رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي بقلم آية محمد رفعت الفصل الرابع عشر
محمد لا انتي زودتيها اووي كل عريس ترفضيه ممكن اعرف ايه السبب ندى انا مش عايزه اتجوز الوقتي محمد واضح انك اتدلعتي اووي اسمعي انا هوافق على عمر وهتقعدي معها ودا اخر كلام عندي سمعه ندى اول مره ابوها يعلي صوته عليه خالد براحه يابابا مش كدا محمد بلا براحه بلا زفت انا زهقت دا عاشر عريس ترفضه بدون اسباب عاقل اختك ياخالد ومشي محمد انهارت ندى من العياط خالد ليه ياندي بتعملي في نفسك كدا.
صارحيني ياندي انت في حد في حياتك بتحبي حد انا اخوكي قوللي يمكن اقدر اساعدك في غرفه عصام اسر عصام قولي بقا على السر بتحيل عليك من ساعتها عصام سر ايه يا غبي اسر سر العضلات دي استحاله تكون طبيعي دي نفخ قولي الوصفه ال بتنفخ دي عصام اللهم ما طوالك ياروخ انا هروح اراجع الملف ده مع خالد واللهي يا اسر ان رجعت لقيتك هنا هتطلعلك عضلات بس في وشك وذهب عصام إلى غرفه خالد ولكنه تسمر مكانه عند سماع كلمات ندى.
ندى ايوه ياخالد انا بحب خالد بابتسامه كبرتي يا ندى وبقتي بتحبي ومخبيه على اخوكي مش مهم مين سعيد الحظ ده ندى خالد انا بحب خالد ايوه مين ندى عصام تلاشت ابتسامه خالد عصام انتي مجنونه صح انتي عارفه ان عصام بيحب لميس ندى بس لميس ماتت خلاث اغمض عصام عينه بالم عند ذكر موت حبيبته خالد ايوه هي ماتت بس لسه موجوده في قلب عصام ورافض ينساها ندى بس انا بحبه اووي يا خالد.
خالد ندى فوقي من ال انتي فيها ده انتي واثقه ومتاكده ان عصام عمره ماحبك ول هيحبك ندى بعيط حرام عليك يا خالد ليه بتقول كدا انا بحبه ومش هتجوز غيره حتى لو وصلت اني اقتل نفسي عشان اريحكم مني خالد احتضن ندى بس يا حبيبتي خلاص انا حاسس بيكي واللهي ندى تبكي بقوه بحبه ياخالد قلبي واجعني اووي اني حبيبته كل السنين دي وهو محسش بيا عصام عاد إلى غرفته وهو يفكر في كلام ندى وبعد وقت من التفكير حسم قراره.
في غرفه الصالون كان يجلس الجميع ماعدا ندى التي انفردت في غرفتها تجلس بحزن وبجانبها صديقه دربها ياسمين التي تحاول ان تعرف ماذا اصيب صديقتها في الصالون يدخل عصام على الجميع بابا انا قررت اخطب واقع الخبر على الجميع بصدمه امال اخيرا يابني احمد مش مصدق نفسي وادمعت عيناه اسر يا نهار جواز الصبح خالد وباليل عصام سها الف مبروك ياعصام مين سعيده الحظ دي.
عصام عمي انا طالب ايد ندى احمد زين مااخترت يابني انت متخدش راي عمك حتى لو موافقش واللهي لجوزهالك دانا مصدقت محمد هههه وانا موافق يا بني انا هلقي احسن منك فين كان للجميع سعيد ال خالد فكان ينظر لصديقه الذي تحاشي النظر في عيناه حتى لا يعرف خالد مابه فهو يتحطم من داخله عصام انسحب بهدوء ودخل اوضته لقي خالد وراه عصام بصله انا جاهز للاسئله ال بتدور في دمغك.
