رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي بقلم آية محمد رفعت الفصل الثالث والعشرون
عصام اخرس يا غبي بابا اهدي دا مجنون محمد في ايه احمد ايه ال في ايدك ده اعقل يااحمد اسر شوفت ياعمي اهي دي اخره المخدرات بتفقد العقل بعد عنك عصام مسك اسر انت هتخرس ول اخرسك بطريقتي عثمان ايده خفيفه انا بقا من اول ضربه هتروح في دنيا تاني واظن انت مجرب خالد خلاص ياعصام محمد يااسر يابني ارحمنا لوجه الله وانت يااحمد هات المسدس وشد محمد السلاح من اخوه عصام خد ابوك ياابني من هنا وانت ياخالد فكه.
اسر لييييه ياعمي ضيعت على شرف الشهاده خالد شهاده ايه هو انت بتحارب محمد فكه اقبل مااحمد يرجع في كلامه اسر واللهي انت عسل ياعمي بس انا خايف عليك لاتنحرف بسبب ابولهب محمد خد سلاحك ياعثمان اصل اتهور ول حاجه محدش ضامن نفسه خالد عثمان هات حدمن الحرس وطلع الزفت ده اوضته عثمان حاضر يافندم في القصر عصام دخل احمد اوضته وطالبله ليمون عصام اتفضل يابابا اشرب احمد اه هاتلي ياعصام حبيتين تلاته للصداع هموت منك لله يااسر.
عصام اتفضل احمد هموت واعرف الحيوان ده طالع لمين مفيش حد في العيله غبي كدا عصام هههه متقلقش الشغل ال انت هتبعته فيه هيربيه احمد تفتكر عصام كل شئ ممكن بابا ممكن اسال حضرتك سؤال احمد بتوتر ايه عصام انت مخبي عني ايه مش عايزني اعرفه احمد لا رد عصام قولي يابابا انا ساندك انت عمرك ماخبيتي عني حاجه صدقني محدش هيعرف حاجه احمد اقفل الباب ياعصام وتعال هنا جمبي بالفعل قفل عصام الباب.
احمد انت عارف يابني انا بحبك اد ايه انت مش ابني بس انت بذكائك وعقلك الكبير بتخليني احس انك اخويا مش ابني الموت يابني مبيفرقش بين صغير وكبير وانا استامنت ربنا على روحي وانا مش قلقان من حاجه طول ماانت وخالد موجودين عصام بخوف بابا في اي متقلقنيش اكتر من كدا احمد ان عندي ورم في المخ عصام بصدمه ايه ازاي احمد دا قضاء الله يابني الحمدلله اللهم امالا اعتراض المهم انا هسافر كمان اسبوعين عشان العمليه.
عصام بغضب ليه خبيبت عليا كل ده ليه يابابا يعني لومكنتش سالتك مكنتش قولتلي احمد غصب عني يابني محبتش اقلقك عصام تقلقني ازاي انا ابنك احمد كنت هقولك بس امااسافر عصام بجد وكمان كنت هتسافر من غير ماتقولي احمد خلاص بقا يابني عصام خلاص فعلا عندك حق خلاص.
وسابه ومشي وهو هيموت من الخوف والغضب لما الموت يريد ان يفرق بين كل من يحبه فهو رغم قوته ال انه يحتاج لابيه فهو يمثل له الكثير واكتر شئ زعل منه ان ابيه كان لايريد ان يخبره شئ توجه عصام إلى مقره السري حتى يفرغ غضبه فدخل لقي ندى منتظراه عصام اتاخرت ليه عصام لارد ويلعب على جهاز المشي ويزيد السرعه حتى يفرغ غضبه الشديد ندى انت مش بترد عليا ليه انا مش بكلمك عصام لارد.
ندى طب مش هنخرج بكره زي ماوعدتني عشان نشتري الدهب معتش عن الخطوبه غير يوم وانا عايزه اجيب حاجات كتير اووي عايزه انقي معك البدله عشان اجيب الجرافت لون فستاني بجد هيبقي تحفه ويالا نروح اوضتك عشان انقلك البرفن ال هتحط منه خالد وياسمين اختاروا كل حاجه انا عايزه اجيب دبله مميزه حتى الفستان خليت المصممه تفصلهولي بطريقه جديده وجميله.
