أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية عشق بلا قيود

عشق بلا قيود هي رواية كُتبت عن أجواء الرومانسية الواقعية التي قد ييمر بها أي عاشق عربي، بعيدا عن أجواء رومانسية هوليوود ..



25-11-2021 09:04 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [28]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل التاسع والعشرون

لوجين: ايييييييه هتسافرر !
ريان: ايوة هسافر
لوجين: ليييه ؟
ريان: بابا عايزنى
لوجين: عايزك ليييه ؟
ريان: بيقول فى شغل
لوجين: فى شغل ! شغل ايه انت طب وهو هندسة هتشتغل معاه ايه ؟
ريان: والله انا قولتلو كدة بس هو محتاجنى اقولوا لا يعنى ؟
لوجين بحزن: يعنى انت هتسافر وتسبنى
ريان: اعمل ايه طيب ان كان عليه انا مش عايز اسافر واسيبك !
لوجين: طب هتقعد هناك قد ايه ؟

ريان: يعنى مش كتيير
لوجين: مش كتير يومين يعنى ؟
ريان: لا مش للدرجادى هم اسبوعين بالكتير اوى
لوجين بصويت: اييييييييييه ؟ اسبوعيييييين !
ريان: يخربيتك اسكتى لحد يسمعنا
لوجين: طب خدنى معاك انا عايزة اسافر معاك

ريان: يا حببتى مينفعش هتقعدى هناك فين ؟
لوجين: هقعد معاك مش انت هتقعد مع باباك ف شقتكوا اللى هناك ؟
ريان: ايوة بس انت مينفعش تقعدى معانا احنا الاتنين رجاله عيب
لوجين: انا واثقة فيك يا ريان وكمان هناك ف انجلترا معندهومش حاجة اسمها عيب
يعنى مفيش حد هيقول عليه حاجة متخفش
ريان ومسك ايديها: حببتى افهمينى اذا كان هناك معندهووش اخلاق يبقى احنا عندنا
وهنفضل ماشيين بمبدانا مش هنغيرة
لوجين بدموع: يعنى هتسبنى اسبوعين كاملين
ريان وبيمسحلها دموعها: لا انا مش بحب اشوف دموعك دى وبعدين انا مش هسيبك لوحدك انت معاكى
بابا وماما وكمان اسما ابقوا اخرجوا سوا وقضيلك معاها يوم وكدة يعنى وبعدين انا هبقى
معاكى ع طول ع الموبايل وسكاى بى
لوجين: بس انا مش هقدر استحمل اسبوعين وانت مش معايا
ريان: حببتى عشان خاطرى متخلنيش اسافر وانا قلقان عليكى
لوجين: هتسافر امتى ؟
ريان: الساعة 6 الصبح ان شاء الله
لوجين بفزع: اييييه انهاردة 6 الصبح يعنى كمان مش بعد يومين
مش هلحق اشبع منك يا ريان لالا انا هسافر معاك
ريان: تانى يا لوجين تانى ؟
لوجين: خلاص سافر بس عن شرط
ريان: اتفضلى
لوجين: هروح معاك المطار
ريان: لالا انا مبحبش جو الوداع والفراق ودمعتين دة لا كدة كويس انا جيت اشوفك قبل ما اسافر
عشان متزعليش منى اما اللى بتقوليه دة لالا متحسسنيش انى مش راجع تانى
لوجين بسرعة: بعد الشر عليك متقولش كدةة
ابستم ريان: يلا اضحكى بقا
لوجين: ...

ريان: بت بقولك اضحكى لديكى و ف وشك
لوجين ضحكت ع طريقتة: هههههههه
ريان: ايوة كدةةة ... مش سلام بقا
لوجين: هتمشى دلوقتى ؟
ريان: يدوبك الحق اوضب الشنطة وكدة
لوجين: ماشى يا حبيبى تروح وترجع بالسلامة
ريان: يلا بااااااى
لوجين بحزن وبتشاور: باااى
ولسه هيمشى
لوجين بدموع: رييييان استنى
ريان رجعلها تانى وجرى عليها وحضنها جامد اوى
ريان وهو حاضنها: بطلى دموع بقا انا الدمعة هتفر من عينى
لوجين وبعدت عنة ومسحت دموعها: خلاص يلا روح بس متنساش هتكلمنى كل يوم صح
ريان: طبعا يا حببتى ع طول معاكى يلا ادخلى بقا متقوفيش كدةة
لوجين: حاااضر

وبعد كل التحضيرات وكل حاجة تمت
وريان ماسك شنطتة وواقف ع باب الشقة
نيرفين: تسافر وترجع بالسلامة يا حبيبى
ريان: باذن الله يا ماما
يارا: والله هتوحشنا يا ريان اليومين دول
ريان: والله وانتو كمان هتوحشونى اوى
يوسف: انتل انتل انت مثافر
ريان ابتسمله ونزل لمستواه: ايوة يا يوثف مثافر
يوسف: تب خدنى معات
ريان: لا مش هينفع انا هروح اجيبلك عربية كبببببيرة اد كدة وجاى ع طول
يوسف: هيييييييييييييييييييييه
ريان ضحك ع براتة وباسة
عمر: اخلص يا عم رينو انا عايز انام
ريان: يا ساتر يارب خلاص ياعم روح انا اصلا مبحبش حد يوصلنى للمطار
عمر: لا ياعم انا جاى معاك رجلى ع رجلك بس بسرعة والنبى هناام وانا واقف
ريان: هههههه خلاص سلام بقا ... معاكو راجل خلى بالك منهم يا يوثف ههههههه
عمر: ياعم انت لسه هتتكلم
وشدوا من التيشرت وطلع بية

