أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .





رواية موعد مع القدر

افتكرت صفاء بمراره اليوم المشؤوم اللي جت عبير فيه البيت بكل وقاحه واعلنت انها حامل من حسين وانها قررت تفضل في البيت لحد ..



27-11-2021 03:34 صباحا
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 






t21941_4972
افتكرت صفاء بمراره اليوم المشؤوم اللي جت عبير فيه البيت بكل وقاحه واعلنت انها حامل من حسين وانها قررت تفضل في البيت لحد ما تولد لانها حامل في ولد وهو الوريث، امها صفاء كانت هتنهار بس تماسكت علشان تحافظ على المظاهر اللي كرهتها ياسمين وكرهت ضعف امها واستسلامها وفضلت معاهم سبع شهور تعذب فيهم، وكل ما تشوف حسين ترمي نفسها بدلال في حضنه قدام مراته صفاء وتعمل نفسها تعبانه وهو كان بيقعد معاها ويسهر معاها يسليها وسايب مراته ومهملها تماما. وفي يوم مسكت عبير ياسمين من دراعها وقالتلها عبير: انا اول ما اولد ولي العهد هطردك انتي وامك في الشارع.
فصول رواية موعد مع القدر

رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الأول

فتحت ياسمين عنيها لقت الظلمه حواليها في كل مكان وصوت المطر على شباكها اتعودت طول الاربع سنين اللي فاتوا على الجو الكئيب اللي في الريف بس اليوم ده بالذات كانت حاسه بكابه ياسمين كانت بنت جميله بشعر اسود وابتسامه تخطف العقول وحزن مسيطر على عنيها امها صفاء كانت ست حنونه ولطيفه بس كانت تحت سيطره جوزها رجل الاعمال الكبير حسين لدرجه كبيره جدا وحاولت ديما ترضيه على حساب نفسها والكل واولهم بنتها ياسمين حاولت صفاء تكسب ود جوزها بكل الطرق الممكنه وعلى الرغم من خيانته المتعدده ليها خانها مع الكل حتى مع صاحبتها المقربه الارمله عبير اللي على الرغم من صداقتهم إلى انها حاولت تخطف جوز صفاء لدرجه انها حملت منه على الرغم من كبر سنها لانها كانت تجاوزت الاربعين...

افتكرت صفاء بمراره اليوم المشؤوم اللي جت عبير فيه البيت بكل وقاحه واعلنت انها حامل من حسين وانها قررت تفضل في البيت لحد ما تولد لانها حامل في ولد وهو الوريث، امها صفاء كانت هتنهار بس تماسكت علشان تحافظ على المظاهر اللي كرهتها ياسمين وكرهت ضعف امها واستسلامها وفضلت معاهم سبع شهور تعذب فيهم، وكل ما تشوف حسين ترمي نفسها بدلال في حضنه قدام مراته صفاء وتعمل نفسها تعبانه وهو كان بيقعد معاها ويسهر معاها يسليها وسايب مراته ومهملها تماما. وفي يوم مسكت عبير ياسمين من دراعها وقالتلها عبير: انا اول ما اولد ولي العهد هطردك انتي وامك في الشارع.

ياسمين: بابا بيحبنا وعمره ما هيعمل كده( قالت الجمله دي وهيا عارفه انها بتكدب لان ابوها عمره ما حبها).

عبير: لو كان بيحب امك كان عمره ما هيبص بره علشان يرضي رغباته هو عمره ما كان عايزها لانها ست مريضه وضعيفه ومخلفتش اولاد بس اتجوزها لانها غنيه لكن انا بقى هجيبله الولد وهو هيورث كل حاجه وانتو هتطلعو الشارع كانت ياسمين مصدومه من كلام عبير وكان عمرها 16 سنه وكانت طيبه قوي زي امها. وامها ربتها كويس وخليتها محترمه قوي وعلشان كده ما كانتش عارفه ترد على عبير بس كانت من جواها هتجنن من خضوع امها وانكسارها وقررت انها متبقاش زي امها ضعيفه او مكسوره وما تسمحش لاي راجل يتحكم فيها ابدا كان صديقها الوحيد هو على ابن السايس بتاع ابوها كان نفس عمرها وكانو اصحاب جدا كانت ديما تفضفض معاه وتقضي كل وقتها معاه وهو بيسمعها وبيحس بالشفقه عليها لانه على الرغم من فقره بس كانت عيلته سعيده وجي يوم اسود مشؤوم. كانت عبير فيه في شهرها التاسع وكانت ياسمين كعادتها في الاسطبل مع على، كان يوم عيد ميلادها اللي محدش بيفتكره وكان على جايبلها هديه كتاب رومانسي كانت هيا بتحبه. فرحت ياسمين بيه جدا لانه اكيد حوش كتير قوي علشان يعرف يشتريهولها اتفتح الباب فجأه ودخلت عبير.

عبير: العاشقين الصغيرين...

نصيحه يا حبيبتي اتم** بحبيبك المزراع المسكين لانه هو اللي ممكن يستقبلك بعد ما ارميكي في الشارع انتي وامك لاني خلاص قربت اولد شدت الكتاب اللي في ايد ياسمين وهيا بتضحك وقطعته ورمته تحت رجليها وهيا بتضحك زعلت ياسمين جدا ومقدرتش تسيطر على غضبها ومسكت عبير وفضلت تهزها وهي بتقول ليه ليه ليه كده حرام عليكي انتي ايه؟ ولان عبير كانت حامل وكبيره في السن معرفتش تدافع عن نفسها من ياسمين ضربتها ياسمين بالقلم على وشها بكل غل حاولت عبير ترجع لورا وهيا بترجع وقعت ومقدرتش تقوم خافت ياسمين وندهت على العمال علشان يشيلوها ويطلعوها لاوضتها ومن حسن حظها ان ابوها كان مسافر والا كان قتلها، وصل الدكتور اللي طلبوه بسرعه واكد انها هتولد بسرعه لان الوقعه عملتلها ولاده مبكره وفضلت يوم كامل تتألم وياسمين بتروح وتيجي تبص عليها وهيا فرحانه فعلاكانت فرحانه لمعاناه عبير وفضلت قاعده جنبها تبتسم في هدوء وتاني يوم ولدت ولد فعلا بس كان ميت بس الدكتور رفض يقولها علشان حالتها كانت صعبه وبعد ما فاقت لقت ياسمين واقفه قدامها.