عصام مسك ندى بشده من معصمها انا مش فاضي للدلع بتاعك ده انتي انسانه تافه كل ال همك بداله وفستان وبرفان كل ال بيهمك انك تبقي احلي واحده فكرني مش عارف الغيره ال عندك من ناحيه ياسمين ندى بدموع وصدمه غيره عصام ايوه غيره من كل حاجه حب خالد ليها او مثلا انها احلي منك.
ندى انهارت من الدموع وجريت من ادمه عشان ميشوفش دموعه (لحظه عشان محدش يفهم غلط ندى احلي من ياسمين بكتير وعمرها ماكانت بتغير منها بالعكس بتحبها موت وبتعتبرها اختها وهي وياسمين سرهم واحد ومتعلقين ببعض موووت والكل عارف كدا واولهم عصام بس الغضب عمي عقله طلع غضبه عليها ومكنش عارف هو بيقول ايه ).
ندى راجعت اوضتها واقفلت الباب عليها وسمحت لنفسها انها تنهار ياسمين شافت ندى وهي طلعه اوضته وبتبكي فراحتلها بسرعه ياسمين ندى انتي كويسه مالك وقفله الباب ليه افتح لي ياندي ندى منهاره من العياط ياسمين سمعه صوت ندى وقلبها بيتقطع عليها ندى عشان خاطري افتحي الباب طب قوليلي مالك فيكي ايه افتحلي ياسمين بدموع افتحي عشان خاطري ندى منهاره من العيط عصام مسك شعره بعصبيه غبي ايه ال انا عملته ده.
وتوجه إلى غرفه ندى حتى يتاسف لها فهي الان صارت حبيبته وقلبه يكاد يقف عند رؤيه دموعها عصام ياسمين في اي ياسمين بدموع عصام ندى مش عارفه مالها ومش راضيه تفتح لي الباب عصام بيخبت على الباب ندى افتحي ندى بتبكي جامد كانها معيطتش من سنين عصام ندى افتحي الباب ده بقولك وال هكسره افتحي ياسمين بدموع طب افتحي لي انا عشان خاطري ندى فتحت الباب ياسمين جرت عليها ندى كده ياندي تخضني عليكي ندى لارد ياسمين مالك في اي.
عصام واقف نفسه ياخدها في حضنه ويعتذر بس مش قادر هو جرحها اوووي من غير مايقصد مكنش عارف هو بيقول ايه ندى امشي من هنا ياياسمين انا بغير منك اووي ومش بحبك ياسمين ايه ال انتي بتقوليه ده عصام بالم ندى صدقيني انا مقصدوش كدا انا كنت.
ندى بصريخ هيستري كنت ايه انت ليه كدا انا عمري ماغيرت من اي حد هغير من اختي انا بحبها اكتر من نفسي وبتمنلها الخير وعمري مازعلت بعلاقتها مع اخويا بالعكس انا السبب في ان ياسمين تعترف بحبها لخالد عصام انا اسف واللهي ياحبيبتي انا كنت مخنوق شويه ياسمين اخرج الوقتي ياعصام انت مش شايف حالتها عصام ندى اسمعيني ندى مش عايزه اسمع حاجه معك حق انا فعلا تافه انا خلاص مش عايزه الخطوبه دي ول عايزك.
ياسمين اهدي ياندي عصام ارجوك اخرج الوقتي عصام خرج وهو قلبه بينزف على جرحه حبيبته بطريقه دي.
ياسمين خلاص يا ندى هو مشي اهدي بقا عشان خاطري ندى ياسمين ياسمين نعم ياحبيبتي ندى هو انا مش حلوه واحشه يعني ياسمين ليه بتقولي الكلام ده ياندي ندى بسخريه دا كلام اخوكي مش كلامي انا. ياسمين لا ياندي اكيد بيضيقك مش اكتر ندى بدموع ليه ليه دايما بيحب يجرحني ليه بيحب يشوفني موجوعه فعلا خالد كان معه حق لما اقالي انه لسه بيحب لميس.
