أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية حبيبي عبر الزمن

احب فتاة صغيرة وعشقها وتحدى الجميع ولكن للقدر كلمة أخري فأخذه معه فى غيبوبة دامت سنوات، هل سيعود كما كان يحبها ويعشقها أ ..



14-11-2021 11:59 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [28]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية حبيبي عبر الزمن
رواية حبيبي عبر الزمن للكاتبة أماني فهمي الفصل التاسع والعشرون

في مكان مهجور
كانت ميرال تبكي وترتعش وتنده على اسم كينان
ميرال بدموع و رعب: ك ي ن ا ن كينان كينان الحقني كينان انا محتجالك
خاطف: مالك يا حلوة خايفة ليه
ميرال بدموع: ونبي يا عمو سبني امشي انا حامل النونة بتاعتي هيجرلها حاجة
خاطف بضحكة: متخفيش محنا هنزل البيبي ده ادام عنيكي حالا
ميرال بصدمة ودموع: حرام عليك البيبي كده هيموت شوف عاوز كام وانا هدفع اكتر.

خاطف: للاسف مش ببيع ضميري وابنك هيموت وانتى كمان هتموتي
ميرال بقوة وهي تحضن ابنها: بس للاسف مش هتعرف لان انا وابني أقوى من الموت
رفع الخاطف سكينه وقرب منها وقام آخرين بتسبتها على الارض وفي لحظة كان صراخ ميرال يهز المكان مع دخول رجال ايهم الذي أطلق النار على الجميع وأسرع لها ووجد الدماء تخرج من أسفل معدتها فأسرع رجال الإسعاف بحمل ميرال ومحاولة وقف الدم ولكن كان للقدر كلمه أخري.

المسعف: للاسف لازم نخرج الجنين كده في خطر عليها
أيهم بغضب: أتصرف بسرعة
عندما اقترب المسعف من ميرال وحاول اخراج الجنين ولكن لم يعرف فاسرع ايهم لهم وساعدهم وخروج الجنين بين ايدي ايهم الذي اقشعر جسده وهو يمسك ذلك الطفل الصغير بين ايده فاسرع المسعف وحمله وما هي الا لحظات ونزلت الهليكوبتر التي استعان بها المسعفين واخذو ميرال وايهم وهو يحمل الطفل بين احضانه بعد ان غطي الطفل بجاكت البدله وركبو الطيارة.

في المستشفي
وصلت الهليكوبتر وكان في انتظارهم فريق طبي كامل الذين اسرعو واخذو ميرال الى غرفة العمليات وآخرين اخذو الطفل من ايهم واسرعت الى العمليات.

نزل ايهم ورمي حمله على الكرسي امام غرفة العمليات وكان ينظر للدم المغرق اديه
اتصل أيار على ايزاك وأخبره بأنهم في المستشفي فأسرع الكل بالمجي
بعد مدة وصلت عائلة الصرفي واسرعو الى غرفة العمليات
أيار بقلق: ايهم في ايه حصل
صوفيا برعب: دم مين ده ايهم
أيهم بتوهان: ولدت على أيدي
صفية بدموع: يارب احميها هي وابنها ديه طفله
جابر: اهدي صفية ربنا عالم بحالنا اهدي.

بعد فترة جاء إحدى الحرس وهو يسند مالك الذي جلس بتعب بجوار ايهم ونظر لهم
مالك: سيد أيار هي فين
أيار: متخفش استاذ مالك ربنا كبير
مر أكثر من ساعتين ومازالت ميرال في العمليات واخير انقتح الباب وخرج الأطباء فأسرع الكل لهم.

جابر: حفيدتي كويسة صح
الدكتور: أهدى جدو جابر
أيار بعصبية: أنطق شاكر
شاكر: الحمد لله هي كويسة وتنقلت الرعاية لغاية محالتها تستقر
أيهم: البيبي فين
شاكر: البيبي في الحضانه متقلقوش هو اتولد قبل معاده علشان كده راح الحضانة بس عوزين اسم الام علشان نركب التعريف على البيبي
مالك: اسمها ميرال عزمي واسم الزوج كينان عبدون
شاكر بضحك: متعرفش اسم الطفل بالمرة
مالك بثقة: اكيد عارف الطفل اسمه ريان ريان كينان عبدون.

شاكر: شكلك والد الطفل
مالك: لا عمه
شاكر: المهم انتم روحو كلكم وتعالو الصبح
غادر شاكر واثر أيار على اصطحاب مالك الى غرفته في المستشفي وغادر الجميع وتركو الحرس وايهم.

في العناية
توجه أيهم للعناية المركزة ودخل لميرال بعد تعقيمه وجلس بجوارها
أيهم بسخرية: هههههههه شوفي القدر بعد معرفنا انك ميته تطلعي عايشة وبعد مجددت الامل في قلبي ليكي طلع على مفيش هههههه ايه الحظ ده بس متزعليش من اللحظة ديه بقي عندك اخ تاني غير احمد بس ليه احمد قال انك موتي الظاهر حياتك كلها أسرار ولازم أعرفها.

