أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .





رواية ترى يا قلب أحببت من؟

أدم: دكتور مخ واعصاب. وحيد ليس له اخوه ويعيش مع امه وابيه ادم شاب في منتصف الثلاثين وهو أدم حسين البدري. ابن الدكتور حسي ..



14-01-2022 07:23 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [4]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية ترى يا قلب أحببت من؟
رواية ترى يا قلب أحببت من؟ للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الخامس

في بيت نغم سهام داخلة تصحي نغم
سهام: نغم، اصحي يا نغم قومي يا حبيبتي كدة هتتأخري علي الكلية
نغم: نيمانة. صباح الخير يا سوسو
سهام: صباح الخير يا حبيبتي ايه هو مفيش كلية النهاردة
نغم: قامت قعدت وبتلعب في شعرها بحركة تدل علي الصحصة. لا مش قادرة تعبانة النهاردة. هنزل علي معاد المستشفي
سهام: مالك يا نغم اجبلك دكتور
نغم: ههههه ايه يا سوسو اتخضيتي ليه انا بس مصدعة ومش هبقي مركزة.

سهام: طيب ياحبيبتي قوليلي الحفلة كانت حلوة.
نغم: افتكرت مهاب وابتسمت. اه يا ماما كانت حلوة اوي اوي
سهام: انا كنت قلقانة عليكي لما اتأخرتي علشان عارفة انك راجعة في تاكسي لواحدك وفضلت استناكي لحد ما نمت وانا قاعدة. قوليلي حد ضايقك وانتي راجعة
نغم: لا يا ماما متقلقيش وبعدين انا مرجعتش في تاكسي
سهام: اومال رجعتي في ايه.

نغم: هقولك في واحد اسمه الرائد مهاب وده يبقي شريك دكتور حسين ودكتور أدم. وكان موجود وصمم انه يوصلني.
سهام: وده ينفع يا نغم حبيبتي الناس تقول ايه لما ترجعي مع واحد في عربيته في وقت متأخر كدة
نغم: انا اسفة يا ماما بس هو صمم وكمان المكان هناك كان هادي وساكت وانا كنت خايفة بصراحة انا عارفة اني مكنش المفروض اروح الحفلة بس دكتور ادم عزمني بنفسه وكان ممكن يزعل.

سهام: خلاص يا حبيبتي مفيش حاجة وبعدين انتي اصلا من حقك تغيري جو انتي من سنين مابين الكلية والمستشفي لا بتخرجي ولا بتتفسحي زي البنات مجراش حاجة وكويس ان الظابط ده وصلك اهو أكيد راجل محترم وخلي بالوا منك احسن ما كان حد اتعرضلك في المكان اللي هناك ده
نغم: حطت ايدها علي بقها وكتمت ضحكتها. وبتكلم نفسها. اه لو تعرفي هو عمل فيا ايه مكنتيش قولتي كدة
سهام: انتي بتضحكي علي ايه.

نغم: انا ولا حاجة بس اصلي افتكرت حاجة كدة في الحفلة المهم قومي انتي علشان متتأخريش علي شغلك وانا هنام لحد معاد المستشفي
سهام: ماشي يا حبيبتي بس تاكلي قبل ما تنزلي فاهمة
نغم: حاضر هاكل متقلقيش.
نغم اخدت تليفونها وفتحته لقت رسايل كتير من تليفون أدم انه حاول يتصل بيها كتييير.
نغم: ايه ده كل دي مكلمات من الدكتور أدم يا تري في ايه.
وهي لسة بتكلم نفسها التليفون رن أدم
نغم: الو ايوة يا دكتور أدم.

أدم: ايوة يا نغم انتي قفلة تليفونك ليه
نغم: بقلق معلش يا دكتور كنت نايمه
أدم: غار أكتر وخبط بإيده علي المكتب نايمه فين يا نغم
نغم: بإستغراب. هكون فين يا عني يا دكتور في البيت طبعا
أدم: انتي مروحتيش الكلية
نغم: لا بصراحة تعبانة وجسمي كله مكسر. هريح النهاردة
أدم: بغيظ ويتري بقي جسمك مكسر من ايه بالظبط
نغم: مش فاهمة سؤال ادم. ابدا يا دكتور عادي تعب عادي
أدم: طيب متتأخريش علي معاد الشفت بتاعك. مع السلامة.

نغم قفلت وهي مش فاهمة حاجة. هو كان متصل ليه اصلا وايه الاسألة الغريبة دي يالا مش مهم انا حكمل نوم. بس اول ما حطت راسها علي المخدة افتكرت مهاب وابتسمت. غريبة هو ليه مش عايز يروح من بالي حتى لما كنت نايمة حلمت بيه بس بصراحة هو لذيذ اوي..
في مكتب مهاب مهاب داخل متنرفز وبيرزع الطبنجة بتاعته علي المكتب ووراه سامح.
مهاب: سامح مسمعش صوتك انا مش طايق نفسي.

سامح: مالك يا مهاب. في ايه انت اول مرة تقعد في إجتماع وتبقي مش مركز كدة وكمان خليت اللواء سراج ياخد بالوه. واول مرة يكلمك كدة بنرفزة
مهاب: انا مخنوق اوي يا سامح
سامح: ليه بس مالك هي البت شاهندة زعلتك في حاجة ولا ايه
مهاب: تعرف اول مرة امبارح احس اني قرفان من نفسي اوي ومش عايز اعمل كدة كنت حاسس انه مغصوب وانا معاها
سامح: لا متقوليش ان مهاب عز الدين بيفكر يتوب. ده تبقي كذبة الموسم.

مهاب: سامح مش ناقصاك امشي روح مكتبك
سامح: مهاب انت بتتكلم جد مالك في ايه انا كدة قلقت
مهاب: مفيش. مفيش يا سامح سيبني لوحدي دلوقتي
سامح: مهاب احنا اخوات ايه اللي حصل انت امبارح كنت مبسوط وكويس ايه اللي حصل
مهاب: اتنهد وقعد علي كرسيه. بعدين يا سامح احكيلك بعدين. سيبني بس لوحدي دلوقتي.
سامح: ماشي يا مهاب هسيبك بس شوية كدة وجاي لازم اعرف مالك
وخرج سامح ومهاب قاعد بيفكر.

مهاب: ايه يا نغم مرحتيش من دماغي من ساعت ما شوفتك واخرتها انا خايف تكوني انتي اللي كنت بهرب منها من سنين. بس دي وحشتني اوي عايز اشوفها. انا هكلم أدم واخد رقمها منه واكلمها حتى اسمع صوتها. واتصل مهاب بأدم
أدم قاعد في مكتبه ومش طايق حد يكلمه وغيران جدا وتليفونه رن. مهاب
أدم: ايوة عايز ايه يا مهاب
مهاب: أدم معلش علي اللي حصل البت اللي كانت معايا هي اللي مجنونه وقفلت التليفون متزعلش.