عصام كان واقف على باب الاوضه ونفسه يدخل يقولها ان هو لو كان بيحب لميس فهو بيعشقها عصام في نفسه غبيه انا بعشقك ورجع اوضته حزين على والده ووحبيبته ياسمبن لا ياندي عصام بيحبك ندى خلاص مش عايزه اتكلم في الموضوع ده تاني ياسمين هو في موضوع اصلا دا عصام عليه العوض احول القمر ال ادمي ده مش عجبه يالا عليه العوض في اخواتي واحد اتهبل وواحد بقي اعمي ندى ههههه بس يابت انتي ومتقوليش على عصام اعمي.
ياسمين تصدقي ان انا غلطانه وبعدين تعالي هنا انتي السبب ازاي في اني اعترف لخالد بحبي مش فاهمه ندى بصراحه انا ال قولت لخالد يخاليكي تغيري ووا ياسمين كملي وايه ندى يعني يتقرب من سرين كدا وكدا يعني عشان تغيري ياسمين اه ياواطيه وكنتي شايفني هموت منها وانتي السبب وانقضت على ندى ندى اه سيبني.
سها اقشطه كويس اني لقتكم سوا عشان هنيه محضرنا حته اكله عسسسل فانا بعد تفكير ومباحثات وصلت لقرار اني مش هخس انا هنزل اقتحم الاكله دي بالرجيم بالزفت ندى بنفس لهجه سها تفكير اه ياسمين لا وفي مباحثات كمان والاتنين هجموا على سها سها خلاص واللهي انا مش هاكل الا 3مرات بس عشان خاطركم ندى 3مرات وبس لهو انتي بتاكلي كام مره في اليوم سها 6بس ياسمين بس ليه ماتاكلنا بالمره وكملوا ضرب نسيبهم ربنا يعنهم اما في غرفه احمد.
محمد هوعنده حق يااحمد انت خبيت عليه احمد انا مش عايز اقلقه يامحمد محمد داابنك يااحمد عصام دخل اقوله ياعمي اني ابنه احمد عصام تعال عصام حضن احمد جامد عصام متخافش يابابا هتقوم انشاء الله وانا هسافر معك احمد لا يابني انت هتفضل هنا انا مش عايز حد يعرف حاجه ياعصام عصام حاضر يابابا متخافش محمد ربنا يكملك بعقلك يابني ويهديك يااسر امين. احمد متجبش سيره الزفت ده.
محمد هههه ليه يااحمد دا اسوره عسل ده هو ال عامل للقصر معني عصام هههه اي واللهي ياعمي انا شايفه طالع لخالد ربنا يستر احمد الله يكون في عونك ياخالد يابني في غرفه خالد ينام بسعاده لاول مره ينعم بنوم هادي بعيد عن اسر المزعج فيسمع دق على باب غرفته خالد اكيد حد غير اسر اسر عمره ماخبط بيقتحم على طول خالد فتح الباب لقي طقم الحرس ادامه خالد هو في اي اسر انتم واقفتوا ليه كملوا فدخلوا إلى الغرفه فكانوا يحملون اسر.
اسر بس هنا فوضعوه على السرير اسر الف شكر يارجاله منجلكوش في حاجه واحشه اااه واد ياخالد هات ميه سخنه وكريم وتعال ادهنلي رجلي بسرعه منه لله ابو لهب ياتري خالد هيعمل فيه ايه..
رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي بقلم آية محمد رفعت الفصل الرابع والعشرون
خالد دخل خالد بصوت عالي جدا اسر في ظرف خمس دقايق ان ممشتش من وشي لكون قتلك اسر حرام عليك ياخالد انا مش بعرف انام ال جنبك خالد حرمت عليك عشتك يابعيد لاخر مره يااسر غور بره اوضتي احسنلك خالي ام الليله دي تعدي اسر خههههههه خالد انت بتضحك على ايه ياحيوان انت اسر هههه اصل بعد عنك مش هعرف اقوم من مكاني عشان رجلي فانت مضطر تستعملني خالد كدا تب استنا على رزقك بقا اسر لاااااااستهدي بالله ياخالد الله يخربيتك.