خالد هو سؤال واحد بس يا عصام انت سمعت الكلام ال ندى قالته عصام مكنتش اقصد اني اسمع حاجه صدقني يا خالد انا كنت جيلك عشان اراجع معك الملف مش اكتر خالد مصدقك بس يا عصام انت كدا بتموت نفسك ليه تحمل نفسك فوق طاقتها عصام فوق من ال انت فيها وانسي وعيش حياتك يا صاحبي ال فات ده كان ماضي انسي وكمل امحي كل حاجه من دمغك.
عصام مش اقدر ياخالد كل يوم بشوفها وهي بتناديني وبتستنجد بيا وانا متكتف ومعرفتش اساعدها عارف يعني ايه اغلي حاجه في حياتك تتدبح ادمك بدم برد وكل ده ليه عشان قمت بواجبي واقبضت على اكبر تاجر مخدارت في مصر وهارب من سنين ومحدش اقدر يمسكه انا ال اقدرت وكانت المكافاه بتاعتي حبيبتي تندبح ادام عيني متتخيلش اد ايه حسيت بالعجز اني عاجز رغم قوتي حسيت اني ضعيف وبتقولي عيش استحاله اسلم قلبي لحد تاني يا خالد.
خالد بس با عصام سوء اتجوزت ندى اوغيرها انت كدا هتظلمها عصام انا هيعيش معها وهعامله كزوجه هدلها كل حقوقها وهحترمها بس اكتر من كدا مقدرش خالد ندى بتحبك ياعصام وانا واثق انك هيجي اليوم وتحبها وحتى لو محبتهاش كفيا انك تحترمها بس مكنتش اعرف انك داخل على طمع اشمعنا خطوبتك تبقا معيا عصام ههع انا البوص يالا فكر زمان لما قولتلك ان فرحنا هيبقا مع بعض وانا مخلفش كلمه قولتلها خالد ماشي يا معلم تحت على السفره.
محمد ندى يا حبيبتي عندي عريس احسن من عمر ميت مره ندى عشان خاطري يابابا انا مش عايزه اتجوز محمد متاكده ندى ايوه محمد خلاث يا عصام زي ما سمعت ندى مش مواقفه ندى اه م ايه انت بتقول مين يابابا احمد هههه بيقول عصام ندى بسرعه دون ان تنتبه انا موافقه مش قولتلك يا محمد محمد اه مكنتش اغرف انها ما صدقت كدا وضحك الجميع ياسمين ضربت ندى ايه يابنتي هيقولوا واقعه ندى تنظر لعصام الذي اكتفا فقط بابتسامه صغيره.
اسر دا ظلم واللهي اشمعن كل واحد اختار شربكه حياته وانا ال ادبست.
اسر كفيا بقا انت كل شويه تفكرني خلاث قولتلك غلط ايه وسابهم وطلع فوق محمد ليه يا احمد كدا كل شويه تفتح الموضوغ ده احمد لازم يفوق يامحمد اسر بيحب المظهر الخارجي بس مبيهتمش بالجوعر الداخلي وعشان كدا كان واقع اول مره وهي كلمه هيتجوز سها خلاث الكلام عصام كفيا يابابا سيبه يختار حياته بايده اسر مش صغير خالد عصام اهدي.
عصام مش ههدي ياخالد كل شويه يفكره بالماضي ليه انا عايز اعرف هو ذانبه ايه انها طلعت بتحبه عشان فلوسه.
احمد عشان مشاعره ال بتحركه بني ادم ضعيف عصام بصوت عالي اسر مش ضعيف يابابا اسر احسن مني ومن خالد اسر بجانب شخصيته المرحه في شخصيه قويه كفيا تحمله غلط هو مالوش ذنب فيه عصام ترك الاكل وطلع في غرفه اسر يدخل خالد وعصام اسر قاعد في نص السرير وسرحان عصام قعد على الجنب الشمال وخالد اليمين خالد اسر اوعي تزعل عصام خد حقك عصام رغم انك رزل بس مهنتش عليا اسر لا رد خالد مخلص بقا يا اسوره اسر انا مش هزعل بس بشرط.