أدم: أكيد مجنونة بيك وبحركاتك ما انت مفيش ست بتقف قدامك.
مهاب: هههههه اعتبر ده قر عيني عينك كدة.
أدم: ممكن اعرف انت عايز ايه
مهاب: مالك يا أدم بتكلمني كدة ليه
أدم: مهاب انا عندي شغل خلص لو سمحت
مهاب: اوك. انا كنت عايز رقم تليفون نغم.
أدم: ، نعم وهو انت ومعكش رقمها
مهاب: لا مش معايا ملحقتش اخدوا منها امبارح
أدم: هو انت مشوفتهاش من امبارح
مهاب: لا وهشوفها فين
أدم: هدي شوية. طيب وانت عايز رقمها ليه.

مهاب: ايه اااه علشان كنت عايز اطمن عليها اصلي امبارح رخمت عليها شوية وخايف تكون زعلت
أدم: ليه يا مهاب ليه حرام عليك ما انا قيلك دي مش من البنات اللي انت بتعرفهم. يبقي علشان كدة مراحتش كليتها النهاردة. بس انا اللي غلطان انا اللي سيبتها تمشي معاك وانا عارف تصرفاتك الغير مسؤلة
مهاب: ادم انا مش ناقصك انت كمان هات رقمها وخلاص من غير كلام كتير.

أدم: لا يا مهاب مش هديك الرقم وياريت تبعد عن نغم خالص وكفاية اوي انك خلتني اا
مهاب: خليتك ايه يا ادم
أدم: ولا حاجة المهم ملكش دعوة بنغم هي بتشتغل معايا وفي حمايتي وابعد عنها كفاية عليك الستات اللي حواليك
مهاب: ماشي يا أدم مش عايز منك حاجة انا هعرف ازاي اجيبه. واسمع مش مهاب عز الدين اللي حد يأمره يعمل ايه وميعملش ايه فاهم.

وقفل مهاب التليفون وكان مخنوق من أدم ومتنرفز ماشي يا أدم بتتحداني وبعدين هدي وفكر. بس أدم عنده حق نغم متستهلش تكون تكون مع واحد زيى.

دي بنت بيور ورقيقة وانا عايش في مستنقع. انا خلاص ححاول ابعد عنها ومفكرش فيها. واتنهد. بس ازاي بس دي زي ما تكون اتحفرت في دماغي. اه يا نغم ملامحك وعنيكي وكلامك وضحكتك حتى شكل شفايفك وانا قريب منك مش عايز يغيب عني لحظة بجد نفسي اشوفها. وقعد مهاب علي كرسيه وسند راسه وشغل أغنيه حلوة بتحكي موقفه مع نغم من اول ما شافها وابتسم وقعد يفتكر نغم بكل تفصيلة فيها. وكانت أغنية( كانت هناك)( كانت هناك واقفة بتتكلم مع واحد معاها وفضلت انا واقف مكاني بس قلبي راح وراها. كان المكان في ناس كتير مش بس هي مابقتش شايف انا غيرها بعنية. اعرف منين ان اللي واقفة معاه يا قلبي مش حبيبها خايف اروح تحصل معايا اي حاجة مش حاببها. لو كان يا قلبي قلبها من الحب فاضي ممكن قصاد الناس اخدها في حضني عادي. وابتديت اسمع جوايا حاجة. حاجة حلمت اسمعها من سنين. والليالي الحلوة اللي في خيالي. الليلادي انا بيني وبينها خطوتين. بالصدفة كان في حد صاحبي عارفني عاليها. وقف الزمان بيا وبيها لما جات عيني في عنيها. مدت ايديها وسلمت قلبي وجعني. بالسرعة دي معقولة اكون حبيتها يعني. كان الكلام في عيونها بيقول اللي تاه فوق الشفايف. كدة خلاص مبقاش في عندي اي حجة اني ابقي خايف. قلتلها انتي اللي منايا ابقي ليها. ضحكت عيونها ضحكة لسة مش ناسيها. وابتديت اسمع جوايا حاجة. حاجة حلمت اسمعها من سنين. والليالي الحلوة اللي في خيالي اليلادي انا بيني وبينها خطوتين).

وكان مهاب سرحان في الاغنية وبيبتسم. ودخل سامح.
سامح: يا حبيبي يا رايق ده انا قلت هاجي الاقيك ضاربلك اتنين تلاتة علي الحالة اللي انا كنت سايبك فيها من شوية. اجي الايقيك بتسمع مزيكا. وبعدين مين دي يا خويا اللي كانت هناك.
مهاب: اوفففف مش ممكن عيل فصيل وربنا. انت ايه اللي جابك وبعدين انا اسمع زي ما انا عايز خليك في حالك
سامح: ماشي اسمع بس قولي بجد مالك في ايه انت متغير من ساعت ما جيت من الحفلة.

مهاب: قام وقف وسند علي المكتب وحط ايده في جيبه. سامح عايز اسألك علي حاجة
سامح: اسألني يا خويا وانا صغير
مهاب: هو فعلا في حاجة اسمها حب من اول نظرة. يعني ممكن تحب حد بسرعة كدة من اول مرة تشوفه فيها
سامح: طبعا في وهو الحب ايه غير كدة. تعرف الحب ده من وجهة نظري عامل زي ايه
مهاب: هنفتي بقي. زي ايه يا مخترع.

سامح: ماشي هعديها. بس بجد هقولك زي بالظبط الفيرس كدة. يعني لما تكون صحتك حلوة كدة وزي الحصان وتخاد حمام وتخرج تعطس وتجيلك انفلونزة وترقد في السرير. الحب كدة تبقي عايش سلطان زمانك وضارب الدنيا جزمة وكل يوم مع واحدة شكل. وفجأة تقع عينك علي واحدة تحس كدة ان سهم ضرب في قلبك وبس علي كدة يا معلم تلبس بقي حب وغرام وعشق وسهر ووجع قلب.

مهاب: ابتسم ابتسامة واسعة. تعرف يالا انا كنت ظالمك وبقول عليك غبي وحمار طلعت بتفهم والله انت زي ما تكون حللت فعلا اللي حصلي
سامح: قام من علي الكرسي وهو متنح. نعم هو ايه ده اللي حصلك انت بتحب يا مهاب ومخبي عليا
مهاب: ابدا والله مش مخبي بس الحكاية كلها امبارح بس اول مرة اشوفها ولخبطيتني لخبطة يا سامح مش ممكن حاجة كدة ولا في الافلام.

سامح: مسك مهاب من ايده وقعده. لا يا حبيبي انا عايزك تحكيلي بالتفصيل كل حاجة هي مين دي اللي عملت كدة في مهاب عز الدين.
مهاب: انتهد. ححكيلك. اسمع انا اول ما روحت الحفلة..
سامح: ههههههه يا عيني دي بنت خام اوي. بس هي فعلا جميلة كدة زي ما بتقول.
مهاب: مش بس شكلها يا سامح روحها وضحكتها وكسوفها ورقتها كل حاجة فيها تخطف قلبك من اول ما تشوفها
سامح: مصدقك طبعا اللي تعمل كدة في مهاب تبقي مفيش منها.