اعقل خالد انت خليت فيها عقل اسر خالد السلاح يطول سيب السكينه خالد انا عايزه يطول عشان اخلص من ام خلقتك دي اسر ياغبي انت كدا مش هتخلص مني خالص عفريتي هيتطلعلك بقا واشتغاله خالد ولاه خلاص هي كبرت في دمغي هتموت يعني هتموت اسر تب سيبني وانا هرجعلك مفتاح العربيه بتاعتك الجديده وقميصك الكحلي خالد نهارك اسود انت بتسرقني يالا اسر اه امال انت تركب عربيه جديده وانا المعفنه ال عندي خالد ول تزعل انا هركبك احسن منها.
اسر بجد ياخالود خالد بجد يااسوره دانت حبيبي اسر ايه هي بقا طب لونها ايه قولي خالد هركبك الاتوبيس الاخضر عارفه اسر اتوبيس اخضر لا مسمعتش عنه خالد ماانت عشان تشوفه وتسمع عنه لازم الاول تموت اسر ليه عشان اركبه لازم اموت خالد ايوه لان الكفن محدش بيركبه حي اسر تصدق معك حق خالد شوفت تعال بقا اسر لا انا مش عايز اموت الوقتي ياعم خالد هو انا بخيرك ياغبي تعال هنا.
اسر وهوبيجري اااااه رجلي ياعصام ياعمي يااهل الدار الحقونييييي خالد اقف ياجبان مش عملي فيها ابو الرجال وكل مااتطردك تيجي اسر ابو رجال مين دانا غلابان ياخالد اعقل بدل ماتخوش السجن وابو لهب يجوز ياسمين لحد تاني وتعيش انت في السجن تغني ارجع بقي محمد في اي واي ال في ايدك دي ياخالد اسر سكينه يخويا شوفت واحد مسدس والتاني سكينه عيله تشرف الصراحه خالد هقتلك ورحمه جدي لاقتلك.
اسر ليييه ليه ياخالود بتدخل جدك ليه متسيبه مرتاح مكانه خالد انا عايزك ترتاح جمبه و عشان ابن ناس ومتربي هخليك تكتب وصيه اقبل ماتتقتل اسر غبي اووي انا عشان اكتبلك املاكي خالد املاك ايه يامعفن تعال نهايتك على ايدي محمد خالد خلاص خالد يابابا دا بيسرقني محمد اناقولت خلاص اسر يعم خلاص لو زعلان على الحاجه هرجعلك كله حتى اللاب الاسود والبرفان والساعه وملف المعمار حاضر من عنيا انا ليا بركه ال انت يا خالود.
خالد تب اللاب والبرفان ممكن انما حضرتك اتثقفت امته عشان تاخد ملف المعمار اسر لا انا خدته عشان الرسم ال انت راسمه جميل فقولت اتفشخ ادام اصاحبي خالد مسك اسر من رقبته ياحيوان انا مش هقتلك اسر الحمدلله خالد انا هشنقك محمد مش اقدر يخلص اسر ندى في اي يابابا محمد نادي بسرعه عصام اخوكي اتجنن وهيقتل اسر ندى واقفه مش عايزه تروحله محمد انت لسه واقفه.
في غرفه عصام كان يجلس على مكتبه ويشرب قهوته وهو يتابع العمل على بعض الملفات ندى عصام عصام بابتسامه ساحره عيون عصام كنت متاكد انك هتيجي ندى كادت ان تستسلم وتسامحه بعد ان رات ابتسامته الساحره ندى عصام الحق خالد هيموت اسر غصام مش مهم اهم حاجه انك هنا ومسك ايدها ندى انا اسف واللهي مااقصد انتي بالنسبالي الوقتي روحي حد بيعرف يعيش من غير روحه ندى انت بتقول اني وحشه عصام انتي احلي من القمر نفسه انا بعشقك ياندي.
ندى وشها احمر وفي الارض محروجه من قربه منها والكلام ال بيقوله عصام قرب منها جامد بحبك انتي ال خليتي قلبي رجع يدوق من جديد ندى عصام ابعد عصام لا ندى اسر هيموت خالد عصام هعهههههه بجد تب تيجي ازاي ندى اقصد خالد عصام لما حس بارتباكها محبش يحرجها اكتر من كدا عصام تعالي نشوف في اي عصام داخل لقي خالد معلق في راقبه اسر حبل وعايز يعلقه في النجفه عصام يانهار اسود. اسر ياغبي الحبل اقصير مش هيطول النجفه.
