أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم في منتدى جنتنا، لكي تتمكن من المشاركة ومشاهدة جميع أقسام المنتدى وكافة الميزات ، يجب عليك إنشاء حساب جديد بالتسجيل بالضغط هنا أو تسجيل الدخول اضغط هنا إذا كنت عضواً .





رواية حب بلا قيود

هل بعد الظلام يأتي النور، و يشرق الأمل مره أخرى.. يقولون ان الحب قادر على تحطيم القيود و تحدي المشاكل و لكن هل لدينا اس ..



13-11-2021 02:20 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [49]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية حب بلا قيود
رواية حب بلا قيود للكاتبة أسماء صلاح الفصل الخمسون

نادر:ملك!
ملك:مين دي
نادر:دي!
مليكة: ملك... قام نادر بوضع ايده علي فمها... وقال دي بنت صاحب ادهم وهو كان يجي يزروه
ملك:وهو فين
نادر: خدي مليكة بسرعه وامشي عشان ملك
ندي:تعالي برا انا قدام المستشفى.
خرج نادر ومعه مليكة يدور علي ندي ف الخارج.

كانت ندي مازالت واقفه مع مراد
مراد:اختك ولا
ندي:اختي.
مراد:ندي... ملك اختك من نفس الاب والام ولا
ندي:ليه؟
مراد:أنجزي

تصرم نادر مكانه عندما وجد ندي تقف مع مراد
نادر: نهار اسود ومهبب هو اي اللي بيحصل
مليكة:نادر هو ف اي
نادر:مش عارف حاجه والله
مليكة:مامي هناك اهي
نادر:استني هتصل بيها.

ندي:ملك مش اختي ولا من الاب ولا من الام
مراد بصدمه:اهااااا ازاي.
ندي:طب ممكن اخد مليكة من نادر وبعدين هقولك
مراد:مليكة مين
ندي:بنتك.
شاورت ندي لنادر... كان نادر يمشي بخطوات بطئيه ويخشي مواجهه مراد
مراد:اهلا يا نادر بيه
نادر:احم احم مراد
مراد:اطلع انت لملك دلوقتي وبعدين هنتكلم وانا هاخد ندي ومليكة
نادر:حاضر خد مفتاح الشقة بتاعي
مراد:ماشي

ركب مراد وندي السيارة... وقال كملي
ندي:انا مش عارفه انت عاوز تعرف ليه
مراد:لان ف مصيبه
ندى:ملك بنت بابا بس
مراد:معلش مش فاهم ازاي يعني
ندي: لما كنت عندي ست سنين بابا جاب ملك البيت وهي كانت صغيره اووووي.

كانت تجلس تلك الطفلة ف السادس من عمرها تجلس بجانب والدتها وتستعد لامتحان الغد
دلال:كدا خلصنا يا نودي دخلي كتابك الأوضة وتعالي عشان تتعشي وتنامي
ندي:حاضر يا ماما..
فتح محمد باب الشقة ودخل، تركت ندي الكتب من يدها وركضت اليه بابا بابا... ولكن تفجات عندما وجدته يحمل طفله صغيره
ندي:مين دي يا بابي
محمد:اختك يا نودي
ندي:اختي!
محمد:ادخلي اوضتك يا حبيبتي
دلال:مين دي يا محمد
محمد:ممكن تتدخليها اوضه ندي وانا هقولك
دلال:ماشي
اخدت دلال منه الفتاه وذهبت الي الغرفه ووضعتها علي الفراش... وقالت متجيش جنبها يا ندي ماشي وخليكي هنا
ندي:حاضر يا ماما

خرجت دلال لمحمد وقالت فاهمني
محمد: بنتي
دلال:بنتك ازاي مش فاهمه
محمد:دلال انتي ديما كنتي بتقولي انا نفسي اردلك الجميل ودا وقته، انا عاوزك تربي البت دي زي بنتك
دلال:بس
محمد:عارف اني طلبي ليكي بايخ بس انا مضحكتش عليكي ف حاجه ولما قابلتك وكنتي محتاجه المساعد وقفت جنبك وانا دلوقتي مبقتش عارف اسافر البلد عشان ابويا... وماصدقت خدت البت من هناك وارجوكي بلاش تعرفي اي تفاصيل انا مش طالبه منك غير حاجه واحده انك تربي البنت دي ونبقي عيله
دلال: يعني انت خونتي يا محمد صح
محمد: والله غصبن عني يا دلال انا مخونتكيش ولا حاجه
دلال:انا هعمل بااصلي واردلك الجميل زي ما كتبت بنتي علي اسمك ورحمتني من اهلي هربيك بنتك وعمري ما هجيب سيره لحد... ومش عاوز اي حاجه.

مراد:يعني انتي.
ندي:ايوه اليوم دا عرفت اني مش بنت الراجل دا ولا البنت دي اختي بس متكلمتش وفضلت طول حياتي بقوله يا بابا بصراحه مشوفتش منه غير كل حاجه كويسه... وحتي محاولتش اسأل او اعرف اي السبب اللي خليها يتجوز ماما او ليه كتبني علي اسمي او مين ابويا الحقيقي.
مراد:ملك بنت زينب!
ندي:ايه.
مراد:يا ريت يطلع غلط... اطلعي الشقة وياريت متتحركيش غير لما اعرف ماشي
ندي:حاضر... انت هتيجي ولا
مراد:مش عارف بس انا لازم اروح لملك
ندي:ماشي.
مراد:خلي بالك من نفسك ومن مليكة.

ندي:حاضر... مليكة نامت اصلا.
مراد:هو أدهم يعرف الكلام دا ولا
ندي:ادهم عارف ان انا وملك مش اخوات عشان كدا نقل ملكيه الحاجه ليا لان مفيش خطر عليا ولا حد ف العيلة يعرفني، ويعرف ان زينب هي اللي ورا قتل بابا ودا اتضح لما خطفت ملك وبنت عمتها وقتلت جدها
مراد:اومال عمل فيها مصدوم ليه لما عرف انها اختك
ندى:عشان مكنش عاوز انت تظهر... وعشان هو معرفش على طول و لان هو عارف انك كنت بتعالج ملك وممكن تأثر عليها بكلامك او تتعب
مراد:بس كدا زينب تعرف أدهم لأنها اكيد ساعه المستشفى دي شوفته.