خرج ايهم من العناية وجلس على الكرسي واغمض عيونه براحة ونااااااام ولم يصحى الا على ايد ايزاك وهو يعطي له ملابس حتى يبدل ملابسه المتسخه بالدماء.

عاد ايهم ووجد شاكر يخرج من العناية المركزة
أيهم: شاكر ميرال كويسة
شاكر: اممممم تعالى بقي قولي مين ميرال ديه بس بصراحة موزة جامدة برغم تعبها
أيهم بغضب: شاااااااااكر اتعدل
شاكر: طب تعالى المكتب بلاش تهزقني ادام المستشفي والنعمة انا دكتور وليا مركزي
أيهم: بلا وكسه يالا يا خويا وطلب اكل وقهوه ليا
شاكر بضحك: لا خليك هنا احسن
أيهم: يالا يا حيوان بدل مضربك.

في مكتب شاكر
شاكر: هاااا بقي مين ديه
أيهم: ديه ميرال بنت عمتي ميرا
شاكر: اذاي مش ديه اللى ماتت من زمان
أيهم: طلعت عايشة ومحدش عارف اذاي انا لقيت ابويا بيقلي النهاردة لما رجعت من الشركة و بعدها بحوالي ساعة لقيت ايزاك بيقلي انا اتخطفت وانت عارف الباقي
شاكر: بس مين عمل كده يمكن حد من اعدائكم.

أيهم بارف: انت غبي يا شاكر اذاي أعدائنا وهي اصلا لسه متعرفش احنا مين هي اصلا جايه هنا علشان شغل مع ابويا ولما شافته معرفتهوش
شاكر: وانتم متأكدين انها بنت عمتك
أيهم بغضب: انا هقوم احسن علشان مضربكش
شاكر: يا بني اهمد بقي وجاوب على السؤال
أيهم: ديه صورة تبق الأصل من جدتي
شاكر: اممممممم بس ديه صغننه اوى على الجواز
أيهم: دانا هتجنن بس مستني تفوق وهسالها خليني انام بقي
شاكر: نام يا خويا ملعون ابو ديه عيله.

أيهم بنوم: مهى عيلتك يا حيوان.

في الصباح
خرجت ميرال من العناية المركزة ونتقلت الى جناح كامل مجهز وكانت ترتدي قميص نوم أبيض وتنام بعمق
لحظات ودخل أيار و صوفيا وجابر و صفيه وجلسو بجوارها
مسكت صفية اديها بحنان وفضلت تقبل فيها
تمللت ميرال بتعب وفتحت عيونها ونظرت في المكان وما هي اللي لحظات وكانت تصرخ بصوت عالى وتبكي.

أسرعت صفية اليها تهديها وتطمئنها ودخل شاكر بسرعة
شاكر: أهدى ميرال أهدى
ميرال بدموع: ابني ابني فين انا عاوزة ابني
شاكر: أهدى ابنك كويس والله
ميرال بدموع: لا هما قتلوه انا عوزة ابني
أيار بحنان: ميرال يا عمري والله ابنك كويس وحالا هنجيبه بس بطلي عياط ماشي
ميرال وهي تمسح دموعها: حاضر بس هات ابني
جابر: انت يا حيوان روح هات الولد
شاكر ببرطمه: نفسي تحترمني شوية مبقتش عيشه
أيار بحده: بتقول حاجة يا زفت.

شاكر: لا بقول حالا
خرج شاكر وبعد فترة عاد وهو يحمل طفل صغير بين احضانه ويقبله
شاكر بضحكة: اتفضلي يا برنسيسة العسل الصغنن
وضع شاكر الطفل بين احضان ميرال التي بكت وضمته لحضنها بحنان وهي تقبله من شفافية ووشه.

ميرال بدموع وفرحة: حبيب قلب مامي نورت الدنيا كلها اسفة حبيبي والله اسفة غصب عني معرفتش احميك انت اخير بين ايدي وفي حضني محدش هيعرف يخدك مني يا قلب ميرال هنرجع لبابي حبيبك ولتيته ولجدو
شاكر: احم احم ميرال ممكن بقي تاكلي البيبي
ميرال: طيب هياكل ايه ديه
أيار بصدمة: حبيبتي ده مش بياكل ده بيرضع
ميرال: طب اذاي
أيهم: لا كده كتير هو انتى متعرفيش يعني ايه ترضعي طفل.

ميرال: وانت كنت شايف انى جبت عيال قبل كده وكمان انت مين اصلا وليه قاعد هنا اطلع برا
أيهم بصدمة: انتى بتدرديني يا قذعة
ميرال: اه اطلع برا وانا مش قذعة كمان انتم مين كلكم
صفية: يا روحى انتى متعرفنيش
ميرال: هو حضرتك شبهي شوية بس لا معرفكوش
شاكر: طيب الأول بس رضعي الطفل وبعد كده نتكلم
صوفيا: اطلعو برا علشان اخليها ترضعة
أيهم: ونطلع ليه
جابر بحده: برا يا حيوان
أيار: تستاهل بصراحة.

خرج الرجالة وفضلت صوفيا و صفية معاها واخبرتها صوفيا كيف ترضع ابنها وفعلت مثل ما أخبرتها بالظبط ورضع الطفل وكانت سعيده جدا من ملامسه ابنها لها وبكل حنان وطيبه.

