أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية عشق بلا قيود

عشق بلا قيود هي رواية كُتبت عن أجواء الرومانسية الواقعية التي قد ييمر بها أي عاشق عربي، بعيدا عن أجواء رومانسية هوليوود ..



25-11-2021 06:25 مساء
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 

t21935_6229

عشق بلا قيود هي رواية كُتبت عن أجواء الرومانسية الواقعية التي قد ييمر بها أي عاشق عربي، بعيدا عن أجواء رومانسية هوليوود الساحرة والمليئة بالأشياء غير الواقعية على الأقل بالنسبة لنا في الوطن العربي، وأظن إن هذا كان من نقاط قوة الرواية والتي جعلتها تنتشر بشكل سريع.

الرواية جيدة، ولها طريقة كتابة غريبة بعض الشيء حيث أن الرواية بلا سرد تقريبا، أي عبارة عن حوارات طويلة بالعامية وبعض الوصف باللغة العربية كل بضعة صفحات.
فصول رواية عشق بلا قيود

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الأول

صحيت من نومها برقة وقامت خدت شاور واختارت طقم مميز اوى
وهو عبارة عن فستان قصير لغاية الركبة لونة احمر فى فصوص دهبى وجزمة كعب دهبى

تليفونها بيرن
...: حببتى صباح الفل
لوجين: صباح الورد
اسما: ها حضرتى فستانك اللى هتحضرى بية عيد الميلاد
لوجين: اها حضرتة
اسما: وانا كمان حضرتة بس تعالى معايا
لوجين: فين ؟

اسما: هنروح النادى نشوف كله تمام ولا لاء
لوجين: اوك هلبس وانا قدام الفيلا هرنلك
اسما: اوك
قفلت المكالمة ولبست طقم عبارة عن بنطون تلجى وبدى ابيض وعملت شعرها ديل حصان ولبست كوتش وخدت شنطتها ونزلت
لوجين: بااابى
ادهم: حبيبة بابى عامله ايه
لوجين: الحمدلله
ادهم: لابسة وريحة ع فين ؟
لوجين: رايحين مشوار انا واسما
ادهم: اوك يا حبيبتى هتروحى بليل البارتى
لوجين: Sure my father
سوزان: رايحة ع فين يا لوجى ؟
لوجين: رايحة النادى يا مامى
سوزان: مع ميين ؟
لوجين: معايا اسما
سوزان: ماشى متتأخريش
لوجين: اوك
ادهم: اه صح مش ناوية تعملى تصميمات للموسم الجديد
لوجين: من عيونى يا بابى من بكرة هبدا فيهم
ادهم: اوكى وياريت تعدى ع الشركة انت بقالك يومين مش بتنزلى شغلك
لوجين: حاااضر بس قولى انت مش رايح الشركة
ادهم: لا هريح النهاردة
فى نفس اللحظة رن موبايلها
لوجين: اوكى هلحق امشى عشان اسما بترنلى

فى الشارع
اسما: كل دة تأخير
لوجين: سورى الكلام خدنا انا وبابى والعربية فى الصيانة
اسما: اوكى تعالى نتمشى احسن
لوجين: الا قوليلى امير فى الفيلا
اسما: لا قال هيروح لصاحبة ريان
لوجين: طيب انا بفكر اقوله انهاردة
اسما: بجججد هيييه اخيرا
لوجين: بس خايفة ليكون مش بيحبنى
اسما: لا متقلقيش اخويا مفيش حد فى حياتة
لوجين: اوك انا هقوله بليل فى البارتى
اسما: وانا عايزة اعزم اسلام ع البارتى
لوجين: اوك انا هحاول اقوله
اسما: لا خليها لما اعزمة انا ولا اقولك ماشى
لوجين: طب يلا ادخلى
...
فى النادى

لوجين: هااااااى
الجميع: اهلا
اسما: ها خلصتو شغل
الشخص: ايوة امير بية لسه ماشى وقال عايز اغانى مهرجانات وادنا الفلاشة دى نشغلها بليل
اسما: تمام كدة
لوجين: ايه دة فيين البلالين
الشخص: احنا خلصنا كل حاجة بس فاضل نعلق البلالين
اسما: التورتة والحلويات وصلو
الشخص: كله تمام حضرتك متقلقيش
اسما: اوك اتفضل انت كمل شغلك
لوجين: انت جبتى الهدية
اسما: اها
لوجين: وانا كمان بس انا الفت كلمات اغنية وخليت اسلام لحنهالى
اسما بفرحة: هتغنيها لامير انهاردة
لوجين: ياااس
...
روحت اسما ع فيلاتها
وراحت لوجين للشركة

فى الشركة
لوجين: شوشو ايه اخبارك
شيماء: تمام... فين انكل
لوجين: مش جاى انهاردة
شيماء: اووف انا كنت عايزاه يمضى ع التصميمات دى
لوجين: انا ممكن امضيلك
شيماء: طيب امضى بسرعة
لوجين: هاااتى ... ايه دة
شيماء: اييه
لوجين: دول احسن تصميمات جت انهاردة ؟
شيماء: ايوة كمان انا نقيت احسن 10 تصميمات والباقى هرميهم
لوجين: امال لو كانو اوحش تصميمات كانو هيبقو عاملين ازاى ؟
شيماء: شوفى اللى عجبينك وامضى عليهم وانا هبعت فاكس لشركة ... اقولهم ع بقيت اسامى التصميمات اللى مش محتاجنهم
لوجين: لا متبعتيش حاجة روحى هاتى التانين كدة
شيماء راحت تجيب التصاميم وجت
شيماء: اهوم
لوجين: ايه التصاميم دى ياااى وحشة اوى بصى دة حلو ودة حلو ودة اوفر اوى امسكى ودة جميل ودة لا وحش بصى خدى دول مش حلوين وانا همضى ع دول
شيماء: اوكى هتروحى البارتى انهاردة ؟
لوجين: اه ماتيجى معايا
شيماء: لا طبعا ماينفعش
لوجين: لا بليز يا شوشو حبة صغيرين وهنمشى
شيماء: لا انا مش هينفع اروح عيد ميلاد واحد معرفهوش
لوجين: ماانا معاكى
شيماء: لا مش هروح هاتى دول ادخل احطهم
وموبايل لوجين رن
لوجين: الووووو
امير: لوجى انت فين ؟
لوجين: انا فالشركة
امير: اوك انا جايلك
لوجين: بجددد ... اصدى ماشى مستنياك