ف المطار
عمر: هتوحشنى يا رينو
ريان بيحضنة: وانت كمان هتوحشونى كلكوا
عمر: ارجعلنا ع طول يا ريان متتاخرش
ريان: وهجيب ابوك معايا كمان
عمر: ان شاء الله ... ريلا اركب الطيارة
ريان: سلام يا عمرو
عمر: سلام يا ريان
وركب الطيارة وطلع قعد ف الكرسى بتاعة و ربط الحزام ولما جة موعد اقلاع الطيارة ناااااااااااام
ZzZzZzZz

تانى يوم
ف انجلترا
ريان: شوفت بقا يا عم بابا مستنتش لغاية بكرة وجتلك ع طول
خالد: يا عم بابا ههههههه
ريان: بص بقا يا عم بابا انا مش هقتنع بموضوع انى اجيلك من مصر عشان شغل
قول كدةة ومن الاول انت عايزنى ف اييه ؟
خالد: يا سيدى متستعجلش هنقابل الراجل بليل وهعرفك عليه وهتعرف كل حاجة ؟
ريان: سؤال بسيط راجل مين ؟
خالد: رجل اعمال كبير اوى ومصرى كامن فاتح شركات كتير اوى هنا وف مصر
ريان: اه وعايزنى اشتغل معاه صح ؟
خالد: لالا مش شغل خالص حاجة تانية بس الراجل عايز يتعرف عليك !
ريان: هو مريض نفسى ولا ايه ؟ عايزنى اعالجة
خالد: يابنى بطل رغى بقا وهتعرف الحكاية بالليل
ريان: امممممم الحكاية .. الحكاية وما فيها ان بقولك يا با...
سكت لما ملقاش خالد جمبة
ريان بصوت عالى: هو انا جاى اتهزق هنا ولا اييييييه بتسبنى وتمشى يا ابى ماااااشى

اسلام واقف مستنى دورة يجى
واقف متوتر وخايف اوووى
لحد ماجة الراجل ونادة علية دخل
لجنة التحكيم اللى كان فيها 3 حكااام
الحكم1: الاسم والسن والعنوان
اسلام: الاسم اسلام السن 25 سنة والعنوان ...
الحكم 2: هتسمعنا ايةةة انهاردةةة ؟
اسلام: اغنية نفس الجنين للفنان تامر حسنى
الحكم 3: طيب تمام ... اتفضل ادخل جوةة وحط السماعة ع ودانك وابتدى غنى
اسلام: اوكييية
دخل اسلام بسرعة ورك السماعة
وبداء يغنى
نفس الحنين في البعد والذكرى الجميلة
مع صورتك كل يوم نفس الكلام
مقدرش اطمن روحي ولا اغمض في ليلة
قبل امّا افكر فيك انا لغاية ما انام
والشوق بيبات يا حبيبي ف حضني ساعات
وساعات لو زاد الشوق ماينيمنيش
لا نهار ولا ليل، ملكش ف خيالي بديل
ولا من أيامك يوم مبيوحشنيش
ولا حاجة بنساها وعودنا اللي احنا خدناها
حياتنا اللي احنا عشناها عليها بعيش
في سكوتي في كلامي، عايش في كل أيامي
عينيك في كل أحلامي مبتسبنيش
علشان اعيش جربت ولا مليون طريقة
وعرفت غيرك بس حبك صعب نسيانه
بكون معاه و في بالي انت، والحقيقة
بغمض عينيا وبتخيلك مكانه
والشوق بيبات يا حبيبي ف حضني ساعات
وساعات لو زاد الشوق ماينيمنيش
لا نهار ولا ليل، ملكش ف خيالي بديل
ولا من أيامك يوم مبيوحشنيش
كل الحكااام انبهروا بصوتة ومبتسمين
بعد ماخلص الاغنية وطللعع
اسلام: اييية راى حضراتكم ف صوتى
الحكم 2: سيبلنا رقم موبايلك برة وهنرد عليك بكرة
اسلام: تمام عن اذنكم
وخرج اسلام وسجل رقم موبايلة ومشى

لوجين قااعدة قدام اللاب ومستنية ريان يفتح راى طريقة
دخلت سوزان عليها وقعدت جمبها
سوزان: بتعملى ايية ؟
لوجين: بلعب ع اللاب
سوزان: بتلعبى ازاى وانت فاتحة الاسكاى بى كدةةة
لوجين: ااناااا اناااا مستينة اسما تفتح عشان هننتكلم هنناا
سوزان: والله طيب خلينى اقعد اكلمها معاكى
لوجين بسرعة: لالالالالالالالالالالاااااا
سوزان بخضة: ف ايية يابت ؟
لوجين: انااا هنزل تحت اقعد ف الجنينة شوية
سوزان: دلوقتى بليل
لوجين: متخافيش مش هتخطف عمو عبدالله البواب تحت هيخلى بالة منى
وخدت اللاب توب ونزلت بسسسسسسرعةةة