ندي:اهااا طبعا واكيد هي اللي ورا الحادثة اللي حصلت لادهم .
مراد:والله أدهم دا غريب دبس نفسه مشاكل كتير اوووي
ندي:بفضل أدهم انا وبنتك عايشين وبفضل أدهم انا بقيت واحده لها مكانتها ومحاميه كبيره.
مراد:امممممم والله طب يلا اتفضلي
ندي:وهو بيحب ملك تقربيا من ساعه من شافها فعشان كدا كان جنبها ف كل حاجه
مراد:اهااا ملك تتحب الصراحه
ندي:لا عادي مش هغير.
ابتسم مراد وقال:طب يلا اطلعي بقا.

كان نادر يبحث عن ملك ولكن لم يجدها.
نادر:هي راحت فين يا دي المصيبة وحاول الاتصال ولكن كان تليفونها مقفول.
اتصل نادر بمراد ويوسف وأخبرهم بأن ملك مش موجوده وتليفونها مقفول.
نادر:يارب استر يا رب ياترى انتي فين يا ملك

وصل يوسف الي المستشفى.
يوسف:اي اللي حصل يا نادر
نادر:انا سيبتها هنا عقبال ما طلعت مكنتش موجوده.
يوسف:نهار اسود يعني راحت فين هي دلوقتي.
نادر:مش عارف انا خايف يكون حصلها حاجه
يوسف:عمر مكنش موجود
نادر:ممكن يكون هو يعني
يوسف:تقربيا مفيش غيره.
نادر:يارب سترك هنعمل اي ف المصيبة دي بس..

وذهب مراد الي قسم الشرطة لكي يقدم بلاغ.

بدأت ملك تفيق... وجدت نفسها ف السيارة
ملك:انا فين...؟
عمر:معايا يا روحي
بدأت تتضح الرؤية اكثر... عمر.
عمر:بصي يا شاطره اسكتي احسن لان احنا علي الطريق ومحدش هيسمعك اصلا.
ملك:انت عاوزه مني اي، وبعدين احنا رايحين فين
عمر:عاوزك انتي يا ملك ... احنا ف طريق البلد... متخافيش يا حبيبتي
ملك:انت مجنون
عمر: مجنون عشان بحبك، انا بس رابط ايدك عشان متعمليش اي حاجه
ملك:انت مريض يا عمر مريض، أدهم مش هيسيبك لو عرف
عمر:وأنا بحبك يا ملك

مراد:انا بلغت بس لسه لما يعدي 24
نادر: عمر الزفت دا قافل تليفونه
يوسف:ابن ********** هو اللي وراها.
نادر:انا مش مرتاح... عدي 4 ساعات واحنا منعرفش حاجه
مراد:طب هنعمل اي
نادر:مش عارف ... المهم خلي ندي ومليكة ف الشقة وبلاش ينزلوا منها
مراد:يارب أدهم يقوم
يوسف:انا كلمت مني وقالت إن عمر مارحش البلد
مراد:زينب وسعيد فين
يوسف:مش عارف
مراد:نادر خليك انت هنا لأحسن بيكونوا بيعملوا كدا عشان يعملوا حاجه لادهم وانا ويوسف هنروح نشوف زينب وسعيد
يوسف:ماشي يلا .

دخل نادر الغرفه لادهم.
نادر:سامحني يا صاحبي معرفتش احافظ علي الأمانة، بس مكنش بمزاجي والله انا معرفش دا حصل ازاي.
فتح أدهم عينها بصعوبه.
نادر:ادهم... أدهم
أدهم:فين ملك
نادر:ملك.
بدا أدهم يفيق.
كان نادر غير مصدق ان أدهم استيقظ شعور بين الفرحة والخيبة بسبب ما حدث لملك
نادر:الحمد الله انك فوقت
أدهم:فين ملك يا نادر، أنا كنت حاسس انها موجوده من شويه
ابتلع نادر ريقه وقال:كانت هنا بس اختفيت
أدهم:ايييييييه!

نادر:ارتاح انت بس، واحنا بندور عليها متخافش
أدهم:ارتاح أزاي وانا مش عارف مكان ملك... هاتلى لبسي
نادر:يا أدهم مش هينفع انت لسه فايق هتمشي ازاي بس، حتي استني الدكتور
أدهم:بلا دكتور يلا زفت هات لبسي بسرعه .
نادر بحيره:حاضر.
أدهم: بقالها قد اي
نادر:حوالي5 ساعات بس تقربيا اللي وراها عمر لأنه هددنا وملك لطشته بالقلم ومراد ويوسف راحوا يشوفوا زينب وسعيد.
أدهم:تمام عاوزك تكلم الرجالة وتخليهم يجهزوا ويحضروا السلاح وجهز الطياره الخاصة
نادر:احنا بلغنا البوليس
أدهم:وأنا من امتي بستني البوليس يا نادر نفذ اللي قولتلك عليه.

مني:ماما ماما ملك اتخطفت
سقطت الطبق من يد سعاد وقالت يا حزني... مين اللي خطفها.
مني:يوسف كلميني وقالي
سعاد:يا دي المصيبة السودة يا رب... استني هكلم ابوكي وعمك.

قامت سعاد بالاتصال بعاصم
سعاد:الحق يا عاصم ملك مش لاقينها.
عاصم:كيف يعني راحت فين
سعاد:معرفش انا خايفه يحصلها حاجه
عاصم:اقفلي... وخلي بالك من نفسك ومن ومني وانا وعبد الرحمن هننزل القاهرة دلوق.
سعاد: طيب ابقي طميني ونبي

مني:قالك اي يا ماما
سعاد: هينزل القاهرة
مني:انا عاوزه اروح معها لازم اشوف ملك فين يا ماما انا خايفه عليها اوووي
سعاد: ابوكي مش هيرضي
مني:انا هروحله علي المصنع قبل ما يمشي وانتي روحي عند عمتي أمان من هنا.
سعاد:يا بنتي انتي هتروحي فين بس
مني: سلام يا ماما... روحي انتي عند عمتي بس.

