أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .

المنتدى للقرائه فقط -- للمشاركه انتقل الى منتديات جنتنا الجديده -forums.janatna.com





رواية حبيبي عبر الزمن

احب فتاة صغيرة وعشقها وتحدى الجميع ولكن للقدر كلمة أخري فأخذه معه فى غيبوبة دامت سنوات، هل سيعود كما كان يحبها ويعشقها أ ..



14-11-2021 11:48 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [13]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية حبيبي عبر الزمن
رواية حبيبي عبر الزمن للكاتبة أماني فهمي الفصل الرابع عشر

وقف كينان مزهول وهو يري هؤلاء النساء يحاولون تكمله تقطيع ملابس ميرال وهى التى استكانت بين أيديهم بعد وقوع نظرها على كينان
فاق بسرعة وذهب إليهم وقام بضرب النساء بشده وبغل وطردهم وقام بتغطية جسد ميرال الذي ظهر منه بعض أجزاء
حاول كينان ان يجعل ميرال تفتح عيونها ولكن لم يعرف فأمر مصطفى بالاتصال على الدكتور.

كينان بغضب: الكل برا
مريم بهدوء: كينان اطلع برا علشان البسها هدوم غير ديه
نورا: من فضلك اطلع برا
كينان: بسرعة
خرج كينان واخذ ينظر لزوجه عمه بغضب وبعد لحظات خرجت مريم ونورا ودخل كينان وجلس بجوارها وضمها لحضنه وفضل يمسح على شعرها تحت انظار الكل الذين علمو بمدي حب كينان لميرال فمنهم من دعا لهم بالفرحة والسعادة ومنهم من حقد عليهم.

بعد فترة جاء الدكتور وكشف على ميرال وعلم لما حدث وأعطى لها ابرة مهدء وتركها وخرج.

الدكتور بفضلو: هو انتم ليه عوزنها تموت
كينان بصدمة: تقصد ايه
الدكتور بغضب: اقصد ايه اقصد انكم ظالمه ومفترين لما تعملو كده فى طفلة
وبسخرية: ضرب تلاقي ذل تلاقي حرامان من الاكل تلاقي واخيرا كشف عذرية لطفلة
وبغضب: انت عارف انها ممكن تتعقد وترفض اي راجل يقرب منها بعد الى حصل
كينان بحزن: المطلوب اعمل ايه
الدكتور: تمشي من هنا وتغير جو
كينان بسرعة: هنسافر النهاردة
الدكتور: يكون احسن حاجة بعد اذنك.

غادر الدكتور ودخل كينان الى غرفة ميرال وجد امه تجلس بجوارها وتبكي عليها
عفاف بدموع: ونبي يا بني حافظ عليها هى طفلة صغيرة ويتيمه بلاش تبهدلها وتاذيها
كينان: يعني انتى موافقة عليها
عفاف: حد يشوف البراءة والجمال والطفوليه ديه وميحبهاش ربنا يسعدك يا بني
كينان بفرحة: احنا هنخطب دلوقتي ولما تتم 19 نتجوز تكون كبرت شوية
عفاف: وماله يا بني ربنا يسعدكم.

كينان: لسه عوزة تعيشي هنا لوحدك تعالى عيشي معانا وهي تبقى تحت عنيكي
عفاف: الى فيه الخير يقدمه ربنا خليك معاها عقبال منزل اعمل اكل ليكم وطلع
كينان: منحرمش منك يا رب
نزلت عفاف الى المطبخ وجلس كينان بجوارها وضمها لحضنة وبتدي يبوس فيها بهدوء وستمتاع وبعد ذلك جلس بعد إليها بحب وسعادة.

فى الاسفل
نزلت عفاف والغضب يعميها وتوجهت الى مكان العيلة وقامت بصفع ماجدة على وجهها نظر الكل بصدمة لما حدث وكلهم يعلمون بأن عفاف طيبة وهادية.

ماجدة بعصبية وصوت عالى: ورحمه امي وأبويا يا ماجدة لو مبعديش عن ابني وحبيبته لوريكي نجوم فى عز الظهر
ماجدة بصدمة: انتي بتضربيني
ماجدة بعصبية: وقتلك كمان اوعي تفتكري انى نسيت الى حصل زمان بس المرة ديه هقف ادام الكل وهقولها لأول الآخر مرة كينان وميرال خط احمر وإلى هيفكر يقرب منهم هولع فيه بجاز وسخ
الحاج محمد بفخر: حفيدي وحفيتي محدش هيقدر يلمسهم
ماجدة بحقد: ولو كانت حامل من ابنك.

عفاف بخبث: هيبقي يوم المنا والسعد اني هشوف حفيد ابني ادامي وبين حضني بس لسه بدري ليه هى بنتك مقلتش ليكي على الى عملته يوم الخروجة
جمال بغضب: عملت ايه مها يا مرات عمي
عفاف بخبث: ولا حاجة ضحكت على ميرال وخدت تليفونها وسبتها لوحدها والغلابه فضلت تعيط فوق الساعتين لغاية مكينان لقاها وراحت المستشفي
مصطفي: فعلا ميرال كانت فى المستشفي.