خالد: ايية يا ريان كل دةة بتلبس
ريان وخرج من الاوضة
ريان: خلصت اهووو
خالد: طيب يلالالا بينا
ريان: طب قولى عايزنى ف ايةة لتكسفنى قدام الراجل
خالد: متخفش يلالالا بينا
ريااان: اما نشوووف اخرتهااا
ونزلوا وركبوا العربية وبعد فترة قصيرة وصلوا للمطعم وحجزوا طرابيزة وقعدوا
ريااان: ييا ببباابا قولى ف اييية ؟
خالد: اهم جم اهووو
...: hii khaled
خالد وبيسلم عليه
خالد: hi hatem ... This is my son Ryan
حاتم: really do not like you at all
ريان: ههههههههه الحمدلله قدر ولطف
خالد وحاتم: هههههههههه
ريان: هههههه ايةة دة انت بتفهم عربى اهووو
حاتم: اااه طبعا انا مصرى
ريان: خلاص نتكلم عربى بقاا
حاتم: تمام دى بنتى كريستينا
كريستينا بدلع: هااى رياان
ريان: اهلا يا فندم
وقعدوا كلهم وطلبوا عصير
حاتم: بس انت طلعت بتعرف تربى يا خالد
خالد: طبعااا دة ابنى دةةة
ريان ابتسم: ربنا يخليك يا استاذ حاتم
ريان لاحظ كريستينا اللى قاعدة عمالة تبصلة بصات مش لطيفة
ريان بص ف الارض من كسوفة
حاتم: اية رايك ف بنتى يا ريان
ريان: والله طالما بنت حضرتك اكييد بنت محترمة ربنا يخليهالك
حاتم: لالا انا اصدى ع جمالها عجباك لا لا
ريان استغرب: كل البنات جميلة يا فندم مفيش بنات وحشة
كريستينا ادايت من اسلوب ردة
كريستينا: يعنى انا مش عجباك ؟
ريان استغرب اووى: لا يا فندم العفو انا مقولتش كدةة ...
حضرتك تنفعى فى اى مجال شكلك وجمالك يسمحو بكدة
كريستينا كانت هتموت
حاتم: طبعا انت دلوقتى بتسال انت جاى هنا بتعمل اييةة ؟
رياان: ايوووة فعلا هو انا جاى هنا ليية ؟
حاتم بص لبنتة وابتسم
حاتم: انا جااى وعايزك تتجوز كريستينا بنتى

فى الفيلا
امير: نعممممم خالها دة اييية ؟
ياسر: انا جايب كل الورق اللى يثبت صحة كلامى واديتة للماذون وشاف كل حاجة وقال تمام
امير: طب ومنجبش ابوها ليييةة ؟
صباح: باباها متوفى يا اميير
امير: اييييييييةةة متوفى انا معرفش الحكاية دى
شيماء: مجتش فرصة اقولك يا حبيبى
امير بيبصلها بغل وعايز يموتها
امير ف نفسة: كلها ساعات وتبقى بين ايدى وامسكك اموتك ف ايدى ومحدش يقدر يمنعنى لو ميين ؟
سليم: خلاص بقاا ييا امير الموضوع مش مستاهل يا يلا شيخنا ابتدى شغلك
الماذون قاعد ف النص وامير قاعد جمبة وخالها قاعد الناحية التانية
وماسك ايديهم الاتنين وفوق ايديهم المنديل
الماذون: قول ورايا
امير بحزن: حااضر
الماذون: زوجتك نفسى
امير بيبص على شيمااء بغل وهى مبتسمة ومترردد يقول
الماذون: انت سامعنى قول ورايا
امير: حااضر
الماذون: زوجتك نفسى
امير: زوجتك نفسى
الماذون: ع كتاب الله وسنة رسوله
امير: ع كتاب الله وسنة رسوله
الماذون: وع مذهب الامام ابى حنيفة النعمان
امير: وع مذهب الامام ابى حنيفة النعمان
الماذون: وع الصداقة المسمى بيننا
امير بحزن شديد: وع ... الصداقة المسمى ... بيننا
وعاد نفس الكلام لخالها والحمدلله مضوا والشهاد التلاتة كمان
صباح: لولولولولوى مبروك يا حياتى
شيماء: الله يبارك فيكى يا ماما

عند لوجين
لوجين: اوووف بقااا كل دةة عشان يفتح النت انا زهقت ياااارب يفتح يااارب
وبعد تفكير جريت جابت الموبايل من اوضتها ونزلت تانى واتصلت بية

25-11-2021 09:05 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [29]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثلاثون

بعد ما روح البيت
سميحة: هااا قالولك اييية ؟
اسلام: لسه هيردوا علية بكرة ... انا خايف اوى
سميحة: مش انت غنيت كويس ؟
اسلام: ايوة
سميحة: خلاص انسى واللى ربنا كاتبهولك هيحصل
اسلام: ونعمة بالله
سميحة: يلا ادخل غير هدوك عشان ناكل سوا يلاااا
اسلام: حاااضر