مهاب: بس انا خايف اوي يا سامح خايف احبها اكتر واتعلق بيها اكتر وساعتها هتعب اوي
سامح: مهاب سيبك من الاوهام اللي في دماغك وعيش حياتك وحب واتجوز وافرح بقي هتفضل لحد امتي كدة الحب ما بيجيش غير مرة واحدة متضيعهاش من ايدك
مهاب: انت بتقول ايه انا اتجوز مستحيل لا طبعا
سامح: يعني ايه اومال انت كنت عايز رقمها من أدم ليه وانت عارف انها مش شمال ولا ليها في السكة اياها
مهاب: مش عارف يرد. علشان. علشان.

سامح: علشان اتعلقت بيها وعايز تعرفها اكتر طيب حتى لو ده حصل اخره ايه تفتكر هي من النوع اللي بيتسلي عادي
مهاب: معرفش بقي انا انا خلاص مش هفكر فيها واعتبرني محكتلكش حاجة فاهم.
في الوقت ده تليفون المكتب بتاع مهاب رن مهاب رد. المتصل اللواءسراج
مهاب: تحت أمرك يا سيادة اللواء، حاضر يا فندم ثواني واكون عند حضرتك. وقفل التليفون
سامح: ايه عايزك ليه
مهاب: أكيد عايز يكمل تقطيم فيها مكفهوش اللي عمله في الاجتماع.

سامح: مهاب انت عارف اللواء سراج بيحبنا كلنا زي ولاده وخصوصا انت. بس هو استغرب منك النهاردة انت اول مرة تكون سرحان في اجتماع وخصوصا إجتماع مهم زي بتاع النهاردة. ده انت كنت اكتر واحد مهتم بكل تفاصيل العملية دي بس معلش اديني عرفت السبب
مهاب: اتنهد ياريتني ما كنت قابلتها. هي السبب ولسة لو سيبت نفسي ليها اكيد مش هقدر ابقي مهاب اللي قلبه ميت زي ما كنت
سامح: مهاب سيب نفسك وحب وعيش مش هقولك غير كدة.

مهاب: لا لا يا سامح انا خلاص مش هفكر فيها مش عايز. وبنرفزة. انا رايح للواء سراج اشوفه عايزني في ايه.

14-01-2022 07:24 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [5]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية ترى يا قلب أحببت من؟
رواية ترى يا قلب أحببت من؟ للكاتبة ريحانة الجنة الفصل السادس

في مستشفي الدكتور حسين البدري
في مكتب أدم
أدم رايح جاي في مكتبه وهو متضايق انه شك في نغم.
أدم: منك لله يا مهاب انت اللي زرعت الشك جوايا. بس انا كنت غيران عليها اعمل ايه بس. لا بس انت يا أدم كلمتها بطريقة وحشة وتلاقيها زعلانة. بس معلش اول ما توصل انا حصالحها. ورفع أدم سماعة تليفونه.
أدم: ايوة هي الانسة نغم وصلت ولا لسة
الممرضة: لا يا دكتور لسة هي الشيفت بتاعها كمان ساعة.

أدم: طيب اول ما توصل تخليها تجيلي مكتبي بسرعة حتى قبل ما تغير هدومها مفهوم.
الممرضة: حاضر يا دكتور. حاجة تانية
أدم: لا متشكر.
(في مكتب اللواء سراج )
اللواء سراج رجل كبير في السن نظرا لرتبته ومنصبه وهو شخصية ذات شموخ وهيبة ولكنه مع الظباط تلاميذه هو ليس فقط رئيسهم وكبيرهم لا فهو كأنه ابا لهم يغضب ويعاقب وينهر ولكن بحب
مهاب: خير يا سيادة اللواء خضرتك طلبتني.

اللواء سراج: قام من علي مكتبه وقرب من مهاب وطبطب علي كتفه مهاب انت عارف كويس انا بعزك وبحترمك اد ايه
مهاب: طبعا سيادتك وده شرف ليا بصراحة
اللواء سراج: اقعد يا مهاب.
مهاب: قعد وهو مركز مع اللواء سراج علشان يسمع كلامه.

اللواء سراج: انت يا مهاب ظابط شاطر وقوي وقلبك ميت ودي اكتر حاجة عجباني فيك. وكل رؤسائك بيثنوا عليك وعلي شطارتك. وعلي فكرة تريقيتك جاية خلاص اتمضت. بس مشكلتك بس في الجزء المهبب اللي في حياتك
مهاب: احممم تقصد ايه سيادتك
اللواء: بنفاذ صبر. مش عارف الستات اللي انت معاهم كل يوم والتاني واللي بيجولك مكتبك هنا كمان يعني حتى في مكان الشغل مش عاتق نفسك
مهاب: مسح شعره وظغط علي شفايه بإحراج. حضرتك اللي حصل.

اللواء: قاطعه. انا مش بستجوبك. انا بس بعرفك اني مش نايم علي وداني. مهاب انا زي ما قولتلك انت ظابط شاطر وخسارة تضيع حياتك كدة ليه يا ابني مبتتجوزش احسن من العك ده
مهاب: حضرتك عارف وانا اتكلمت معاك في الموضوع ده قبل كدة.

اللواء: مهاب. انا منكرش ان كلامك صح وان احنا كلنا كمسؤلين عن حماية البلد دي ان حياتنا وحياة عائلتنا في خطر مستمر بس مفيش في ايدينا غير ان ان احنا نقوم بواجبنا علي اكمل وجه ونحاول نعيش حياتنا علي قد ما نقدر. والمصير ده بقي بتاع ربنا مش بإيدينا خليك مؤمن وماتحولش تحدد مصيرك بنفسك كل شئ مكتوب. فاهم يا مهاب
مهاب: اتنهد فاهم سيادتك.

اللواء: ابتسم. تعرف لولا علاقاتك النسائية اللي اكتر من شعر راسك. انا كنت جوزتك بنتي اصل انت في الشغل بتفكرني بنفسي
مهاب: هههههههه طيب ما انا اتوب وجوزهالي سيادتك
اللواء: بعينك انا اقهر بنتي وكل يوم تجيلها واحدة تقولها انا كنت مع جوزك. ابدا
مهاب: ابتسم وهو بيمسح شعره. مقبولة منك سيادتك.