عبير: ابني فين ابني؟ اخيرا هطردكم بره قالتها بالعافيه لانها كانت تعبانه جدا. اتضايقت ياسمين
ياسمين: ابنك؟ احب اهنيكي لانك فعلا ولدتي ولد ابتسمت عبير بضعف بس ياسمين كملت كلامها
ياسمين: بس احب اقولك انه اتولد ميت، ايوه اتولد ميت ودلوقتي انتي اللي هتترمي في الشارع ومش هتورثي اي حاجه
صرخت: لأ لأ انتي بتكدبي عليا انتو قتلتوه انتو قتلتو ابني انا هقول لابوكي هقوله انتي وعلى قتلتوه ووقعتوني علشان اموت.

ياسمين: انا بنته لكن انتي وابنك الميت فهو غير شرعي ولو كنت مكانك ابطل تهديد لانك تحت رحمتي. كام شهر وانتي بتعذبينا يا ساقطه يا مستفزه ربنا يعلم انا حاولت انسي اللي ابويا عمله فينا بسببك وبما انه لسه قدامه شهر لحد ما يرجع هتفضلي محبوسه هنا وهعاملك زي ما كنتي بتعاملينا. اولا مفيش دكتور لان معناش فلوس ليه والفلوس ابويا قافل عليها في خزنته. ثانيا هحرمك من الاكل ببذخ ثالثا هتخدمي نفسك بنفسك لاني همشي جيش الخدامات اللي انتي جيبتيهم علشان اوفر فلوس.

قربت منها: انا مش زي امي المسكينه وتأكدي اني هعذبك لدرجه تتمني الموت فات يومين وعبير ما استحملتش لان كان عندها نزيف شديد وماتت ودفنوها اتصلت ياسمين بابوها وبلغته ويومين وابوها رجع بسرعه بس كان سكران جدا لدرجه انه وقع في النيل قبل ما يوصل البيت لحد ما حد من الصيادين لقوه ورجعوه البيت واول ما شافته ياسمين طلبتله الدكتور وقال ان حالته صعبه وهياخد وقت لحد مايخف ياسمين انتهزت الفرصه وراحت كسرت الخزنه واخدت كل اللي فيها ولمت حاجتها هيا وامها وساعدها على وعيلته على الهرب وساعدوها انهم يشيلو امها وهربت من ابوها واول حاجه عملتها انها بدأت تعالج امها وبدأت تنسي الراجل اللي عذبهم طول السنين اللي فاتت اشترت بيت صغير وجابت خدامه علشان تخدم امها وبعدين سابتها وسافرت تكمل تعليمها ومفيش يوم بيعدي غير لما تشتاق لامها وطبعا غيرت كنيتها خوف من ابوها وعمرها ما حاولت تعرف اي اخبار عن ابوها...

تااابع اسفل
 
 



27-11-2021 04:18 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [1]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية موعد مع القدر
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثاني

فضلت يا سمين في سريرها تفكر في الست سنين اللي فاتو من ساعه ما هربت من بيت ابوها حياتها اتغيرت كتير. اشتغلت وبقت ساكنه في فيلا صغيره اشترتها لنفسها في الريف بعيده عن زحمه المدن وبعيده عن ابوها بكتيرولحسن حظها انه محدش كان بيعرفها لانها حتى وهيا مع ابوها ماكنتش بتخرج من البيت اتغيرت ياسمين جدا ومبقتش البنت الصغيره اللي بتخاف من كل حاجه حولها بقت امرأه بارده بعيده عن الحب والرومانسيه وعلى الرغم من جمالهاالي انها رفضت اي حد حاول يقرب منها. كان عندها خدامتين وطباخه وثلاث عمال رجال خبطه على الباب فوقتها من احلامها فقالت ادخل دخلت شابه نحيفه شعرها اسودمرفوع بكعكه ولابسه فستان رمادي مديها منظر جدي واسمها سميره.

سميره: صباح الخير.
الفطار جاهز لو محتاجه اي حاجه اؤمريني
ياسمين: شكرا سميره.
احنا ورانا حاجات كتير النهارده استعدي
سميره: ماتقلقيش كل حاجه جاهزه. الانسه لبني والانسه لمي اتصلوا وقالوا هيتأخروا ومش هيقدروا يتغدوا معانا. فرأيي اننا نتصل بالانسه سمر ونقدم معادها فكرت ياسمين شويه ووافقت على كلامها
ياسمين: اتفقنا كلميها واتفقي معاها.

انسحبت سميره بهدوء.

سميره بقالها سنتين شغاله مع ياسمين بتستقبل زباينها ومن ساعه ما اشتغلت مع ياسمين نادرا ما شافت ياسمين بتخسر اي تحدي مهما كان وكان فعلا في صعوبات بتقابلهم واولها كانت مع الانسه سالي اللي كانت طلباتها ما بتخلصش وعلى الرغم من انعدام جمالها او رقيها إلى ان ياسمين ما استسلمتش وحققتلهاكل طلباتها وده اداها شهره في مجتمعها الصغير والكل بقى بيطلب خدماتها لبست ياسمين هدومها وسرحت شعرها بطريقه تديها عمر كبير لانها في نظر الناس عمرها 30 سنه ومتجوزه من واحد غني جدا مسافر بره بحكم شغله، وده وفرلها حمايه كبيره وساعدها في شغلها. نزلت علشان تستقبل اصعب زباينها وهي انسه سمر سمر كانت على عكس كل زباينها تمتلك المال والجمال وده بسبب قرب امها من رجل الاعمال الكبير محمود المصري صاحب اكبر قصر في المنطقه. قصره كانت بتشوفه من فيلاتها وكانت نفسها تشوف شكله من جوه. لكن كان اغلب الوقت مقفول لان صاحبه نادرا ما بيجي البلد دي وكمان هو مش اجتماعي نهائيا فكان معروف انه انسان شرس متوحش الكل بيخاف من نفوذه وبطشه. هو كان سافر افريقيا وعاش فتره في الغابات ورجع متوحش وبيحب العزله جدا وعلشان كده قلقت ياسمين انها هتقابل قريبته سمر لانها خافت انه ممكن يضايقها او يأثر على سمعتها لو معرفتش ترضي سمر قعدت تفطر وهيا سرحانه فسألتها سميره هو في حاجه مضيقاكي يا ياسمين.

ياسمين: لا ما تشغليش بالك.

المهم قولي للطباخين يحضروا وجبه فاخره تليق بالانسه سمر لان الناس دي بتتأثر بالمظهر جدا فعلا راحت سميره تجهز لاستقبال الانسه سمر,اما ياسمين فضلت تضيع وقتها ما بين قرايه وشويه تمشيه في الجنينه لحد ما جتلها سميره علشان تبلغها بوصول سمروراحت تستقبلها دخلت الانسه سمر عليها كان عمرها حوالي 21 سنه وكانت لابسه فستان ابيض تحفه عليها وشعرها كان اشقر طبيعي. قربت سمر على ياسمين.