ليلي بسخرية: متخفيش يا مرات عمي ميرال مش حامل لانها صغيره وهى في فترة العادة يعني مينفعش تكون حامل
عفاف: عمي خطوبة ابني يوم الخميس وانت مالك اتصل على الصايغ يجي من مصر وعوزة احلى شبكة لعروسة ابني وتكون الماظ و عوزة خواتم ماس كمان وعوزة كذا طقم علشان عوزة اختار هدية لعروسة ابني وبنتي الغالية
مالك بفرحة: اكيد يا امي كل حاجة هتكون جاهزة وهتصل على اكبر جواهرجي فى مصر.

عفاف: وانت أدهم عوزة صور فساتين خطوبة علشان بنتي تختار فستان منهم
أدهم بضحكة: تامري يا ست الكل واحنا ننفذ
مريم بفرحة: وانا هكلم الميكب ارتست يجو
نورا: فعلا لازم يجو بس احنا من بكرا هننزل الأقصر ونشوف اي بيوتي سنتر علشان شوية المسكات والحاجات ديه
عفاف: الى عاوز يعمل حاجة يعملها يالا اروح أجهز اكل لمرات ابني
تركتهم عفاف وذهب الى المطبخ.

فى غرفة ميرال
بعد فترة ابتدت ميرال فى فتح عيونها وأطلق صرخه عاليه وقام كينان بضمها لحضنة بسرعة وفضل يهديها
ميرال بدموع: هما كانو بيعملو ايه
كينان: ااااااااا
ميرال: هى ليه طنط ماجدة بتكرهني اوى كده
كينان: معلش متزعليش
ميرال بدموع: طيب هى ليه كانت بتقطع هدومي ومين الستات دول
كينان: ااااااااا
عفاف: صحيتي يا روحى حمدلله على السلامة
ميرال: انا ليه كانو بيقطعو هدومي
عفاف بضحكة: ديه عادة عندنا.

ميرال بستغراب: عادى اذاي
عفاف بكدب: يعنى انتى علشان غريبة عن البلد وعن العيله وصغيرة لازم يحصل معاكي كده
ميرال: وليه كل ده
عفاف بكدب: علشان الحمام يا عروسة
ميرال: بس ليه
عفاف: بصي يا روحى لازم كل عروسة تاخد حمام معين قبل الخطوبة بس ماجدة عصبية شوية وخلقها ديق ومش عوزاكى تختلطي بيها نهائي ماشي
ميرال بإقناع: ماشي
كينان بتنهيدة: تمام اوى كده تعالى ناكل بقي انا هموت من الجوع.

ميرال بسرعة: بعد الشر عليك ربنا يخليك ليا
وبتلثم: اقصد ربنا يخليك لينا
عفاف بضحكة: ان شاء الله بكره هيجي الصايغ علشان عروستنا الحلوة تختار كل حاجة و الواد أدهم هيجيب صور فساتين علشان تختاري وبنات الميكب هيجو يوم الخميس
كينان بضحكة: انتى جهزتي كل حاجه طيب وبدلتي
عفاف بغضب مصطنع: بدله بدله ايه يا روح امك انت هتلبس جلبية وعباية
كينان بطفولية: مش هبقي حلو مليش دعوة انا هلبس بدله
عفاف: قولت جلبية
كينان: بدله.

عفاف: جلبيه
كينان: بدله
سمع الاثنان صوت ضحكات من ميرال
كينان: بتضحكي على ايه
ميرال بضحكة حلوة: هيبقي شكلك حلو بالجلابيه هتبقي شبة بكار
كينان بصدمة: بكار مين
ميرال بضحك: بتاع رشيدة المعزة
عفاف بضحكة رنانة: عندك حق يا مضروبة
ميرال بضحكة: البس بدله بتبقى حلو فيهم
كينان بظرة حب: علشان عيونك هتشوفني بس
عفاف بخبث: انا موجودة يا روح امك بطل تعاكس فى بنتي.

كينان بغزل: بقي بذمتك فى موزة حلوة كده ومحدش يعاكسها يبقي حمار ومبيفهمش ونبي ديه عسل وقمر وموزة المزز.

أصبحت ميرال تشبة الفراولة وعلى وجهها ابتسامة جميلة ضحكت عفاف وكينان عليها بشدة وعلى كسوفها قطع ضحكهم خبط على الباب فسمح كينان بدخول فدخل أدهم ومالك ومريم ونورا وليلي وجمال الى الداخل.