اتصل عاصم بيوسف.
عاصم:انا هحجز واجي دلوق
يوسف:لا خليك يابابا بلاش تتعب نفسك... أدهم فاق
عاصم:يا ابني عشان ابقي معاكم
يوسف:لو احتاجت حاجه هكلمك بس المهم خلي بالك من اللي عندك ولو عمر ظهر كلميني علي طول
عاصم:هو ابن عمك ماله
يوسف:عادي... بس خلي بالك من مني وولاد عمتي..
عاصم:طيب يا ابني... بس بلغني بالأخبار
يوسف:حاضر يا بابا.

عبد الرحمن:اي يا عاصم قالك اي
عاصم:قالي خليكم انتم ولو ف حاجه عيكلمنا
عبدالرحمن:خير يارب.
عاصم بحيره:هو عمر كلمك
عبد الرحمن:لا

وصل عمر امام المنزل ونزل ملك من السيارة ودخلوا.
ملك:انت واخديني علي فين
عمر:امشي وانتي ساكته
دخل عمر وهو يسحب ملك خلفه... وكانت زينب تنظره بالداخل.
عمر:اهي.
زينب: امممم اخيرا جيبتها
عمر بقلق:ماما مش عاوزك تأذيها
زينب:متخافش يا روح تنفذ المطلوب وهسيبها... خدها ارمها ف الاوضه اللي جواه واكيد علي الرجالة مش عاوزين حد يحس بينا
عمر:البيت بقاله سنين مجهور ومحدش بيدخله.
زينب:الاحتياط واجب... ولما دخلت لقيت حرامي خليت الرجالة ربطوه ورميو جواه
عمر:ماشي.
أمسك ملك من معصمها ودخلها الغرفه وفك ايدها وقفل الباب خلفه .

13-11-2021 02:20 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [50]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية حب بلا قيود
رواية حب بلا قيود للكاتبة أسماء صلاح الفصل الحادي والخمسون

دخلت ملك تلك الغرفه الصغيرة والذي يوجد بيها سريرين أطفال ورجل عجوز موضوع علي الكرسي وملفوف حبل عليه لاصقه علي فمه.
ملك:يا حج لو سمحت...وشيلت اللاصقة من علي فمه.
الراجل:انتي مين يا بنتي واي جابك هنا
ملك:عمر وأمه
الراجل:حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يا زينب.

ملك:انت تعرفها
حسان:ايوه يا بنتي بس انتي جيتي هنا ليه دي وليه مفترته
ملك:مش عارفه هما عاوزين مني اي
حسان:انتي مين
ملك:انا ملك.
حسان:بنت محمد
ملك:اهااا حضرتك تعرفني
حسان:لا اله الا الله يا بنتي.
ملك:هو حضرتك جيت هنا ازاي
حسان:جدك الله يرحمه هو قالي اقعد هنا.

ملك:هو انت تعرف جدو منين
حسان:كنت بشتغل عنده يا بنتي.
ملك:اهاااا طب وانت تعرفني انا ازاي
حسان:جدك كلميني عنك، بس انتي لازم تخرجي من هنا اللي برا دول مش هيحرموا حد
ملك: هو انت تعرفهم منين.
حسان:مش دا المهم يا بنتي المهم بس تخرجي من هنا
ملك:وانت
حسان:انا راجل كبير هيعملوا بيا اي يا ابني، بس هو سعيد معهم
ملك:سعيد؟! هو انت تعرفه
ظهرت عليه الحزن والكسره وقال اهااااا اعرفه.

ملك:ازاي
حسان:ابني!
ملك:ابنك!
حسان:ايوه.
ملك:طب وزينب تعرفها ازاي وليه جدي خليك تقعد هنا
حسان: هو انتي عندك كام سنه
ملك:عشرين سنه!
حسان:بصي يا بنتي... انا هعمل نفسي تعبان وانتي صوتي خليهم يدخلوا واكيد حد هيحاول يفكني وانتي حاولي تهربي اخرجي من الباب اللي ف المطبخ هيطلعك ف اخر جنينه البيت وتخرجي هتلاقي نفسك علي الطريق علي طول
ملك:حاضر.
حسان:طب يلا... قومي خبطي علي الباب جامد...ولكن احست ملك بأحد يفتح الباب فقامت بوضع اللاصقة علي فمه مره اخري .

دخلت زينب... وقالت بصي يا بت انتي البيت والأرض والشركة انا اللي هادهم اتصرفي بقا انتي دا لوكنتي عاوزه حبيب القلب يعيش.
ملك:الحاجه اتباعت
زينب:لكدا يا هخلص عليكي يا بنت دلال
ملك: اخرسي اوعي تجيبي سيرتها هي أحسن من مليون واحده زيك
زينب بسخريه:انتي مش خايفه دا انا اللي اعرفه عنك انك مجنونه ونبي انا معرفش الرجالة عجيبهم فيكي اي..
ملك:مجنونه بس مباذيش حد ومش باخد حاجه مش بتاعتي.

زينب:انا باخد حقي منك يا بنت العطار اشتغلت خدمه وكله كان بيتنك عليا وستك مكنتش عاوزني... وانا اصلا كنت عاوزه ابنها العبيط عشان اوصل... وبعد دا كله عاوزني أتراجع عشان ابقي طيبه وعندي قلب... هما ليه مكنش عندهم قلب اترميت هنا ف البيت عشان قرفانين مني، بنتي اتخطفيت ومحدش هان عليه يدور عليها.
ملك:وانا مالي بكل دا انا عملت اي ليه انا
زينب:انتي السبب ف كل ف حاجه الاقيكي قدامي... جدك كتبلك كل حاجه... اشمعنا انتي يعني... ليه ابوكي يخلف من دلال ويعيش، معها ويخلف منها ويسيبني انا
ملك:انتي مجنونه.

زينب:ههههههههه مجنونه مجنونه بقا المهم اخد كل حقي وبعدين هسيبك لعمر هيتصرف زي ما هو عاوز
كانت الدموع تسيل من عينها وقالت حرام عليكي انا معملتش حاجه انتي اللي قتلي جدي وانتي السبب ف حادثه أدهم.
زينب:وانا اللي قتلت ابوكي كمان... تعرفي قتلت جدك ليه عشان كان عاوز يكشف سري... ويقول إن عمر ابن سعيد مش ابن عبد الرحمن.
اتسعت عين ملك بدهشه...ايييييه؟
زينب: ولا اي يا حج...وشالت اللاصقة من علي فمه.