امير: سلام
لوجين: سلام ... هيييح بحبك اوى
شيماء: بخخخ
لوجين: يا مامى خضتينى... بصى كدة شكلى حلوة
شيماء: قمر
لوجين: لا بصى انا هشيل التوكة احسن معاكى روج
شيماء: اه استنى
وطلعت من شنطتها الميكاب
شيماء: خدى اهو بس ليه ؟
لوجين: عادى
دقتين ووصل امير
لوجين: مييررو وحشتنى
امير: وانت كمان
لوجين: كل سنة وانت طيب
امير: وانت طيبة .. انا جيت عشان اشوفك جاية انهاردة ولا لاء
لوجين: اكيد طبعا مقدرش افوت عيد ميلاد ليك
امير: اوبا مين الموزة دى
وببشاور ع شيماء
ادايقت لوجين وقالت
لوجين: دى شيماء بنت خالتى وبتشتغل معانا فى الشركة ... تعالى يا شيماء
شيماء: اهلا وسهلا
امير: اهلا يا قمر
لوجين ادايقت اكتر وحاولت تغير المود
لوجين: دة امير اخو اسما امير... ودى شيماء بنت خالتى
شيماء: تشرفت بيك
امير: الشرف ليا
كل دة والاتنين بيبصوا فى عين بعض جامد اوى ونسيوا لوجين اللى واقفة هتموت من الغيرة
فاقوا من سراحنهم
امير: انا عيد ميلادى انهاردة ولوجين جاية ممكن اعزمك انهاردة وتوافقى تيجى
شيماء: اكيد هاجى
(لوجين اتدايقت اكتر وقالت فى نفسها ازاى يعنى انا قعدت اتحايل عليكى ورفضتى وبسهوله كدة وافقتى)

مشيت لوجين وهى مدايقة وهى ف الشارع قابلت اسلام
اسلام: لوجييين
لوجين: اسلالام
اسلام: مالك ؟
لوجين: مفيش ... ممكن اطلب منك طلب ؟
اسلام: اكيييييد
لوجين: انا رايحة انهاردة عيد ميلاد امير اخو اسما تعال معايا
اسلام: معلش يا قلبى مقدرش اجى
لوجين: ليه بس دة انت هتتبسط اوى
اسلام: انا مليش فى جو الحفلات دة روحى انت واتبسطى وانا هاجى اخدك
لوجين: يعنى مصمم
اسلام: اه مصمم يلا روحى
لوجين: اوك

لوجين بتلبس الفستان الاحمر الجميل وخلصت لبس وبتاخد شنطتها
دخلت عليها شيماء
شيماء: ايه رايك فى فستانى
لوجين بضيق: حلوو .. هو انت مش كنتى رافضة تروحى ايه اللى غير رايك كدة
شيماء: اذا كان صاحب الشأن جة وعزمنى اقوله لا واكسفة يعنى
لوجين: امممم اوك
لوجين موبايلها رن بصت لقت اسما
لوجين: يلا ننزل اسما فى ااشاارع
نزلوا وسلمت عليها ومشيوا هم التلاتة قمرات
اسما بهمس: كلمتى اسلام ؟
لوجين بهمس: اه ومرداش يجى
اسما: اووووووف
شيماء: بتتوشوشو فى ايه ؟
اسما: اووووووف ولا حاجة

اسلام كان قاعد ع القهوة مع واحد زميله بيضحكوة
...: بص التلات مزز اللى جايين عليا دول
اسلام: يخرربيتك مش هتبطل اللى بتعملوة دة
بيبص اسلام لقى شيماء ولوجين واسما جايين عليهم اول ما شافهم جرى عليهم وسلم ع لوجين وخدها ع جمب
لوجين: فى ايه يا اسلام ؟
اسلام: ايه اللى انت لابساه دة ؟
لوجين: الله ماله اللبس انا رايحة party
اسلام: لا ياراجل عشان رايحة حفله تلبسى كدة خليتى الرجاله يقولو عليكى كلام مش لطيف
لوجين: خلاص بقا فيه ايه ؟
اسلام: انا لازم اروح معاكى عشان اخد بالى منك
لوجين: بجدد ماانا قولتلك من الاول
اسلام: خليكوا هنااا هروح اجيب العربية وجاى
ومشى اسلام
لوجين: اسلام جاى معانا الحفلة
اسما بفرحة: بجد هههههههه
شيماء: ومالكو فرحانين كدة ليه
لوجين: عشان ...
اسما قاطتعتها: ااااااه معلش خدينا ع قد عقلنا
جة اسلام بالعربية
ركبت شيماء ولوجين ورا وقالت ل اسما اقعدى قدام
اسلام: الله مجتيش تقعدى جمبى انت ليه ؟
لوجين: معلش انا مستريحة كدة
اسلام بغضب: ماشى
دور العربية ومشى

امير و ريان وصلوا الحفله وبدات الناس تيجى وبداو يحتفلوا ويرقصوا
ريان قعد ع كرسى وحس بملل فضل قاعد لحد لما دخلوا التلات بنات ومعاهم اسلام اول ما شاف لوجين ابتسم مع انة اول مرة يشوفها راح نحيتهم وسلم عليهم
اسما: ريااان فيين امير ؟
ريان: اميرر عمال يرقص ويشرب
اسما: امممم طيب تعالو يا جماعة ادخلوا
اسلام مسك دراع لوجين
اسلام: ازاى كنتى عايزة تيجى المكان دة لوحدك
لوجين: امال انا بتحايل ع مين من الصبح عشان يجى معايا
اسلام: امممم طيب يلا روحى اديله الهدية ويلا نمشى
لوجين: لا لا مينفعش خالص انهاردة امشى بدرى
اسلام: ليه وبعدين انا معرفش حد غيرك هنا
لوجين بابتسامة: خلاص خليك معايا