ريان اتصددددددددم: ايييييييييييييةةةةةة ؟!
وبص لخالد ومصدوم
حاتم: ايية يا ريان اتخضيت كدةة ليية
ريان: لا يا فندم دة من المفاجاة بس
حاتم: طب اية رايك ؟
ريان: انا اسف يا فنددم هو مش الراجل هو اللى بيروح يتقدم للبنت ولا ايية ؟
حاتم: الحاجات دى ف مصر اما هناا اى حد بيتقدم عااادى
رياان: بس يا استاذ حاتم انا...
قاطعة صوت الموبايل وهو بيرن وكانت لوجين طبعا
كنسل عليها
ريان: يا فندم انااا معرفش الموضوع ايية غير دلوقتى و...
قاطعة لتانى مرة صوت الموبايل
حاتم: تقدر ترد
ريان مشى بعيد ورد عليها
ريان: الوووو
لوجين: والله العظيم انا مش هكلمك تانى انت رخمم
رياان: الله الله الله طب لية كدة يا حببتى مفيش حمد االله ع السلامة
لوجين: انا مش قولتلك لما توصل كلمنى
رياان: معلش يا حببتى انا اسفف
لوجين: لا مش هصالحك ابددااا
ريان: واهون عليكى يا حببتى ؟
لوجين: لالا بصراحة متهونش
ريان ابتسم: طب بقولك ايية ؟
لوجين: ممممم
ريان: وحشتينى
لوجين بكسوف: ...
ريان: مفيش وانا كمان ... طب اقولك حاجة كمان
لوجين بكسوف اكتر: ااحم ييية ؟
ريان: بحبكك
لوجين ضحكت: اتفضل بقا افتح الاسكاى بى بدل مااجيلك لغاية عندك
ريان: يا سااتر يارب اييةةة دةةة بيطلعوا امتى دول يامة
لوجين: انا قاعدة بقالى 3 سااعات مستنياك تفتح
ريان: ييا خبر 3 ساااعاات معلش يا قلبى اول ما اروح هرنلك وافتح اللاب
لوجين: ااااااااااااااااه انت فييييييين بققااا يا كابتن بتعمل اييى برة البيت
ريااان: هههههههههههههه بشقط موزة
لوجين بزعل: كدةةة والله لقفل ومش هفتح لا اسكاى بى ولا هرد عليك همم
وقفلت ف وشة السكة

ريان: ههههههه يابنت المجنونة
بيلف عشان يرجع مكانة لقى كريستينا ف وشة
كريستينا: انت مصااحب
ريان: ايةةة مصاحب دى ؟
وجاى يمشى وقفت قدامة ولفت اديها حولين رقبتة
كريتسنا: طالما انت مش مصاحب مش رادى تتجوزنى ليية ؟
ريان وشال ايديها بعنف: عشان انا بحب مراتى:p
كريستينا: ايية دةة انت متجوز
ريان: ااه متجوز وعندى 7 عيال ومعنديش شقة ولا بيت وقاعد ف الشاارع انا تشرد يابنتى
ومشى وسابها
ريان: لو سمحت يا فندم انا لازم اروح حالا
حاتم: احنا لسة مخلصناش كلامنا
ريان: بص يا فندم انا مش عايز اقطع علاقة الشغل اللى ما بينك وما بين بابا بس انا بصراحة
مقدرشش اتجوز واحدة مسيحية
حاتم: كريستينا مش مسيحية كريستسنا مسلمة
ريان: مااشى يا فندم انا هقولهالك ع طول انا بحب خطيبتى ومش هتجوز عليها
عن اذنك ... حصلنى يا بابا
خالد مصدوم من كلام رياان ومش عارف يعمل ايية ؟
حاتم: عاجبك اللى ابنك عملة دةة يا خالد
خالد: انا اسفف جداا يا حاتم انا هروح اشوفة شكلة شارب حاجة
كريستينا وبتعيط: Leave it goes Married
(اتركة يذهب فانة متزوج)
خالد::O

بعد ما قفلت معاه قفلت اللاب توب وطلعت اوضتها ونامت
بس الحقيقة هى مجلهاش نوم خالص
فضلت تفكر
لوجين: يا ترى بتعمل اييية دلوقتى يا رياان طالما مش فى البيت
يوةةة ماقالك قبل ما يسافر انة رايح شغل
شغل ؟! شغل دة ايية انا مش مصدقة الحوار دةةة
يعنى هيضحك عليكى مثلا
اه يضحك علية وميضحكش علية لييه ؟
لا عممرة ما يضحك عليكى عارفة ليية ؟
لييية ؟
عشان هو بيحبك جدااااااا
طب ماانا كمان بحبة جداااا
لوجين فوقى مش كل الناس زى امير
صح صح يلا انا هنام بقاا