عصام ايه اسر نروح نسهر في اي حته في ام المزرعه الخربانه دي خالد قشطه يالا عصام لسه في طلبات ياخويا اسر لا انا ال زعلان منه اووي واهرني الاكله ال ماكلتهاش دي اكلتي المفضله ضيعها على ابو لهب بس يالا وحنا بره ابقا اطلب اكل عصام مش ان قولت الود ده عايز يتربي فهجم خالد وعصام على اسر اسر اااه خلاث يا جزم هموت في غرفه سهها ياسمين اي يا بنتي منزلتيش تتعشي سها سبني والنبي يا ياسمين ياسمين مالك يا بنتي.
سها ياسمين هسالك سؤال وتردي بصراحه ياسمين قولي يا حبيبتي هو اسر مجبر على ياسمين بتوتر ليه بتقولي كدا لا طبعا سها بجد ندى انا جيت ايه موضوع سري سها تعالي يا ندى. ياسمين تعال ياندي اسمعي سها بتقول ايه ال ايه اسر مجبر انه يتجوزها سها هو انا حلوه ندى شوفتي بقا المشكله فين سها يعني مش حلوه كنت عارفه ندى لا يا سها مش دي المشكله المشكله انك مش واثقه في نفسك سها يعني اعمل ايه ياسمين سيبنا نفسك يا معلمه.
ندى اولامفيش نظارات دا واكله نص وشك ياسمين ول اللبس الزبله ده ندى شعرك محتاج تغذيه وحاجات كتير جدا ياسمين جسمك محتاج يخس شويه...
سها بس كله ال الاكل انا مش عايزه مساعدتكم شكرا ندى خاليكي كدا يا ختي سلام انا راحه انام بدل مااتهور عليكي في غرفه خالد ارتدي بنطلون اسود على قميص ازرق انيق ويصفف شعره ويضع عطره المفضل فكان وسيما اما اسر فارتدا تيشرت اصفر.
على بنطلون جملي ويصفف شعره فكان رائعا ( البنات ال طلبت اوصفلهم شكل اسر اسر عينها عسلي تشبه العسل الصافي وبشرته بيضاء وشعره طويل وهو جسده رياضي ولكن ليس كعصام وخالد فهو يشبه والدته فياخذ منها العيون ولون البشره اما عصام فهو يشبه اباها جدا فيمتلك نفس عيون والده اما ياسمين فهي تشبه عصام إلى حدما) اماعصام فكان يرتدي شميز اسود وقميص ابيص وبنطلون اسود ويضع عطره الساحر فكان جذاب للغايه ندى ممكن ادخل.
عصام تعالي يا ندى ندى واقفه تبص على عصام ومسحوره بجماله فكم كام وسيما ندى انت رايح فين عصام وهو يصفف شعره احنا هبتدي من الوفتي ندى امال ايه وبعدين انا اخاف تخرج كدا البنات تعكسك عصام مش للدرجادي ندى لا طب قولي رايح فين عصام هنخرج انا وخالد واسر ندى اجي معك انا وياسمين عصام مينفعش دا نادي ليلي ندى طبيب عصام اوعدك بكره هلففك المزراعه حته حته واخرجك اي مكان انتي عايزه ندى بجد عصام وهو يضع مفاتيحه وتلفونه اه.
ندى باسته على خده هروح انام تصبح على خير وجرت عصام مجنونه نزلوا التلاثه وكل واحد ركب عربيته إلى المكان المنشود في النادي. عصام طبعا البنات هتاكله بعنهم ول بتشاور له وهو ول هو في باله خالد مجناش اماكن من دي من زمان عصام هو احنا من ساعت ما استلمنا مناصبنا في الشركه واحنا بنلاقي وقت للخروج ياخالد خالد اه فعلا اسر قشطه الجو ده عسل مززز ايه تحل من غلي باب المشنقه عصام اسر اسر خلاث سكت اهو.
خالد ههههه محرمتش من ساعت المدرعه البشريه ال روقتك اسر افتكرنا سيره عدله حازم انا مش مصدق نفسي البوص بذات نفسه عصام بابتسامه جميله لا تليق ال به حازم ياابن الايه عامل ايه حازم الحمد لله يابوص اخبارك عصام انا تمام يامعلم حازم اذيك باخالد عامل ايه خالد انا الحمدلله انت لسه فاكرني حازم طبعا دانت اكتر من اخ لعصام بس مين ده.