سمر: مدام ياسمين انا سمعت عنك كتير جدا اهلا بيكي، ومتشكره جدا انك وافقتي تقابليني في المده القصيره دي. ابتسمت ياسمين ليها وقالتلها بهدوء
: شكرا كتير لمجاملتك الرقيقه واهلا بيكي.
سمر: نتكلم في المهم. انا عايزه منك خدمه خاصه مختلفه شويه عن طبيعه شغلك
قاطعتها ياسمين: اتمني تكوني عارفه طبيعه شغلي علشام ميحصلش اي لبس في الموضوع.

سمر: طبعا انا عارفه طبيعه شغلك، انتي بتساعدي البنات على الجواز. بتعرفيهم على ناس مناسبه لطبيعتهم. صح كده؟
ياسمين: كل اللي بعمله انه بحضرهم للحفلات وبعرفهم على ناس محترمه مناسبه لشخصياتهم كمان بنزل كل شهر المدينه وبقابل ناس عايزين يرتبطوا فبعرفهم ببعض. يعني همزه وصل مش اكتر ولا اقل
سمر: بس ازاي بدأتي شغلك ده؟

ياسمين: بدا الموضوع بواحد صديق ليا كان عايز يتجوز ومش عارف حد مناسب فاناعرفته بواحده جارتي وفعلا ارتبطوا ومن ساعتها وانا بستقبل طلبات جواز وبحاول احققها على قد ما اقدر مع اني مش بحقق المعجزات
سمر: لا مش بعد اللي عملتيه مع سالي. دي كانت انسانه لا تطاق وقدرتي تلاقي حد مناسب ليها ده كان معجزه
ياسمين: وانتي اقدر اساعدك بايه؟
سمر: عايزه اتجوز واحد قريبي
ياسمين: مش فاهمه. عايزه تتجوزي قريبك؟ مين هو ده؟

سمر: قريبي هو رجل الاعمال محمود المصري حست ياسمين كأن حد كب عليها ميه ساقعه
ياسمين: ازاي عايزاني اجوزك بقريبك اللي عمري ماشفته ولا اعرفه ولاحتي عمره ما طلب خدماتي.

ضحكت سمر بصوت عالي: انتي فاكره ان محمود محتاج وسيط مع البنات؟ انا حاولت اغراؤه بكل طريقه ممكنه الشهر اللي فات واحنا في زياره عنده لدرجه انه لقاني مره في سريره بس طردني وهددني انه يقول لامي ويطردنا من عنده فتحت ياسمين فمها دهشه من جرأه البنت دي ووصولها لدرجه الانحطاط دي وكل ده علشان راجل قرأت سمر افكار ياسمين.

سمر: متستغربيش كلامي زي البنات الصغيره انتي واحده متجوزه والمفروض العلاقه بين الراجل والست شئ مش جديد عليكي صح ولا ايه؟ كمان انا عمري ما هغامر باني اخسر محمود وهعمل المستحيل علشان اتجوزه بصت ياسمين لسمر بغضب بس ردت ببرود
ياسمين: فعلا انا متجوزه من 10 سنين بس اللي انتي بتطلبيه ده صعب اولا لاني ماعرفش قريبك ثانيا مش فاهمه اساعدك في اقناعه ازاي وانا معرفوش اصلا؟

سمر: انا مش عايزاكي تقنعيه. كل اللي عايزاه انك تلاقيلي شاب محترم يقوم بدور راجل بيجري ورايا وطمعان فيا وساعتها محمود هيبقي قدام امر واقع وهيضطر يتجوزني حفاظا على ثروه وسمعه العيله. وتأكدي اني هدفعلك اضعاف اللي بتاخديه عامه وحتى اللي هتجيبيه يمثل الدور ده.
ياسمين: ليه كل الاصرار على الجواز من واحد مش عايزك؟

سمر: النفوذ والفلوس طبعا. لاني بمجرد ما اتجوزه هخلفله وريث يضمنلي ثروتي وكمان محمود مش هيقدر يبعد عني ساعتها ولا يطلقني. واقصي شيئ ممكن يعمله يكون عنده عشيقه وده مش هيهمني لاني صاحبه المكان فكرت ياسمين في كلام سمر صحيح هو طلبها مش اخلاقي بس المبلغ اللي هتدفعه هيساعدها كتير وبعدين هيا مالها بمحمود هو مش صغير وغني جدا فمش هيضر وبعدين سمر مش هتأذيه هيا هتتجوزه وهيا مطمع اي راجل يعني هو مش هيخسر بجوازه منها هيا مستغربه اصلا هو ازاي قاومها لما حاولت تغريه.

ياسمين: اتفقنا. هسافر اخر الاسبوع المدينه وهشوف حد يمثل الدور اللي انتي عايزاه بس طبعا هحتاج فلوس علشان نشتريله لبس يليق بيه
سمر: طبعا طبعا. كل اللي تحتاجيه هنفذه، بس لازم تكون عليه شائعات انه اتورط مع بنات قبل كده علشان يقنع محمود انه يبعده عني. وتأكدي انك هتكوني اول مدعوه لزفافي وهتقضي في ضيافتي اسبوع كامل انتي وجوزك ده لو قدر يجي
ياسمين: خلينا بس ما نسبقش الاحداث.

سمر: خلاص هديكي نصف المبلغ دلوقتي والباقي في حفله خطوبتي ودلوقتي لازم امشي لاني مشغوله انا وامي علشان نستقبل محمود لانه هيجي اخر الاسبوع ولازم نجهز قصره سابتها ومشيت مع افكارها فكرت ياسمين اد ايه مظاهر الناس خداعه عمرها ما تصورت ان واحده بالرقه دي والجمال ده تكون اخلاقها كده وبعدين هيا اصلا غنيه عايزه ايه تاني؟ فكرتها سمر بعشيقه ابوها عبير اللي اغوت ابوها. صحيح انها لامت نفسها كتير على معاملتها السيئه لعبير بس هيا ما منعتش الدكتور يجيلها زي ما هددتها والدكتور قالها ان حالتها ميؤس منها لسنها الكبير وكان عندها كمان فقر دم وده إلى قتلها والوقعه ما سببتش اي شئ. حست بصداع شديد وراحت للمطبخ لانها محتاجه مشروب الاعشاب اللي بتاخده للصداع وفعلا عملته واخدته وطلعت اوضتها ترتاح قبل معاد لبني ولمي دخلت عليها سميره وسألتها.

