كلة من اولة لاخرة اكيد فاهم انا اصدى ع موضوع اية ؟
هادى: اكيد يا استاذ ريان ... انسة لوجين انا عارف ان الكلام دة هيتعبك
بس انت لازم تعرفى كل حاجة
لوجين: كلام اية ؟
هادى وحكالها ع كل حاجة
لوجين بصدمة: اييييييية شيماء شيماء هى اللى بعتتك تموتنى
هادى: اه والله يا انسة لوجين انا والله مرتضش هى اللى هدتنى
لوجين وبصت لريان وهو مش راضى يبصلها: بس اية علاقة الموضوع دة بدة
ريان: انا متشكر جدا يا هادى تقدر تمشى انت
هادى: انا قولت كل اللى يرضى ضميرى وربنا يسامحنى بقا ... سلامو عليكو
ريان: وعليكو االسلام ... شككرا يا هادى
هادى: دة واجبى يا ستاذ ريان
ومشى هادى

لوجين وقفت: ريان انت بتضحك علية بعيدا عن الموضوع اللى عرفتة دلوقتى اية علاقة الموضوع دة بدة
ريان وبيكلمها ومش بيبصلها: انا روحتلها البيت عشان اهددها واخوفها
عشان متحاولش تبعت حد يعمل فيكى حاجة كنت خايف عليكى بس اقسم بالله مافى اى
حاجة بينى وبينها اديكى عرفتى كل حاجة لو عايزة تمشى انا مش همسكك
ودخل اوضتة ورزع الباب
لوجين قعدت ع الكنبة وحاطة ايديها ع وشها وهى بتعيط
نيرفين طلعت وراحتها
نيرفين: لوجين انت ظلمتى ريان
لوجين وبصتلها بدموع: اعمل اية ؟
نيرفين: روحى كلمية قوليلة كلمتين ريان مش وحش يا لوجين
لوجين: عارفة بس غصب عنى والله
نيرفين: ماهو عشان انا عارفة انة غصب عنك جيت كلمتك
لوجين: حاضر انا هدخلة
ومسحت دموعها وخبطت ع الباب وهو مردش فتحت الباب وقفلتة وراها
لوجين وباصة ف الارض: انا اسفة
ريان: اطلعى برة يا لوجين
لوجين: كدة يا ريان والله انا غصب عنى
ريان: مش عايز اسمع مبرر
لوجين وراحت قعدت قدامة
لوجين: والنبى خلاص انا اسفة بص طب اقولك حاجة اضربنى
ريان: ...
لوجين: ريان مش هترد علية
ريان: ...
لوجين بزعل: ماشى انا همشى وهاجى بكرة ماشى
وباستة من خدة وخرجت

25-11-2021 09:12 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [39]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الأربعون

تانى يوم
الصبح بدرى
صحيت بدرى وقامت لبست وراحت جابت هدية وراحت لريان
ووصلت لهناك
لوجين: معلش يا طنط خليتك تصحى بدرى النهاردة
نيرفين: ولا يهمك
لوجين: هو عامل اية ؟

نيرفين: مطلعش من الاوضة ولا بيكلم حد ... اتصلت بعمر وجالة واتعصبوا
ع بعض وكانوا يمسكوا ف بعض لولا انى اتدخلت بينهم
لوجين: يالهوووى ... طب هو انا لو دخلتة دلوقتى هلاقية صاحى ؟
نيرفين: معتقدش انة نام اصلا
لوجين: طيب انا هدخلة وربنا يستر
وراحت للاوضة وفتحت الباب حتة صغيرة ولقيتة نايم دخلت وقفلت الباب وحطت الهدية جمبة لقيتة بيتحرك وفتح عينة
اول ما شافها ودى وشة الناحية التانية
لوجين قعدت ع السرير قدامة
لوجين: صباح الخير
ريان: ...
لوجين ف نفسها: اعمل اية اعمل اية افتح اى حوار وخلاص
لوجين: امبارح قعدت ادور ع الخاتم لغاية ما لقيتة ولبستة كنت متعودة انت اللى تلبسسهولى
ريان: ...