مالك بستغراب: ميمو انتى شبه الفراولة ليه
أدهم بخبث: يمكن كانت بتتعاكس ولا حاجة
ليلي بغمزة: يا كينو يا جامد انت
مريم بضحكة: كفاية بقي حرام عليكو البت هتخلص من الكسوف
أدهم: المهم دول شوية فساتين خطوبة اختاري يا ملكة فستان
ليلي: وانا عوزة واحد مانا كمان عروسه
جمال بغزل: وأحلى واجمل عروسة فى الدنيا كلها
نورا بغمزة: هههههههه العب يا زهر
عفاف: برا يا حيوان منك ليه وسيبو البنات تختار براحتها.

كينان بجدية: الفستان يبقي مقفول وطويل وواسع ومفيش فتحه فيه مفهوم
جمال بجدية: اصلا هيبقي فستان محجبات
ليلي بنرفزة: حاضر ظلمة
ميرال بدلع لاول مرة: علشان خاطري عوزاه مفتوح حته صغننه
كينان بسرحان: خاطرك غالى عليا يا صغنن انت يا عسل ماشي يا طفلتي الحلوة
ليلي بشهقة: شوفو البيت سبتت الواد اذاي بشوية دلع عيني عليا وعلى حالى المفروض تلبسها الحجاب.

كينان: لو حبيبتي عوزة تلبسه براحتها بس انا مش هخصب عليها فحاجة الي عوزة تعمله تعمله
مريم بتصفيرة: يا سيدي يا سيدي على الدلع والحنان
عفاف بشهقة: الله اكبر فعنيكم انتم هتحسدو البت
أدهم: يالا اختارو بقي علشان نلحق نجيب الفساتين
جلست البنات تختار الفساتين واعلمو أدهم وجعلته يقسم بعدم أخبار كينان و جمال بالفساتين واختارت ميرال بدله لكينان جميلة جدا.

انتهي اليوم على خير بعد ان ابعدو الموقف الصعب الذي مرت بيه ميرال عن رأسها
ذهب الكل الى غرفهم حتى ينامو ليصبحو غدا حتى يبتدو يجهزو كل شئ.

في غرفة عفاف
سمعت عفاف صوت خبط على الباب فسمحت للطارق بالدخول وكانت ميرال
عفاف: تعالى يا روحي عوزة حاجة
ميرال: خايفة انام لوحدي ممكن انام جامبك
عفاف بفرحة: تعالى يا قلبي
ميرال: شكرا يا طنط
عفاف برجاء: علشان خاطري قوليلي ماما ممكن طول عمري نفسي فى بنت ممكن تعتبريني امك
ميرال بدموع وفرحة: شكرا مامي انتى احن مامي فى الدنيا
عفاف بحب: احكيلي عنك ميرال
ميرال: حاضر.

حكت ميرال كل شي منذو وفاه امها وبعد ذلك موت ابوها وكل شي عن أحمد وعد كميه العذاب التى رائتها معهم.

عفاف: خلاص يا بنتي تعالى يا قلب امك نامي
يرال بدموع: مامي انا خايفة اوي
حضنتها عفاف وفضلت تقرا بهض ايات الذكر الحكيم فذهبت ميرال فى النوم بين أحضان امها الجديدة براحة وحب ولاول مرة تنام بسرعة بين احضان أحد غير كينان.

14-11-2021 11:49 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [14]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية حبيبي عبر الزمن
رواية حبيبي عبر الزمن للكاتبة أماني فهمي الفصل الخامس عشر

فى صباح اليوم التالى استيقظ كينان وتوجه الى غرفة ميرال ولكن لم يجدها فذهب الى غرفة ليلي وسألها لم يجدها فتوجه إلى غرفة امه وخبط ودخل
كينان: صباح الخير امي
عفاف: صباح الورد يا روح امك
كينان: هى ميرال هنا من امتي
عفاف: بالليل جات نامت جامبي وكانت خايفة
كينان: الحمد لله انها جت هنا علشان كنت خايف عليها
عفاف: اطمن انا عيني عليها
كينان: طيب هى مش هتصحي بقي
عفاف: انا هنزل أحضر الفطار وانت صحيها
كينان: ماشي.

نزلت عفاف وتركت كينان مع ميرال فتوجه إليها وجلس بجوارها على السرير وبتدي يمشي ايده على وشها وينظر ليها بحب وقام بتقبيل خدودها و عيونها بحب.

ابتدت ميرال تستيقظ على قبلات حانية وناعمة فدفنت وجهها فى صدر كينان ووضعت اديها على صدره ولكن فى لحظة تسمرت يد ميرال من الحركة ونتفضت وجدت كينان ينظر لها بحب ورومانسية فاصبح وجه ميرال مثل الطماطم من الكسوف.

كينان بحب: صباح الورد والياسمين على عيونك يا اجمل وأحلى ميرال فى الدنيا
ميرال بكسوف: صباح النور
كينان بصدمة: يالهوي بقي انا اقول كل ده وانتى تقولي بس صباح النور انا زعلان منك ومش هكلمك تاني
ميرال بسرعة: اسفة خلاص متزعلش
كينان: لا انا زعلان وكمان هسيب البيت ومشي
ميرال بدموع: اسفة كينان بس انا مش عارفة ارد اقول ايه
كينان بسرعة: لا يا روحى متعيطيش انا كنت بهزر معاكي
ميرال: يعني مش زعلان.