: عملتي ايه مع الانسه سمر؟

ياسمين: ما طلعتش بريئه زي ما كنا فاكرينها. هحكيلك بعدين ودلوقتي نجهز لاستقبال البنات استقبلت البنات وعدي الوقت ووعدتهم انها هتحاول تعرفهم بحد مناسب وودعوها ومشيوا قعدت في الجنينه لوحدها تفكر في الداهيه سمر ونتيجه اللي هيحصل وياتري رد فعل محمود هيكون ايه؟ لازم تتأكد ان اسمها ما يظهرش ابدا في المهزله دي والا هو مش هيرحمها لانها تعرف عنه انه شرس ومتوحش ولو عرف ان ليها يد في الموضوع ده هينتهي امرها. لما وصل تفكيرها للنقطه دي حست بالبرد والخوف مش كفايه خوفها من ابوها وانتقامه هيا مش ناقصه واحد في مركز محمود كمان يكون عدو ليها...

نامت ياسمين نوم متقطع كله كوابيس اغلبها عن ابوها حلمت بيه بيقولها.

: مفيش مفر مني يا ياسمين مهما هتهربي هتوقعي في ايدي ومسكها وهنا فاقت لقت نفسها واقعه على الارض ودموعها نازله قامت ورجعت لسريرها الكوابيس ماكنتش حاجه جديده عليها بس بقالها فتره كانت ناسيها الظاهر ان خوفها من محمود رجع كوابيسها تاني. عدي حوالي 10 ايام هاديين استقبلت فيهم ياسمين كام زبونه وكانت بتكلم امها على طول تتطمن على صحتها. كانت امها عند واحده صاحبتها ومبسوطه فسابتها ياسمين تقعد عندها اما هيا بتزورها كل شهر تقعد معاها كام يوم وترجع وفي يوم صحيت ياسمين على صراخ الخادمه بتاعتها وجريت عليها لقتها وافقه وجوزها مرمي في الارض وقالو انه وقع وهو بيحاول يصلح سقف الاسطبل. اخدته ياسمين على المستشفي وكان عنده كسر في دراعه ورجله ولازم يرتاح شهر على الاقل على الرغم من برود ياسمين وبعدها عن الناس إلى ان عمالها بيحبوها جدا وبيرتاحو في الشغل معاها لانها بتهتم بيهم وبتحبهم على طريقتها. بعد ما روحتهم البيت راحت للبلد علشان تشتري مشروب مسكن من الاعشاب من عند العطار. وفضلت تدور من عطار للتاني وهيا مش لاقيه المشروب اللي وصفتهولها سميره لحد ما دخلت لمحل صغير ولما قالت للبايع على المشروب اللي عايزاه بصلها.

باستغراب وقالها: ماتقوليش ان شابه زيك بتشرب الحاجات دي؟
ياسمين: اوعي يكون بيسكر؟

صوت غريب: لأ مش بيسكر، ده كان حد غريب واقف وراها. صوته كان عميق وفيه ارستقراطيه، لفت ياسمين وشها علشان تشوفه لقته بيدقق فيها جامد. كان طويل جدا وشعره اسود وبشرته لونتها الشمس بس اكتر حاجه شدتها كانت عنيه كان لونها ازرق غامق وزي عيون الصقر ونظرته مخيفه تخوف اشجع الفرسان، كان ضخم جدا لدرجه حاسستها انها نمله قدامه، هدومه كانت بسيطه بس مرتبه ونظيفه وحست انه ممكن يكون بودي جارد لحد من الناس الاغنيه، لفت للبايع وكملت كلامها.

ياسمين: هو مش بيسكر صح؟
البايع: لأ مش بيسكر. هو بذور صغيره تتسحق ويضاف ليها ماء وتحفظ يوم وبعد كده تتشرب اداها زجاجه فيها سائل اخضر شكله مقزز وقالها
البايع: دي جاهزه على الشرب على طول لاني عملتها وجربتها وما انصحش بيه حد والا زبايني هيتهموني اني عايز اسممهم ويطردوني من هنا. هبيعهولك بس ما تجيش بكره وتتهميني اني عايز اقتلك
ياسمين: المفروض تديهولي بنص السعر يا راجل يا عجوز.

البايع ضحك وقالها: انت خطيره في التجاره يا انسه دفعت للبايع الفلوس بعد ما خفضتها للنص واتفاجئت بالراجل الضخم لسه واقف وراها فضل يبصلها بنفس الطريقه اللي بتخليها متوتره مش عارفه ليه وقالها بيتشرب مع اللبن والعسل شكرته ياسمين وجريت بسرعه على عربيتها وركبتها واتضايقت من نفسها قوي ومن خوفها اللي مالوش مبررهو كلمها بكل احترام. وفي تاني يوم وصلتها رساله من سمر تسألها في جديد ولا لأ. ولاول مره تندم ياسمين انها قبلت شغل لانها كانت لا تطاق وبعدين ياسمين كانت في انتظار صاحبت امها ترد عليها بخصوص الممثل اللي هيقوم بالدور ده. لانها قالتلها عل ممثل ظاهر جديد ولسه مش معروف وهيا بتحاول تقنعه بالدور ده. قامت وزارت جوز خدامتها تتطمن عليه وقررت انها تأجر حد يشتغل مؤقت لحد ما جوز الخدامه يخف لان الشغل كتر على عمالها والمفروض حد يخلي باله من الاسطبل ويهتم بالاحصنه بتاعتها (هما حصانين لزوم المنظره) وفعلا نزلت هيا وسميره علشان يدورا على حد يشتغل اجير وراحوا البلد ووصلو لساحه فيها العواطليه. اللي بيشرب واللي بيلعب وفي بنات شبه بنات الليل ولقت سميره جنبها بتبصلهم بقرف.

سميره: الظاهر اناحنا غلطنا لما جينا بنفسنا كنا بعتنا عبدالله (واحد من عمالها)
ياسمين: عبدالله بيشتغل ضعف شغله حرام كده. وانا مش عايزه اشغله اكتر من كده احنا هنختار واحد ونمشي بسرعه.

سميره: كل اللي هنا يا اما بيشرب او بيلعب قمار احنا جينا مكان غلط يالا بسرعه نمشي من هنا وفعلا حاولو يمشي بس لقوا اتنين رجاله قافلين الطريق حاولو يبعدوا بس هما قفلو الطريق عليهم وواحد فيهم مسك ياسمين رايحه فين يا حلوه؟ انتو هتفضلو معانا هنا وانتو هتتبسطوا معانا قوي هاتي بوسه وحاول يقرب عليها وزعلت لان اول بوسه هتكون من نصيب واحد سكران وفجأه...

27-11-2021 04:18 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [2]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية موعد مع القدر
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثالث

حاول يقرب عليها وزعلت لان اول بوسه هتكون من نصيب واحد سكران وفجأه...
وقبل ما يوصلها حست بيه بيبعد عنها ولما فتحت عنيها لقته مرمي على الارض هو وصاحبه ورفعت عنيها لقت عنين حاده بتبصلها.
رجعت لورا كام خطوه.