لوجين: هتفضل مخاصمنى كدة ... طب بص انا جبتلك ايية قعدت افكر اجيبلك ايية كنت هجبلك كرافت بس افتكرت انك مش بتحبها ولا عمرى شوفتك لابسها
ريان: لا وع اية متتعبيش نفسك
لوجين بهزار: اية دة انت بتتكلم اهو
ريان: حد قالك انى اخرس
لوجين: محدش يقدر يا حبيبى ... يلا بقا شوف الهدية
ريان: مش عايز هدايا
لوجين بزعل: كتاsad حتى مش رادى تبصلى
ريان قام وقف ورايح ناحية الحمام
ولوجين رايحة وراه
ريان: اية هتدخلى معايا الحمام
لوجين اتكسفت: لالا اتفضل ادخل
وفضلت مستنياة يطلع وشوية ولقيتة طالع
لوجين: رينو تيجى نخرج ؟
لقت ريان بيقلع التيشيرت
لوجين بارتباك: طب انا هستناك برة
وطلعت
نيرفين: اية يا لوجين اتصالحتوا ؟
لوجين بزعل: لا مش رادى يرد علية
نيرفين: اقولك حاجة سبية النهاردة
لوجين: لالا انا مش هقدر اقعد تانى وانا كدة ... انا همشى وهروحلة بعد شوية العيادة مش هو هيروح انهاردة
الشغل
نيرفين: مش عارفة والله يا لوجين
ولقوة طلع
نيرفين: رايح فين يا ريان ؟
ريان: رايح العيادة يا ماما
لوجين: انا هاجى معاك
ريان بصلها اخيرا
ريان: مفيش داعى
ومشى

لوجين قعدت تعيط
نيرفين: معلش يا لوجين ... تعرفى والله اول مرة اشوفة كدة من ساعة ديما
لوجين: اعمل اية طيب انا غلطت ولازم يعرف ان كان لازم يحصل حاجة زى كدة
نيرفين: انت تعرفى يا لوجين ريان دة انا عمرى ما شوفت زية لما بيحب حد بيتمسك فية اوى ولما كان بيحب ديما مكنش بيحبها زى ماحبك كدة انا مشوفتش كمية الحب اللى ف عنية غير لما عرفك دة مش بينام ودايما قاعد سرحان ومبتسم انا مش عارفة ريان دة ابنى بجد ولا جة منين
لوجين: كائن فضائى ههههههه
نيرفين: ههههه والله بيقولوا علية كدة ... عارفة خالد باباة كلمنى وقالى انة كان جايبلة عروسة ومتعرفيش هو عمل اية ساعتها واتخانق مع باباة وقالة انا بحب لوجين ومش هتجوز غيرها
لوجين: بجدد
نيرفين: واكتر يا لوجين عشان كده عايزاكى تخلى بالك منه هو بيحبك اوى وملهوش حد غيرك دلوقتى اوعى تسبيه يا لوجين ده يموت فيها
لوجين: حاضر يا طنط

شيماء حست بالذنب وقررت تقول لامير ع اللى حصل بس كانت مترددة
امير صحى وقاعد قدام التليفزيون جت شيماء وقعدت جمبة
ومسكت ايدة وامير مستغرب اوى
شيماء: امير
امير: ممممم
شيماء: هو انا وحشة
امير بتريقة: هه انت لسة بتسالى
شيماء بدموع: يعنى انا وحشة والناس كلها بتكرهنى
امير: وانا اول من يكرهك

شيماء: لالا الا انت يا امير متقولش كدة ... انا مستعدة اعمل اى حاجة عشان تسامحنى وتحبنى
امير وبصلها: ودة من امتى شيماء اللى بتقول كدة ؟
شيماء: انا هتغير يا امير
امير: انت شكلك تعبانة يا شيماء روحى نامى
شيماء بدموع اكتر: انت مش مصدقنى لية ؟
امير: اية اللى غيرك فجاة كدة
شيماء: عشان عشان
امير: عشان اية ؟
شيماء: انا عملت غلطة كبيرة وو...
امير: غلطة واحدة هه انت كل غلطاتك كبيرة
شيماء: انا هقولك ع حاجة بس والنبى تسامحنى
امير: قولى يا شيماء
شيماء: فاكر لما لوجين عملت حادثة
امير: اه فاكر
شيماء: اهو انا بقا اللى كنت باعتة واحد يخبطها بالعربية
امير بصدمة: اييييييييية ؟ انت اية يابت شيطانة
شيماء بحزن: انا اعترفت بغلطى والله والحمدلله لوجين محصلهاش حاجة
امير: انت واخدها ببساطة كدة ازاى ... انت واحدة مش طبيعية اقسم بالله

شيماء وبتحضنة وبتعيط
شيماء: عشان خاطرى يا امير
شيماء وبعد عنها
امير: انت حيوانة وعايزة القتل ... انت طالق ييا شيمااء
شيماء: لالالالالالالالالالا
وصحيت شيماء وهى بتقول لالالالالا وعمالة تعيط
شيماء بصت حواليها واتاكدت انها كانت ف حلم
شيماء وحاطة ايديها ع قلبها: الحمدلله الحمدلله
وقامت ودخلت اتوضت وصلت
دخل امير وهو مستغرب
امير ف باله: هى من امتى بتصلى ؟
انتهت من صلاتها ورراحت نحيتة
شيماء بهدوء: احضرلك الغدا
امير باستغراب: معقولة ؟!
شيماء: تحب تاكل
امير: لا شكرا
شيماء: هو انا ممكن اطلب منك طلب
امير: اتفضلى
شيماء: ممكن تحضنى
امير: اييية ؟
شيماء: عشان خاطرى
امير بص ف عنيها
امير: ف اية ؟
شيماءء: مفيش بس انا محتجالك اوى
امير بصلها وهو مستغربها اوى
امير: تعالى
وخدها ف حضنة هى عمالة تعيط وماسكة فيية اوى