حسان:اتهدي بقا يا شيخه انتي عاوزه اي تاني خليتني اعيش طول حياتي ف السجن... ولما خرجت وقعت ف ايدك، وخليتي ابني مجنون زيك.
زينب: ابنك كان واطي معايا ومرضاش يتجوزني عشان كدا حرمته من ابنه للأبد
حسان:حسبي الله ونعم الوكيل فيكي.
زينب:هو انت عايش، دا كله ليه... بعد عشرين ظهرت ليه وكلمت عبد الحميد وكشفت سري... انت لازم تموت فاهم لازم تموت
قامت ملك من مكانها واقفت حاجز بينها وبين حسان الذي بجلس مربط علي الكرسي.

ملك:اوعي تيجي جنبه
ظهرت زينب السكنية الذي كانت تخبيها خلف ظهرها وقالت:بلاش الشطارة الزيادة دي انا مستعده اقتل اي حد يقف قصدي فاهمه.
ملك:انا هعمل اللي انتي عاوزها بس سيبي
زينب:انتي هتعملي غصبن عنك اصلا، ابعدي من قدامي ودفعتها بقوه... سقطت ملك علي الارض.
وقامت زينب بغرز السكينة ف بطنه عده مرات.
زينب:بالسلامة يا حج
ملك بصراخ وبحور من الدموع لاااااااااا... حرام عليكي... حرام.

رمت زينب السكنية علي الارض وخرجت.
اقتربت ملك منه:انا اسفه معرفتش، اعمل حاجه.
قال حسان قبل أن يلفظ أنفاسه الأخيرة:ان تي... نسرين بنت زينب...اهربي .
ملك بصراخ هستيري وانهيار
:لا لااااااااااااااااااااا، طب قوم طيب...ابوس ايدك متسييبنش كدا.

عمر:هي ملك بتصوت جواه كدا ليه
زينب:ما هي مجنونه يا ابني سيبك منها
عمر:اوعي تكوني عملتها حاجه
زينب:لا... بس الراجل حاول يهرب فقتلته ف شكلها اتاثرت يا حرام.
عمر:ليه يا أمي
زينب:انت هتتحقق معايا ولا مش ليك البت والشركة يبقي تسكت بقا.
نظر عمر لها بقرف وقال:طب هو سعيد الزفت دا فين
زينب:خوش انت بس أخرس البت اللي جواه دي بدل ما ادخلها انا.

ذهب نادر وادهم الي شقه نادر
ندي:ادهم.
أدهم:انتي جيتي أمتي
ندي:انهارده.
أدهم:ماشي مليكة فين..
ندي:نايمه جواه
أدهم:ماشي ادخلي نامي يا ندي انتي
ندى:طب انت كويس
أدهم:اهااااا
نادر:مراد ويوسف قالوا ان سعيد وزينب مش موجودين.
أدهم:يبقي هما مش هيكونوا ف القاهرة
نادر:اشمعنا
أدهم:لان عارفين اننا هندور ف القاهرة... اتصل بيوسف وقوله اننا هنطلع علي السوهاج حالا.

خرجت ندي من الغرفه وقالت ف اي يا أدهم... وبعدين انت ازاي تسيب المستشفى كدا
أدهم:ممكن متتحركيش من مكانك وتخلي بالك من مليكة.
ندي: هي ملك حصلها حاجه
أدهم: لا بس اسمعي الكلام انتي...يلا نادر
نادر: الرجالة علي وصول ومراد ويوسف هيسبقونا علي الطياره
أدهم:تمام عاوزك تكلم نورا وتسالها لو ف حاجه ممكن تساعدنا.
نادر:تمام ماشي.

عمر:ملك مالك
لم ترد ملك عليه وكان تبكي بكاء هستيري وتدفن وجهها بين ركبتيها.
عمر:ردي عليا طيب تعالي نخرج من هنا
ملك:لا... لا... انا.
عمر:ملك مفيش حد هيعملك حاجه
ملك:ليه بس كدا يا رب... ليه
عمر:طب ف اي يا ملك
ملك:امك قتلت جدك يا عمر.
عمر: ايييييه! جدي مين
ملك:دا جدك ابو سعيد... انت ابن سعيد.
عمر بعصبيه:انتي بتقولي اي يا ملك... عاوزه تجنيني صح... انتي بتقولي اي.

دخلت زينب واسندت علي الباب وقالت ايوه يا عمر انا قتلت جدك... ويعني اي الفقر بين دا وعبد الحميد انا كدا قتلت الاتنين .
عمر: يعني انا ابن سعيد
زينب:ايوه ودي هتفرق معاك ف اي
عمر: انتي بتقولي اي.
زينب:لا يا حبيبي فوق كدا وسيبك من الهطل اللي انت بتعمله دا...وانتي اخرسي عشان المرة الجاية هتروحي لجدك
عمر بصراخ:اخرجي براااااااااا.

خرجت زينب ولكن وجدت سعيد خلفها.
زينب بخوف:سعيد
سعيد:انتي قتلتي ابويا... وخدتي ابني
زينب:سعيد انا... انا
سعيد:انتي خائنه...وقام بصفعها صفعات متتاليه علي وجهها وسحبها وحبسها ف غرفه لوحدها
زينب:انت بتعمل اي يا سعيد انا مقتلتش حد انت هتصدق ملك يا سعيد.

نورا:انا خايفه اووووي.
مني:هو نادر جاي
نورا:اهااااا شكلها هتبقى مجزاره
ساميه:ربنا يستر.
نورا:يارب انا خايفه عليهم اووووي
مني:يارب بس يكونوا ف البيت دا زي ما قولنا
نورا:مفيش، غيره اللي ممكن يدخله.
مني:يارب محدش يحصله حاجه... انا بفكر اروح اشوف
نورا:لا نادر قالي محدش فينا يتحرك... ومنقولش لحد علي حاجه
ساميه:يارب سترك .

كان عمر يجلس ف الغرفه ويسند راسه علي الحيطة... كان يشعر بالضياع... والندم وتوقف عن الكلام وكان ينظر للفراغ الذي أمامه.
ملك:عمر
عمر:اي
ملك:هما هيعملوا فيا اي
عمر:متخافيش محدش هيعملك حاجه.
ملك:انا وانت زي بعض...كل واحد فينا حياته عباره عن كدبه... انت جريت ورا وهم... وانا واحده مريضه مش فاكره حاجه... امي طلعت زينب.
عمر بصدمه:ايييييييه!
ملك:اهااا اختك.
عمر:اختي.
ملك:اهااااا اختك... بابا خدني من هنا بس لعنه أنها امي فضلت معايا.