هو ده نفس الراجل الضخم اللي قابلته في المحل ومن اضطرابها داست على طرف فستانها ووقعت في بركه طينه وهدومها كلها اتوسخت وحاولت تقوم معرفتش وساعدتها سميره علشان تقوم، بصت للراجل لقته مكتف ايديه على صدره وبيتفرج عليهم بتسليه اتغاظت لانه بيتسلي على حسابها وما حاولش يساعدها بس هيا مستنيه ايه من شخص بدائي زي ده.

بصتله من فوق لتحت وجريت على عربيتها واستنت سميره لحد ما تيجي ايه اللي اخرها كل ده؟ كان لازم تيجي ورايا بسرعه دخلت سميره وهيا مبتسمه فخلت ياسمين تصرخ عليها
: اتأخرتي كده ليه؟ وايه الابتسامه اللي على وشك دي؟
سميره: لقيت بديل واجرت واحد، هو الراجل اللي انقذنا
ياسمين: ايه انتي اتجننينتي؟ مش ممكن
سميره: وليه لأ؟ معرفتش ترد فقالت اول حاجه خطرت ببالها.

: ده ضخم على انه يكون موظف عندي انفجرت سميره ضحك عليها وفضلت شويه مش عارفه تبطل ضحك لحد ما اخيرا عرفت تتكلم
: من اول ما عرفتك اول مره اشوفك متوتره ايه السبب يا تري؟
ياسمين: عايزه الحقيقه، الراجل ده بيخوفني.

سميره: بس هو مش هيفضل معانا كتيرشهر ونص بس واغلب الوقت انتي هتكوني مع زباينك او في المدينه وهيعدوا بسرعه وبعدين هو مش هيقعد عندنا هو اشترط انه يجي الساعه 6 الصبح ويمشي 5 المغرب وده احسن من اللي كنا بندور عليه سكتت ياسمين وتمنت ان الفتره دي تعدي بسرعه فعلا جه الليل وهيا في اوضتها بتفكر في احداث اليوم كله ونجاتها من محاوله الاغتصاب هيا وخادمتها لولا الراجل الضخم ده واول ما افتكرته حست برعشه في جسمها ده تاني راجل يسببلها الرعشه دي.

هل دي اشاره من القدر ان ابوها ممكن يلاقيها وينتقم منها لأ دي كلها اوهام هيا غيرت اسمها.
وشكلها كمان اتغير هيا مبقتش البنت الصغيره اللي كل ما يسكر يحاول يتحرش بيها وهيا تحاول توقفه فيفضل يضرب فيها بوحشيه...

اد ايه كان اب حنون، في مره ضربها بعمود حديد علشان سرقت شويه اكل باقي من اكل عشيقته ليها ولامها وكسرلها دراعها ومش هتنسي المره اللي حبسها فيها لاسبوع كامل من غير اكل او شرب في الاسطبل لولا ان على وابوه كانو بيهربولها اكل وده كله علشان ما سمحتش لعبير تضربها لو رجع الزمن تاني هتعيد نفس اللي حصل ومش هتندم لكن ابوها كان المفروض قتلته لما جاتلها الفرصه مش تهرب بعيد، بصت لبعيد لقت قدامها القصر الكبير زي اسد متربع على عرشه المفروض انه صاحبه يكون وصل.

سابت الشباك وراحت لسريرها المفروض هتصحي بدري لان العامل الجديد هيجي الساعه 6الصبح ولازم تكون مستعده ليه، قرب معاد سفرها للمدينه علشان تشوف امها وتقابل الممثل واتمنت انها تلاقي عمر ابن صاحبه مامتها لانهم اصحاب جدا وكانو على طول مع بعض وديما كان يتريق على شغلها
عمر: انت الانسه اللي بتجوز الناس ومش عارفه تجوز نفسها كانت ديمها بترمي اي حاجه عليه لما يقولها كده.

اشتاقتله جدا واتمنت انها تشوفه هناك واخيرا غلبها التعب ونامت صحيت على صوت غريب زي ماكنه بتاعت الحشيش فقامت بسرعه من سريرها وبصت من البلكونه لقت العامل الجديد اللي خطف انفاسها بشكله لانه كان عريان من فوق ولابس بنطلون اسود بسيط انبهرت بعضلاته اللي كانت بتلمع من العرق وضوء الشمس وفجأه افتكرت انها لابسه قميص نوم خفيف وشعرها مفكوك فجريت بسرعه ودخلت اوضتها وقفلت الباب تحت في الجنينه راح عبدالله ناحيه العامل الجديد.

عبدالله: صباح الخير انا عبدالله بشتغل في الجنينه والاسطبل
العامل: اهلا بيك وانا احمد، هو انتو بتدؤوا الشغل متأخرين على طول
عبدالله: طبعا لأ بس في يوم في الاسبوع نبدأ متأخرين فيه ونخلص بدري برضه وهتشوف بنفسك
سأله احمد: صاحب البيت هو اللي حط القانون ده
عبدالله: قول صاحبه البيت، الاستاذه ياسمين رائعه وعلى الرغم من طبعها البارد إلى انها كريمه جدا وعادله
احمد: هيا متجوزه؟

عبدالله: بيقولو كده وان جوزها في مكان بعيد بس انا بقالي سنه ونص هنا ما شوفتش جوزها بس هيا بتروح المدينه كتير وبيقولو انها بتشوفه هناك، بس انا عمري ماشفتك قبل كده
احمد: انا مش بشتغل كتير ومعظم وقتي بره البلد، هو اللي جعان هنا يعمل ايه؟
عبدالله: تعال اوريك المطبخ دخلت سميره على ياسمين وقالتلها بصوت كله حماس
سميره: ضاع عليكي مشهد الصبح، ومشوفتيش احمد وهو بيقلم الحشيش.

ياسمين: لا شوفته، انتي قولتي اسمه احمد
سميره: ايوه هو قالنا كده في المطبخ وهو بيفطر اه لو شوفتيه وهو صدره عريان ضحكت ياسمين وبصت بدهشه لصاحبتها المتحفظه
ياسمين: ايه ده كله انا عمري ما شفتك كده، بصراحه انا متخيلاه زي السفاح وهو بيجري ورا ضحاياه
سميره: ماتقدريش تنكري جاذبيته
ياسمين: ماتنسيش اني ست متجوزه
سميره: قدام الناس بس ما تنسيش انتي.