اسر اقام واقف بثقه وغرور ومد ايده بيسلم على حازم اسر الدالي مدير اداره شركات ومصانع الدالي للاستراد والتصدير واخو عصام الكبير ومسئول عنه عصام اسر اسر احم اخوه الصغير عصام نظر لاسر نظره تعني ان نهايته على يده اسر احم وال اعرفه حازم ههههع انت اسر بقا اهلا خالد هههههه ابه ال هببته دي اسر هي وسعت مني للدرجادي خالد جدااا اسر يالا هو يعني عارف عني حاجه اكيد هيفكر اني نسخه من عصام في الالتزام خالد ههههع.
اسر انا نفسي اعرف انت منشكح اوي ليه كدا خالد عشان هو عارف مصايبك وتاريخك الاسود كلها اسر عصام قاله خالد هههه فاكر المصايب ال كنت بتعملها في الجامعه انا كنت بروح لعصام عشان يجي معيا وكان بيرفض يجي وانا عشان اشوف حل لمصايب بتاعتك كنت بطلب المساعده من حازم هههههههه اسر اقوم انا بقا اقعد في اي حته لما المعلم يمشي شكلي بقا زبله صح خالد ههههه جدا فذهب اسر إلى طاوله منفرده حتى يغادر حازم.
حازم من ساعت ما استقالت يا عصام وانا حاسس اني فقدت اخ انت كنت بالنسبالنا الامان والحمايه عصام وانت بالنسبالي اكتر من اخ ياحازم حازم اوعي تكون بتخد المصروف من اخوك الكبير عصام هههه هو فين الغبي ده ياخااد خالد زمنه هنا ول هنا هيروح فين يعني اسر يترا ايه ال الجرسون شيله ويبوزعه ده انا لازم اجرب متر تعال نعم فندم اسر ادني بتاع من ال معك ده اتفضل اسر ياساتر اي ده بس تصدق حلو هات الصنيه دي واللهي ماانا كسفك.
عند عصام خالد انا هقوم اشوف اسر اصل مستبشر بمصيبه جدبده حازم هههه هو لسه في مصايب عصام لسه هيرد اسر عفاه من المهمه دي اسر مسك الميك اسر محدش شاف ابن عمي واخويا كان اسمه ايه نسيت واللهي اه افتكرت اسمه بيومي وابن عمي اسمه اسماعيل ايه ده هوانا مين عصام وخالد في مواقف لا يحسد عليه عصام بغضب وكاد ان يفقد اعصابه خالد هات الحيوان ده وانا هطلع العربيه بسرعه اقبل ماتنفضح خالد احنا لسه هنتفضح واتفضحنا وال كان كان.
اسر الدينا حلو ه يابشر واللهي خالد ادمي يازفت اسر تعال ياخالد اشاطلك مزه من دول خالد ادمي ياحيوان بدل ما عصام يشوطك من الدنيا كلها ونستريح من عميالك السوده اسر واللهي انت عسل وانا عسل والدنيا جميله خالد شال اسر كشوال بطاطا وحازم لم تلفونه وجزمته والشراب وبيجري ورا خالد اسر مع السلامه يا مززز هيجلكم بكره بايي هتوحشوني اسر عصام حبيبي.
خالد هنعمل ايه باعصام في البلوه دي دالو ابوك شافنا وهو كدا هيعلقنا على سور الفيلا عصام انا عارف بس الزفت دي يفوق وانا ادشش عضمه بيسكر نهاره اسود اسر واللهي الدنيا حلوه ياناس ال فوق الدنيا حلوه خالد الله يخربيتك اخرس عصام اطلع بسرعه نركب عربيه واحده والحرس بيجي يخد الاتنين التانين بسرعه اقبل ما يفضاحنا امام الفيلا خالد هنطلع الزفت دا ازاي عصام انا هدخل افتحلك باب المطبخ ندخله منه خالد ماشي.