عمر:اختي ... ههههههههه... ههههههههه بجد انا حاسس اني ف كابوس
ملك:انا عاوزه اكلم نادر او مراد.
اعطي عمر لها الهاتف خدي كلميهم.
طلبت ملك رقم أدهم.
أدهم:الو
ملك:ادهم.
أدهم بلهفه:ملك انتي فين... انتي كويسه.
ملك:اهااااا... البيت اللي كان عايش ف زينب مني عارفه العنوان بتاعته
أدهم:متخافيش يا ملك كلها شويه وهبقي عندك
ملك:ماشي.

قفلت ملك المكالمة واعطي له الهاتف... عمر:ادهم
ملك:اهااااا... أدهم
عمر:لدرجه اطمنتي لما كلمتي
ملك:اهااااا.

فتح سعيد الغرفه ودخل وقال عمر تعالي عاوزك.
كانت ملك تنظر لسعيد بقلق.
عمر:ليه
سعيد:وانت هتفضل قاعد جنبها
عمر:مفيش كلام بيني وبينك يا سعيد
سعيد:يبقي خلاص امشي
عمرر:اللي عاوز يمشي هو
سعيد:طب تعالي.
عمر بتردد وهو ينظر لملك:طيب بس محدش،يعملها حاجه.
سعيد:ماشي يا ابني.

خرج عمر وسعيد من الغرفه.
عمر:عاوز اي
سعيد:عاوز اقضي باقي عمري مع معاك يا ابني
عمر بسخريه: ونبي بلاش الدور دا.
سعيد:هناخد كل حاجه وهنمشي ممكن نسافر
عمر: هو انتم ازاي كدا.
سعيد:طلع جثه جدك عشان ندفنها
عمر:لا اله الا الله.

دخل عمر الغرفه ومعه رجل اخر وقام بإخراج الجثة من الغرفه... وبعد ذلك دخل سعيد واخد ملك من الاوضه
ملك:سيبني انت عاوز اي، سحبها خلفه ودخل لزينب
سعيد:بنتك اهي يا زينب... اللي كنتي ف يوم من الايام هتقتليها
زينب:ايه... بنتي ازاي
سعيد:دي نسرين... بنتك... انا بقا هنتقم منك و هقتلها قدام عينك يا زينب
زينب بصدمه: لا يا سعيد لا
سعيد:مش دلوقتي انا برضو عندي قلب.
زينب:سيبها عايشه يا سعيد.
سعيد:للأسف مش هقدر.

فتح عمر الغرفه... سيبها ملكش دعوه بيها
سعيد:اطلع برا يالا
عمر: مش طالع... وبقولك سيبي ملك.
اشار سعيد للرجل... وقام بضرب عمر علي راسه بالسلاح.
ملك بصراخ:عمررررررررررررر
زينب:عمر.
أخرجت ملك السكينة الذي اسقطتها زينب علي الارض خبيتها معها...وقامت بغرزها ف جانب سعيد والفت قبضه يدها... وركضت ناحيه عمر
سعيد وهو يضع يده علي الجرح:اهااااااااا يا بنت *****

ملك:عمررررررررررررر ... عمر
زينب:قتلت ابنك يا سعيد
سعيد:طلع غبي.

سمع سعيد ضرب نار يأتي من الخارج... امر الراجل ان يخرج... اطلع شوف ف اي برا.

اعطي سعيد المسدس لزينب... وقال اقتلها
زينب:ايه
سعيد:اقتلها... وانا هنسي كل اللي حصل... وهنبدا من جديد
امسكت زينب السلاح منه.
التفت ملك لها وقالت ... اقتلني... بس حتي لو موت انتي مش هتطولي حاجه انتي اسوء انسانه انا شوفتها انا بكرهك بكرهك اووووي... قرفت من نفسي لما عرفت انك امي.
سعيد:دوسي علي الزناد
ملك:دوسي.

فجأه دخل ادهم وقف هو أمام سعيد وزينب.
سعيد:انت
أدهم:اهااا
رمت زينب السلاح من يدها.
سعيد:والله يا أدهم انت عامل كل دا علي الفاضي.
أدهم:مش شايف ان اللعبة انتهي
سعيد:ههههه وانت مش واخد بالك اني مبخسرش.

فاق عمر... وقام... صوب نادر السلاح عليه.
ملك:نزل السلاح يا نادر عمر ملهوش دعوه.
سعيد:خلاص انا قررت اتنازل.
تحرك نادر بجانب أدهم... وكانت ملك وعمر يقفان خلفهم.

سعيد: بس الاول نصفي حسابنا... وفجأه نور الغرفه اطفي وسعيد اخد ملك واختفي من الغرفه.

13-11-2021 02:20 مساء
مشاهدة مشاركة منفردة [51]
زهرة الصبار
عضو فضي
معلومات الكاتب ▼
تاريخ الإنضمام : 01-11-2021
رقم العضوية : 116
المشاركات : 6453
الجنس : أنثى
الدعوات : 2
قوة السمعة : 10
 offline 
look/images/icons/i1.gif رواية حب بلا قيود
رواية حب بلا قيود للكاتبة أسماء صلاح الفصل الثاني والخمسون

سعيد: بس الاول نصفي حسابنا... وفجأه نور الغرفة اتطفي.
فتحت زينب النور وكان ف تلك الثانية سعيد خد ملك واختفي.
أدهم:يا ابن ********
زينب:الحقوا اكيد خرج وف عربيه مستنيها علي الطريق
مراد:حازم خلي بالك انت هنا وخلي الست دي تحت عينك.

كان سعيد بيفتح باب المطبخ الخلفي.
ملك ببكاء:سيبني انت رايح فين
سعيد:امشي يا بت وانتي ساكته.
افلتت ملك قبضة يدها...لا انا مش هخرج
سعيد:انتي مش عاوزه تتهدي ليه.
كانت ملك تتراجع خطوه للخلف ابعد عني
سعيد:يلا قبل ما حد يجي
ملك بصراخ:انا مش همشي من هنا انت فاهم
أقترب منها سعيد وكانت ملك تتراجع بخطواتها للخلف... امشي بالذوق احسنلك
ملك:ابعد عني
سعيد:بشوقك بقا وخبطها بظهر المسدس علي راسها.