لكن انتي شابه وجميله وعمرك اربع وعشرين سنه والمفروض ان ده سن تنجذبي فيه للشباب مش تهربي منهم مش كلهم زي ابوكي بصتلها ياسمين وهيا عارفه ان عندها حق بس هيا مش مستعده تسلم نفسها لاي راجل مهما كان هيا اتعلمت الدرس كويس عدي 3 ايام من شغل احمد معاهم وهيا بتحاول تتجنبه حتى المطبخ مش بتدخله لحسن يقابلها صدفه وهيا مش عارفه تفسر تصرفها ده حتى لنفسها.

دخلت عليها سميره وقالتلها ان الممثل وافق يقوم بالدور المطلوب والمفروض انها تروح تقابله وتتفق معاه المفروض انه ممثل وسيم وفي اول التلاتينات
ياسمين: هسافر بكره للمدينه اطمن على امي واقابل الممثل ده وربنا يسترها
سميره: اخيرا هنخلص من سمر ومكالمتها اليوميه، مسكين قريبها ده لانه لما يتجوزها هتنغص عيشته بانانيتها، بس لأ هما يستاهلو بعض مجموعه من الاغنيه مع بعض
وهيا ماشيه: اه نسيت اقولك احمد عايز يقابلك.

ياسمين برعب: ليه عايز ايه؟
سميره: عايز يقتلك...
انا ايش عرفني هو لما شافني طالعالك قالي انه عايز يشوفك.

ياسمين: خلاص خلاص هنزل بعد شويه حست بتوتر هيا حابسه نفسها في اوضتها علشان ما تشوفوش واهوه هتشوفه عايز ايه يا تري، يمكن هيقدم استقالته ده يبقى يوم المني لأ مش لازم تكون كده هيا اقوي من كده هتنزل وتقابله ده شغال عندها لبست لبس كئيب مع ان كان نفسها تلبس حاجه حلوه بس لازم تحافظ على مظهرها نزلت لاقته قاعد وحاطط رجل على رجل.
جلسته بتنم عن شخصيه طاغيه مش شخصيه عامل ابدا وكل ما تقرب هدوئها بيهرب.

رسمت ابتسامه ودخلت عليه بصلها بهدوء وبيتفحصها وحست انها في اختبار هيا مش مستعده ليه
ياسمين: قالولي انك عايزني، خير في حاجه؟ ماجاوبهاش على طول لحد ما اخيرا نطق بصوت عميق
احمد: في الحقيقه انا مش عايز منك حاجه
ياسمين: افندم، مش فاهمه
عاد كلامه ببساطه: مش عايز منك حاجه
ياسمين: امال عايز تقابلني ليه؟
احمد: طلبت اقابلك علشان اقولك اني مش هقدر اجي بكره وبعده
اتنفست بعصبيه: كان ممكن تقول لسميره وهيا تبلغني.

احمد: بس انا كنت عايز اشوفك انتي وقف فجأه وقام من على كرسيه وقرب منها وهيا غاصت في كرسيها
ياسمين: خخ، خلاص لو ده كل اللي عايز تقوله مم ممكن تمشي لكن هو فضل يقرب منها
احمد: بس انا لسه ما قولتش كل اللي عندي وقرب منها لحد ما وشه بقى قريب جدا من وشها لدرجه اختلطت انفاسهم وحست بانها مسحوره تماما وسمعت صوته بيهمس في ودنها.

احمد: كنتي مثيره جدا لما وقفتي في البلكونه، وعلى الرغم من ان قميصك تقليدي وقديم شويتين إلى انك كنتي تجنني، اكيد كان بتاع جدتك صح؟
ياسمين: احسنلك تخرج دلوقتي والا مش هيحصل كويس اتعدل ووقف وابتسم بسخريه منها وسابها ومشي وهيا كانت هتموت من الغيظ السافل بيعاكسني في بيتي، لما ارجع هيكون ليا حساب معاه.

ولما هديت عرفت انها ماكانتش خايفه منه، هيا فسرت اضطرابها غلط ده ما كنش خوف اضطرابها اللي كان بيزيد مع كل خطوه بيقرب فيها منها ماكنش خوف كان احساس جديد بيغزوها.

كانت هتصرخ من دهشتها مش ممكن، مش ممكن تكون معجبه بده ولا منجذبه لاحمد السفاح زي ما بتسميه، هيا بس اعصابها تعبانه ولما تسافر هتهدي وكل حاجه ترجع زي ما كانت جه يوم سفرها وسافرت وراحت عند صاحبه امها واول ما وصلت نزلت في المحطه وفضلت تدور على اللي مستنيها لحد ما لقت واحد ساند على عمود وماسك جرنان بيقلب فيه وشكله زهقان جدا قربت منه لحد ما وصلت قدامه واول ما شافها ياسمين، الخاطبه ياسمين دي احلي مفاجأه.

ياسمين: هو انت مكنتش عارف ان انا جايه؟
عمر: لأ امي قالتلي اجي استقبل صديقه ليها في المحطه بس ماقالتش مين بس انا مبسوط اني شفتك يا خاطبه
ضربته على كتفه: قولتلك ما تقوليش كده
عمرو: وليه لأ، مش ده شغلك تجوزي الناس وانتي مش متجوزه فضلو يضحكو مع بعض لحد ما وصلو البيت وسلمت على اللي فيه وطلعت لامها اخدتلها الفطار وقعدت جنبها وهيا نايمه بهدوء لحد ما امها حست بيها وصحيت.

صفاء: ياسمين حبيبتي، ورمت نفسها في حضن بنتها اشتقتلك يا حبيبتي.
شكلك تعبان انتي عندك مشاكل
ياسمين: لا ده ارهاق من السفر بس وفضلو مع بعض يتكلمو كتير.
لاحظت ان امها اتغيرت كتير بس للاسف التغير جه متأخر قوي.
واخر النهار وكلهم مع بعض
الام صفاء: انا سمعت ان سمر على علاقه بممثل مبتدئ.

صح الكلام ده؟ فكرت ياسمين اد ايه سمر دي مش سهله اكيد هيا اللي بتنشر الاشاعات دي وطبعا هتوصل لقريبها وساعتها لازم يتصرف علشان سمعه العيله
عاليا(صاحبه الام): صحيح يا ياسمين نسيت اقولك ان خالد هيقابلك بكره
ياسمين: مين خالد ده؟
عاليا: خالد الحسيني، الممثل اللي قولتلك عليه هيجي علشان يتفق معاكي على كل حاجه بس هو مش هيأثر على خطتكو الاشاعات دي
ياسمين: هيا اصلا اللي بتطلع الاشاعات دي علشان تمهد لظهور الممثل.