اللواء: المهم انا عايزك تركز بقي في العملية الجديدة لازم تشد حيلك معايا الاخبار اللي جاتلنا ان التسليم بعد شهرين لازم نعرف معاد ومكان التسليم فاهم.
مهاب: تحت أمرك سيادتك. بس هو معلش استفسار حضرتك من شوية قلت ان ترقيتي اتمضت الكلام ده صح
اللواء: ده علي اساس اني بهزر معاك مش كدة
مهاب: لا والله حضرتك مقصودتش
اللواء: هههههههه ماشي عموما ايوة صح وان شاء الله بعد العملية اللي جاية حنقولك يا سيادة المقدم.

مهاب: ابتسم. متشكر حضرتك. وان شاء الله ارفع راسك.
اللواء: وانا متأكد من كدة
مهاب: قام وقف. حضرتك تؤمرني بحاجة تانية.
اللواء: لا يا مهاب ربنا معاك
في المستشفي
وصلت نغم في معادها للمستشفي
أسماء: نغم تعالي بسرعة دكتور أدم قالب عليكي المستشفي وسأل عليكي يجي 100 مرة
نغم: بقلق ليه في ايه.

أسماء: معرفش انا من ساعة ما جيت وهو مبطلش سؤال عليكي وكمان مر?ت قالتلي انه من الصبح كان بيسأل عليكي وقالها انك اول ما تيجي تروحيلوا بسرعة حتى قبل ما تغيري
نغم: ربنا يستر انا رايحالوا
في مكتب أدم الباب يخبط
أدم: ادخل.
نغم: تفتح الباب وتدخل. مساء الخير يا دكتور أدم
أدم: وهو مبتسم بلهفة مساء النور يا نغم تعالي اقعدي
نغم: دخلت وقعدت. وهي قلقانة خير قالولي ان حضرتك سألت عليا كتيير.

أدم: ايه اه اه. قوليلي مهاب عملك ايه ضايقك امبارح
نغم: سمعت اسم مهاب قلبها دق وافتكرت الليلة اللي فاتت كانت شكلها ايه. وابتسمت. حضرت الظابط معملش حاجة
أدم: نغم متخفيش منه انا اللي هقفله انا عارف مهاب كويس وعارف حركاته
نغم: بس هو فعلا معملش حاجة ده حتى وصلني لحد باب العمارة مسبنيش خالص
أدم: بس هو قالي انه رخم عليكي وكان عايز رقمك بس انا رفضت.
نغم: جزت علي اسنانهاوفي سرها. ليه بس كنت اديهوله حرام عليك.

أدم: متقلقيش من حاجة انا مش هخليه يضايقك ولو حتى جاب رقمك من حد تاني وكلمك قوليلي وانا هتصرف معاه واوعي تخافي منه علشان ظابط فاهمة
نغم: حضرتك مكبر الموضوع حضرة الظابط معملش حاجة هو بس بيحب يهزر مش أكتر
أدم: استغرب انها مقلتش عنه حاجة وحشة لا كمان بتدافع عنه.
طيب يا نغم عموما انا قولتلك لو في اي وقت مهاب تجاوز حدودو معاكي قوليلي وانا هتصرف معاه
نغم: حاضر ان شاء الله. طيب بعد اذن حضرتك علشان عندي شغل.

أدم: نغم اول ما تخلصي مرور تعالي علشان اشرحلك اللي فاتك النهاردة في الكلية.
نغم: ملوش لزوم حضرتك تتعب نفسك
أدم: لا مفيش تعب ولا حاجة انا منتظرك.
نغم: بإبتسامة. حاضر وخرجت نغم وهي بتكلم نفسها. ومبسوطة معني انه طلب رقمي من دكتور أدم انه بيفكر فيا زي ما انا بفكر فيه من ساعة ما شوفته. وابتسمت
أسماء: ايه يا هانم سارحانة في ايه
نغم: ايه لا لا مفيش حاجة. اوعي لما اروح اغير هدومي
(في مكتب مهاب).

قاعد قلقان وبعدين قام من علي المكتب وفضل رايح جاي بحيرة ومسح وشه وشعره بغيظ.

مهاب: وبعدين مكنتش مرة دي اللي شوفتها علشان تعمل فيا كدة تؤ اوففف لا في حاجة غلط انت من امتي بيحصلك كدة معقول اكون فعلنا حبيتها. هو فعلا ممكن يكون كلام سامح صح وان الحب بيجي فجأة كدة بس لا انا مش ممكن احبها لا دي من مرة واحدة وكنت وانا معاها اكني مسحور وضعيف معاها لا انا لازم انساها لا مش مهاب عز الدين اللي الحب يضعفه ويزلوا لا.
وبعد مرور اسبوع علي الحال ده.

نغم طول الوقت بتفكر في مهاب ومش بيروح من بالها ولا لحظة ومهاب عقله مشغول بنغم وبيركز في شغله بصعوبة وطول الوقت شايفها قصاده بخجلها وضحكتها. بس مهاب كان معاند نفسه وبيتحداها انه يبعد نغم من تفكيره وينساها لكن كان فاشل ومعرفش يعمل كدة. وفي يوم مهاب في مكتبه قاعد كاعادته من يوم ما شاف نغم سرحان فيها وبيفكر يقرب منها ولا يبعد ولو حاول يبعد هل فعلا هيقدر وهو شاف نفسه الاسبوع ده عدي عليه ازاي.

مهاب: قام من علي كرسيه بسرعة ولهفة لا خلاص مش قادر انا هتجنن مش عارف اكمل كدة انا حروح اشوفها اه لا مش هقدر استحمل تاني لا. وخرج مهاب من مكتبه بسرعة
في مستشفي الدكتور حسين البدري
في مكتب أدم
أدم قاعد ومعاه نغم بيشرحلها أجزاء من دراستها زي ماكان بيعمل كل يوم طول الاسبوع اللي فات بس نغم كانت مش مركزة وسرحانه في مهاب ووحشها ونفسها تشوفه
أدم: مالك يا نغم انتي مش مركزة معايا ليه.

نغم: اكنها بترجع من بعيد بتفكيرها. هاه حضرتك قولت حاجة
أدم: لا انتي مش معايا خالص وسرحانة. وابتسم ممكن اعرف بقي كنتي سرحانه في ايه
نغم: بحزن. لا ابدا انا بس مصدعة من الشغل والمذاكرة مش أكتر.

في الوقت ده الباب خبط خبطة واحدة واتفتح ودخل مهاب. واول ما دخل نغم قامت وقفت وابتسمت بفرحة وعنيها عليه وهي بتحاول تتأكد ان هو اه هو بكل تفاصيله هو ده الجسم القوي اللي كانت وهي ماشية جنبه حاسة بصغر جسمها هي دي ملامح الرجولة اللي اتحفرت في عقلها وقلبها هي دي العيون الرمادي الواسعة اللي تاهت فيها من اول ما بصت ليها.