اسر انا ال كنت بسرق برفانك يابوص والساعات اه والبيجامه العسلي دي عصام اوعي يا خالد واللهي لا موته خالد اهدي يا عصام مش دا وقته اما يفوق ابقا اعمل ال يريحك اسر هههه انا ال بوظتلك اللاب توب بتاعك ههه كل ما تجيب واحد ابوظه وبحب افسي عجل عريبتك اوي عشان تتاخر على الشغل وعصام يروقك خالد اه يا حيوان واللهي لاشرب من دمك ياواطي عصام سيبه الوقتي خالنا داخله الاول وبعد كدا ناخد حقنا.
بعد ادخال اسر وبيتسحبوا زي الحراميه خالد هششس اسر لعصام هششششش هعهه عسل خالد ده عصام ماشي اسكت بقا اسر هو انتو بتتسحبوا ليه خالد بنتفسح شويه غبي عشان ابوك لوشافك كدا هيعلقك ويعلقنا اسر زق خالد ووقف في الصاله وبيصوت بصوت عالي يابشر ياناس انا سكران حد ليه شوق في حاجه خالد هششش الله يخربيتك الحق ياعصام كتف الوادده عصام اكتف فين يابا ده الاقصر كله صحي اسر اصحي يا ابو حميد يا عمي انزلوا الدنيا حلوه تحت هنا.
رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي بقلم آية محمد رفعت الفصل السادس عشر
احمد ايه ال بيحصل هنا ده اسر الدنياحلوه ياابو حميد احمد ايه ده اخوك ماله يا عصام خالد مفيش ياعمي دا تعبان شويه اسر لا انا سكران مش تعبان احمد ايييه خالد هههه اسر بيحب الهزار اسر لا انا سكران ياعم سبك منه احمد عصام اتكلم ساكت ليه انت واخد اخوك تسكره عصام وانا يعني ال ادتله القزازه وقولتله اشرب انا اتفاجت بيه كدا احمد ماشي ياعصام حسبكم تقل اووي وانت يازفت بتسكر دا لوحد من الصحافه شم خبر هنتفضح.
اسر بصوت عالي ياعمي انزل الدنيا حلوه تحت وانت نيم فوق خالد الله يخربيتك اسكت احمد واللهي لاربيك من اول وجديد اصبر بس يا عثمان عثمان نعم يابيه احمد خد الزفت ده يتعلق ويتمنع عنه الاكل خالد عصام واحنا هيعمل فينا ايه محمد في ايه الدوشه دي مالك يااسر انت كويس يابني اسر انا سكران احمد انت مالك فخور اووي كدا ول ال واخد شهاده الايزون عثمان خد الزفت ده ياسمين وندى وسها وامال نزلوا امال يخد ابني فين يااحمد.
احمد ابنك المحترم بيسكر ياهانم اسر ههههه الدنياحلوه واللهي ياجدعان احمد عثمان شل الزفت ده فوقه بطريقتك محمد ايه يااحمد في اي خلاث ال حصل حصل روح انت يعثمان انا هفوقه محمد سالا يا اسر تعال معيا اسر هههه واللهي انت صعبان عليا انت وابولهب الجنبك ده محمد ليه اسر خالد وعصام بيستغفلكم اخر استغفال محمد بس ياحبيبي انت بتهلوس بس.
خالد الحق اخوك ياعصام عصام اعمل ايه يعني خالد عنك يابابا ان وعصام هنطلعه وهنفوقه احنا احمد سيبه ياخالد تعال يا اسر احكيلي بقا تقصد ايه بكلامك ده خالد روحنا في دهيه اسر هههه فكر العقد ال عاملته مع شركه الانشاء احمد اه اسر كنت محدد مبلغ ادايه احمد 6مليون ليه اسر هههه غبي خالد نزل المبلغ ل3مليون هههه وخد عندك بقا عصام هو ال قاله ومحدش يعرف ال هما والعبدلله ال واقف ادمك احمد يكاد ينفجر من الغضب كمل يااسر.