صفاء: بس دي كده بتشوه سمعتها.
طيب عيلتها موقفها ايه والمجتمع هيواجهوه ازاي
ياسمين: المجتمع مش بيواجه اصحاب النفوذ وبعدين قريبها مش هيسمح لحد يتكلم وهيتجوزها عدي اليوم وخرجت هيا وامها واتمشوا واشترت فساتين جديده على الموضه واتستغربت من تصرفها ده واشترت كمان قمصان نوم جديده واقنعت نفسها بان ده ليها هيا مش عشان حد.

وجه معادها مع خالد اللي اتفاجئت بيه شاب وسيم جدا وشكله محترم جدا وباين على هدومه انه غني مش محتاج اتعرفوا على بعض ودخلت ياسمين في الموضوع على طول من غير مقدمات
ياسمين: انا متشكره جدا على قدومك انت عندك فكره عن دورك صح؟ ابتسم وبان اصغر من عمره اللي هو 30 سنه
خالد: في الاول انا استغربت الدور ده بس روح المغامره خلتيني اقبله.

ياسمين: بس اسمحلي باين من لبسك انك انسان مقتدر او غني بمعني اصح ومش محتاج الفلوس بتاعت الدور ده
ابتسم خالد: انا فعلا غني انا عندي شركات استيراد وتصدير على اعلي مستوي بس سافرت وسيبت الشركات لاخويا يتابعها وانا بجرب حلمي مع التمثيل بس متابعلشغلي في نفس الوقت التمثيل هوايه مش اكتر اندهشت ياسمين وماعرفتش ترد عليه.

خالد: انا عندي طلب صغير، انا مش عايز اي حد يعرف ان انا غني خصوصا البنت اللي المفروض همثل معاها الدور ده
ياسمين: طبعا طبعا براحتك شرحتله كل المطلوب واتفقوا على كل حاجه
ياسمين: طبعا انت هتعيش معايه على اساس انك صاحب جوزي وجيت ضيف وعايزه اقولك سر انا كمان.
جوزي ده مش موجود وانا اصغر من سني كتير.

انفجر خالد بالضحك: يبقى كده احنا شركاء في الجريمه مع بعض ما تقلقيش سرك في امان معايا فضلو مع بعض كتير واعجبت بيه جدا بشخصيته المرحه وكان خالد حلم اي ست بس للاسف ماحسيتش ناحيته باكتر من اعجاب اخوي وهو كمان بادلها الشعور ده وفضلت تقارنه باحمد السفاح قالها خالد انه عايز يشتري بيت في الريف ولو عجبته بلدها هيشتري فيها بيت.
كان صديق رائع استمتعت معاه جدا.

وسافروا مع بعض هيا وهو وامها وهما ماشين في الطريق وقبل بيتها شاف بيت عجبه جدا فقالتله انه معروض للبيع بس محدش قدر على تمنه لانه غالي جدا والوحيد اللي ممكن يشتريه هو محمود المصري وهو عنده القصر اللي قصاد بيتها فمش محتاجه فقالها انه هو هيشتريه وفرحت جدا انه هيكون جارها واخيرا وصلو بيتها اللي عجب خالد جدا واتبسطوا جدا مع بعض دخلت سميره على ياسمين تبلغها باخر الاخبار
سميره: هو الامور ده هو الممثل.

ياسمين: ايوه هوه
سميره: بس شكله تحفه مش فقير ولا حاجه
ياسمين: هو فعلا غني بس ده سر محدش يعرفه
سميره: طب ليه هيعمل كده طالما غني؟
ياسمين: بيحب المغامره.
المهم ايه الجديد
سميره: مفيش جديد غير سمر اللي بتتصل عشرين مره علشان تسأل على الجديد واظنها هتتفاجأ لما تشوف خالد
ياسمين: هيا مش هتشوفه كده هو هيلبس لبس اقل من ده علشان يبان فقير وهيمثل دوره عليها هيا كمان، امال فين احمد ماشوفتوش.

سميره: مشي بدري هو غريب بيظهر فجأه ويختفي فجأه انا بشك فيه بيتكلم باسلوب امر ديما كأنه حد متعود يدي اوامر وبيتصرف بأدب الناس الارستقراطيين بس لولا خدماته كنا غرقنا في المشاكل
ياسمين: ممكن يكون قاتل
ضحكت سميره: ايه اللي بتقوليه ده.
لأ هو غريب بس مش قاتل بس هو مخبي حاجه ياسمين احتارت وخافت
: ممكن يكون جاسوس لابويا وبيقوله اخباري
سميره: لو كان جاسوس لابوكي كان زمان ابوكي هنا من بدري مش هيستني.

ياسمين: مش عارفه بقى.
المهم انه غريب وجرئ جدا
سميره: علشان عاكسك في المكتب
ياسمين: دي مش معاكسه دي وقاحه وبعدين كان مقرب مني قوي ومهموش اني متجوزه
سميره: اراهن انك كنتي مستمتعه بقربه
ياسمين: اخرسي وسيبيني لوحدي وبطلي تخاريف
سميره: ده مش تخاريف هو راجل بمعني الكلمه واياك تنكري انجذابك ليه
ياسمين: انتي اتجننتي انجذب لعامل عندي.

سميره: عمرك ما كنتي ماديه وبعدين الاعجاب مش بيفرق بين عامل ومدير عدي كام يوم واخيرا طلبت ياسمين من سمر انها تيجي وفعلا جت بسرعه واول ماشافت سمر خالد اتصدمت لانها ماكانتش متخيلاه كده سابتهم لوحدهم يتعرفوا خرجت مسكت مجله ولفت نظرها خبر ان محمود المصري استلم منصب قاض في المحكمه العليا وانه اصغر قاض يستلم وانه بيحقق في اول قضيه ليه فضلت تتناقش هيا وسميره في السياسه شويه لحد ما فجأه شافوا سمر طالعه تجري وايدها على بقها وشعرها متبهدل وجريت من غير حتى ماترد عليهم وهما مستغربين ايه اللي حصل.

27-11-2021 04:19 صباحا
مشاهدة مشاركة منفردة [3]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية موعد مع القدر
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الرابع

وقفنا الحلقه اللي فاتت لم سمر كانت مع خالد ومره واحده طلعت تجري ومشيت من غير ما ترد على حد شويه وخرج خالد وراها وهو مبتسم جدا
ياسمين: ايه اللي حصل؟ مالها في ايه؟
خالد: اديتها خاتم خطوبه
ياسمين: وايه اللي بهدل شعرها كده وطلعت تجري ليه؟
خالد: علشان بوستها غصب بعد ما لبستها الخاتم ولما حاولت تضربني بالقلم بوستها تاني انتي عارفه انا خطيبها ومن حقي ابوسها
ياسمين: دي خطوبه مزيفه وانت عارف ليه.