كينان بحب: عمرك شفتي اب بيزعل من بنته
ميرال: معرفش علشان بابي مكنش بيزعل منى وانا صغيرة بس هو مات و سابني لوحدي فى الدنيا ديه
كينان: مش احنا اتفقنا اني هكون بابي وطفلتي الحلوة ممنوع عيونها تبكي تاني وعاوز اشوف الضحكة على وشها على طول ماشي
ميرال بضحكة: حاضر بابي
كينان: يالا يا طفلتي روحى غيري هدومك وتعالى تنزل نفطر ونعيد على الكل
ميرال بفرحة: ماشي 5 دقائق وهنزل وراك
كينان: ماشي يالا.

نزل كينان وتوجهت ميرال الى غرفتها وأخذت دش ولبست بنطلون تلجي وبدي حمالات سكري وجاكت سكري بيه ورود صغيرة وصندل فلات.

نزلت ميرال الى الاسفل وتوجهو الى الجميع وألقت السلام فرد الجميع
الحاج محمد: تعالى يا حبيبتي هنا
ميرال بأدب: نعم جدو
الحاج محمد: البت ديه مؤدبة اوي وكده مينفعش
ليلي بضحكة: ادوهالي شهر وانا هخليها برفكت
كينان بضحكة: لا شكرا انا عاوزها كده
ميرال بزعل: كنت عاوزني ليه جدو
الحاج محمد: مالك يا ميرال حد زعلك
ميرال: ايوه فى
عفاف بخضة: مين يا قلبي
ميرال بعيون القطة: كينان
الحاج محمد بغضب: عملك ايه.

كينان بصدمة: والله معملت حاجة
ميرال بدموع زائفة: وكمان بتحلف ربنا يسامحك
عفاف: قوليلي عملك ايه وانا احاسبه
ميرال ببراءة: مدنيش عديه ولا جابلي هدية للعيد
نظر الكل لبعضهم وكان وجههم لم تتفسر وفى لحظة واحدة كان الجميع يضحك بشدة على تلك الطفلة الشقية التي جعلت منهم اضحوكه وبعد فترة هدء الجميع.

مالك بضحكة: بصراحة ملعوبة
ليلي بضحكة: بصراحة لعيبة يا ميمو
ميرال بستغراب: هو انتم ضحكتم ليه وليه بتقولى كده ليلي
أدهم بذهول: يعني انتى مش فاهمة
ميرال: لا وعوزة افهم
أدهم: انتى ذعلانه من كينان علشان العدية بجد
ميرال بتاكيد: اه والله علشان هو قالى انى طفلته ولو عاوزة حاجة اطلبها منه وكمان هو ذي بابي علشان كده كنت عوزة عديه و هدية منه وبس.

نظر الكل لبعضهم وحزنو على تلك الطفلة التى لا تفقه شي ولا فهمت تلمحاتهم فتوجه إليها كينان وقبل راسها.

كينان بفرحة: عيد مبارك يا طفلتي الحلوة وتفضلي العدية وكمان الهدية هتيجي حالا
ميرال بفرحة: شكرا بابي وحضنته
عفاف: بت سيبيه
ميرال بطفولية: لا ده بتاعي انا
عفاف: لا بتاعي
ميرال: والله بتاعي حتي اسالي كينان
عفاف بغيرة: كينان انت بتاع مين فينا
كينان بضحكة: بتاعكم انتم الاتنين
ميرال بزعل: بس انت قولت ان الشيكولاته بتاعتي انا وبس
عفاف بحسرة: هو انتى كنتي بتتكلمي على الشكولاتة يا عيني عليك يا بني عشقت طفلة.

كينان بضحكة رنانة: على قلبي ذي العسل
الحاج محمد: ميرال مش عاوزة عديتك مني انا كمان
ميرال: انا اصلا هاخد منكم كلكم علشان انا الصغيرة صح ودلوقتي عوزة العدية من الكل.

لفت ميرال على الكل وأخذت العدية وفرحت بشدة وغاظت ليلي
توجهت ميرال الى المطبخ لعمل كوب من النسكافيه ووجدت ماجدة فى الداخل فحاولت ميرال ان تتجنبها وعند خروجها من المطبخ سمعت ماجدة تقول.

ماجدة: جايب واحدة ملهاش اصل وفصل و عمل ليها قيمة
ميرال: مش يمكن يكون أهلها احسن من اهلك و أغنى منهم كمان
ماجدة بحده: انتى بتعيبي فى عيلتي
ميرال: لا بعرفك بس مش معني انى هنا يبقي مليش أهل ممكن يجي اليوم ويقف ادام الكل أهلي ويرفعو راسي.