سقطت ملك علي الارض
انحني سعيد ليحملها.
أدهم:اوعي تلمسها... واثبت مكانك كدا بدل ما هفرغ الرصاص كله ف راسك... وارمي سلاحك.
سعيد:امممممم... ملك عندك اي سيبني امشي انا بقا
أدهم:اهااا ان شاء الله.
كسر عمر باب المطبخ ودخل هو ويوسف.
أدهم:خد الكلب دا سلموا للشرطه.
سعيد:اي
ضغط أدهم علي الزناد واستقرت الرصاصة ف قدمه.
أدهم:دي عشان فكرت تأذيها مع انك غبي ومكنتش هتعرف تعمل حاجه...والباقي بقا خلي لما يتحكم عليك بالإعدام.

قام أدهم بحمل ملك بين ذراعه.
مراد:اي حصلها
أدهم:ابن جزمه خبطتها
مراد:طب تعالي ورايا نأخدها علي اي مستشفى بسرعه.
أدهم:خلي نادر يبلغ البوليس... ويسلم سعيد وزينب
مراد:هما هنا هيتصرفوا.

وضع أدهم ملك ف السيارة وانطلق بسرعه جنونيه.
مراد:متقلقش النبض بتاعتها كويس.
أوقف أدهم السيارة أمام المستشفى... حمل ملك... وكان مراد سابقه بالداخل.

دخلت ملك غرفه الفحص.
مراد:خير يا أدهم متقلقش
أدهم بقلق:خايف يحصلها حاجه
مراد:بإذن الله لا

خرج الدكتور
أدهم:مالها يا دكتور
الدكتور:مفيش حاجه هي بس اتعورت واحنا طهرنا الجرح وهتبقى كويسه
مراد:طب ينفع ندخلها دلوقتي
الدكتور:اهااا اتفضلوا.

مراد: أدهم... علي فكره ملك حامل.
فتح أدهم الباب ودخل وتابعه مراد.
جلس أدهم بجانب ملك وامسك يدها وقبلها.
فتحت ملك عينها... وكانت تشعر بألم ف راسها.
ادهم:ملك.
ملك:نعم؟

مراد:ملك انتي كويسه ولا
بدأت الرؤية توضح اكتر... وساعدها أدهم لكي تجلس.
ملك:ادهم!
أدهم باستغراب:اهااا يا حبيبتي.
مراد:انتي عارفه اي اللي حصل ولا مش فاكره حاجه.
ملك:مش عارفه... بس انا دماغي وجعاني اوووووي.
أدهم بخوف:طب اطلع اجيب الدكتور.
أمسكت ملك يده وقالت لا انا كويسه
مراد:فاكره زينب وسعيد... فاكره كل اللي حصل ولا... ارجوكي يا ملك ركزي
ملك:انا فاكره كل حاجه.

مراد:بجد
ملك:والله.
أدهم:بجد
ملك:اهااا واول مره شوفتك فيها كانت ف المستشفى.
مراد:يعني فاكره كل حاجه حصلت
ملك:اهااا
مراد:افتكرتي امتي؟
ملك:لما روحت اتعالج عندك وكنت بقول حاجات غربيه... ومحدش كان بيصدقني انت وقتها قولتلي.

فلاش باك
كانت ملك ف العيادة عند مراد... وكانت ندي تنتظرها بالخارج.
مراد:اتكلمي متخافيش...، حتي اختك مش هتعرف حاجه
ملك:انا مش بكون فاكره حاجه وساعه بحس ف حاجه حصلت بس ممكن انسيها ف نفس الوقت... كلهم بعتبروني مجنونه
مراد:طب ما تكتبي اي حاجه تفتكرها
ملك:اكتب!
مراد:اهااا سجلي كل حاجه سواء كانت حقيقه او من وحي خيالك

مراد:يعني انتي كتبتي فعلا
ملك:اهااا كتبت وكنت شيلها ولما روحنا البيت لقيتها... ولما قرأتها افتكرت
مراد:طب وانتي ازاي افتكرتي حازم ومفتكرتيش أدهم
ملك:لان انا حازم كنت بشوفه كتير جدا... وكمان ندي ديما كانت بتجيب سيرته عشان بتشتغل معها... انا ساعات كنت بحس انا بفتكر حاجات وبعدها كل الحاجات دي بتتبخر تاني... أدهم ديما كنت بحس اني شوفته قبل كدا بس وقتها قولت يمكن بتهيقلي... لان مش منطقي اني اكون شوفته...انا ف عزا ماما شوفت ندي هناك وكان معها أدهم برضو.

مراد:يعني انتي متأكدة من دا
ملك:اهااا بس ازاي...!
أدهم:كملي الأول يا ملك و قولي كل حاجه.
مراد:الحادثة اللي حصلتلك كان اي سببها واي اللي كنتي كتبها فكرك ورجعلك الذاكرة .
ملك:اليوم اللي بابا مات دا لما روحنا البيت...انا اول ما روحت كانت دماغي وجعاني اووووي من أثر الخبطه وقتها ومكنتش فاكره حاجه تقريبا بس كنت فاكره ان ف واحد جالي وهو اللي انقذني من زينب وسعيد...وكتبت ان ف واحده قتلت ابويا اليوم دا كتبت وانا مش متأكدة اني كلامي صح ولا غلط بس كتبته.

مراد:تمام طب والحادثة.
ملك: اليوم دا كنت انا وماما وندي نازلين عشان كان عندنا فرح اخت منه وكانت القاعة مش بعيده عن البيت كنت انا ساعتها ف تالته اعدادي... وبعد ما دخلنا القاعة ماما قالت انها تعبت ونسيت الدوا بتاعتها ف البيت روحي هاتي بسرعه زمان ابوكي نايم.