خالد: مش بعد النهارده
ياسمين: مش فاهمه قصدك ايه؟
خالد: قصدي اني هتجوزها فعلا
ياسمين: بس...
قاطعها خالد
خالد: عارف عايزه تقولي ايه...
انا كمان كنت عايزها مزيفه بس بعد ما شوفتها غيرت رأيي هيا هتكون ملكي ومش لاي راجل تاني حتى لو كان قريبها
ياسمين: طب وليه؟
خالد: بصراحه عجبتني وكمان هيا تحدي لذيذ وانا هكسب التحدي كمان ابويا وامي عايزين يجوزوني ويشوفو احفادهم وانا قررت اريحهم
ياسمين: طيب وهتعمل ايه.

خالد: هفضل وراها وهخلي الكل يفهم انها ملكي انا مش بحب حد يشاركني في اي حاجه ملكي وهيا عنيده وجميله وقررت انها تكون بتاعتي ودلوقتي استأذنك لاني معايا معاد مع صاحب البيت المعروض للبيع سابهم ومشيوا وهيا وسميره فضلو متنحين شويه لحد ماسميره فرقعت ضحكه عاليه
ياسمين: ايه اللي بيضحك؟

سميره: اصلها صعبانه عليا، خالد هيحطم كبريائها حتت حتت، تصوري صدمتها هيا بتتخيل انها بتتجوز واحدد فقير معدم وده هيدمرها، بس هيا تستاهل هيا عايزه حد يؤدبها ويروضها لان غرورها زايد عن الحد
ياسمين: انتي ناسيه قريبها هو مش هيجوزها لواحد فقير
سميره: انتي اللي ناسيه ان خالد مش فقيروهيعرف يقنعه وبعدين ما تنسيش انه هو عايز يخلص منها عدي اليوم واخر النهار رجع خالد واول ما ياسمين شافته سألته.

ياسمين: كنت فين كل ده؟
خالد: رحت عند محمود وقابلته
ياسمين: قصدك محمود المصري
خالد: هو بعينه رحت اطلب سمر رسمي
ياسمين: وايه كان رده؟
خالد: وافق طبعا
ياسمين: ايه وافق؟قصدك انه وافق يجوزك قريبته
ضحك خالد: طبعا وافق، هو راجل محترم جدا، وانا قلتله الحقيقه وقلتله اني هشتري قصر وطلبت منه انه يحافظ على السر وهيشترك معايا في المؤامره اللي احنا عملينها على سمر
ياسمين: ده من حسن حظك انه وافق.

خالد: هو سألني انا ساكن فين فقولتله اني ساكن عندك وقال انه هيساعدني على شرا البيت علشان ما ينفعش اقعد عند واحده ست عايشه واحدها
ياسمين: وهو عرف منين اني عايشه واحدي انا عمري ماشفته قبل كده
خالد: مش عارف انا برضه استغربت.
بس اكيد سمع من الناس انتي هنا في الريف وبعدين هو يعتبر جارك
ياسمين: ممكن فعلا الناس هنا مهووسه انها تعرف اخبار الناس.

خالد: لا الراجل ده مش مهووس هو باين عليه التقل والاحترام وتحسيه اكبرمن سنه
ياسمين: كنت فاكره انه راجل عجوز
خالد: لا مش عجوز ده تقريبا في سني، على فكره هو عازمني على العشا بكره علشان نتعرف اكتر واتعرف على ام سمر، ايوه صح انا شفت بيت صغير على النيل وعجبني قوي
ياسمين: قصدك بيت صبري العجوز، ده بيت مهجور من زمان
خالد: عايز اشتريه،
ياسمين: روح البلد ودور على صبري العجوز واسأل عنه، بس ده بيت قديم.

خالد: مش مهم هنضفه وهرتبه
ياسمين: ليه وهتعمل بيه ايه؟

خالد بابتسامه: هقضي فيه شهر العسل نروح لسمر سمر كانت هتجنن من اللي بيحصل كل حاجه خططت ليها فشلت تماما بسبب ممثل تافه لبسها خاتم خطوبه وكمان اتجرأ وباسها حطت ايدها على شفايفها مكان ما باسها واضايقت من نفسها انها وقفت زي الهبله مكانها وبعدين جريت زي المجنونه ومش كده وبس ده كمان اتجرأ وجه طلب ايدها والاسوء ان محمود وافق بسرعه على جوازها ازاي عرف يخلي محمود يوافق، هو عايز يتخلص منها علشان يفضي لصاحبته جيهان اللي جايه من بره وكل اللي تعرفه عنها انها ارمله وبس وغنيه وهيا معاه في ضيافته حاليا وهو بيستمتع كتير معاها وبيقفلو على نفسهم الباب كتير وهيا هتجنن علشان تعرف بيعملو ايه وافتكرت لما اتعشت معاهم وقالت انها عندها شغل على الكمبيوتر واتحججت علشان تدخل مكتب محمود وطبعا هو راح معاها وبعد ساعتين خرجت جيهان بتحاول ترتب هدومها وتصلح من شكلها وشعرها وده وضح لسمر هما كانو بيعملو ايه جوا وكانت هتصرخ لما شافت محمود خارج وبيقفل زراير قميصه وشافت جيهان وهيا بتحاول تبوسه لولا انه قالها ان المكان مش مناسب واخيرا قررت انها تنزل تشوفخم بيعملو ايه مش كل ليله تفضل سهرانه ومنفرده بيه لوحدها هتنزل وهتقاطعهم وفعلا نزلت براحه وقربت من باب المكتب علشان تسمعهم وفعلا سمعت ضحكه عاليه من جيهان وهي بتتكلم مع محمود.

جيهان: حبيبي محمود هيا كبرت خلاص هتفضل تحرسها لحد امتي.
انا كنت متجوزه من جوزي الاولاني وانا اصغر منها.
وبعدين هيا بقت مخطوبه فاهتم بنفسك بقى سيبك منها وسيبني انا اهتم بيك
ضحك محمود: انت ناسيه اهم حاجه
جيهان: وايه بقى اللي ناسياه؟
محمود: اني راجل متجوز.



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية موعد مع الموت زهرة الصبار
0 776 زهرة الصبار
نصائح مجربة لاختيار الإطلالة المناسبة لاول موعد مع حبيبك لهلوبة
0 629 لهلوبة
12 علامة على نجاح أول موعد مع حبيبك.. وهناك موعد آخر لهلوبة
0 513 لهلوبة
خطوات للعناية بشعر العروس عليك تجربتها قبل موعد زفافك WALAA
0 551 WALAA
أطعمة صحية لكل عروس قبل موعد زفافها WALAA
0 662 WALAA

الكلمات الدلالية
رواية ، موعد ، القدر ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 08:45 صباحا