شيماء راحت سلمت على امير وقعدوا يرقصوا ويشربوا
ريان مشلش عينة من على لوجين وادايق لما لقى واحد معاها مش سايبها
اسما طول الوقت بتحاول تتقرب من اسلام وتجر معاه كلام واسلام مش بيديها فرصة وكل ما لوجين تحاول تسبهم مع بعض اسلام وراها مش بيسبها
لوجين حاولت تفلت من اسلام عشان تغنى الاغنية اللى مالفاها لامير
واخيرا فلتت منة بتدور بعنيها ع امير
وامير اختفى ومش موجود ولا حتى شيماء
ريان: بتدورى ع حد ؟
لوجين: اه انا مش شايفة امير هنا
ريان: تلاقية طلع برة
لوجين: اوك ميرسى
ريان: طب نتعرف
لوجين: انا لوجين
ريان بابتسامة: انا ريان صاحب امير
لوجين: تشرفنا
ريان: الشرف ليا انا
لوجين: عن اذنك
ريان: اتفضلى
طلعت برة االنادى سمعت صوت فى الجنينة اللى جنب النادى بتبص عليهم بحظر شافتتت ...
تااااابع اسفل
 
 



25-11-2021 06:26 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [1]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثاني

شافت امير بيقرب من شيماء ويبوسها
شافت المنظر قعدت ترجع لورا من الصدمة وبدات تعيط من غير صوت ودخلت تجرى ع النادى

فى نفس الوقت
اسلام: راحت فين لوجين ؟
اسما: معرفش تلاقيها بتكلم امير برة
اسلام: لا امير مكنش هنا من قبل ماتختفى لوجين
اسما بعصبية خفيفة: طيب اكيد مش هتتخطف يعنى سبها وزمانها جايه
اسلام بخضة: تتخطف ؟! لا هروح ادور عليها
اسما: اوووووووف تقيييييل

نفس اللحظة كانت لوجين بتجرى عليهم وبتعيط
اسلام اول ما شافها اتخض عليها اوى وجرى عليها وحضنها عشان يطمنها ويهديها
اسلام: بس بس فى ايه اهدى ؟
اسما: مالك يا لوجى ؟
لوجين: عا.. عايزة اروح
اسلام: حاضر يلا طيب
اسما: استنوا بس تروحوا فين والحفله لسه مبداتش
لوجين بعياط: ارجوكى يا اسما سيبينى اروح
اسلام: خلاص بس اهدى تعالى يلا
وطلعوا وركبوا العربية ومشيوا

طبعا ريان شاف كل حاجة واستغرب اوى مبقاش فاهم اى حاجة
ريان: اسما هو فيه ايه ؟
اسما: مش عارفة والله
ريان: هو اللى معاها دة خطبها
اسما: لا مش خطبها
ريان: بجددد ولا بيحبوا بعض ؟
اسما: لا مفيش بينهم اى حاجة غير الاخوة
ريان: اخوة ايه وبيحضنها كدة وطول الحفله ومش سايبها
اسما: بص انا هحكيلك كل حاجة عشان انا عارفة انك لما بتحط فى دماغك حاجة هتعرفها هتعرفها بص يا ريان ...
لوجين دى صحبتى من واحنا فى اعدادى
ولوجين بتحب امير لكن امير ميعرفش اى حاجة عن الموضوع دة
وكانت عملاله مفأجاة انهاردة عشان تقوله اللى فى قلبها نحيتة واسلام دة جارها
وباباها هو اللى مربى اسلام من وهو صغير عشان كدة ببخاف عليها من الهوا بس هى دى الحكاية
ريان: امممممممممم

فى العربية
اسلام: قوليلى بقا مالك ؟
بصلته وسكتت
اسامة: مش هتردى عليه
لوجين: ... (وبتعيط)
اسلام: خلاص مش عايز اعرف حاجة
وصلوا البيت ونزلوا من العربية ودخلها البيت وقعد مع باباهاا وهى دخلت اوضتها وعماله تعيط

ادهم: مالها لوجين يا اسلام ؟
اسلام: والله يا بابا ما اعرف حاجة طول الوقت ساكتة وبتعيط بس
ادهم: احكيلى طيب حصل ايه فى الحفله ؟
اسلام: كنا قاعدين بنتكلم وشوية ملقتهاش جمبى دورت عليها لقتها داخله بتجرى وتعيط جبتها وجيت ع هنا
ادهم: ربنا يستر
اسلام: ان شاء الله هروح انا دلوقتى
ادهم: استنى بس جدتك عامله ايه دلوقتى ؟
اسلام: كويسة الحمدلله
ادهم: وصلى سلامى عقبال ما اجلها
اسلام: حاااضر يا بابا عن اذنك

دخلوا الحفله وهم سكرانين ع الاخر
اسما: اميير انت شربت كتير اوى
امير: اه هههههه شيماء هتغنى
شيماء: اه دة انا صوتى جميييييل اوووى ... فين لوجى ؟
اسما: لوجين روحت هى واسلام ومش بترد عليه
شيماء: يالهوى روحت وسابتنى ماما هتفضحنى
امير بسكرة: متخافيش تعالى باتى معانا
شيمااء: لا لا مينفعش لو سمحت عايزة افوق واروح
امير راح عند التربيزة وقعد وسند دماغة ع التربيزة ونام
اسما: ريان والنبى وصلها
ريان: معرفش بيتها
اسما: العنوان ...
ريان: اوك يلا يا شيماء
شيماء: استنة امسكنى كدة هقع
رياان: نعمممم
اسما: معلش والنبى يا ريان بليز وصلهاا عقبال مااشوف امير نام وهو قاعد
ريان: اوكى

