أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية عشق بلا قيود

عشق بلا قيود هي رواية كُتبت عن أجواء الرومانسية الواقعية التي قد ييمر بها أي عاشق عربي، بعيدا عن أجواء رومانسية هوليوود ..



25-11-2021 09:06 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [31]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثاني والثلاثون

ريان دخل اوضتة وجت ف دماغة فكرة
مسك الموبايل بسرعة واتصل بلوجين وغير صوتةة
ريان: الووو
لوجين: ايوة مين معايا ؟
ريان: انا واحد معجب
لوجين ابتسمت: بجدد وانا كمان

ريان اديق: يعنى اية يا هانم اى حد يقول معجب تقوليلة وانا كمان
لوجين: ههههههههههههه
ريان: اية اللى يضحك ف الموضوع فهمينى
لوجين: ههههه اصلا من الاول وانا عارفة ان انت
ريان: بجد والله
لوجين: اه والله
ريان: ومين قالك ان انا ياست لوجي
لوجين: ممممم محدش قالى انا حسيت
ريان: احبك وانت حسيس
لوجين: هههه مين معايا
ريان: اية يا لوجى انا ريان

لوجين: معقول ريان هو اللى بيتكلم بالطريقة دى
ريان: اه شوفتى رجعتينى زى الاول تانى اللى محدش عرف يعملوا انت عملتية
لوجين: لا هو انت كنت مرح كدةة من الاول
ريان: اهااا كنت مجنون شوية هههه هو بصراحة مش شوية دة اووووى
لوجين: وانا عايزاك ف كل حالاتك بحبها فيك
ريان: طبعا يا بنتى انا اصلا كلة بيتخانق علية
لوجين: مش اوى كدة ههههههههه
ريان: هزعل والله
لوجين: لالا يا حبيبى متزعلش مقدرش ع زعلك
ريان: هييييح قوليها تانى
لوجين: لالالالا انت هتيجى امتى ؟
ريان: مش عاارف
لوجين: نعممم يعنى اية مش عارف
ريان: يعنى مش عارف يا لوجين لسة هشوف
لوجين: ايوووة اظهر ع حقيقتك وقول من الاول ان انت مش عايز ترجع يا استاذ اما صدقت تسافر
ريان: ههههه يا مجنونة والله ابدا دة حتى انت وحشتينى اوى
لوجين: لو وحشااك تعالى عشان تشوفنى
ريان: ماشى يا حبيبتى ان شاء الله هرجع متخافيش ... انت فين دلوقتى
لوجين: انا سايقة العربية ومروحةة من عند اسماا
ريان بغيرة: اسماااااا برضو ممممممم قولتيلى
لوجين: متفتهمش غلط اصلا امير كتب كتابة ع شيماء امبارح والفرح الخميس اللى جاى
ريان: بجد والله مقلش يعنى
لوجين: اصلا بينهم مشاكل وانكل سليم غصبة ع الجوازة دى بجد والله الله يكون ف عونة والله صعبان علية اوى
ريان: ...

لوجين: اية يا ريان روحت فينن ؟
ريان بعصبية خفيفة: يلا كملى صعب عليكى والله يكون ف عونة وشوية هتقولى وحشك واية كمان
لوجين: الله ف ايه يا ريان انت عارف انى نسيت الموضوع ده خلاص ومبقتش احبه وبعتبره زى اخويا وانا بحب شخص تانى دلوقتى وانت عارفه كويس
ريان: هه حتى لسانك مش قادر ينطق اسمى انك بتحبينى
لوجين: رياان انت بتعمل مشاكل من مفيش
ريان بزعيق: ايووة يا لوجيين انا بعمل مشاكل من مفيش عاجبك ولا مش عاجبك
ف اللحظة دى لوجين وقفت العربية لدرجة ان صوت احتكاك كوتشات العربية بالارض وصل لريان
ريان اتخض: لوجين ف حاجة يا حبيبتى
لوجين ببكاء: لالا مفيش حاجة يا ريان مع السلامة
ريان بندم: لوجين اانت بتعيطى
لوجين ببكاء اكتر: لالا
ريان: خلاص يا حبيبتى انا اسف
لوجين: خلاص يا ريان انا هقفل دلوقتى
ريان: يبقى زعلانة صح
لوجين: لا مش زعلانةة
ريان: لا مش مصدقك اثبتيلى
لوجين بزعيق: ريان انا مش فايقة دلوقتى لو سمحت اقفل عشان انا هسوق وممكن اعمل حادثة
ريان بخوف: لالا خلاص وهكلمك تانى سلام
لوجين ودموعها ع وشها وساقت العربية تانى لد ما وصلت للبيت

تانى يوم
بليل ف مصر
اسلام راح المقابلة اللى اتفقوا عليها
حازم: ماشاء الله على جمال صوتك
اسلام: ربنا يخليك يا استاذ حازم
حازم: انا قولت من الاول ان انتى اللى هيتكتب الالبوم دة باسمك انت
اسلام: بجد يا استاذ حازم يعنى انا هغنى اول البوم ليا
حازم: انت حظك حلو كلمات الاغانى موجودة والملحنين كمان وانت موجود مش فاضل غير انك تمضى معايا
اسلام: بس كدة هات الورق وانا امضى
حازم جابلة الورق
حازم: انت هتمضى قبل ما تقراء شروط العقد
اسلام: انا واثق فيك يا فندم
حازم: معلش عشان شغلنا ميبقاش فية مشاكل العقد ع 3 سنين وبعد كدة من حقك تمضى عقد مع اى حد تانى
اسلام: اوكية يا فندم وادى امضتى ... ها هنسجل اول اغنية امتى ؟
حازم: يااه دة انت مستعجل اوى
اسلام: بصراحة انا متحمس اوى ووممكن نبدا من دلوقتى
حازم: هههههههه خلاص ع بركة الله نبدا من دلوقتى