اسما قاعدة بتتفرج ع الكليبات وبتسمع اغانى اسلام وهى فرحانة
اسلام: حياتى بتعملى اية ؟
اسما: قاعدة بسمع الالبوم
اسلام: ممم طب ماتيجى نخرج شوية
اسما: ماشى هلبس وهستناك
اسلام: ماشى

بليل ف العيادة
ريان تعب من كتر الشغل وقاعد عمال يفكر
لوجين راحتلة العيادة وفتحت الباب لقيتة سرحان وبيفكر
فكرت لثانية ودخلت وقفلت الباب براحة
وراحت قعدت قدامة ع المكتب وهى بتغنى
لوجين: عارف حبيبي و انا شايفاك
و سمعاك بنسي كل الدنيا معاك
حابة نفسي عشان حباك
حاسة اني بدأت أعيش
كل اللي ياما حلمت بيه لقيته فيك
ضحتك صوتك عينيك
مهما قلت حبيبي عليك
الكلام بقى مايكفيش
لما تشوفك عيني انا بنسى حياتي و بنسى سنيني
لما بكون وياك بلاقيني مطمنة
حبك ده مدوبني و ان زعلتك مرة حاسبني
ماهو لو ثانية تروح و تسيبني اموت انا
قبليك ياما انا شفت عذاب و جراح
بس يا قلبي خلاص من الليلة ارتاح
ريان طبعا فاق من سرحانة ع صوتها
لوجين: صوتى حلو صح عارفة عارفة
ريان خد نفس عميق وسكت
لوجين مسكت ايدة وباستها: خلاص بقا انا اسفة
ريان: خلاص يا لوجين حص خير
لوججين: اية حصل خير دى لالا انا مش مقتنعة
ريان: اعملك اية يعنى ؟

لوجين: مليش دعوة اعمل اى حاجة
ريان: لوجين انا مش فاضى عندى شغل
لوجين: لالا كداب الشغل خلص وانا سالت السكرتيرة قالتى مفيش حد جاى تانى
ريان: والمطلوب
لوجين: تعالى نخرج
ريان: لا
لوجين: يبقى انت لسة زعلان
ريان: انت عارفة كلمة بكرهك دى عملت فيا اية ؟
لوجين: انا عارفة انها دايقتك
ريان: ياريتها دايقتنى وبس يا لوجين دى خلتنى ولا عارف انام ولا عارف اشتغل
ولا عارف اعمل اى حاجة
لوجين: طب اقولك حاجة عشان تاخد حقك منى اضربنى بالقلم
ريان: اييية ؟
لوجين: يلايلا متخفش مش هزعل
ريان: عايزة القلم ف الخد الشمال ولا اليمين ؟
لوجين بزعل: الاتنين
ريان: حاضر

وقام وقف قدامها وسند ايدة الاتنين ع المكتب وطبع بوسة ف الخد اليمين
وواحدة ف الخد الشمال
لوجين مكسوفة وعمالة تبعد
ريان: مكسووفة
لوجين: احم يعنى
ريان: انت عملتى فيا اية ؟
لوجين: انا معملتش حاجة والله
رييان: هههه خلاص براءة
لوجين: ههههههه
وفضلو يبصو لبعض شوية
لوجين: اقولك ع حاجة بس متزعلش
ريان: قولى
لوجين: انا جاية من ورا بابا
ريان: لية ؟ هو باباكى منعك تيجيلى
لوجين: هو قالى مش عايزنا احنا الاتنين نشوف بعض لغاية الخطوبة يعنى
ريان بحزن: طيب خلاص هو عندة حق ويلا روحى بقا
لوجين: انت زعلت
ريان: لالا باباكى عندة حق يلا روحى وقوليلة انك كنتى هنا وانا هحاول اخلى بابا
ينزل مصر اليومين دول واجى اتقدملك
لوجين: متزعلش يا رينو والله انا كمان مدايقة عشان بابا قالى كدة و...
ريان مقاطعا: اية يابنتى لازم تسمعى كلام باباكى هو مغلطتش يلا بلاش كلام تانى