فى العربية
ريان: ليه عملتى كدة ؟
شيماء: عملت ايه ؟
ريان: انا شوفت كل حاجة
شيماء: شوفت اييه ؟
ريان: مش محتاجة تفصيل اكتر من كدة
شيماء: انا معملتش حاجة !
ريان: حرام عليكى امير دة صحبى من واحنا صغيرين ومش هسمح لحد يضحك عليه عشان فلوسة
شيماء: فلوس ايه وكلام فارغ ايه انا عمرى مابصيت للفلوس
ريان: امال بتاخدى حبيب صحبتك منها ليه ؟
شيماء: حبيب صحبتى ... صحبتى ميين ؟
ريان: صحبتك لوجين ؟
شيماء بصدمة: لوجين بتحب اميير
ريان: اييووة اكيد انتو صحاب واسراركوا كلها مع بعض
شيماء: انا عايزة اوضحلك حاجة انا ولوجين بنات خاله مش صحاب
رياان: يعنى انتو قرايب ... طب ليه بتعملى كدة ؟
شيماء: انا معرفش ان لوجين بتحبة
ريان: وبعد ما عرفتى قررتى ايه ؟
شيماء: انت بتتدخل لييه ممكن تنزلى هنا
ريان: مينفعش لازم اوصلك احنا بليل
شيماء: لا معلش انا متعودة ع كدة نزلنى
ريان: احنا خلاص قربنا نوصل
شيماء: لوووو سمحت لو منزلتنيش هصوت والم عليك الناس
ريان: اوك براحتك
وقف العربية ونزلت منها شيماء ومشيت وهى عماله تفكر

بعد مادخلت لوجين فى اوضتها
غيرت هدومها ومسكت قلم وكشكول وفضلت تكتب
( مصدقتش لما شوفتة مع شيماء بجد كنت مصدومة ... ليه كدة يا امير دة انا بحبك
... كنت عملالك مفأجاة جميله وكنا هنبقى احسن اتنين بيحبوا بعض ... انا لسه بحبك يا امير وهستناك ...
هستناك لغاية ماتجيلى وتقولى بحبك ... وساعتها هحضنك واقولك يلا نهرب انا كمان بحبك )

تانى يوم
سوزان: لوجى حببتى اصحى
لوجين: صباح الخير يا ماما
سوزان: صباح النور يا قلب ماما...ايه الجميل زعلان من اييه ؟
لوجين: مش زعلانة من حاجة
سوزان: بتكدبى ع ماما ؟
لوجين: لا ياماما مش بكدب بس حاسة عايزة اخد اجازة من كل حاجة من الجامعة ومن صحابى ومن النااس ومن الشركة من كل حاجة ياماما كل حاجة
سوزان: يا حبيبة ماما خلاص اهدى يا حياتى خدى اجازة وانزلى روحى السينيما انت واسما
لوجين: بس يا ماما انت شايفة لو عرف اسلام مش هسيكت غير لما يجى معايا
سوزان: اسلام بيحبك يا لوجى خلى بالك منة مش هتلاقى زية
لوجين: اسلام مين دة اللى بيحبى كلام ايه دة ياماما اسلام زى اخويا الكبير
سوزان: براحتك بس انا هقول لاسلام يروح معاكى عشان اكون مطمنة عليكى
لوجين: ياماما انا هتصل باسلام واقوله
سوزان: مااشى

لوجين: صباح الخير
اسلام: صباح الفل عامله ايه دلوقتى
لوجين: تمام بقولك ايه انا عايزة اروح السينيما
اسلام: بجددد
لوجين: اها شوفلنا فيلم حلو عشان نروح انا وانت
اسلام: اكيد حد جاى معانا
لوجين: لا مفيش
اسلام: اشطااااsmile

لوجين: الو اسما
اسما: لوجين خضتينا عليكى يا بنتى
لوجين: متخافيش انا بخير
اسما: الحمدلله
لوجين: بقولك ايه انا اتصلت باسلام واتفقت معاه نخرج ونروح السنيما ماتيجى انت اخرجى معاه وانا اخلع
اسما: بجددد والله انت احسن صديقة
لوجين: يا بكاشة ههههههه
اسما: افهم من كدة دى خطة منك
لوجين: امممممممم بصى يا ستى انا عايزة اخرج واقعد مع نفسى شوية وماما عايزة تخرجنى مع اسلام فاانا قولت اظبط وكدة
اسما: امممممممم فهمتك يا سوسا ها قوليلى اقوله ايه
لوجين: متقوليش اى حاجة انا هروح ومعاكو و ...

ريان: الوووو
امير: عايزك
ريان: تعالى
امير: لا انا هقبلك ع الشط مستنيك متتاخرش
ريان: حاضر

على الشط
رياان: انت ايه اللى عملته امبارح دة ؟
امير: سيبك من اللى حصل امبارح قولى ايه رايك فى شيماء ؟
ريان: بنت خاله لوجين ؟
امير: ايوة هى
ريان: معرفش انا لسه متعرف عليها امبارح بس شكلها محترم
امير: طيب الخبر دة انت اول واحد تعرفة انا بحب شيماء
ريان: ...
امير: ساكت ليه ؟
ريان: بسمعك للاخر ... كمل
امير: وهى كمان بتحبنى انا عايز اقولها
ريان: طيب قولها
امير: انت شايف اللى بعمله دة صح ؟
ريان: وهيبقى غلط ليه اعمل اللى يريحك يا صاحبى
امير بفرحة: انا هروحلها الشركة اقولها ع كل حاجة وكمان لوجين هتفرح اوى لما تعرف
ريان: ربنا معاك
مشى امير وفضل ريان قاعد مكانة بيبص ع البحر ويضحك

فى السينيما
لوجين: حجزت التذاكر ؟
اسلام: يلا ندخل الفيلم هيبتدى
لوجين: لا استنة ... اسما جاية
اسلام: انت مش قولتى محدش جاى معانا
لوجين: مااانا قولتلها تيجى تغير جو وكدة انت مدايق لييه ؟
اسلام: مش عارف انا مش بطيق البنت دى اووووووووف
لوجين: والله انت لو عرفتها هتحبها اوى ... اهى جت اهى
اسما: هاى
لوجين واسلام: هاى / اهلا
اسلام: ثوانى هروح اجيب تذكرة تالتة
لوجين: لالالا ... اصدى طيب ثوانى هروح الحمام الاول ادخلو استنونى جوة
اسلام: انا جاى معاكى
لوجين: تيجى معايا فين الحمام هههههه روح استنانى هناك وانا جاية
اسلام: اووك
دخلت الحمام واتاخرت شوية وبعدين اتصلت باسما واتكلموا شوية وبعدين قفلت
اسما: اسلام لوجين تعبت شوية وقالت احضروا انتو وهى هتروح
اسلام: اييييييه مالها ؟
اسما: متخفش هى صوتها كويس بس هى عايزة تروح
اسلام: طيب يلا نروح
اسما: والفيلم ؟
اسلام: مش مهم المهم هى
اسما: خلاص الفيلم ابتداى واقعد نحضروا ونروح ع طول متخفش هى بخير والله
اسلام بنفاذ صبر: اوووووف ماشى