بعد كتب الكتاب راحت شيماء ومسكت ف دراعة وهى فرحانة وهو بيبعد عنها ومش طايقها
امير: مش كل حاجة تمام يلا بقا عشان عايز اروح
صباح: تمام اييييييييييية دة لسه ع الاقل اسبوع
امير وسليم واسما: نعممممممممممممممم
شيماء: اييية دةة هو انا مش من حقى اعمل فرح زى بقيت البنات والبس فستان واعزم صحباتى البنات
امير بص لسليم: بابا احنا متفقناش ع كدددة
صباح: بس انا بقا اتفقت
امير مسكها من شعرها بغل وبزعيق: يا شيخة انت ايية شيطانةةةةةة
شيماء: اى اى اى يا ماما
صباح جريت عليها وخلصتها من ايدة
صباح: يكون ف علمك لو مديت ايدك عليها بعد الجواز انا هرفع عليك قضية
امير: نعمممم يا ختى ياشيخة روحى ربى بنتك الاول
صباح: احترم نفسسكك شايف احنا بنتهان ف بيتكو يا استاذ سليم
سليم: اهدى بس يا امير اما نشوف اخرتها ... تمام يا مدام صباح الفرح هيتعمل الاسبوع اللى جاى
امير: اييييييية فرح مش هعمل افراح
اسما داست ع ايدة عشان يهدى
امير: اسكتى انت لاديكى ف وشكك
اسما: يوووة وانا مالى انا تصدق انى غلطاانة والله لطلع اوضتى
اسما بتجرى ع السلم وهى مدايقة وامير بيجرى وراها ودخل معاها اوضتها وماسكها من شعرها وقفل الباب

اسما: انت مش لاقى حاجة تتخانق عليها وجاى تضربنى انا
امير بصوت واطى: اسكتى انا لما لقيت حجة اهرب منها اانا لو فضلت واقف قدامها هقتلها
اسما: يا سيدى العوريف وهتعمل اية يا باشا لما تبقوا لوحدكو ف بيتكوا
امير: ولا حاجة هصحيها بعلقة وامسيها بعلقة
اسما: خلى بالك البت دى مش ساهلة ؟
امير: يا سلام وعرفتيها لوحدك ولا حد قالك
اسما بضحك: انت رخممم اوى احسن انا فرحانة فيك هتتجوز وهتكبس ع نفوخك
امير: ورينا شطارتك يختى وبعدين اسلام مش باين الايام دى ليه ؟
وشها اتحول للحزن
امير: ايية عملك حاجة ولا ايهة الواد دةة ؟
اسما: لالا فوكك منة الا قولى ...
امير مقاطعا: يبقى عملك حاجة مزعلك ف ايية ؟
اسما: اميير انا سبت اسلام
امير: نعم ياختى ليه ؟ مش دة اللى كنتى هتموتى علية
اسما: اديك قولتها كنت يعنى ماضى يلا بقا انا عايزة انام
امير: عبووو شكلك
ونزل لقاهم مشيوا واتفقوا ع ميعاد الفرح وكل التشكيليات
امير: واتفقتوا ليية يا بابا انا مش عايز اعمل افراح ولا زفت
سليم: يابنى خلينا نخلص شكلهم طمعانين فينا وانا وراهم والزمن طويل
امير: طب طالما انت عارف كدةة فوكك منها بقا
سليم: امييير انتو خلاص اتجوزتوا ولا انت نسيت المأذون لسة ماشى ع فكرة
امير: انت بتفكرنى لييية يااا باابا بس

فى البيت
خالد: ممكن اعرف اية اللى انت هببتة دةة
ريان: ليه يا بابا مقولتليش من الاول
خالد: ولو ... رايح تقول للبنت انك متجوز
ريان: هه هى لحقت قالتلكوا
خالد: عيب يا ريان كدةة انت كبرت ع الكلام دةة
ريان: وجاايبنى من مصر عشان اتجوز ... طب دى حتى بنت قليلة الادب
خالد: خلاص بقااا
ريان: خلاص طالما انت عايزنى اتجوز انزل معايا مصر وانا هتجوز تانى يوم
خالد: يبقى الكلام اللى قولتة دة صح
ريان: قولت ايييةةة ؟ اااه ايووة ماما عارفة وعمر ويارا كمان
خالد: ومقولتش ليه ؟
ريان: ساعتها مكنش لة لزوم ... ثم انى عارف اصلا انت عملت كدة عشان علاقة شغلكوا تتحسن وتكسب شغلك
خالد: ماشى يا ريان طلعت ذكى وبتفهم بس اقسم بالله لو حصل تقصير ف الشغل او حاجة كدة ولا كدة انت حر
ريان بزعيق: وانا مش هتجوز واحدة زى دى عشان مصلحة بينكوو ... انا عايز انزل مصر

تانى يووم ف انجلترا
صحى ريان من نومة الصبح بدرى وخد شاور ولبس بنطلون رياضى وتيشريت وكوتش وكاب وحط الهاند فيرى ف ودنة وخرج يجرى الصبح
وهو بيجرى رن موبايلة
ريان: حياتى
لوجيين: ممممم عامل ايية ؟
ريان: اية عامل اية دى اسمها وحشتنى
لوجين: يا رخمم
ريان: شكرا يا حببتى
لوجين: مكلمتنيش ليية بقاا
ريان: حببتى انا قولت اكيد لسة مصحيتيش من النوم اصلى عارفك كسولة
لوجين: انا كسوولة طب لعلمك بقاا انا رياضية جدا ع فكرة ... وبعدين يا استاذ
انت ناسى فرق التوقيت ولا ايية ؟

ريااان: اووبسس نسيت والله
لوجين: خلاص سماح المرادى .. قولى بقا بتعمل اييية ؟
ريان: مفييشش لسة صاحى وبجرى اهوو ف الشارع شوية والبنات ايييةة موزز هنا
لوجين بغضب: ريييييييااان
ريان بخضة: ف اييية يا حببتى بهزر والمصحف
لوجين بضحكة: اييوة كددةة اتعدل
ريان بيتكلم مع لوجين ولقى شخص واقف بيبصلة بقلق وتوتر
ريان خد بالة
ريان: بقولك اية يا حببتى هقفل دلوقتى وهكلمك تانى
لوجين: كدةة مااشى يا ريان سلام
ريان: متزعليش يا قلبى والله هكلمك تانى
لوجين: خلاص مش زعلانة يلا روح شوف انت هتعمل ايية سلام
ريان قفل مع لوجين وبيبص للشخص اللى كان بيبصلة بخوف وبيقرب ممنة والشخص يبعد بخوف
لغاية ما وصلة ريان
ريان: Do you know me ??
الشخص بخووف: ...
ريان: what happen ??
الشخص: ...