ف انجلترا
ريان عمال يتصل بلوجين ولوجين مش بترد علية
اتخنق وقام لبس ونزل يجرى
وهو بيجرى
لمح جواهرجى قرب من الزجاج وقعد يتفرج ع الخواتم والسلاسل وهو مبتسم وبعدين رجع يجرى تانى
بنت معدية من جمبة
...: يالهوووى عليك مزز
ريان بصلها وضحك وجرى تانى
البنت اتصدمت لما قلتة بيضحك جريت وراة وهى بتقول
...: انت انت يا استاذ انت بتفهم عربى
ريان: اهاا انا مصرى
...: يالهوووووى مصرى انا اسفة جدا والله بس اصل انا مشكلتى اللى ف قلبى ع لسانى
ريان بيضحك: ولا يهمك
وجاى يمشى

...: طب استنى بس رايح فين ؟
ريان: ف حاجةة
...: طيب بما اننا مصرين زى بعض و انا غريبة هنا ومعرفش حد ممكن اتمشى مع حضرتك دة لو مش هيدايقك
ريان: لا طبعا مش مدايق اتفضلى
...: اعرفك بنفسى انا دنيا
ريان: اهلا وسهلا يا دنيا وانا ريان
دنيا: اسمك جميل
ريان: متشكر
دنيا: ع اية انا بقول الحقيقة
ريان: ما عشان نبقى صرحة انا اسمى الحقيقى رامى
دنيا: امال اية ريان دةة
ريان: دة الشهرة
دنيا: ممممم وبرضو اسم رامى احلى واجمل
ريان: ميرسى
دنيا: انت بتشتغل اية ؟
ريان: دكتور نفسى
دنيا: ايية دة بجددد انا من زمان وانا بدور ع دكتور نفسى استريحلةة
ريان: وانا تحت امرك
دنيا: متفهمش غلط يعنى انا مش مجنونة بس عايزة الاقى حل
انى لما اشوف حاجة اقولها من جوايا مش عايزة اتحط ف موقف زى اللى حصل من شوية دة
ريان: وارجع واقول مش كل اللى بيروحوا عند دكاترة نفسيين مجانين ممكن يكون محتاجين حد يفهمهم
ويحس بيهم ويحللهم مشاكلهم
دنيا: ايووة صح
ريان: تحبى نقعد نشرب حاجة
دنيا: اوكية

لوجين قاعدة ف اوضتها لوحدها ومش بتكلم اى حد
مسكت موبايلها لقت 25 مكالمة فائتة من ريان
خدت نفس عميق وشغلت موسيقى هادية ع موبايلها
وفتحت الدرج وخدت ملف من ضمن الملفات بتاعت رسومات الشركة
وهى ماشية وماسكة الملف وقع منة صورة ليها هى وامير
انتبهت لوجين وخدت الصورة وبصت فيها
لوجين: ايية دة كاانت فين دى لما حرقت الاولانين ؟
وفتحت الدرج تانى
وفتشت فية لقت ى صور تانية لسة موجودة
طلعتهم كلهم وخدت موبايلها ونزلت المطبخ
وحرقتهم وصورتهم فيديو وهى بتحرقهم
وبعتت الفيديو لريان ف ماستدج
وكتبتلوا ( اهو يا سيدى يااللى بتقول علية لسة بحبة انا لقيت صور لي عندى حرقتها كلها وقولت اصورهملك فيديو يمكن تصدقنى بس دة ميمنعش انى لسة زعلانة منك برضو )
وبعتتله الماستدج وقفلت موبايلها

عند امير
باب الفيلا بيخبط
فتحوا الباب دخلت منة شيماء
شيماء: ازيك يا انكل
سليم: ازيك يا حبيبتى عاملة اية ؟
شيماء: تمام انا لسة جاية من الاتيلية وجبت الفستان خلاص
سليم: ماشاء الله مش بتضيعى وقتك خالص
شيماء: دة هيبقى فرحى والفرح مش بيجى غير مرة ف الععمر لازم استغل الفرصةة ... هو امير مش هنا
سليم: لا ف اوضتة مش بيخرج من البيت خالص
شيماء: طيب هو انا ممكن اطلع اوريلة الفستان ؟
سليم: ايوة طبعا انت مراتة دلوقتى اتفضلى
شيماء بفرحة: ميرسى يا انكل

وطلعت ع السلم لغاية ما وصلت لاوضتة خبطت خبطتين ودخلت وقفلت الباب وراها
كان امير ف البلكونة دخل الاوضة ع صوت خبط الباب
شيماء: حبيبى وحشتنى
امير: استغفر الله العظيم
شيماء: اية يا حبيبى مالك ؟
امير: متقوليش حبيبى دى انا مش حبيبك
شيماء بابتسامة: طيب خلاص شوفت انا جبت الفستان
امير: يارب يبقى كفنك ان شاء الله
شيماء ببرود: تحب تشوفة ؟
امير: لالا
شيماء: اوك
وطلعت الفستان
شيماء: ها اية رايك ؟
امير بعصبية: يابت ماقولتلك مش عايز اشوفة هو بالعافية
شيماء: طيب خلاص اهو ... جبت البدلة ؟
امير بنفاذ صبر: لالا
شيماء: لا انت بتهزر يا حبيبى الفرح فاضلة 3 ايام بس
وانت لسة مجبتش البدلة ولا حتى حجزت القاعة تقدر تقولى هتروح الفرح باية ؟
امير: ملكيش دعووة ساعتها هبقى اروح بالبجامةة