غادرت ميرال المطبخ وخرجت تجلس فى الجنينة فجلس بجوارها جمال وتنهد
ميرال: مالك
جمال: مفيش
ميرال: مش معني اني صغيرة وفى حاجات مش بفهمها يبقي انا غبية
جمال بخنقة: كان نفسي تكون امي معايا يوم فرحي
ميرال بصدمه: وطنط ماجدة رايحة فين
جمال بسخرية: هو انتى فاكرة ان ماجدة امي لا ديه مرات ابويا
ميرال: بتعاملك حلو.

جمال: طول عمرها بتكرهني فى كينان و مصطفي والكل خلتني فاشل ومستهتر بس الحمد لله اقدرت ارجع عن طريق الشيطان ورجعت لعيله تاني علشان خاطر ليلي
ميرال: بتحبها
جمال: اوي
ميرال بهدوء: انا بقي عندي اخ و اخت بس انا بالنسبة ليهم خدامة علشان كده اعتبرت مالك وادهم أخواتي ينفع تبقي أخويا ولا مينفعش علشان كنت شغالة خدامة
جمال بسرعة: لا طبعا اقبل انتى من اول لحظة شفتك فيها اعتبرتك اختي الصغيرة ربنا يخليكي ليا.

ميرال بفرحة: ويخليك ليا ابيه جمال
جمال بخنقة: بلاش ابيه ديه مفهوم
ميرال بتاكيد: لا انت اكبر منى بحوالي 7 سنين يعنى ابيه
جمال: طيب ما كينان اكبر منك بردو
ميرال: ملكش دعوة وقوم من هنا روح لي لي
جمال: عندك حق باي ميمو.

توجهت ميرال الى الاسطبل وجلست بجوار الفرسه الصغير وفضلت تلعب معاها حتى شعرت باحد يجلس بجانبها وضمها لحضنة وعندما استنشقط عطره علمت بأنه كينان.

كينان: ميرال عاوز اتكلم معاكي شويه
ميرال: نعم مسيو كينان
كينان: انا اسمي بس كينان او حبيبي ماشي وباس خدها
ميرال بوجه احمر من الكسوف: حاضر
كينان: تعالى نتمشى شوية
خرج كينان وهو يمسك يد ميرال واخذها وتمشو فى الأرض وبعد فترة جلسو
ميرال: مالك
كينان: مفيش
ميرال: انت ندمت على كلامك وخطوبتك ليا صح علشان انا خدامة والكل هيتكلم عليك خلاص ممكن امشي من هنا ومن الفيلا كمان وليا رب اسمه الكريم.

كينان بغضب: اوعي تقولى كده تانى انتى احسن بنت فى الدنيا كلها
ميرال: خلاص اسفة بلاش تزعل وحنا فى العيد ها عاوز تقول ايه
كينان بهدوء: فى حاجة عاوزك تعرفيها انا عندي 27 سنة وهتم 28 سنة فى شهر 1 وانتى عندك 17 وهتمي 18 سنة يعني فى فرق 9 سنين
ميرال: ايوه يعني اعمل ايه
كينان: احم احم يعني فرق السن مش هيفرق عندك.

ميرال: لا طبعا انت ابويا واخويا و خطيبي و هتبقي جوزي يعني مفيش مشكله ولو على فرق السن خلاص لما حد يسألك هى عندها كام سنه قولهم 55 سنه ماشي
كينان بضحكة: ماشي يا تيتة
ميرال بصوت عواجيز: اسمعني يا بني انا صحيح كبيرة بس قلبي لسه شباب
كينان بضحكة رنانة: يا حبيبتي يا تيته متحيبي بوسه
ميرال بدلع: وماله يا بني خد بوس.

مدت ميرال اديها ونظرت ليه بمعني بوس فقام كينان بسحبها من اديها وقام بتقبيلها على شفايفها بكل حب ورومانسية وحنان وبعد عنها بعد فترة عندما شعر بحاجتها للهواء.

نظر كينان على وشها وجده احمر من الكسوف يشبه الفراوله فقبل خدودها وعيونها بحب و ضمها لحضنه
مر الوقت ولم يشعرو بيه فقد غلبهم النوم ولم يسحو الى على ايد مالك وادهم وهم يهزوهم.

مالك: الكل قالب الدنيا عليكم
كينان: يا خبر احنا نمنا محسناش بالوقت
أدهم: طيب يالا علشان الجواهري فى البيت
عادو الى القصر وعندما دخلو نظر الجد محمد لكينان بعصبية ولميرال بزعل فتوجهت اليه ميرال ومسكت ايده.

ميرال بحزن: اسفة جدو والله كنت بنتمشا وقعدنا نتكلم وبعد كده نمنا
الحاج محمد: ماشي يا بنتي روحي يالا اختاري شبكتك
ميرال: يعني حضرتك مش زعلان مننا
الحاج محمد: لا يا بنتي ربنا يصلح حالكم روحي يالا اختاري شبكتك
توجهت ميرال الى مكان اهل كينان و اختارت فقط خاتم رقيق
ميرال: انا هاخد ده بس مش عاوزة تاني وكان عبارة عن خاتم رقيق وهادي على شكل وردة بيه فصوص من بيضاء وفص فى المنتصف باللون البنفسجي.