اسر طب فاكر شركه البحيري بتاعت ايوب البحيري احمد اه اسر عارف مين بقا إلى ورا افلاسها.
احمد هم افلاسوا اسر ههههه اه خالد داخنا هنكل علقه احمد مين ياحبيبي اسر ههه البوص ابنك الكبير يامعلم وخد عندك دي عصام وخالد بيخططوا يعملوا شركه ليهم الاتنين وينافسوك بقا يامعلم وتوقع في السوق وتدخل بقا في حاله اكتئاب وموال يطول شرحه احمد الله الله على رجاله العيله خالد لا ابدا واللهي هي شركه بس مين يقدر ينافس احمد الدالي ماتتكلم يا عصام عصام انا عايزه يجيب حقه عشان اما يتروق يتروق صح.
احمد نهارك اسود انتو التلاته اخرتها كدا بتصغروني ادام الناس خالد ياعمي احمد اخرس انا هربيكم انتوا التلاته من اول وجديد انا احمد الدالي شويه عيال زيكم يضحكوا عليا محمد خلاث يااحمد احمد بس احنا ال دلعنهم اسر الدنيا حلوه واللهي ياجدعان اماخالد وعصام نفسهم ينقضوا على اسر يخلصوا عليه احمد انا هعلمكم الادب اتفضوا عقابا ليكم هتباتوا بره في الجنينه بره امال في البرد ده يااحمد سهير ابني اتكلم يامحمد.
محمد اقول ايه بعد ال سمعته ده عصام اولا يابابا احنا مصغرناش حضرتك شركه الانشاء ال حضرتك دخلت فيه مكسابها مكنش مضمون عشان كدا مخطرنش بمبلغ كبير ذي ده خالد استسمر نص المبلغ بس والنص التاني دخلنا بيه مشروع مكسبه مضمون في الحديد والصلب لحد مابقينا رقم واحد ثانيا الزفت ال اسمه ايوب هو ال ابتدي لما فكر يزرع خاين يجبله معلومات عن الصفقه ال دخلنها.
ادامه فكان لازم يتربي عشان يعرف هو بيلعب مع مين اما موضوع الشركه ده فعلا انا وخالد كنا هنعمل شركه ومصانع لتصنيع السيارات بحكم خبرت خالد في المجال ده ومكنتش هبقا مستقله بالعكس دي كانت هنتظم لامبرطوريه الدالي كدا حضرتك عرفت كل حاجه يالا ياخالد ننفذ العقاب.
وشد عصام خالد وطالعوا بره اما احمد ومحمد فبعد اما سمعوا كلام عصام زاد فخرهم بابنائهم ياسمين يابابا حرام الجو تلج بره ندى انا مش شايفه انهم غلطواحضرتك بالعكس محمد بس يابنات يالا كل واحده على اوضتها اسر لا استنوا هههه سها اول مره اشوفك مبتكليش سها ودي حاجه خلوه ول وحشه اسر هههه هو انتي فيكي حاجه حلوه اصلا دانا مستحمل قرفك بالعافيه وبحاول اتاقلم معكي بس بفشل في النهايه هههههت.
سها بصدمه طب ايه ال جبرك يااسر على القرف ده محمد سيبك منه يا بنتي دا سكران اسر ال جبرني ابو لهب ابويا ال ايه عشان دخلت تجربه حب فاشله ههههه احمد محمد خد الزفت ده من ادامي فوقه او قتله اي حاجه اتصرف محمد تعال يابني الله يهديك سندي معيا ياسهير.
وخد محمد اسر على اوضته اما سها فنهارت من البكاء ندى ياحبيبتي ده سكران مش عارف بيقول ايه سها لا ياندي هو قال الحقيقه انا عندي شك بس هو قاطعه خلاث وقلعت الدبله خدي يا ياسمين ابقي ادي لاسر دي وقوليله ان انا خلاصته من القرف ال مستحمله احمد ياسمين ندى سبوني مع سها شويه ياسمين حاضر يابابا يالا يا ندى احمد البسي دبلتك ياسها.