محمد اسكت يااسر الله يهديك متستفزوش عصام خالد خلاص خالد سبني ياعصام انا خلاص فاض بيا عصام مسك خالد وكتفه جامد طبعا خالد معرفش يفك نفسه لان عصام بيفوقه بالجسم والقوه اسر اخس علبك ياابو نسب خالد متقولش زفت عصام الله يخليك سبني اموته عصام خلاص ياخالد اهدي اسر ههههه تموت مين يابا دانا افعصك عصام واللهي كانت فين طوله لسانك دي وانا بسحبك من ايده زي الصرصار اسر انا مبرداش ابين فوتي لحد الحاجات دي بتتحسد بابني.
خالد واللهي يااسر ماحد هيموتك غيري اسر وبتحلف ليه مصدقك عصام سب خالد ومسك اسر رافعه بايد واحده على الجدار عصام انا اتخنقت منك جبت أخرى كل شويه اجي اسلكك من مشكله شكل اسر بصوت مخنوق ومتقطع خ ا ل ص س ب ن ي ه م و ت عصام اسمعني ياحيوان هتروح اوضتك زي الشاطر كدا وتقفل الباب على نفسك وتتخمد ت ايه اسر ا ت خ م د عصام شاطر يالا ثم بصوت عالي جدا غور اسر بقا بيجري على اوضته عصام معندوش تفاهم ممكن يخلص عليه بجد.
خالد اقعد على الكرسي وطلع حبايه من جيب الترنج وخدها ومسك دمغه عصام ايه ال انت اخدته دا خالد دي حبوب للصداع عصام ماانا عارف ليه حططها في جيب الترنج خالد عشان الزفت ال اسمه اسر اول مابشوفه بيجلي صداع عصام ههههه شكلك مسخره معقول اسر بيعمل فيك كل ده خالد اضحك اضحك ماهو بيخاف يجي جمبك ماانت البوص بقا ياخويا عصام سبك منه يالا اقوم نام عشان عندنا اجتماع بكره مهم. خالد لا يابا انت هتنام في اوضتي وانا في اوضتك.
عصام ليه انشاء الله خالد عشان الزفت لما يرجع تصطفلوا سوا انا عايز انام عصام تصدق يالا صعبت عليا اوك روح نام اسر سمع كل الحوار وبعد ما خالد دخل على سرير عصام عشان ينام لقي اسر بيفتح الباب وواقف خالد انا عرف اني يومي اسود تعال نام وخلصني اسر ماكان من الاول ياخالود كل مره تعمل الدوشه دي وبترجع تنام جنبي خالد ان ال بيجي انام جنبك نام يااسر ربنا يهدك اسر قولتلك مبعرفش انام ال جنبك.
خالد نام من كتر الصداع ال اسر عملهوله في الصباح الباكر ندى دخلت لخالد الاوضه خالد ياخالد انت فين عصام كان في غرفه الملابس بيلبس عصام ايه ده زوقك دايما غريب في اللبس ياخالد انا اروح البس من عندي احسن ندى خالد انت جوه يابني رود الله كدا طيب وفتحت الباب فتسعت عيناها عندما رات عصام يقف امامها ببنطلون ترنج فقط دون اي تي شرت فظهرت كل عضلاته وبنيته القويه.
ندى ادارت وجهها انا اسفه انت ايه ال جابك هنا دي اوضه خالد اقترب عصام منها واي يعني اوضه خالد ممنوع ادخل ندى طب استر نفسك بسرعه عصام ههههههه ليه انتي مش واثقه في نفسك ندى التفت له نعم مين دي ال مش واثقه في نفسها عصام وهو يقترب منها بشده حتى التصقت بالحائط وهو يهمس في اذنها بصوته الرجولي الجذاب انتي ندى ظلت تنظر لجسده الضخم وعيناه الجميله وشعره المتمرد عليه وينزل على عيناه بسبب المياه ابعد.