وفجأة الشخص جرى بسررعة ريان جرى وراة لغاية ما مسكة
الشخص: والنبى ماتودنيش للبوليس والنبى والنبى
ريان وهو ماسكة من التيشيرت: انت مصرى ؟
الشخص: ايوة انا مصرى
ريان: طب انت خايف من اييية ؟ انا مش هعملك حاجة احنا مصرين زى بعض
الشخص: بجددد يعنى انت مش فاكرنى
ريان بتفكير: مش عارف حاسس انى شوفتك قبل كددةة
الشخص بصدمةة: يا باشا ابوس ايدك انا ممكن اعملك اى حاجة بس متودنيش للبوليس
ريان: يا عم انت انا مش هوديك للبوليس واوديك للبوليس لييةة
الشخص بتردد: عششااان .. عشااان ... ععشاان
ريان: عشاان اييةةة ؟
الشخص: بس توعدنى الاول ؟
ريان: اوعدك بأية ؟
الشخص: انك مش هتسلمى للشرطة ولا تقتلنى
ريان: اوعدك طبعا انت ميين بقاا
الشخص: انا هاادى
ريان: اهلا وسهلا هادى ميين ؟
هادى: انا اللى خبطت انسة لوجين بالعربيةةةةةةة
ريان: اييييييييييية ؟

25-11-2021 09:05 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [30]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الحادي والثلاثون

سليم: اسماا يا اسمااااا
اسما وهى نزلة من ع السلم
اسما: ايوة يا بابا
سليم: تعالى يا اسما عايزك ف كلمتين
اسما: اتفضل يا بابا
سليم: اسلام سال عليكى الصبح
اسما: والله فية الخير
سليم: مش ناوية تعقلى بقاا

اسما: بابا انا خلاص اخدت قرار ومش ناوية ارجع فية
سليم: يابنتى استهدى بالله وفكرى كويس مش اسلام دة اللى كنتى هتموتى علية ؟
اسما: ايووة بس خلاص مع الوقت كل حاجة بتتغير
سليم: ماهو مش معقول اللى انت بتعملية دةة
اسما: معلش يا بابا خلينى ع راحتى
سليم: كل دة عشاان ريان
اسما بصدمةة: ايييية ؟

اسلام: تيتة هو لسة محدش اتصل
سميحة: لا لسة ... اهو بيرن ااهووو
جرى اسلام ع التليفون ورد بسرعة
اسلام: الوووووو
الشخص: بعد اذنك هو دة رقم تليفون اسلام ياسر سيد
اسلام: ايووة يا فندم
الشخص: مبروك يا فندم انت اتقبلت واستاذ حازم بيبلغ حضرتك بمقابلة بكرة الساعة 8
ف نفس المكان
اسلالالالام: بببببببببببجددددددددددد متشكرر اووووى
وقفل المكالمة
اسلام: تيتة يا تيييييتة
سميحة بخضة: ف ايية يا اسلالام
اسلام: انا اتقبلت يا تيتة يياااااااااس
سميحة بفرحة: بجد يا بنى لولولوى

هادى: ابووس ايدك والله دى شيماء هانم هى اللى قالتلى اعمل كددة
ريان: شيمااء !؟
هادى: ايوة يا باشا شيماء هانم هى اللى اتفقت معايا ع كددةة مقابل 5 الالاف جنينة
ريان: معقوووول
هادى: ايوة والله يا فندم ومعايا الدليل
ريان: دليل ايية ؟
هادى: اانا كنت شاكك لتودينى ف داهية روحت سجلتها وهى بتتفق معايا
ريان بسرعة: ورينى التسجيل دة
هادى طلع موبايلة وسمعلة التسجيل
ريان بعد ما سمعة: ابعتهولى لو سمحت يا هادى
هادى: حااضر بس اضمن ان حضرتك مش هتبلغ عنى
ريان: صدقنى يا هادى انا مش هبلغ عنك ولا عليها ... وبعدين انت شكلك انسان محترم اية اللى يخلى واحد زيك يعمل كدة
هادى: هددتنى يا فندم لو معملتش كددة هتبعت حد يقتل اختى
ريان: ياااة وانت جيت انجلترا وكنت مفكر هتهرب مننا
هادى: للاسف يا فندم انا كنت غلطان بس فرحان انى قبلت شخص شهم زى حضرتك
ريان: ياريت الموضوع دة يفضل سر بينا مش عايز حد يعرف حاجة ممكن
هادى: ايوة طبعا ممكن جدا
ريان: متشكر بس انا عايز رقمك متخفش بس اصلى شكلى هحتاجك كتييررر
هادى: افهم من كدةة ارجع مصر وانا مطمن
ريان: ايوووة وعيش ولو احتجت اى حاجة موبايلى هيبقى معاكك
هادى: انا متشكر اوى يا باشا