شيماء بتهديد: بقولك اية يا امير انت لو مروحتش عشان تشترى البدلة وتحجز القاعة انا هقول لانكل سليم وهو يتصرف معاك
امير: اعتبر ان دة تهديد
شيماء: اعتبرة زى ما تعتبرة
امير مبتسم وبيفك حزام البطلون
شيماء بترجع لورا بخوف: ايةة ف ايةة ؟
امير بعد ما قلع الحزام
امير: طب وحيات امك لتاخدى علقةة
شيماء بصويت: عاااااااااااااااااااا الحقوووونىى
امير: هشششششششش اكتمى وحيات ربنا لو سمعت صوتك ماحد هيعرف يعتقكك منى
شيماء بخوف: خلاص خلاص هسكت بس متضربنيش
اميرر: لو مش عايزانى اضربك تروحى قولى دلوقتى حالا لبابا انك عايزة تطلقى منى
شيماء: خلالاص ماشى هقولةة

امير بفرحة: والله ... ماشى وتتجرية مش كلمتين وتسكتى
شيماء: حح حااضر
امير بزعيق: اتفضلى قدامى
شيماء ونازلة قدامة واول ما وصلت لسليم استخبت ووراه
سليم: ف اية يا شيماء
ف الوقت دة سمعت اسما صوت عالى ونزلت
اسما: ف ايية ؟
شيماء بخوف: الحقينى يا اسما ... الحقنى يا انكل من الكائن دة عااا
فهمت اسما انهم اتخانقوا تانى
اسما: يوووة كل شووية تتخانقوا انا زهقت
وسابتهم وطلعت اوضتها
سليم: حصل ايية ؟
شيماء: عايز يضربنى ولما قولتلة متضربنيش قالى انزلى اقولك طلقنى ومنة واترجاك لغاية ما توافق ونطلق
سليم وبحلق لامير: الكلام دة حصل فعلا يا امير
امير بابتسامة: يعنى انا لو قولتلك الكلام دة صح او غلط هتصدقنى ما ف الاخر القرار ف ايدك ويرجع للهانم طبعا
وسابة وطلع اوضتة ورزع الباب وفتح الباب تانى وقال بصوت عالى
امير: حيااااات امك لو عديتى عتبة الباب ليكون اخر يوم ف عمرك اتفوو عليكى وفستانك اهو
وراماه ع السلم ورزع الباب ودخل تانى
وعلى وشة ابتسامة نصر
امير: ولسةة هتشوف منى ايام سووووودةة وحيات امك يا شيماء الموقف دة ماهيعدى ع خيرههههههه

سليم: خلاص يا بنتى يلا خدى فستانك قبل ما يقطعولك
شيماء خدت الفستان ونزلت
شيماء: انكل سليم
سليم: نعم يا شيماء
شيماء بخوف: هو هو هو ممكن يضربنى بعد ما نتجوز
سليم: متخافيش يا شيماء انا هكلمة وهخلية ميمدش ايدة عليكى
شيماء بفرحة: ماشى ... طيب البدلة والقاعة لسة م...
سليم مقاطعا: البدلة هتوصل بكرة الصبح والقاعة محجوزة متخافيش
شيماء: بجددد يعنى كلة تمام
سليم: ايوة انا عملت كل حاجة
شيماء: بجد شكرا جدا يا انكل انا همشى سلام
سليم: سلام

25-11-2021 09:07 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [32]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثالث والثلاثون

وهم قاعدين بيتكلموا وصلت الماستدج لريان
ريان: اسف يا انسة دنيا ثوانى هشوف الماستدج دى
دنيا: ارجوك فك الالقاب دى انت تقولى يا دنيا وانا اقولك يا رامى اوكية
ريان: ماشى يا دنيا
وفتح الماستدج ولقى الفيديو واتفرج علية وابتسم
دنيا: لو مفيهاش رخامة ممكن اعرف بتضحك ع ايةة ؟
ريان بابتسامة: ثوانى هعمل مكالمة صغيرة وهاجى اقولك
دنيا: ماشى

ومشى ريان عشان يتصل بلوجين
دنيا عمالة تبص ع الولاد اللى قاعدين ع كل طربيزة
دنيا: مممممم الواد دة موز اوى واللى جمبة احلى
نروح لريان

بيحاول يتصل بلوجين وموبايلها مغلق ادايق ورجع تانى وهو مكشر
دنيا: يا ساتر يارب ماانت كنت ماشى فرحان اية اللى جرا
ريان: بصى بقا انت لازم تساعدينى عشان انا تعبت والله
دنيا: اههدى طيب ف ايةة
ريان حكالها قصتة من اول ما عرف لوجين لغاية دلوقتى
ريان: بس يا ستى ودلوقتى قافلة موبايلها تقدرى تقوليلى اوصلها ازاى ؟
دنيا: انت غلطت من الاول ماانتو كنتو بتهزروا ف الموبايل عادى لازم تقلبها يعنى
ريان: بغير عليها جدا مش مستحمل حد يجى يخدها منى انا بحبها اوى
دنيا: يالهوى دة انت واقع ازاى دكتور نفسى وبتحل مشاكل الناس ومش عارف تحل مشكلتك
ريان: مش عارف سبحان الله
دنياا: خلاص يا برنس ولا تزعل نفسك هات رقم موبايلك
ريان: ليية ؟
دنيا: هقولك بعدين
ريان اداها الرقم وهى سجلتة
دنيا: قولى بقا انت نازل مصر امتى ؟
نسيبهم هم بقا يتكلموا