عفاف بصدمة: هي ديه شبكتك
ليلي بغل: ونبي يا مرات عمي اقوم اضربها
ام ليلي: قومي يا بنتي بس براحة علشان الناس متسالش ليه مضروبة
ميرال بسرعة: عوزة ديه وديه وديه وديه وديه وديه وديه
ليلي: كده تعجبيني
اختارت ميرال الشبكة وعجبت الكل لرقيها.

14-11-2021 11:49 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [15]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية حبيبي عبر الزمن
رواية حبيبي عبر الزمن للكاتبة أماني فهمي الفصل السادس عشر

مر يومين وكانت التجهيزات تعمل على قدم وساق ولما لا وهو خطوبة فارس عيلة عبدون واميرة عيلة عبدون
كانت النساء يصنعون الأطعمة ورفضو رفض قاطع نزول البنات الى الاسفل
كانت البنات يضحكون و يعملون المسكات وياكلون ويرقصون
أحضر أدهم الفساتين الخاصة بالبنات
وها قد جاء يوم الخميس يوم خطوبة وكتب كتاب الأميرة و الفارس
جاء الليل وتوافد الناس إلى الفرح ونزل الشباب الى الفرح وأخيرا نزلت البنات.

كانت ليلي تتألق بفستان روز وطرحة روز وكانت غاية من الجمال ونزلت فى ايد والدها.

اما ميرال كانت تتألق بفستان احمر ناري ورفعة شعرها الى الأعلى وتاج على الشعر وكان الفستان عاري الكتاف والصدر ونزلت فى ايد الحاج محمد
جلست البنات وسط الستات يهيصون ويستمعون الاغاني الى أن جائت واحدة وأعلنت بان العرسان يلعبوم بالعصاية فاسرعت البنات للفرجة عليهم.

استمر الفرح الى أن أعلن الحاج محمد دخول العرسان لتلبيس الشبكة
دخل الشباب وذهب كل شخص لحبيبته
جمال: ما شاء الله ليلتي قمر
ليلي: شكرا جمالي
جمال: نلبس الشبكة بقي علشان جدك ممكن يدخل يدبحنا
أحضر جمال طقم من الالماظ وكان غاية من الجمال.

وأخرج خاتم الخطوبة وكان رائع الجمال
اما كينان دخل الغرفة التى بها ميرال ووقف فى مكانه من تلك الحورية الجميلة التى كانت تذيب العقل بجمالها ومكياجها وما أخطر فستانها الأحمر الناري الجميل.

كينان: حلوة اوى ميرالي اللزيزة هو كل الجمال ده ملكي لوحدي
ميرال: وانت كمان حلو اوي
كينان بحب: هو انا ينفع اخطفك
ميرال: انا كلي ملكك
كينان بحب: تعالى طفلتي الحلوة علشان تلبسي الشبكة ديه شبكتك يا قلبي
وكانت عبارة عن طقم الماظ غاية من الجمال
وده خاتم الخطوبة وكان خاتم يتوسطة فص الماظ.

ميرال: بس دول كتير اوي كينان
كينان: بالعكس دول قليلين اوى عليكي بس دول شبكتك ودلوقتي الهدية بتاعتي
اخرج كينان سلسلة يتوسطها فص الماظ من اللون الأزرق وحوله مجموعة فصوص على شكل قلب
كما اخرج خاتم على شكل تاج مرصع بالأحجار الكريمة.

ميرال: حلوين اوي
كينان بحب: اوعي فى يوم تشيلي السلسلة والخاتم دول من ايدك ساعتها هعرف انك مش عاوزانى وهكون ميت
ميرال بسرعة: بعد الشر عنك حبيبي اوعدك يوم مهشلهم هيكون يوم موتي
كينان: بعد الشر عليكي يا قلبي
قرب كينان منها حتى حاصرها بينه وبين الحائط وقام بتقبيلها من شفايفها بحب ورومانسية وبعد عنها بعد فترة.

كينان: اوعي تنامي علشان عاوزك ضروري ماشي
ميرال بكسوف: حاضر
كينان: انا خارج سلام يا عمري وباس خدها
غادر كينان الغرفة وترك ميرال بمفردها الى ان دخلت عفاف واخذتها وخرجت تجلس وسط النساء ولقت ليلي تجلس مكانها.

احد النساء: مبروك يا ليلي انكتب كتابك
ام مصطفى: مبروك يا روح امك
احد النساء: ما شاء الله عروسة كينان حلوة
عفاف: طبعا الله اكبر خمسة وخمسة فى كل عين شافتها مصلتش على النبي
الكل: عليه افضل الصلاه والسلام
احد النساء: يالا دلوقتي جيه وقت هدايا العروسة
ابتدت ميرال وليلي يستقبلون الهدايا من النساء
عفاف بفرحة: مبروك يا ليلي ديه هديتي وكان عبارة عن طقم من الذهب كامل وجميل.