عصام ليه ياندي خايفه ندى اناهخاف من ايه عصام تضعفي مثلا ندى انت مجنون وابتعدت حتى ترحل فجذبها عصام اليه فصدمت بصدره العاري ورائحه عطره الجذاب عصام سبني عصام لا اما تسامحني الاول ندى لا مش هسمحك عصام كدا خلاص هعتبر دي دعوه منك عشان ابوسك ندى ايه لا عصام لا ايه هتسامحيني ول ندى اه عصام بخبث اه ايه ندى اه موافقه عصام اوك تعالي ندى لا موافقه اسامحك عصام شاطوره ياملكتي ندى ايه عصام ايوه انت ملكه قلبي.
ندى تاهت في سحر عيناه الزرقاء التي تشبه السماء في لونها عصام استغل انشغالها في سحر عنيه وقبلاها وهي اتجوبت معه فظل يعمق قبلته لها حتى تعرف كم يعشقها ياسمين ندى انت هنا ندى ابتعدت عن عصام وجرت ياسمين ندى انت هنا وانا بدور عليكي ندى اصل هو لا انا ياسمين مالك ياندي انتي تعبانه عصام لبس تي شرت من بتوع خالد وطلع ياسمين ماتتكلمي يابنتي انت شايفه شبح. عصام تقريبا كدا ياسوسو شافتني.
باسمين ههههه انت بتعمل ايه هنا ياعصام. عصام انا بيت هنا عشان اسر ميضيقش خالد انا راجع اوضتي البس عشان عندي اجتماع مهم وانتي ياندي اجهزي ساعه وهجي اخدك عشان اخرجك. ياسمين قشطه معاك عصام ليه انشاء الله خالي خطيبك يخرجك ياختي ياسمين كدا ياعصام ماشي عصام كدا ونص انتي مش ليكي بعل ياسمين يعني ايه بغل دي عصام هههههه اسالي خالد وسابه ومشي ياسمين اكيد هساله ندى انتي يابنتي بكلمك ندى ها عايزه ايه.
ياسمين ههههه عايزه اعرف كل حاجه بالتفصيل الممل انتي عارفاني دقيقه جدا. ندى بتوتر شديد مفيش حاجه حصلت ياسمين عليا انا اوك برحتك اقول لخالد اني جيباكي من خزانه الملابس وهو هيعرف بنفسه ايه ال حصل ندى لا هقول ياسمين ناس متجيش ال بالعين الحمره ارغي امافي غرفه عصام دخل لقي اسر نايم في حضن خالد عصام مش قادر يمسك نفسه من الضحك عصام خالد انت يابني خالد نام ياحيوان قولتلك مبعرفش احكي زفت على دمغك.
عصام هههههههه وكمان بتحكيله حكايه شكلك مسخره قوم يابني خالد عايز ايه عصام مين جاب الحيوان ده هنا اسر انا ال جيت يابوص عصام تب اقوم ياخويا منك لي اتاخرنا خالد سيب درعي ايه ههرب اسر اه ال يعني مهربتش اقبل كدا خالد وانت بتسيبني وراي في كل حته اسر انتي حبيبي ياخالو خالد وانا بكرهك يااسر عصام هنقضيها كلام قوم يابني اسر حاضر ياصوص عصام مسك اسر من افاقه انا مش قولت ميت مره بلاش الكلمه دي شايفني عصير طماطم ادمك.
رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي بقلم آية محمد رفعت الفصل الخامس والعشرون
عصام انا هنزل استناك تحت ياخالد خالد اوك هخد شور والبس واحصلك على طول. اسر استناني ياخالد خالد ايه هتيجي معيا الحمام كمان اسر مش للدرجادي ياجدع خالد امال عايز ايه اسر بكره خطوبتك خالد اه اشمعني اسر عشان اروح اشتري بدله تليق باسوره الدالي حاجه كدا فوق الخيال خالد تب انزل على الارض يااخويا عشان تستعد للشغل يامعلم اسر هههه اقصدك الاشراف ياابني هوده شغل خالد ههه اه فعلا معك حق بالتوفيق.