لوجين: ماما يا ماما
سوزان: ايوة يا لوجى
لوجين: بابا فيين ؟
سوزان: يعنى هيكون فيين اكيد ف الشركةة
لوجين: انا هرروح عند اسما شوية
سوزان: ماشى يا حببتى بس متتاخريش
لوجين: اوكى

امير قاعد قدام التليفزيون وسرحاان بيفكر ف الايام السودة اللى هيشوفها قريب
وفجاة موبايلة رن
امير: الووو
شيماء: حبيبى وحشتنى
امير: اوووف عايزة اية ؟
شيماء: عايزة 200 جنية
امير: نعممم لية ان شاء الله
شيماء: الله مش انت برضو جوزى ودة حقى عليك
امير: لا ياختى لما تكونى ف بيتى تبقى تطلبى اللى انت عايزاه
شيماء: خلالاص خلالاص مش عايزة حاجة المهم اشتريت البدلةة
امير: لا لسسة ليةة ؟
شيماء: طب الحق بقا واستغل الوقت عشان فرحنا يا حبيبى امووواة
امير: يابنت الباردة
وقفل الخط ف وشهاا
امير: عيلة باردة وسقيلة انا مش عارف هستحملك ازاى ودينى لصحيكى بعلقة وامسيكى بعلقة مش انت عايزة تتجوزينى اشربى بقاا

لوجين وصلت لعند اسماا ودخلت
لقت امير ف وشها مكنتش متوقعة انة هيبقى موجود ابدا
امير بتردد: ازييك يا لوجين
لوجين: الحمدلله ... هى اسما فيين ؟
امير: اسما فوق ... ممكن اتكلم معاكى ف موضوع
لوجين: معلش ياامير انا عايزة اطلع لاسما
امير: بتتهربى منى ؟
لوجين: مش بتهرب منك ولا حاجة وانا هتهرب منك لييةةة انت دلوقتى بقيت متجوز ومينفعش كدةة
امير: انت زعلانة عشان اتجوزت شيماء والله انا مش بحبها انا متجوزها غصب عنى بس اوعدك انى هطلها واتجوزك
انا بحبك اوى يا لوجين
لوجين: اظن احنا اتكلمنا ف الموضوع دةةة وانت عارف انت زى اخويا الكبير ... عن اذنك
ومشيت وسابتة وطلعت لاوضة اسماا
دخلت عند اسماا
اسما: ايية دةة لوججججى
لوجين وبتسلم عليها: حبيبتى عاملةة اييةة ؟
اسما: كويسة الحمدلله
لوجين: انا بقا مخنوووقة موووووت
اسماا: ليية ؟

لوجين: ريان سافر وسبنى وكمان مش بيسال علية
اسما: معلش يا لوجى اكيد مشغول ولا حاجةة
لوجين: تفتكرى بيبص ع واحدة غيرى
اسما: ههههه لا طبعا ريان انسان محترم جداا
لوجين: ماهو انا مش بخاف غير من المحترمين دول
اسما: هههههههههه
وسمعوا صوت زعيق
لوجين بخضة: ايييية دةة ؟
اسما بخوف: مش عارفة تعالى ننزل نشوف
ونزلوا ولقوا امير بيتخانق مع شيماء
شيماء بدلع: الله ف اية يابيبى كل دةة عشان جيت اشوفك
امير: قوينى ع الشر يارب
اسما وهى نازلة من ع السلم ووراها لوجين
اسما: اية الصوت العالى دةة فى اية يا امير ؟
شيماء بصت لقت لوجين نازلة ورا اسما
شيماء ببراءة مصطنعة: شايفة يا سوسو اخوكى بيتخانق معاية عشان جاية اطمن علية .. اية دة لوجين انتت هناا
لوجين: اييوووة
شيماء: طيب كويس عشان اعززمك ع فرحى انا وميرو حبيبى
امير: اووووووووووووف
لوجين: اية دة هو انتو هتعملوا فرح ؟
شيماء: ايوة طبعا يا حببتى هو انا مش زى بقيت البنات ولا اية يا سوسو
اسما: اللى بيعملوا كدة دول البنات بقا
شيماء: اصدك اية يعنى ؟
اسما: انا لا اقصد ولا نيلة وانت يا امير خد مراتك وشوف هتعملوا اية انا مش عايزة صوت عالى لاما هتصل ببابا
لوجين لقت امير واقف مدايق ومتعصب اوى
لوجين ضغطت ع ايد اسما: خلاص يااسما براحة شكلة متعصب اوى
امير سمعها وبصلها ببراءة فابتسمتلة لوجين فرح جدا وابتسملها شيماء خدت بالها
شيماء ف نفسها: ممممم هى بقت كدةة يا ست لوجين عايزة تاخدى منى امير دة بعينك

ريان داخل الشقة وبيدور ع خالد بعينة
ريان: ابابااا my dad هل تسمعنى حوووووووول
خالد: بطل ازعاج انا اهوو
ريان: حبيبى يا بابا وحشتنى
خالد بتريقة: ههه ودة من امتى دة ؟
ريان: من زمان يا حبيبى