الباب بيخبط جامدد
كل اللى ف البيت جريوا واولهم اسما
اسما فتحت الباب لقت سميحةة
سميحة: الحقينى يا اسمااا
اسما: ايية يا تيتة حصل حاجةة ؟
سميحة: اسلام مغمى علية ومش رادى يفوق ومش لايقة دكتور دلوقتى فاتح
اسما: لا اله الا الله
سميحة: ارجوكى تعالى معايا يا بنتى
اسما بارتباك: ااا اجى ممعاكى فيين ؟
سميحة: تعالى معايا ع البيت
اسما: ااااه ماهو امير هيروح يلا يا امير البس ورح مع تيتة
امير: حاضر ع طول مش هتاخر
وطلع امير وشوية ونزل
امير: يلا يا تيتة اتفضلى
سميحة: ارجوكى يا اسما تعالى معانا
اسما: اجى اعمل ايى يا تيتة امير معاكى وهو هيتصرف
امير: خلاص يا اسما تعالى
اسما: حاضر
وركبوا العربية وشوية ووصلوا

لوجين نايمة ع سريرها ومش جايلها نوم
فتحت الموبايل لقت miss call
لوجين: حرام انا هتصل بية لالا خلاص مش هتصل لا هتصل يالهوووى اهو بيتصل اهو
لوجين: ارد ولا لا ارد ولا لا هرد ... احم احم الوو
رياان: وحشتينى
لوجين: مين معايا ؟
رياان: هيكون مين يعنى
لوجين بتمثيل: ثاانية واحدة ابص اشوف الاسم ... اية دة ريان مكنتش اعرف انك انت
ريان: لا والله
لوجين: ايوة لو كنت اعرف مكنتش رديت
ريان بعصبية: مممممم خلاص انا بقول اقفل احسن
لوجين بسرعة: احسسسسسن اقفل
ريان بضيق: ماشى سلام
لوجين: سلام
وبعد ما قفلت
لوجين: اية اللى انا هببتتة دة زمانة زعلان احسن ططب ماانا كمان زعلانة

وصلوا لبيت اسلام ودخلوا الاوضة لقوا واقع ع الارض
جرى امير علية وطلب ماية وجابوا الماية وفاق
امير: انت كويس ... شايفنى يا اسلام
اسلام بتعب: ااه اية اللى حصل ؟
امير: محصلش حاجة
وحاول امير يشيلوة ومعرفش لوحدة
امير: تعالى يا اسما ساعدينى
اسما بارتباك: حاضر

وراحت تساعدةة
اسلام خد بالة ان بينادى ع اسما ولما جت تمسكة بصلها بعتاب
عملت نفسها مش واخدة باالها
سندوة ونايموة ع السرير
اميرر: انا هنزل اشوف اى دكتور وجاى وانت يا اسما خليكى قاعدة هنا متمشيش
اسما: ماشى
نزل امير ومش فاضل غير اسما و سميحةة
سميحة: الف سلامة عليك يا اسلام اية اللى حصلك ؟
اسلام: الحمدلله يا تيتةة
سميحة: هروح اعملك كوباية عصير
ومشيت سميحةة
اسلام باصص لاسما واسما باصة ف الارض
اسلام بتعب: لازم اتعب يعنى عشان تيجى
اسما: الف سلامة عليك
اسلام: الله يسلمك
وسكتت تانى
اسلام مسك ايديها: اسما انا اسف
اتخضت وشالت ايديها بسرعةة
اسلام باستغراب: ف اية ؟
اسما: ولا حاجةة

اسلام: طيب انا مسمحانى
اسما: خلاص يا اسلام الموضوع خلص ومش هنتكلم فى تانى
اسلام: طيب استنى كدةة
وبيحاول يطلع حاجة من جيبة واخيرا طلعلها
اسلام: امسكى يا اسما
اسما: اية دةة ؟
اسلام: انت شايفة اية ؟
اسما: شايفة دبلةة
اسلام: لا دبلتك يا اسما خدى يلا البسيها ولا اقوم البسهالك انا
اسما: انا مش هلبس دبل
اسلام: وبعدين بقا هنرجع نتكلم تانى ... يااسما انت مكبرة الوضوع ليةة
اسما: انا مكبرة الموضوع
اسلام: لا خلاص انا اسف خدى بقا البسى ولا اقولك استنى
وقام من سريرة
اسما: ماانت فيك صحة اهوو
اسلام برومانسسية: لما شوفتك نسيت التعب
ووقف قدامها وبيقرب منها
اسما بسرعة: يا تيتةةةةةةة
اسلام: خلاص خلاص يخربيتك
سميحة: ف اية يا ولاد اية ... دة انت قومت من ع السرير لية ؟
اسلام: بلبسها الدبلة يا تيتة
سميحة: خلاص بقا يا اسما امحية يابنتى
اسما بتفكير: ماششى يا تيتة عشان خاطرك انت بس
اسلام: لا والله
اسما: اه والله
وخدت الدبلة ولبستها وشوية وامير رجع بالدكتور والدكتور فحصة
الدكتور: عمل مجهود جامد ومكلش كويس
سميحة: والله دايما اقولة كل كويس ووهو عنيد
الدكتور: بلاش عند بقا واسمع كلامها شايف خايفةة عليك ازاى
اسلام: حاضر