خرجت ملك من باب القاعة وسارت ف طريقها حتي وصلت الي المنزل وصعدت الي السطح لكي تتطمن علي الكلب بتاعها.
ملك:انا اسفه يا عنتر معرفتش اخدك معايا... بص تعال معايا هننزل نأخد الدوا ونودي لماما ونتمشى انا وانت.
نزلت ملك الدارج وكان الكلب خلفها.
ملك:هدخل اجيب الدوا واجي ماشي
فتحت ملك باب الشقة بالمفتاح... وتسحبت الي الداخل بهدوء... ولكنها سمعت صوت والدها من الغرفه يتحدث ف الهاتف وكان الباب موارب.

ملك بصوت خافت:بابا
ولكنه لم يسمعها... وكان مشغول بالتحدث ف الهاتف
محمد:ايوه يا ابويا نسرين بنتي وانا خونت اخويا بس كفايه اللي حصلي انا دفعت التمن بما في الكفاية ونسرين خلاص كبرت اهي وعايشه هنا مرتاحة.

قول لعبد الرحمن ان مراته خاينه وخلي ياخد بتاره مني يا أبا... بس بنتي مش هرجعها انا معنديش غيرها وانا مكنتش هسيبها لزينب، وانت يومها قولتي امشي وسيب البيت ومشوفش وشك تاني يبقي خلاص بقا سيبني عايش براحتي ودلال كتر خيرها ربت ملك زي بنتها بظبط ولا سألتني علي حاجه ولا ف مشاكل.

كانت ملك تستمع تلك الكلمات والدموع تنزل من عينها.
التفت محمد وجدها أمامه وسقطت التليفون من يده
محمد:ملك انتي هنا من امتي
ملك بصراخ: انت خاين صح مش مثالي زي ماانا كنت شايفه صح انت خاين خاين خاين
محمد:مفيش حاجه من دي يا بنتي.

تركته ملك وغادرت من أمامه تركض كالمجنونة. خرجت من الشقة ونزلت علي السلم بسرعه... وكان الكلب يركض خلفها... كانت هي لا تري امامها وكان محمد يجري خلفها.
محمد:يا ملك يا ملك.
وعندما خرجت اتصدمت بالسيارة.

ملك:هو دا اللي حصل ولما فوقت نسيت كل حاجه حتي هما كانوا بيسالوا عن الحادثة بس انا معرفش وبابا مقالش حاجه وقتها... عنتر ديما كان كل ما يشوف بابا يفضل يهوهو... أكنه كان عاوز يقولي حاجه... لحد ما ف يوم طلعت لقيته ميت.

مراد: الحمد الله انك افتكرتي كل حاجه
أدهم:هتعملي اي مع زينب
ملك:لازم تتعاقب.
مراد:بس انت هتشهدي بكل الكلام دا
ملك:هشهد
ادهم:بس دي.
ملك:لا يا أدهم... انا مليش غير ام واحده وهي الست اللي ربيتني.
مراد:ماشي يا ملك انا هخرج اتصل بنادر اشوفه عمل اي.
أدهم:ماشي يا حبيبي مع الف سلامه .
مراد:بقي كدا.
ملك:ههههههههه.

ادهم:وحشتني.
ملك:انت خرجت من المستشفى ازاي.
أدهم:يعني ينفع احس انك ف خطر واسيبك
ملك:بجد... لوكنت اعرف كدا كنت خليتهم خطفوني من بدري
أدهم:ههههههههه وانتي مبتسمعيش الكلام ليه صحيح انا نسيت
ملك:كلام اي دا
أدهم:بجد يعني انا مش كنت قايل تسافري
ملك:دا علي اساس اني كان هينفع اسيبك يعني.
امسك أدهم يدها وقبلها برفق... بحبك..

ملك:وانا بحبك اوووي، بس هو انت كنت بتعاملني بهدوء ومبترضاش تتعصب عليا عشان انت كنت عارف اني تعبانة
أدهم:لا... انا اتجوزتك عشان بحبك وطريقه معاملتي ليكي عشان بحبك برضو مش عشان انتي تعبانة ولا حاجه.
قامت ملك بلف ذراعها حول عمقه واسندت راسها علي كتفه وزفرت الدموع من عينها انا مبسوطة اوووووي عشان انت خفيت ورجعت، كنت خايفه تسيبني اوووي يا أدهم انا كنت حاسه اني هموت من غيرك.

مسح أدهم دموعها بيده... ماانا جنبك اهو وعمري ما هسيبك يا حبيبتي متخافيش.
ملك بتردد:ادهم انا كنت مخبيه عليك حاجه هو انا ملحقتش اقولك... بص يعني هو عادي انا.
أدهم:اي يا حبيبي ما تقولي
ابتلعت ملك ريقها... هو يعني انا... انا.
أدهم:ف اي يا ملك... هو الموضوع خطير كدا
ملك:اهااااا... انا هقول وخلاص بقا
ابتسم أدهم وقال قولي
ملك:هو انت مش عارف طيب.

أدهم:هو انا ساحر هعرف حاجه انتي خبيتيها عني واتصرفتي من دماغك
ملك:امممممم كدا شكلك عارف
أدهم:مراد قالي
ملك:ماانا كويسه اهو ومش تعبانة والله
أدهم:وانا مش عاوز اخاطر بحياتك بايه حاجه.
ملك:يا حبيبي متقلقيش عليا انا كويسه والله.
أدهم:ماشي يا ملك بس اعملي حسابك ولا هيبقي ف دخول ولا خروج عشان متتعبيش
ملك:يوووووو بقا والله انا كويسه.
أدهم:مش عجبك
ملك:انا اقدر اعترض برضو يا خبر.

طرق مراد الباب ودخل هو ونادر ويوسف وحازم
أدهم:انتم عاوزين اي يا جماعه... خلوا ف ذوق
مراد:ههههههههه لما تروح بيتك.
حازم:ههههههههه
يوسف:بنت عمي وجاي اطمن عليها
نادر:هو حد كلمك انا جاي اطمن علي ملك
ملك:انا كويسه والله
مراد:الحمد الله والله.

نادر:كدة خلاص علاقتنا اتقطعت يا ملك انا واحد عاوز اتجوز دا حتي مش عارف اكلم البت
ملك:ههههههههه وانا مالي
نادر:ما كل شويه الاقي مصيبه.
مراد:وانا عندي بنت عاوز اربيها... تعبت من المشاكل والجري بسرعه قطعتي نفسنا
ملك بحزن مصطنع:اي دا كلكم عليا.