ليلي: شكرا يا مرات عمي
ام مصطفى: مبروك يا روح امك وكان عبارة عن طقم من الذهب الأبيض
ليلي بفرحة: شكرا يا امي ده الطقم الى كنت عوزاه
عفاف بفرحة: ودلوقتي جيه وقت بنتي حبيبتي مبروك يا قلبي واحضرت طقم من الالماظ بفصوص خضراء غاية من الجمال والروعة
ميرال بدموع: شكرا امي ربنا يخليكي ليا
ام مصطفى: ودلوقتي هدية مرات ابني كينان وكان عبارة عن طقم من الذهب
ميرال: شكرا يا طنط.

استمر الحفل وبتدت الناس تمشي ودخل الشباب والرجالة الى الداخل
الحاج محمد: تعالى يا ليلي خدى هديتك وكان عبارة عن طقم من الذهب
ليلي: يا جامد يا جدو يا عسل
الحاج محمد: تعالى ميرال خدي هديتك
ميرال: حاضر جدو
اخرج الحاج محمد سلسلة تحتوي على فصوص الماظ وفى النهاية تحتي على فص الماظ كبير
جلس الجميع شوية وبعد كده صعدة الى الأعلى حتى ينامو.

دخلت ميرال الى غرفتها وجلست على السرير وبعد قليل انفتح الباب ودخل كينان ووجد ميرال تجلس على السرير فتوجه إليها واوقفها.

كينان بحب: وحشتيني اوي يا قلبي
ميرال: وانت كمان وحشتني
كينان: مالك طفلتي الحلوة
ميرال بدموع: كان نفسي يكون امى و ابويا معايا بس انا لوحدي
كينان بحب: مش انا معاكي عاوزة ايه تاني
ميرال: ربنا ميحرمنى منك
كينان: لو كنا عملنا الخطوبة فى مصر كنت رقصت معاكي بس بردو مش هضيع الحظة ديه تعالى
ميرال: هترقص معايا هنا
كينان: ايوه يالا.

شغل كينان اغنية رومانسية ورقصو مع بعض وفى نهاية الرقصة قام كينان بتقبيلها بكل حب ورومانسية.

خرج كينان وتركها بمفردة ارتمت ميرال على السرير ولم تحس بالوقت فذهبت فى ثبات عميق
مر يومين وغادر كينان ومعه الباقي الى القاهرة لتجهيز فرح أدهم و مالك
فى احدي قاعات الحفلات كان هناك عروسين يتالقون بفساتنهم البيضاء ويحضنون فرسانهم
كانت ميرال تتألق بفستان باللون الاصفر وعاري الصدر والاكتاف و فتحه لمنتصف القدم
مر الوقت وانتهي الفرح وعاد الجميع الى منازلهم.

كانت ميرال تضع رأسها على كتف كينان ذهبت فى ثبات عميق فقام كينان بحملها ووضعها على السرير وقبل خدودها وغادر الى غرفته.

مر شهر وعاد أدهم و مالك من شهر العسل وكانت السعادة طاغيه عليهم
وأخيرا جائت ساعة الغدر والظلم وصل الى الشركة ظرف يحتوي على بعض الصور التى تضم احمد عزمي المنياوي وهو شقيق ميرال من الأب مع ميرال ومعه شهادة ميلاد ميرال
وهنا كانت الصدمة التى وقعت على كينان وبعد ذلك جائت مكالمة له تعلمه بان أحمد هو من ارسل ميرال حتى تتجسس عليه لصالح شقيقها.

غضب كينان بشدة وغادر الشركة وتوجه الى الفيلا وخرج خلفة أدهم و مالك بسرعة
وصل كينان الى الفيلا ونده على ميرال
كينان: ميرال ميراااااال انتى فين
ميرال: نعم كينان في ايه
كينان: انتى اسمك ميرال عزمي المنياوي
ميرال: ايوة ليه
كينان: انتى ليكي اخ اسمه احمد
ميرال بحزن: اه و لا
كينان بغضب: اه و لا
ميرال بخوف: اه.

ومع انتهاء كلمتها كان كينان يصفعها على وجهها ووقعت في الارض فضل كينان يضربها ولم ينقظها غير أدهم و مالك.

كانت ميرال تنزف من جميع أنحاء جسدها فتصل أدهم على الإسعاف وبعد قليل حضرت الإسعاف وحملت ميرال الغائبة عن الوعي وتوجه الى المستشفى
وصلت ميرال الى المستشفي واسرعو بها الى العمليات
وصل أدهم و مالك وبعدهم نورا و مريم فضلت ميرال في غرفة العمليات أكثر من ثلاثة ساعات وأخيرا انفتح الباب وخرج الأطباء فأسرع أدهم و مالك إلى الدكتور.