25-11-2021 06:27 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [2]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثالث

ريان لسه قاعد على البحر وبيفكر
بيبص جمبة لمح لوجين
ريان مش مصدق نفسة فرك فى عينة وفتحها تانى
ابتسم ابتسامة كبيرة وقام راح نحيتها
ريان: مش انت اللى كنتى معاانا فى البارتى امبارح ولا انا متهيالى ؟
بصتله لوجين

لوجين: ايوة انا مش انت بردو ...
قاطعها ريان: ايوة انا ريان
لوجين: اهلا وسهلا وانا لوجين
ريان: اهلا بيكى
لوجين: انت ايه اللى جابك هنا ؟
ريان قعد وقال
ريان: كنت قاعد مع البحر شوية بحب احكيله حكايتى
لوجين: وانا كمان
ريان: على فكرة انت ممكن تحكيلى انا بدل ماتكلمى نفسك ؟!
لوجين: ياريت والله انا عايزة اتكلم واشتكى لحد غريب عنى يمكن يحللى مشاكلى البحر بيسمع بس لكن مش بيحل
ريان: فكرة بردو ع فكرة انا دكتور نفسى
لوجين: ايه دة بجد
ريان: ايوة
لوجين: تمام هنتكلم هنا ولا هنروح ع العيادة وتقعدنى ع الشازلونج وتقولى اشربى بق ماية وخدى نفس عميق
ريان: هههههههههه لا االافلام قصرت ع دماغك
لوجين: هههههههه حتى مش فاضية اتفرج ع التليفزيون
ريان: ليه كدة احكيلى اللى عندك

فى السينيما
اسلام: بصى هيضربوا دلوقتى
اسما: انت اتفرجت علية قبل كدة
اسلام: لا بس هيضربوا
اسما: وانت ايه اللى مخليك متأكد كدة ؟
اسلام: هتشوفى
اسما: طب هات حبة فشار
اسلام: خدية كله
احد المتفرجين: ششششششش اسكتوا بقا مش عارفين نسمع
اسلام: خلاص يا عم احنا اسفين
شوية واسلام قال

اسلام بصوت عالى: هههههههههه شوفتى مش قولتلك هيضربوا مسمعتيش كلامى
احد المتفرجين: ماخلاص ياعم مش عارفين نسمع الزفت منك من الصبح
اسلام: انت بتكلمنى كدة ليه ماتيجى تضربنى احسن ؟
اسما: ماتحترم نفسك يا عم انت بتكلموا كدة ليه ؟
اسما طلعت شرشوحة يا جدعان هههههه
احد المتفرجين: اخرصى يابت انت لما الرجاله تتكلم العيال يسكتوا
اسلام: اخرصى ويابت وعيال ؟ لا تعالالى بقا
الشخص: تعالى يا حبيبى انا هخاف منك
احد المتفرجين2: لا لو سمحت عايزين نتفرج ع الفيلم لو هتتخانقوا اتخانقوا برة
اسلام: تعالالى برة
طلع اسلام واسما وراة والراجل
اسلام: امشى انت مينفعش تشوفية وهو بيضرب
اسما: لالالا اهدى يا اسلام متتهورش
الشخص: تعالى بقا يا حلو
وهووب مسكوا ف بعض
واسما واقفة ع جنب وعماله تعيط وتصوت
اسما: الحقونا يا جماعة
الناس اتفكرت اسما تقصد ع الراجل التانى يلحقوة من اسلام فمسكوة فى اسلام وفضلوا يضربوا واسما تصوت اكتر واسلام سايح فى دمة
جة الامن وفضوا المنازعة وقاموا اسلام ونقلوة ع المستشفى

ع الشط
لوجين: اكيد االكلام الى هحيكية دلوقتى مش هيوصل لامير مش كدة ؟
ريان: اكيييد عيب عليكى
لوجين: تمام ... انا حاليا بحب امير وامير ميعرفش ... كنت محضراله اغنية انا اللى مألفه كلماتها واسلام اللى كان معايا امبارح هو اللى ملحنها
... لما لقيتة مهتم اوى بشيماء بنت خالتى بصراحة زعلت جدا ومردتش اقوله ع الى ف قلبى تجاهة
... دلوقتى انا مشاعرى متلغبطة من اللى حصل امبارح مش عارفة اعمل ايه ؟
ريان: ايه اللى حصل امبارح
لوجين: كنت بددور عليه لانة ساعتها كان مختفى وطلعت برة النادى لقيتة مع شيماء فى الجنية وسكرانين
ريان فى نفسة: امال لو عرفت انة رايح لشيماء عشان يرتبط بيها هتعمل ايه ؟
ريان: اه كملى
لوجين: بس مش عارفة بقا حاسة انى مش طايقاه وف نفس الوقت بحبة
ريان: انت بتحبية من امتى ؟
لوجين: من 1 اعدادى
ريان: اممممم احب اقولك ان حبك لامير دة حب مراهقة او حكاية تعود مش اكتر
لوجين: ازاى انا فعلا بحبة
ريان: تمام انا معاكى بس مش حب اتنين يتخطبوا ويتجوزوا وتفتحوا بيت واسرة دة حب عادى او اعجاب بس قعد مدة طويله
لوجين: ازاى دة انا بقالى 10 سنين
ريان: مش لازم بعدد الفترة جربى واقعدى مع نفسك هتلاقى نفسك مدايقة شوية وبعد كدة هتبقى تمام ولا هتهتمى باى حاجة
لوجين: يعنى انا مش مجنونة ودة طبيعى
ريان: ههههههههه اه طبعا طبيعي هو اى حد يتكلم مع دكتور نفسى يبقى مجنون
لوجين: هههه لا طبعا انا متشكرة جدا وهجرب الحكاية دى واكيد هجيلك تانى
ريان: اكييد طبعا
وطلع من الجاكت بتاعة كارت عنوان العيادة وارقام تليفوناتة
ريان: اتفضلى دة كارت فية عنوان العيادة وارقام تليفوناتى عشان لو حبيتى تيجى فى اى وقت هتلاقينى موجود