تانى يوم
اسما بتتصل بلوجين
لوجين بضيق: الووو
اسما: ايوة يا لوولوو
لوجين: عاملة اية يا اسما
اسما: الحمدلله ... بقولك اية احنا لازم نخرج
لوجين: ياريت لحسن انا مخنوقةة
اسما: طيب انا حجزت شالية ف شرم هنقضى يومين وهنرجع
لوجين: انت نسيتى فرح اخوكى بعد يومين
اسما: خلاص هنقعد يوم واحد
لوجين: ماشى انا هقول لبابا وارد عليكى
اسما: وانا عارفة ان انكل مش هيرفض
نزلت لوجين وسالت على ادهم
لوجين: بابى
ادهم: الوحشة اللى بقالها كام يوم مش بتسال
لوجين: انا وحشة ماشى
ادهم: خدى هنا كنتى عايزة ايةة
لوجين: هو انا لازم عشان بسال عليك يبقى عايزة حاجةة
ادهم: ادخلى ف الموضوع يالوججى هو انا مش فاهمك
لوجين: طيب انا كنت عايزة اروح شرم لمدة يوم واحد بس مع اسماا
ادهم: يوم واحد بس ماشى يا ستى روحى
لوجين بفرحةة: بجد يا بابى
ادهم: بجد يا لوجى
طلعت اوضتها واتصلت باسما وقالتلها انة موافق وحضرت شنطة هدومها
لوجين: انا هتصل بريان واصالحةة
مسكت موبايلها وقررت تتصل بريان بس موبايلة مغلق
لوجين: يادى الحظ

عدى اليوم عادى
وجة يوم السفر
لوجين صحيت وخدت شاور وفطرت ولبست جيبة قصيرة لغاية الركبة لونها ابيض وبدى كات لونة اسود
وجزمة سودا وشنطة سودا وسيبت شعرها واتصلت باسما
اسما: اسبقينى انت بقا وانا هحصلك
لوجين: لية يابنتى ماانروح مع بعض
اسما: اسمع الكلام بس ياا لوجين انا لسه هلبس روحى انت وانا جاية وراكى ع طول
لوجين: اوكية بس متتاخريش
اسما: متخافيش
وقفلت المكالمة وقررت تتصل بريان
وموبايلة مغلق برضو
نزلت وودعت مامتها وباباها وبتفتح الباب لقت امير
اتصدمت لما شافتةة
امير: ازيك يا لوجين ؟
لوجين: كويسةة

امير: ازيك يا انكل ازيك يا طنط
ادهم/سوزان: تمام الحمدلله
امير: عايزك ف كلمتين
لوجين: بعدين يا امير
امير وقف قدامها: لا دلوقتى
لوجين: وبعدين بقاا
ادهم: ف حاجة يا امير
امير: لا يا انكل دة انا عايز لوجين ف كلمتين بس
ادهم: طيب شوفية عايز اية يا لوجين
لوجين بنفاذ صبر: حاضر يا بابى
وطلعوا ف الجنينة
لوجين: ادينى سمعت كلامك اتفضل قول عايز ايةةة ؟
امير مسك ايديها: انا بحبك يا لوجين مش قادر ابعد عنك
لوجين شدن ايديها: بس انا بحب ريان
امير: ريياان ؟!
لوجين: ايوه انا وريان بنحب بعض وانا مقدرش اعيش من غيره وانت زى اخويا ولو اتكلمت معايا
تانى ف الموضوع دةة انا هقول لمراتك وهى تشوف معاك حل
امير: انت فكرانى هخاف منها مثلا
لوجين: لا مش هتخاف منها بس اهى تلمك شوية
امير: لوجين متعصبنيش انت رايحة فين دلوقتى ؟

لوجين: ملكش دعووة
امير: ماشى يا لوجين براحتكك
لوجين: عن اذنك
وركبت عربيتها ومشيت
ومشغلة اغنية بقالك مدة
بعد ما شيلتك من حساباتي و خرجتك من كل حياتي
جاي ندمان بتقول توبه
صعب سنين ترجع في دقيقه جاي وبتاخد خطوه جريئه
خطوه انما مش محسوبه
بعد ما شيلتك من حساباتي و خرجتك من كل حياتي
جاي ندمان بتقول توبه
صعب سنين ترجع في دقيقه جاي وبتاخد خطوه جريئه
خطوه انما مش محسوبه
بقالك مده مش باين وروحت وقولت عدولي
وجاي دلوقتي بتقولي في قلبك شوق شايلهولي
بقالك مده مش باين وروحت وقولت عدولي
وجاي دلوقتي بتقولي في قلبك شوق شايلهولي
وفاكر لما انا هشوفك هقع يا حبيبي من طولي
مش بتعب قلبك وبذله ظنك فيا مهوش في محله
مش عايزاك تترجاني
مش بتعب قلبك عالفاضي انا مش سيئه للدرجادي
بس آمنلك ليه تاني
بقالك مده مش باين وروحت وقولت عدولي
وجاي دلوقتي بتقولي في قلبك شوق شايلهولي
وفاكر لما انا هشوفك هقع يا حبيبي من طولي
وصلت لشرم
ودخلت الفندق واستقبالتها الريسيب شانست
الريسيب: حمدلله ع السلامة يا فندم
لوجين بابتسامة: ميرسى
الريسيب: اتفضلى امضى هنا
مضت لوجين