خالد اخد شور ولبس هدومه وبيصفف شعره فيدق الباب خالد ادخلي ياندي ياسمين يعني ياسمين متدخلش خالد ياسمين ياسمين صباح الخير ياحبيبي خالد احلي صباح في الدنيا ابه ده اميرتي صحيه بدري ليه ياسمين نازله اشتري شويه حاجات عشان الخطوبه خالد استني اخلص الاجتماع ال وراي وهجي معكي اوك ياسمين بجد ياخالد خالد بابتسامه بجد يا روح قلب خالد ياسمين اروح اجهز بقا وهي ماشيه افتكرت كلام عصام فوقفت خالد خالد نعم ياسمين يعني ايه بغل.
خالد بصلها بغل بغل ايه ياسمين مش عارفه انا بقول لعصام يخرجني معه هو وندى قالي ليكي بغل يخرجك خالد انفجر ضاحكا ههههههههههه بعل ياياسمين مش بغل ياسمين اي ان كان يعني ايه خالد البعل هو الزوج ياسمين ههههه انت بعل خالدههههههه تصوري ياسمين انا هروح البس بقا خالد اوك على السفره عصام صباح الخيرياماما امال صباح النور ياحبيبي عصام صباح الخير يابابا احمد صباح النور يابني امال خالد فين يابني اول مره يتاخر كدا.
عصام كالعاده يابابا خالد يمسك شكله مع اسر ويضربه ويروح ينام في اي حته واسر يروح وراه فخالد يياس وينيمه جانبه امال ههههه اسر ومن وهو طفل صغير متعلق بخالد جدا احمد هو عشان متعلق بيه يكرهه في عيشته احمد ها ياعصام مفيش جديد عن ايوب البحيري واحمد السيوافي عصام وهو بيفطر متقلقاش يابابا قريب جدا هتسمع اخبار تسعدك احمد هموت واعرف ايه بيدور في دمغك والثقه دي بتجيبها منين خالد ميبقاش البوص ياعمي.
عصام هههه انتم مكبرين الموضوع ياجماعه انا على قدي محمد وهو نازل على السلم ايه التواضع ده عصام ول تواضع ول حاجه ياعمي يالا ياخالد اتاخرنا على الاجتماع خالد اوك يالا بعد ذهاب خالد وعصام محمد عامل ايه دلوقتي يااحمد. احمد الحمدلله اخدت العلاج زي ماالدكتور قال محمد انشاء الله خير ياحبيبي قبل ان ينطق احمد سمعوا صراخ من اوضه سها في غرفه سها دخل اسر غرفه سها وفتح الباب دون ان يدق الباب.
فوجد سها تنام على السرير وتتحدث على الهاتف سها اكيد طبعا هجيلك يابني حافظت الطياره بعد ساعتين فانهت المكالمه و سارحت في اسر اسر كلمتيه سها اه اسر هتروحي تجبيه سها ايوه اسر وانا ترتور سها اه لا انت دخلت هنا ازاي اسر دانتي واقعتك سوده بقا يابت خطيبك واكل علقه موت وانت اقعده تحبيلي في التلفون مع سي معتز بدل ماتيجي تتطمني عليا وتيجبلي صيميت وعصير وترسمي العمل سها ماانت زي القرد اهو.
اسر مفيش ياحبيبي دانا كنت بشوف سها محتاجه حاجه ول لا سها لا ياخالو داكان هيضربني اسر ههه بهزر معكي ياسوسو احمد خلاص انت بقا يااستاذ اسر مش في شغلك ليه اسر مانا ماشي اهو عشان الشغل ميوفقش اصل ياعمي ان مكنتش انا اضبط كل حاجه مفيش حد بيشتغل محمد اه ان هتقولي اسر عن اذنكم بقا عشان متاخرش على الشركه احمد بس انت مش هتروح الشركه اسر اه تصدق نسيت ياابو حميد اطمن انا هشرف على العمال بنفسي احمد اما نشوف اسر سلام.