اما مهاب فحدث ولا حرج اكنه لقا روحه اللي كانت ضايعة منه الاسبوع اللي فات ده وهو مسهم قصاد عنيها البني الجميلة وشفيفها اللي مغبتش عن باله ثانية وكان كل يوم بيأنب نفسة انه ما التهمهاش لما كانت معاه وماسك وشها بإيديه. علشان يروي احتياجه ليها. وفضله الاتنين لدقائق بيبصه لبعض وكأن كل واحد فيهم بيحضن التاني بعنيه. وده طبعا اثار غيرة و أعصاب أدم وقرر يقطع الصمت ده
أدم: مهاب خير ايه اللي جابك.

مهاب: وهو بيحارب نفسه علشان يقدر يبعد نظره عن نغم ويبص لادم ويكلمه.
مهاب: احممم يا أخي الناس تسلم الاول وانت تقولي ايه اللي جابك وقرب من نغم وبصلها بحنيه. ازيك يا نغم
نغم: من كتر ما كانت مش مصدقة كانت بتبصله وحاسة انها مش قادرة تتكلم
مهاب: نغم ازيك ايه انتي زعلانة مني من يومها ولا ايه
نغم: بعفوية شديدة. لا لا خالص والله
مهاب: ابتسم ابتسامة واسعة. طيب مش بتردي ليه.

نغم: اتكسفت من طلقائيتها دي. احمم لا ابدا انا بس مكنتش مركزة
أدم: مش سلمت خلاص. قول بقي جاي ليه
مهاب: قعد علي الكرسي اللي جنب نغم. وكان بيبصلها. ابدا اصلك وحشتني اوي يا أدم وكنت هتجنن واشوفك. وكان بيتكلم وباصص لنغم وهو يقصدها هي وعايزها تفهم وقد كان فهمت وابتسمت بخجل.
نغم: احممم طيب عن اذنكم انا علشان عندي شغل.
مهاب: قام وقف قصاها. وهو بيتعمد لما يكلمها يبص في عنيها ايه هو اذا حضرت الشياطين ولا ايه.

نغم: لا طبعا مش كدة خالص. بس انا عندي شغل
مهاب: بس انتوا كان شكلكم بتشتغلوا هنا كملوا وانا مش هعطلكم
أدم: بيجز علي سنانه. لا انا كنت بذاكر لنغم. بشرحلها حاجات
مهاب: طيب حلو اوي كملوا اللي كنتوا بتشرحوه
أدم: لا احنا خلصنا النهاردة روحي يا نغم شوفي شغلك
نغم: هزت راسها. حاضر وهي خارجة
مهاب: نغم استني. وقرب من الباب. هو انتي بتخلصي الشفت بتاعك الساعة كام
نغم: اااانا ليه
مهاب: لا عادي بسأل بس
نغم: احمم 11.

مهاب: بص في ساعته. يعني كمان ساعة مش كدة
نغم: هزت راسها اه
أدم: بغيظ وغيرة. مهاب تعالي عايزك وانتي يا نغم امشي دلوقتي لو سمحتي
خرجت نغم ومهاب كان بيعض علي شافيه.
مهاب: اه يا بنت اللذين كنتي عايزة حضن وانتي جنبي كدة بس لو مكنش أدم واقف
أدم: مهاب هتفضل متنح للباب كدة كتير
مهاب: لفله بغيظ. هو اصلا مش طايقه من اسبوع لما كلمه في التليفون. نعم يا أدم عايز ايه
أدن: انا اللي بسألك انت كنت جاي ليه وعايز ايه.

مهاب: قعد وحط رجل علي رجل وولع سيجارة. وبكل ثقة رجع مهاب المغرور مش العاشق اللي كان حاضر في وجود نغم. اظن دي كمان المستشفي بتاعتي زيك تمام يعني اجي وقت ما احب. ده لو معندكش مانع
أدم: بغيظ. والله ود من امتي بقي انت عارف انت بقالك قد ايه مجتش هنا. ايه اللي جد دلوقتي
مهاب: بمنتهي الهدوء والاستفزاز. مزاجي كدة انا حر واعمل حسابك هتشوفني كتير بعد كدة.

أدم: مهاب احنا طول عمرنا اخوات واصحاب بلاش تخليني اخسرك. انت عارف انا مبحبش الاسلوب ده في الكلام
مهاب: قام وقف وحط ايده في جيبه. انت عارفني من زمان مش جديد عليك. مالك بقي اليومين اللي فاتوا دول حاسس انك مش طايقني ليه
أدم: مش عارف ليه علشان البنت اللي انت بتتعمد تضايقها. وانا حزرتك اكتر من مرة انها متنفعش للي في دماغك وانت مصر انك تضايقها
مهاب: امممم. تقصد نغم.

أدم: ايوة نغم. سيبها في حالها نغم مش قدك. ولا تنفعك
مهاب: انا بس نفسي اعرف انت مين قالك اني بضايقها وكمان ايه بقي اللي في دماغي وهي متنفعش ليه يا ادم
أدم: انت عارف انا بتكلم عن ايه.

مهاب: اممم. طيب بص يا ادم انا عايزك تسأل نغم اذا كنت بضايقها ولا لا. ولو يا أدم قالتلك اه اوعدك ان لا انت ولا هي هتشوفوني تاني. واعمل حسابك لحد ده مايحصل انا هكلم دكتور حسين يجهزلي مكتب هنا في المستشفي وهكون موجود هنا بإستمرار. عن اذنك يا دكتور ادم
وخرج مهاب وهو ماشي كل الممرضات كانوا بيتكلموا عليه
مر?ت: شوفتي يا أسماء مش ممكن. هو في كدة.

اسماء: مسبلة لمهاب وبتتنهد. اه يا مر?ت انا مش عارفة مهاب بيه ده كان فين من زمان. انا مصدقتش الامن لما قالولي انه هو ده شيريك الدكتور حسين
مر?ت: بيقولوا ظابط.
هناء: باين انه ظابط اوي
مر?ت: هههههههههه
هناء: ضميرك وحش مقصدش اللي في دماغك.
مر?ت: طيب عيني في عينك كدة.
هناء: لا انا عيني عليه هو.
مر?ت: ههههههههه الله يخربيتك ما خلاص مشي فوقي بقي.

خلصت نغم شغلها في المستشفي وهي خارجة. وماشية لقت مهاب واقف قدام عربيته وساند ظهره عليها وحاطت ايده في جيبه وبيبص عليها واول ما شافها ندهلها
مهاب: نغم. نغم وشاورلها تعالي.
نغم: قربت منه وهي مكسوفة. احمم خير حضرتك عايز حاجة
مهاب: اتعدل في وقفته وربع ايده. تاني حضرتك انتي مبتحرميش.
نغم: بصت في الارض ومردتش.
مهاب: اممم. واضح ان انا بضايقك فعلا زي ما قال أدم. يظهر انك اشتكتيلوا.