لوجين: تمام اكيد هجيلك
لوجين موبايلها رن
بصت لقت امير
لوجين: يالهوى
ريان: فى ايييييه ؟
لوجين: دة دة دة امير
ريان: طب ردى
بصتله بخوف بصلها وقالها
ريان: متخافيش ردى عادى جدا
لوجين: حاضر .. االووووو
امير: حببتى عامله ايه ؟
لوجين: اااالحمدلله تمام
امير: انا عايزك تتصلى باسلام واسما وتيجوا انتو ال3 ع الفيلا بتاعتى محضرلكم مفاجاه
لوجين: خييييير
امير: متخافيش حاجة حلوة
لوجين: حااضر سلام
امير: سلام
ريان: قالك ايه ؟
لوجين: ربنا يستر عايزنا نتجمع كلنا فى الفيلا بيقولى عاملكم مفاجاه
ريان فى نفسة: اممممم عملت بردو اللى ف دماغك ربنا يسترها عليكى
ريااان: اه هو قايلى من الصبح
لوجين: طب متعرفش عايزنا فى ايه ؟
رياان: لا مش عارف
ريان فى نفسة: لو عرفتى اللى عمله هتروحى فيها
ريان: اااااه بقولك ايه فوكك من الموضوع دة وتعالى نتمشى شوية ولا اقولك عايزك تعرفينى ع اهلك
لوجين: اكييد طبعا دة شرف ليا بس ممكن بعد اللمة وكدة عايزة اعرف هيعملنا ايه ؟
ريان: تمام

فى المستشفى
اسما واقفة بتعيط ومستنية الدكتور يخرج من الاوضة
واخيرا الدكتور خرج
اسما: لو سمحت يا دكتور اسلام عامل ايه ؟
الدكتور: متخافيش اوى كدة هو كويس لو عايزة تدخليلة عادى
اسما: ماشى شكرا ^^
الدكتور: على ايه دة واجبى ... عن اذنك
اسما مسحت دموعها ودخلت الاوضة
شهقت اسما اول ماشافتة
اسما: ايه دة انت مجبس دراعك
اسلام: اه اتكسر وحيات امى ماانا سايبة
اسما: الف سلامة عليك
اسلام: الله يسلمك ... وانت روحتى صوتى خليتى الناس هجمت عليا
اسما: والله مااقصد هم الناس فهمونى غلط وضربوك انت
اسلام: حصل خيير
اسما: ع فكرة بقا
اسلام: ايييييه ؟
اسما: انا اسفة
اسلام: ع ايه ؟!
اسما: عشان انا السبب فى كل اللى حصلك دة
اسلام: متقوليش كدة ولا انت عايزة الواد يشتمك وانا اسكت
اسما: لا طبعا
موبايل اسما رن
اسما: الووووو
لوجين: الفيلم خلص ؟
اسما: فيلم اسود
لوجين: لييه كدة انتو فين دلوقتى ؟
اسما: فى المستشفى
لوجين: ايييييييييه ؟!
اسما: اصل اسلام اتخانق مع عيال صايعة و...
وحكتلها ع كل ما حدث
لوجين: يالهووووووووى انا جايلكوا دلوقتى ف مستشفى ايه ؟
بصت اسما لاسلام وعادت الكلام
اسما: مستشفى ايييه
اسلام بصلها وشارولها انها متقولش وتطمنها عليه
اسما: اسلام بيقولك اصدى اسلام بخير واحنا مروحين ناو
اسلام شاورلها
لوجين: طيب
اسما: كنتى بتتصلى ليه ؟
لوجين: اصل امير عايزنا نجلكوا الفيلا بيقول محضرلنا مفاجاة وعايز اسلام بردو لو قدرتى تقنعية يجى هاتية
اسما: اكيد هقدر

فى الفيلا
اتجمعوا كلهم فى الفيلا واول ما دخلوا لقوا الفيلا كلها زينة وبلالين
افتكرت ساعتها ان امير محضرلها مفاجاة وهيقولها انة بيحبها
الفرحة ماكنتش سايعاها راحوا وقعدوا وفضلوا مستنين امير
لوجين: ههههه الف سلامة عليك يا سومى
اسلام: فرحانة فيا
لوجين: اصل انت ع طول خناقات
اسلام: مش ع طول ياختى ... بقا بالذمة انت روحتى عشان تعبانة
لوجين: الصراحة لا كنت عايزة اقعد مع نفسى شوية
اسلام: ااااااااه قولى بقا كدة ماااااشى يا لوجين
لوجين واسما: ههههههههههه
واول ماخرج امير كلهم وقفوا عشاان يسلموا عليه وساعتها
ظهرت شيماء وراة اختفت ابتسامة لوجين من ع وشها
وبدات تستوعب اللى حصل وبدا امير يتكلم
امير: اكيد كلكم عايزين تعرفوا انا مجمعكوا ليه
اسما: اخلص يا عم
ريان بص للوجين اللى كانت ع وشك ان تعيط
وبلع ريقة بصعووبة
امير: انا وشيماء بنحب بعض وهنرتبط
اسما: ايييييه ؟!
ريان: ...
اسلام: الف مبروك
اما لوجين
لوجين: ...

25-11-2021 06:28 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [3]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية عشق بلا قيود
رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الرابع

لوجين وقعت اغمى عليها من الخبر
جرى كلهم عليها وكان اول واحد لحقها ريان
اسما: لوجين لوجين فووقى !
شيماء فى نفسها: اووووووووف دايما تبوظ فرحتى
شيماء بتمثيل: فوقى يا لوجى
اسلام مصدوم: ...