نام الطفل على صدر امه بعد ان رضع من لبنها الممزوج بالحب والطيبة حملته صوفيا بهدوء ووضعته بين احضان صفية التي استقبلته بحنان ووضعت قبله على رأسه ودخل الرجاله.

أيار: طبعا انتى عاوزة تعرفي احنا مين انا هتكلم وانتى اسمعيني ماشي
ميرال: حاضر بس فين ابيه مالك
أيار: مالك بخير وشويه وهيجي نكمل بقي انتى عارف ايه عن امك و والدك
ميرال: مامي الله يرحمها من زمان و بابي كمان مات بعدها
أيار: انتى متعرفيش حاجة عن اهل امك
ميرال: مش فاكرة حاجة هي ماتت وانا مش فاكرة.

أيار: ده جابر الصرفي بيكون جدك ابو امك وديه صفية جدتك والده امك وانا بكون أيار خالك وديه صوفيا مراتي وده ايهم ابني والحيوان ده شاكر ابن عم امك يعني بردو قريبك ها فهمتي
ميرال: لا مش فاهمة حاجة
أيهم بجديه: بصي علشان مش هعيد كلامي تاني احنا عيلتك وانتي بنت عمتي وهترجعي معانا القصر ونتهي الكلام
ميرال بعصبية: والمفروض انى اعيط وترمي في حضنكم
أيهم ببرود: اه وعملي حسابك مفيش رجوع لمصر تاني.

ميرال بغضب وهي تتحرك: لا انت مجنون والله اااااه
وضعت ميرال اديها على مكان الجرح الذي انفتح اسرع شاكر بسرعة وطلب الممرضة وجعل الجميع يخرج.

انهي شاكر عمله ووضع لها منوم في المحلول وخرج برا بعصبية
شاكر بعصبية: انت مجنون يا ايهم يعني البت بطنها مفتوحة وتعبانه وانت بتعند ادامها وأساس بقي يا بيه هتفضل هنا انت ناسي انها مصرية ومتجوزة مصري
أيار بغضب: والله العظيم يا ايهم لو متعدلت معاها لوريك البت تعبانه وصغيرة وحنا كلنا هنفضل معاها لغاية متتقبل العيله في حياتها
أيهم بحزن: انا مكنتش أقصد ونسيت خالص الجرح.

جابر بجدية: خلاص أيار ايهم مكنش يقصد المهم انا عاوز اعرف مين عمل كده فيها
أيهم: واحد من اللي كان خاطفها تحت ايد رجالتي وهنعرف متقلقش
صفية بحنان: بس حلو البيبي اوي صغنن كده وعسل هو انت هتخدو تاني شاكر
شاكر: لا جدتي البيبي مكتمل هي اصلا كانت هتولد في الشهر 7
صوفيا: طب الجرح عميق اوي
شاكر: للاسف ايوة ولازم تغضع لعملية تجمل بس مش دلوقتي
جابر: هو فين جوزها وزاي يسمح ليها تيجي هنا لوحدها.

مالك: لا جوزها عملت حادثة من شهر وهو دلوقتي في غيبوبة
صفية بحزن: يا حبيبتي يا بنتي
مالك: احم هو يعني ممكن اشيل البيبي شوية
صفية: اكيد يا بني تعالى
حمله مالك بحنان وقبله وفضل يلعب معه
أيار: شاكر هو ينفع ننقلها القصر عندنا
شاكر: ماشي هخلي الممرضة تجهزها بس تبعد عن اي عصبية وحرقة دم
أيهم: والله هضربك.

جهز شاكر كل شي ودخل المسعفين وحملو ميرال ونزلو وضعوها في عربية الإسعاف للانتقال إلى قصر الصرفي ورفض مالك الذهاب معهم وطلب منهم بس الزيارة.

15-11-2021 12:00 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [29]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية حبيبي عبر الزمن
رواية حبيبي عبر الزمن للكاتبة أماني فهمي الفصل الثلاثون

توقفنا عندما أمر جابر الصرفي بنقل ميرال وابنها الى القصر وبالفعل تم تجهيز كل شي
حمل الممرضين ميرال بهدوء شديد ووضعتها في سيارة الاسعاف وحملت صوفيا البيبي ونزلت الى العربيات
انطلقت السيارات خلف بعضهم الى ان وصلو الى قصر الصرفي.

قصر الصرفي
وصلت السيارات الى قصر الصرفي الضخم وحمل المسعفون ميرال وصعدو بيها الى غرفة ووضعوها بهدوء على السرير وغادرو
جلس شاكر بجوارها وركب لها محاليل وتأكد من كل شي وخرج
وضعت صوفيا البيبي بجوار ميرال فأسرع ايهم وحمله بين احضانه
أيهم بغضب: انتى اذاي تحطي البيبي كده افرضي وقع
صوفيا بضحك: عمره مهيقع لسه بدري لغاية ميتحرك
أيهم: يعني هيفضل هنا
صوفيا: هات البيبي انيمه في حضن امه.