نغم: بإندفاع. لا لا محصلش انا مشتكتلوش والله
مهاب: اتنهد وبصلها بعتاب طيب ليه هو قالي كدة
نغم: بصراحة مش عارفة. بس اه هو اللي قالي علي فكرة ان انت اللي قولتلوا انك رخمت عليا لكن انا مقولتش حاجة
مهاب: ابتسم. يعني انا مش بضايقك
نغم: بكسوف. لا مفيش حاجة. عن اذنك علشان اتأخرت
مهاب: راحة فين تعالي اوصلك في طريقي
نغم: لا متشكرة. مش هينفع.

مهاب: ليه بس الوقت اتأخر وبعدين لسة كتير علي الشارع العمومي والشارع ده هادي جدا.
نغم: لا عادي انا متعودة علي كدة ربنا معايا متقلقش.
مهاب: لا طبعا اقلق. تعالي بس اسمعي الكلام
نغم: علي فكرة انا لما ركبت مع حضرتك قبل كدة كان لظرف معين مش لاني بنت سهلة بتركب مع اي حد.

مهاب: اممم وهو مين قالك اني فاكرك سهلة. بصي يا نغم انا عمري ما عرضت علي واحدة انها تركب معايا وعلي فكرة انتي اول ست تقعد علي الكرسي اللي جنبي ده بعد طنط دولت والدة أدم
نغم: تنحت. معقول ازاي
مهاب: هو كدة من غير ازاي. هاه هتيجي اوصلك
نغم: اصل بصراحة ماما زعلت مني لما عرفت انك وصلتني يوم الحفلة علشان مينفعش ارجع بالليل مع واحد في عربيته. وانا وعتها انها مش هتتكرر.

مهاب: ابتسم. هو انتي بتحكي لمامتك كل حاجة
نغم: اه طبعا هي مش بس مامتي دي صاحبتي كمان.
مهاب: انا معاكي بس اكنك مثلا راكبة تاكسي عادي
نغم: حضرتك التاكسي ده وسيلة مواصلات كل الناس بتركبها عادي لكن لما ارجع في عربية خاصة ده مش عادي
مهاب: مسح شعره بإيده وابتسم. اممم منطق بردوا. بس انا قلقان عليكي
نغم: لا متقلقش وبعدين حتى لو خليتك توصلني النهاردة حعمل ايه بكرة وبعده.

مهاب: لا متقلقيش من بكرة وبعده دول سيبهم عليا انا
نغم: يعني ايه مش فاهمة.
مهاب: ايه ده هو انا مقولتلكيش
نغم: هههه لا مقولتليش.
مهاب: هههه اصل انا يا سيتي ناوي اجي ادير المستشفي مع أدم.
نغم: بفرحة. بجد يعني هتيجي كل يوم
مهاب: ابتسم. لما حس انها هتكون مبسوطة من وجوده. اه بجد بس يا رب بقي اعجبكم ومحدش في المستشفي يضايق من وجودي
نغم: بتكلم نفسها بهمس. تعجبهم طيب دول كانوا هيكلوك بعنبهم جوا.
مهاب: بتقولي حاجة.

نغم: ايه لا لا مفيش. بس انا واثقة انهم هيحبوك. بس اه
مهاب: بس ايه
نغم: لا بس اصل حضرتك اوقات بتخوف
مهاب: ضحك ضحكة عالية. هههههههه انا بخوف ليه بقي ده انا حتى طيب وحنين والله
نغم: يعني بصراحة بتقلب بسرعة من شخص متنرفز لشخص بيهزر مببقاش فهماك
مهاب: قرب منها. لا انتي بالذات اوعي تخافي مني. بس لازم تتعودي علي كدة لان انا فعلا بقلب في ثانية
نغم: رجعت لورا. احمم انا ماشية.

مهاب: ماشي بس همشي وراكي بالعربية لحد ما تخرجي من الشارع ده مفهوم
نغم: بس اه
مهاب: ششش مفيش بس خلصت اتفضلي امشي وانا وراكي
مشيت نغم وهي حاسة بسعادة متتوصفش معقول الهيبة والشخصية دي بيقرب مني انا. بس فجأة خافت طيب هو عايز مني ايه ليكون، لا لا بس انا كدة هبتدي اخاف منه وبعدين ده جاي المستشفي. وهشوفه بإستمرار. ربنا يستر.

مهاب ماشي جنب نغم بالعربية بسرعة بطيئة وبيتابعها بعنيه وهو مستغرب نفسه ليه بيعمل معاها كدة وليه هي بالذات. اتنهد وبعدين شغل سي دي العربية وكانت أغنيه حلوة خلت نغم تبتسم غصب عنها وكأن مهاب بيعاتبها انها مركبتش معاه بس بطريقة لذيذة.

وكانت أغنية (جري ايه لحماقي)( جري ايه بتعمل كل ده ليه. علي ايه تعابني معاك علي ايه وده ليه كل ده علشان بحبك بحبك بحبك. عامل ملاك وبرئ ورقيق واتاريك اتاريك. بالك طويل يا حبيبي وتقيل مايبنش عليك. جري ايه تعابني معاك علي ايه وده ليه كل ده علشان بحبك بحبك بحبك. صابر عليك بناديك واداديك. علي الحال ده بعيش. ما انا لو لفيت علي 30 بيت زيك مالقيش جري ايه بتعمل كل ده ليه علي ايه كل ده علشان بحبك بحبك بحبك).

وفضل مهاب ماشي ورا نغم لحد ما ركبت وروحت ومش وراها لحد البيت واول ما نزلت من التاكسي عند العمارة. ولفت شافت مهاب واقف بعربيته وابتسم لها وغمزها. تصبحي علي خير. ومشي بالعربية كأنه بيقولها بردوا وصلتك ومسبتكيش.
وطلعت نغم وهي حاسة انها هتطير من الفرحة بإهتمام مهاب بيها. ونامت وهي بتفكر فيه.

14-01-2022 07:24 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [6]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية ترى يا قلب أحببت من؟
رواية ترى يا قلب أحببت من؟ للكاتبة ريحانة الجنة الفصل السابع

وفعلا مهاب عمل اللي قال عليه وخلي الدكتور حسين يجهزلوا مكتب في المستشفي وكان كل يوم بالليل بعد ما يخلص شغله يروح علشان يشوف نغم وكان اوقات يبعتلها في مكتبه ويقعد يتكلم معاها في اي كلام المهم تكون معاه وطبعا بشخصية زي شخصية مهاب الغريبة دي كانت موضع فضول من نغم انها تقرب منه وتحاول تفهمه اللي جانب انها ابتدت تحس انها فعلا بتحبه. وعدي علي الكلام ده حاوالي شهر ونص وفعلا مهاب كان قرب من نغم جدا ومبقاش بيقدر يبعد عنها وكان بيخلص شغله بسرعة علشان يلحقها في المستشفي قبل ما تمشي وكمان كان كل يوم يمشي وراها بالعربية وهي راكبة التاكسي لحد البيت وهي كانت بتشوفه بس مهاب كان كل ما يجي يعترفلها انه حاسس ناحيتها بحاجة كان يتراجع ويخاف لانه عارف لو اعترفلها خلاص مش حيسيبها واكيد هيتجوزها.