سها خالو انا مقدره اد ايه انت بتحبني انا ولميس اختي الله يرحمها وبتعتبرنا زي ياسمين بس لحد كدا وكفيا انا مابحبش افرض نفسي على حد احمد اديكي قولتيها انتي زي بنتي يبقا لازم تكوني عارفه ان الاب بيختار الافضل لبناته سها عارفه ياخالو بس ليه تفرض على اسرانه يرتبط بيا وهو مش بيحبني.
احمد لاني واثق ومتاكد انه هيحبك وانك هتغيريه ياسها ياحبيبتي اسر يحب المظهر الخارجي ومش في دمغه الطباع وعشان كدا حب بنت كان كل همها انه من عيله الدالي ان فعلا اجبرته انه يرتبط بيكي لانك انتي ال هتعرفي اسر ان اهم حاجه الجوهر الداخلي لكن جي الوقت ال يتادب سها انا مش فهمه حاجه احمد انا هفهمك احمد انتي بايدك تبقي احلي من البت ال حبها دي وبدل ما تنسحبي من حياته تادبيه سها ازاي.
احمد انا ال هقولك ياسها يعني لبسك شكلك سها بس انا مش هغير من نفسي عشان حديا خالو احمد باحبيبه خالو في الحرب لازم بيقا في تنزلات اعتبري دي حرب ولازم تكسبيها وبعد كدا ارجعي لطبيعتك بس يكون اسر فهم ان الشكل اي حد ممكن يبقا حلو بس الطبع دي كنز مش موجود عند اي حد سها الله عليك ياابو حميد فهمتك احمد بنت سها اسفه بس اتحمست احمد ماشي البسي دبلتك واظن انك هتحتاجي مساعده ندى وياسمين.
سها اوك تصبح على خير يااحلي خالو في الدنيا امال ايه ده حضرتك اقعد تضحك هنا وسيب الاولاد ب ه في البرد ده احمد صوتك ميعالش عليا ياامال وبعدين انا مش عندي اولاد انا عندي رجاله ومش عايز اي حد يتدخل في شئ ميخصوش امال لا يااحمد يخصني احمد انتي بتتحدني ياامال امال سميها زي ماانت عايز سهير في اي بااحمد في اي ياامال صوتكم عالي اووي.
احمد عقلي اختك يا سهير وعارفيها ان اي مخلوق مهما كان مكانته هنا مبيدخلش في قراري وجهزوا الشنط عشان راجعين القاهره وسابهم وطلع يشوف اسر في حديقه الفيلا خالد انا مالي ياعم سحبني وراك ليه انت عايز تقعد في التلج ده انا ذنبي ايه عصام ماتنشف يالا في ايه خالد والله انا نفسي اتبرا منك انت والزفت اخوك اه لو اطوله عصام متقلقش هطوله وهتخد حقك خالد ازاي واحنا بره هنا عصام دي مهمتي انا بقا ندى عصام.
عصام انتي ايه ال جابك هنا وايه ال في ايدك ده ندى ده غطا عشان البرد خالد اه يا واطيه جيبه لحبيبك واخوكي لا اخص عليكي ندى متقلقاش ياسمين جايه وراي خالد بجد طب اقوم اقبلها بقي عصام هههه احنا في اي ول في اي ندى عصام متزعلش من عمي عصام لا مش زعلان ياندي بس ايه ال جابك هنا وجيتي ازاي ندى هههه اتسحبت انا وياسمين من الباب المطبخ عصام افردي بابا شافك وانت جايه انتي عارفه اي حد بيخالف قراره بيتعاقب.
ندى متخافش استنيت اما نور الاوضه اتطفي فعرفت انه نام وجيت على طول عصام ههههههه كل ده ليه ندى اخاف عليك من البرد عصام لا البرد مياثرش فيا في حاجه تانيه ندى الله انتي محدش يعرف يكدب عليك عصام لا ندى هههه مغرور عصام عارف ندى بصراحه واحشتني قولت انزل اشوفك عصام محاولا تغير الموضوع هو خالد فين...