ريان: هاااتو مايية بسرعة
جرى اسلام وجاب ماية واداها لريان
وريان رش على وشها ماية لحد ما فاقت
والحمدلله فاقت لوجين
لوجين: ايه اللى حصل ؟
ريان: متخافيش انت اغمى عليكى
لوجين افتكرت اللى حصل بصت لامير
وقامت واسما وريان ساعدوها
اسما: مالك يا قلبى ؟
لوجين: مفيش يا اسما تلاقينى مكلتش من الصبح
اسلام: اه ماانتى سبتينا ومشيتى
لوجين: معلش يا اسلام كنت تعبت شوية وكنت عايزة اقعد مع نفسى شوية .. صح الف سلامة عليك
اسلام: يابنتى هى الوقعة قصرت عليكى ماانت لسه قايلالى ع العموم الله يسلمك يلا عشان اروحك
ريان: لو تسمحلى اجى اوصلكم
اسلام: لا شكرا متتعبش نفسك
ريان: لا مفيش تعب ولا حاجة انت مش هتعرف تسوق اصلا
لوجين: خلاص يا اسلام متكسفهوش
اسلام: ماشى مقدرش اكسفة طبعا
قامت لوجين وهم ماشيين
لوجين: مع السلامة يا جماعة
امير: اي يا لوجى مش هتبركلنا ولا اييه .؟
نزلت الجمله دى عليها زى الصاعقة
لوجين وعنيها لكها دموع: الف مبروك
شيماء وهى بتمسك ايد امير
شيماء بغيظ: الله يبارك فيكى يا حببتى
لوجين ادايقت جامد وعنيها كلها دموووع
ريان خد باله
ريان: يلا يا لوجين نمشى انت تعبانة

شيماء: تعالوا نتكلم شوية انا زهقت
امير: اه عندك حق يلا يا اسما
اسما: لا انا هدخل اوضتى
شيماء: لييه كدة انت مش عايزة تقعدى معايا صح
اسما: بصراحة اه متخلنيش اقول كلام يدايق اكتر من كدة انت بتستفزينى اوى
شيماء: ليه كدة يا سوسو اخص عليكى والله زعلتينى
امير: اسما احترمى نفسك واتكلمى مع خطيبة اخوكى عدل
اسما: انا محترمة يا امير ومحدش يقدر يقول غير كدة ولما تبقى خطيبتك ابقى قولها براحتك ... (ومشيت اسما )
امير: خدى هنا لما اكون بكلمك ماتسبنيش وتمشى اسممممماااااا
شيماء عامله نفسها زعلانة
شيماء: خلاص يا حبيبى سيبها
امير: متزعليش منها يا قلبى هى بس مش عارف مالها
شيماء: عشان خاطرك انت مش هزعل منها ابدددددا
امير: ...

فى العربية
ريان بيسوق العربية واسلام قاعد فى االكرسى اللى جمبة ولوجين قاعدة ورا وعماله تعيط وتمسح دموعها كل شوية وريان كل شوية يبص عليها فى مرايا العربية وكل مايشوفها بتعيط يتدايق اكتر
لوجين: ...
ريااان: ...
اسلام خد باله ان ريان كل شوية يبص عليها اتدايق جدا وعمل نفسة مخدش باله
بأختصار فى العربية صممممتتت تاااام

شوية ووصلوا البيت نزلت لوجين من غير كلام وطلعت ع فيلتها
واسلام: انا متشكر اوى يا... انت قولتلى اسمك ايه ؟
ريان مبتسم: ريان اسمى ريان
اسلام: اه لا مؤاخذة يا ريان انا متشكر جدددا مش عارف اقولك ايه ؟
ريان: متقولش حاجة بس خالى بالك من لوجين شكلها تعبان اوى
اسلام بضيق: من غير ماتقول

طلعت فيلتها ودخلت ع اوضتها وقفلت ع نفسها
سوزان: فى ايه مالها ؟
ادهم: مش عارف اول ماجت دخلت ع اوضتها
سوزان: انا مش عارفة البت دى مالها بقالها يومين متغيرة اوى
ادهم: ادخللها يا سوزان شوفيها مالها
سوزان: حاضر يارب تفتح
راحت ناحية اوضتها
تك تك تك تك
سوزان: افتحى يا لوجى
لوجين: لو سمحت يا ماما سيبينى مع نفسى شوية
سوزان: طيب قوليلى مالك
لوجين: مفيش انا تعبانة وعايزة انام
سوزان: ماشى يا بنتى ربنا يهديكى

ريان ركن العربية وطلع العيادة
ودخل المكتب وقعد ورجع براسة لورا فضل يفكر
يفكر يفكر يفكر
ريان:
باب المكتب بيخبط
ريان اتخض
رياان: ادخل
لوجين: ريان ممكن اقعد معاك شوية انا مخنوقة
ريان مش مصدق
ريان: طبعا طبعا
لوجين: ياريت نتكلم عند البحر
ريان: اكيييييد ثوانى بس
خد موبايله وحطة فى جيبة وطلع معاها
راحو عند البحر وقعدة
ريان: احكيلى بقا مالك
لوجين مسك ايدة وفضلت تترجاه