خالد: لا وانت الصادق انت جاى تصالحنى بعد ما حسيت بغلطك امبارح
ريان: شوف بقا هيفضل يقول غلطى ومش غلطى انا مغلطتش ع فكرة
خالد: خلاص طالما انت مش غلطان ومش عايز تعتررف بكدة جاى عايز اية منى ؟
ريان ببراءة: يعنى اهون عليك كدة متكلمنيش ولا بتعبرنى وربنا هنخرس من قلة الكلام
خالد: ههههههههه يخربيتك يا ريان
ريان بابتسامة: الا قولى يا بابا هو انت وماما اتجوزتوا عن حب
خالد رجع براسة لورا ومبتسم
ريان: هيييييييييييح
خالد: هههه بطل ياض وبلاش قلة ادب
ريان: هههههه خلاص يلا احكى
خالد: يوم مااتعرفت ع نيرفين كان احلى يوم ف حياتى ... كانت يومها زى القمر ساعتها كانت تايهة ومش عارفة تروح وربنا
باعتنى ليها بعربيتى عشان اوصلها
ريان: ممممم وبعدين
خالد: وبعدين زى ما يكون القدر عايز يجمعنا واتقابلنا تانى
ريان بهزار: ساعتها كانت تايهة برضو
خالد: خلاص مش هحكيلك حاجة
ريان: ههههههه خلاص خلاص والله
خالد: لا والله ماهقولك حاجة تانى
ريان: خلاص ياعم بابا مش عايز اعرف ... قولى بس وانتو مخطوبين كنت بتجبلها هدايا ايةة
خالد: ساعات ورد وساعات دباديب
ريان: ايووووووة بقا يا عم بابا دة انت كنت خاربها ياراجل
خالد بص لريااان ومبرقلة
ريان خاف وقام وقف
ريان بتوتر: انا اسف يا عم بابا انا انا انا هدخل جوة
خالد بعد مامشى ريان
خالد: هههههههه دمة خفيف اوى ياترى البت دى اللى خلتة يرجع زى الاول بيهزر تانى

اسلام ف اوضتة وبيفكر ف اسما مش عارف يعمل اييية ؟
افتكر الجيتار قام وخدة وبيغنى اغنية بنحبها يا قلبى

بنحبها ياقلبي
ولا احنا بس اتعودنا
و اشتقنا اوي لما بعدنا
ع البعد مش قادرين
لا نسينا ولا يوم نسيتنا
اه من الحياة اللي خدتنا
معقول نكون دايبين
ولا احنا بس اتعودنا
و اشتقنا اوي لما بعدنا
ع البعد مش قادرين
لا نسينا ولا يوم نسيتنا
اه من الحياة اللي خدتنا
معقول نكون دايبين
قضينا سوا ايام فاتت
والله وكانت اجمل ايام
ولا شوفنا زيها وبسرعه
الدنيا الواسعة خدتنا اوام
ولا احنا بس اتعودنا
و اشتقنا اوي لما بعدنا
ع البعد مش قادرين
لا نسينا ولا يوم نسيتنا
اه من الحياة اللي خدتنا
معقول نكون دايبين
دخلت سميحة ع صوتة
سميحة بتصقفلة: تك تك تك تك احييك ع صوتك يا اسلام
اسلام: ربنا يخليكى يا تيتة
سميحة: طالما انت بتحبها اوى كدة لية سايبها يا اسلام
اسلام: عاوزانى اعمل اية يا تيتةة
سميحة: عايزاك تروحلها يا اسلامم وكلمتين حلويين كدةة منك هيرجعوها
اسلام: تفتكرى يعنى هتوافق
سميحة: طبعاا اسسلالام اوعى تسيب اسما ف يوم من الايام البنت دى كويسة جداا
اوعى تسبها يا اسلام
اسلام: خلاص يا تيتة متخفيش مش هسيبها
سميحة: وعد يا اسلام
اسلام ابتسم: وعد يا تيتة

لوجين حست ان شيماء مدايقة من وجودهاا فقررت تمشى
لوجين: طيب يا جماعة استاذن انا بقاا
امير قام وقف بسرعة: ليييييية يا لوجيين خليكى لسة بدرى
لوجين: ميرسى يا امير انا كدة اتاخرت ع ماما
شيماء بغيظ: ابقى سلميلى ع خالتو اووى ييا لوجى وقوللها فرحنا يوم الخميس اللى جاى اكيد مش محتاجين عزومة
امير كان هيطق من شيماء وواقف يجز ع سنانة
لوجين بضيق: اوكية يا حبيبتى متقلقيش هقولها والف مبروكك سلام بقا يا اسما
اسما: يابنتى طنط عارفة انك هنا يعنى لو عايزاكى عانت اتصلت اقعدى بقا ومتبقيش رخمةة
امير: اه والنبى يا لوجى اسمعى كلام صحبتك
شيماء وقفت ومسكت ايدة
شيماء بدلع: سيبها يا بيبى عشان متتاخرش ع خالتوو
وموجهة كلامها للوجين: براحتك يا لوجى يلا بقا امشى بسرعة عشان متتاخريش سلام
لوجين: سلالالالالالام



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية قيود بلون الدماء زهرة الصبار
19 1592 زهرة الصبار
رواية حب بلا قيود زهرة الصبار
52 3511 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، قيود ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 06:42 صباحا