وضعت صوفيا البيبي في حضن ميرال وتركته وغادرت
مر باقي اليوم ولم تستيقظ ميرال وفي الليل بكي البيبي بشده فسمعه أيهم فتوجه الى غرفه ميرال وجد البيبي يبكي فحمله بهدوء وغادر الغرفة وتوجه الى غرفته
فضل ايهم يحمل البيبي ويهزه ويقبله وضمه لحضنه بحنان الى ان سكت بكاء البيبي وتوجه أيهم الى السرير ونام والبيبي بجواره.

في الصباح
دخلت صوفيا غرفة ميرال وجدتها تنام والبيبي ليس بجوارها فبحثت عنه أسفل السرير ولم تجده فخرجت بسرعة وتوجهت لايار
صوفيا: الحقني أيار البيبي اختفي
أيار برعب: يعني ايه اختفي راح فين
صوفيا برعب: والله رحت اشوف ميرال ملقتش البيبي
اسرع أيار بالذهاب الى غرفة ميرال وجدها تفتح عيونها
ميرال: فين ريان
أيار: أهدى وحالا هنجيبه
ميرال: من فضلك بسرعة عوزة اكله من امبارح ماكلش.

أيهم وهو يدخل: أخيرا الزومبي صحيت شايف حبيبي مامي هتجوعك
أيار: انت بتعمل ايه بالبيبي
أيهم: كان بيعيط طول الليل فدخلت شلته لغاية منام ونمت جمبه
ميرال: هاته لو سمحت
أيهم: هتسميه ايه
ميرال وهي تحمله: اسمه ريان ريان كينان عبدون
أيهم وهو يقبله: يالا عن ريان كل بسرعة علشان نروح المستشفي نطلع شهادة الميلاد
ميرال بصدمة: هو احنا فين
جابر: صباح الخير اذيك ميرال وانتى في بيت جدك.

صفية بحنان: انا طلبت من الخدم يجهزو الاكل لازم تاكلي وتتغذي انتى ضعيفة اوى وكمان لسه والده
ميرال: انا عاوزة ارجع مصر
صوفيا: مش هينفع دلوقتي لازم الجرح يلم الأول
ميرال بحزن: طيب عوزة حاجتي من الفندق
أيار: حاجتك محطوته في الدولاب
ميرال: فين تليفوني
أيهم: بت انتى طلباتك كتير ليه على العموم اتفضلي كنت بشحنه
ميرال بعصبية: ملكش دعوة بيا رخم
حملت ميرال التليفون وتصلت على عفاف
عفاف بلهفة: ميرال حبيبتي انتى كويسة.

ميرال: ايوه مامي فوفا كويسة وجبت ريان كمان
عفاف: مالك كلمني امبارح وقالي وعرفنى كمان انك لقيتي اهل امك صح
ميرال: اه ممكن طلب
عفاف: اطلبي يا قلبي
ميرال: اطلعي عند كينان وحطي التليفون على ودنه ونبي
عفاف: حاضر خليكي معايا
صعدت عفاف الى غرفة كينان وقربت التليفون من كينان بعد ان أخبرتها.

ميرال بدموع: حبيبي كينان انا محتجالك اوي شفت ربنا كرمنا وابننا جيه بالسلامه وسميته ريان ذي مطلبت منك كان نفسي تكون معايا وتكبر لابنك ذي موعتني حبيبي انا محتجالك اوى اصحي بقي انا تعبت من بعدك وانت عارف انى ضعيفة وكنت بستخبه في حضنك بس اوعدك وحيات نومتك ديه لدفع اللى عمل كده التمن وزيادة كمان ويوم مترجع لحضنى هتشوف واحده جديدة وحياتك عندي مهرحم حد ومن اللحظة ديه هبقي ميرال عبدون اللى الكل بيحلف باسمها معلش هبعد عنك شوية صغنني وهرجعلك تاني يا حبيبي.

قفلت ميرال معه ونهارت في البكاء امام عيون الكل فحملت صوفيا البيبي وأخذت تهديه
جابر بحنان: أهدى يا بنتي واوعي تخافي من حد جدك و خالك واخوكى ايهم وقفين معاكي
ميرال ببكاء: بس انا ضعيفة و هبله
أيهم بحنان: من اللحظة ديه هتتولد ميرال عبدون القوية الصلبة وانا معاكي ومن اللحظة ديه انا اخوكي الكبير واي حاجة عوزاها هتتنفذ ماشي وكفاية دموع بقي شكلك بقي وحش بقيتي شبه الزومبي
أيار بغضب: بس يا حيوان.

ميرال بضحك: ههههههههه حيوان
جابر: قوليلي ميرال انتى كنتى عايشةفين بعد موت ابوكى
ميرال: كنت عايشة في بيت بابي
جابر: ازاي يا بنتى انا بعد موت ابوكى جيت مصر وقررت أخدك بس احمد قالى انك بعد الشر موتى
ميرال: أحمد حبسني في البيت لغاية مهربت ورحت اشتغلت وبعد كده حبيني اوي وجوزنا
أيهم: كنتى بتشتغلي ايه عند كينان
ميرال بهدوء: خدامة
أيار بصدمة: خدامه اذاي وأحمد قبل كده.