أدهم:ليه هي ملك عملت اي
نادر:ولا حاجه نزلت الشركه مكانك... وخربت بيت صالح الاسواني بس.
أدهم بتعجب:ملك!
حازم:تخيل.
مراد:اهااا ملك... ومحدش كان قادر عليها
يوسف:وفرجت علينا المطار
مراد:وكانت هتقتلني.

ادهم:اي دا كله بس...لا ملك متعمليش، كدا
ملك:بلاش افتراي بقا يجماعه حرام
مراد:احنا برضو
نادر:يا شيخه دا كفايه لما طلعت المستشفى وملتقيش.
ملك:اي صحيح انا افتكرت شوفت البنت الصغيرة دي فين
نادر:هاااااا بنت اي..!

ملك:اللي كانت معاك دي، هي كانت عندي ف المستشفى وكمان عارفه اسمي.
مراد:ما تقولها يا أدهم دي مين
أدهم:احم احم طب ما تقول انت انا مالي
نادر:اي انتم بتبصولي كدا ليه... انا مليش دعوه
ملك:قولولي
أدهم:لما ننزل القاهرة طيب
ملك:لا عاوزه اعرف دلوقتي
نادر:اسمعي الكلام عيب كدا.

ملك:هاااا مين
نادر:مليكة بنت مراد
ملك:ازاي مش فاهمه
أدهم:بنت اختك ندي وساعه لما كانت ف المستشفى كانت جايه عشانك ومليكة دخلتك الاوضه... وفعلان ف عزا مامتك اللي شوفتيها كانت ندي
ملك بصدمه:يعني ندي عايشه
أدهم:اهااا هحكيلك علي الباقي بعدين.
نادر:المهم دلوقتي انا عاوز احدد ميعاد الفرح بصراحة بقا عشان اتخنقت.



المواضيع المتشابهه
عنوان الموضوع الكاتب الردود الزوار آخر رد
رواية قيود بلون الدماء زهرة الصبار
19 1674 زهرة الصبار
رواية عشق بلا قيود زهرة الصبار
44 2704 زهرة الصبار

الكلمات الدلالية
رواية ، قيود ،


 





# فنون # مشاهير # صحة # منوعات # الأطفال # English # تفسير الأحلام ثقافة # قصص # سيارات Cars # صور # تقنيات # الاجهزة الالكترونية # المطبخ # كلام فى الحب # أبراج # رياضة # ازياء # حكم وأقوال تطوير الذات# خلفيات # صور بنات # مشاهير # ديكور # صباح الخير # مكتوب برقيات شهر رمضان # جمعة مباركة # حب رومانسية # عيد # ادعية # خلفيات كرتون # منوعات # موضة # الأم # أطفال # حيوانات # صور ورد # اكلات # New Year # مساء الخير # اللهم صلي علي النبي # القران الكريم # صور نكت # عيد ميلاد # اعلام # سيارات # تهنئة الخطوبة # حروف واسماء # الغاز # صور حزينة # فساتين # هدايا # خلفيات النادي الاهلي # تسريحات شعر # الاصدقاء # بوستات نجحت # خلفيات نادي الزمالك # حب رومانسية # تهنئه # ازياء # صور بنات # صوره وكلمه خلفيات # كرتون # بروفايل رمزيات # دينية # سيارات # مضحكة # أعلام # مسابقات # حيوانات # ديكور # أطفال # أكلات # حزينة صور شباب أولاد ر# صور # الطب و الصحة # مقالات عامه # CV المشاهير # وصفات الطبخ # العناية بالبشرة غرائب وعجائب # قصص روايات مواعظ # صور حيوانات # وصفات الحلويات # الرجيم والرشاقة # نكت مضحكة # صور خلفيات # العناية بالشعر # شروحات و تقنيات # videos # Apps & Games Free # موضة أناقة أزياء # سيارات # ديكور # رعاية الأطفال # نصائح المطبخ # موبايل جوال # الفوركس # التعليم والمدارس # الحمل و الولادة # اخبار الرياضه # وظائف # صحة المرأة # حوادث # صور بنات # صور اطفال # مكياج و تجميل # عناوين بنوك شركات محلات مطاعم # العاب الغاز # عيد # كلمات الاغانى # اشغال فنيه واعمال يدويه # مصر # أشعار خواطر # للنساء فقط # للرجال فقط # صور شباب # علاج النحافه # رسائل SMS # أكلات نباتية - Vegetarian food # برامج الكمبيوتر # المراهقة # جمعة مباركة # blogger # رعب # لعنة العشق # حب # اسلامية # قاسي ولكن أحبني # أحفاد أشرار الحرب لأجلك سلام # أسمى معاني الغرام # حقيقية # لقد كنت لعبة في يده # ملهمة # أباطرة العشق # عربية # حب خاطئ # لست مميزاً # من الجاني # مشاهير # راقصة الحانة # اغتصاب طفلة # عاشقان يجمعهم القدر # الطريق الصعب # خيال علمي # أشواك الحب # تاريخ # سجينة ثوب الرجال # لروحك عطر لا ينسى # أطفال # عشق وانتقام # لازلت أتنفسك # لقاؤنا صدفة # للحب معان أخرى # خاتم سليمان # ممن أنتقم # نجاح # أبواب وهمية # حلمى فى صفيحة قمامة # فيلم # مجنون بحبك # بين شباكها # حزينه # رحلات جوليفر # عذاب قسوته # عندما ينادي الشيطان # لعنة حبك # مريم وامير # هدوء في قلب العاصفة # الحاسة السادسة # المشعوذة الصغيرة # عباقرة # لوعة العشق # حروب # قدر بالإجبار # بنات مضحكه# فوركس Forex# صحتك # الصور والخلفيات # الطبخ والحلويات # منوعات # اخبار الفن # القصص و الروايات الألعاب الرياضية # الحياة الزوجية # أزياء وملابس # الأم و الطفل # دراسات لغات # افكار منزلية # انترنت تكنولوجيا # صفات الابراج # حيوانات ونباتات # تفسير الاحلام # معانى الاسماء # خواطر و اشعار # الكون والفضاء اجمل نكته# Mix # Forex # youtube # foods # Kids # Health education # stories # News # kitchen # woman # Famous # Sport # Animals

-------

الساعة الآن 06:54 صباحا