أما أدم كان كل يوم حزنه بيزيد وهو شايف مهاب بيقرب من نغم وكمان هي مرتاحة للقرب ده وحس انها معجبة بمهاب وقرر انه يتراجع وميحولش يقرب من نغم تاني ويتعامل معاها في حدود الشغل بس بس اوقات كتير كان بيضعف وبيحنلها غصب عنه.
وفي يوم مهاب كان في مكتبه الصبح وبيشتغل ودخل عليه سامح
سامح: شوفت يا عم القرف بيقولوا في قنبلة عند الجامعة انفجرت دلوقتي.

مهاب: ساب اللي في ايده وقام مفزوع. نغم دي عندها محضرات النهاردة وحاول يخرج بسرعة
سامح: استني بس كلمها الاول وشوفها فين
مهاب: طلع تليفونه واتصل بنغم، يوه متنيل مقفول اوعي يا سامح لازم اطمن عليها بسرعة
سامح: مسكه من ايده استني. طيب لو اللواء سراج سأل عليك. اقوله ايه.

مهاب: يووووه انت كمان قولو اي حاجة بص قولوا بيجيب معلومات للعملية بتاعتنا واوعي بقي من قدامي. وخرج مهاب وساق وهو طاير علي جامعة نغم وطول الطريق بيتصل بيها. بس تليفونها لسة مقفول ووصل عند الجامعة ونزل بسرعة وبيحاول يكلمها تاني لقي جرس..
نغم: الو.
مهاب: بعصبية انتي فين مبترديش ليه بكلمك كتير وانتي تليفونك مقفول
نغم: حححضرتك انا في الجامعة و لسة بدري علي معاد المستشفي.

مهاب: ما تتحرق المستشفي. انا مش بكلمك علشان كدة. المهم انتي فين انا واقف قدام الجامعة عند الباب الرئيسي.
نغم: كانت قريبة منه بس معاها اصحابها. ااانا قريبة منك بس هو حضرتك جاي ليه.
مهاب: انتي هتحققي معايا تعالي بسرعة انا مستنيكي.

نغم: قفلت التليفون وهي مش عارفة تروحلوا ولا لا طيب زمايلها هيقولوا عليها ايه. بس خافت من طريقة مهاب في الكلام كان متنرفز وبيزعق وهي لما بيبقي كدة بتخاف وكمان عايزة تعرف هو جاي ليه اكيد في حاجة كبيرة حصلت خلته يجيلها الجامعة. استأذنت من صحابها وراحت علي المكان اللي مهاب قالها عليه ولقته واقف قصاد عربيته وشكله متوتر. مهاب اول ما شافها قرب عليها بلهفة وبسرعة مسك ايديها وقربها منه.

مهاب: نغم انتي كويسة حصلك حاجة
نغم: تنحت من التغير المفاجئ ده هو ده اللي كان لسة هيضربها في التليفون. وكمان اتكسفت لما مسك ايديها. وحاولت تشدها براحة. احمم اه انا كويسة ليه في ايه
مهاب: اخد نفسه ومسح شعره بإيده. في قنبلة انفجرت من شوية وانا كنت هتجنن عليكي وسياتك قافلة تليفونك وسايباني اخمن بقي حصلك ايه لما كان عقلي هيطير.

نغم: قلبها دق وابتسمت. معقول هي غالية عليه اوي كدة علشان يتلهف عليها كل اللهفة دي. اصل حضرتك انا كان عندي محاضرة وببقي قافلة التليفون ولسة مخلصة حالا
مهاب: قرب منها اكتر وابتسم. خلاص محصلش حاجة المهم انك بخير.
في الوقت ده قرب عليهم نادر زميل نغم. وهو متضايق ومستغرب مين اللي نغم بتكلمه وقريب منها كدة
نادر: دكتورة نغم في حاجة
نغم: ارتبكت. ايه لا مفيش.

مهاب: الدم غلي في دماغه. وعنيه كلها شرار. وده مين بقي ان شاء الله
نادر: انت اللي مين
مهاب: نعم يا حيلتها وانت مالك. انا اللي بسأل.
نغم: براحة حضرتك ده نادر زميلي في الجامعة
مهاب: بصلها بشزر وغيظ. زميلك دي جوه الجامعة مش براها وكمان مش مسموح تتكلمي مع حد جوه الجامعة مفهوم.
نغم: استغربت من طريقته ده اكنه بيكلم خطيبته او مراته. سكتت
نادر: اتغاظ. وانت مالك انت وكمان انت مين وعايز منها ايه.

مهاب: امشي يالا انت من قدامي بدل اقسم بالله ادفنك هنا.
نادر: ليه انت فاكرها سايبة انا هندهلك الامن
مهاب: طلع مسدسه. من ظهره. انا الامن يا روح امك
نغم: شهقت وهطت ايديها علي بقها وخافت. ومسكت ايد مهاب. ارجوك يا سيادة الرائد. اهدي هو بس بيطمن عليا.
مهاب: وهو مال امه بيكي ما يخليه في حالو.
نادر: مين ده يا نغم وليه خايفة منه كدة علشان ظابط ولا يهمك البلد فيها قانون
مهاب: قرب من نادر يضربه.

نغم: مسكته من دراعه تاني. ثانية بس حضرتك. يا نادر ده يبقي الرائد مهاب صاحب المستشفي اللي بشتغل فيها.
نادر: حتى لو كدة مش من حقه يكلمك كدة
مهاب: مش عارف يمسك نفسه قرب من نادر ومسه من هدومه وضربه بالبوكس
نغم: خافت ان مهاب يأذي نادر اكتر خصوصا مع فرق الجسم مهاب جسمه اقوي اكبر وعضلاته هتفرتك قميصه ونادر شاب بجسم عادي والي حد ما رفيع ومش هيستحمل ضرب مهاب.

و كمان في ناس كتير اتلمت عليهم وكمان الامن بتاع الجامعة.
نغم: قربت من مهاب ومسكت ايده وبتعيط. لو سمحت كفاية هو معملش حاجة.
مهاب: ساب نادر بعد ما ضربه اكتر من ضربه مقدرش نادر يرد منهم ضربه واحدة. ومسك ايد نغم وجرها وراه وفتح باب العربية وركبها ولف وركب عربيته وساق بسرعة وهو متنرفز وكلمها وهو بيجز علي سنانه.
مهاب: ممكن اعرف في ايه بينك وبينه
نغم: بتعيط. والله مفيش حاجة هو زميلي بس مش أكتر.