ميرال بسخرية: أحمد قبل طبعا مانا شغاله خدامة عنده من بعد موت ابويا لغاية مروحت لكينان
جابر بحزن: بقالك قد ايه متجوزة
ميرال: مش كتير جواز و حمل و خلفة يعني اقل من السنه
صفية: بتحبي كينان
ميرال بابتسامة سعيدة: انا بعشقة كينان احن راجل في الدنيا طيوب لابعد الحدود عمره مخلاني انام زعلانه عمره مارف منى بالعكس في وقت تعبي كان واقف جمبي
جابر: احكيلي يا بنتي اذاي اتقبلتي مع كينان وليه مسعدكيش تقربي من احمد.

ميرال بهدوء: انا عرفت عن كينان من واحدة في السوبر ماركت سمعتها وخت منها العنوان ورحت وكينان وافق وليه بقي مقربش منى انا و احمد لان بسبب أحمد كنت هخسر كينان وبسببه قعدت أسبوعين في المستشفي لما كينان عرف انى اخته
أيهم: ليه.

ميرال: أحمد دخل صفقة مع كينان ولبسه في صفقة سيارات مضروبة كان ورق العربيات مزور وكينان خسر ملايين بسببه علشان كده لما كينان عرف انى اخته ضربني وكسرلي دراعي وضلعين والموضوع خاص على كده لما عرف انى مظلومة بس احمد مرحمنيش علشان عارف انى صغيرة ومكنش بيخرجنى برا البيت جيه بعد موصلنا من شهر العسل بيطالب باخته وعمل مشاكل معاه علشان ياخدنى وبعد ما كينان عمل الحادثة اللي المفروض اكون مكانها لأني طلبت من كينان اخد عربيته وهو وافق وعمل الحادثة لقيت مالك و ادهم بيكلمونى اروح الشركة ولما رحت لقيت احمد قاعد مكان كينان فخليته يمشي علشان انا اللى تمسك شغل جوزي وقبل ماجي هنا عرفنا أنه عمل مشاكل معاكم علشان منخدش الصفقة وخلاني اجي والله وأعلم يمكن هو السبب في الحادثة اللي حصلت بس طول مانا عايشة وابني عايش عمري مهرفع كينان من على الأجهزة.

أيار: يعني انتى حاليا هتمسكي الشركة
ميرال: امممممممم
جابر: أيار صفقة السيارات حفيدتي تمضيها وبالنسبة اللى عوزاها
صفيه بفرحة: النهارة الأحد يوم الجمعة هعمل اكبر واحلى سبوع لحفيدتي الحلوة والواد القمر ده
أيهم بفخر: لو سمحتي متقوليش على ريان بيه واد ده عسل وبقينا اصحاب
صوفيا: خلاص يالا أتجوز بسرعة وهاتله بنوته صغيرة يتجوزها
أيهم بخضة: أتجوز ايه حرام عليكي انا لسه صغير وعاوز أعيش حياتي.

ميرال: متقلقيش طنط هو اول معينه هتقع عليها هيسيب الدنيا كلها ويجري وراها
أيهم: رخمه ومفيش صفقة
ميرال: ملكش دعوة جدو وخالو هيدوهالى ومش بس كده هكون انا الموزع الوحيد في الشرق الأوسط
جابر بفرحة: وهوا كذالك شركات ميرال عبدون الممثل الوحيد لشركتنا في مصر والشرق الأوسط
ميرال بفرحة: بجد جدو
جابر بضحكة: بجد يا عيون جدك
صوفيا: تعالي بقي نختار هدوم لريان علشان معندهوش هدوم.

ميرال: بس هو عنده هدوم كتير في مصر انا وكينان جيبين هدوم كتير اوي
أيار: مش مهم هاتي تاني حتى الواد العسل ده قمر وانا حبيته ومن النهاردة هيبقي ابني
أيهم: وانا ايه يا عم انت هو انا مش ابنك
أيار: لا انت لقيناك جنب صندوق الزباله
أيهم بدموع مصطنعة: انا بردو بقول طول عمرك بتغير مني عرفت دلوقتي انى مش ابنك خلاص انا تاخد الموزة امو شعر أصفر وههرب بيها.

أيار بصوت عالى: برا يا ابن الكلب وملكش دعوة مراتي واوعي تقول عليها موزة تاني
أيهم: بكرا تهرب معايا وهتسيبك لوحدك
أيار: والله لضربك
طلع ايهم يجري وخلفة أيار وصوتهم يملي المكان وكانت ميرال تضحك عليهم بشدة
جلست صوفيا بجوار ميرال يختارو لبس لريان وطلبو الملابس اون لاين.

- مر أسبوع وكانت ميرال مضت عقد الاحتقار مع شركه أيار
- رجوع مالك الى مصر لتجهيز كل شي خاص بالصفقة
- طلبت ميرال من ادهم عمل إعلان وراثة باسم والدها وحصر جميع املاكه بهدوء تام وعدم معرفة أحمد
- سمح شاكر لميرال بالحركة الخفيفة بداخل المنزل
- استطاع ايهم ان يجعل الخاطفين ان يتحدثو واخبروه بأن واحدة هي من امرتهم بقتل ميرال وأعطت لهم الفلوس بس ميعرفوش اسمها.