الريسيب: ثانية واحدة ... اسم حضرتك
لوجين: لوجين ادهم بس اانا معرفش هى الاوضة متسجلة باسمى
الريسيب: ثانية لو سمحت
لوجين: اتفضلى
بعد دقيقة
الريسييب: ايوة يا فندم متسجلة باسم لوجين ادهم غرفة رقم 104
لوجين باستغراب: طيب تمام ممكن مفتاح الاوضة
الريسيب: اتفضلى يا فندم المفتاح
لوجين: ميرسى
خدت المفتاح وطلعت ع الاوضة
ودخلت حطت شنطتها ع الارض وقعدت ع الركنة ومسكت موبايلها
تتصل باسما
لوجين: ايوة يابنتى كل دة وموصلتيش
اسما: ايوة يا بنتى زمانى جاية اهوو انا ف الطريق
لوجين: طيب بسرعةة
اسما: ماشى سلام
بعد شوية لقت باب الغرفة بيتفتح اعتقدت انها اسما
قامت وقفت ادام الباب لقت ...

25-11-2021 09:08 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [33]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الرابع والثلاثون

لوجين بصويت: رياااااااااااااااااااااااان
وجريت علية وحضنتةة وتعيط وهو يلف بيهاا
ريان: وحشتينى اوووى يا حبيبتى
لوجين ببكاء: وانت كمان
ريان: الله الله طب بتعيطى لية دلوقتى ؟
لوجين: عشان انت جزمة وحمار ووحش كمان
ريان بضحك: ههههه خلاص ارجع اسافر تانى
لوجين بسرعة ومسكت فية: لالالا هزعل منك
ريان: وانا مقدرش ع زعلك

لوجين: تعالى اقعد
وشدتة وقعدت جمبةة
لوجين: انت خاسس كدة لية انت مكنتش بتاكل ؟
ريان بضحك: هههه يا حبيبتى انا زى ماانا ولا تخنت ولا خسيت
لوجين: امال انا شايفاك خسيت لية ؟
ريان: مممم مش عارف دة انت اللى خسيتى
لوجين: انا اللى خسيت بجدد
ريان: اها والله
لوجين بصتلة بصة: اية دة صح انا مش بكلمك
ريان: هههههههه والله وبعد اللى عملتية دة اية ؟
لوجين: بطل رخامةة انا مخصماك
ريان بزعل: واهون عليكى برضو
لوجين: لالا خلاص مش زعلانةة يلا قولى بقا عملت اية هنااك اوعى تكون كلمت بنات هنفخك
ريان: ياساتر يارب اهدى ياامة
لوجين: شكلك كلمت بنات اعترف قول
ريان: بصراحة اه واتعرفت ع بنت قمر يا لوجين اووووة
لوجين ضربتة ع كتفة
لوجين: قول كلمتها لية بسرعةة
ريان: يا ماما ياستتى كلمتها عشان تعمل الليلة دى كلها
لوجين: يعنى اية تقصد ان هى اللى حجزت الاوضة وو..
ريان مقاطعا: عليكى ننوووور تعالى انت لسة مشوفتيش حاجة تعالى
وشدها من ايديها ودخلها الاوضة
لوجين: طب انت حاطط ايدك ع عينى لية ؟
ريان: ششش استنى
وشال ايدة من ع عنيها
لوجين بدات تفتح عنيها براحة وانبهرت بجمال الاوضة
كانت الاوضة كلها وورد الوان والسرير علية ورد بشكل قلب
والحيط مكتوب علية بحبك يا مجننانى:*:*
لوجين بصتله وهى متنحة: ريااان
ريان: استنى بقا جملتين ف دماغى ومش عايزهم يطيروا
وطلع من جيبة علبة وفتحها وكان فيها خاتم الماظ
لوجين مبرقة: ريااان كل دة عشاانى
ريان: لالا دة عشان الجيران دة انت بتفصلى الواحد اقسم بالله
لوجين بغرور: طب يلا لبسهولى
ريان: يامة بيطلعوا امتى دول ؟
لوجين بهزار: يلالالالا

ريان: طب استنى قبل ما تلبسية هقولك كلمتين طالما الخاتم دة اتحط ف صباعك انا بعتبرك مش حببتى لا هعتربك مراتى اللى
هو مستقبلا ان شاء الله وطالما بقيتى مراتى يبقى تعملى اللى اقولك علية فاهمة ولا مش فاهمة يا مراتى يا حببتى
لوجين بدموع فرحة: وانت هتبقى جوزى حبيبى وهتعمل اللى هقولك علية صح
ريان بابتسامة: ثح يا مراتى
ولبسها الخاتم وباس ايديها
لوجين حضنتة بدموع عنيها
لوجين: بحبك اوووووى
ريان مش مصدق: ياااااا اخيرا قولتيهااا قوليها تانى
لوجين: بحبك بحبببكك بحكببببببببككككك
ريان: وانا كمان بحبك بحبببكك بحببببكككك

اسما صحيت من نومها وبتفكر
ياترى انا اتسرعت لما وافقت ع رجوعى لاسلام انا اية اللى خلانى اوافق بس ... بس اية انت بتحبى اسلام
واسلام كمان بيحبك ف اية بقا ... ايوة انا بحبة وهو بيحبنى بس برضو ريان ف حاجة مختلفة
كل مااجى افكر ف اسلام الاقى نفسى بقارنة بية و...
وفجاة موبايلها رن مسكتة لقتة اسلام
اسما: الوو
اسلام: حبيبتى عاملة اية ؟
اسما: كويسة
اسلام: مالك بقا ف اية ؟
اسما: مفيش
اسلام: وحشتك صح
اسما ابتسمت: لا موحشتنيش
اسلام بهزار: بس انت بقا وحشتينى وانا جاى اشوفك استنينى بقا بااااااااى
خلصت المكالمة