مهاب: طيب ليه كان بيكلمك اكن في حاجة بينكم.
نغم: لا والله بس حضرتك اللي عصبي وفهمت غلط. هو عارف اني مبتكلمش مع حد وخصوصا بره الجامعة فأكيد استغرب بس مش أكتر
مهاب: هدي ولان شوية. وبصلها بحنيه. طيب انتي بتعيطي ليه دلوقتي
نغم: علشان انا خلاص اتحطيت في موقف وحش وكل زمايلي هيتكلموا عليا بعد اللي حصل. وانا من وقت ما دخلت الجامعة عمر ما حد اتكلم عني كلمة وحشة.

مهاب: طيب خلي كدة اي كلب فيهم يجيب سيرتك بكلمة وهو يبقي الجاني علي نفسه
نغم: بنرفزة انا بقي عايزة اعرف ليه حضرتك بتعمل كدة وليه مهتم بيا كدة وكل يوم تمشي ورايا لحد البيت بعربيتك وكمان اللي عملته النهاردة انت عايز مني ايه
مهاب: مبقاش عارف يرد. لو قال غير الحقيقة. ممكن تروح منه. ولو قال الحقيقة مش عارف النتيحة هتكون ايه.
نغم: ممكن اعرف انت ساكت ليه رد عليا انت بتعمل كدة ليه.

مهاب: وقف العربية. وبصلها بهدوء. علشان بحبك.
نغم: ملامحها المتعصبة لانت واتصدمت. ايه انت قولت ايه
مهاب: كررها تاني علشان بحبك بحبك يا نغم وعمري ماحبيت غيرك.
نغم: بتحاول تستوعب. معقول مهاب بيحبها فعلا.
مهاب: ساكته ليه
نغم: هقول ايه.
مهاب: تقولي اللي جواكي تقولي حاسة بيا ولا لا انا ايه بالنسبة ليكي. يا نغم
نغم: من كسوفها مش عارفة ترد.
مهاب: بص قدامه بحزن. يظهر اني اتسرعت في كلامي واضح ان في حد تاني.

نغم: بإندفاع. لا والله مفيش حد تاني انا كمان ب.
مهاب: انتي كمان ايه يا نغم قولي
نغم: انا كمان بحبك
مهاب: اخد نفسه وابتسم واخد ايدها وباسها بحنية اخيرا يا نغم قولتيها
نغم: خدودها احمرت. واتكسفت وبصت الناحية التانية
مهاب: مسك ذقنها ولف وشها ليه. نغم اوعي تتكسفي مني انا بالذات انا حبيبك
نغم: بصتله. معقول انت حبيبي انا.

مهاب: اه يا حبيبتي حبيبك انتي انا عمري ما كنت اتخيل اني اقول الكلمة دي لحد يا نغم انتي عملتي اللي مفيش واكدة غيرك عرفت تعمله. وبهزار. دخلتي قلب مهاب عز الدين اللي كان مقفول انتي بس اللي عرفتي تفتحيه.
نغم: ابتسمت بخجل.
مهاب: مسك ايديها. نغم ممكن نروح مكان نتكلم فيه عايز اتكلم معاكي ممكن.
نغم: هزت راسها. ممكن.
مهاب: ابتسم وباس ايديها. ودور العربية وساق. ومسك ايديها تاني وهو سايق.

نغم: ممكن تسيب ايدي انا اول مرة حد يمسك ايدي كدة
مهاب: اولا انا مش حد انا مهاب. ثانيا أنا اول واخر واحد هيمسكها. ثالثا بقي وده الاهم اني مش هسيبها انا مصدقت امسكها اصلا
نغم: ابتسمت. وسكتت
ومهاب اخدها مطعم هادي جدا وشيك وقدوا مع بعض. ومهاب من وقت ما قعدوا وهو بيبصلها وسكت.
نغم: انت بتبصلي كدة ليه
مهاب: انتهد. اصلي بصراحة مش مصدق اني اعترفتلك بحبي وانتي كمان اعترفتيلي انك بتحبيني. حاسس بحاجة غريبة.

نغم: حاجة ايه.
مهاب: بحزن. حاسس اني خايف
نغم: خايف؟ من ايه
مهاب: مش عارف اذا كنتي هتفهميني ولا لا
نغم: هفهمك بس اتكلم.
مهاب: اتنهد. نغم انا كانت اخر حاجة ممكن افكر فيها ان انا احب. لان متأكد ان الحب ضعف وانا عمري ما كنت ضعيف ولا احب اكون ضعيف
نغم: بس الحب مش ضعف. الحب شئ جميل الضعف فينا احنا مش في الحب
مهاب: بس انا مش بسهولة ابان ضعيف. نغم انتي متعرفيش شغلي صعب ازاي
نغم: وايه علاقة شغلك بالحب.

مهاب: علاقة قويه. انا ممكن في لحظة اخد رصاصة في اي عملية من اللي بكون فيها واموت وابقي سيبتك لمين وقتها. لو اتجوزنا وخلفنا اسيب ابني ولا بنتي لمين. بلاش احنا كل يوم والتاني واحد فينا بيتهدد بسبب شغله اللي يهددوه بمراته واللي بولاده واللي بأهله. بس انا عمري ما دخلت عملية وانا خايف. علشان ببساطة معنيش اللي اخسره لكن من وقت ما انتي دخلتي حياتي وانا بقيت بخاف بخاف عليكي تضيعي من او تتأذي بسببي. بخاف علي نفسي علشانك علشان متحرمش منك. نغم انا بجد تعبان ومحتار. مش عارف اعمل ايه اكون اناني واكمل معاكي وانا عارف ايه اللي ممكن يحصل علي الاقل في ابسط الظروف اني اموت واسيبك لوحدك. ولا اني اسيبك تشوفي حياتك بعيد عني وانا اتعذب كل يوم في بعدك.

نغم: دمعت. معقول انت مهاب. جواك كل المشاعر دي معقول بتحبني للدرجة دي
مهاب: اتنهد بحرقة. اه يا نغم جوايا كل ده انا في حرب مع نفسي من يوم ما شوفتك. ولولا اللي حصل النهاردة مش عارف كنت هعترفلك امتي.
نغم: مسكت ايده. انا معاك ومش هسيبك. وسيب بكرة واللي هيحصل فيه علي ربنا متحملش هم قدر مش في ايدك
مهاب: استغرب وفرح انها هي اللي مسكت ايده. يعني لو في يوم اتأذيتي بسببي مش هتلوميني.

نغم: هزت راسها يمين وشمال. تؤتؤ لا مش هلومك. لان ببساطة اي اذي بنشوفه بيبقي بقدر ربنا ملناش دخل فيه.
مهاب: بحبك يا نغم بحبك اوي اوي
نغم: انا كمان بحبك اوي يا مهاب
مهاب: باس ايديها. نغم تتجوزيني
نغم: ?.



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
إلى الإنسانة التي أحببتها حباً لا يوصف، إلى من تربعت في قلبي، janatna
0 1255 janatna

الكلمات الدلالية
رواية ، أحببت ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 07:35 مساء