يوم السبوع
كان قصر الصرفي ملي بالأشخاص التي تعمل على قدم وساق للاحتفال بسبوع ابن حفيدتهم الوحيده وبالفعل تم إرسال كروت دعوة لجميع رجال الأعمال الذين رحبو بالمجي ولما لا وهما يتمنون مشاركة عيلة الصرفي أي حدث مهم
صعد جابر الى غرفة ميرال ووجد صفيه معها وكانت ترتدي فستان باللون الابيض رائع الجمال.

جابر بحب: مبروك يا قلب جدك
ميرال: الله يبارك فيك
صفية: طالعة قمر بالأبيض يا روحي
جابر: تعالى ميرال خدى هديتك
اخرج جابر طقم من الماس بفصوص باللون الأحمر رائع جدا.

ميرال: بس ده غالى اوى جدو
جابر: انتى حفيدة الصرفي الوحيدة
صفية: بت بلاش حرقة دم مفهوم وخدى هديتك منى انا كمان ولو سمعت صوتك هضربك
ميرال بضحك: امرك صفصف هانم
صفية بابتسامة: امك الوحيدة اللي كانت بتقولى الاسم ده ربنا يرحمها
ميرال: ربنا يرحمها فين بقي هديتي
صفية: اتفضلي.

ميرال: واااااو صفصف حلو اوى
جابر: يالا بقي ننزل
ميرال: فين ريان
أيهم: ريان بيه وصااااااال
كان ريان يرتدي بدله باللون الابيض جميلة جدا نزل جابر وهو يمسك يد ميرال وخلفة صفيه وبجوارها ايهم وهو يحمل ريان
تلقت ميرال الكثير من الهدايا وأعطت لها صوفيا مجموعة اساور وساعة يد رائعة
أعطي لها أيار طقم من الماس.

ميرال: وانت فين هديتي
أيهم ببرود: ملكيش
ميرال بحزن طفولى: والله لقول لجدو
أيهم: قوليله
اخرج ايهم طقم رائع من الماس وأعطاه لها
أيهم بحنان: مبروك يا أميرة عيلة الصرفي.

ميرال: حلو اوى ايهم ربنا يخليك ليا يا احن اخ في الدنيا
انتهي الحفل وقام الخدم بحمل الهدايا ووضعها في غرفة ميرال
سمح شاكر لميرال بالسفر وبالفعل جهز الخدم كل شي وسافرت الى مصر ومعها ايهم حتى يتفقد المصنع ويباشر العمل معها.

15-11-2021 12:00 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [30]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية حبيبي عبر الزمن
رواية حبيبي عبر الزمن للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والثلاثون

وصلت ميرال الى مصر وكان في انتظارها ادهم ومالك أسرع ادهم وحاول يأخذ ريان من ايد ايهم ولكن ايهم أعترض بشدة
ادهم: انا عاوز البيبي
ايهم بارف: العب بعيد ياض انت
ميرال بتعب: انا تعبانه وعاوزة أستريح يالا ابيه مالك
توجهت ميرال الى السيارات ووجدت الحرس وركبت
وصعد ايهم بجوارها وبين احضانه ريان وخلفهم سيارات الحرس بعدد مهول.

في فيلا كينان
وصلت السيارات الى الفيلا ونزلت ميرال ودخلت وجدت عفاف تجلس تقرا القرآن وأول مشفتها صدقت وفتحت اديها لها
ارتمت ميرال بين احضان عفاف التي استقبلتها بالحب والعطاء والدموع وفضلو شوية وبعد عن بعض.

ميرال بدموع: شفتي يا مامي ريان حلو اذاي
عفاف بفرحة: هاته يا بني
ايهم: لازم
ميرال بحده: ايهم هات ريان
وضع ايهم ريان بين احضان عفاف التي استقبلته بالحب و الدموع والفرحة
عفاف: اذيك يا ابني معلش ريان نسانى كل حاجة
ايهم بادب: ولا يهم حضرتك انا كويس الحمد لله
مر الوقت وأخذت ميرال مالك و ادهم ودخلو المكتب وخلفهم ايهم
ميرال: عملت ايه ابيه ادهم في إعلان الوراثة.

ادهم: الإعلان طلع في نفس اليوم والمحامي اشتغل وحسر كل شئ الظاهر احمد معملش حساب اليوم ده علشان كده سايب كل حاجة باسم والدك
ميرال بجدية: خلى المحامى يرفع القضية من بكرا عاوزة أستلم الورث باسرع وقت
مالك: ليه ميرال متخليكي بعيده عنه احسن
ميرال: خلاص ميرال الطيبة الهبلة ماتت والكل لازم يعرف انى قوية
ايهم: أخبار الشغل ايه
مالك: السفينة هتوصل لسه بعد أسبوع بس جهزنا كل حاجة وكلمنا الموزعين.