اتفضلى قومى حالا وروحى
لوجين: حاضر ... انت مش هتروح
ريان: لا انا قاعد مستنى حد جاى
لوجين: ميييييييين ؟
ريان: حد متعرفوش
لوجين: حد بنت ؟
ريان: مش وقت غيرة خالص
لوجين: ماشى انا همشى
وجاية تمشى لقت دنيا فتحت الباب
دنيا: راااامى
ولوجين واقفة بتبصلها بغيرة
وريان حاطط ايدة ع وشةة
دنيا: ازيك يا لوجى
لوجين: اسمى لوجين مش لوجى
دنيا: انا بدلعك
لوجين: ميرسى مش بحب حد يدلعنى
دنيا: طب انا اسفة متزعليش
ريان: روحى انت يا لوجين عشان باباكى
لوجين رفعلتة حاجب: طب انا مش ماشية وهبات هنا
وطلعت برة الاوضة
ومسكت موبايلها واتصلت بادهم

دنيا: مالها يا رامى
ريان: كالعادة غيرانة
دنيا: هههههههه
ريان: اعملها اية طيب

لوجين: بابا انا روحت لريان العيادة وموجودة دلوقتى
ادهم: بتعملى اية هناك انا مش قولتلك مش مرواح هناك
لوجين: هفهمك لما اجى والله موضوع كبير
ادهم: طب اتفضلى روحى حالا
لوجين: لالا مينفعش
ادهم: لية ان شاء الله
لوجين: اصل ف مشكلة هحيلكلك لما اجى يا بابا
ادهم: ماشى يا لوجين متتاخريش
لوجين بفرحة: ربنا يخليك ليا يارب

ف الشاارع
اسما: هتعمل بارتى ؟ صح
اسلام: اه طبعا
اسما: امتى ؟
اسلام: اية رايك نبدا من فيها من بكرة
اسما: مش فاكرة مين اللى هيبدا فيها
اسلام: انا وانت اللى هنظمها وهنعملها كلها تاخد اى وقت اللى تاخدة وبعد كدة
هنعمل الدعوات
اسما: انا موافقة ... بس اصلا المفروض اللى يعمل الحفلة دى استاذ حازم
ولسة هيتكلم جت واحدة ماشية خبطت فية
البنت: انا اسفة اسفة جدا
اسلام: ولا يهمك
البنت: لالا مش معقول ... انت المطرب الجديد اسلام ياسر صح
اسلام فرح اوى: ايوة انا
البنت: لاابدا مش مصدقة دة البومك قالب الدنيا
اسلام: متشكرر ويارب يعجبك
البنت: طبعا عاجبنى دة انا حفظت كل اغنية فية
كل دة واسما واقفة ومتغاظة
البنت: ممكن اخد صورة معاك
اسلام: اه طبعا ... اتفضلى
البنت: لو سمحتى يا انسة ممكن تصورينا
اسلام مش عارف يرد يقول اية
اسما بغيظ: اه طبعا هاتى الفون
وخدتة وصورتهم كذا صورة ومشيت
اسلام: اية مالك ؟
اسما بعصبية: مفيش
اسلام: الله بتتعصبى علية لية هو انا عملتلك حاجة ؟
اسما: انا متعصبتش ... اسلام لو سمحت روحنى البيت
اسلام: اسماا احنا لسة ملحقناش
اسما: لو سمحت انا عايزة اروح
اسلام: ع راحتك

عند امير
امير قاعد وبيفكر ومستغرب اسلوب وتغير شيماء المفاجى
جت ششيماء وقعدت جمبة
شيماء: امييير ... اميير
امير: هااا بتقولى حاجة
شيماء: انا كنت عايزة اروح عند ماما
امير بتنهيدة: تمام روحى
شيماء: عايزة اطلب منك طلب
امير: اطلبى
شيماء: عايزاك تودينى
امير: اشمعنا
شيماء: ارجوك يا امير
امير: ماشى يا شيماء اما نشوف هتوصلينا لاية
شيماء مبتسمة: ف طلب تانى
اميرف بالة: انت اصلا مش ساهلة يا شيماء
امير: ااااااااه قولى قولى
شيماء: هو انا ممكن احضنك تانى
امير: هو اية الحكاية
شيماء: مفيش يا امير انا برتاح ف حضنك اوى
امير: شيماء انا عارف حركاتك دى كويس انت عايزة اية بالظبط
شيماء بدموع: ليك حق متصدقنيش بس والله انا مش عايزة حاجة
امير صعبت علية لما شاف دموعها
امير: طب خلاص مش عايزة تروحى عند مامتك روحى البسى عشان اوديكى
شيماء: لا خلاص يا امير مش عايزة اروح
وقامت ودخلت اوضتها



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية قيود بلون الدماء زهرة الصبار
19 1675 زهرة الصبار
رواية حب بلا قيود زهرة الصبار
52 3680 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، قيود ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 09:03 صباحا