احمد كلمت المشرف على العمال فهمته هيعمل ايه مع الحيوان ده محمد ايوه يا احمد اطمن هيفخته شغل سها حرام عليك ياخالو اسوره حيب فلبي احمد بت انا مش ناقص جنانك انتي التانيه اصل واللهي ابعتك وراه تشتغلي معه في البناء طالما الحب مقطع بعضه كدا يااختي سها هو مين دي التشتغل دهو يستهل اكتر من كدا كمان انا مالي احمد ايوه كدا اتعدلي محمد هههههههه ندى صباح الخير يابابي صباح الخير ياعمو.
احمد صباح النور على عروستنا الحلوه ايه خرجه على فين كدا ندى شورتله فجي همست في ودنه ندى عصام قالي استناه لما يخلص الاجتماع عشان نروح نجيب حاجات الخطوبه. احمد بصوت منخفض طيب تمام الاجتماع ادامه ساعه كمان انتي لبسه الوقتي ليه ندى اصل هروح الشركه اتفرج على الاجتماع ده نفسي اشوف عصام وهو واقف احمد اشمعنا ندى بيتكلم بثقه كدا وغرور احمد وانتي عرفتي منين ندى خالد وقولت اروح اشوف بنفسي.
اصل بحب اشوفه اوووي كدا ماهو ده ال خالني احبه احمد بجد ربنا يعينك ندى بصوت عالي ميرسي انكل سلام بابي كل ده ومحمد واقف بيتفرج عليهم مخمد هي كانت بتقولك ايه احمد لاحوله ولا قوه ال بالله العلي العظيم العيال اتهبلت يامحمد ومشي احمد يكلم نفسه بصوت مسموع حتى ندى العاقله اتجننت منك لله يااسر يابني في الشركه خالد يانهار اسود.
عادل ايوه ياخالد اسود بس دا هيجيب جميع الالوان لو البوص عرف امال انا جيلك ليه عشان هو بيحبك وهيسمع منك وانت ابن عمه خالد ابن عمه مين يابا دا نا هتعلق جنبكم عادل لا ياجدع خالد اخفي من وشي الساعه دي اما اشوف هقواله ازاي في مكتب عصام سمع عصام طرق على الباب عصام ادخل عصام ندى ندى بابتسامه انا قولت اجي اقعد معك عشان نمشي على طول عصام تقعدي معيا فين ياندي هوانا بلعب.
ندى كدا طيب انا اصلا غلطانه اني جيتلك انا ماشيه عصام قام مسك ايدها استني ياحبيبتي انتي دايما بتزعلي بسرعه كدا ندى دا بدل ماتقولي الشركه منوره ياحبيبتي اطلبلك حاجه تشربيها انا ال هعلمك عصام هههه في دي عندك حق تشربي ايه ياملكتي ندى ام قهوه عصام ندى انتي لسه العاده دي فيكي ندى بخوف ها ماانا مش عارفه اغيرها عصام بس كدا غلط وانا قولتلك ميت مره ورفع عصام سماعه التلفون عصام ايوه يابني هاتلي فطار على مكتبي.
ندى يوه يارتني ماجيت عصام ليه ياقلبي دانا هفطر معكي ندى بجد ياعصام عصام بجد ياقلب عصام يطرق الباب عصام ادخل على الفطار يافندم عصام حطه عندك ياعلي. على حاضر يافندم عصام يالا ياملكتي ندى يالا يابوص عصام هههه ماشي عصام اقعد ندى على رجله وبياكلها ندى خلاص مش عوت اقدره ياعصام عصام ندى انا قولت ايه ندى معتش جيالك ياعصام عصام ههه ماشي بس كلي يدخل خالد كماهو معتاد دون طرق. خالد انا جيت في وقت غلط ول حاجه.
ندى خافت وقامت من على رجل عصام عصام شدها تاني واقعدها عصام ايه ياحبيبتي قومتي ليه لازم تكملي فطارك وال مفيش خروج ندى عصام خالد عصام مين ده يستجر يبصلك عندك اعتراض يااستاذ خالد خالد لا عادي باخويا خدوا رحتكم ندى خلاص ياعصام كفيا عصام اوك عصام واقف تعالي ياندي هقعدك في اوضتي لحد اما اخلص ندى ادمك كتير عصام لا يا روحي هي نص ساعه بالكتير ندى اوك وخدها عصام في اوضه موجوده بالمكتب هي خاصه بعصام لو حب يريح شويه.