ميرال: أنسي انا عاوزة افتح اجنزات باسمنا والمكسب يبقي لينا
ادهم: بس ده صعب الفترة ديه
ميرال: بالعكس لو موقفناش الفترة ديه هنخسر كتير
ايهم: سمعتم على العربيات الكورية و الصينية بقوة ملين العالم
ميرال: فعلا كينان قالى قبل كده عليهم علشان كده عوزاكم تحددو مقابلة مع شركة السيارات الكورية و الصينية وناخد منهم ونحتكر السوق منهم
ادهم: تمام هشوف واه على فكرة اخو انجي الكاشف مات انا عارف انك صحبتها.

ميرال بصدمة: مات اذاي خلاص هرحلها بكرا
مالك: تمام يالا اطلعي استريحي بقي من الطريق والسفر
ميرال: ماشي بإذن الله هنزل بكرا الصبح الشركة أوعى تنسي أبيه ادهم المحامي
ادهم: متقلقيش هكلمه النهاردة يالا سلام
ميرال: سلام
غادر مالك و ادهم وخرجت عفاف ووضعت راسها على كتف عفاف ولعبت مع ريان
عفاف: قومي يا بنتي كلى الاول
ميرال: مليش نفس
ايهم: قومى يا ميرال كلى الأول علشان تعرفي ترضعي ابنك.

ميرال: انا عاوزة اطلع لكينان حرام بقي
عفاف: الاكل جاهز كلي بسرعة وطلعي براحتك
ميرال: أوف بقي
توجهو الى السفرة وجلست تاكل وعيونها على كرسي كينان لم تستحمل فحملت حالها وأخذت ريان وصعدو الى الأعلى بدون كلام احترم ايهم و عفاف سكوتها.

في غرفة كينان
دخلت ميرال ووجدت الممرضة وطلبت منها المغادرة وتوجهت له ونامت في حضنه ووضعت ريان على صدره
ميرال بدموع: وحشتني كينان كفاية اوى كده بقالك شهر وزيادة اصحي بقي انا محتجالك وابنك كمان عاوزك اوعدك يوم متصحي هتلاقي شركاتك من اكبر الشركات في العالم.

الباب خبط ودخلت عفاف وجدتها تبكى على صدره فحملت ريان وطبطبت عليها
عفاف: قومى يا بنتى خدى دش ورضعي ابنك ونامي وسيبي حفيدي معايا
ميرال: حاضر فين ايهم
عفاف: راح الاوضة بتاعته شكله تعبان
ميرال: ماشي هاخد دش وأكل ريان
عفاف: قومى يا بنتي ربنا يقويكى على فكرة العيلة كلها هتوصل الصبح
ميرال: ماشي يا مامي بس لو ماجدة اتكلمت مش هسكت ماشي
عفاف: اعملى اللى عوزاه لازم تحطى النقط فوق الحروف معاها اصلها اتفرعنت.

توجهت ميرال الى الحمام وأخذت دش ولبست وخرجت وأخذت ريان رضعته ونام فحملته عفاف وباست راسها وخرجت وتركت ميرال بجوار جوزها
نامت ميرال بين احضان كينان ووضعت قبله على شفيفة ولم تشعر بالوقت ولا باى تعب لانها واخير بين احضان زوجها وابيها و حبيبها وعشيقها.

في الصباح
صحيت ميرال واخذت دش ولبست فستان باللون الاسود في الأبيض وباست كينان ونزلت.

وجدت ميرال عفاف و ايهم يلعبو مع ريان فأخذته وقبلته بحب وحنان وفرحة
ميرال: اممممممم حبيبي جعان صح تعالى ناكل يا روحي
توجهت ميرال الى المطبخ ورضعت ريان وخرجت
ميرال: مامي احنا هروح الشركة عاوزة حاجة
عفاف: انتى هتخدي ريان معاكي
ميرال: اكيد علشان الرضاعة
ايهم: بس كده صعب عليه
ميرال بابتسامة: لا متخفوش ادهم مجهز هناك ركن ليه
عفاف: هتوحشني يا حبيبي
ميرال بابتسامة: يالا قول لتيتة باي.

عفاف بابتسامة: باي يا قلب تيتة طريق السلامة يا بنتي
غادرت ميرال وخلفها ايهم وهو يحمل ريان ويلعب معه.

في الشركة
وصلت ميرال ونزلت وخلفها ايهم والحرس وتوجهت إلى المكتب
وضع ايهم ريان في مكانه على السرير الصغير وجلسو
مالك: انا شفت كام مكان ينفع يبقي اچنس وفي مواقع هايله
ادهم: المحامي زمانه راح المحكمة يرفع القضية وهيجي على هنا
ايهم: انا عارف صاحب مصنع السيارات في كوريا
ميرال بتنهيدة: تمام اوى نبتدى بمالك اعمل المزانية وصور الأماكن ويكونو في أماكن حيوية كمان حد يعرف شركة ديكور علشان المكان يتجهز.

مالك: أنجي الكاشف عندها شركة ديكور
ميرال: تمام أوي هكلمها بس الأول نشوف الأول الأماكن والموقع
مالك: تمام هخلع انا
ميرال: لا استني لما نخلص الكلام كله مرة واحدة وانت ايهم مين صاحب المصنع في كوريا
ايهم: اسمه لي سي كيونج وعلى فكرة من اكبر رجال الأعمال في كوريا
ميرال: تمام ايهم كلمه وحدد معاه وقت علشان أسافر وكمان
قطع كلامهم صوت خبط على الباب ودخول السكرتيرة تخبرها بوجود المحامي فسمحت له بالدخول.