لوجين: ريان انا محتاجة حد يحبنى واحبة انا نفسى احس الاحساس دة نفسى اجربة زى بقيت الناس انا مش عايزة احب من طرف واحد زهقت خالص
ريان بص على ع ايدها اللى ماسكة في ايدة وحس بشعور غريب اوى
فأكملت لوجين: ريان ممكن تساعدنى الاقى الشخص دة
ريان: هو موجود بس معندهوش الجراة خايف يقولك وتجرحية
لوجين: هوو فين صورتة مش واضحالى نفسى اعرفة واوعدك مش هجرحة ابدا
ريان وقف ومسك ايديها ووقفها
وبصلها وعنية كلها سعادة
ريان: الشخص دة يبقى ... اناااا
لوجين: انت ؟!
ريان: ايوة انا .. لوجين ... انا بحبك
لوجين: بجددد
ريان: ايوة بحبك من اول يوم شوفتك فية
لوجين: وانااااا كماااااااان
موباايل ريان بيرن
رياان اتخض
صحى من النوم
رياااان: ايه دة انا كنت بحللللم لالالا اكيد مش حلم . اووووف انا زهقت
مسك موبايله ولقى اسمها مكنش مصدق وافتكر انة بيحلم تانى
ريان بينادى ع االسكرتارة
ريااان: يا ولاء ولالاء
ولاء: ايوة يا دكتور
ريان: هو انا فى حلم ولا علم
ولاء: افندم
ريان: طب ممكن تقرصينى
ولاء: فى حاجة يا فندم
رياان: اووو خلاص روحى انت
ساعتها كانت بتتصل تانى وفصل
فقد الامل ورمى القلم ع الارض
لقى الموبايل بيرن تانى
ريان رد بسررعة
ريان: الووووو
لوجين: ريان انا مخنوقة جدااا انا عايزة اجيلك العيادة
ريان فى نفسة هو الحلم بيتحقق ولا اييه
لوجين: ريان انت رحت فيين
ريان: ها انا معاكى انا فى العيادة تعالى مستنيكى
لوجين: انت فاضى ولا عندك شغل
ريان: لا معنديش حد انهاردة
لوجين: تمام نص ساعة واكون عندك
ريان: اوكية

اسما فى اوضتها
سمعت حد بينادى عليها
طلعت من اوضتها ونزلت
لقت باباها واقف متعصب اوى وواقف جمبة امير
اسما بخوف: نعم يا بااباا
عبدالرحمن: انت ايه اللى عملتية مع خطيبة امير دة
اسما: عملت ايه يعنى ثم مش لما تبقى خطبتة الاول
عبدالرحمن: ردى على ابوكى عدل لحسن اموتك فى ابدى .. انت فاكرة عشان امك ماتت هتصعبى علية وتتدلعى علينا
اسما: لا يابا انا عمرى ماادلعت ع حضرتك بس الظاهر شيماء لعبت فى دماغة وخلتة مدايق منى
امير: على فكرة هى قالتلى مش زعلانة منك عشان بتحبنى وانت اختى
اسما: ولا تزعل مش هتفرق معايا انا مش عاارفة انت بتحبها ع ايه ؟!
عبدالرحمن: كفاية بقا ماتضربوا فى ببعض وانا واقف احسن
امير: خلاص يا بابا انا هروحلها لحسن شكلها ماشية مدايقة اوى
عبد الرحمن: ماشى يا حبيبى
اسما بتقلد امير: انا هروحلها لحسن شكلها ماشية مدايقة اوى ... يارب تموتى يا شيماء
عبدالرحمن: اسسسسسسسسسمممممممممممماااااااااااااا
اسما بخوووف طلعت اوضتها وقفلت ع نفسها الباب

فى العيادة
ريان واقف وبيتحرك شمال ويمين شمال ويمين
وبيدور فى الاوضة كلها بتوتر وهو بيقول
رياان: ياااارب خليك معايا اقولها ولا اعمل ايه ؟ ياارب الحلم ميتحققش
خبطت ع الباب جرى قعد ع الكرسى وظبط نفسة وقال
ريان: ادخخخلللل !
فتحت الباب ودخلت وقفلته وراها
لوجين: كنت هطق لو مجتش هنا
ريان: اهدى .. اتفضلى اقعدى
لوجين بعد ماقعدت: معلش دخلت عليك بطريقة وحشة
ريان: حصل خير ولا يهمك
لوجين: هو احنا ممكن نقعد ع البحر واحكيلك ؟
ريان بصدمة: لالالالا
استغربت من رد فعلة
لوجين: نعم ؟
ريان: اصدى تعالى نغير المكان
لوجين: تمام هنروح فبين ؟
ريان بتوتر: الكافية اه كافية حلو جمبنا هنا
لوجين: ماشى موافقة

فى بيت لوجين
هدى: يالهوووى مالك يا اسلام الف سلامة عليك
اسلام: الله يسلمك
هدى: ايه اللى عمل فيك كدة ؟
اسلام: اتخانقت مع شباب
هدى: ليه يا اسلام مش هتبطل خناقات كل شوية
اسلام: عيال صايعة واتخانقنا المهم لوجين نايمة ؟
هدى: لوجين نزلت
اسلام: راحت فيين ؟
هدى: قالت لادهم رايحة لواحد اسمة بيان او حاجة فيها بان كدة
اسلام: تقصدى ريااان
هدى: ايوة عليك نور انت تعرفة
اسلام: عز المعرفة متعرفيش فين بالظبط
هدى: لا معرفش اتصل بيها واسالها
اسلام: ماشى

فى الكافية
ريان: انت حاسة بأية ؟
لوجين: حاسة انى عايزة اعيش حياه جديدة وانساه ... انا عايزة اعتبرة زى اخويا مش اكتر وانساه خالص وادور ع اللى بيحبنى بجد بس هو فيين نفسى اجرب الاحساس دة زى بقيت الناس
ريان مصدوم وبيكلم نفسة: ازاى يعنى ايه الحلم هيتحقق دة يعتبر نفس الكلام اللى فى حلمى ياااارب ساعدنى
ريان من التوتر شرب الماية كلها وخلصها وطلب تانى
لوجين بدات تلاحظ وتستغرب وتسال لنفسها اسأله غريبة
لوجين فى نفسها: هو فى بقا دة خلص 3 ازايز ماية لغاية دلوقتى هو متوتر كدة ليه ؟
فجأة موبايلها رن
لوجين: الووو
اسلام: الو انت فين ؟
لوجين: لييه ؟
اسلام: انا هجيلك دلوقتى
لوجين: ايوة بس انا مع ريان
اسلام: ياادى ريان اخلصى انت فين ؟
لوجين: فى كافية ...
اسلام: سلام



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية قيود بلون الدماء زهرة الصبار
19 1592 زهرة الصبار
رواية حب بلا قيود زهرة الصبار
52 3511 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، قيود ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 05:49 صباحا