اسما نازلةة من ع السلم لقت امير داخل من باب لفيلا وبيرقص ويغنى
امير: افتحلى طريق دة ابو قلب جرئ خاف منى جلا وطاطا وبعتو يجيبلى سجاير قولتلو روح ع كشك شلاطا و...
اسما بتضحك: هههههه امييييييير
امير بانتباهة: احم احم ايو يابت اية اللى موقفك كدة
اسما: انا كنت نازلة ولقيتك هههههههههههههه
امير: كركركركركر عجبتك اوى ... وبعدين انت رايحة فين ؟
اسما مش قادرة تمسك نفسها: هههههههههههه مستنية اسلام
امير بغيظ: عارفة لو مبتطلتيش ضحك هشحورك اقسم بالله
اسما: شكل مزاجك عالى
امير: اه جدااااا
اسما: يارب دايما والسبب بقا
امير: انا وريان اتصالحنا
اسماا بابتسامة: ريان
امير: اه رياان ياختى مالك ؟
اسما: لا ولا حاجة شوفت المفاجاة اللى عملها للوجين ؟
امير: يابنتى كان متفق معايا ع كل حاجة واتفق معايا اروح للوجين واتاسفلها واقولها ترجعلى
اسما بتعجب: رياااااااان

امير: ايوة عادى يعنى كان بيشوفها لسة بتحبنى ولا لا وكدة يعنى
اسما: واكيد قالتلك لا طبعا
امير: اكيد يابنتى
اسما: امير هو انا ممكن اسالك سؤال
امير: احم لا يا ستى مش مدايق لوجين زى اختى بالظبط ومبقتش ادايق
اسما: انت عرفت منين ؟
امير: كنت متوقع انك هتسالينى السؤال دةة
وبيكمل وهو بيلف بين الكرسى
امير: مبقتش تفرق يا اسما كل مااحب حد يطلع لاما وحش لاما زى الاخوات
اسما وراحت ووقفت ادامة
اسما: طب ماتحاول تحب شيماء وغيرها هى اكيد جواها طيبة ومحتاجة حد يطلعها
امير ببكاء: صدقينى يا اسما شيماء حد شرير واللى زيها معندوش طيبةة
وبعدين انا خلاص اتدبست فيها ربنا يقدرنى عليها
اسما بشفقة ع اخوها وحضنته وبدا يعيط ف حضنها اكتر
اسما: خلاص بقا يا امير ربنا مش بيعمل حاجة وحشة واكيد عارف انك لو اتجوزتها
هتعيشوا مع بعض ف حياة جميلة
امير: ساعات بحس ان ربنا بيعاقبنى ع الذنوب اللى عملتها
اسما: ربنا غفور رحيم ... وبعدين انت لو مضحكتش حالا انا هتصل بشيماء تيجى تنكد عليك بجد
امير بضحك: لا وع اية انا لما بسمع اسمها بتخنق خلقة

ريان: بصى بقا هيبقى يوم عمرك ما هتنسية
لوجين: هنعمل اية ؟
ريان: هننزل نركب عجل
لوجين بفرحة: هييييييييييييييييه عجل انا نفسى اركبها اوى اوى
ريان: خلاص يلا غيرى هدومك ويلا ننزل
لوجين: اوك
ريان: مش هوصيكى البسى بنطلون
لوجين بابتسامة: حااضرر
لوجين رجعتلة تانى: ريان
ريان: يا عيون ريان
لوجين بارتباك: هو هو هو انت هتفضل هنا
ريان: ايوة يا حبيبتى امال هروح فين ؟
لوجين بكسوف: اااصصددى يعنى انا هغير هدومى و...
ريان مقاطعا: فهمتك خلاص انا هنزل تحت وانت انزلى
لوجين بابتسامة: ماشى

اسلام: مبروكك يا امير
امير بابتسامة صفرا: الله يبارك فيك عقبالك انت واسما
اسلام: ربنا يخليك
امير: اسيبكوا انا بقا تتكلموا شويية لو حد سال عليا انا فى اوضتى يا اسما
اسما: ماشى
بعد ما مشى امير
اسلام: وحشتينى
اسما: ماانا قدامك اهوو
اسلام: لا بجد انت وحشتنيى جدا احنا لازم نخرج
اسما: تمام انا كمان عايزة اخرج
اسلام: طيب تمام
موبايلة رن
اسلام: ثوانى
ورد ع موبايلة
اسلام: الو ... اهلا استاذ حازم ... دلوقتى ... طيب ماتخليها شوية ... لالا خلاص انا هاجى حالا ... مع السلامة
وبص لاسما