المحامي: السلامة عليكم
الكل: وعليكم السلام
المحامي: كله تمام وديه صورة من إعلان المحكمة وهتوصل ليه صورة النهاردة واحنا معانا الحق كمان انا سلمت صور من عقود الفيلال و الشركات والمصانع وكل املاك والدك وأحسن حاجة ان هو منقلش الملكية ليه
ميرال بسخرية: علشان عارف انى تحت ايده وهبلة وعمري مهطلب بحقي
ادهم: ميرال انتى وثقة من الخطوه ديه.

ميرال: لازم اثق وقوى واى حد هيفكر يقف ادام مصالح جوزى و ابني همحيه من على وش الارض
ادهم: ميرال انا مقصدش
ميرال: عارفة المهم حضرة المحامي عوزة استلم حقي في اقرب وقت مفهوم
المحامي: مفهوم مدام بعد اذنكم
غادر المحامي وخلفة مالك و ادهم وفضل ايهم ينظر لها
ميرال: اتكلم عاوز ايه
ايهم: انتى لما حكيتي لينا حياتك كلها كنتى ضعيفة و غلبانة ليه دلوقتي ابتديتي تقوي.

ميرال: وانت شايف اني اللى مريت بيه حاجة سهله لما جوزى في غيبوبة وانا كنت هفقد ابني وهموت والله وأعلم بكرا مخبي ليا ايه كمان بعد شويه هيوصل اهل كينان وهتشوف ست كل مهمتها في الحياة تبخ سم وشر يبقي ايه النظام عارف كينان كان نفسة اوي يبقي في مركة سيارات باسمه علشان كده انا عاوزة املك السوق كله مش بس في مصر لا يبقي في الشرق الأوسط كله نفسي اخد التوكيل الكوري و الصيني وخت التوكيل الأمريكي يبقي كده ملك سوق السيارات كمان عاوزة ابني مصنع لصناعة السيارات.

ايهم: بصراحة عقلك جامد بس تفتكري الكوريين و لا الصنيين هيقبلو بنفس النسبة اللى حتى بيها التوكيل بتاعنا
ميرال بابتسامة ثقة: هيوفقو وهيرحبو كمان وانا عمري مهتنازل عن نسبة 70 % ابدا كمان لما يعرفو ان انا احتكرت السيارات الأمريكية هيوافقو وانت كمان هتساعدني مش قولت انك صديق صاحب الشركة الكورية
ايهم: هااااا فعلا احترس من عقل المرأة لما بتخطط تقول على الدنيا السلامه
ميرال: والبيه هيفضل قاعد كده.

ايهم: المطلوب يا أميرة عيلة الصرفي
ميرال: اتصل على لي سي كيونج فورا بس برا علشان حبيب مامي شكله جعان
ايهم بقهر: حاضر اصلي الخدام بتاعكم
ميرال: خلاص هتصل بجدو و خالو وهقولهم انك مش راضي تساعدني
ايهم بفلعة: انا اصلا بتصل سلام.

خرج ايهم وتوجهت ميرال الى ريان وفضلت تلعب معه وبعد ذلك ارضعته ونام بهدوء ووضعته على السرير وتوجهت الى المكتب تباشر الشغل ولكن شعرت بتعب شديد مكان الجرح ولم تستحمل الألم فصرخت بشدة فأسرع ايهم و مالك و ادهم بالدخول لها واخذوها واخذو ريان وتوجهو الى المستشفي.

في المستشفي
وصلت ميرال وحملها ايهم ودخول بسرعة ووضعوها على السرير وجاء بدر
بدر: ميرال مالك يالهوي فين البيبي انتى كلتيه
ايهم بغضب: انت لسه هتحكي خلص
بدر: طيب برا منك ليه ربنا يعني على ديه عيلة
خرج الكل وكشف بدر علي ميرال ووضع كريم مخدر على الجرح وطمنها على الجرح وكتب لها مسكن وخرج أخذ ريان من يد ادهم وقبله ولعب معاه.

بدر: هبقي اجي اطمن عليكي في البيت
ميرال: تنور دكتور البيت بيتك ينفع امشي
بدر: اه طبعا بس بلاش حركة كتير علشان الجرح
غادر الجميع المستشفي وتوجهت ميرال و ايهم و ريان الى المنزل.



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية حبيبي المجهول زهرة الصبار
27 3096 زهرة الصبار
تعالو شوفو ابسط كلمة صباح الخير , مسجات صباح الخير حبيبي Dora
0 1162 Dora
رسائل حب إلى حبيبي Love
0 531 Love
رسائل بوسة لحبيبي حبيبي الغالي يا مَن ملكت حياتي Love
0 785 Love
رسائل عشق بجنون احبك حبيبي Love
0 1123 Love

الكلمات الدلالية
رواية ، حبيبي ، الزمن ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 06:51 صباحا