مالك: أخبارها ايه
الدكتور: مين عمل فيها كده حرام والله البنت مدمرة على الآخر
أدهم: فيها ايه
الدكتور: عندها كسر فى ضلعين وكسر فى دراعها وجالها نزيف داخلي
مالك: هو البوليس ليه هنا
الدكتور: احنا بلغنا الشرطة البنت مدمرة هتفضل النهاردة فى العناية المركزة وربنا يعمل ليها الصالح.

غادر الدكتور وفضل مالك و أدهم مع بعض وكانت البنات تبكي بشدة على ميرال
أدهم: هنعمل ايه
مالك: العمل عمل ربنا
ادهم: ليه كينان عمل كده
مالك: اكيد عرف أن ميرال اخت أحمد المنياوي
ادهم بصدمة: اذاي وانت عارف من زمان
مالك: من اول يوم راحت اشتغلت هناك يالا ملهاش لزمة القاعدة هنا وبكرا الصبح نيجي.

غادر الأربعة وتوجهو الى فيلا كينان ووجده يجلس وهو ينظر إلى الفراغ
مالك: ليه عملت كده
كينان: لا رد
مالك: البنت عايشة معاك هنا بقالها كام شهر ولسه شاكك فيها مسالتش نفسك ليه عايشة معاك وراضية انها تشتغل خدامة
كينان ببرود: جهز كل حاجة علشان السفر لليونان
ادهم: هتسيب ميرال كده وهتسافر
كينان ببرود: انا طالع انام وجهز الشنط علشان السفر بعد بكرا
مالك: حرام البنت بتموت فى المستشفي.

كينان ببرود: عادى هى اول ولا اخر واحدة هتموت يالا انا طالع انام البيت بيتكم
صعد كينان الى الاعلى ونام وترك أدهم و مالك فى الاسفل.

فى المستشفي
فى صباح اليوم التالى استيقظت ميرال وأخذت تبكي بشده ليس من ألم جسدها ولكن من ألم قلبها كيف يفعل بها كينان هذا ألم يعرف ما مرت بيه منذو صغرها أفكار كتير ملئت رأسها وتصارعت الدموع على وجهها.

الدكتور: حمد لله على السلامة
ميرال بضعف: الله يسلمك
الدكتور: الحمد لله انتى انكتبلك عمر تانى بس مين عمل فيكي كده
ميرال: لا تعليق
الدكتور: على العموم الشرطة هتيجي علشان المحضر بعد اذنك
غادر الدكتور وترك ميرال لافكارها ودموعها لم تحس بالوقت وقطع دموعها دخول الدكتور وبعض عناصر الشرطة.

الضابط: حمدلله على السلامة
ميرال: الله يسلمك
الضابط: مين عمل فيكي كده
ميرال بالم: معرفش مين
الضابط: يعنى مش كينان عبدون
ميرال بصوت مولم: وكينان هيعمل كده ليه
الضابط: اصلي مش شايفة من ساعة مجيت
ميرال: لا كينان انا صممت يمشي من شوية علشان يجيب ليا هدوم وهو كمان يبدل هدومه
الضابط: اممممم انتى ليه عايشة معاه فى الفيلا
ميرال: انا كنت المساعدة بتاعته ودلوقتي خطيبته
الضابط: ايه حصل يوم الحادثة.

ميرال: معرفش كل حاجة حصلت بسرعة
الضابط بغضب: يعنى ايه حصلت بسرعة متنطقي
ميرال: حضره الضابط انا مش هعمل محضر ومش عاوزة مشاكل تقدر تتفضل تخرج
الضابط: انتى كده بضيعي حقك
ميرال: تمام شكرا على النصيحة
خرج الضابط وهو يسب ويلعن فى تلك الفتاة
بعد مرور وقت طويل جائت مريم و نورا وجلسو معها شوية وغادرو
فى الليل وبعد أن غمضت ميرال عيونها حست بأيد تسير على وجهها وشفايفها ففتحت عيونها ووجدت كينان يجلس أمامها.

فرحت ميرال بشدة لوجودة بجوارها
ميرال بفرحة: كينان حبيبي انت كويس فيك حاجة اوعي تزعل صدقنى انا مش زعلانة منك اكيد كنت متنرفز صح كينان هو انت مش بتتكلم ليه كينان انت تعبان فيك ايه حبيبي رد عليا بلاش تخوفنى عليك
كينان بتنهيده: اسمعي الكلام ده كويس انا.



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية حبيبي المجهول زهرة الصبار
27 3096 زهرة الصبار
تعالو شوفو ابسط كلمة صباح الخير , مسجات صباح الخير حبيبي Dora
0 1162 Dora
رسائل حب إلى حبيبي Love
0 531 Love
رسائل بوسة لحبيبي حبيبي الغالي يا مَن ملكت حياتي Love
0 785 Love
رسائل عشق بجنون احبك حبيبي Love
0 1123 Love

الكلمات الدلالية
رواية ، حبيبي ، الزمن ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 03:54 صباحا