اسلام: معلش يا حبيبتى لازم اروح اتضرب ع الاغنية الجديدة وسجلها
اسما: اييةة مش قولت هنخرج مع بعض ؟
اسلام: ممعلش بقا يا حبيبتى هنعوضها باذن الله
اسما: طيب انا مخنوقةة ينفع اجى معاك
اسلام: مممم مش عارف
اسما بضيق: خلاص يا اسلام روح شوف شغلك
اسلام: طيب انت مدايقة لية انا ذنبى اية يعنى ؟
اسما: مش ذذنبك حاجة روح انت يلا
اسلام: تؤ تؤ خلاص يلا بينا
اسما: خلاص روح انت لحسسن اعملك مشاكل ولا حاجة
اسلام: يلا بقا متبقيش رخمةة
اسما: انااا رخمةةة
اسلام بهزار: اه رخمة اه اه ورخمة اوى كمان
اسما: ماااااااااااااااااااااشى
وسابتة وطالعة ع السلم
اسلام: يابت خدى هنااا
اسما: مش انا رخمةة روح شوف حد مش لذيذ تقعد معاه
وسابتة وطلعت
اسلام: ياااستى انا اللى رخم انزلى بقاا ... يا عبو شكلك دة انت رخمة صحيح والله لامشى
امير: هههههههه ف اية يابنى انت بتكلم نفسك ؟
اسلام: ماانت مش شايف اختك تعبانى والله
امير بهزار: بتكلم نفسااااك ياعينى عالزمن وعالدنيا
اسلام: هههههههههه دة مسخرة يا امير همشى انا بقا عندى شغل
امير: ربنا معاك
اسلالام: يااارب وشد حيلك بقا انت داخل ع مؤامرة وجواز
امير بخنقة: شد ديلك انت

لوجين: اللللللللله ريان انا عايزة ايس كريم
ريان: بس كدةة حاضر من عيونى
وراح اشترى 2 ايس كريم
لوجين: مممم طعمة جميل اوى
ريان: كولى دة واجبلك تانى
لوجين: ماااااااثى
ريان: ههههههه
بعد شوية
ريان: اروح اجبلك تانى
لوجين: تؤتؤ انا عايزة اركب العجلةة
ريان: ماشى تعالى
ومسك ايديها
ابتسملتة لوجين
ووصلوا للعجل
ريان: لو سمحت عايز عجلتين
لوجين: انا مش بعرف اسوقها
ريان: خلاص اعلمك انا
لوجين: هيييييييييييه
ريان: ههههه خلاص هات واحدة بس
وخد عجلة
لوجين لقت ريان بيركب
لوجين: اية دة مش هتعلمنى ؟
ريان: ايوة طبعا بس تعالى ناخد لفة بيها الاول
لوجين بفرحة: هييييييييييه اركب فين بقا
ريان: هنا ع الحديد دة
لوجين: بس اوعى توقعنى
ريان: هههههههه متخفيش
وركبت لوجين قدامة وريان بيسوق العجلة وماااشى بسسرعة اووى
لوجي بخوف: ريان ريان براحة هنقع
ريان: طول ماانا معاكى متخافيش من اى حاجة
لوجين بابتسامة: مااشى

وبدا يسسوقها تانى والهوا بيطير شعرهم وهم بيضحكوا ولوجين فرحانة اوووى وعمالة تضحك
ونزل من ع العجلة
ريان: هنبدا الدرس الاول اول حاجة اركبى العجلة
لوجين ركبتها
ريان: حطى رجلك ع البدال
لوجين: اية البدال دة
ريان: خبر اسوح ومنيل
لوجين: هههههههههههههههه
ريان: دة ياختى البدال دةة
لوجين: ااااااهاااااااااا اهو تمام
ريان: امسكى بقا هنا وامشى براحة
لوجين: لالا نا خايفة
ريان: متخافيش اسمعى منى
لوجين: مااشى
وبدات تسوقها واحدة واحدة وريان ساندها
لوجين: عاااااااااااااااااااااااااااااااا هيييييييييييييييه
ريان: ههههههههههه يابت ف اية
لوجين: وعرفت اسوقها هييييييييه
ريان: وكسة دة انا اللى ماسكك
لوجين: لالا انا اللى بسوقها اهوو
ريان: خلالالاص هسيب وورينى هتسوقى ازاى
لوجين: لالا خلاص
وعمالة تسوق وفجاة وقعت من فوق العجلة
ريان: هههههههههههههههههههههههه
لوجين: اااااااااااه رجلى
ريان: ههههههههههه يخربيتك ههههههه
لوجين عمالة تبصلة وهو بيضحك ومبتسمةة وهو عمال يضحك لدرجة انها نسيت الم رجليها
ريان: اية يابت هههههههههههه بتبصيلى كدة لية
لوجين فاقت من سرحانها
لوجين: ااااااه رجلى يا ريان اااااه
ريان اتخض: اية دة بجد ورينى
لوجين: لالالالالا براحة اااااااه
ريان: تعالى اوديكى للدكتور بسرعة
لوجين بعياط: لالا انا مش قادرة اقف عليها
ريان قام وقف وشالها
لوجين: ريان انت بتعمل اية ؟
ريان: ششششش اسكتى
لوجين: نزلنى نزلنى
ريان: لالاا مش هنزلك
لوجين: هتودينى فين ؟
ريان: للدكتور
وراح بيها ع الدكتور

اسلام بيحفظ كلمات الاغنية
وفجاة سكت
حازم: اية سكت لية ؟
اسلام: اصل بصراحة انا كنت عايز انزل الاغنية اللى غنتها اول مرة ف الالبوم دةة
حازم: اغنية اية ؟
اسلام: نفس الحنين
حازم: خلاص تمام نخلص الالبوم الاهم الاول وبعدين نشوف
اسلام: بجدد متشكر اوووى
وبدا يغنى تانى



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية قيود بلون الدماء زهرة الصبار
19 1592 زهرة الصبار
رواية حب بلا قيود زهرة الصبار
52 3511 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، قيود ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 06:57 صباحا